Je orkest heeft me net gebeld of ik op slagwerk wil komen invallen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:32 schreef Minos111 het volgende:
@Mister_Slide: Symphonisch blaasorkest ATH. Geen symphonie-orkest dus, da's wel jammer, maar toch erg leuk! Leuk repertoire vooral...
Ja, ik speel ook trombone.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:55 schreef Minos111 het volgende:
Dacht dat je trombone speelde
Maar leuk, stravinsky-addicts kunnen we goed gebruikenOok mijn eerste FOK!-meet trouwens...
In Moessorgski speel ik bekkens en in de andere stukken grote trom. Het word een waar spektakelquote:Moesorgski · Nacht op de kale berg
Tsoupaki · Thyestes (wereldpremière)
Prokofjev · Vijfde symfonie in Bes, op. 100
Ja! Waanzinnig!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:07 schreef Minos111 het volgende:
En Mister_Slide, goed concert gegeven?
hquote:Op maandag 20 juni 2005 14:33 schreef Mister_Slide het volgende:
Nee, maar ik heb vandaag wel een cd gekocht met 't Concertgebouworkest, Haitink en Sjostakovitsj 11!!![]()
Haitink is knettergaaf
Niets aan te doen, toch bedankt voor de moeite. De bovenstaande vraag staat nog altijd open, voor het geval iemand meer weet.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:16 schreef Minos111 het volgende:
Heb gezocht, maar sorry, ik kan het echt niet thuisbrengen...
Nou, ieder deel heeft wel wat geweldigsquote:Op maandag 20 juni 2005 19:57 schreef Minos111 het volgende:
@merlie: mail me even... jelle [at] ambrero punt nl
Begint wel lekker he, die Shos 11 van Haitink, superrustig en dan die trompet...![]()
Welk deel vind je het mooiste dan?
ja da is omdat dat zn initialen zijn; DSCH (in t duits is B un H) -> Dimitri ShostakovitCHquote:Op woensdag 22 juni 2005 08:56 schreef Minos111 het volgende:
Las ergens dat Shos ook van basisaccoord wisselde: zijn nieuwe werk is gebaseerd op het nieuwe D-Es-C-B akkoord, terwijl de eerdere symphonieën een structuur volgens de marxistische muziekleer hadden. Maar zing het akkoord maar eens, klinkt bekend?
Hmmm... volgens mij is het DSCH-motief gebaseerd op de Duitse spelling van z'n naam. En dat is dan dus SCHostakovichquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:02 schreef merlie het volgende:
[..]
ja da is omdat dat zn initialen zijn; DSCH (in t duits is B un H) -> Dimitri ShostakovitCH
quote:Op zondag 26 juni 2005 22:41 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik denk dat het van Rhapsodie op een thema van Paganini is. Geschreven door Rachmaninoff.
Het is een set van variaties (24 in totaal) op een thema van Paganini, de 24ste 'caprice' om precies te zijn. Een thema dat door veel componisten na Paganini is gebruikt om op te variëren. Het leent zich er nogal voor. Rachmaninoff ging ermee aan de haal en kwam zo met een pianoconcert-achtige serie van 24 variaties en het thema als opener (duurt iets meer dan 20 minuten). Hij schreef het voor piano en orkest, maar aangezien je het over Vanessa Mae hebt, zal het wel een uitvoering zijn voor elektrische viool en ik denk dat zij zich beperkt tot de 18de variatie, omdat dat de meest bekende is, maar zeker weten doe ik dat niet.quote:
Voor mij nog steeds de beste uitvoering van de Shostakovich-symfonieën.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:33 schreef Mister_Slide het volgende:
Nee, maar ik heb vandaag wel een cd gekocht met 't Concertgebouworkest, Haitink en Sjostakovitsj 11!!![]()
Haitink is knettergaaf
Ik heb wel alle Sjos-symfoniën. Maar niet met Haitink..quote:Op zondag 26 juni 2005 23:36 schreef Seborik het volgende:
[..]
Voor mij nog steeds de beste uitvoering van de Shostakovich-symfonieën.
Heb je ze nu allemaal al?
Hm, het complete MP3'tje duurt 2 minuten...quote:Op zondag 26 juni 2005 23:33 schreef Seborik het volgende:
[..]
Het is een set van variaties (24 in totaal) op een thema van Paganini, de 24ste 'caprice' om precies te zijn. Een thema dat door veel componisten na Paganini is gebruikt om op te variëren. Het leent zich er nogal voor. Rachmaninoff ging ermee aan de haal en kwam zo met een pianoconcert-achtige serie van 24 variaties en het thema als opener (duurt iets meer dan 20 minuten). Hij schreef het voor piano en orkest, maar aangezien je het over Vanessa Mae hebt, zal het wel een uitvoering zijn voor elektrische viool en ik denk dat zij zich beperkt tot de 18de variatie, omdat dat de meest bekende is, maar zeker weten doe ik dat niet.
Je kunt in ieder geval beter op zoek gaan naar een originele uitvoering van de Paganini Rhapsody opus 43 voor piano en orkest, omdat dat veel mooier, beter, schitterender, overweldigender, etc. is dan wat Vanessa Mae ooit kan doen.
Van Rachmaninoff moet je ook echt de Corelli-variaties hebben, hoewel het eigenlijk de La Folia-variaties had moeten heten.
Ik wil hem best kopen, bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:23 schreef Jappr het volgende:
idd
goede uitvoering, voor weinig geld (7 euro):
Rachmaninov
Piano Concertos 2 & 3 - Rhapsody on a Theme of Paganini
Andrei Gavrilov
Riccardo Muti
Philidelphia Orchestra
EMI classics
7243 5 85779 2 1
ga em kopen, en jezelf ajb heel diep schamen dat je het wilde downloaden
besides, je 'krijgt' er ook nog het 2e en 3e pianoconcert bij.. wat wil je nog meer?!
De Belgen kunnen er gewoon gratis heenquote:Charles Ives - Three places in New England (1903-14)
Leonard Bernstein - Symphonic dances from 'West Side Story'
Antonín Dvorák - Symfonie nr. 9 'uit de nieuwe wereld'
zondag 3 juli 2005 Leuven, België, Aula Pieter de Somer, Kath. Universiteit
Aanvang: 15:30
maandag 4 juli 2005 Brugge, België, Magdalenakerk
Aanvang: 20:00
woensdag 6 juli 2005 Veere, Grote Kerk
Aanvang: 20:00
Toegang: ¤ 13,00/¤ 9,00
donderdag 7 juli 2005 Amsterdam, Muziekgebouw aan 't IJ
Aanvang: 20:30
whaha sjaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:16 schreef Coastertommm het volgende:
Maarreh.. kunnen we dit niet beter het Sjostakovitsj en Mahler topic noemen ofzo?![]()
![]()
ik kom luisteren hoor!!!!!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:20 schreef Mister_Slide het volgende:![]()
Morgen ga ik op tournee met het VU-orkest.
donderdag 7 juli 2005 Amsterdam, Muziekgebouw aan 't IJ
Aanvang: 20:30
De Belgen kunnen er gewoon gratis heen
Maar, het is echt een tof programma. Dus kom luisteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |