Hmmm... Jaap van Zweden, Sibelius, vioolconcert... drie redenen dat ik blij ben dat ik er niet bij wasquote:Op woensdag 1 juni 2005 15:19 schreef Hugo_ het volgende:
vanavond ga ik naar Symfonie no. 3 van Beethoven en Vioolconcert in d klein van Sibelius uitgevoerd door orkest v/h oosten.
ik ben benieuwd, ben eigenlijk totaal geen fan van beethoven maar ik denk dat het live allemaal wel mee valt... Sibelius lijkt me wel gaaf
ik zal morgen wel ffkes een reviewtje plaatsen ofzo...
Ik ben hoe dan ook niet zo dol op Sibelius' Vioolconcert. Ik vind het een melancholisch zeverstuk met af en toe krachteloze opzwependheid. Passie in de permafrost.quote:Op donderdag 2 juni 2005 01:21 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Hmmm... Jaap van Zweden, Sibelius, vioolconcert... drie redenen dat ik blij ben dat ik er niet bij was
ik ben dus in februari naar mahler 2 geweest ook gedirigeerd door jaap van zweden...quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:11 schreef Mister_Slide het volgende:
Jaap van Zweden.. tsja... afgelopen zomer dirigeerde hij Mahler 1 zo extreem beroerd, dat ik toen heb besloten nooit meer naar een concert van hem te willen gaan.
[..]
Je moet je director eens vragen of jullie het 'Sacre' van Stravinsky mogen spelen; even kijken hoe ver jullie daar mee komenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:47 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik ben wel een Sjos fan, maar ken tot nu toe eigenlijk alleen maar wat symfonien en hier en daar een ander stuk van 'm... eerlijk gezegd
De tramharmonie, toch?
Heb ik wel van gehoord ja
Leuk zeg
Het had niks met een slechte dag te maken. Het begin alleen al... de trompetten. Die horen gewoon uit de verte te klinken. Dus op de gang gespeeld. Dat wordt al gedaan sinds Mahler het stuk voor het eerst dirigeerde, maar wat doet luie Jaapie. Die laat de trompetten gewoon met dempers op in het orkest spelen. Hele effect weg.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:55 schreef Hugo_ het volgende:
[..]
ik ben dus in februari naar mahler 2 geweest ook gedirigeerd door jaap van zweden...
En dat was echt _fenomenaal_ Natuurlijk komt dat doorat ik mahler 2 gewoon het allerbeste stuk van de allerbeste componist vind, maar ook deze uitvoering was echt goed.
Er was weinig op aan te merken, het enige wat een beetje stoorde was dat het orgel never over het orkest kon komen... maar ik denk dat dat de schuld is van de cd-opnames waarop het gewoon te dominant aanwezig is...
Het beste pianoconcert van Mozart....ik vind zijn vroegere niet zo bijzonder, dan ga ik toch voor de 26e ( volgens mij heet dat ding het Kroningskonzert )quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:55 schreef reinier1985 het volgende:
Wat vinden jullie van het 1e pianoconcert van Mozart? Ik vind het echt heel goed! Vooral het 1e deel. Maar weet iemand hoe oud hij was toen hij dat componeerde? Was hij toen heel jong?
En wat vindt men hier het beste piano concert van Mozart? Ik denk dat ik uiteindelijk toch No. 20 kies. Die is echt zoo meesterlijk. De rest ook, maar deze echt fenominaal.![]()
![]()
ps. Kent iemand hier trouwens Domenico Cimarosa? Een tijdgenoot van Mozart die in die tijd beroemde was dat hij. Hij heeft best aardige muziek geschreven! Ik noem bijvoorbeeld Overture: Voldomiro.![]()
Tsja.. het komt steeds dichterbij hequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |