Je orkest heeft me net gebeld of ik op slagwerk wil komen invallen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:32 schreef Minos111 het volgende:
@Mister_Slide: Symphonisch blaasorkest ATH. Geen symphonie-orkest dus, da's wel jammer, maar toch erg leuk! Leuk repertoire vooral...
Ja, ik speel ook trombone.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 23:55 schreef Minos111 het volgende:
Dacht dat je trombone speelde
Maar leuk, stravinsky-addicts kunnen we goed gebruikenOok mijn eerste FOK!-meet trouwens...
In Moessorgski speel ik bekkens en in de andere stukken grote trom. Het word een waar spektakelquote:Moesorgski · Nacht op de kale berg
Tsoupaki · Thyestes (wereldpremière)
Prokofjev · Vijfde symfonie in Bes, op. 100
Ja! Waanzinnig!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:07 schreef Minos111 het volgende:
En Mister_Slide, goed concert gegeven?
hquote:Op maandag 20 juni 2005 14:33 schreef Mister_Slide het volgende:
Nee, maar ik heb vandaag wel een cd gekocht met 't Concertgebouworkest, Haitink en Sjostakovitsj 11!!![]()
Haitink is knettergaaf
Niets aan te doen, toch bedankt voor de moeite. De bovenstaande vraag staat nog altijd open, voor het geval iemand meer weet.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:16 schreef Minos111 het volgende:
Heb gezocht, maar sorry, ik kan het echt niet thuisbrengen...
Nou, ieder deel heeft wel wat geweldigsquote:Op maandag 20 juni 2005 19:57 schreef Minos111 het volgende:
@merlie: mail me even... jelle [at] ambrero punt nl
Begint wel lekker he, die Shos 11 van Haitink, superrustig en dan die trompet...![]()
Welk deel vind je het mooiste dan?
ja da is omdat dat zn initialen zijn; DSCH (in t duits is B un H) -> Dimitri ShostakovitCHquote:Op woensdag 22 juni 2005 08:56 schreef Minos111 het volgende:
Las ergens dat Shos ook van basisaccoord wisselde: zijn nieuwe werk is gebaseerd op het nieuwe D-Es-C-B akkoord, terwijl de eerdere symphonieën een structuur volgens de marxistische muziekleer hadden. Maar zing het akkoord maar eens, klinkt bekend?
Hmmm... volgens mij is het DSCH-motief gebaseerd op de Duitse spelling van z'n naam. En dat is dan dus SCHostakovichquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:02 schreef merlie het volgende:
[..]
ja da is omdat dat zn initialen zijn; DSCH (in t duits is B un H) -> Dimitri ShostakovitCH
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |