Dus sfeer is een argument om de belastingbetaler, bedrijfsleven, particulieren miljoenen Euro´s te laten kosten?quote:Als supporters willen knokken, dan gaan ze knokken. Je zag vandaag hoe sfeerloos een stadion kan zijn (ondanks een TIFO actie aan het begin) zonder uitsupporters. De hele eerste helft was er nauwelijks wat te horen, behalve twee minuten rond die afgekeurde goal "Temmink is de hoer van Amsterdam". Hetzelfde geldt min of meer voor de tweede helft met uitzondering van 't gefluit bij elke beslissing tegen F'noord. Een wedstrijd zonder uitpubliek zal nog minder sfeer in de stadions betekenen.
Ik mis 't woordje "niet"quote:Op zondag 17 april 2005 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat lost een voetbalwet op?
En supporters die toch naar een stad willen gaan kan je tegen houden
Nee, maar een goede motivatie om naar een betere oplossing te zoeken.quote:Op zondag 17 april 2005 23:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus sfeer is een argument om de belastingbetaler, bedrijfsleven, particulieren miljoenen Euro´s te laten kosten?
Precies!quote:Op zondag 17 april 2005 23:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Het probleem is eigenlijk dat er allang een voetbalwet naar Engelse model had moeten zijn.
Een jaar cel zal een hoop mensen meer afschrikken dan een jaar stadionverbod!quote:Op zondag 17 april 2005 23:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat lost die wet nu op?
Moeten die wel gecontroleerd worden. Stadionverboden zijn er al langer maar zonder meldingsplicht. Schiet niet echt op.quote:Op zondag 17 april 2005 23:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik ben wel voor levenslange stadionverboden bij geweldsdelicten of vernielingen in/om het stadion.
Hoe ga je bewijzen dat iemand iets heeft gedaan ? Je zal er een paar mee pakken dat zeker maar een groot deel blijft buiten schot. Daarnaast zal het wel wat aanpassingen v/d wet vergen. Iemand een jaar opsluiten voor openbare vernieling is erg streng. Daarna heb je nog het probleem dat we niet voldoende plaatsen in het gevang hebben om dat op te vangen.quote:Op maandag 18 april 2005 00:00 schreef MaxPower het volgende:
Een jaar cel zal een hoop mensen meer afschrikken dan een jaar stadionverbod!
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 18 april 2005 00:00 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Een jaar cel zal een hoop mensen meer afschrikken dan een jaar stadionverbod!
Hoeveel SV´s van een jaar worden er gegeven? En wil je die allemaal een jaar in de bak pleuren terwijl een cellentekort is?quote:Een jaar cel zal een hoop mensen meer afschrikken dan een jaar stadionverbod!
Slaat nergens op, het is geen jodenvervolging.quote:Ze kunnen ook gewoon allemaal in vee-wagons, kunnen ze tenminste niks kapotmaken.
Niet lullig naar die jongens in Den Haag bedoeld hoor, maar volgens mij zijn die verantwoordelijk voor het beleid in dit land.quote:Op zondag 17 april 2005 23:58 schreef MaxPower het volgende:
Het grote naar-elkaar-wijzen is weer begonnen. De politiek wijst naar clubs die strenger moeten straffen, de clubs wijzen naar de politiek met de roep om een voetbalwet, en de KNVB houdt zich zoals altijd van den domme.
Morgen is er ook geen voetbalwedstrijd en op zondag welquote:Als ik morgen een (deel van een) trein verniel krijg ik toch ook geen stadionverbod..
Heeft het iets met voetbal te maken dan?quote:Op maandag 18 april 2005 00:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Morgen is er ook geen voetbalwedstrijd en op zondag wel
Criminelen horen in de cel. Is er een cellentekort, dan is dat een probleem wat door de overheid opgelost dient te worden.quote:Op maandag 18 april 2005 00:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel SV´s van een jaar worden er gegeven? En wil je die allemaal een jaar in de bak pleuren terwijl een cellentekort is?
omdat ze t niet willen weten, te goed van vertrouwen? en onnozel?quote:Op zondag 17 april 2005 23:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je mag er toch vanuit gaan dat Ajax weet wie er in de combitrein/bus zit. Waarom gaat het dan toch fout?
Je kan ook zeggen dat de overheid eerst de grote problemen moet oplossen en dan pas de kleinequote:Criminelen horen in de cel. Is er een cellentekort, dan is dat een probleem wat door de overheid opgelost dient te worden.
Dus ik kan een schoolverbod krijgen morgen?quote:Op maandag 18 april 2005 00:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, maar als je naar een voetbalwedstrijd gaat van de KNVB kan je een SV krijgen en niet als je morgen in de trein zit
je kunt ze ook een paar maanden in die trein laten zitten.quote:Op maandag 18 april 2005 00:08 schreef twi het volgende:
[..]
Criminelen horen in de cel. Is er een cellentekort, dan is dat een probleem wat door de overheid opgelost dient te worden.
Een makkelijkere en vooral structureel veel goedkopere oplossing is het niet toelaten van uitsupporters bij ajax - fey en fey - ajax en die straf gaan we ook invoeren bij elke wedstrijd waarbij later dat seizoen rellen uitbreken.quote:Op maandag 18 april 2005 00:08 schreef twi het volgende:
Criminelen horen in de cel. Is er een cellentekort, dan is dat een probleem wat door de overheid opgelost dient te worden.
Ik vind iets wat de opening van 't 6-uur journaal is toch wel een "groot probleem"quote:Op maandag 18 april 2005 00:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat de overheid eerst de grote problemen moet oplossen en dan pas de kleine
quote:
Volgens mij heb jij het zelfde IQ als de gemiddelde hooliganquote:Op maandag 18 april 2005 00:14 schreef PLAE@ het volgende:
Dit gedoe vandaag is gekomen door de NS. Die lieten de 1e trein verkeerd gaan over een wissel (ze namen als het ware de verkeerde afslag).
Met een SV kom je in elk geval met je Scc niet binnen, kan je niet naar een uitwedstrijd en misschien moet er maar een irisscan of zoiets dergelijks komen, want dan komen alleen diegene met een SV niet binnen.quote:Het is natuurlijk belachelijk dat je dan een stadionverbod krijgt, de helft komt dan toch wel binnen, want ik geloof nooit dat die meldingsplicht (als die er al is) zo goed wordt nagestreefd.
Dit was gewoon de directe aanleiding.quote:Op maandag 18 april 2005 00:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het zelfde IQ als de gemiddelde hooligan![]()
heb je verder nog veel gevochten? ben je nog gearresteerd?quote:Op maandag 18 april 2005 00:14 schreef PLAE@ het volgende:
Dit gedoe vandaag is gekomen door de NS. Die lieten de 1e trein verkeerd gaan over een wissel (ze namen als het ware de verkeerde afslag).
Omdat dit bij een trein niet zo makkelijk op te lossen is. Stond de trein een tijd stil en kwamen er hooligans van feyenoord op af. Toen is het misgegaan en toen pas gingen er mensen uit de treinen en werden er treinen gesloopt.
Wat een onzin dat gekraai om een voetbalwet.
Ik vind aan dat geknok niks ergs trouwens.
Natuurlijk is het structureel goedkoper, maar ik betwijfel of het echt een oplossing is. Zoals al gezegd, die kleuters zullen elkaar toch wel ergens treffen. Dus het is het verleggen van 't probleem. Maar het kan een seizoen worden geprobeerd hoor, als het ervoor zal zorgen dat er geen problemen meer zijn, is dat natuurlijk mooi. Alleen lijkt het me dat het gewoon moet kunnen dat de uitspelende club supporters mee brengt. Ik bedoel, het gaat in veruit de meeste gevallen goed, en in het verleden ook. Het lijkt me dus meer een maatschappelijk probleem, en dus lijkt het me dat de overheid erbij gebaat is om zich hier ook druk om te maken.quote:Op maandag 18 april 2005 00:12 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Een makkelijkere en vooral structureel veel goedkopere oplossing is het niet toelaten van uitsupporters bij ajax - fey en fey - ajax en die straf gaan we ook invoeren bij elke wedstrijd waarbij later dat seizoen rellen uitbreken.
hoezo verderquote:Op maandag 18 april 2005 00:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
heb je verder nog veel gevochten? ben je nog gearresteerd?
En ik maar denken dat de overheid dient te zorgen voor openbare ordequote:De vervuiler betaald.... simpel zat..
-- Is dat nou zo moeilijk --
Ga je me hier serieus vertellen dat er nu geen wetgeving is tegen debieltjes die lichamelijk geweld gebruiken ?quote:Op zondag 17 april 2005 23:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Het probleem is eigenlijk dat er allang een voetbalwet naar Engelse model had moeten zijn.
Tja knokpartijen zullen er altijd wel zijn dat kan je niet uitsluiten maar door zo'n regel voorkom je dat de supporters van de twee teams elkaar daadwerkelijk ontmoeten. Zo'n wedstrijd is een mooie aanleiding maar als ze toch niet meemogen en je plaats een groot scherm in de Arena dan houd je er toch een hoop bij elkaar vandaan. Het is geen kostbare maatregel en ik denk dat t een hoop gaat schelen.quote:Op maandag 18 april 2005 00:17 schreef twi het volgende:
Natuurlijk is het structureel goedkoper, maar ik betwijfel of het echt een oplossing is. Zoals al gezegd, die kleuters zullen elkaar toch wel ergens treffen. Dus het is het verleggen van 't probleem. Maar het kan een seizoen worden geprobeerd hoor, als het ervoor zal zorgen dat er geen problemen meer zijn, is dat natuurlijk mooi. Alleen lijkt het me dat het gewoon moet kunnen dat de uitspelende club supporters mee brengt. Ik bedoel, het gaat in veruit de meeste gevallen goed, en in het verleden ook. Het lijkt me dus meer een maatschappelijk probleem, en dus lijkt het me dat de overheid erbij gebaat is om zich hier ook druk om te maken.
ik was oprecht, en ik ben leuk, en uniek.quote:Op maandag 18 april 2005 00:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Zonder het te willen waarschijnlijk maak je in het kader van voetbal wel een leuke opmerking.
dankzij die voetbalwet gebeurd er niks meer in het stadion maar nog steeds zat daarbuiten.quote:Op maandag 18 april 2005 00:19 schreef Erasmusch het volgende:
Idd, we kunnen een voorbeeld nemen aan de UK. Dankzij die voetbalwet zit dáár iedereen op zaterdagmiddag bij schoonmoeder op de koffie. Of bij de IKEA.
Ik heb wel vaker in een stilstaande trein gezeten, ik heb echter nog NOOIT de neiging gehad daarom maar een miljoenenschade te veroorzaken. Ik gok dat de directe aanleiding is, dat die lui zonder hersenen zijn geboren..quote:Op maandag 18 april 2005 00:16 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dit was gewoon de directe aanleiding.
Dat gedoe vandaag had nooit plaatsgevonden als dat niet gebeurd was.
Gaan ze op eigen gelegenheid, krijg je files, slopen ze hun eigen autoquote:Op maandag 18 april 2005 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop dat de NS geen treinen meer ter beschikking stelt voor Ajax - Feyenoord en Feyenoord - Ajax. Dan is het probleem opgelost
Orde handhaven is heeeeel wat anders dan de schade verhalen.quote:Op maandag 18 april 2005 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik maar denken dat de overheid dient te zorgen voor openbare orde
dat zijn ze van plan ja.quote:Op maandag 18 april 2005 00:24 schreef Furby het volgende:
Overigens stond er hier in de krant van de week dat bij PSV de hekken weggehaald gaan worden in het stadion.
Nee hoor. Er zijn meer mensen die ruzie met een trein hebben elke dagquote:Op maandag 18 april 2005 00:23 schreef MrTorture het volgende:
Ik gok dat de directe aanleiding is, dat die lui zonder hersenen zijn geboren..
Ja dus?quote:Op maandag 18 april 2005 00:24 schreef Furby het volgende:
Overigens stond er hier in de krant van de week dat bij PSV de hekken weggehaald gaan worden in het stadion.
Zolang ze dat icm die Engelse voetbalwet doen, moet dat toch wel goed gaan?quote:Op maandag 18 april 2005 00:24 schreef Furby het volgende:
Ik denk dat je nog nooit in een stilstaande trein hebt gezeten terwijl de stenen door de ruiten vlogen.quote:Op maandag 18 april 2005 00:23 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker in een stilstaande trein gezeten, ik heb echter nog NOOIT de neiging gehad daarom maar een miljoenenschade te veroorzaken
Lijkt me dat je doelt op het feit dat clubs moeten betalen voor politieinzet.quote:Orde handhaven is heeeeel wat anders dan de schade verhalen.
Als ik morgen een kras op je auto zet dan wil je toch ook dat deze vergoed wordt.
Dus die Engelsen hebben naast de gebruikelijke redenen NOG een reden om 's zondags niet naar de IKEA (of schoonfamiliequote:Op maandag 18 april 2005 00:19 schreef Erasmusch het volgende:
Idd, we kunnen een voorbeeld nemen aan de UK. Dankzij die voetbalwet zit dáár iedereen op zaterdagmiddag bij schoonmoeder op de koffie. Of bij de IKEA.
Leuk voor die mensen die op zondag een uitstapje willen maken. Maar niet kunnen of mogen gaan omdat er ergens op zondag een balletje getrapt moet worden.quote:Op maandag 18 april 2005 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop dat de NS geen treinen meer ter beschikking stelt voor Ajax - Feyenoord en Feyenoord - Ajax. Dan is het probleem opgelost
Er is daar juist veel meer aan de hand buiten de stadions dan hier.quote:Op maandag 18 april 2005 00:28 schreef twi het volgende:
[..]
Dus die Engelsen hebben naast de gebruikelijke redenen NOG een reden om 's zondags niet naar de IKEA (of schoonfamilie) te gaan
Overigens denk ik dat het idee van de voetbalwet in de UK een beetje ver-AZ wordt in Nederland, aangezien ook daar op zijn tijd best wel problemen zijn.
Je bedoelt die hekken waar de PSV'ers een jaar of twee terug nog open wisten te krijgen om het veld te kunnen bestormen? Slim planquote:Op maandag 18 april 2005 00:24 schreef Furby het volgende:
Hmmzz.. ergens wel terrecht. Lijkt me een heel slecht plan om geen politietoezicht te houden bij een risico wedstrijd.quote:Op maandag 18 april 2005 00:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat je doelt op het feit dat clubs moeten betalen voor politieinzet.
Die supporters pakken niet de trein Amsterdam WTC - Rotterdam CS hoor.quote:Leuk voor die mensen die op zondag een uitstapje willen maken. Maar niet kunnen of mogen gaan omdat er ergens op zondag een balletje getrapt moet worden.
Zo belangrijk is voetbal ook weer niet, dat hiervoor zelfs het sociaal-maatschappelijke verkeer voor moet wijken. -- Voetbal is geen religie
Da's helemaal waarquote:Op maandag 18 april 2005 00:22 schreef UnleashMitch het volgende:
Tja knokpartijen zullen er altijd wel zijn dat kan je niet uitsluiten maar door zo'n regel voorkom je dat de supporters van de twee teams elkaar daadwerkelijk ontmoeten. Zo'n wedstrijd is een mooie aanleiding maar als ze toch niet meemogen en je plaats een groot scherm in de Arena dan houd je er toch een hoop bij elkaar vandaan. Het is geen kostbare maatregel en ik denk dat t een hoop gaat schelen.
schijnbaar wel.quote:Op maandag 18 april 2005 00:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Leuk voor die mensen die op zondag een uitstapje willen maken. Maar niet kunnen of mogen gaan omdat er ergens op zondag een balletje getrapt moet worden.
Zo belangrijk is voetbal ook weer niet, dat hiervoor zelfs het sociaal-maatschappelijke verkeer voor moet wijken. -- Voetbal is geen religie--
Poeh wat erg... Heb je nu een trauma?quote:Op maandag 18 april 2005 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
schijnbaar wel.
vrijdag in Eindhoven, Frankrijk kwam aan, werd je van t ene perron naar t andere gejaagd. met stok.
fijn als je van je werk afkomt.
Vrijdag?quote:Op maandag 18 april 2005 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:
schijnbaar wel.
vrijdag in Eindhoven, Frankrijk kwam aan, werd je van t ene perron naar t andere gejaagd. met stok.
fijn als je van je werk afkomt.
Het falen van de overheden bij deze wedstrijd is een argument om mensen die totaal niets met deze incidenten van doen hadden te straffen?quote:Op zondag 17 april 2005 23:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus sfeer is een argument om de belastingbetaler, bedrijfsleven, particulieren miljoenen Euro´s te laten kosten?
quote:Geachte heer Atsma,
Met enige verbazing nam ik zojuist kennis van uw voorstel om supporters van de bezoekende club in de Nederlandse Eredivisie, voortaan te weren. Ikzelf reis tweewekelijks mijn club (F.C. Groningen) achterna door het gehele land. Zo was ik net op de terugreis van het duel FC Den Bosch - FC Groningen toen mij via de radio het bericht bereikte van de hevige ongeregeldheden rondom de Klassieker in Rotterdam. Verbaasd ben ik nu over het idee dat ik in mijn doen en laten elders in het land blijkbaar in verband stond met de acties van bepaalde individuen in de Randstad. Ik en vele met mij, hebben daar geen schuld aan dus waarom zouden wij daarvoor wel gestraft moeten worden? Het falen van de overheden op dit gebied mag daar toch nooit een vrijbrief voor zijn?
Dit voorstel zo direct na de incidenten doen, komt bij nogal over als gebruik maken van de publieke opinie.
Waarom brengt u op zijn minst niet de nuance aan dat deze maatregel enkel nodig zou zijn bij risicowedstrijden, want het gaat in verreweg het grootste gedeelte van de gevallen gewoon goed. Ter indicatie: Elke week worden er achttien wedstrijden gespeeld in het Nederlands betaald voetbal, waar zo goed als in alle gevallen supporters van de bezoekende club bij aanwezig zijn.
Door juist nu direct in te haken op dit incident (want daar kunnen we relatief gezien dus van spreken) in Rotterdam lijkt u in uw uitingen enigszins verblind te zijn door de sfeer die er heerst na het uitgebreide mediaverslag rondom de gebeurtenissen van zondagmiddag.
Ik ben van mening dat u voldoende inzicht zou moeten hebben in het onderwerp als geheel voordat u met dergelijke radicale maatregelen aankomt.
Zo reizen veel op geweld uitzijnde voetbalsupporters bij wedstrijden waar een verplichti buscombi van kracht is, toch buiten deze georganiseerde wijze van vervoer om. Wat zij doen is dus al illegaal en het gebeurt alsnog. Waarom zouden zij hiermee stoppen wanneer ook de verplichte buscombi's afgeschaft zouden worden? Met uw voorstel blijft het probleem van de zogenaamde 'combiontduikers' dus volledig buiten beschouwing. Deze buiten de combi omreizende individuen zijn juist verantwoordelijk voor de meeste geweldadige incidenten rondom de Nederlandse stadions. Het volledig weren van uitsupporters is dus een schijnoplossing en getuigd - met alle respect - van enig gebrek aan kennis wat betreft dit onderwerp.
In het geval van Feyenoord - Ajax ging het inderdaad niet om supporters die buiten de verplichte combi omreisden, maar gezien ik mag aannemen dat u wat betreft dit voorstel toch uitgaat van het probleem als geheel (en u deze uitlatingen dus niet enkel doet naar aanleiding van het incident rondom één wedstrijd) leek bovenstaande mij zeker relevant.
Bij mij heerst het idee dat er bij de massa een dusdanig negatief beeld opkomt bij de term 'voetbalsupporter' dat er over deze groep zonder nuancering gesproken en geoordeeld kan worden. Had u bijvoorbeeld een soortgelijk standpunt kunnen verkopen waarbij het zou gaan om het uitzetten van alle mensen met de Marokkaanse identiteit om Marokkaanse tasjesdieven aan te pakken? Dusdanige stigmatisering zou een golf van kritiek met zich meebrengen. En volledig terecht uiteraard. Toch lijkt dit in het geval van voetbalsupporters gewoon wel te kunnen.
Laat u alstublieft niet leiden door het populisme. Sta ik niet volledig in mijn recht wanneer ik verlang niet gestraft te worden voor incidenten waar ik geen schuld aan heb en het falen van de overheden waar ik geen invloed op heb?
Met vriendelijke groet,
Mensen die tweewekelijks hun club achterna reizen.quote:Op maandag 18 april 2005 00:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op welke mensen doel je?
Dat zaten er vandaag al.quote:Op maandag 18 april 2005 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sorry maar ik denk dat als er een aantal Ajacieden in de Kuip zitten buiten de combi om, ze dit geen 2e keer meer doen. Vice Versa ook
Hebben die net zoveel overlast en schade bezorgd dan de combigangers?quote:Dat zaten er vandaag al.
Dus wat je probeert te zeggen is me niet geheel duidelijk :S
Wat wil je hiermee zeggen? Beweer ik dat hij dit vaker heeft aangekaart?quote:Op maandag 18 april 2005 00:44 schreef PLAE@ het volgende:
Cruoninga, volgens mij is dit niet de eerste keer dat Atsma zich op zo'n manier laat gelden. Volgens mij heb ik alleen opmerkingen van deze man in de media gehoord op zondag-middag/avond. Verder hoor je nooit wat van m.
Die hebben pech of die kunnen hun club dwingen een goldcard in te voeren waar alleen mensen voor in aanmerking komen die nooit een SV gehad hebbenquote:Mensen die tweewekelijks hun club achterna reizen.
alsquote:Op maandag 18 april 2005 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hebben die net zoveel overlast en schade bezorgd dan de combigangers?
Er zijn zat hooligans die nog nooit een SV hebben gehad.. Bovendien komen er steeds weer nieuwe hooligans bij, uit de jongere generaties.quote:Op maandag 18 april 2005 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die hebben pech of die kunnen hun club dwingen een goldcard in te voeren waar alleen mensen voor in aanmerking komen die nooit een SV gehad hebben
Dat hij binnen de politiek altijd de man is die het eerste met z'n vingertje staat te wijzen als het over voetbal gaat. Ook wat betreft politie-inzet.quote:Op maandag 18 april 2005 00:47 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? Beweer ik dat hij dit vaker heeft aangekaart?
Gelukkig kun je van de buitenkant (op zn haakneus na) heel goed zien of iemand een jood is of niet...quote:Op maandag 18 april 2005 00:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Laat die Joden een paar keer flink in elkaar getimmerd worden door wat kakkerlakken en ze komen niet meer in de Kuip zonder combi.
Probleem is dan opgelost
Dat heeft Feyenoord al.quote:Op maandag 18 april 2005 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die hebben pech of die kunnen hun club dwingen een goldcard in te voeren waar alleen mensen voor in aanmerking komen die nooit een SV gehad hebben
buiten feyenoord zijn er in Nederland geen clubs die hun clubkaart of seizoenskaart goldcard noemen toch?quote:Op maandag 18 april 2005 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kijk eens wat er onder zn username staat..quote:Op maandag 18 april 2005 00:53 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
buiten feyenoord zijn er in Nederland geen clubs die hun clubkaart of seizoenskaart goldcard noemen toch?
je bent dus een feyenoordsupporter die hier super objectief bezig is![]()
Je veroordeelt en verheerlijkt het geweld in hetzelfde topic?quote:Laat die Joden een paar keer flink in elkaar getimmerd worden door wat kakkerlakken en ze komen niet meer in de Kuip zonder combi.
Probleem is dan opgelost
Want door dat geweld wordt een van je argumenten volledig onder tafel geveegd.quote:Je veroordeelt en verheerlijkt het geweld in hetzelfde topic?
Hier ga je na de bekerfinale op terugkomen denk ik. Helemaal als het Ajax - PSV wordt.quote:Op maandag 18 april 2005 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Want mensen die buiten de combi om reizen zijn niet zo´n groot probleem
En ik maar hopen dat types die niet kunnen lezen en anti-voetbal zijn zich niet zouden melden door het in VBL te zettenquote:Direct de gehele supporterstoestanden in stadions verbieden. Mensen kunnen alleen nog maar vanuit de bank kijken. Tevens een straatverbod gedurende de gehele wedstrijd voor elk persoon die zich in nederland bevindt. Alle winkels moeten dicht, en extra politie op straat om een en ander te gaan controleren.
Dom idee? Ja, misschien wel, maar voer het maar in dan zijn we die gehele voetballerij zo kwijt.
Commercieel zooitje wat de belastingbetaler onnoemelijk veel geld kost.
Direct opdoeken dus.
Ik was 1998 net vergeten.quote:Hier ga je na de bekerfinale op terugkomen denk ik. Helemaal als het Ajax - PSV wordt.
quote:Op maandag 18 april 2005 00:55 schreef PolarStars het volgende:
.
Wat een grappenmakers in dit topic.quote:Op maandag 18 april 2005 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Want mensen die buiten de combi om reizen zijn niet zo´n groot probleem
Feyenoord - Ajax met 16.000 Amsterdammers in Rotterdam is ook niet zo'n prettig vooruitzicht...quote:Op maandag 18 april 2005 00:57 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Hier ga je na de bekerfinale op terugkomen denk ik. Helemaal als het Ajax - PSV wordt.
Kom op he...quote:Op maandag 18 april 2005 01:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder reist natuurlijk maar een fractie mee en kun je die dingen ook aanpakken door bijvoorbeeld mensen met een ander shirtje of sjaaltje aan niet binnen te laten, door verkopen aan te pakken, het niet mogelijk maken van een vrije verkoop zonder CC of meer van dat soort redenen
Hoe klein gedeelte het ook is, het zorgt elke keer weer voor miljoenenschade. Alle maatregelen ten spijt. Het wordt tijd om eens hard op te treden, geen supporters van de uitclub bij wedstrijden tussen ajax en feyenoord.quote:Op maandag 18 april 2005 01:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het argument dat veel mensen van de uitclub toch naar de wedstrijd gaat. Want ten eerste is er maar een klein gedeelte dat voor problemen zorgt(ik heb het zelf meerdere keren gedaan bijvoorbeeld) en je laat het bij de wedstrijden tegen je rivalen toch wel.
Verder reist natuurlijk maar een fractie mee en kun je die dingen ook aanpakken door bijvoorbeeld mensen met een ander shirtje of sjaaltje aan niet binnen te laten, door verkopen aan te pakken, het niet mogelijk maken van een vrije verkoop zonder CC of meer van dat soort redenen
Ik reageerde op het feit dat mensen buiten de combi reizen en dat zijn de mensen die niet de dupe zijn van de mogelijke maatregelquote:Hoe klein gedeelte het ook is, het zorgt elke keer weer voor miljoenenschade. Alle maatregelen ten spijt. Het wordt tijd om eens hard op te treden, geen supporters van de uitclub bij wedstrijden tussen ajax en feyenoord.
Ik heb het over georganiseerd hooliganisme. Die reizen in grote groepen met als voornaamste intentie om hen rivalen te treffen. Vaak slaan zij de wedstrijd zelfs over.quote:Het argument dat veel mensen van de uitclub toch naar de wedstrijd gaat.
quote:en je laat het bij de wedstrijden tegen je rivalen toch wel.
Dat zou in ieder geval al van heel wat meer realiteitszin getuigen dan het hele Nederlandse voetbal van uitsupporters ontzien.quote:geen supporters van de uitclub bij wedstrijden tussen ajax en feyenoord.
Zoals de Ajax fans die gister in de combitrein zaten?quote:Ik heb het over georganiseerd hooliganisme. Die reizen in grote groepen met als voornaamste intentie om hen rivalen te treffen. Vaak slaan zij de wedstrijd zelfs over.
Ik heb hier een dvd liggen die het tegendeel bewijst.quote:Op maandag 18 april 2005 01:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar mogen fans van Boca en River niet naar een uitwedstrijd toe als die tegen River of Boca is
Waarom kan dat niet?
Zo kun je het natuurlijk ook verwoordenquote:Op maandag 18 april 2005 02:13 schreef klootje het volgende:
Waar maak jij je toch altijd druk om ,diegomiep?Ga je moeder lastigvallen,kleuter uit waarschijnlijk son of veldhoven of zoiets;die denkt dat ie weet hoe de wereld in elkaar zit,voor types als jou zou ik wel weer hooligan willen worden,ik zou je het hele stratumseind over willen schoppen met je autistische nazimongolenpraatjes,zorg eerst maar eens dat je een diploma haalt en op tijd opstaat voor je krantenwijk.
Dat haalt wel de hele sfeer weg van een klassiekerquote:Op maandag 18 april 2005 01:28 schreef Radegast het volgende:
Bij risicowedstrijden geen publiek van de uitspelende club.
Punt.
Uiteraard had je er gif op kunnen innemen dat het CDA leidt, en de PvdA volgt. (Serieus.quote:Op maandag 18 april 2005 07:52 schreef DIGGER het volgende:
Wel weer droevig om te zien dat de gehele 2e kamer binnen een periode van enkele uren alweer haar deskundig (hoestbui) oordeel klaar heeft.
Als dit sarcastisch is, briljant geschreven, al vertelt mijn gevoel me dat dit serieus is.quote:Op maandag 18 april 2005 00:55 schreef PolarStars het volgende:
Direct de gehele supporterstoestanden in stadions verbieden. Mensen kunnen alleen nog maar vanuit de bank kijken. Tevens een straatverbod gedurende de gehele wedstrijd voor elk persoon die zich in nederland bevindt. Alle winkels moeten dicht, en extra politie op straat om een en ander te gaan controleren.
Dom idee? Ja, misschien wel, maar voer het maar in dan zijn we die gehele voetballerij zo kwijt.
Direct opdoeken dus.![]()
Sukkel. Leer lezen. PLAE@ zegt het ook, en ik zei het in een ander topic ook al. We kwamen stil te staan doordat onze machinist een mongool was. En toen kwamen die kakkerlakken daarop af en vlogen de stenen naar ons toe. Heb je dat ook weleens gehad? Stilgestaan in een trein terwijl er een stenenregen op je komt?quote:Op maandag 18 april 2005 00:23 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker in een stilstaande trein gezeten, ik heb echter nog NOOIT de neiging gehad daarom maar een miljoenenschade te veroorzaken. Ik gok dat de directe aanleiding is, dat die lui zonder hersenen zijn geboren..
Hehe, dus jij gooit even alle supporters tussen de 14 en de 35. (Veruit de grootste groep. 70 %, me dunkt.), op één linkse hoop? Dream on.quote:Op maandag 18 april 2005 08:58 schreef adekr het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd wel dat dit onhaalbaar is want er zullen wel een aantal linkse rakkers beginnen over leeftijdsdiscriminatie.
Dat zou een behoorlijke kortzichtige oplossing zijn.quote:Op maandag 18 april 2005 09:13 schreef SCH het volgende:
Niks aan te doen. Uitpubliek bij risicowedstrijden zal nu verboden worden. En terecht.
Het is ook geen oplossing maar een noodzakelijke maatregel.quote:Op maandag 18 april 2005 09:15 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat zou een behoorlijke kortzichtige oplossing zijn.
Dan weer je inderdaad een gedeelte uit het stadion, maar in het stadion liggen de problemen niet.quote:Op maandag 18 april 2005 09:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is ook geen oplossing maar een noodzakelijke maatregel.
Waarom is het zo kortzichtig?
En wat is je alternatief?quote:Op maandag 18 april 2005 09:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat verbieden van uit-supporters bij risico wedstrijden is leuk bedacht, maar gaat natuurlijk voor geen meter werken. De harde kern gaat toch wel, zo zorg je er alleen voor de de petten thuis blijven, en dat er totaal geen zicht is op waar de uit-supporters zich bevinden... en dan is de kans op rotzooi alleen maar groter...
Bovendien gaat er dan gesjoemeld worden of iets nou een risico is of niet.. Elke club (nou ja blijna elke) wil natuurlijk haar supporters meenemen naar uitwedstrijden.
Feit is dat de club kan zeggen dat hun stewards niet bevoegd zijn mensen op te pakken, de politie niet alle mensen oppakt, de regering maar niet met die voetbalwet komt en daardoor iedereen naar elkaar kan lopen wijzen.quote:Op maandag 18 april 2005 09:24 schreef SCH het volgende:
Ja Stpan, laten we lekker de politie en de clubs de schuld gaan geven.
Kom op zeg, als het zo simpel was dan was het allang opgelost.
Dat ben ik op zich wel met je eens allemaal maar het kernpunt is dat als je helemaal terug gaat naar de basis jij de verantwoordelijkheid bij de clubs legt volgens mij. Ik leg die bij de supporters neer. En dat de goeden dan onder de kwaden lijden, dat is een eeuwenoud principe. Blijkbaar zijn supporters ook niet met elkaar in staat om de vandalen te weren.quote:Op maandag 18 april 2005 09:35 schreef Stpan het volgende:
[..]
Feit is dat de club kan zeggen dat hun stewards niet bevoegd zijn mensen op te pakken, de politie niet alle mensen oppakt, de regering maar niet met die voetbalwet komt en daardoor iedereen naar elkaar kan lopen wijzen.
Niets zo simpel als maar blijven wijzen op die schandalige hooligans, die kleine groep he? Nou, als het zo'n kleine groep schandalige hooligans is zoals de clubs met man en macht beweren, waarom zit zo'n klein groepje dan niet morgen achter slot en grendel?
Daarna voor 10 jaar meldingsplicht tijdens alle uit en thuiswedstrijden van hun club, probleem opgelost.
Niks...quote:
Ik leg de verantwoordelijkheid iets meer bij de clubs dan ze zelf zouden willen misschien. Maar geen enkele instantie als de club zelf weet wie de raddraaiers zijn. Hoevaak heb ik niet een voorzitter gehoord die zei: ' het is maar een kleine groep, en we weten precies wie het zijn'. Ohw, en waarom zitten dat soort figuren dan nog in een stadion?quote:Op maandag 18 april 2005 09:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich wel met je eens allemaal maar het kernpunt is dat als je helemaal terug gaat naar de basis jij de verantwoordelijkheid bij de clubs legt volgens mij. Ik leg die bij de supporters neer. En dat de goeden dan onder de kwaden lijden, dat is een eeuwenoud principe. Blijkbaar zijn supporters ook niet met elkaar in staat om de vandalen te weren.
Zijn we het een keertje eens.quote:Op maandag 18 april 2005 10:19 schreef PLAE@ het volgende:
Wat is nou het hele probleem gisteren?
Ok een paar honderd mensen hebben lastgehad van hinder in het treinverkeerd. Iets dat elke dag voorkomt bij de NS. En wat ook ditmaal de schuld was van de NS zelf.
Voor de rest is er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht en ik hoop dan ook dat er snel weer 1 of andere Ali zich iets geks in z'n hoofd haalt zodat de politiek zich daar weer op kan richten en ik volgende week weer ouderwets van een potje voetbal kan genieten en alles wat daarbij hoort.
Denken er nou echt mensen dat dit het probleem oplost.quote:Op maandag 18 april 2005 00:12 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Een makkelijkere en vooral structureel veel goedkopere oplossing is het niet toelaten van uitsupporters bij ajax - fey en fey - ajax en die straf gaan we ook invoeren bij elke wedstrijd waarbij later dat seizoen rellen uitbreken.
Lijit me handig dat ze die wedstrijd ergens op een neutraal terrein in een bos op het KNVB terrein ofzo gespeeld moet worden..quote:Op maandag 18 april 2005 10:28 schreef Ludacriss het volgende:
Zal leuk worden als er een wonder gebeurt en Feyenoord weet te winnen van PSV en Ajax ook van Willem 2. Krijg je 16.000 feyenoord supporters tegen 16.000 ajax supporters in de Kuip. Vraag me af wat er gebeurt als het dan mis gaat
Dat zal helaas niet doorgaan...mocht het die finale worden dan komen de ajaxsupporters helemaal niet. Ben ik van overtuigd.quote:Op maandag 18 april 2005 10:28 schreef Ludacriss het volgende:
Zal leuk worden als er een wonder gebeurt en Feyenoord weet te winnen van PSV en Ajax ook van Willem 2. Krijg je 16.000 feyenoord supporters tegen 16.000 ajax supporters in de Kuip. Vraag me af wat er gebeurt als het dan mis gaat
omfg!quote:Op maandag 18 april 2005 10:19 schreef PLAE@ het volgende:
Ok een paar honderd mensen hebben lastgehad van hinder in het treinverkeerd. Iets dat elke dag voorkomt bij de NS. En wat ook ditmaal de schuld was van de NS zelf.
Anders ga jij even terug naar waar je vandaan kwamquote:Op maandag 18 april 2005 10:34 schreef pikwik het volgende:
[..]
omfg!
this is your brain on football, kids
Wat is dat nou weer voor een conclusie. Ik denk dat in de politiek de linkse (bijna) helft moeilijk gaat lopen doen als er mensen tussen de 14 en 35 jaar niet mee mogen, niet dat alle supporters tussen de 14 en 35 links georienteerd zijn.quote:Op maandag 18 april 2005 09:01 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Hehe, dus jij gooit even alle supporters tussen de 14 en de 35. (Veruit de grootste groep. 70 %, me dunkt.), op één linkse hoop? Dream on.
Ik zou juist hopen dat Feyenoord PSV verslaat anders krijg je taferelen zoals in '98. Dan heb je de harde kernen van 3 clubs door elkaar lopen op de eretribunes.quote:Op maandag 18 april 2005 10:28 schreef Ludacriss het volgende:
make mequote:Op maandag 18 april 2005 10:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Anders ga jij even terug naar waar je vandaan kwam![]()
Lees je nou eerst eens een beetje in voordat je hier wat loze teksten begint te spuienquote:Op maandag 18 april 2005 10:34 schreef pikwik het volgende:
[..]
omfg!
this is your brain on football, kids
Ik ben het volkomen met je eens. Hopen dat dat geblaat van Atsma en figuren als Van Gelder en Ten Napel snel is afgelopen.quote:Op maandag 18 april 2005 10:19 schreef PLAE@ het volgende:
Voor de rest is er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht en ik hoop dan ook dat er snel weer 1 of andere Ali zich iets geks in z'n hoofd haalt zodat de politiek zich daar weer op kan richten en ik volgende week weer ouderwets van een potje voetbal kan genieten en alles wat daarbij hoort.
nee sorry ik kijk er liever wat nuchterder tegenaan dan door jullie bevoordeelde voetbalbrilquote:Op maandag 18 april 2005 10:39 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Lees je nou eerst eens een beetje in voordat je hier wat loze teksten begint te spuien![]()
Kan je dat niet ergens anders gaan doen?quote:Op maandag 18 april 2005 10:43 schreef pikwik het volgende:
[..]
nee sorry ik kijk er liever wat nuchterder tegenaan dan door jullie bevoordeelde voetbalbril
als je wel even de moeite had genomen om je in te lezen wist je dat het wel degelijk de schuld van de ns was gisteren.quote:Op maandag 18 april 2005 10:43 schreef pikwik het volgende:
[..]
nee sorry ik kijk er liever wat nuchterder tegenaan dan door jullie bevoordeelde voetbalbril
normaal is er bijna geen vuiltje aan de lucht er wordt er alleen over en weer wat geschreeuwd.quote:Op maandag 18 april 2005 10:45 schreef Druppel het volgende:
Treinen binnen laten rijden en naar hun vak leiden. Probleem is hiermee goed te overzien voor politie en ME. Alleen nu niet de trein in rotterdam laten wachten. Voor binnenkomst.
ja de ns + politie en feyenoordsupporters.quote:Op maandag 18 april 2005 10:50 schreef pikwik het volgende:
en dus zit de ns fout, en niet de feyenoord supporters?
aanvallen, kom op zeg!!! het is gvd geen trein met irakese terroristen!! doe eens normaal als het om voetbal gaat met z'n allen
Misschien is het dan handig om de trein te laten rijden tot buiten Rotterdam. ( je kan verwachten als de trein ergens stil staat in de stad dat er misschien problemen zouden kunnen onstaan) En dan opnieuw na alle wissels het weer doen, in 1 keer goed te rijden.quote:Op maandag 18 april 2005 10:48 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
normaal is er bijna geen vuiltje aan de lucht er wordt er alleen over en weer wat geschreeuwd.
Nu ging er echter iets mis met een wissel waardoor die trein tijden stil bleef staan en vervolgens aangevallen werd door feyenoordsupporters. Dat laat men niet op zich zitten en zo slaat de vlam uiteindelijk in de pan.
in de spits worden treinen in de regel niet aangevallen door een horde hooligans andersquote:Op maandag 18 april 2005 10:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die trein had gewoon door moeten rijden en er had niets mis moeten gaan met de wissel. Nu wordt er een trein gesloopt, als het vanochtend in de spits was gebeurd dan waren er wat NS-medewerkers op hun smoel geslagen.
NS-personeel wordt regelmatig mishandeld hoor. Op bepaalde "lijnen" controleren controleurs zelfs nauwelijks meer of alleen als er heel wat politie bij is.quote:Op maandag 18 april 2005 10:54 schreef pikwik het volgende:
[..]
in de spits worden treinen in de regel niet aangevallen door een horde hooligans anders
en ik reis bijna dagelijks met de ns, en er gaat regelmatig iets mis in de spits
vechtpartijen heb ik echter nog nooit meegemaakt (traject r'dam - a'dam)
heb ik niet gezegdquote:Op maandag 18 april 2005 10:53 schreef PLAE@ het volgende:
maar net waren het nog de ajax supporters die het gedaan hadden volgens jou.
nounou regelmatig is wat overtrokkenquote:Op maandag 18 april 2005 10:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
NS-personeel wordt regelmatig mishandeld hoor. Op bepaalde "lijnen" controleren controleurs zelfs nauwelijks meer of alleen als er heel wat politie bij is.
Nee, dit heet niet goedpraten, maar laten we nu niet doen alsof alleen voetbalhooligans reageren op falen van de NS. Jan met de pet doet dat ook in de trein.quote:Op maandag 18 april 2005 10:56 schreef pikwik het volgende:
[..]
nounou regelmatig is wat overtrokken
maarre, heet dit nou goedpraten? "hun doen het ook mama?"
zeg ben jij wel helemaal fris in je bovenkamer??!!!quote:Op maandag 18 april 2005 10:58 schreef PLAE@ het volgende:
Eigenlijk is het met die trein bijna hetzelfde als je een trein vol met orthodoxe joden midden in de gazastrook met een handjevol militairen een uur stil laat staan. D
wat pikken we dan? een uur vertraging? dat pikken duizenden mensen elke dag.quote:Op maandag 18 april 2005 10:58 schreef pikwik het volgende:
ongelooflijk wat de maatschappij moet pikken omdat een paar holbewoners niet normaal naar een pot voetbal kunnen gaan zeg
Reageren op falen? Iemand die zo in het dagelijks leven een conducteur aanvalt is vaak een loser die gewoon geen kaartje wil kopen, een klaploper. Daarnaast heeft een conducteur geen fuck te maken met wat er fout is aan een spoorlijn.quote:Op maandag 18 april 2005 10:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, dit heet niet goedpraten, maar laten we nu niet doen alsof alleen voetbalhooligans reageren op falen van de NS. Jan met de pet doet dat ook in de trein.
Met het verschil dat die Forensen de trein niet gaan lopen slopen.quote:Op maandag 18 april 2005 11:00 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
wat pikken we dan? een uur vertraging? dat pikken duizenden mensen elke dag.
En dan moet je eens kijken wat ns medewerkers naar hun hoofd geslingerd krijgen omdat mensen niet eens normaal een uurtje later op hun werk kunnen komen![]()
overigens. Wat had er gebeurd als het niet voetbalsupporters waren die 6 uur ergens in de wei stonden te wachten maar gewone forensen. Dan had iedereen vandaag schande gesproken in de pers. En had het schadeclaims geregend.
Dat is afwachten na een paarf uur wachten. In een trein waar stenen op gegooid worden.quote:Op maandag 18 april 2005 11:07 schreef Noca het volgende:
[..]
Met het verschil dat die Forensen de trein niet gaan lopen slopen.
Normaal gesproken slopen de forensen niet een hele trein! Die zogenaamde ajaxsupporters zouden wat meer moeten zingen ipv treinen slopen.quote:Op maandag 18 april 2005 11:00 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
wat pikken we dan? een uur vertraging? dat pikken duizenden mensen elke dag.
En dan moet je eens kijken wat ns medewerkers naar hun hoofd geslingerd krijgen omdat mensen niet eens normaal een uurtje later op hun werk kunnen komen![]()
overigens. Wat had er gebeurd als het niet voetbalsupporters waren die 6 uur ergens in de wei stonden te wachten maar gewone forensen. Dan had iedereen vandaag schande gesproken in de pers. En had het schadeclaims geregend.
Een conducteur heeft er ook geen fuck mee te maken, maar hij is voor de reiziger wel het smoelwerk van de NS. Frontoffice zeg maar, net zoals de hypotheekadviseur vaak het gezicht is van de hypotheek voor mensen en zoals de kassiere het gezicht is van de Aldi voor mensen.quote:Op maandag 18 april 2005 11:07 schreef Noca het volgende:
[..]
Reageren op falen? Iemand die zo in het dagelijks leven een conducteur aanvalt is vaak een loser die gewoon geen kaartje wil kopen, een klaploper. Daarnaast heeft een conducteur geen fuck te maken met wat er fout is aan een spoorlijn.
En Ajax supporters werden 'aangevallen'?
Je zit toch in een trein of niet? Mits er met pistolen geschoten werd had men dus net zo goed rustig kunnen blijven zitten, maar nee men moet de ramen van de trein eruit beuken. Ook triest van de Feyenoorders trouwens die met stenen gaan gooien.
Nee, dat is begrijpelijk, maar dat zal ook nooit voorkomen richting een trein met forensen erin (mag ik hopen). Vandaar dat ik zei dat iedereen die gisteren een steen in z'n klauwen heeft gehad aangepakt moet worden.quote:Op maandag 18 april 2005 11:10 schreef Druppel het volgende:
Dat is afwachten na een paarf uur wachten. In een trein waar stenen op gegooid worden.
Als forensen 6 uur in een trein moeten wachten, dan wil ik dat nog weleens zien. Ik heb weleens een half uur in een trein gezeten die stilstond ergens tussen A'dam en Utrecht en toen waren er al mensen pogingen aan het wagen om deuren kapot te trappen, noodremmen te vernielen en later liepen er nogal wat mensen over het spoor.quote:Op maandag 18 april 2005 11:07 schreef Noca het volgende:
[..]
Met het verschil dat die Forensen de trein niet gaan lopen slopen.
Nu zeg je dus dat alle treinen worden gesloopt door ajax supporters. Volgens mij ben jij nog nooit met een late trein van bijv. utrecht naar amsterdam gereden.quote:Op maandag 18 april 2005 11:11 schreef adekr het volgende:
[..]
Normaal gesproken slopen de forensen niet een hele trein! Die zogenaamde ajaxsupporters zouden wat meer moeten zingen ipv treinen slopen.
Maar goed dat stratenmakers niet op zondag werken zeg.quote:Op maandag 18 april 2005 11:12 schreef twi het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zei dat iedereen die gisteren een steen in z'n klauwen heeft gehad aangepakt moet worden.
'k Ben het met je eens dat dit soort dingen altijd weer een aanleiding is voor een of ander anoniem kamerlid om carriere mee proberen te maken, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat er niets tegen ondernomen dient te worden. Net zoals er tegen die andere gevallen iets ondernomen dient te worden.quote:Op maandag 18 april 2005 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Moeten ze idd ook wat aan doen, maar je kunt niet ontkennen dat het bij voetbal veel stelselmatiger is. Men spreekt zelfs met elkaar af om te gaan vechten, dat heeft toch geen ruk meer met voetbal te maken. Maar doordat die hersenloze lui het uit naam van hun club gaat doen wordt het wel met voetbal geassocieerd.quote:Op maandag 18 april 2005 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Overdreven gedoe. Men pakt voetbalsupporters eruit omdat dat makkelijk scoort, maar elk weekend weer worden er mensen in elkaar getrapt in uitgaansgelegenheden en conducteurs zijn continue een boksbal van geirriteerde reizigers. Daar hoor ik de heren politici nooit en te nimmer over.
Als 't op een vrijdag was gebeurd had ik 't dan ook niet gezegdquote:Op maandag 18 april 2005 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Maar goed dat stratenmakers niet op zondag werken zeg.
De problemen met lastige jongeren of geweld in het uitgaansleven zijn vele malen groter dan de problemen met voetbalsupporters. Je kan echt gewoon veilig naar het voetballen gaan, terwijl het met uitgaan altijd wel uitloopt op een (bijna-)matpartij.quote:Op maandag 18 april 2005 11:14 schreef twi het volgende:
[..]
'k Ben het met je eens dat dit soort dingen altijd weer een aanleiding is voor een of ander anoniem kamerlid om carriere mee proberen te maken, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat er niets tegen ondernomen dient te worden. Net zoals er tegen die andere gevallen iets ondernomen dient te worden.
Ben blij dat ik daar dan niet met de trein hoef te reizen. Vorige week nog een vertraging van 2uur van Zwolle naar Groningen. Ik heb niemand iets zien slopen, zelfs niet toen de eerste trein propvol zat en veel mensen nog langer moesten wachten op een volgende.quote:Op maandag 18 april 2005 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als forensen 6 uur in een trein moeten wachten, dan wil ik dat nog weleens zien. Ik heb weleens een half uur in een trein gezeten die stilstond ergens tussen A'dam en Utrecht en toen waren er al mensen pogingen aan het wagen om deuren kapot te trappen, noodremmen te vernielen en later liepen er nogal wat mensen over het spoor.
Amsterdam - Lelystad, ook al zo'n lijntje waar controleurs nauwelijks nog hun gezicht durven te laten zien.quote:Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef Noca het volgende:
[..]
Ben blij dat ik daar dan niet met de trein hoef te reizen. Vorige week nog een vertraging van 2uur van Zwolle naar Groningen. Ik heb niemand iets zien slopen, zelfs niet toen de eerste trein propvol zat en veel mensen nog langer moesten wachten op een volgende.
Bij het uitgaan loopt dan ook niet standaard een peleton beveiligingsmensen meequote:Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat kan ik wel ontkennen. Ik ga elke week naar het voetballen en het is niet zo dat er elke week veel vechtpartijen plaatsvinden. Met het uitgaan is dat wel het geval. Daar wordt echt veel meer gevochten.
ik had een tijdje terug een springerquote:Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef Noca het volgende:
[..]
Ben blij dat ik daar dan niet met de trein hoef te reizen. Vorige week nog een vertraging van 2uur van Zwolle naar Groningen. Ik heb niemand iets zien slopen, zelfs niet toen de eerste trein propvol zat en veel mensen nog langer moesten wachten op een volgende.
Ik weet niet waar jij uit gaat? En natuurlijk is 't zo dat er gevochten wordt in 't uitgaansleven, maar situaties zoals gisteren mogen evenmin voorkomen. Aan beiden moet wat worden gedaan.quote:Op maandag 18 april 2005 11:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De problemen met lastige jongeren of geweld in het uitgaansleven zijn vele malen groter dan de problemen met voetbalsupporters. Je kan echt gewoon veilig naar het voetballen gaan, terwijl het met uitgaan altijd wel uitloopt op een (bijna-)matpartij.
Maar dat ligt niet aan het feit dat men vertraging heeft, maar omdat het gewoon klaplopers zijn die niet willen betalen.quote:Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Amsterdam - Lelystad, ook al zo'n lijntje waar controleurs nauwelijks nog hun gezicht durven te laten zien.
Hoeveel doden zijn er gevallen bij voetbalrellen en hoeveel doden zijn er gevallen in het uitgaansleven de afgelopen jaren?quote:Op maandag 18 april 2005 11:19 schreef twi het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij uit gaat? En natuurlijk is 't zo dat er gevochten wordt in 't uitgaansleven, maar situaties zoals gisteren mogen evenmin voorkomen. Aan beiden moet wat worden gedaan.
Het komt op hetzelfde neer. Irritatie over de NS. Ik zeg niet dat het dan goed is om een trein te slopen, maar laten we niet doen alsof het nooit voorkomt dan mensen hun agressie botvieren op medewerkers van een bedrijf als ze zich irriteren aan dat bedrijf.quote:Op maandag 18 april 2005 11:20 schreef Noca het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan het feit dat men vertraging heeft, maar omdat het gewoon klaplopers zijn die niet willen betalen.
Wel erg makkelijk om de schuld bij de NS te leggen voor het slopen van een trein, dat gaat nergens over.
quote:
quote:Eén van de Ajax-treinen is vernield.
Wat heeft dat met deze voetbalrellen te maken?quote:Op maandag 18 april 2005 11:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het komt op hetzelfde neer. Irritatie over de NS. Ik zeg niet dat het dan goed is om een trein te slopen, maar laten we niet doen alsof het nooit voorkomt dan mensen hun agressie botvieren op medewerkers van een bedrijf als ze zich irriteren aan dat bedrijf.
Dat heb ik allang gedaan.quote:Op maandag 18 april 2005 11:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Anders lees je even heel het topic voordat je weer begint te blaten....
Beter dan jou denk ik, met het verbloemd goed praten van dit soort acties. Probeer maar weer on-topic te gaan.quote:Op maandag 18 april 2005 11:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kennelijk lukt het lezen niet zo goed, want je begrijpt het nog niet echt.
Dat snap ik maar toch is zelfregulering en onderlinge controle wel een gedeelte van de oplossing. Waarom is het geweld in sommige supporterskernen veel groter dan dat bij andere clubs. Waarom gebeurt er bij AZ en Heerenveen relatief zeer weinig. Oder andere omdat je goed de lul bent als je iets flikt, omdat je uitgekotst wordt door je eigen supporters. Bij sommige andere clubs heerst er vaak toch nog teveel een soort stoer sfeertje om heen.quote:Op maandag 18 april 2005 10:12 schreef Stpan het volgende:
Als laatste, de supporters moeten vandalen weren? En de maatschappij moet criminelen gaan oppakken zeker. Ik ga niet aan een stijf van de coke staande beer van een vent vragen of hij alsjeblieft wil stoppen met het gooien van vuurwerk, ik heb liever dat hij dan vuurwerk op het veld gooit ipv hij het bij mij in m'n darmkanaal deponeert.
Jij beter beter eens proberen topics te lezen en te begrijpen voor je begint te blaten. In NWS en POL ben je ook weer eens gebanned omdat je topics niet leest en/of niet begrijpt en dan maar in het wilde weg users zwart loopt te maken.quote:Op maandag 18 april 2005 11:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Beter dan jou denk ik, met het verbloemd goed praten van dit soort acties. Probeer maar weer on-topic te gaan.
quote:Op maandag 18 april 2005 11:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij beter beter eens proberen topics te lezen en te begrijpen voor je begint te blaten. In NWS en POL ben je ook weer eens gebanned omdat je topics niet leest en/of niet begrijpt en dan maar in het wilde weg users zwart loopt te maken.
Of wil je het niet?quote:Op maandag 18 april 2005 12:01 schreef Cart_man het volgende:
Is geen oplossing mogelijk, nooit niet.
Sterke actie van Opstelten inderdaad. Zou vaker moeten gebeuren.quote:Op maandag 18 april 2005 12:06 schreef Chadi het volgende:
Oplossing is heel simpel. En gisteren werd daar een goed voorbeeld aan gegeven.
jezelf een heel klein beetje gedragen in en rond een stadion als ontwikkeld mens is zeker geen optie hequote:Op maandag 18 april 2005 12:01 schreef Cart_man het volgende:
Is geen oplossing mogelijk, nooit niet.
Dat is de enige manier om supporters in bedwang te houden want ze weten onderling precies wie wat doet .quote:Op maandag 18 april 2005 12:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Sterke actie van Opstelten inderdaad. Zou vaker moeten gebeuren.
Geen uitsupporters meer toelaten? Waarom zou ik niet naar RKC - FC Den Bosch mogen? Omdat er in Rotterdam wat is gebeurd?quote:Op maandag 18 april 2005 12:14 schreef rubbereend het volgende:
idd, de oplossing is geen uit supporters meer toe te laten, de clubs moeten wel gewoon die uitvakken in stand laten voor Europese wedstrijden. Dus dat zullen goedkope vakken worden als ze voor de eigen fans in de HCE open gaan.
scheelt ook en hoop politie en geld.quote:Op maandag 18 april 2005 12:14 schreef rubbereend het volgende:
idd, de oplossing is geen uit supporters meer toe te laten, de clubs moeten wel gewoon die uitvakken in stand laten voor Europese wedstrijden. Dus dat zullen goedkope vakken worden als ze voor de eigen fans in de HCE open gaan.
Dat zal dan flink mee vallen.quote:Op maandag 18 april 2005 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Geen uitsupporters meer toelaten? Waarom zou ik niet naar RKC - FC Den Bosch mogen? Omdat er in Rotterdam wat is gebeurd?Domme maatregel.
Daarnaast zullen uitsupporters dan in thuisvakken gaan zitten.
Risicowedstrijden gaat het om.quote:Op maandag 18 april 2005 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Geen uitsupporters meer toelaten? Waarom zou ik niet naar RKC - FC Den Bosch mogen? Omdat er in Rotterdam wat is gebeurd?Domme maatregel.
Maar waarom mag ik niet naar RKC Waalwijk - FC Den Bosch of FC Twente - FC Den Bosch? Kan je me dat uitleggen?quote:
Elke wedstrijd van FCDB is een risicowedstrijd zowat.quote:
dan is de "groep" in het stadion uit elkaar en dat maakt t een stuk minder gevaarlijk. Maar wat is jouw oplossing dan?quote:Op maandag 18 april 2005 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
ja maar de stempel risico wedstrijd is volstrekte willekeur van de Burgemeester dus om daat alles mee samen te laten hangen. Bovendien kan een wedstrijd van de ene op de andere dag een risico wedstrijd worden en je naait vooral de fans van de top 3quote:
Want nu gaat het altijd los in het stadionquote:Op maandag 18 april 2005 12:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan is de "groep" in het stadion uit elkaar en dat maakt t een stuk minder gevaarlijk. Maar wat is jouw oplossing dan?
Dat betwijfel ik. Mensen willen toch bij elkaar gaan zitten en er zullen ongetwijfeld vechtpartijen uitbreken als rivaliserende supporters bij elkaar in het vak zitten. Dat gebeurt nu ook al.quote:Op maandag 18 april 2005 12:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan is de "groep" in het stadion uit elkaar en dat maakt t een stuk minder gevaarlijk. Maar wat is jouw oplossing dan?
Mee eens, het is pure willekeur. Zowat elke wedstrijd van FC Den Bosch is een risicowedstrijd. Dit zijn typische plannetjes van bobo's van nepclubs.quote:Op maandag 18 april 2005 12:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja maar de stempel risico wedstrijd is volstrekte willekeur van de Burgemeester dus om daat alles mee samen te laten hangen. Bovendien kan een wedstrijd van de ene op de andere dag een risico wedstrijd worden en je naait vooral de fans van de top 3
Dan heb je pech. Dan moet je ervoor zorgen dat het geen risicowedstrijden meer zijn. Het lukt ons ook dus waarom jullie niet?quote:Op maandag 18 april 2005 12:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Elke wedstrijd van FCDB is een risicowedstrijd zowat.
Het is willekeur van burgemeesters, zoals Rubbereend ook al aangeeft. Wij hebben ons tijden behoorlijk netjes gedragen, toch was zowat elke wedstrijd een risicowedstrijd.quote:Op maandag 18 april 2005 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan heb je pech. Dan moet je ervoor zorgen dat het geen risicowedstrijden meer zijn. Het lukt ons ook dus waarom jullie niet?
En zo is er altijd wel wat om dit soort plannen tegen te gaan. Onze wedstrijden zijn nooit risicowedstrijden en dat is niet voor niks.quote:Op maandag 18 april 2005 12:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja maar de stempel risico wedstrijd is volstrekte willekeur van de Burgemeester dus om daat alles mee samen te laten hangen. Bovendien kan een wedstrijd van de ene op de andere dag een risico wedstrijd worden en je naait vooral de fans van de top 3
O ja, er zijn ook een paar Marokkanen vervelend. Laten we ze allemaal het land uitstampen, daar zijn Chadi en SCH ook vast wel voor, te horen aan hun geblaat hier.quote:Op maandag 18 april 2005 12:23 schreef manny het volgende:
Volgens mij ligt het aan de Marokkanen hier in Nederland. Die zaten erachter.
quote:Op maandag 18 april 2005 12:23 schreef manny het volgende:
Volgens mij ligt het aan de Marokkanen hier in Nederland. Die zaten erachter.
Dan kunnen we jarenlang betalen voor het WAO-tje en de medische kosten van zo'n malloot die halfdood wordt geslagen. Liever niet.quote:Op maandag 18 april 2005 12:24 schreef rubbereend het volgende:
kan er niet gewoon bij elke stad een weiland gereseveerd worden waar de knokgrage fans kunnen gaan knokken? Daar heeft niemand last en ze kunnen rustig hun gang gaan.
omdat er nauwelijks grote scharen Heerenveen supporters naar uitwedstrijden gaan? K denk dat dat ook scheelt.quote:Op maandag 18 april 2005 12:23 schreef SCH het volgende:
[..]
En zo is er altijd wel wat om dit soort plannen tegen te gaan. Onze wedstrijden zijn nooit risicowedstrijden en dat is niet voor niks.
Klopt. Ik was in Zuid Amerika en daar lachen ze zich kapot dat we in Nederland zo moeilijk doen over een paar busjes, lichtgewonde NSB-ers van Roda JC en gesloopte treinen. Daar vallen elke weekeinde wel wat doden.quote:Op maandag 18 april 2005 12:24 schreef DIGGER het volgende:
In andere landen lachen ze ons hier echt uit, wat nou voetbalgeweld, in Italie zijn vorig weekend 85 agenten het ziekenhuis in geslagen (en dan heb ik het nog niet eens over de rellen rond Juve - Liverpool en bij Inter - Milan) en daar komt het in niemands hoofd op uit-fans te verbieden.
Nu is de macht van de Ultra's daar wel een stuk groter dan in NL, maar toch.
Abe Lenstra bioscoop is dan ook een sfeerloze bak. Erger nog dan de Arena.quote:Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
omdat er nauwelijks grote scharen Heerenveen supporters naar uitwedstrijden gaan? K denk dat dat ook scheelt.
ja schop me terug.. vakantie tijdquote:Op maandag 18 april 2005 12:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
O ja, er zijn ook een paar Marokkanen vervelend. Laten we ze allemaal het land uitstampen, daar zijn Chadi en SCH ook vast wel voor, te horen aan hun geblaat hier.
neuh, camera erop en de uitzendrechten verkopen. en bij de ingang van t weiland een stand met knuppels e.d. en uit die opbrengst kan alles bekostigd worden.quote:Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan kunnen we jarenlang betalen voor het WAO-tje en de medische kosten van zo'n malloot die halfdood wordt geslagen. Liever niet.
prima methode, eerst zorgen dat er elk weekend wat doden vallen; dan klagen we ook niet meer over een kapotte trein.quote:Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klopt. Ik was in Zuid Amerika en daar lachen ze zich kapot dat we in Nederland zo moeilijk doen over een paar busjes, lichtgewonde NSB-ers van Roda JC en gesloopte treinen. Daar vallen elke weekeinde wel wat doden.
Dus moeten we het ook maar zover laten komen???quote:Op maandag 18 april 2005 12:24 schreef DIGGER het volgende:
In andere landen lachen ze ons hier echt uit, wat nou voetbalgeweld, in Italie zijn vorig weekend 85 agenten het ziekenhuis in geslagen (en dan heb ik het nog niet eens over de rellen rond Juve - Liverpool en bij Inter - Milan) en daar komt het in niemands hoofd op uit-fans te verbieden.
Nu is de macht van de Ultra's daar wel een stuk groter dan in NL, maar toch.
Nou en? Er is nooit mot.quote:Op maandag 18 april 2005 12:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Abe Lenstra bioscoop is dan ook een sfeerloze bak. Erger nog dan de Arena.
Kleine 2000 man naar Newcastle, in rust en vredequote:Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
omdat er nauwelijks grote scharen Heerenveen supporters naar uitwedstrijden gaan? K denk dat dat ook scheelt.
In het stadion in het uitvak weet je tenminste waar ze zijn.quote:
In Nederland valt het met voetbalgeweld best wel mee hoor. We doen zo overspannen, het uitgaansgeweld is vele malen ernstiger.quote:Op maandag 18 april 2005 12:28 schreef manny het volgende:
[..]
prima methode, eerst zorgen dat er elk weekend wat doden vallen; dan klagen we ook niet meer over een kapotte trein.
Daarom hebben al die maatregelen die worden genoemd weinig zin. Geknokt wordt er toch wel, bij het IJshockey, op feesten of waar dan ook....quote:Op maandag 18 april 2005 12:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
neuh, camera erop en de uitzendrechten verkopen. en bij de ingang van t weiland een stand met knuppels e.d. en uit die opbrengst kan alles bekostigd worden.
Dat knokken komt er toch wel, we doen allemaal wel moeilijk over het voetbal maar zoals die gasten zelf zeggen. als t niet meer bij t voetbal kan dan gaan we t bij t ijshockey doen (waar t overigens al gebeurd) of een andere sport
Ik vind een longperforatie agv een werpster toch vrij heftig, maar misschien ben ik niets gewend.quote:Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Klopt. Ik was in Zuid Amerika en daar lachen ze zich kapot dat we in Nederland zo moeilijk doen over een paar busjes, lichtgewonde NSB-ers van Roda JC en gesloopte treinen. Daar vallen elke weekeinde wel wat doden.
Het hoort niet, maar er zijn grotere problemen in dit land dan wat supporters die een bus slopen. Een bus die overigens verzekerd is.quote:Op maandag 18 april 2005 12:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou en? Er is nooit mot.
Ben jij eigenlijk tegen supportersgeweld???
Daar begint het probleem. Je vindt het niet zo erg. Dan zijn we natuurlijk uitgeluld.quote:Op maandag 18 april 2005 12:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het hoort niet, maar er zijn grotere problemen in dit land dan wat supporters die een bus slopen. Een bus die overigens verzekerd is.
Vast niet. In andere landen is het vele malen erger. Het argument dat we het in NL niet zo ver moeten laten komen gaat niet op. "Vroegah" was het echt wel erger in Nederland.quote:Op maandag 18 april 2005 12:31 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik vind een longperforatie agv een werpster toch vrij heftig, maar misschien ben ik niets gewend.
Ik zie in dat er grotere problemen zijn, op straat is er veel meer geweld bijvoorbeeld. Jij ziet dat niet in. Da's het verschil.quote:Op maandag 18 april 2005 12:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar begint het probleem. Je vindt het niet zo erg. Dan zijn we natuurlijk uitgeluld.
en naar NAC uit?quote:Op maandag 18 april 2005 12:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Kleine 2000 man naar Newcastle, in rust en vrede
Of de conducteur stopt op de afgesproken plaatsquote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef rubbereend het volgende:
Ik neem trouwens aan dat de NS geen ajaxfans meer naar wedstrijden gaat vervoeren.
Ik vind niet dat we andere landen als maat moeten nemen . Een voetbal wedstrijd hoort gewoon niet zo veel publiek reservoir te kosten ..punt. Gebeurt dat wel dan is het of aflassen of een manier verzinnen waardoor het minder gaat kosten.quote:Op maandag 18 april 2005 12:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Vast niet. In andere landen is het vele malen erger. Het argument dat we het in NL niet zo ver moeten laten komen gaat niet op. "Vroegah" was het echt wel erger in Nederland.
... raar hè dat de verzekeringspremies steeds hoger worden?quote:Op maandag 18 april 2005 12:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het hoort niet, maar er zijn grotere problemen in dit land dan wat supporters die een bus slopen. Een bus die overigens verzekerd is.
niet de conducteur maar de machinist stopt de treinquote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef JaWi het volgende:
[..]
Of de conducteur stopt op de afgesproken plaats.
Ja, die bedoelde ikquote:Op maandag 18 april 2005 12:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
niet de conducteur maar de machinist stopt de trein![]()
Inderdaad en ik heb ook geen zin om de politie te betalen die gedwongen extra uren moet maken voor dat stelletje halve gare randdebielen.quote:Op maandag 18 april 2005 12:36 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
... raar hè dat de verzekeringspremies steeds hoger worden?
Ik heb geen zin om te betalen voor de schade die die imbecielen aanrichten!
Ik heb ook geen zin om de politie te betalen die in Limburg op moet treden tegen 'Lonsdalers'.quote:Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad en ik heb ook geen zin om de politie te betalen die gedwongen extra uren moet maken voor dat stelletje halve gare randdebielen.
Dat valt allemaal wel mee hoor. Er is wat politie op de been, maar die politie is ook op de been bij andere evenementen of op zaterdagavond als losgeslagen jongeren weer met elkaar op de vuist gaan, als er weer eens een bioscoop wordt geterroriseerd, als er een demonstratie is van AFA-malloten of NVU-malloten, tijdens rellen op 30 april.....quote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we andere landen als maat moeten nemen . Een voetbal wedstrijd hoort gewoon niet zo veel publiek reservoir te kosten ..punt. Gebeurt dat wel dan is het of aflassen of een manier verzinnen waardoor het minder gaat kosten.
Omdat die 100 supporters willen knokken wordt de hele stad afgezet met honderden agenten en ME en dat voor een wedstrijd?Kom op zeg dat kan toch niet.
Ik heb ook geen zinom uitkeringen te betalen voor mensen die niet eens Nederlands spreken en daardoor geen baan kunnen vinden, ik heb ook geen zin om überhaupt iets te betalen voor de noordelijke provincies, etc...quote:Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad en ik heb ook geen zin om de politie te betalen die gedwongen extra uren moet maken voor dat stelletje halve gare randdebielen.
Dan ga je niet met die bus mee. Hier is er ook een clownsclub en die busreizen zijn stukken goedkoper dan de busreizen voor de andere fans.quote:Op maandag 18 april 2005 12:36 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
... raar hè dat de verzekeringspremies steeds hoger worden?
Ik heb geen zin om te betalen voor de schade die die imbecielen aanrichten!
quote:Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef marcb1974 het volgende:
Mocht dit allemaal niet lukken, en de mocht de maatschap blijven opdraaien voor de kosten, dan moet het maar eens een tijdje zijn afgelopen met het voetbal.
Waarom? Ik begrijp zo'n reactie eigenlijk wel.quote:Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat dit nog steeds serieus wordt aangedragen, blijft hilarisch.
Dan zou je je toch enigszins in onze standpunten moeten kunnen inleven...quote:Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb ook geen zinom uitkeringen te betalen voor mensen die niet eens Nederlands spreken en daardoor geen baan kunnen vinden, ik heb ook geen zin om überhaupt iets te betalen voor de noordelijke provincies, etc...
Inderdaad, geweld ban je er niet mee uit.quote:Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat dit nog steeds serieus wordt aangedragen, blijft hilarisch.
Nou ja, het ging maar om 2 van de 37 Nederlandse clubs. Dus gewoon de betrokkenen straffen: Ajax en Feyenoord terugzetten naar de Eerste Divisiequote:Mocht dit allemaal niet lukken, en de mocht de maatschap blijven opdraaien voor de kosten, dan moet het maar eens een tijdje zijn afgelopen met het voetbal.
Nee, dan kunnen we alles wel afschaffen, want geweld is overal. Dan kunnen we alle uitgaansgelegenheden sluiten, de winkels op slot gooien tijdens koopavonden, feesten verbieden, het vieren van oud & nieuw verbieden, geen moslims meer toelaten in bioscopen, etc....quote:Op maandag 18 april 2005 12:45 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dan zou je je toch enigszins in onze standpunten moeten kunnen inleven...
Zo kan ik er trouwens nog veel meer bedenken... maar we hadden het hier geloof ik over voetbalvandalisme...
Wat er gisteren gebeurd is, is met geen mogelijkheid goed te praten, ook niet met je pogingen om het als een onbeduidend incident af te doen...
... euhhh... volgens mij snap je het niet helemaal...quote:Op maandag 18 april 2005 12:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan ga je niet met die bus mee. Hier is er ook een clownsclub en die busreizen zijn stukken goedkoper dan de busreizen voor de andere fans.
Ik totaal niet.quote:Op maandag 18 april 2005 12:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Ik begrijp zo'n reactie eigenlijk wel.
Jawel hoor. Verzekeringspremie's voor bepaalde bussen zijn hoger geworden inderdaad, maar de clownsclub kan hier gemiddeld 5 euro per wedstrijd goedkoper reizen dan de rest van de supporters. Dus dat van die verzekeringspremie is geen argument.quote:Op maandag 18 april 2005 12:47 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
... euhhh... volgens mij snap je het niet helemaal...
Ik totaal niet.quote:Op maandag 18 april 2005 12:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Ik begrijp zo'n reactie eigenlijk wel.
Dus heeft iedere willekeurige ander het recht om de trein naar Rotterdam te slopenquote:Op maandag 18 april 2005 12:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zoveel is er niet gebeurd gisteren. De trein van Eindhoven naar Den Bosch wordt elke zaterdagavond compleet gesloopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |