ja, op zichzelf wel, maar het melodietje is zo vaak gebruikt dat de lol er bij mij eigenlijk een beetje af is...quote:Op woensdag 20 april 2005 20:07 schreef Avani het volgende:
Peter Ilyich Tchaikovsky - Dance Of The Sugar-Plum Fairy
Mooi![]()
Ik ken nog te weinig klassieke muziek om daar een bezwaar van te kunnen maken.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:18 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
ja, op zichzelf wel, maar het melodietje is zo vaak gebruikt dat de lol er bij mij eigenlijk een beetje af is...
zo zijn er nog erg veel nummers te noemen die zo vaak gebruikt worden dat ik zelf geen zin meer heb om ze op te zetten
bijv. de 4 seizoenen van Vivaldi, beethoven, en nog een paar waar ik zelfs de naam niet van kan...
dat is ook wel een probleem bij het cd's uitzoeken want het meeste wat je ziet is de standaard stukken terwijl er veel meer is...
Eindhoven Heuvel Galerie, daar zit een Bullit Klassiek. Die heeft best wat staan.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:38 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
zoals welke winkels hebben nog een klassieke muziekafdeling...? ik kom er helaas weinig tegen
ik kijk wel eens bij het kruidvat wat ze hebben liggen, maar het probleem is dat ik te weinig namen ken. Ik heb overwogen zo'n CD box van 14 cd's te kopen voor 80¤, maar dit lijkt me toch niet zo'n tof plan
Vind je zijn liefde voor 'onkrijgbare' dames, zoals aristocraten of getrouwde vrouwen en de daaruit voort vloeiende depressies omdat hij zich realiseerde nooit te zullen trouwen ook goed?quote:Op donderdag 21 april 2005 01:49 schreef Nickthedick het volgende:
Symfonie nr. 9 van Dvorak vin'k goed, alles van Beethoven vin'k goed, 't sacre van Stravinsky, Pictures at an exhibition van Moussorgsky en nog veeeeeel meer.
Wie Beethoven? Tuurlijk, ik hou wel van dat soort verkniptheid (kan ik me goed mee identificeren).quote:Op donderdag 21 april 2005 01:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Vind je zijn liefde voor 'onkrijgbare' dames, zoals aristocraten of getrouwde vrouwen en de daaruit voort vloeiende depressies omdat hij zich realiseerde nooit te zullen trouwen ook goed?.
Nick. Onder de tafel lag een briefje, daar stond op geschreven; op wie ben jij verliefd?quote:Op donderdag 21 april 2005 01:57 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Wie Beethoven? Tuurlijk, ik hou wel van dat soort verkniptheid (kan ik me goed mee identificeren).
Sorry, no comprendequote:Op donderdag 21 april 2005 02:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Nick. Onder de tafel lag een briefje, daar stond op geschreven; op wie ben jij verliefd?.
Tienes una preferencia para las mujeres casadas y arictocráticas como señor Beethoven, Nickelpollo?quote:
Of ik een voorkeur heb voor onbereikbare en aristoctratische vrouwen net als Beethoven? Nee, de vrouwen zijn wel bereikbaar, alleen vinden ze me na een tijdje zo gek als een deur.quote:Op donderdag 21 april 2005 02:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Tienes un preferencia para las mujeres casadas y arictocráticas como señor Beethoven, Nickelpollo?
Ik weet het niet, ik heb de film nooit gezien. Misschien ergens in mijn onderbewuste, dat mijn pappa of mamma hem ooit heeft gezien en dat op mij heeft doorgegeven.quote:Op donderdag 21 april 2005 02:15 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Of ik een voorkeur heb voor onbereikbare en aristoctratische vrouwen net als Beethoven? Nee, de vrouwen zijn wel bereikbaar, alleen vinden ze me na een tijdje zo gek als een deur.
En ik begrijp dat je commentaar gebasseerd is op de film 'immotal beloved'?
quote:Op woensdag 20 april 2005 20:00 schreef nipeng het volgende:
Er zijn wel topics over klassieke muziek alleen niemand kan ze vinden
God, moet dat nou?!quote:Op donderdag 21 april 2005 02:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Als 't tijdstip 't beter toelaat, zal ik 't eens goed met je over klassieke muziek hebben JAM. Als je toch zo slecht tevreden bent.
Op alleen spaanse gitaarmuziek kun je niet leven JAM.quote:
Salieriquote:Op donderdag 21 april 2005 14:35 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
weet iemand hoe die "leraar" van Mozart heette? die naam kwam in AMADEUS (de film) voor en ik ben ook wel benieuwd naar zijn muziek...
Dat was niet echt de "leraar" van Mozart. Mozart heeft oa bij Haydn les gehad, evenals Beethoven trouwens. Die 3 stonden dan ook bekend als het Wiener Trioquote:Op donderdag 21 april 2005 14:35 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik denk dat ik zaterdag ff ga kijken voor wat koopjes
weet iemand hoe die "leraar" van Mozart heette? die naam kwam in AMADEUS (de film) voor en ik ben ook wel benieuwd naar zijn muziek...
kent iemand Rossini? daar heeft mn ma een cdtje van liggen, die ga ik ook maar eens luisteren
Jij en klassieke muziek.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben al naar een aantal klassieke concerten geweesten in De Doelen (Rotterdam)
Erg leuk en mooi![]()
ik bedoelde iig die vent die wat tegen mozart had in de film... volgens mij heeft die man ook wel toffe muziek gemaakt namelijkquote:Op donderdag 21 april 2005 16:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat was niet echt de "leraar" van Mozart. Mozart heeft oa bij Haydn les gehad, evenals Beethoven trouwens. Die 3 stonden dan ook bekend als het Wiener TrioSalieri was daar ook hofcomponist.
Rossini heeft erg mooie overtures, maar ik heb ze zelf niet. Kheb ze alleen in concert gehoord.
Hij heeft muziek gemaakt, maar ik zou zo 123 niks kunnen bedenken. Mozart heeft wel wat variaties op composities van hem geschreven.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
ik bedoelde iig die vent die wat tegen mozart had in de film... volgens mij heeft die man ook wel toffe muziek gemaakt namelijk
Dat is inderdaad prachtig jaquote:Op donderdag 21 april 2005 17:02 schreef Nickthedick het volgende:
Beethoven - 7e symfonie 2e deel eerste 3:30 minuten![]()
![]()
En da's nou net de muziek waar ik weer heel weinig van kenquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:31 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Dat is inderdaad prachtig ja
Maar verder houd ik niet zoveel van Beethoven en alles daarvoor.
Geef mij maar Mahler, Sjostakovitsj en ander ram en toeterwerk
Ook goeie componisten.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:31 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Dat is inderdaad prachtig ja
Maar verder houd ik niet zoveel van Beethoven en alles daarvoor.
Geef mij maar Mahler, Sjostakovitsj en ander ram en toeterwerk
Tijd voor een goede fugaquote:Op donderdag 21 april 2005 01:30 schreef KarmaniaK het volgende:
Ik ken niet veel klassieke muziek, in ieder geval niet bij naam. De meeste standaardklassieke muziek hou ik niet van (dat soort waarvan je het melodietje 200 keer per jaar hoort). Los daarvan hou ik van klassieke muziek met een beetje tempo, creativiteit (ook ritmisch) en diepgang met niet te cliché-achtige melodietjes. Wederom ken ik geen stukken bij naam, als je nog iets hebt om aan te raden, graag![]()
Tijd om het te leren kennenquote:Op vrijdag 22 april 2005 19:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En da's nou net de muziek waar ik weer heel weinig van kenAlleen van Shostakovich een beetje.
Ik heb al eerder melding gemaakt een hekel te hebben aan klassieke muziek, maar als ik iets dan wel écht haat zijn het wel fokkin' fuga's.quote:
Dat zijn net de enige 2 klassieke nummers die ik hebquote:Op woensdag 20 april 2005 19:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
verder vind ik Adagio for Strings van Samuel Barber
en Pavane Pour une Infante Defunte van Maurice Ravel erg mooi
van beide zou ik wel een cdtje willen hebben
Ik vind dit trouwens wel een mooie reply op dat voorgaande, ik denk dat een fuga wel hét toonbeeld is van de alombekende tweehonderd keer hetzelfde melodietje per stuk irritatie.quote:
Nee, dat kan niemand...quote:Op zaterdag 30 april 2005 01:42 schreef JAM het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er leuk en/of goed aan een fuga kan zijn?.
quote:Op zaterdag 30 april 2005 02:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind dit trouwens wel een mooie reply op dat voorgaande, ik denk dat een fuga wel hét toonbeeld is van de alombekende tweehonderd keer hetzelfde melodietje per stuk irritatie..
true thatquote:Op zaterdag 30 april 2005 02:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind dit trouwens wel een mooie reply op dat voorgaande, ik denk dat een fuga wel hét toonbeeld is van de alombekende tweehonderd keer hetzelfde melodietje per stuk irritatie..
Ja! Het openingskoor van dequote:Op zaterdag 30 april 2005 13:56 schreef Toet het volgende:
[..]
Tja, hier valt niet tegenin te gaan.
Hoewel, heb je wel eens naar het Kyrie Eleison van Bachs Hohe Messe geluisterd?
Probeer het 2e pianoconcert van Rachmaninov eensquote:Op woensdag 20 april 2005 19:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
verder vind ik Adagio for Strings van Samuel Barber
en Pavane Pour une Infante Defunte van Maurice Ravel erg mooi
is goedquote:Op zondag 1 mei 2005 11:16 schreef Radiohoofdje het volgende:
[..]
Probeer het 2e pianoconcert van Rachmaninov eens![]()
Ik hou ook van die twee composities en dit is een beetje dezelfde stijl.(dit blijft namelijk mijn favoriete concert.)
Nopequote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:01 schreef iamredleader het volgende:
Downloaden? Doen we niet meer aan "kopen" en "betalen"?
Ja, inderdaad. Alleen weet ik nooit of het wel mijn geld waard is (teleurstelling).quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:05 schreef T1andonly het volgende:
Bij het kruidvat oid hebben ze wel af en toe zulke verzamel-ceedees die af en toe best de moeite waard zijn
Klassieke muziek is het niet waard om gedownload te worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:01 schreef iamredleader het volgende:
Downloaden? Doen we niet meer aan "kopen" en "betalen"?
Volgens mij zitten daar wel af en toe goeie tussen...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:08 schreef LiberaleMeiske het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Alleen weet ik nooit of het wel mijn geld waard is (teleurstelling).
Ach, rot opquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:16 schreef Speedski het volgende:
[..]
Klassieke muziek is het niet waard om gedownload te worden.
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:17 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Volgens mij zitten daar wel af en toe goeie tussen...
in het Centrale topic over klassieke muziek kunnen ze je hier zeker meer over vertellen en die hebben er uberhaupt meer verstand van dan mijik luister vanalles wat
Ga maar weer terug naar je trancequote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:16 schreef Speedski het volgende:
[..]
Klassieke muziek is het niet waard om gedownload te worden.
Ligt er een beetje aan. Ik heb zelf es een top-100 gekocht daar voor 7 euro, met de gedachte van de "aangenaam klassiek" cd's: zit er wat leuks tussen dan kun je daar wat meer van kopen. Ik zou je zelf klassiek van "Eloquence" ( da's Phillips, Decca en Deutsch Grammophone) en Naxos. Je kunt ze allebei herkennen aan de vaak witte hoesjes en de prijzen liggen om en nabij de 4-7 euro.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:08 schreef LiberaleMeiske het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Alleen weet ik nooit of het wel mijn geld waard is (teleurstelling).
Hmn .. maar voordat ik dat doe: http://www.sky.fm/ .. dan ff doorscrollen naar: mostly classicalquote:
Bedanktquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan. Ik heb zelf es een top-100 gekocht daar voor 7 euro, met de gedachte van de "aangenaam klassiek" cd's: zit er wat leuks tussen dan kun je daar wat meer van kopen. Ik zou je zelf klassiek van "Eloquence" ( da's Phillips, Decca en Deutsch Grammophone) en Naxos. Je kunt ze allebei herkennen aan de vaak witte hoesjes en de prijzen liggen om en nabij de 4-7 euro.
Om enkele stukken aan te bevelen: 4e&5e pianoconcert van Beethoven, Requiem van Mozart, de 5e,6e en 9e symphonie van Beethoven, liederen van Schubert.... dat zijn leuke instappers, denk ik
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:17 schreef Laton het volgende:
Downloaden van klassiek is dom omdat de mp3's over het algemeen van waardeloze kwaliteit zijn. Hoewel ze kont kosten, is de kwaliteit van de uitvoeringen die ze verkopen bij het kruidvat over het algemeen uitstekend!
Alles van Mozart is uiteraard goed. Haal de 9e van Beethoven ook maar. En zijn pianostukken. En zoek Pianoconcert no2 in c op. 18 van Rachmaninoff ook maar op.
Ik kan alleen voor mezelf spreken: sommige klassiek moet je vaker luisteren voordat je het echt gaat waarderen. Dat gaat beter als je het koopt; MP-3's kun je toch overal wegtrekken. Voor een CD ga je vaak ff zitten. Bijvoorbeeld de muziek van Brahms ( 2e pianoconcert) ; dat kan in het begin wat heftig zijn, maar na een paar keer ga je het al heel anders beluisteren. Van Rachmaninov heb ik ook de 4 pianoconcerten, maar heb nog niet echt de moeite genomen om ze heel goed te beluisteren; ze zijn nogal heftig. Eigenlijk heb ik nog bulten klassiek die ik es wat vaker moet beluisteren: Shostakovich, Sibelius, Schumann....krijg je als het zo goedkoop isquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:20 schreef LiberaleMeiske het volgende:
[..]
Ja, de kwaliteit van MP3's zijn niet zo hoog. 'k wil het eerst beluisteren, en dan pas mijn geld daar aan besteden. Maar goed, 'k zal het opzoeken
.
Uhm, het kost dus veel tijd om het goed te beluisteren. Ik schrijf sowieso alle namen etc. op in mijn 'boekje' (en ik houd de Kruidvatfolder in de gatenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken: sommige klassiek moet je vaker luisteren voordat je het echt gaat waarderen. Dat gaat beter als je het koopt; MP-3's kun je toch overal wegtrekken. Voor een CD ga je vaak ff zitten. Bijvoorbeeld de muziek van Brahms ( 2e pianoconcert) ; dat kan in het begin wat heftig zijn, maar na een paar keer ga je het al heel anders beluisteren. Van Rachmaninov heb ik ook de 4 pianoconcerten, maar heb nog niet echt de moeite genomen om ze heel goed te beluisteren; ze zijn nogal heftig. Eigenlijk heb ik nog bulten klassiek die ik es wat vaker moet beluisteren: Shostakovich, Sibelius, Schumann....krijg je als het zo goedkoop is
nu wel... dus kunnen we daar verder...?quote:
Ik ken ze nietquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:29 schreef LiberaleMeiske het volgende:
[..]
Uhm, het kost dus veel tijd om het goed te beluisteren. Ik schrijf sowieso alle namen etc. op in mijn 'boekje' (en ik houd de Kruidvatfolder in de gaten), zodat ik in de zomervakantie veel tijd aan klassieke muziek kan besteden. Uhm, misschien is dit wel een rare vraag. Maar zijn er ook Aziatische componisten (klassiek)?
Tan Dun bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:29 schreef LiberaleMeiske het volgende:
[..]
Uhm, het kost dus veel tijd om het goed te beluisteren. Ik schrijf sowieso alle namen etc. op in mijn 'boekje' (en ik houd de Kruidvatfolder in de gaten), zodat ik in de zomervakantie veel tijd aan klassieke muziek kan besteden. Uhm, misschien is dit wel een rare vraag. Maar zijn er ook Aziatische componisten (klassiek)?
Bedanktquote:[Tan Dun bijvoorbeeld
Haha, ach... 'k verspreid het wel over tientallen jarenquote:Maar ej, als je alle muziek wilt luisteren die je leuk lijkt, ben je nog wel ff bezig
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken: sommige klassiek moet je vaker luisteren voordat je het echt gaat waarderen. Dat gaat beter als je het koopt; MP-3's kun je toch overal wegtrekken. Voor een CD ga je vaak ff zitten.
Tja, als ik voor muziek betaald heb, neem ik vaak ook wat meer de moeite om me erin te verdiepen; een mp-3tje heb je toch voor niks, en als het niet bevalt gooi je het net zo snel weer van je schijf af. De één luistert wat makkelijker dan de ander, denk ik.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:46 schreef Toet het volgende:
[..]
Dan kun je toch juist beter downloaden? Pas als je weet wat je bevalt en wat niet, ga je geld uitgeven. Ook snap ik niet wat je bedoelt met de zin: "MP-3's kun je toch overal wegtrekken." Is dat een nadeel?
Ook werd er eerder in dit topic gezegd dat je beter niet kunt downloaden, "omdat de mp3's vaak van slechte kwaliteit zijn." In dat geval download je je muziek op de verkeerde plek.
Nog bedankt voor sky.fmquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:25 schreef Speedski het volgende:
[..]
Hmn .. maar voordat ik dat doe: http://www.sky.fm/ .. dan ff doorscrollen naar: mostly classical
Halleluja, 21delen?quote:Op zondag 8 mei 2005 20:56 schreef Know1 het volgende:
hehe, ok... Er zat ook iets met ebm in de titel (dacht ik..). Gewoon allemaal luisteren dan zit je wel goed.
quote:Op zondag 8 mei 2005 21:10 schreef Jappr het volgende:
zo zit het met bijna alles van chopin hoor
27 etudes, veel mazurkas24 preludes, 18 waltzen.. polonaises zijn er ook een hoop..
Goh, ben vandaag wat wijzer geworden. Bedanktquote:Op zondag 8 mei 2005 21:15 schreef Jappr het volgende:
nocturne is gewoon een naam die chopin er aan gaf.. zijn vrij rustige en soms droevige 'nachtelijke' pianostukken..
de mazurka is een poolse dans. een prelude.. tjah dat is een technische term voor zover ik weet, net zoals fuga/ sonata enzo.. etudes zijn de 'leerstukken' oftewel, die mag je spelen om je handen goed onder controle en vlug te krijgen.. maar die van chopin zijn zo goddelijk mooi dat ze ook uitgevoerd worden. Een waltz spreekt voor zich dacht ik zoen de polonaise en de waltz zijn net zoals de mazurka 'dansen', feitelijk dus ook technische benamingen voor een bepaalde vorm.
Die van Rachmaninov vind ik wat te druk, maar de 2e van Brahms is idd erg, erg mooi.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:39 schreef Jappr het volgende:
Niet alleen het 2e pianoconcert van Rachmaninoff is aan te raden, het 3e zeker weten ook.. Schijnt ook het moeilijkst speelbare pianostuk te zijn.
Daarnaast is het 2e pianoconcert van Brahms heel warm en mooi. zit erg veel in.
De Pathetique, Mondschein en de appasionata kom je erg vaak tegen op 1 schijfje; vind ik tevens de mooiste.quote:Beethoven Sonata's moet je misschien van houden, maar zijn daarentegen ook zeker aan te raden,
kijk eens of je Waldstein, The Tempest, Mondschein (Moonlight) en de Pathetique kan vinden.
De 21e en 26e zijn ook erg mooi. Heb ook nog wat eerdere pianoconcerten, maar die kunnen me niet zo bekorenquote:Wil je echt vrolijk worden? kijk dan eens naar het 23e piano concert van Mozart, 3e deel. Gelukkigmakende muziek
luister eens naar het 2e deel van 3e pianoconcert.. die is erg mooi en rustigquote:Op maandag 9 mei 2005 10:56 schreef Haushofer het volgende:
Die van Rachmaninov vind ik wat te druk, maar de 2e van Brahms is idd erg, erg mooi.
correctquote:De Pathetique, Mondschein en de appasionata kom je erg vaak tegen op 1 schijfje; vind ik tevens de mooiste.
Ik doe dat ook met het 3e deel van 23 jaquote:De 21e en 26e zijn ook erg mooi. Heb ook nog wat eerdere pianoconcerten, maar die kunnen me niet zo bekorenEn stiekum probeer ik ze dan es wat mee te spelen
Dat zijn wel een beetje de standaard suffe cliché stukken. Door dat soort muziek heb ik veel te laat componisten als Mahler, Sjostakovitsj en Stravinsky ontdekt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Om enkele stukken aan te bevelen: 4e&5e pianoconcert van Beethoven, Requiem van Mozart, de 5e,6e en 9e symphonie van Beethoven, liederen van Schubert.... dat zijn leuke instappers, denk ik
Ja, strijkers moeten niet solo spelen. Maar in een grote sectie van 60 manquote:Op maandag 9 mei 2005 16:07 schreef Jappr het volgende:
haha, nee niet zo gek ookRavel
Mozart is echt barok hoor
Krijg je ook hoofdpijn van bach z'n ubermooie cello suite...?
Ja. Dat vind ik iig de mooiste, met name het 2e deel. Dat is in mijn ogen bijna het mooiste stuk muziek wat ooit is geschreven. Ik wil haar dan ook nog es zeker in concert meemaken.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:00 schreef Jappr het volgende:
Maar wees even eerlijk.. het 5e pianoconcert van Beethoven is wel te mooi...
[b]Schostakowitsch/b]quote:Op maandag 9 mei 2005 17:15 schreef Nickthedick het volgende:
Ik luister nu de 13e symphonie van Shostakovitsj. Heerlijk zwaar en dramatisch, muziek met kloten.
Retegaaf stuk!quote:
Da's de Duitse manier van schrijvenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:35 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
[b]Schostakowitsch/b]
Shostanogwat & Barber
Barber is ook dramatisch, kan het alleen niet vergelijken
Die eerste CD is iig echt gaaf![]()
echt een aanrader
de 2e moet ik nog luisteren
Russische namen hebben in verschillende landen vaak een andere spelling; net als prokoffiev, prokofjeff, prokovief etc. of Rachmaninoff, Rachmaninov, Rachmaninow etc.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:41 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
wat is dat voor onzin... die gast heeft toch gewoon één naam
maar is ie vergelijkbaar met Barber...? of ken je weinig van barber?
Maakt niks uit.quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:26 schreef Nickthedick het volgende:
Shit; ik ben m'n cd van de 9e symfonie van Dvorak kwijt zie ik opeens.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:06 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Maakt niks uit.
Het is toch een uitermate suf stuk
Jaaa!!! Mahler 2quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:01 schreef Hugo_ het volgende:
[afbeelding]Mahler
![]()
"Laatst (februari)" nog naar de tweede symfonie geweest, gewoon geniaal kan helemaal niets tegen op.
maar ja; Mahler moet live... op cd is er geen bal aan, je kunt geen orkest van 100 man + 80 man koor op een cd zetten, dat past gewoon niet.
verder vind ik de 6e en de 9e ook erg mooi... alleen heb ik de 9e nog nooit live gehoord.
Goede tweede is nog steeds Stravinsky waarvan alles mooi is maar natuurlijk lang niet zo hemels als Mahler...
Probeer eens Prokofjev, Mahler, Richard Strauss, Rachmaninoff of de vijfde van Nielsen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:22 schreef Nickthedick het volgende:
Zijn er nog meer componisten die muziek 'met kloten' hebben gemaakt?
Zoals: Shostakovich, Beethoven, Mussorgsky en Stravinsky?
Dus een beetje zware, soms bombastische muziek?
Ja, dat moet je zekerquote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:12 schreef Haushofer het volgende:
Nou, dan moet ik ook maar es aan de Mahler![]()
Die ken ik allemaal al, behalve die 5e van Nielsen. I'll check it out.quote:Op zondag 15 mei 2005 00:52 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik ben vanmiddag naar 't Concertgebouw geweest met het Rotterdams Philharmonisch, Gergjev en Verdi's Requiem. Dat was echt super prachtig!!
[..]
Probeer eens Prokofjev, Mahler, Richard Strauss, Rachmaninoff of de vijfde van Nielsen.
Dan denk ik een beetje aan het 2e pianoconcert van Mendelssohn, dat heeft vanaf het begin een diepe indruk op me gemaakt. Hamerwerk !quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:22 schreef Nickthedick het volgende:
Zijn er nog meer componisten die muziek 'met kloten' hebben gemaakt?
Zoals: Shostakovich, Beethoven, Mussorgsky en Stravinsky?
Dus een beetje zware, soms bombastische muziek?
Van Nielsen heb ik es de Helios-ouverture gehoord (is dat misschien de 5e?) maar kan deze nergens op CD vinden. Ik vond het een bijzonder mooi stuk. Dus als iemand weet waar ik deze kan vinden?quote:Op zondag 15 mei 2005 02:44 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Die ken ik allemaal al, behalve die 5e van Nielsen. I'll check it out.![]()
Welke uitgever? Of opname? Kan ik em misschien es bestellen ofzoquote:Op zondag 15 mei 2005 13:50 schreef Mister_Slide het volgende:
Helios ouverture is inderdaad prachtigDie kan je bij mij thuis op cd vinden
De vijfde symfonie van Nielsen is trouwens alleen de eerste twee delen een beetje bombastisch. Niet echt waanzinig ofzo. Maar,.. die kleine trom partij! Echt geweldig
Ik heb een Sony Classical cd met het Philadelphia Orchestra en Eugene Ormandy.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Welke uitgever? Of opname? Kan ik em misschien es bestellen ofzoVind sowieso weinig van Nielsen in de schappen, misschien kijk ik bij de verkeerde winkels.
Neuh, de van Leest vind ik altijd wel leuk, of Poort in Leeuwarden. Daar hebben ze een apart afdeling voor klassiek, en een erg behulpzame verkoopster die weet waar ze het over heeftquote:Op zondag 15 mei 2005 17:05 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Ik heb een Sony Classical cd met het Philadelphia Orchestra en Eugene Ormandy.
Ik koop eigenlijk altijd m'n klassieke cd's bij de Fame in Amsterdam, of de Concerto in Amsterdam.
Maar dat is voor jou niet echt dichtbij he
Ik geef ook niet zo snel veel geld uit voor een klassieke cd. Tenzij het echt een opname is die ik dolgraag wil hebben. Of dat er gewoon geen goede goedkope versie van een stuk te vinden is.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Neuh, de van Leest vind ik altijd wel leuk, of Poort in Leeuwarden. Daar hebben ze een apart afdeling voor klassiek, en een erg behulpzame verkoopster die weet waar ze het over heeft
Overigens koop ik bijna altijd budget, vertik het om meer dan een tientje voor een klassieke CD neer te leggen.
Ik denk dat dat laatste gewoon een kwestie van goed zoeken is; ik ben tot nu toe alle stukken goedkoop ( en mooie opnames!) tegengekomen die ik wou, behalve van de heer Nielsenquote:Op zondag 15 mei 2005 17:56 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Ik geef ook niet zo snel veel geld uit voor een klassieke cd. Tenzij het echt een opname is die ik dolgraag wil hebben. Of dat er gewoon geen goede goedkope versie van een stuk te vinden is.
Ik wilde perse de 7e van Beethoven hebben van Otto Klemperer (de beste uitvoering naar mijn mening) en het is geluktquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:11 schreef Minos111 het volgende:
Er zijn inderdaad wel veel goedkope opnames te vinden, maar vaak zijn die al wat ouder, of zijn het heruitgaves. Als je gericht naar een bepaalde uitvoering van een stuk gaat zoeken dan moet je over het algemeen toch echt dieper in de buidel tasten...
Nog een tipje: Appalachian Spring van Copland, over muziek met ballen gesproken...
Klemperer dirigeert wat trager dan von Karajan; wat de 7e naar mijn mening meer tot z'n recht doet komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:43 schreef Minos111 het volgende:
Hehe, de 7e van Beethoven is ook weer net opnieuw uitgegeven door EMI Classics... Ken je de complete reeks Beethoven symphonieën van Herbert von Karajan? Ook alom geroemd...
Het is wel zo dat stukken tegenwoordig sneller worden uitgevoerd dan vroeger. Wie weet hoe het oorspronkelijk bedoeld is.quote:
Ik vind de 5e symfonie van Beethoven, uitgevoerd door Karajan, juist wat te snel. Vond dat eerst niet om aan te horen, ben er nu wat aan gewend, en kan het wel steeds meer waarderen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:35 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Het is wel zo dat stukken tegenwoordig sneller worden uitgevoerd dan vroeger. Wie weet hoe het oorspronkelijk bedoeld is.![]()
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:43 schreef Minos111 het volgende:
Ken je de complete reeks Beethoven symphonieën van Herbert von Karajan? Ook alom geroemd...
Ja, het wordt ook gebruikt in de films Raging Bull & Godfather 3. Btw ligt de klemtoon bij de uitspraak van Cavaleria bij de Ri en biet bij de Le, wist je dat?quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:04 schreef Minos111 het volgende:
We spelen in het orkest nu Cavaleria Rusticana, van Mascagni. Supermooie muziek, maar veel moeilijker dan dat je op het eerste gehoor zou denken door de vele toonsoort- en maatwisselingen. Kent iemand het?
Om je op weg te helpen:quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:36 schreef ioko het volgende:
Beethoven, Mozart, Tchaikovksi en Vivaldi, luister ik allemaal graag. Maar moet me er nog eens goed in verdiepen binnenkort, heb te weinig op cd staan.
Thanks !quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:21 schreef Minos111 het volgende:
[..]
Om je op weg te helpen:
Van Beethoven kun je de 6e symphonie eens proberen, die is net even minder bekend dan zijn 5e, maar heeft ongetwijfeld themaatjes die je zult herkennen. Ook het vioolconcert (Op. 61) is een aanrader.
Luister van Tchaikovsky bijvoorbeeld eens het eerste pianoconcert, wow...
En als je ook wel van zang houdt dan kan ik je het Stabat Mater van Vivaldi aanraden, maar dat is veel fijnzinniger dan de voorgenoemde concerten. Maar het is wel weereens wat anders, dus ga er eens lekker voor zitten
Van Beethoven zul je ongetwijfeld het 5e pianoconcert ook erg mooi vindenquote:
Ik ben het nu aan het luisteren!quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:51 schreef Vandaahl het volgende:
je wil zware muziek
ik kan me niks zwaarders voorstellen dan deze;
Henryk Mikolaj Gorecki
Symphony No3,Op.36
"Symphony of Sorrowfull Songs"
Joanna Kozlowska Soprano
Warsaw Phill. Orchestra
Kazimierz Kord
In welk orkest speel je?quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:04 schreef Minos111 het volgende:
We spelen in het orkest nu Cavaleria Rusticana, van Mascagni. Supermooie muziek, maar veel moeilijker dan dat je op het eerste gehoor zou denken door de vele toonsoort- en maatwisselingen. Kent iemand het?
Dat verschilt per dagquote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:38 schreef Minos111 het volgende:
Jep, die ja...
Waar speel jij als ik vragen mag?
Ook mijn lievelingsstuk!quote:Op zondag 8 mei 2005 18:39 schreef Jappr het volgende:
Niet alleen het 2e pianoconcert van Rachmaninoff is aan te raden, het 3e zeker weten ook.. Schijnt ook het moeilijkst speelbare pianostuk te zijn.
Hmmm... Jaap van Zweden, Sibelius, vioolconcert... drie redenen dat ik blij ben dat ik er niet bij wasquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:19 schreef Hugo_ het volgende:
vanavond ga ik naar Symfonie no. 3 van Beethoven en Vioolconcert in d klein van Sibelius uitgevoerd door orkest v/h oosten.
ik ben benieuwd, ben eigenlijk totaal geen fan van beethoven maar ik denk dat het live allemaal wel mee valt... Sibelius lijkt me wel gaaf
ik zal morgen wel ffkes een reviewtje plaatsen ofzo...
Ik ben hoe dan ook niet zo dol op Sibelius' Vioolconcert. Ik vind het een melancholisch zeverstuk met af en toe krachteloze opzwependheid. Passie in de permafrost.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:21 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Hmmm... Jaap van Zweden, Sibelius, vioolconcert... drie redenen dat ik blij ben dat ik er niet bij was
ik ben dus in februari naar mahler 2 geweest ook gedirigeerd door jaap van zweden...quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:11 schreef Mister_Slide het volgende:
Jaap van Zweden.. tsja... afgelopen zomer dirigeerde hij Mahler 1 zo extreem beroerd, dat ik toen heb besloten nooit meer naar een concert van hem te willen gaan.
[..]
Je moet je director eens vragen of jullie het 'Sacre' van Stravinsky mogen spelen; even kijken hoe ver jullie daar mee komenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:47 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik ben wel een Sjos fan, maar ken tot nu toe eigenlijk alleen maar wat symfonien en hier en daar een ander stuk van 'm... eerlijk gezegd
De tramharmonie, toch?
Heb ik wel van gehoord ja
Leuk zeg
Het had niks met een slechte dag te maken. Het begin alleen al... de trompetten. Die horen gewoon uit de verte te klinken. Dus op de gang gespeeld. Dat wordt al gedaan sinds Mahler het stuk voor het eerst dirigeerde, maar wat doet luie Jaapie. Die laat de trompetten gewoon met dempers op in het orkest spelen. Hele effect weg.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:55 schreef Hugo_ het volgende:
[..]
ik ben dus in februari naar mahler 2 geweest ook gedirigeerd door jaap van zweden...
En dat was echt _fenomenaal_ Natuurlijk komt dat doorat ik mahler 2 gewoon het allerbeste stuk van de allerbeste componist vind, maar ook deze uitvoering was echt goed.
Er was weinig op aan te merken, het enige wat een beetje stoorde was dat het orgel never over het orkest kon komen... maar ik denk dat dat de schuld is van de cd-opnames waarop het gewoon te dominant aanwezig is...
Het beste pianoconcert van Mozart....ik vind zijn vroegere niet zo bijzonder, dan ga ik toch voor de 26e ( volgens mij heet dat ding het Kroningskonzert )quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:55 schreef reinier1985 het volgende:
Wat vinden jullie van het 1e pianoconcert van Mozart? Ik vind het echt heel goed! Vooral het 1e deel. Maar weet iemand hoe oud hij was toen hij dat componeerde? Was hij toen heel jong?
En wat vindt men hier het beste piano concert van Mozart? Ik denk dat ik uiteindelijk toch No. 20 kies. Die is echt zoo meesterlijk. De rest ook, maar deze echt fenominaal.![]()
![]()
ps. Kent iemand hier trouwens Domenico Cimarosa? Een tijdgenoot van Mozart die in die tijd beroemde was dat hij. Hij heeft best aardige muziek geschreven! Ik noem bijvoorbeeld Overture: Voldomiro.![]()
Tsja.. het komt steeds dichterbij hequote:
Maar misschien dat ik me uiteindelijk wel waag aan Mahler en het tof ga vinden. Het duurde ook even voordat ik volop kon genieten van Prokofievs 2e pianoconcert (<- ook een toppertjequote:
Elke dag EEN PAAR KEER? Vind het geweldige muziek hoor, maar na een keer luisteren ben ik op!quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:04 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Tsja.. het komt steeds dichterbij he
Dan luister ik 'm iedere dag wel een paar keer... huur ik de partituur, lees ik mee... word ik helemaal hysterisch ...
Wohoo!!quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:55 schreef knep het volgende:
Wow boxje met 12 CD's binnen.
Mahler: The Symphonies.
Tsja... ik sta d'r mee op en ga d'r mee naar bedquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:33 schreef Minos111 het volgende:
[..]
Elke dag EEN PAAR KEER? Vind het geweldige muziek hoor, maar na een keer luisteren ben ik op!
Waar kun je partituur huren? Lijkt me ook wel leuk...
Voor zover ik kan zien helaas niet, maar dan heb ik nog wat te wensen overquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:59 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Wohoo!!
Zit das Lied van der Erde er ook bij? (eigenlijk z'n negende symfonie)
En z'n tiende symfonie? (eigenlijk z'n 11e symfonie)
Ja, preciesquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:16 schreef knep het volgende:
[..]
Voor zover ik kan zien helaas niet, maar dan heb ik nog wat te wensen over.
Heb alleen zijn piano sonatas, gespeeld door Marc-André Hamelin. Het is hier en daar lekker impressionistisch, beetje zoals Debussy. Het is heel energiek en afwisselend: hij maakt gebruik van voortdurende contrasten tussen liefelijk klinkende klanken en stevige passages. Ik vind het persoonlijk wel heel mooi eigenlijk, want het is origineel, hier en daar lekker modern, maar ligt lekker in het gehoor.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:52 schreef Nickthedick het volgende:
Wie van jullie is er bekend met Scriabin? Is 'ie goed? zwaar? licht? etc etc etc?
Strijkconcerten:quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:26 schreef Fatality het volgende:
Ik ben op zoek naar strijkmuziek. Ik had Dvorak gedownload, maar dat vond ik toch iets te bombastisch geblaas en getoeter. Ik ben dus een beetje opzoek naar vioolconcerten of celloconcerten, niet te suf (geen Händel)
Zie een paar posts hierboven van mijquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:51 schreef Koewam het volgende:
"Bombastisch geblaas en getoeter"!!!
Probeer eens Paganini![]()
En dat lees ik nu pas.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:04 schreef Melusine het volgende:
Aanrader voor wie vanavond in Utrecht kan zijn: de Utrechtse Studenten Cantorij voert om 20:00 in het Academiegebouw (bij de Dom) werken uit van Nederlandse en Vlaamse componisten. Van oud (Ockeghem, Sweelinck) naar modern (Ton de Leeuw, Vic Nees). Vooral het Magnificat van Vic Nees is adembenemend mooi.
Leuk maar duurquote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:32 schreef Toet het volgende:
Misschien ben je als Paganini-liefhebber geïnteresseerd in deze set van 12 vioolconcerten van Locatelli, die met elk twee "ingebouwde" capriccio's een inspiratiebron voor P. geweest zijn.
Het gaat me niet om die specifieke cd maar om het werk dat erop staatquote:
Sorry!quote:
Vertrouw je soms niet op mijn onberispelijke smaak?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:48 schreef beeer het volgende:
Is er van dat Magnificat niet ergens een sampeltje te vinden?
Het vioolconcert van Stravinsky.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:26 schreef Fatality het volgende:
Ik ben op zoek naar strijkmuziek. Ik had Dvorak gedownload, maar dat vond ik toch iets te bombastisch geblaas en getoeter. Ik ben dus een beetje opzoek naar vioolconcerten of celloconcerten, niet te suf (geen Händel)
Nee.quote:Op zondag 12 juni 2005 18:07 schreef Melusine het volgende:
Vertrouw je soms niet op mijn onberispelijke smaak?
Je hoeft niet naar Rome voor goede muziekwinkelsquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:34 schreef Godslasteraar het volgende:
Al heb heb ik zo'n vermoeden dat de vaste klanten hier ook de andere wegen naar Rome wel kennen![]()
Je orkest heeft me net gebeld of ik op slagwerk wil komen invallen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:32 schreef Minos111 het volgende:
@Mister_Slide: Symphonisch blaasorkest ATH. Geen symphonie-orkest dus, da's wel jammer, maar toch erg leuk! Leuk repertoire vooral...
Ja, ik speel ook trombone.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:55 schreef Minos111 het volgende:
Dacht dat je trombone speelde
Maar leuk, stravinsky-addicts kunnen we goed gebruikenOok mijn eerste FOK!-meet trouwens...
In Moessorgski speel ik bekkens en in de andere stukken grote trom. Het word een waar spektakelquote:Moesorgski · Nacht op de kale berg
Tsoupaki · Thyestes (wereldpremière)
Prokofjev · Vijfde symfonie in Bes, op. 100
Ja! Waanzinnig!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:07 schreef Minos111 het volgende:
En Mister_Slide, goed concert gegeven?
hquote:Op maandag 20 juni 2005 14:33 schreef Mister_Slide het volgende:
Nee, maar ik heb vandaag wel een cd gekocht met 't Concertgebouworkest, Haitink en Sjostakovitsj 11!!![]()
Haitink is knettergaaf
Niets aan te doen, toch bedankt voor de moeite. De bovenstaande vraag staat nog altijd open, voor het geval iemand meer weet.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:16 schreef Minos111 het volgende:
Heb gezocht, maar sorry, ik kan het echt niet thuisbrengen...
Nou, ieder deel heeft wel wat geweldigsquote:Op maandag 20 juni 2005 19:57 schreef Minos111 het volgende:
@merlie: mail me even... jelle [at] ambrero punt nl
Begint wel lekker he, die Shos 11 van Haitink, superrustig en dan die trompet...![]()
Welk deel vind je het mooiste dan?
ja da is omdat dat zn initialen zijn; DSCH (in t duits is B un H) -> Dimitri ShostakovitCHquote:Op woensdag 22 juni 2005 08:56 schreef Minos111 het volgende:
Las ergens dat Shos ook van basisaccoord wisselde: zijn nieuwe werk is gebaseerd op het nieuwe D-Es-C-B akkoord, terwijl de eerdere symphonieën een structuur volgens de marxistische muziekleer hadden. Maar zing het akkoord maar eens, klinkt bekend?
Hmmm... volgens mij is het DSCH-motief gebaseerd op de Duitse spelling van z'n naam. En dat is dan dus SCHostakovichquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:02 schreef merlie het volgende:
[..]
ja da is omdat dat zn initialen zijn; DSCH (in t duits is B un H) -> Dimitri ShostakovitCH
quote:Op zondag 26 juni 2005 22:41 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik denk dat het van Rhapsodie op een thema van Paganini is. Geschreven door Rachmaninoff.
Het is een set van variaties (24 in totaal) op een thema van Paganini, de 24ste 'caprice' om precies te zijn. Een thema dat door veel componisten na Paganini is gebruikt om op te variëren. Het leent zich er nogal voor. Rachmaninoff ging ermee aan de haal en kwam zo met een pianoconcert-achtige serie van 24 variaties en het thema als opener (duurt iets meer dan 20 minuten). Hij schreef het voor piano en orkest, maar aangezien je het over Vanessa Mae hebt, zal het wel een uitvoering zijn voor elektrische viool en ik denk dat zij zich beperkt tot de 18de variatie, omdat dat de meest bekende is, maar zeker weten doe ik dat niet.quote:
Voor mij nog steeds de beste uitvoering van de Shostakovich-symfonieën.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:33 schreef Mister_Slide het volgende:
Nee, maar ik heb vandaag wel een cd gekocht met 't Concertgebouworkest, Haitink en Sjostakovitsj 11!!![]()
Haitink is knettergaaf
Ik heb wel alle Sjos-symfoniën. Maar niet met Haitink..quote:Op zondag 26 juni 2005 23:36 schreef Seborik het volgende:
[..]
Voor mij nog steeds de beste uitvoering van de Shostakovich-symfonieën.
Heb je ze nu allemaal al?
Hm, het complete MP3'tje duurt 2 minuten...quote:Op zondag 26 juni 2005 23:33 schreef Seborik het volgende:
[..]
Het is een set van variaties (24 in totaal) op een thema van Paganini, de 24ste 'caprice' om precies te zijn. Een thema dat door veel componisten na Paganini is gebruikt om op te variëren. Het leent zich er nogal voor. Rachmaninoff ging ermee aan de haal en kwam zo met een pianoconcert-achtige serie van 24 variaties en het thema als opener (duurt iets meer dan 20 minuten). Hij schreef het voor piano en orkest, maar aangezien je het over Vanessa Mae hebt, zal het wel een uitvoering zijn voor elektrische viool en ik denk dat zij zich beperkt tot de 18de variatie, omdat dat de meest bekende is, maar zeker weten doe ik dat niet.
Je kunt in ieder geval beter op zoek gaan naar een originele uitvoering van de Paganini Rhapsody opus 43 voor piano en orkest, omdat dat veel mooier, beter, schitterender, overweldigender, etc. is dan wat Vanessa Mae ooit kan doen.
Van Rachmaninoff moet je ook echt de Corelli-variaties hebben, hoewel het eigenlijk de La Folia-variaties had moeten heten.
Ik wil hem best kopen, bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:23 schreef Jappr het volgende:
idd
goede uitvoering, voor weinig geld (7 euro):
Rachmaninov
Piano Concertos 2 & 3 - Rhapsody on a Theme of Paganini
Andrei Gavrilov
Riccardo Muti
Philidelphia Orchestra
EMI classics
7243 5 85779 2 1
ga em kopen, en jezelf ajb heel diep schamen dat je het wilde downloaden
besides, je 'krijgt' er ook nog het 2e en 3e pianoconcert bij.. wat wil je nog meer?!
De Belgen kunnen er gewoon gratis heenquote:Charles Ives - Three places in New England (1903-14)
Leonard Bernstein - Symphonic dances from 'West Side Story'
Antonín Dvorák - Symfonie nr. 9 'uit de nieuwe wereld'
zondag 3 juli 2005 Leuven, België, Aula Pieter de Somer, Kath. Universiteit
Aanvang: 15:30
maandag 4 juli 2005 Brugge, België, Magdalenakerk
Aanvang: 20:00
woensdag 6 juli 2005 Veere, Grote Kerk
Aanvang: 20:00
Toegang: ¤ 13,00/¤ 9,00
donderdag 7 juli 2005 Amsterdam, Muziekgebouw aan 't IJ
Aanvang: 20:30
whaha sjaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:16 schreef Coastertommm het volgende:
Maarreh.. kunnen we dit niet beter het Sjostakovitsj en Mahler topic noemen ofzo?![]()
![]()
ik kom luisteren hoor!!!!!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:20 schreef Mister_Slide het volgende:![]()
Morgen ga ik op tournee met het VU-orkest.
donderdag 7 juli 2005 Amsterdam, Muziekgebouw aan 't IJ
Aanvang: 20:30
De Belgen kunnen er gewoon gratis heen
Maar, het is echt een tof programma. Dus kom luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |