abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26971340
Tex dat klopt niet helemaal hoor volgens mij. Het oude paspoort is het échte oude zeg maar. Met de slappe kaft. Die mag niet meer in Amerika. Maar degene die je nu krijgt heeft (als het goed is) een harde kaft, en die mag wel. Wel moeten kindjes een eigen paspoort hebben voor de VS.

Daanbanaantje we moeten echt eens afspreken, wij willen ook naar Amerika emigreren !
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:50:22 #152
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26971355
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:17 schreef Githa het volgende:
Wat raar tex....en dus moet je dadelijk weer de volle pond betalen ?

Ik zou daar toch zeker een klacht over indienen hoor.... lekker makkelijk en wij maar betalen
en hoe zit dat dan met de VS ? ....kun je daar nu gewoon niet heen t/m augustus
Ja of misschien dat je dan die gegevens die nodig zijn (ik dacht vingerafdruk en iris scan of zoiets) kan toe laten voegen tot je huidige paspoort? M'n zus en vader zijn in oktober naar New York geweest trouwens, en die moesten sowieso ook al zo'n iris scan doen. Alleen dan werd het dus nog niet vast gelegd in je paspoort.
Als je nu naar de VS wilt moet je een visum aanvragen.

Dat is wel weer een nadeel van de VS trouwens, al dat gezeik en gedoe
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:52:57 #153
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26971458
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:49 schreef Ladybos het volgende:
Tex dat klopt niet helemaal hoor volgens mij. Het oude paspoort is het échte oude zeg maar. Met de slappe kaft. Die mag niet meer in Amerika. Maar degene die je nu krijgt heeft (als het goed is) een harde kaft, en die mag wel. Wel moeten kindjes een eigen paspoort hebben voor de VS.

Daanbanaantje we moeten echt eens afspreken, wij willen ook naar Amerika emigreren !
Op het nieuws hadden ze het over paspoorten die in NL pas vanaf augustus of septempber te verkrijgen waren. Ik weet even niet meer hoe ze ze noemden, maar ik dacht dus dat het ging om paspoorten met vingerafdrukken en irisscan...

En ook al een eigen paspoort voor kind, duur grapje dan
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_26971762
Toen we in oktober naar Amerika gingen moesten we inderdaad ook zo'n irisscan en vingerafdruk doen. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat het nu zou betekenen dat alle nederlanders pas weer vanaf september naar amerika zouden kunnen ?
pi_26971793
Trouwens het was net zo duur om Myrthe een eigen paspoort te geven als om haar bij te laten schrijven dus dat viel wel mee. Maar wel goed dat ik het wist want bijna iedereen laat zijn kind bijschrijven en als je dan naar Amerika wil moet je alsnog een eigen paspoort hebben, dan ben je natuurlijk wel duur uit !
  vrijdag 13 mei 2005 @ 12:04:33 #156
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26971806
Dames, Amerika en Paspoort-verhalen horen meer in TRV thuis.. Dat heeft niets te maken met hoe je je als moeder voelt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26971968
hier staat dat je géén visum nodig hebt tenzij je langer dan 90 dagen wilt blijven en dat het machineleesbare paspoort voorlopig nog geldig is als je nog een oud paspoort hebt. Paspoorten die uitgegeven zijn NA 26 oktober 2005 moeten wel een vingerafdruk enzo hebben, maar als dat in nederland in september zou worden ingevoerd zou dat dus nog op tijd zijn.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:58:48 #158
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_26977393
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 18:58 schreef poemojn het volgende:
De ontdooide melk kun je gewoon weer invriezen (zitten anti-bacterien-dingetjes enzo in die bederf tegengaan, weet de exacte termen niet uit m'n hoofd ). Alleen wel even merken voor de zekerheid. Als er toch iets mis mee is, wat niet waarschijnlijk is, weigert Ela wel om 't te drinken.

O, en geen ervaring met zweetaanvallen.
hmm, te laat maar voor de volgende keer dan maar Tenzij we dan eens eindelijk een nieuwe koelkast aanschaffen (we gaan toch niet op vakantie dit jaar, waarschijnlijk), dit ouwetje is toch alweer 3ehands, geloof ik...

en zweetaanvallen heb ik ook, snachts, net voor mn borsten beginnen te lekken... drijven in bed... je blijft die lakens wassen...
..en laat gaan...
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2005 @ 19:20:48 #159
81992 Githa
pi_26985891
Jdee hoe is het vandaag gegaan ?
pi_26998692
Ik heb even een vraagje.. Ik ben sinds gisteren weer voor het eerst ongesteld sinds de bevalling. Heb al wel twee keer eerder een streepje bloed gehad maar dat was dan ook alles. maar nu is het net of er een kraan open is gezet...Ik gebruik een tampon én een KRAAMverband en nog moet ik om de 2 uur alles verschonen want dan is het doorweekt. Is dit normaal voor een eerste keer dat het zo heftig is (ter vergelijk, voor de zwangerschap kon ik het met twee mini-tampons af op een dag..). Ik heb eerst maandverband gebruikt maar dat was helemaal dweilen met de kraan open, dus nu maar over op kraamverband wat ik nog had liggen. Ik voel het gewoon stromen..
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 10:23:20 #161
81992 Githa
pi_26999075
Ladybos dat had ik de eerste keer, het was net zoals jij beschrijft en dat ging gepaard met vreselijk veel krampen, wat ik voorheen nooit had.... en nu ben ik weer ongesteld, ruim 1,5 week te vroeg.
Het zal erbij horen denk ik en alles moet nog normaal gaan worden.

maar als je het zelf niet vertrouwd Ladybos dan moet je altijd even de HA bellen hoor....wat voor een ander normaal is hoeft voor jou niet zo te zijn.
pi_26999126
hier ook het geval. Zowel nu afgelopen keer (ben het nog maar 1 maal geweest)als destijds bij Alicia.

edit: bij Alicia werd het na verloop van tijd wel minder per keer, maar werd ik dus 2 keer in de maand ongesteld.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 10:32:23 #163
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26999197
Bij mij was het net zo, de eerste keer ongesteld na de bevalling. Per keer daarna dat ik ongesteld werd, werd het steeds iets minder.
Knorretje, hoe is het nu met jouw bekken? Zit je alweer op het niveau wat je zat voor je zwangerschap of is het slechter geworden?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_26999304
Ow gelukkig, als het bij meer mensen is geweest dan ga ik er maar vanuit dat het normaal is, en dat het hopelijk iedere keer iets beter gaat
  zaterdag 14 mei 2005 @ 11:19:33 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_26999940
Ladybos, heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat dat weer op orde was, ik denk dat dat wel ruimeen half jaar geduurd heeft. Ook om de regelmaat er weer in te krijgen. Ik zit nu weer op mijn normale cyclus van 31 dagen. Ben wel iets langer ongesteld dan voorheen.
stormy waters...
sailin'
pi_27000805
Hier ook hoor Ladybos.
Iedere keer word het een stukje minder.
pi_27002124
Goed om te weten dat ook de regelmaat niet meteen terug is want ik moet niet hebben dat ik dit onverwachts krijg, dat wordt een bloedbad Met super tampon, maandverband én een kraamverband hou ik het nu net 3 uur uit zonder doorlekken.
pi_27002783
Mag je dus wel tampons gebruiken de eerste keer na de bevalling? Ik dacht dat dat niet mocht? (Kan het natuurlijk wel nazoeken...)
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:36:14 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_27002824
op die supertampons staat ook "voor na de bevalling" dus dat zal dan toch wel mogen?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:37:05 #170
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27002837
Ik dacht het ook niet, in verband met 'restafval' enzo
pi_27002929
Hmm niets over gehoord dat het niet zou mogen (wel gehoord dat het in de kraamweek niet mag ivm restafval zoals LB zo mooi schrijft). Poemojn, zoek het eens ff voor me op
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:43:41 #172
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27002955
Ja maar je lichaam is zich nu nog aan het reinigen enzo, daarom ook zoveel en alles ohw gruwel
En in de kraamweek is het trouwens dacht ik omdat het nog een open wond is enzo.
pi_27003153
Volgens die online gynaecoloog Van der Slikke mag het iig wel bij een 1e pilmenstruatie, als je knip en/of scheurtjes tenminste genezen zijn. Zoek nog ff verder.
pi_27003229
Ik kom alleen de termijn van 3 weken na de bevalling tegen.
Je hebt trouwens ook Super Plus, Ladybos.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:09:06 #175
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27003509
De eerste 'gewone' menstruatie (dus niet die 6 weken vloeien na de bevalling) komt toch meestal pas na een paar maanden.. Lijkt me dat je dan wel tampons kan gebruiken (mits hechtingen en scheurtjes genezen zijn natuurlijk, maar dat lijkt me een kwestie van nadenken).

Hier was trouwens mijn eerste ongesteldheid na een maand of vier en qua hoeveelheid was het eigenlijk meteen weer 'normaal' .. het duurde alleen een dag langer..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:35:23 #176
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27008347
Hoe is het eigenlijk met Sjeen ?
Heb je gemist hier de afgelopen tijd!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:44:43 #177
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27008507
Had ik ook naar gevraagd in het babietjestopic, dus Sjeeeeen!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:48:31 #178
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27008566
En ik vroeg me eigenlijk af hoe het met piglet is? Ook al tijd niks van gehoord....
©Dumbo
pi_27013829
En Suzanna? Hoe is het bij jullie?
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_27030015
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 10:32 schreef coolbabe het volgende:
Knorretje, hoe is het nu met jouw bekken? Zit je alweer op het niveau wat je zat voor je zwangerschap of is het slechter geworden?
Nope nog niet, maar die verwachting had ik ook niet. MOet ook zeggen dat ik me er zo min mogelijk mee bezig houd met wat ik niet kan of graag zou willen kunnen. Het is nu eenmaal zo en daarmee uit. Ik doe wel andere dingen met de kids en papa en oma de rest
pi_27033803
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:48 schreef texelonia het volgende:
En ik vroeg me eigenlijk af hoe het met piglet is? Ook al tijd niks van gehoord....
In het kader van 'laten we het hier een beetje gezellig houden' ben ik voor onbepaalde tijd in de lurkstand gesprongen
Ik lees/leef wel mee, maar heb niet zo'n zin om de topics te 'vervuilen' met mijn gedoe. Laten we het er op houden dat ik het e.e.a. nog niet verwerkt heb en dat er ook nog genoeg andere zorgen-dingen bij zijn gekomen (geen ernstige dingen, gewoon werkzorgen en zo) om niet gezellig mee te kunnen/willen posten. Ik kom vast vanzelf weer een keertje boven water.
Maar wel lief dat je naar me vraagt

O, ja het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar even een kleine update over Lucas: het gaat helemaal fantastisch met hem Sinds een week buikschuifelt hij de hele kamer door en wordt al aardig snel Tot 30cm hoog is er dus niks meer veilig voor zijn grijpgrage handjes
  Licht Ontvlambaar zondag 15 mei 2005 @ 20:27:05 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27034513
Met dank aan Piglet, die me mailde dat er naar Isa en mij gevraagd werd
Ik vind het superlief dat er ook aan ons gedacht wordt als we wat stiller zijn

We zijn een weekje naar de camping geweest in Zeeland en daar hadden ze geen wireless internet Het was niet echt geweldig weer, maar het heeft niet geregend dus we hebben wel veel gewandeld enzo. Was best een lekker weekje...

Vooraf ging het hier niet zo mega lekker, beetje stress... Maar dat is gelukkig weer voorbij. Ik heb nu ook besloten dat mijn gewicht toch echt minder moet en ben dus inmiddels een week of drie bezig met een gezonder eetpatroon en meer beweging. En tot nu toe werkt het gelukkig, ik ben inmiddels 5,5 kilo kwijt en weer in de twee-cijferige getalletjes Ook dankzij Fok!-Dieettopic in Lif.

Ik denk dat ik de komende tijd niet echt vaak online zal zijn, wil graag werken aan gewicht en relatie

Dikke knuffel
Sjeen
Isa-update komt in babietjestopic
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 16 mei 2005 @ 10:24:01 #183
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27047541
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:03 schreef piglet het volgende:

Maar wel lief dat je naar me vraagt

O, ja het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar even een kleine update over Lucas: het gaat helemaal fantastisch met hem Sinds een week buikschuifelt hij de hele kamer door en wordt al aardig snel Tot 30cm hoog is er dus niks meer veilig voor zijn grijpgrage handjes
Lief dat je voor mij even uit lurkstand bent gesprongen! En ik hoop dat alles gauw weer wat beter zal gaan

En Lucas knap hoor!
©Dumbo
  maandag 16 mei 2005 @ 11:50:08 #184
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27049100
Sjeen en Piggie fijn dat het met de kindjes in ieder geval goed gaat! Dat scheelt toch al weer he
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 11:54:45 #185
43556 miss_dynastie
pi_27049233
Piglet, heel veel sterkte
  dinsdag 17 mei 2005 @ 08:26:37 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27074443
Ik vind Piggie's reden dus héél jammer.
Van mij hoeft het niet allemaal zo rooskleurig en jolig, hoor! Sterker nog: ik hoor wél graag hoe het met jou (en alle anderen) gaat! Oók als het niet alleen maar holladiejee is.

Sjeen
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_27074487
Ik ben zondag ook weer ongesteld geworden. Precies 16 weken na de bevalling. Ik vind het echt zo´n afsluiter van zwangerschap, kraamtijd, ontzwangeren enzo (stom heh )

Ik bloed trouwens heel weinig in tegenstelling tot Ladybos...
  dinsdag 17 mei 2005 @ 16:06:43 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27086508
Nou, deze verse moeder voelt zich heel lekker in haar nieuwe rol.
Kan uren naar Demi kijken, wat een mooi meisje hebben we toch.
Ze doet het enorm goed, vanacht wel veel wakker geweest maar heb vanmiddag nog even een uurtje geslapen dus voel me goed.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 17:00:36 #189
81992 Githa
pi_27088256
snakelady wat lekker is dat he .... gewoon niet te beschrijven wat je voelt als je zo naar je kindje kijkt, ik herken dat wel
pi_27095134
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 08:33 schreef lily het volgende:
Ik ben zondag ook weer ongesteld geworden. Precies 16 weken na de bevalling. Ik vind het echt zo´n afsluiter van zwangerschap, kraamtijd, ontzwangeren enzo (stom heh )

Ik bloed trouwens heel weinig in tegenstelling tot Ladybos...
Ja zo voelde het voor mij ook Lily, als een afsluiter.. en wees maar blij dat je weinig bloed, ik heb er drie pakken kraamverband doorheen gejaagd, het voelde net of ik net bevallen was
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:41:51 #191
63367 Jdee
pi_27109682
feestje! aantal kankercellen in ons mama lever is gedaald woepie! dat betekent dat de chemopillen-kuur van de afgelopen 9 weken aanslaat. en dat ze ermee door moet/mag (hoe je t bekijkt) gaan. geweldig! zo fijn. het betekent 'meer tijd'. misschien dat ze Ela's 1e verjaardag haalt (en van die gedachte moet ik dan weer een wegpinken).

verder hierwel ok, nog niet echt ongesteld, wel gevloeid na plaatsen mirena (en toen ook krampen gehad die eerste dag van heb-ik-jou-daar. weeen waren het. bwek. Maar verder nog niet echt ongesteld. Ela is nu 16 weken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jdee op 18-05-2005 10:42:54 (enigzins grappige spelfout, toch maar weghalen) ]
..en laat gaan...
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 10:45:32 #192
81992 Githa
pi_27109792
Jdee YEAH! wat een goed nieuws zo zie je maar dat vrijdag de 13de zo slecht nog niet hoeft te zijn
en dat traantje mag hoor ....100 nog wel
Zijn de bossebollen ook gehaald
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 10:46:15 #193
43556 miss_dynastie
pi_27109815
Wat een goed nieuws Jdee
pi_27109920
Dat is goed nieuws Jdee
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:53:42 #195
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27110044
Jippiew Jdee Feestje

lees allemaal maar over ongesteld, ik moet het nog steeds worden.... zit er op te wachten zodat ik weet hoe me cyclus word en is, en dat het nog werkt. alhoewel het ook wel erg lekker is dat ik het niet word mis er niks aan eik.
pi_27110103
Wat fijn Jdee

Hier vorige week voor het eerst pas weer ongesteld geworden
Zal wel te maken hebben dat ik aan het afbouwen ben van de bv
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_27110243
Jdee: goed nieuws!

Ik ga ervanuit dat ik voorlopig ook niet ongesteld ga worden, maar ik lees wel dat ik het kraamverband nog niet de deur uit moet doen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:18:04 #198
63367 Jdee
pi_27110742
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:45 schreef Githa het volgende:
Zijn de bossebollen ook gehaald
vanzelsprekend! alleen hebben ze die hier niet (Appie's BB zijn toch niet echt hetzelfde)(en ik ben bezig een weekje zonder melk te doen, wat aardig lukt overigens, al zijn die bananen-soja-melkdingen echt smerig zeg )
..en laat gaan...
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:19:46 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27110785
Jdee wat goed!!! Ben zo blij voor jullie Krijg er kippevel van!
©Dumbo
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:24:42 #200
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27110926
hartstikke goed nieuws Jdee.

Demi heeft vanacht doorgeslapen, werd vanochtend om half 7 wakker en schrok er gewoon van.
Toen ik ging kijken was ze net aan het wakker worden en keek een beetje suffig om haar heen.
Maar was wel lekker hoor een nacht goed doorslapen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')