abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26383706
Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die naar klassieke muziek luisteren, maar ik miste er eigenlijk wel een topic voor...
Ik wil een beetje kunnen praten over componisten, favo nummers, goedkope cd's en aanraders.
Ik hoop dat er een beetje interesse is...

Ik ben nu aan het luisteren naar een cd van Mozart die ik voor 2¤ in zwitserland heb gekocht.

Symphonie Nr. 31 "Pariser" und Nr. 36 "Linzer"

verder vind ik Adagio for Strings van Samuel Barber
en Pavane Pour une Infante Defunte van Maurice Ravel erg mooi

van beide zou ik wel een cdtje willen hebben
  woensdag 20 april 2005 @ 20:00:20 #2
11502 nipeng
The last ride is free
pi_26383834
Er zijn wel topics over klassieke muziek alleen niemand kan ze vinden
pi_26384049
Peter Ilyich Tchaikovsky - Dance Of The Sugar-Plum Fairy
Mooi
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 20 april 2005 @ 20:17:01 #4
11502 nipeng
The last ride is free
pi_26384285
Ik hou wel van wat Shostakovich.
pi_26384311
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:07 schreef Avani het volgende:
Peter Ilyich Tchaikovsky - Dance Of The Sugar-Plum Fairy
Mooi
ja, op zichzelf wel, maar het melodietje is zo vaak gebruikt dat de lol er bij mij eigenlijk een beetje af is...
zo zijn er nog erg veel nummers te noemen die zo vaak gebruikt worden dat ik zelf geen zin meer heb om ze op te zetten
bijv. de 4 seizoenen van Vivaldi, beethoven, en nog een paar waar ik zelfs de naam niet van kan...

dat is ook wel een probleem bij het cd's uitzoeken want het meeste wat je ziet is de standaard stukken terwijl er veel meer is...
pi_26384365
Schubert kan ik ook wel waarderen
pi_26384426
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:18 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

ja, op zichzelf wel, maar het melodietje is zo vaak gebruikt dat de lol er bij mij eigenlijk een beetje af is...
zo zijn er nog erg veel nummers te noemen die zo vaak gebruikt worden dat ik zelf geen zin meer heb om ze op te zetten
bijv. de 4 seizoenen van Vivaldi, beethoven, en nog een paar waar ik zelfs de naam niet van kan...

dat is ook wel een probleem bij het cd's uitzoeken want het meeste wat je ziet is de standaard stukken terwijl er veel meer is...
Ik ken nog te weinig klassieke muziek om daar een bezwaar van te kunnen maken.
pi_26384611
Als je überhaupt wel eens goed gekeken hebt bij een klassieke muziekafdeling en dan bedoel ik een andere dan de afdeling bij de V&D, zul je zien dat er juist veel ligt. Dat oppervlakkige klassieke downloademulemongooltjes, dat niet doorhebben, is wat anders.
pi_26384796
Ik luister wel eens naar Klassieke muziek, heb 4 cd's uit 'The Classical Collection'. Staan erg veel bekende nummer op.
pi_26384874
zoals welke winkels hebben nog een klassieke muziekafdeling...? ik kom er helaas weinig tegen

ik kijk wel eens bij het kruidvat wat ze hebben liggen, maar het probleem is dat ik te weinig namen ken. Ik heb overwogen zo'n CD box van 14 cd's te kopen voor 80¤, maar dit lijkt me toch niet zo'n tof plan
pi_26384931
Ik ben al naar een aantal klassieke concerten geweesten in De Doelen (Rotterdam)

Erg leuk en mooi
  woensdag 20 april 2005 @ 20:44:03 #12
11502 nipeng
The last ride is free
pi_26385028
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:38 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
zoals welke winkels hebben nog een klassieke muziekafdeling...? ik kom er helaas weinig tegen

ik kijk wel eens bij het kruidvat wat ze hebben liggen, maar het probleem is dat ik te weinig namen ken. Ik heb overwogen zo'n CD box van 14 cd's te kopen voor 80¤, maar dit lijkt me toch niet zo'n tof plan
Eindhoven Heuvel Galerie, daar zit een Bullit Klassiek. Die heeft best wat staan.
pi_26386828
nog een paar persoonlijke favorieten:
J.S. Bach - Air
Beethoven - Moonlight Sonata

allebei vrij standaard ook, maar deze blijven me wel aanspreken
pi_26393789
Ik ken niet veel klassieke muziek, in ieder geval niet bij naam. De meeste standaardklassieke muziek hou ik niet van (dat soort waarvan je het melodietje 200 keer per jaar hoort). Los daarvan hou ik van klassieke muziek met een beetje tempo, creativiteit (ook ritmisch) en diepgang met niet te cliché-achtige melodietjes. Wederom ken ik geen stukken bij naam, als je nog iets hebt om aan te raden, graag
=)
  donderdag 21 april 2005 @ 01:49:43 #15
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26394097
Symfonie nr. 9 van Dvorak vin'k goed, alles van Beethoven vin'k goed, 't sacre van Stravinsky, Pictures at an exhibition van Moussorgsky en nog veeeeeel meer.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 21 april 2005 @ 01:54:29 #16
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_26394173
quote:
Op donderdag 21 april 2005 01:49 schreef Nickthedick het volgende:
Symfonie nr. 9 van Dvorak vin'k goed, alles van Beethoven vin'k goed, 't sacre van Stravinsky, Pictures at an exhibition van Moussorgsky en nog veeeeeel meer.
Vind je zijn liefde voor 'onkrijgbare' dames, zoals aristocraten of getrouwde vrouwen en de daaruit voort vloeiende depressies omdat hij zich realiseerde nooit te zullen trouwen ook goed? .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 21 april 2005 @ 01:57:17 #17
106776 Nickthedick
pi_26394219
quote:
Op donderdag 21 april 2005 01:54 schreef JAM het volgende:

[..]

Vind je zijn liefde voor 'onkrijgbare' dames, zoals aristocraten of getrouwde vrouwen en de daaruit voort vloeiende depressies omdat hij zich realiseerde nooit te zullen trouwen ook goed? .
Wie Beethoven? Tuurlijk, ik hou wel van dat soort verkniptheid (kan ik me goed mee identificeren).
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 21 april 2005 @ 02:02:51 #18
37950 JAM
pi_26394303
quote:
Op donderdag 21 april 2005 01:57 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Wie Beethoven? Tuurlijk, ik hou wel van dat soort verkniptheid (kan ik me goed mee identificeren).
Nick. Onder de tafel lag een briefje, daar stond op geschreven; op wie ben jij verliefd? .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 21 april 2005 @ 02:05:36 #19
106776 Nickthedick
pi_26394338
quote:
Op donderdag 21 april 2005 02:02 schreef JAM het volgende:

[..]

Nick. Onder de tafel lag een briefje, daar stond op geschreven; op wie ben jij verliefd? .
Sorry, no comprende
  donderdag 21 april 2005 @ 02:09:09 #20
37950 JAM
pi_26394396
quote:
Op donderdag 21 april 2005 02:05 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Sorry, no comprende
Tienes una preferencia para las mujeres casadas y arictocráticas como señor Beethoven, Nickelpollo?
  donderdag 21 april 2005 @ 02:15:43 #21
106776 Nickthedick
pi_26394486
quote:
Op donderdag 21 april 2005 02:09 schreef JAM het volgende:

[..]

Tienes un preferencia para las mujeres casadas y arictocráticas como señor Beethoven, Nickelpollo?
Of ik een voorkeur heb voor onbereikbare en aristoctratische vrouwen net als Beethoven? Nee, de vrouwen zijn wel bereikbaar, alleen vinden ze me na een tijdje zo gek als een deur.

En ik begrijp dat je commentaar gebasseerd is op de film 'immotal beloved'?
pi_26394517
Mozart - Requiem.

Geniaal.
The gum you like, is coming back in style.
pi_26394527
Beethoven's 9e symfonie.

Geniaal.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 21 april 2005 @ 02:18:43 #24
37950 JAM
pi_26394528
quote:
Op donderdag 21 april 2005 02:15 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Of ik een voorkeur heb voor onbereikbare en aristoctratische vrouwen net als Beethoven? Nee, de vrouwen zijn wel bereikbaar, alleen vinden ze me na een tijdje zo gek als een deur.

En ik begrijp dat je commentaar gebasseerd is op de film 'immotal beloved'?
Ik weet het niet, ik heb de film nooit gezien. Misschien ergens in mijn onderbewuste, dat mijn pappa of mamma hem ooit heeft gezien en dat op mij heeft doorgegeven.
  donderdag 21 april 2005 @ 02:19:12 #25
37950 JAM
pi_26394536
Johnny_Footballhero's - 'Geniaal.'

Cliché.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')