De sukkel ligt te snurken maar AE's actie ga ik hem natuurlijk niet onthouden.quote:Op maandag 18 april 2005 02:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ryan? Nee toch?
PRIK!quote:Op maandag 18 april 2005 02:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Welke actie precies, Stali?
Nu niet meer nee. Le-zen!quote:Op maandag 18 april 2005 03:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jij ziet ballonnetjes die er helemaal niet zijn, Stali.
Daarin geef ik hem geen ongelijk.quote:Op maandag 18 april 2005 03:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Gajus neemt graag de tijd...
Ik heb er voor de verandering eens géén last van...quote:Op maandag 18 april 2005 03:25 schreef ALTER-EGO het volgende:
Net als Do2 zie ik rode kruisjes...
Je hebt mij er vast mee besmet.quote:Op maandag 18 april 2005 03:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik heb er voor de verandering eens géén last van...
Nee lamaar dan... heb niets wits, zodoende nooit witte was, zo zal dat ook nog zijn als ik op-leeftijd-ben.quote:Op maandag 18 april 2005 03:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ach, je mist niet veel, hoor.
Nu ja, tenzij je een "Vrouwen-op-leeftijd-die-de-witte-was-doen" fetisj hebt...
Die wordt voor de dagploeg dus.quote:Op maandag 18 april 2005 03:37 schreef Gajus het volgende:
Ik zoek naar een alternatief.
Wacht daar maar niet op, morgen is ook nog een dag.
Alvast welterusten voor de nachtploeg.![]()
Nu zie ik een mevrouw met een mandje bessen of zo iets dergelijks.quote:Op maandag 18 april 2005 03:44 schreef Gajus het volgende:
Kijk eens opnieuw, andere server & wulpser plaatje. Is er nu wel beeld?
Ja idd, die bedoelde ik.., kon me alleen de initialen nog herinnerenquote:Op maandag 18 april 2005 11:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tonny van Pommelen
Nou, ik wil best naast AR staan hoor.quote:Op maandag 18 april 2005 16:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Daar wil je toch niet tussen staan, Troel'?
nee dank jequote:Op maandag 18 april 2005 16:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, dan wordt het misschien nog wat...
quote:
Jij snapt het ... sterker nog ... het gaat om jouw initialen.quote:Op maandag 18 april 2005 15:35 schreef ALTER-EGO het volgende:
... lijken de initialen A.R. of A.E. me voor de hand liggender.
quote:Op maandag 18 april 2005 17:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Albert Einstein??
Met dat Albert kom ik verder... wetende dat de achternaam met een E begint.quote:Op maandag 18 april 2005 17:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
&
... je begint goed maar eindigt fout.
Ook voor mij een onbegrijpelijke titel, maar het is wel goed.quote:Op maandag 18 april 2005 18:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het gaat om "Kirsikkatyttö" van Albert Edelfelt uit 1878.![]()
Klein duimpjequote:Op maandag 18 april 2005 19:11 schreef Gellius het volgende:
broodkruimeltje.
Nu ben ik onder de indruk van AR, snel geraden!quote:Op maandag 18 april 2005 18:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jeff Koons???
Het lijkt wel een gephotoshopte foto. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat het olie- of acrylverf op kanvas is. Van welk schildersmateriaal is gebruik gemaakt?quote:Op maandag 18 april 2005 18:51 schreef ALTER-EGO het volgende:
Weer een waarvan ik denk dat het een gemakkelijke voor jullie is.
[afbeelding]
Hij knipte foto's uit magazines en ging daar mee schuiven en spelen (ook met photoshop). Dat printte hij uit, en dan heeft hij een aantal mannetjes in dienst die het precies naschilderen op doek....quote:Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het lijkt wel een gephotoshopte foto. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat het olie- of acrylverf op kanvas is. Van welk schildersmateriaal is gebruik gemaakt?
Parate kennis AEquote:Op maandag 18 april 2005 19:20 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Nu ben ik onder de indruk van AR, snel geraden!
Jeff Koons met de grote K van Kitsch.
Nu de titel nog.
Het is een olie op canvas doek, al is het wel middels foefjes.quote:Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het lijkt wel een gephotoshopte foto. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat het olie- of acrylverf op kanvas is. Van welk schildersmateriaal is gebruik gemaakt?
Mijn internetverbinding is een beetje traag, vandaar mijn late reactie's.quote:Op maandag 18 april 2005 19:26 schreef Gajus het volgende:
Titel: Gate 2002.
ik lees net dat het toch olieverf op kanvas is
AR, als jij de volgende opgave doet, dan kan ik mijn avondspijzen nuttigen
Die parate kennis is juist waar ik van onder de indruk ben AR, hoop ik ook ooit te krijgen.quote:Op maandag 18 april 2005 19:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Parate kennis AE
Ik ken maar 2 mensen die bekend zijn met collages, Rauschenberg en Koons.
Rauschenberg bevalt me, de ander niet..
Dus dit was met 1 blik geraden....
Ik heb ook geen tijd....quote:Op maandag 18 april 2005 19:26 schreef Gajus het volgende:
AR, als jij de volgende opgave doet, dan kan ik mijn avondspijzen nuttigen
Uit 1963 om precies te zijnquote:Op maandag 18 april 2005 19:45 schreef ALTER-EGO het volgende:
Deze is natuurlijk peanuts als je het net al zelf voorzegd.
Dit is een Robert Rauschenberg, met als titel "Stop".
Was ik vergeten er bij te vermelden dat ie uit 1963 komt.quote:Op maandag 18 april 2005 19:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uit 1963 om precies te zijn
Maargoed, nu ben jij de lul, en ik ga schrijven.
Bij het uitzoeken had ik jou nog in mijn gedachten, dat het wel een opgave voor jou is.quote:
Dit is tevens een hint dus.quote:Op maandag 18 april 2005 23:24 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Bij het uitzoeken had ik jou nog in mijn gedachten, dat het wel een opgave voor jou is.
Had je zo'n nare jeugd dan Gellius?quote:Op maandag 18 april 2005 23:36 schreef Gellius het volgende:
Ik vind 'm echt ver-schrik-ke-lijk. Naast de gordijnen uit mijn jeugd doet het me ook sterk denken aan die akelige boekkaften uit de jaren zeventig.
Ik huiver.
Het schilderij is ouder dan de blaartrekkende herinneringen van het behang en kaftpapier uit je jeugd.quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:04 schreef Gellius het volgende:
Nou nog een heerlijke hint bij een blaartrekkend schilderij.
Goedenavond Gajus.quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:46 schreef Gajus het volgende:
![]()
Bij het aanschouwen van dit kaftbehangselwerk moest ik aan een Russische kunstenaar denken. Klopt dat?
Zo nee, kun jij een hint geven over de achtergrond van de kunstenaar in kwestie?
Dan ga ik voor Paul Klee (die heeft inderdaad ook mindere periodes gekend).quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:50 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het gaat om een Duits/Zwitserse kunstschilder.
quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:50 schreef Gellius het volgende:
Godallekoleruskanker, A-E, je moet wel een heel specifieke antipathie tegen mij ontwikkeld hebben in deze korte tijd.
Mag dit astublieft weg?
Heel juist geraden.quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:54 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dan ga ik voor Paul Klee (die heeft inderdaad ook mindere periodes gekend).
Zelfs witgekleurd textiel is taboe ten huize AE weet ik sinds gisteren.quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:55 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zelf hou ik wel van veelkleurigheid.
Dat heb je goed onthouden.quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Zelfs witgekleurd textiel is taboe ten huize AE weet ik sinds gisteren.![]()
Staat ie bij jou nu ook op de vorige pagina?quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:01 schreef Gellius het volgende:
Het doet pijn aan alles, in welke hoedanigheid dan ook en het appeleert aan alles wat lelijk is. Ik kan het ook niet helpen.
Hey, je leeft nog!quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is wel knap geschilderd, dat dan weer wel...
quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is wel knap geschilderd, dat dan weer wel...
quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Staat ie bij jou nu ook op de vorige pagina?
Ik bedoel te zeggen dat ik het ver-schrik-ke-lijk lelijk vind, Gellius...quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:03 schreef Gellius het volgende:
[..]. Ik stel voor elkander morgenochtend te treffen, op een sappige weide op de veluwe, DO. Met ontbloot rapier en een secondant of twee na keuze. Met gedestilleerd na afloop, voor de gelukkigen.
Ook niet wanneer je zijn naam intypt zonder aanhalingstekens Gajus?quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:06 schreef Gajus het volgende:
Inmiddels heb ik gegoogeld met trefwoord "Paul Klee". Ondanks de vele hits zit dit werkje er niet tussen. Niet eens verwonderlijk voor dit abjecte product
Voor mij is wit de kleur van de reinheid.quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:01 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wit spreekt mij totaal niet aan, niet alleen qua textiel.
Dat heb ik nou met zwart.quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:09 schreef Gajus het volgende:
[..]
Voor mij is wit de kleur van de reinheid.
ik draag dan ook louter (kraakhelder) wit ondergoed
Evenmin met weglating van aanhalingstekens.quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ook niet wanneer je zijn naam intypt zonder aanhalingstekens Gajus?
Volop zwarte lingerie thuis maar niet van mijquote:Op dinsdag 19 april 2005 01:12 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dat heb ik nou met zwart.
Hmmz, dan wordt het lastig...quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:14 schreef Gajus het volgende:
[..]
Evenmin met weglating van aanhalingstekens.
mijn koninkrijk voor een vingermassage
Van de 7 schilderijen die zij in hun 'virtuele museum' hebben hangen, ontbreekt het gezochte werk.quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:21 schreef ALTER-EGO het volgende:
Misschien helpt deze hint. Als ik het goed hebt, hangt dit schilderij in Kunstmuseum Basel in Zwitserland.
Hang me er niet aan op of ie daar nog werkelijk hangt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:26 schreef Gajus het volgende:
[..]
Van de 7 schilderijen die zij in hun 'virtuele museum' hebben hangen, ontbreekt het gezochte werk.![]()
Dat is hem!quote:Op dinsdag 19 april 2005 01:27 schreef Gajus het volgende:
elders gevonden: Crystal Gradation (1921)
En jij denkt dat de dagploeg gek is????quote:Op dinsdag 19 april 2005 02:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
Deze weet ik meteen Gajus.
al dat gezoek voor Bdt is écht leerzaam
Hou ik lekker voor me en laat um over aan de dagtploeg.
Dat heb ik in mijn slaap getypt AR.quote:Op dinsdag 19 april 2005 06:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En jij denkt dat de dagploeg gek is????
Als iemand hem al weet doen wij niks meer hoor..., ik niet iig![]()
Ja, nee, ik moet zo weg...quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, in mijn biologieboek stonden andere plaatjes...
Maargoed, Do2, noem jij ff de titel en schilder enzo?
Gewoon afvegen aan je trui/T-shirt/broekquote:Op dinsdag 19 april 2005 11:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet mijn handen nog wassen! Die zitten onder de verf!
Mijn handen zijn schoon! Terwijl het eigenlijk de bedoeling is dat die onder de verf zitten.quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet mijn handen nog wassen! Die zitten onder de verf!
Ja, het merendeel van mijn kleren zit ook onder de verf,quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Gewoon afvegen aan je trui/T-shirt/broek
Doe ik ook altijd
De bedenker van de opgave weet het antwoord en dus hoeven de anderen niets meer te doen. Is dat de strekking van jouw stellingname?quote:Op dinsdag 19 april 2005 06:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als iemand hem al weet doen wij niks meer hoor..., ik niet iig![]()
Nee nee, de bedenker is de bedenker en niet iemand. De bedenker bedenkt een opgave die iemand moet oplossen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:18 schreef Gajus het volgende:
[..]
De bedenker van de opgave weet het antwoord en dus hoeven de anderen niets meer te doen. Is dat de strekking van jouw stellingname?![]()
quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:29 schreef Gellius het volgende:
Dat is wel waar. Het gaat in die topic om dat titel.
Het komt mij dan ook tamelijk bekend voor Gellius, maar daarmee ben ik er nog niet...quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:50 schreef Gellius het volgende:
't Is van een tamelijk bekende schilder, hoor.
K. Ruisquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, dit lijkt mij nou een typisch schilderwerkje van.. ach, zeg jij het ff Do2??
Niet weer he???quote:
Tja, krantenwijkje, he.quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vrienden van het goede leven, ik ga slapen!
Weltrusten allemaal
Hoezo, heeft die gozer jou wat aangedaan? Of zit het 'tamponnetje' van Camilla jou in de weg?quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het liefste zou ik dikke kwasten in een grote emmer met zwarte verf willen dopen, om daarna met ongecontroleerde halen een héél snel einde te maken aan Prince Charles en al zijn metgezellen...
Ik zei dat het niet zijn gebruikelijke onderwerp was, omdat Degas vooral bekend is als schilder van lieftallige balletmeisjes. Maar hij heeft inderdaad ook een hoop paardenstukjes gemaakt, zag ik net. Het is inderdaad een Degas, en wel een spuuglelijke.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:08 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoezo, heeft die gozer jou wat aangedaan? Of zit het 'tamponnetje' van Camilla jou in de weg?![]()
Bij het zien van de opgave moest ik aan Degas denken. Maar met Gellius' opmerking dat de schilder weinig van dit soort taferelen had geschilderd, kon ik weer inpakken.![]()
Aha, jij verwart bekendheid met kwantiteit.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:10 schreef Gellius het volgende:
Ik zei dat het niet zijn gebruikelijke onderwerp was, omdat Degas vooral bekend is als schilder van lieftallige balletmeisjes. Maar hij heeft inderdaad ook een hoop paardenstukjes gemaakt, zag ik net. Het is inderdaad een Degas, en wel een spuuglelijke.
Het zìjn ook wel verwarrende begrippen natuurlijkquote:Op woensdag 20 april 2005 00:19 schreef Gajus het volgende:
[..]
Aha, jij verwart bekendheid met kwantiteit.
Die titel had ik zojuist ook al gevonden, alleen bij de afbeeldingen die ik tegenkwam was de uitsnede anders, dat bracht me even in verwarring.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:25 schreef Gajus het volgende:
'Jockeys before the race' (1869/1872) luidt de titel.
De meisjes lagen Degas in vele opzichten beter als de paarden.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:19 schreef Gajus het volgende:
[..]
Aha, jij verwart bekendheid met kwantiteit.
Overkwam mij ook in eerste instantie. Pas bij het zien van een schermvullende afbeelding kreeg ik zekerheid.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:27 schreef ALTER-EGO het volgende:
Die titel had ik zojuist ook al gevonden, alleen bij de afbeeldingen die ik tegenkwam was de uitsnede anders, dat bracht me even in verwarring.
Kwestie van leeftijd ... in zijn jeugd had hij wat met paarden en pas later had hij wat met de andere sekse ... een veelvoorkomend verschijnsel, vooral bij meisjes/vrouwen.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
De meisjes lagen Degas in vele opzichten beter als de paarden.
A matter of lack of inspiration, dear Do ?quote:Op woensdag 20 april 2005 00:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik weet het allemaal niet meer...
Nee, juist niet! Ik kom moeilijker uit mijn woorden omdat ik inspiratie heb.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:41 schreef Gajus het volgende:
[..]
A ,atter of lack of inspiration, dear Do ?
Heb hier nog 2 panelen van 1.20 x 1.20, waarvan de bedoeling is dat ik die voor zaterdag beschilderd heb,quote:Op woensdag 20 april 2005 00:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben nu ook aan het tekenen/schilderen en Fokken tegelijk, trouwens...
Wat let je?quote:Op woensdag 20 april 2005 00:49 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Heb hier nog 2 panelen van 1.20 x 1.20, waarvan de bedoeling is dat ik die voor zaterdag beschilderd heb,
Je hebt gelijk, wat let me.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik weet het wel hoor, AE.
Maar toch: Wat let je?
Prima! Goed uitgangspunt! Lekker kliederen!quote:Op woensdag 20 april 2005 00:57 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, wat let me.
Morgen heeft Jip een vrije dag, als het meezit gaan we samen kliederen.
Misschien zijn wel zonder medeweten benoemd tot erelid van het rode kruis.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik ook.
Als je je verveelt....quote:Op woensdag 20 april 2005 00:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Prima! Goed uitgangspunt! Lekker kliederen!
quote:Op woensdag 20 april 2005 01:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is belangrijk dat je je op je gemak voelt als je schildert, AE.
Alles mag! Alles kan! De rest volgt vanzelf...
AR,..
Monet? Hoe krijg je dat nou weer voor mekaar?quote:Op woensdag 20 april 2005 01:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
Volgens mij is het een Monet en wel: "Under the wave off Kanagawa".
Komt wel goed.... ooit...quote:Op woensdag 20 april 2005 01:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is belangrijk dat je je op je gemak voelt als je schildert, AE.
Alles mag! Alles kan! De rest volgt vanzelf...
Door op google te zoeken naar de favoriete schilder van Van Gogh en Gauguin.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Monet? Hoe krijg je dat nou weer voor mekaar?
Ik kan je alvast verklappen dat het hier géén Monet betreft...quote:Op woensdag 20 april 2005 01:12 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Door op google te zoeken naar de favoriete schilder van Van Gogh en Gauguin.
Dan is Monet zo gevonden en bij afbeeldingen Monet en wave intypen leverde resultaat.
Ik heb een braindrain ... ik heb zojuist Denkeiland bezocht.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waar is Gajus?
Vond het al weinig gelijkenis tonen met ander werk van Monet.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik kan je alvast verklappen dat het hier géén Monet betreft...
Maar ik weet zeker dat die titel uitkomst biedt op google.
Ha! Boy uit Breda! Wil jij vannacht mijn geile camsletje zijn?quote:
quote:Op woensdag 20 april 2005 01:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
Volgens mij is het een Monet en wel: "Under the wave off Kanagawa".
Nu klopt het wel.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
Is het wel Katsushika Hokusai?
Zelden heb ik het zo betreurd dat ik geen webcam heb.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:24 schreef JAM het volgende:
[..]
Ha! Boy uit Breda! Wil jij vannacht mijn geile camsletje zijn?
TVP.
Volgens mij is het überhaupt je eerste keer.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Zelden heb ik het zo betreurd dat ik geen webcam heb.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 20 april 2005 01:29 schreef JAM het volgende:
[..]
Volgens mij is het überhaupt je eerste keer..
quote:Op woensdag 20 april 2005 01:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Wees toch eens duidelijk, JAM.
Ik blijf er bij dat het woord ook in dit topic hoort.quote:Betitel de titel!
[...]
In de woonkamer zat pappa aan tafel aan het ontbijt naar David Bowie te luisteren. Pappa luisterde erg graag naar David Bowie. Hij noemde het zelf worstelen. In zijn vroege puberteit had pappa ook met de essays van Franse filosofen geworsteld, maar toen hem dat te machtig werd ging hij met David Bowie worstelen, die had ook wel mooie teksten.
Nathanaël liep de woonkamer in en schoof bij zijn vader aan.
'Pappa, het geluk, het geluk is een vogeltje.' zei hij.
'Een vogeltje?'
'Ja, een vogeltje. Je weet wel, iets dat je in het donker van achteren moet benaderen om het te kunnen pakken.'
'Ach, ja. Een vogeltje pakken, zou zou je het ook kunnen noemen, nu je het zegt.' zei pappa, en hij glimlachte.
'Pap, mamma had me ooit laten weten dat jij daar vroeger ook aan deed. Zou je me misschien kunnen vertellen hoe dat nou zo'n beetje in zijn werk gaat?', vroeg Nathanaël. Pappa schrok ervan.
'Weet je, Nathanaël, dat zijn dingen die ik liever niet met je bespreek, zeker niet over het ontbijt. Ik denk dat als ik vroeger wat minder 'vogeltjes had gevangen' zoals jij dat noemt, dat mamma misschien nog bij ons was gebleven. Mamma hield er nooit zo van, namelijk.'
Er viel een stilte, op David Bowie na. Er werd even in koffie geroerd en in croissantjes gebeten en de stilte werd weer verbroken.
'Pap, ik denk dat ik vanavond niet thuis blijf slapen. Ik ga vanavond het geluk vangen.', zei Nathanaël.
'Was Nathanaël nog niet een beetje te jong om het geluk te vangen?', vroeg pappa zich af.
'Met wie wou je dat dan gaan doen, jongen?' vroeg pappa.
'Gewoon alleen.'
'Nathanaël, ik wil niet lullig doen, maar ik denk niet dat je het geluk in je eentje kan vangen.' zei Pappa.
'Waarom niet?', vroeg Nathanaël.
'Dat kan gewoon niet.'
Wederom werd er in koffie geroerd en in croissantjes gebeten.
'Misschien moest je maar proberen het geluk van Mika vangen, Nathanaël, dat vond je toch altijd zo'n leuk meisje?' zei pappa.
'Mika heeft toch helemaal geen vogeltje?' vroeg Nathanaël.
'Iedereen heeft een vogeltje. Zelfs ik heb een vogeltje, Nathanaël. Alleen gebruik ik mijn vogeltje vooralnamelijk voor andere doeleinden.'
Het duizelde Nathanaël een beetje. Blijkbaar had zijn vader een heel ander idee van vogeltjes en van het geluk dan hij.
'Pappa..?', vroeg Nathanaël.
'Ja?' zei pappa.
'Heb ik ook een vogeltje dat je kan pakken, pappa?'
'Ja jongen, jij hebt ook een vogeltje dat je zou kunnen pakken. Alhoewel ik dat liever niet zou zien.
[...]
'
BdT begint te ontaarden in een stalkers-trefplek.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:24 schreef JAM het volgende:
Ach zo. Nou nee, die momenten hebben zich wel vaker aangediend.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/690635/5/50#26365178]woensdag 20 april 2005 01:34Dat je überhaupt nog nooit had betreurd geen webcam te hebben.
Ik heb vanavond pasta gegeten.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ach, een frisse wind op z'n tijd vind ik niet erg...
Maar het moet niet aanhouden, he, zo'n wind...
Ik moet er wel bij vertellen dat ik niet zo goed tegen pasta kan inderdaad. Of beter; ik wel, maar anderen niet.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nu ja, het zijn nog geen bruine bonen.
Kom, kom ... niet alléén Van Gogh.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Heeft vooral van Gogh weten te inspireren tot een aantal werkjes...
bron: http://www.aging.it/longevi_famosi/hokusai_02.htmquote:La pittura di Hokusai, fino al termine, si caratterizza per la varietà cromatica, l’ammirato stupore nella rappresentazione della natura, il senso ironico e gioioso della vita. Molti artisti europei ( Degas, Manet, Monet, Gaugin, Van Gogh) sentiranno l'influenza della sua arte.
Ja maar dat zei ik ook helemaal niet...quote:Op woensdag 20 april 2005 01:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Kom, kom ... niet alléén Van Gogh.
[..]
bron: http://www.aging.it/longevi_famosi/hokusai_02.htm
Hey! En mijn opgave dan?!quote:Op woensdag 20 april 2005 01:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga er dus vanuit dat AE nu een nieuwe opgave aan het zoeken is...
Wat jij, Gajus?
Sorry dat het zo lang duurde... waar ik aanvankelijk naar op zoel was kon ik met geen mogelijkheid vinden.quote:Op woensdag 20 april 2005 02:02 schreef Gajus het volgende:
Zo heb ik haar woorden ook opgevat.
volgens mij is AE op zoek naar een heel obscuur werkje.
Welterusten Do2quote:Op woensdag 20 april 2005 02:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga toch maar naar bed.
Truste, Gajus.
Truste, JAM.
Truste. AE..
Slaap lekker, Dootje.quote:Op woensdag 20 april 2005 02:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga toch maar naar bed.
Truste, Gajus.
Truste, JAM.
Truste. AE..
Ben alweer present.quote:Op woensdag 20 april 2005 02:11 schreef Gajus het volgende:
[..]
Slaap lekker, Dootje.![]()
Ik wacht nog even op AE.
Intrigerend plaatje. Roept vele vragen op:quote:
Zoals de neus van een speurhond, zit je behoorlijk op het juiste spoor.quote:Op woensdag 20 april 2005 02:20 schreef Gajus het volgende:
[..]
Intrigerend plaatje. Roept vele vragen op:
- stapt deze vrouw in of uit haar bed? (eerst even douchen was er toen niet bij)
- wie houdt haar gezelschap in bed: een opgerolde kat lijkt wel.
- ...
Vermoedelijk een 17-de eeuws tafereeltje van een Hollandse meester.
On the right track?![]()
Bekijk net een grotere afbeelding van het schilderij, de poes is een hond zo te zien.quote:Op woensdag 20 april 2005 02:23 schreef ALTER-EGO het volgende:
(alleen of het een kat is, weet ik niet)
Het is geen Frans Hals en geen Johannes Vermeer...quote:Op woensdag 20 april 2005 02:44 schreef Gajus het volgende:
Ik gokte op Frans Hals (misschien door de aanwezigheid van die luit) maar niets gevonden.
Een huiselijke tafereel van Johannes Vermeer, noppes.
Die pilaren op de voorgrond ... apart, ik ken een schilder die dat vaker deed ... ik zoek verder.
Elke keer denk ik dat ik weggevertjes plaats... niet dus.quote:Op woensdag 20 april 2005 03:00 schreef Gajus het volgende:
De Hoogh, Metsu, Maes ... allemaal interieurschilders maar vooralsnog geen resultaat.
Qua sfeer e.d. hebben de schilderijen van Pieter de Hoogh de meeste verwantschap.
I allready did, slechte gewoontes ziin moeilijk af te leren.quote:Op woensdag 20 april 2005 03:06 schreef Gajus het volgende:
AE, maak je het niet te laat? Alvast welterusten.![]()
Toch niet Jan Steen hè?quote:Op woensdag 20 april 2005 03:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zijn naam wordt nog steeds vaak genoemd, in een andere context...
Ja,ja ... ik heb mij vorige post inmiddels geupdated.quote:Op woensdag 20 april 2005 03:13 schreef ALTER-EGO het volgende:
Jawel, toch wel!
Gezien en het klopt.quote:Op woensdag 20 april 2005 03:18 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ja,ja ... ik heb mij vorige post inmiddels geupdated.![]()
En nu ga ik echt onder het dons ...![]()
Dan kun jij wellicht een afbeelding voor de nieuwe opgave plaatsen?quote:Op woensdag 20 april 2005 03:27 schreef JAM het volgende:
Ik ga nog wel even door hoor! Hardcore to the bone!.
Jij ook een goede morgen Do2quote:Op woensdag 20 april 2005 07:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
*Burp
Ja, goed hoor.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:07 schreef Z het volgende:
Paul Gauguin - Femmes Tahitiennes sur la plage.
Ik vind het meer lanterfanten.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, om je eerdere vraag te beantwoorden Gellius; Ja ik banjer wel eens...
Maar is onbewust banjeren wel echt banjeren eigenlijk??
Ja, maar dat heeft een kunstenaar altijd natuurlijk!!quote:Op woensdag 20 april 2005 21:14 schreef Gellius het volgende:
Is er iets over Dalí op dan?
Onbewust banjeren? Mogelijk. Maar het is niet zomaar wat lopen natuurlijk.Jje moet wel de groothoeklens op hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |