Ach, rot opquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:16 schreef Speedski het volgende:
[..]
Klassieke muziek is het niet waard om gedownload te worden.
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:17 schreef T1andonly het volgende:
[..]
Volgens mij zitten daar wel af en toe goeie tussen...
in het Centrale topic over klassieke muziek kunnen ze je hier zeker meer over vertellen en die hebben er uberhaupt meer verstand van dan mijik luister vanalles wat
Ga maar weer terug naar je trancequote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:16 schreef Speedski het volgende:
[..]
Klassieke muziek is het niet waard om gedownload te worden.
Ligt er een beetje aan. Ik heb zelf es een top-100 gekocht daar voor 7 euro, met de gedachte van de "aangenaam klassiek" cd's: zit er wat leuks tussen dan kun je daar wat meer van kopen. Ik zou je zelf klassiek van "Eloquence" ( da's Phillips, Decca en Deutsch Grammophone) en Naxos. Je kunt ze allebei herkennen aan de vaak witte hoesjes en de prijzen liggen om en nabij de 4-7 euro.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:08 schreef LiberaleMeiske het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Alleen weet ik nooit of het wel mijn geld waard is (teleurstelling).
Hmn .. maar voordat ik dat doe: http://www.sky.fm/ .. dan ff doorscrollen naar: mostly classicalquote:
Bedanktquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan. Ik heb zelf es een top-100 gekocht daar voor 7 euro, met de gedachte van de "aangenaam klassiek" cd's: zit er wat leuks tussen dan kun je daar wat meer van kopen. Ik zou je zelf klassiek van "Eloquence" ( da's Phillips, Decca en Deutsch Grammophone) en Naxos. Je kunt ze allebei herkennen aan de vaak witte hoesjes en de prijzen liggen om en nabij de 4-7 euro.
Om enkele stukken aan te bevelen: 4e&5e pianoconcert van Beethoven, Requiem van Mozart, de 5e,6e en 9e symphonie van Beethoven, liederen van Schubert.... dat zijn leuke instappers, denk ik
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:17 schreef Laton het volgende:
Downloaden van klassiek is dom omdat de mp3's over het algemeen van waardeloze kwaliteit zijn. Hoewel ze kont kosten, is de kwaliteit van de uitvoeringen die ze verkopen bij het kruidvat over het algemeen uitstekend!
Alles van Mozart is uiteraard goed. Haal de 9e van Beethoven ook maar. En zijn pianostukken. En zoek Pianoconcert no2 in c op. 18 van Rachmaninoff ook maar op.
Ik kan alleen voor mezelf spreken: sommige klassiek moet je vaker luisteren voordat je het echt gaat waarderen. Dat gaat beter als je het koopt; MP-3's kun je toch overal wegtrekken. Voor een CD ga je vaak ff zitten. Bijvoorbeeld de muziek van Brahms ( 2e pianoconcert) ; dat kan in het begin wat heftig zijn, maar na een paar keer ga je het al heel anders beluisteren. Van Rachmaninov heb ik ook de 4 pianoconcerten, maar heb nog niet echt de moeite genomen om ze heel goed te beluisteren; ze zijn nogal heftig. Eigenlijk heb ik nog bulten klassiek die ik es wat vaker moet beluisteren: Shostakovich, Sibelius, Schumann....krijg je als het zo goedkoop isquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:20 schreef LiberaleMeiske het volgende:
[..]
Ja, de kwaliteit van MP3's zijn niet zo hoog. 'k wil het eerst beluisteren, en dan pas mijn geld daar aan besteden. Maar goed, 'k zal het opzoeken
.
Uhm, het kost dus veel tijd om het goed te beluisteren. Ik schrijf sowieso alle namen etc. op in mijn 'boekje' (en ik houd de Kruidvatfolder in de gatenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken: sommige klassiek moet je vaker luisteren voordat je het echt gaat waarderen. Dat gaat beter als je het koopt; MP-3's kun je toch overal wegtrekken. Voor een CD ga je vaak ff zitten. Bijvoorbeeld de muziek van Brahms ( 2e pianoconcert) ; dat kan in het begin wat heftig zijn, maar na een paar keer ga je het al heel anders beluisteren. Van Rachmaninov heb ik ook de 4 pianoconcerten, maar heb nog niet echt de moeite genomen om ze heel goed te beluisteren; ze zijn nogal heftig. Eigenlijk heb ik nog bulten klassiek die ik es wat vaker moet beluisteren: Shostakovich, Sibelius, Schumann....krijg je als het zo goedkoop is
nu wel... dus kunnen we daar verder...?quote:
Ik ken ze nietquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:29 schreef LiberaleMeiske het volgende:
[..]
Uhm, het kost dus veel tijd om het goed te beluisteren. Ik schrijf sowieso alle namen etc. op in mijn 'boekje' (en ik houd de Kruidvatfolder in de gaten), zodat ik in de zomervakantie veel tijd aan klassieke muziek kan besteden. Uhm, misschien is dit wel een rare vraag. Maar zijn er ook Aziatische componisten (klassiek)?
Tan Dun bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:29 schreef LiberaleMeiske het volgende:
[..]
Uhm, het kost dus veel tijd om het goed te beluisteren. Ik schrijf sowieso alle namen etc. op in mijn 'boekje' (en ik houd de Kruidvatfolder in de gaten), zodat ik in de zomervakantie veel tijd aan klassieke muziek kan besteden. Uhm, misschien is dit wel een rare vraag. Maar zijn er ook Aziatische componisten (klassiek)?
Bedanktquote:[Tan Dun bijvoorbeeld
Haha, ach... 'k verspreid het wel over tientallen jarenquote:Maar ej, als je alle muziek wilt luisteren die je leuk lijkt, ben je nog wel ff bezig
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken: sommige klassiek moet je vaker luisteren voordat je het echt gaat waarderen. Dat gaat beter als je het koopt; MP-3's kun je toch overal wegtrekken. Voor een CD ga je vaak ff zitten.
Tja, als ik voor muziek betaald heb, neem ik vaak ook wat meer de moeite om me erin te verdiepen; een mp-3tje heb je toch voor niks, en als het niet bevalt gooi je het net zo snel weer van je schijf af. De één luistert wat makkelijker dan de ander, denk ik.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:46 schreef Toet het volgende:
[..]
Dan kun je toch juist beter downloaden? Pas als je weet wat je bevalt en wat niet, ga je geld uitgeven. Ook snap ik niet wat je bedoelt met de zin: "MP-3's kun je toch overal wegtrekken." Is dat een nadeel?
Ook werd er eerder in dit topic gezegd dat je beter niet kunt downloaden, "omdat de mp3's vaak van slechte kwaliteit zijn." In dat geval download je je muziek op de verkeerde plek.
Nog bedankt voor sky.fmquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:25 schreef Speedski het volgende:
[..]
Hmn .. maar voordat ik dat doe: http://www.sky.fm/ .. dan ff doorscrollen naar: mostly classical
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |