abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:29:47 #226
11102 knep
Mountainfreak
pi_27747966
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:20 schreef Falco het volgende:
Mahler is voor mij net te zwaar .
Dat kan
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:32:38 #227
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27748066
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:29 schreef knep het volgende:

[..]

Dat kan
Maar misschien dat ik me uiteindelijk wel waag aan Mahler en het tof ga vinden. Het duurde ook even voordat ik volop kon genieten van Prokofievs 2e pianoconcert (<- ook een toppertje ) .
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_27769072
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:04 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Tsja.. het komt steeds dichterbij he
Dan luister ik 'm iedere dag wel een paar keer... huur ik de partituur, lees ik mee... word ik helemaal hysterisch ...
Elke dag EEN PAAR KEER? Vind het geweldige muziek hoor, maar na een keer luisteren ben ik op!
Waar kun je partituur huren? Lijkt me ook wel leuk...
pi_27782359
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:55 schreef knep het volgende:
Wow boxje met 12 CD's binnen .
Mahler: The Symphonies .
Wohoo!!

Zit das Lied van der Erde er ook bij? (eigenlijk z'n negende symfonie)
En z'n tiende symfonie? (eigenlijk z'n 11e symfonie)
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:33 schreef Minos111 het volgende:

[..]

Elke dag EEN PAAR KEER? Vind het geweldige muziek hoor, maar na een keer luisteren ben ik op!
Waar kun je partituur huren? Lijkt me ook wel leuk...
Tsja... ik sta d'r mee op en ga d'r mee naar bed
Hoe vaker je 'm luisterd, hoe geweldiger 'ie wordt.
Je kan de bieb bij de bibliotheek in Amsterdam huren. Maar ik denk dat ik 'm binnenkort maar gewoon koop
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:16:00 #230
11102 knep
Mountainfreak
pi_27782777
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:59 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Wohoo!!

Zit das Lied van der Erde er ook bij? (eigenlijk z'n negende symfonie)
En z'n tiende symfonie? (eigenlijk z'n 11e symfonie)
Voor zover ik kan zien helaas niet, maar dan heb ik nog wat te wensen over .
pi_27787843
Ik vind Paganini en enkele werken die op zijn werk zijn gebaseerd wel leuk.
Ik ben voor de rest niet zo van het geblaas en bombastisch geouwehoer.
pi_27796843
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:16 schreef knep het volgende:

[..]

Voor zover ik kan zien helaas niet, maar dan heb ik nog wat te wensen over .
Ja, precies
Aan negen symfoniën heb je voorlopig wel eventjes genoeg
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_27813788
Aanrader voor wie vanavond in Utrecht kan zijn: de Utrechtse Studenten Cantorij voert om 20:00 in het Academiegebouw (bij de Dom) werken uit van Nederlandse en Vlaamse componisten. Van oud (Ockeghem, Sweelinck) naar modern (Ton de Leeuw, Vic Nees). Vooral het Magnificat van Vic Nees is adembenemend mooi.
pi_27824308
Is er van dat Magnificat niet ergens een sampeltje te vinden?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2005 00:48:25 ]
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:52:41 #235
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27825569
Wie van jullie is er bekend met Scriabin? Is 'ie goed? zwaar? licht? etc etc etc?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_27829186
Ik ben op zoek naar strijkmuziek. Ik had Dvorak gedownload, maar dat vond ik toch iets te bombastisch geblaas en getoeter. Ik ben dus een beetje opzoek naar vioolconcerten of celloconcerten, niet te suf (geen Händel)
pi_27829695
"Bombastisch geblaas en getoeter" !!!

Probeer eens Paganini
pi_27830358
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:52 schreef Nickthedick het volgende:
Wie van jullie is er bekend met Scriabin? Is 'ie goed? zwaar? licht? etc etc etc?
Heb alleen zijn piano sonatas, gespeeld door Marc-André Hamelin. Het is hier en daar lekker impressionistisch, beetje zoals Debussy. Het is heel energiek en afwisselend: hij maakt gebruik van voortdurende contrasten tussen liefelijk klinkende klanken en stevige passages. Ik vind het persoonlijk wel heel mooi eigenlijk, want het is origineel, hier en daar lekker modern, maar ligt lekker in het gehoor.
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:26 schreef Fatality het volgende:
Ik ben op zoek naar strijkmuziek. Ik had Dvorak gedownload, maar dat vond ik toch iets te bombastisch geblaas en getoeter. Ik ben dus een beetje opzoek naar vioolconcerten of celloconcerten, niet te suf (geen Händel)
Strijkconcerten:
de strijkkwartetten van Bartok,
celloconcert en de cello solo suites van Bloch,
strijkkwartetten, -quintetten, en sextetten van Brahms (Strijkkwartet No. 2 in A mineur, opus 51 is erg mooi),
het celloconcert van Elgar is gaaf, en ook zijn serenade voor strijkorkest in E mineur opus 20,
Striijkkwartet Op. 121 van Fauré,
Barber heeft nog wel het een en ander in de aanbieding, luister vooral ook eens zijn vioolconcert,
Het celloconcert van Lalo (lekker pittig),
Strijkkwartet van Ravel (het tweede deel zul je ongetwijfeld herkennen),
Schumanns eerste twee strijkkwartetten zijn ook mooi, maar wel wat timide,
en als je van wat moderners houdt dan moet je iets als het Partita voor Viool en Orkest van Lutoslawski echt eens proberen, of anders een van de vele strijkkwartetten van Shostakovich (zijn 15e opus 144 is echt gaaf!)

Zo goed?
pi_27834211
mijn dank is groot.
pi_27834224
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:51 schreef Koewam het volgende:
"Bombastisch geblaas en getoeter" !!!

Probeer eens Paganini
Zie een paar posts hierboven van mij
pi_27834511
Misschien ben je als Paganini-liefhebber geïnteresseerd in deze set van 12 vioolconcerten van Locatelli, die met elk twee "ingebouwde" capriccio's een inspiratiebron voor P. geweest zijn.
.
pi_27834738
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:04 schreef Melusine het volgende:
Aanrader voor wie vanavond in Utrecht kan zijn: de Utrechtse Studenten Cantorij voert om 20:00 in het Academiegebouw (bij de Dom) werken uit van Nederlandse en Vlaamse componisten. Van oud (Ockeghem, Sweelinck) naar modern (Ton de Leeuw, Vic Nees). Vooral het Magnificat van Vic Nees is adembenemend mooi.
En dat lees ik nu pas. .
pi_27835653
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:32 schreef Toet het volgende:
Misschien ben je als Paganini-liefhebber geïnteresseerd in deze set van 12 vioolconcerten van Locatelli, die met elk twee "ingebouwde" capriccio's een inspiratiebron voor P. geweest zijn.
Leuk maar duur
pi_27838096
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:20 schreef Fatality het volgende:

[..]

Leuk maar duur
Het gaat me niet om die specifieke cd maar om het werk dat erop staat Maar inderdaad, als hij wat goedkoper was (bij bol.com is hij ook duur) had ik hem gekocht.
.
pi_27862185
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:41 schreef Johan_de_With het volgende:

En dat lees ik nu pas. .
Sorry! Het helpt vast niet als ik zeg dat ik nog nooit zo lang achter elkaar kippevel heb gehad (gedurende het hele Magnificat)
Maar niet getreurd - in oktober voeren ze hetzelfde programma nog een keer uit, en dan zijn de paar schoonheidsfoutjes die me nog opvielen vast ook verdwenen.
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 00:48 schreef beeer het volgende:
Is er van dat Magnificat niet ergens een sampeltje te vinden?
Vertrouw je soms niet op mijn onberispelijke smaak?
Ik weet eigenlijk niet of het ooit op cd is opgenomen, maar het is een prachtig stuk voor sopraan en koor, met geweldige themaatjes die terugkomen, lekker dissonante tegen-elkaar-aanschuur-lijnen en een Orff-achtig spreekkoor stukje (vergelijkbaar met die in de Catulli Carmina).

Ik heb trouwens wel een linkje naar een ander werk wat werd uitgevoerd, het Pater Noster van een jonge Vlaamse componist. Kurt Bikkembergs - Pater Noster Het heeft een heel aparte altpartij, waarin elke stem afzonderlijk een thema inzet en herhaalt, zonder dat het ergens unisono wordt. Het hoort als het beieren van klokken te klinken en dat deed het gister ook. Na het serene "Amen" in de geweldige akoestiek van het Academiegebouw begonnen buiten de echte klokken te luiden - magie!
Het werd overigens wel wat anders uitgevoerd dan de downloadable versie, op een hoger tempo.
pi_27872866
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:26 schreef Fatality het volgende:
Het vioolconcert van Stravinsky. .
Your mom is hot, your dad is crazy
pi_27907961
quote:
Op zondag 12 juni 2005 18:07 schreef Melusine het volgende:
Vertrouw je soms niet op mijn onberispelijke smaak?
Nee.

Maar in een Magnificat ben ik altijd geinteresseerd.
pi_27911744
Heh... zou ik ook niet doen, ik luister soms naar de verschrikkelijkste dingen.

Tja... ik heb wel MP3tjes - your call.
pi_27918783
hier dan maar.

Gratis Beethoven Downloads:
http://www.bbc.co.uk/radio3/beethoven/downloads.shtml
Je moet wel snel zijn:

Symphonies 2, 4 & 5 are available to download here until 5:30pm today, Tuesday 14th June.
[Please note that Symphonies 1 & 3 are no longer available].

Hier staan ook nog wat links met een paar gratis download sites.
http://www.bbc.co.uk/radi(...)sicaldownloads.shtml

Al heb heb ik zo'n vermoeden dat de vaste klanten hier ook de andere wegen naar Rome wel kennen
pi_27920398
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:34 schreef Godslasteraar het volgende:

Al heb heb ik zo'n vermoeden dat de vaste klanten hier ook de andere wegen naar Rome wel kennen
Je hoeft niet naar Rome voor goede muziekwinkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')