Maar misschien dat ik me uiteindelijk wel waag aan Mahler en het tof ga vinden. Het duurde ook even voordat ik volop kon genieten van Prokofievs 2e pianoconcert (<- ook een toppertjequote:
Elke dag EEN PAAR KEER? Vind het geweldige muziek hoor, maar na een keer luisteren ben ik op!quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:04 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Tsja.. het komt steeds dichterbij he
Dan luister ik 'm iedere dag wel een paar keer... huur ik de partituur, lees ik mee... word ik helemaal hysterisch ...
Wohoo!!quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:55 schreef knep het volgende:
Wow boxje met 12 CD's binnen.
Mahler: The Symphonies.
Tsja... ik sta d'r mee op en ga d'r mee naar bedquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:33 schreef Minos111 het volgende:
[..]
Elke dag EEN PAAR KEER? Vind het geweldige muziek hoor, maar na een keer luisteren ben ik op!
Waar kun je partituur huren? Lijkt me ook wel leuk...
Voor zover ik kan zien helaas niet, maar dan heb ik nog wat te wensen overquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:59 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Wohoo!!
Zit das Lied van der Erde er ook bij? (eigenlijk z'n negende symfonie)
En z'n tiende symfonie? (eigenlijk z'n 11e symfonie)
Ja, preciesquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:16 schreef knep het volgende:
[..]
Voor zover ik kan zien helaas niet, maar dan heb ik nog wat te wensen over.
Heb alleen zijn piano sonatas, gespeeld door Marc-André Hamelin. Het is hier en daar lekker impressionistisch, beetje zoals Debussy. Het is heel energiek en afwisselend: hij maakt gebruik van voortdurende contrasten tussen liefelijk klinkende klanken en stevige passages. Ik vind het persoonlijk wel heel mooi eigenlijk, want het is origineel, hier en daar lekker modern, maar ligt lekker in het gehoor.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 01:52 schreef Nickthedick het volgende:
Wie van jullie is er bekend met Scriabin? Is 'ie goed? zwaar? licht? etc etc etc?
Strijkconcerten:quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:26 schreef Fatality het volgende:
Ik ben op zoek naar strijkmuziek. Ik had Dvorak gedownload, maar dat vond ik toch iets te bombastisch geblaas en getoeter. Ik ben dus een beetje opzoek naar vioolconcerten of celloconcerten, niet te suf (geen Händel)
Zie een paar posts hierboven van mijquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:51 schreef Koewam het volgende:
"Bombastisch geblaas en getoeter"!!!
Probeer eens Paganini![]()
En dat lees ik nu pas.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:04 schreef Melusine het volgende:
Aanrader voor wie vanavond in Utrecht kan zijn: de Utrechtse Studenten Cantorij voert om 20:00 in het Academiegebouw (bij de Dom) werken uit van Nederlandse en Vlaamse componisten. Van oud (Ockeghem, Sweelinck) naar modern (Ton de Leeuw, Vic Nees). Vooral het Magnificat van Vic Nees is adembenemend mooi.
Leuk maar duurquote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:32 schreef Toet het volgende:
Misschien ben je als Paganini-liefhebber geïnteresseerd in deze set van 12 vioolconcerten van Locatelli, die met elk twee "ingebouwde" capriccio's een inspiratiebron voor P. geweest zijn.
Het gaat me niet om die specifieke cd maar om het werk dat erop staatquote:
Sorry!quote:
Vertrouw je soms niet op mijn onberispelijke smaak?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 00:48 schreef beeer het volgende:
Is er van dat Magnificat niet ergens een sampeltje te vinden?
Het vioolconcert van Stravinsky.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:26 schreef Fatality het volgende:
Ik ben op zoek naar strijkmuziek. Ik had Dvorak gedownload, maar dat vond ik toch iets te bombastisch geblaas en getoeter. Ik ben dus een beetje opzoek naar vioolconcerten of celloconcerten, niet te suf (geen Händel)
Nee.quote:Op zondag 12 juni 2005 18:07 schreef Melusine het volgende:
Vertrouw je soms niet op mijn onberispelijke smaak?
Je hoeft niet naar Rome voor goede muziekwinkelsquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:34 schreef Godslasteraar het volgende:
Al heb heb ik zo'n vermoeden dat de vaste klanten hier ook de andere wegen naar Rome wel kennen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |