abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26311173
Roep om maatregelen na voetbalrellen

Uitgegeven: 17 april 2005 22:40
Laatst gewijzigd: 17 april 2005 23:17

RIJSWIJK - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil maatregelen naar aanleiding van de supportersrellen zondag in Rotterdam rond de wedstrijd Feyenoord-Ajax. Het weren van supporters bij uitwedstrijden van hun club is een van de mogelijkheden.

Zeven politiemensen en minstens drie supporters raakten door de onlusten voor en na de wedstrijd gewond. Een van hen is er ernstig aan toe doordat vuurwerk in zijn broekzak ontplofte. De politie arresteerde 43 mensen. Van hen zijn er acht in verzekering gesteld, aldus de politie.

De onrust concentreerde zich rond twee treinen met Ajax-supporters. In de ene trein werden Ajax-fans belaagd door Feyenoord-aanhangers toen het voertuig bij station Rotterdam-Zuid werd stilgezet. De ME greep in om te voorkomen dat een massale vechtpartij ontstond.

Vernielingen

De trein reed vervolgens een paar honderd meter door naar station Stadion. Daar werden de Ajax-aanhangers opgevangen in de speciale supporters-corridor. Ze mochten van burgemeester Opstelten van Rotterdam het stadion niet in "vanwege de grove vernielingen" in de trein, aldus de politie.

Supporters op het traject Gouda-Rotterdam, Foto: Louis de Blécourt

Opstelten stuurde de supporters vervolgens terug naar Amsterdam. Hij deed dat ook met de tweede trein die nog op weg was naar het stadion. De driehoek politie-burgemeester-justitie besloot de Ajax-fans terug te laten reizen met bussen omdat de trein niet meer kon rijden.

Charges

De volgende rellen begonnen net na de wedstrijd. Op dat moment waren nog niet alle Ajax-fans in de bus op weg naar Amsterdam. De ongeveer 150 overgebleven fans werden belaagd door Feyenoord-aanhangers waarbij ze onder meer werden bekogeld met stenen. De mobiele eenheid voerde charges uit om de boel tot rust te krijgen.

De tweede supporterstrein kwam tot station Rotterdam-Noord en reed vanaf dat punt op bevel van burgemeester Opstelten terug. De trein kwam echter niet verder dan Nieuwerkerk aan den IJssel toen supporters aan de handrem trokken.

Rampenplan

Om de afvoer van de ongeveer achthonderd supporters uit de trein zo ordelijk mogelijk te laten verlopen, trad het gemeentelijk rampenplan in werking. De Ajax-aanhang werd uiteindelijk in door de politie bestelde bussen naar Amsterdam gebracht. Deze operatie duurde tot ongeveer half tien zondagavond.

Over de betrokken trajecten was urenlang geen treinverkeer mogelijk. Reizigers van Rotterdam naar Dordrecht en Gouda hadden te maken met vertragingen. Deze duurden tot diep in de avond.

Onderzoek

Voor directeur betaald voetbal Henk Kesler van de KNVB is de grens zo langzamerhand bereikt. Hij vraagt zich af in hoeverre het verantwoord is op de huidige manier met voetbalfans door te gaan. Burgemeester Opstelten van Rotterdam heeft het auditteam voetbalvandalisme onder leiding van oud-politica Margo Vliegenthart officieel verzocht onderzoek te gaan doen naar de gebeurtenissen op het spoor en rond de Kuip.

VVD-Tweede-Kamerlid Rijpstra vindt dat het tijd wordt dat voetbalvandalen persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schade die ze aanrichten. Verder moeten de voorzitters van de clubs in het betaalde voetbal meer lef tonen door raddraaiers definitief uit hun stadion te bannen, zei hij zondag.

Oplossing

Het CDA ziet een oplossing in het spelen van risicowedstrijden zonder aanhangers van de uitspelende club. De partij krijgt daarbij steun van de PvdA.

bron: www.nu.nl

Ik ben zelf redelijk vaak naar een uitwedstrijd geweest en ik vind dat bij voetbal uitsupporters horen en dat de kwaden niet onder de goeden mogen lijden en meer van die clichés.

Maar het gaat natuurlijk soms helemaal nergens over dat dit de gemeenschap zoveel geld kost.

P.S. Ik heb dit in VBL geplaatst omdat dit een discussie is voor voetbalfans is en aan voetbal-bashers heb je toch niks.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 17 april 2005 @ 23:38:11 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26311188
Tientallen topics over te vinden, maar aangezien de search niet werkt, dus deze maar weer als meest actuele aanhouden.

[ Bericht 56% gewijzigd door golfer op 17-04-2005 23:45:51 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_26311528
Het is niet te stoppen, je verplaatst het alleen maar.
The gum you like, is coming back in style.
pi_26311580
Een aparte en strenge voetbalwet is de oplossing.
That's all folks!
pi_26311654
Wat lost een voetbalwet op?

En supporters die toch naar een stad willen gaan kan je tegen houden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 17 april 2005 @ 23:54:35 #6
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26311666
Als supporters willen knokken, dan gaan ze knokken. Je zag vandaag hoe sfeerloos een stadion kan zijn (ondanks een TIFO actie aan het begin) zonder uitsupporters. De hele eerste helft was er nauwelijks wat te horen, behalve twee minuten rond die afgekeurde goal "Temmink is de hoer van Amsterdam". Hetzelfde geldt min of meer voor de tweede helft met uitzondering van 't gefluit bij elke beslissing tegen F'noord. Een wedstrijd zonder uitpubliek zal nog minder sfeer in de stadions betekenen.
pi_26311722
quote:
Als supporters willen knokken, dan gaan ze knokken. Je zag vandaag hoe sfeerloos een stadion kan zijn (ondanks een TIFO actie aan het begin) zonder uitsupporters. De hele eerste helft was er nauwelijks wat te horen, behalve twee minuten rond die afgekeurde goal "Temmink is de hoer van Amsterdam". Hetzelfde geldt min of meer voor de tweede helft met uitzondering van 't gefluit bij elke beslissing tegen F'noord. Een wedstrijd zonder uitpubliek zal nog minder sfeer in de stadions betekenen.
Dus sfeer is een argument om de belastingbetaler, bedrijfsleven, particulieren miljoenen Euro´s te laten kosten?
  zondag 17 april 2005 @ 23:56:06 #8
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26311723
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat lost een voetbalwet op?

En supporters die toch naar een stad willen gaan kan je tegen houden
Ik mis 't woordje "niet"

Daarbij heeft een voetbalwet meer nut dan geen voetbalwet. Stadionverboden met meldingsplicht, gevangenisstraffen, torenhoge boetes. Onkruid vergaat niet, maar je kan 't wel af en toe wegschoffelen.
  zondag 17 april 2005 @ 23:56:38 #9
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26311737
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus sfeer is een argument om de belastingbetaler, bedrijfsleven, particulieren miljoenen Euro´s te laten kosten?
Nee, maar een goede motivatie om naar een betere oplossing te zoeken.
pi_26311753
Je mag er toch vanuit gaan dat Ajax weet wie er in de combitrein/bus zit. Waarom gaat het dan toch fout?
pi_26311759
Het probleem is eigenlijk dat er allang een voetbalwet naar Engelse model had moeten zijn.
That's all folks!
pi_26311782
Wat lost die wet nu op?
pi_26311794
Ik ben wel voor levenslange stadionverboden bij geweldsdelicten of vernielingen in/om het stadion.
pi_26311805
Het grote naar-elkaar-wijzen is weer begonnen. De politiek wijst naar clubs die strenger moeten straffen, de clubs wijzen naar de politiek met de roep om een voetbalwet, en de KNVB houdt zich zoals altijd van den domme.

Over 5 jaar zijn we nog geen steek opgeschoten en lopen supporters waarschijnlijk met 3 pasjes rond + irisscan om het stadion binnen te komen. Allemaal zaken die dit NIET voorkomt.

Ten tweede laat ik me niet verbieden om naar mijn favoriete club te gaan kijken. Geen uitsupporters? Dan ga ik toch lekker tussen het thuispubliek zitten?
  zondag 17 april 2005 @ 23:59:31 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26311824
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Het probleem is eigenlijk dat er allang een voetbalwet naar Engelse model had moeten zijn.
Precies!

En die zelfde politici die nu en morgen (in de waan van de dag) weer hun bek vol hebben over dit zoveelste incident, houden intussen al jaren lang die voetbalwet tegen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_26311857
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat lost die wet nu op?
Een jaar cel zal een hoop mensen meer afschrikken dan een jaar stadionverbod!
pi_26311862
Ze kunnen ook gewoon allemaal in vee-wagons, kunnen ze tenminste niks kapotmaken.
Of gewoon geen supporters bij wedstrijden, scheelt ook een hoop gezeik.
pi_26311911
Bikkelhard optreden zorgt ervoor dat de 'supporters' zich wel koest houden, alleen lijkt dat in Nederland steeds lastiger te worden met het beleid van de politiek.
That's all folks!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 00:02:02 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26311918
ze wilden de avond te voren al met elkaar op de vuist dus dat blijft sowieso al mogen er bij de wedstrijd geen uitsupporters in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26311922
Er wordt weer es teveel geluld in dit land en te weinig uitgevoerd. Dat is ook wat de komende weken gaat gebeuren. Lullen tot ze een ons wegen en iedereen de schuld geven, tot het zich herhaalt en herhaalt.
Typisch Nederland.
pi_26311961
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik ben wel voor levenslange stadionverboden bij geweldsdelicten of vernielingen in/om het stadion.
Moeten die wel gecontroleerd worden. Stadionverboden zijn er al langer maar zonder meldingsplicht. Schiet niet echt op.
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:00 schreef MaxPower het volgende:
Hoe ga je bewijzen dat iemand iets heeft gedaan ? Je zal er een paar mee pakken dat zeker maar een groot deel blijft buiten schot. Daarnaast zal het wel wat aanpassingen v/d wet vergen. Iemand een jaar opsluiten voor openbare vernieling is erg streng. Daarna heb je nog het probleem dat we niet voldoende plaatsen in het gevang hebben om dat op te vangen.

Jammer maar helaas, geen uitsupporters meer toe laten bij dit soort wedstrijden.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_26311964
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:00 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.

Waarom zouden de supporters die vandaag opgepakt zijn geen gevangenisstraf (of dikke geldboete) kunnen krijgen eigenlijk? Als ik morgen een (deel van een) trein verniel krijg ik toch ook geen stadionverbod..
sig verwijderd door FA
pi_26311977
quote:
Hoeveel SV´s van een jaar worden er gegeven? En wil je die allemaal een jaar in de bak pleuren terwijl een cellentekort is?
quote:
Ze kunnen ook gewoon allemaal in vee-wagons, kunnen ze tenminste niks kapotmaken.
Slaat nergens op, het is geen jodenvervolging.

maandag 18 april 2005 @ 00:05:11 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26312016
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:58 schreef MaxPower het volgende:
Het grote naar-elkaar-wijzen is weer begonnen. De politiek wijst naar clubs die strenger moeten straffen, de clubs wijzen naar de politiek met de roep om een voetbalwet, en de KNVB houdt zich zoals altijd van den domme.
Niet lullig naar die jongens in Den Haag bedoeld hoor, maar volgens mij zijn die verantwoordelijk voor het beleid in dit land.
pi_26312029
quote:
Als ik morgen een (deel van een) trein verniel krijg ik toch ook geen stadionverbod..
Morgen is er ook geen voetbalwedstrijd en op zondag wel
pi_26312061
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Morgen is er ook geen voetbalwedstrijd en op zondag wel
Heeft het iets met voetbal te maken dan?
sig verwijderd door FA
pi_26312084
Nee, maar als je naar een voetbalwedstrijd gaat van de KNVB kan je een SV krijgen en niet als je morgen in de trein zit
  maandag 18 april 2005 @ 00:08:18 #28
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26312087
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel SV´s van een jaar worden er gegeven? En wil je die allemaal een jaar in de bak pleuren terwijl een cellentekort is?
Criminelen horen in de cel. Is er een cellentekort, dan is dat een probleem wat door de overheid opgelost dient te worden.
pi_26312094
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je mag er toch vanuit gaan dat Ajax weet wie er in de combitrein/bus zit. Waarom gaat het dan toch fout?
omdat ze t niet willen weten, te goed van vertrouwen? en onnozel?
onze jongens doen dit niet., ik beur mijn salaris toch wel. de politie mag t oplossen.
--------wakkerschoppen .keihard,

.
De Puta Madre
pi_26312127
quote:
Criminelen horen in de cel. Is er een cellentekort, dan is dat een probleem wat door de overheid opgelost dient te worden.
Je kan ook zeggen dat de overheid eerst de grote problemen moet oplossen en dan pas de kleine
pi_26312148
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, maar als je naar een voetbalwedstrijd gaat van de KNVB kan je een SV krijgen en niet als je morgen in de trein zit
Dus ik kan een schoolverbod krijgen morgen?

Het is natuurlijk belachelijk dat je dan een stadionverbod krijgt, de helft komt dan toch wel binnen, want ik geloof nooit dat die meldingsplicht (als die er al is) zo goed wordt nagestreefd.
sig verwijderd door FA
pi_26312183
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:08 schreef twi het volgende:

[..]

je kunt ze ook een paar maanden in die trein laten zitten.

op " de overheid " kun je allang niet meet vertrouwen.
wassen neus.
De Puta Madre
pi_26312187
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:08 schreef twi het volgende:
Een makkelijkere en vooral structureel veel goedkopere oplossing is het niet toelaten van uitsupporters bij ajax - fey en fey - ajax en die straf gaan we ook invoeren bij elke wedstrijd waarbij later dat seizoen rellen uitbreken.
  maandag 18 april 2005 @ 00:12:39 #34
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26312200
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat de overheid eerst de grote problemen moet oplossen en dan pas de kleine
Ik vind iets wat de opening van 't 6-uur journaal is toch wel een "groot probleem"

Trouwens, even offtopic, kleine tip voor je:

maandag 18 april 2005 @ 00:13:05 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26312213
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:12 schreef Killer_Mom het volgende:

wassen neus.

Zonder het te willen waarschijnlijk maak je in het kader van voetbal wel een leuke opmerking.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 april 2005 @ 00:13:10 #36
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_26312215
Als ik die beelden zie van die hooligans die van alles afbreken, denk ik: "het is oorlog". Oorlog betekent dat niet politie/justitie/knvb ingeschakeld moet worden, maar Defensie. Ik denk niet dat we erg veel missen als er ineens een paar honderd hooligans minder in leven zijn. Té hard voor nabestaanden en omgeving? Jammer, als ze echt om die mensen hadden gegeven, hadden ze hun dit relgedrag maar uit de kop moeten praten.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 18 april 2005 @ 00:14:19 #37
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312242
Dit gedoe vandaag is gekomen door de NS. Die lieten de 1e trein verkeerd gaan over een wissel (ze namen als het ware de verkeerde afslag).

Omdat dit bij een trein niet zo makkelijk op te lossen is. Stond de trein een tijd stil en kwamen er hooligans van feyenoord op af. Toen is het misgegaan en toen pas gingen er mensen uit de treinen en werden er treinen gesloopt.

Wat een onzin dat gekraai om een voetbalwet.

Ik vind aan dat geknok niks ergs trouwens.
  maandag 18 april 2005 @ 00:15:18 #38
26777 MrTorture
pi_26312265
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:14 schreef PLAE@ het volgende:
Dit gedoe vandaag is gekomen door de NS. Die lieten de 1e trein verkeerd gaan over een wissel (ze namen als het ware de verkeerde afslag).
Volgens mij heb jij het zelfde IQ als de gemiddelde hooligan
Vis een optie?
  maandag 18 april 2005 @ 00:15:27 #39
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26312284
quote:
Het is natuurlijk belachelijk dat je dan een stadionverbod krijgt, de helft komt dan toch wel binnen, want ik geloof nooit dat die meldingsplicht (als die er al is) zo goed wordt nagestreefd.
Met een SV kom je in elk geval met je Scc niet binnen, kan je niet naar een uitwedstrijd en misschien moet er maar een irisscan of zoiets dergelijks komen, want dan komen alleen diegene met een SV niet binnen.

Ik wacht nu toch al een kwatier om bij PSV binnen te komen, dus dat zal met een irisscan toch niet langer duren
  maandag 18 april 2005 @ 00:16:14 #41
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312291
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:15 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het zelfde IQ als de gemiddelde hooligan
Dit was gewoon de directe aanleiding.
Dat gedoe vandaag had nooit plaatsgevonden als dat niet gebeurd was.
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 00:17:30 #42
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_26312322
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:14 schreef PLAE@ het volgende:

Omdat dit bij een trein niet zo makkelijk op te lossen is. Stond de trein een tijd stil en kwamen er hooligans van feyenoord op af. Toen is het misgegaan en toen pas gingen er mensen uit de treinen en werden er treinen gesloopt.

Wat een onzin dat gekraai om een voetbalwet.

Ik vind aan dat geknok niks ergs trouwens.
heb je verder nog veel gevochten? ben je nog gearresteerd?
:')
  maandag 18 april 2005 @ 00:17:45 #43
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26312332
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:12 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Een makkelijkere en vooral structureel veel goedkopere oplossing is het niet toelaten van uitsupporters bij ajax - fey en fey - ajax en die straf gaan we ook invoeren bij elke wedstrijd waarbij later dat seizoen rellen uitbreken.
Natuurlijk is het structureel goedkoper, maar ik betwijfel of het echt een oplossing is. Zoals al gezegd, die kleuters zullen elkaar toch wel ergens treffen. Dus het is het verleggen van 't probleem. Maar het kan een seizoen worden geprobeerd hoor, als het ervoor zal zorgen dat er geen problemen meer zijn, is dat natuurlijk mooi. Alleen lijkt het me dat het gewoon moet kunnen dat de uitspelende club supporters mee brengt. Ik bedoel, het gaat in veruit de meeste gevallen goed, en in het verleden ook. Het lijkt me dus meer een maatschappelijk probleem, en dus lijkt het me dat de overheid erbij gebaat is om zich hier ook druk om te maken.
  maandag 18 april 2005 @ 00:18:51 #44
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312358
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

heb je verder nog veel gevochten? ben je nog gearresteerd?
hoezo verder
pi_26312372
quote:
De vervuiler betaald.... simpel zat..
-- Is dat nou zo moeilijk --
En ik maar denken dat de overheid dient te zorgen voor openbare orde
pi_26312383
Idd, we kunnen een voorbeeld nemen aan de UK. Dankzij die voetbalwet zit dáár iedereen op zaterdagmiddag bij schoonmoeder op de koffie. Of bij de IKEA.
pi_26312419
1: de "supporters" oppakken
2: een boete geven zodat ze jaren krom moeten liggen
3: een levenslang stadion verod
4: worden ze toch weer gepakt een fikse celstraf een een nog hogere boete
  maandag 18 april 2005 @ 00:22:12 #48
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_26312425
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Ga je me hier serieus vertellen dat er nu geen wetgeving is tegen debieltjes die lichamelijk geweld gebruiken ?
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_26312426
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:17 schreef twi het volgende:
Natuurlijk is het structureel goedkoper, maar ik betwijfel of het echt een oplossing is. Zoals al gezegd, die kleuters zullen elkaar toch wel ergens treffen. Dus het is het verleggen van 't probleem. Maar het kan een seizoen worden geprobeerd hoor, als het ervoor zal zorgen dat er geen problemen meer zijn, is dat natuurlijk mooi. Alleen lijkt het me dat het gewoon moet kunnen dat de uitspelende club supporters mee brengt. Ik bedoel, het gaat in veruit de meeste gevallen goed, en in het verleden ook. Het lijkt me dus meer een maatschappelijk probleem, en dus lijkt het me dat de overheid erbij gebaat is om zich hier ook druk om te maken.
Tja knokpartijen zullen er altijd wel zijn dat kan je niet uitsluiten maar door zo'n regel voorkom je dat de supporters van de twee teams elkaar daadwerkelijk ontmoeten. Zo'n wedstrijd is een mooie aanleiding maar als ze toch niet meemogen en je plaats een groot scherm in de Arena dan houd je er toch een hoop bij elkaar vandaan. Het is geen kostbare maatregel en ik denk dat t een hoop gaat schelen.
pi_26312436
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:13 schreef golfer het volgende:

[..]

Zonder het te willen waarschijnlijk maak je in het kader van voetbal wel een leuke opmerking.
ik was oprecht, en ik ben leuk, en uniek.
deze opmerking was doordacht... brainpower!
welke van de 3 bedoel je?
De Puta Madre
pi_26312444
Ik hoop dat de NS geen treinen meer ter beschikking stelt voor Ajax - Feyenoord en Feyenoord - Ajax. Dan is het probleem opgelost
  maandag 18 april 2005 @ 00:23:21 #52
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312452
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:19 schreef Erasmusch het volgende:
Idd, we kunnen een voorbeeld nemen aan de UK. Dankzij die voetbalwet zit dáár iedereen op zaterdagmiddag bij schoonmoeder op de koffie. Of bij de IKEA.
dankzij die voetbalwet gebeurd er niks meer in het stadion maar nog steeds zat daarbuiten.

Morgen zal je het geblaat dat er zo snel mogelijk een voetbalwet moet komen wel weer moeten aanhoren. Niemand die een idee heeft wat het in moet houden. Maar wat maakt dat uit. Als je maar meeschreeuwt he

Er gebeurd bijna nooit iets in de zogenaamde combo's dus waarom er ineens geen supporters naar risicowedstrijden mee zouden mogen zie ik het nut niet van in.
  maandag 18 april 2005 @ 00:23:24 #53
26777 MrTorture
pi_26312455
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:16 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Dit was gewoon de directe aanleiding.
Dat gedoe vandaag had nooit plaatsgevonden als dat niet gebeurd was.
Ik heb wel vaker in een stilstaande trein gezeten, ik heb echter nog NOOIT de neiging gehad daarom maar een miljoenenschade te veroorzaken. Ik gok dat de directe aanleiding is, dat die lui zonder hersenen zijn geboren..
Vis een optie?
  maandag 18 april 2005 @ 00:23:53 #54
26777 MrTorture
pi_26312462
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop dat de NS geen treinen meer ter beschikking stelt voor Ajax - Feyenoord en Feyenoord - Ajax. Dan is het probleem opgelost
Gaan ze op eigen gelegenheid, krijg je files, slopen ze hun eigen auto
Vis een optie?
  maandag 18 april 2005 @ 00:24:43 #55
89730 Drugshond
pi_26312484
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik maar denken dat de overheid dient te zorgen voor openbare orde
Orde handhaven is heeeeel wat anders dan de schade verhalen.
Als ik morgen een kras op je auto zet dan wil je toch ook dat deze vergoed wordt.
  maandag 18 april 2005 @ 00:24:46 #56
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_26312486
Overigens stond er hier in de krant van de week dat bij PSV de hekken weggehaald gaan worden in het stadion.
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 00:25:42 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26312500
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:24 schreef Furby het volgende:
Overigens stond er hier in de krant van de week dat bij PSV de hekken weggehaald gaan worden in het stadion.
dat zijn ze van plan ja.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 18 april 2005 @ 00:26:16 #58
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_26312512
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:23 schreef MrTorture het volgende:
Ik gok dat de directe aanleiding is, dat die lui zonder hersenen zijn geboren..
Nee hoor. Er zijn meer mensen die ruzie met een trein hebben elke dag
pi_26312517
quote:
Ja dus?
Wat moeten we hier uit opmaken? Dat je al kan lezen?
pi_26312526
quote:
Zolang ze dat icm die Engelse voetbalwet doen, moet dat toch wel goed gaan?
  maandag 18 april 2005 @ 00:26:53 #61
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312529
quote:

[..]

Ik heb wel vaker in een stilstaande trein gezeten, ik heb echter nog NOOIT de neiging gehad daarom maar een miljoenenschade te veroorzaken
Ik denk dat je nog nooit in een stilstaande trein hebt gezeten terwijl de stenen door de ruiten vlogen.
pi_26312530
quote:
Orde handhaven is heeeeel wat anders dan de schade verhalen.
Als ik morgen een kras op je auto zet dan wil je toch ook dat deze vergoed wordt.
Lijkt me dat je doelt op het feit dat clubs moeten betalen voor politieinzet.

En dat gaat helemaal nergens over
  maandag 18 april 2005 @ 00:28:04 #63
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26312549
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:19 schreef Erasmusch het volgende:
Dus die Engelsen hebben naast de gebruikelijke redenen NOG een reden om 's zondags niet naar de IKEA (of schoonfamilie ) te gaan

Overigens denk ik dat het idee van de voetbalwet in de UK een beetje ver-AZ wordt in Nederland, aangezien ook daar op zijn tijd best wel problemen zijn.
  maandag 18 april 2005 @ 00:28:18 #64
89730 Drugshond
pi_26312553
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Leuk voor die mensen die op zondag een uitstapje willen maken. Maar niet kunnen of mogen gaan omdat er ergens op zondag een balletje getrapt moet worden.
Zo belangrijk is voetbal ook weer niet, dat hiervoor zelfs het sociaal-maatschappelijke verkeer voor moet wijken. -- Voetbal is geen religie --
  maandag 18 april 2005 @ 00:29:20 #65
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312573
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:28 schreef twi het volgende:

[..]

Dus die Engelsen hebben naast de gebruikelijke redenen NOG een reden om 's zondags niet naar de IKEA (of schoonfamilie ) te gaan

Overigens denk ik dat het idee van de voetbalwet in de UK een beetje ver-AZ wordt in Nederland, aangezien ook daar op zijn tijd best wel problemen zijn.
Er is daar juist veel meer aan de hand buiten de stadions dan hier.
Maar politicie blaten vaak wat in een wilde weg als er iets heeft plaatsgevonden op gebied van supportersgeweld op zondag.
  maandag 18 april 2005 @ 00:30:59 #66
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26312621
quote:
Je bedoelt die hekken waar de PSV'ers een jaar of twee terug nog open wisten te krijgen om het veld te kunnen bestormen? Slim plan
  maandag 18 april 2005 @ 00:31:41 #67
89730 Drugshond
pi_26312635
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat je doelt op het feit dat clubs moeten betalen voor politieinzet.
Hmmzz.. ergens wel terrecht. Lijkt me een heel slecht plan om geen politietoezicht te houden bij een risico wedstrijd.

Maar mijn betoog ging overde relschoppers (niet de klubjes)..... ik denk dat ik niet duidelijk genoeg was Mijn fout.
pi_26312676
quote:
Leuk voor die mensen die op zondag een uitstapje willen maken. Maar niet kunnen of mogen gaan omdat er ergens op zondag een balletje getrapt moet worden.
Zo belangrijk is voetbal ook weer niet, dat hiervoor zelfs het sociaal-maatschappelijke verkeer voor moet wijken. -- Voetbal is geen religie
Die supporters pakken niet de trein Amsterdam WTC - Rotterdam CS hoor.

Heeft er dus niks mee te maken
  maandag 18 april 2005 @ 00:34:35 #69
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26312693
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:22 schreef UnleashMitch het volgende:
Tja knokpartijen zullen er altijd wel zijn dat kan je niet uitsluiten maar door zo'n regel voorkom je dat de supporters van de twee teams elkaar daadwerkelijk ontmoeten. Zo'n wedstrijd is een mooie aanleiding maar als ze toch niet meemogen en je plaats een groot scherm in de Arena dan houd je er toch een hoop bij elkaar vandaan. Het is geen kostbare maatregel en ik denk dat t een hoop gaat schelen.
Da's helemaal waar Toch blijf ik het een gemakkelijke oplossing vinden. Ik bedoel, straks gaan we ook ons best nog doen om alle Marrokkanen, Turken, Surinamers en Chinezen in een aparte stad te zetten, omdat er anders problemen zouden kunnen ontstaan
pi_26312721
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:28 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zo belangrijk is voetbal ook weer niet, dat hiervoor zelfs het sociaal-maatschappelijke verkeer voor moet wijken. -- Voetbal is geen religie --
schijnbaar wel.
vrijdag in Eindhoven, Frankrijk kwam aan, werd je van t ene perron naar t andere gejaagd. met stok.
fijn als je van je werk afkomt.

De Puta Madre
pi_26312753
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

schijnbaar wel.
vrijdag in Eindhoven, Frankrijk kwam aan, werd je van t ene perron naar t andere gejaagd. met stok.
Poeh wat erg... Heb je nu een trauma?
  maandag 18 april 2005 @ 00:38:42 #72
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26312761
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:
schijnbaar wel.
Vrijdag?
pi_26312778
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het falen van de overheden bij deze wedstrijd is een argument om mensen die totaal niets met deze incidenten van doen hadden te straffen?
pi_26312795
Op welke mensen doel je?
pi_26312801
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:38 schreef twi het volgende:

[..]

Vrijdag?
ik voel de stokslagen nog in mijn nek, welke dag t was weet ik al niet meer.
De Puta Madre
pi_26312802
Ik heb even een mailtje gestuurd naar Joop Atsma van het CDA die nou roept om geen supporters van de bezoekende club meer toe te laten.
quote:
Geachte heer Atsma,

Met enige verbazing nam ik zojuist kennis van uw voorstel om supporters van de bezoekende club in de Nederlandse Eredivisie, voortaan te weren. Ikzelf reis tweewekelijks mijn club (F.C. Groningen) achterna door het gehele land. Zo was ik net op de terugreis van het duel FC Den Bosch - FC Groningen toen mij via de radio het bericht bereikte van de hevige ongeregeldheden rondom de Klassieker in Rotterdam. Verbaasd ben ik nu over het idee dat ik in mijn doen en laten elders in het land blijkbaar in verband stond met de acties van bepaalde individuen in de Randstad. Ik en vele met mij, hebben daar geen schuld aan dus waarom zouden wij daarvoor wel gestraft moeten worden? Het falen van de overheden op dit gebied mag daar toch nooit een vrijbrief voor zijn?

Dit voorstel zo direct na de incidenten doen, komt bij nogal over als gebruik maken van de publieke opinie.
Waarom brengt u op zijn minst niet de nuance aan dat deze maatregel enkel nodig zou zijn bij risicowedstrijden, want het gaat in verreweg het grootste gedeelte van de gevallen gewoon goed. Ter indicatie: Elke week worden er achttien wedstrijden gespeeld in het Nederlands betaald voetbal, waar zo goed als in alle gevallen supporters van de bezoekende club bij aanwezig zijn.
Door juist nu direct in te haken op dit incident (want daar kunnen we relatief gezien dus van spreken) in Rotterdam lijkt u in uw uitingen enigszins verblind te zijn door de sfeer die er heerst na het uitgebreide mediaverslag rondom de gebeurtenissen van zondagmiddag.
Ik ben van mening dat u voldoende inzicht zou moeten hebben in het onderwerp als geheel voordat u met dergelijke radicale maatregelen aankomt.

Zo reizen veel op geweld uitzijnde voetbalsupporters bij wedstrijden waar een verplichti buscombi van kracht is, toch buiten deze georganiseerde wijze van vervoer om. Wat zij doen is dus al illegaal en het gebeurt alsnog. Waarom zouden zij hiermee stoppen wanneer ook de verplichte buscombi's afgeschaft zouden worden? Met uw voorstel blijft het probleem van de zogenaamde 'combiontduikers' dus volledig buiten beschouwing. Deze buiten de combi omreizende individuen zijn juist verantwoordelijk voor de meeste geweldadige incidenten rondom de Nederlandse stadions. Het volledig weren van uitsupporters is dus een schijnoplossing en getuigd - met alle respect - van enig gebrek aan kennis wat betreft dit onderwerp.
In het geval van Feyenoord - Ajax ging het inderdaad niet om supporters die buiten de verplichte combi omreisden, maar gezien ik mag aannemen dat u wat betreft dit voorstel toch uitgaat van het probleem als geheel (en u deze uitlatingen dus niet enkel doet naar aanleiding van het incident rondom één wedstrijd) leek bovenstaande mij zeker relevant.

Bij mij heerst het idee dat er bij de massa een dusdanig negatief beeld opkomt bij de term 'voetbalsupporter' dat er over deze groep zonder nuancering gesproken en geoordeeld kan worden. Had u bijvoorbeeld een soortgelijk standpunt kunnen verkopen waarbij het zou gaan om het uitzetten van alle mensen met de Marokkaanse identiteit om Marokkaanse tasjesdieven aan te pakken? Dusdanige stigmatisering zou een golf van kritiek met zich meebrengen. En volledig terecht uiteraard. Toch lijkt dit in het geval van voetbalsupporters gewoon wel te kunnen.

Laat u alstublieft niet leiden door het populisme. Sta ik niet volledig in mijn recht wanneer ik verlang niet gestraft te worden voor incidenten waar ik geen schuld aan heb en het falen van de overheden waar ik geen invloed op heb?

Met vriendelijke groet,
pi_26312838
Flinke brief. Had je je laptop bij je in de combibus naar FCDB?
pi_26312839
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op welke mensen doel je?
Mensen die tweewekelijks hun club achterna reizen.
pi_26312844
Sorry maar ik denk dat als er een aantal Ajacieden in de Kuip zitten buiten de combi om, ze dit geen 2e keer meer doen. Vice Versa ook
  maandag 18 april 2005 @ 00:44:13 #80
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312852
Cruoninga, volgens mij is dit niet de eerste keer dat Atsma zich op zo'n manier laat gelden. Volgens mij heb ik alleen opmerkingen van deze man in de media gehoord op zondag-middag/avond. Verder hoor je nooit wat van m.
  maandag 18 april 2005 @ 00:45:01 #81
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312858
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sorry maar ik denk dat als er een aantal Ajacieden in de Kuip zitten buiten de combi om, ze dit geen 2e keer meer doen. Vice Versa ook
Dat zaten er vandaag al.
Dus wat je probeert te zeggen is me niet geheel duidelijk :S
  maandag 18 april 2005 @ 00:45:09 #82
89730 Drugshond
pi_26312860
Blijft lastige materie.... maar ik ga ff op leesstand. Maar ik zie al aan de verschillendepostings dat het antwoord ook niet 1-2-3 te geven is. Ik hoop wel dat ze de raddraaiers een boete geven waarvan nog maanden (jaren) later een behoorlijke kater aan zullen overhouden.

Zou er ook voetbal geweld zijn in Singapore ?!?...... hint hint.
pi_26312885
quote:
Dat zaten er vandaag al.
Dus wat je probeert te zeggen is me niet geheel duidelijk :S
Hebben die net zoveel overlast en schade bezorgd dan de combigangers?
pi_26312887
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:44 schreef PLAE@ het volgende:

Cruoninga, volgens mij is dit niet de eerste keer dat Atsma zich op zo'n manier laat gelden. Volgens mij heb ik alleen opmerkingen van deze man in de media gehoord op zondag-middag/avond. Verder hoor je nooit wat van m.
Wat wil je hiermee zeggen? Beweer ik dat hij dit vaker heeft aangekaart?
Wat Diego bedoelt met zijn reactie is mij inderdaad ook niet geheel duidelijk. Wellicht dat het aan mij ligt dan.
pi_26312909
quote:
Mensen die tweewekelijks hun club achterna reizen.
Die hebben pech of die kunnen hun club dwingen een goldcard in te voeren waar alleen mensen voor in aanmerking komen die nooit een SV gehad hebben
pi_26312911
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hebben die net zoveel overlast en schade bezorgd dan de combigangers?
als

Nee, maar ze riskeren wel een uitreisverbod.. (de wel combiganger in dit geval trouwens ook.. )
pi_26312932
Laat die Joden een paar keer flink in elkaar getimmerd worden door wat kakkerlakken en ze komen niet meer in de Kuip zonder combi.

Probleem is dan opgelost
pi_26312947
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die hebben pech of die kunnen hun club dwingen een goldcard in te voeren waar alleen mensen voor in aanmerking komen die nooit een SV gehad hebben
Er zijn zat hooligans die nog nooit een SV hebben gehad.. Bovendien komen er steeds weer nieuwe hooligans bij, uit de jongere generaties.
  maandag 18 april 2005 @ 00:51:40 #89
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312951
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:47 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen? Beweer ik dat hij dit vaker heeft aangekaart?
Dat hij binnen de politiek altijd de man is die het eerste met z'n vingertje staat te wijzen als het over voetbal gaat. Ook wat betreft politie-inzet.

Terwijl hij zelf voorzitter (toch?) van de KNWU is. Wat kost het de maatschappij dat gedoe in Zuid-Limburg van vandaag wel niet?
pi_26312960
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Laat die Joden een paar keer flink in elkaar getimmerd worden door wat kakkerlakken en ze komen niet meer in de Kuip zonder combi.

Probleem is dan opgelost
Gelukkig kun je van de buitenkant (op zn haakneus na) heel goed zien of iemand een jood is of niet...
pi_26312964
Maar dat probleem lost zich wel op
pi_26312971
quote:

[..]

Dat heeft Feyenoord al.
  maandag 18 april 2005 @ 00:53:17 #93
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26312972
quote:

[..]

buiten feyenoord zijn er in Nederland geen clubs die hun clubkaart of seizoenskaart goldcard noemen toch?
je bent dus een feyenoordsupporter die hier super objectief bezig is
pi_26312992
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:53 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

buiten feyenoord zijn er in Nederland geen clubs die hun clubkaart of seizoenskaart goldcard noemen toch?
je bent dus een feyenoordsupporter die hier super objectief bezig is
Kijk eens wat er onder zn username staat..
pi_26312993
PLAE> Ah, "niet de eerste keer" zei je. Ik las even over dat woordje heen. Vandaar ik je bedoeling niet dacht te begrijpen.
quote:

Probleem is dan opgelost
Je veroordeelt en verheerlijkt het geweld in hetzelfde topic?
pi_26312994
Ik ben geen Feyenoord fan maar het is wel de enige oplossing volgens mij om uitsupporters toch mee te kunnen laten reizen.

Want het krediet wordt door zo´n actie als gister snel minder.
  maandag 18 april 2005 @ 00:55:50 #97
111717 PolarStars
Shadow Rules
pi_26313004
Direct de gehele supporterstoestanden in stadions verbieden. Mensen kunnen alleen nog maar vanuit de bank kijken. Tevens een straatverbod gedurende de gehele wedstrijd voor elk persoon die zich in nederland bevindt. Alle winkels moeten dicht, en extra politie op straat om een en ander te gaan controleren.

Dom idee? Ja, misschien wel, maar voer het maar in dan zijn we die gehele voetballerij zo kwijt.
Commercieel zooitje wat de belastingbetaler onnoemelijk veel geld kost.
Direct opdoeken dus.
O
I __O
/ /
Neen, ik laat de hond uit
pi_26313006
quote:
Je veroordeelt en verheerlijkt het geweld in hetzelfde topic?
Want door dat geweld wordt een van je argumenten volledig onder tafel geveegd.

Want mensen die buiten de combi om reizen zijn niet zo´n groot probleem
  maandag 18 april 2005 @ 00:57:06 #99
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26313019
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hier ga je na de bekerfinale op terugkomen denk ik. Helemaal als het Ajax - PSV wordt.
pi_26313029
quote:
Direct de gehele supporterstoestanden in stadions verbieden. Mensen kunnen alleen nog maar vanuit de bank kijken. Tevens een straatverbod gedurende de gehele wedstrijd voor elk persoon die zich in nederland bevindt. Alle winkels moeten dicht, en extra politie op straat om een en ander te gaan controleren.

Dom idee? Ja, misschien wel, maar voer het maar in dan zijn we die gehele voetballerij zo kwijt.
Direct opdoeken dus.
En ik maar hopen dat types die niet kunnen lezen en anti-voetbal zijn zich niet zouden melden door het in VBL te zetten
pi_26313055
quote:
Hier ga je na de bekerfinale op terugkomen denk ik. Helemaal als het Ajax - PSV wordt.
Ik was 1998 net vergeten.

PSV won een wedstrijd wel in iedergeval
  maandag 18 april 2005 @ 01:00:30 #102
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_26313060
Welke van mijn argumenten? Ik heb het over grote groepen die buiten de combi omreizen om hun rivalen van de tegenstander te treffen, vaak op afspraak zelfs. Ik heb het uiteraard niet over supporters die in kleine groepjes en enkel voor het voetbal komen kijken. Wat wordt er nou precies volledig onder tafel geveegd? Ik vind dat je behoorlijk onduidelijk discussieert.
pi_26313081
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:55 schreef PolarStars het volgende:
.
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat een grappenmakers in dit topic.
pi_26313136
Het argument dat veel mensen van de uitclub toch naar de wedstrijd gaat. Want ten eerste is er maar een klein gedeelte dat voor problemen zorgt(ik heb het zelf meerdere keren gedaan bijvoorbeeld) en je laat het bij de wedstrijden tegen je rivalen toch wel.

Verder reist natuurlijk maar een fractie mee en kun je die dingen ook aanpakken door bijvoorbeeld mensen met een ander shirtje of sjaaltje aan niet binnen te laten, door verkopen aan te pakken, het niet mogelijk maken van een vrije verkoop zonder CC of meer van dat soort redenen
pi_26313146
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:57 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Feyenoord - Ajax met 16.000 Amsterdammers in Rotterdam is ook niet zo'n prettig vooruitzicht...
pi_26313153
quote:
Op maandag 18 april 2005 01:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder reist natuurlijk maar een fractie mee en kun je die dingen ook aanpakken door bijvoorbeeld mensen met een ander shirtje of sjaaltje aan niet binnen te laten, door verkopen aan te pakken, het niet mogelijk maken van een vrije verkoop zonder CC of meer van dat soort redenen
Kom op he...

Hoe fixen ze dat eigenlijk in Argentina?
pi_26313160
quote:
Op maandag 18 april 2005 01:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het argument dat veel mensen van de uitclub toch naar de wedstrijd gaat. Want ten eerste is er maar een klein gedeelte dat voor problemen zorgt(ik heb het zelf meerdere keren gedaan bijvoorbeeld) en je laat het bij de wedstrijden tegen je rivalen toch wel.

Hoe klein gedeelte het ook is, het zorgt elke keer weer voor miljoenenschade. Alle maatregelen ten spijt. Het wordt tijd om eens hard op te treden, geen supporters van de uitclub bij wedstrijden tussen ajax en feyenoord.
pi_26313171
Daar mogen fans van Boca en River niet naar een uitwedstrijd toe als die tegen River of Boca is

Waarom kan dat niet?
pi_26313191
quote:
Hoe klein gedeelte het ook is, het zorgt elke keer weer voor miljoenenschade. Alle maatregelen ten spijt. Het wordt tijd om eens hard op te treden, geen supporters van de uitclub bij wedstrijden tussen ajax en feyenoord.
Ik reageerde op het feit dat mensen buiten de combi reizen en dat zijn de mensen die niet de dupe zijn van de mogelijke maatregel
  maandag 18 april 2005 @ 01:11:47 #110
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_26313212
Een maatregel die uitsupporters verbiedt is een schijnoplossing voor groepen die nou ook al illegaal buiten de combi omreizen. Dat is nu immers ook al verboden.
quote:
Het argument dat veel mensen van de uitclub toch naar de wedstrijd gaat.
Ik heb het over georganiseerd hooliganisme. Die reizen in grote groepen met als voornaamste intentie om hen rivalen te treffen. Vaak slaan zij de wedstrijd zelfs over.
quote:
en je laat het bij de wedstrijden tegen je rivalen toch wel.

De groepen waar ik al vanaf het begin op doel juist niet dus.
quote:
geen supporters van de uitclub bij wedstrijden tussen ajax en feyenoord.
Dat zou in ieder geval al van heel wat meer realiteitszin getuigen dan het hele Nederlandse voetbal van uitsupporters ontzien.
pi_26313242
quote:
Ik heb het over georganiseerd hooliganisme. Die reizen in grote groepen met als voornaamste intentie om hen rivalen te treffen. Vaak slaan zij de wedstrijd zelfs over.
Zoals de Ajax fans die gister in de combitrein zaten?
  maandag 18 april 2005 @ 01:15:54 #112
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_26313269
Ik schreef al dat het bij de wedstrijd van vanmiddag inderdaad niet het geval was. Niet gelezen? Vooralsnog verwijs ik naar het verhaal zoals ik het samenvatte in die mail op de 2e pagina.
pi_26313298
Waarom heeft Astma dan geen gelijk als hij zegt dat uitsupporters niet moeten worden toegelaten bij risicowedstrijden?
pi_26313299
quote:
Op maandag 18 april 2005 01:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar mogen fans van Boca en River niet naar een uitwedstrijd toe als die tegen River of Boca is

Waarom kan dat niet?
Ik heb hier een dvd liggen die het tegendeel bewijst.
pi_26313308
Van hoe lang geleden?
pi_26313337
Waar ik moe van word, is dat telkens na zulke rellen er vanuit het pluche (nu weer Atsma & co.) vanalles geroepen wordt, zonder kennis van zaken.
Maar dat geldt eigenlijk altijd voor politici.

De overheid zou eens lik op stuk beleid moeten voeren. Het is al veel vaker gezegd, maar wat in Engeland goed gaat (geweld/spreekkoren rondom het stadion uitbannen) moet in dit land ook kunnen. Als er maar daadkrachtig wordt opgetreden door de diverse instanties in plaats van wéér een onderzoek instellen.

Het wordt nooit wat in dit land.
pi_26313356
De bekende docu, denk zo'n 4 jaar oid. Kan best dat ze intussen die regeling hebben ingesteld, maar dan heeft ie weinig geholpen.
pi_26313362
Hoe weet je dat? Ben je er elke keer bij?
pi_26313400
Wat ik in een ander topic al zei, een vriend van mij had 2 szn geleden nog een scc voor Boca.

Maar volgens jou gaan er dus nu geen uitsupporters meer mee?
pi_26313448
niet bij de Super classico in iedergeval, maar dat is geen garantie want er zijn genoeg gekken voorhanden die toegang forceren.

Ik ben nu 2 keer naar een wedstrijd geweest en overal zag ik toegangspoortje, wat natuurlijk al een hele verbetering is
pi_26313463
Bij risicowedstrijden geen publiek van de uitspelende club.

Punt.
pi_26313465
je kan het niet oplossen, wel beperken
Nothing to see here, carry on
pi_26313706
Alle hoolie's die bewust op voorbedachte rade met elkaar op de vuist gaan niet behandelen in het ziekenhuis wegens schade aanzichzelf toebrengen uit eigen wil en verantwoording. Dan sterven ze wellicht een keer uit. En sowieso altijd zelf laten dokken mocht dat niet mogelijk zijn, en dus niet de de verzekering ervoor op laten draaien. Als ik mijn auto expres in de prak rijdt moet ik dat ook zelf dokken of gaat dat fors ten koste van de no-claim en premie's.
pi_26313760
We laten jou ook verkankeren als je rookt en longkanker krijgt?
pi_26313920
Waar maak jij je toch altijd druk om ,diegomiep?Ga je moeder lastigvallen,kleuter uit waarschijnlijk son of veldhoven of zoiets;die denkt dat ie weet hoe de wereld in elkaar zit,voor types als jou zou ik wel weer hooligan willen worden,ik zou je het hele stratumseind over willen schoppen met je autistische nazimongolenpraatjes,zorg eerst maar eens dat je een diploma haalt en op tijd opstaat voor je krantenwijk.
pi_26313979
quote:
Op maandag 18 april 2005 02:13 schreef klootje het volgende:
Waar maak jij je toch altijd druk om ,diegomiep?Ga je moeder lastigvallen,kleuter uit waarschijnlijk son of veldhoven of zoiets;die denkt dat ie weet hoe de wereld in elkaar zit,voor types als jou zou ik wel weer hooligan willen worden,ik zou je het hele stratumseind over willen schoppen met je autistische nazimongolenpraatjes,zorg eerst maar eens dat je een diploma haalt en op tijd opstaat voor je krantenwijk.
Zo kun je het natuurlijk ook verwoorden
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26314841
quote:
Op maandag 18 april 2005 01:28 schreef Radegast het volgende:
Bij risicowedstrijden geen publiek van de uitspelende club.

Punt.
Dat haalt wel de hele sfeer weg van een klassieker
En dan nog
Die *supporters* weten heus wel de weg te vinden als ze willen denk il...
pi_26315062
Wel weer droevig om te zien dat de gehele 2e kamer binnen een periode van enkele uren alweer haar deskundig (hoestbui) oordeel klaar heeft.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 18 april 2005 @ 08:01:30 #129
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_26315119
Hooliganisme kent geen 'pasklare' oplossing. Iedereen lult wel over Engeland, maar daar is de afgelopen 5 jaar ook alleen maar een flinke stijging in het voetbalgeweld te zien.

Op zich best een leuk topic, maar de meerderheid van de mensen die hier reageert weet helaas van toeten noch blazen. Hetzelfde geldt voor de politiek die wellicht eens een beetje onderzoek zou kunnen gaan doen alvorens tot populaire uitspraken te komen als 'geen bezoekende fans meer', 'meldingsplicht', etc.

Allereerst zijn de reguliere, per combi reizende, bezoekende fans al jaren niet meer het grootste veiligheidsrisico rondom voetbalwedstrijden. Dat het zo nu en dan met deze groep wel eens fout gaat is moeilijk uit te sluiten, maar op zich gebeurt er maar heel sporadisch iets. Degenen die echt graag een confrontatie willen die reizen op zaterdagavond of zondagochtend met de auto naar god weet waar om daar 'de vijand' op te zoeken.

Het enige argument vóór het verbieden van bezoek van uitwedstrijden is een economisch argument. Op zich prima, maar bedenk wel dat bij iedere club groepen zullen opstaan die zeggen 'dat bepaal ik lekker zelf wel'. Resultaat is dat de politie waarschijnlijk net zoveel geld kwijt zal zijn om de orde te bewaren, maar dat het bewaren van de orde op zich een stuk moeilijker wordt.

Dus nogmaals, laat de beleidsmakers eerst eens ECHT in overleg gaan met lokale politie, die het overgrote deel van de harde kernen persoonlijk kent. Schieten we meer mee op dan na een rel en een vernielpartij die in de landelijke media volop aandact krijgen, punten te scoren met stoere 'nu is de maat vol' uitspraken die gebaseerd zijn op lucht... helemaal niets meer dan dat.

Voor mij persoonlijk hoeven ze niks te doen, heb jaren met plezier gereld. Verbaas me alleen enorm over hoe weinig den haag eigenlijk weet, terwijl de lokale politie jantje, pietje en klaasje van harde kern X gewoon bij de voornaam aanspreekt... men kent elkaar tenslotte al een aardig tijdje en weet vaak heel goed van elkaar waar men mee bezig is.

Nah ja, succes ermee in ieder geval
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 18 april 2005 @ 08:13:32 #130
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_26315179
quote:
Op maandag 18 april 2005 07:52 schreef DIGGER het volgende:
Wel weer droevig om te zien dat de gehele 2e kamer binnen een periode van enkele uren alweer haar deskundig (hoestbui) oordeel klaar heeft.
Uiteraard had je er gif op kunnen innemen dat het CDA leidt, en de PvdA volgt. (Serieus. )

Is dit een oplossing voor het geweld? Oplossingen liggen niet zo simpel als de politici het soms laten lijken, en zeker in een klein land als Nederland niet. Meldingsplichten voor elke hooligan? Dan krijg je spitsuur bij de politie op zondagmiddag, en vermoedelijk ver boven hun capaciteit.

En dan nog, wie heb je er meer mee? De hooligans of de mensen die een (al dan niet beladen.) potje voetbal willen volgen? De Kamerleden zijn dat verschil even kwijt; dus kan iemand ze het even uitleggen?

En Diego, ik wil graag bewijs zien voor het standpunt dat mensen die NIET met de combi gaan minder problemen verzorgen. Is het niet zo dat je voor sommige wedstrijden al een combi moet hebben? En als er dan mensen zonder combi gaan, die kunnen dan niet naar de wedstrijd. En het lijkt mij dat ze dat weten; dus komen ze er, in mijn ogen, alleen maar voor het rellen; de wedstrijd kan niet gezien worden....
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:55 schreef PolarStars het volgende:

Direct opdoeken dus.
Als dit sarcastisch is, briljant geschreven, al vertelt mijn gevoel me dat dit serieus is.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  maandag 18 april 2005 @ 08:15:02 #131
57586 Bananenman
-----------
pi_26315187
quote:

[..]

Ik heb wel vaker in een stilstaande trein gezeten, ik heb echter nog NOOIT de neiging gehad daarom maar een miljoenenschade te veroorzaken. Ik gok dat de directe aanleiding is, dat die lui zonder hersenen zijn geboren..
Sukkel. Leer lezen. PLAE@ zegt het ook, en ik zei het in een ander topic ook al. We kwamen stil te staan doordat onze machinist een mongool was. En toen kwamen die kakkerlakken daarop af en vlogen de stenen naar ons toe. Heb je dat ook weleens gehad? Stilgestaan in een trein terwijl er een stenenregen op je komt?

Sukkel
  maandag 18 april 2005 @ 08:25:32 #132
111463 pikwik
slappe bak
pi_26315255
oppakken, aanpakken en uitknijpen criminelen zijn het niks meer of minder
pi_26315300
Ik blijf het altijd jammer dat dit soort hooligans het moeten verpesten voor voetballiefhebbers van alle clubs en dat iedereen er zo weer de dupe van wordt. Je schaad je club, je schaad je mede supporters en je schaad het voetbal.

De rekening van de treinen gaat nu naar Ajax en kan in de miljoenen gaan lopen.

En wie gaat deze schade betalen wordt het Ajax, of zijn de Hooligans zo geweldig dat ze zichzelf ook durven aan te geven dat ze de trein gesloopt hebben?

Een grote bek hebben en lekker rellen kunnen ze wel, maar de lef om je hand op te steken en op te draaien voor alle schade en kosten en verantwoordelijkheid te nemen nee !

Hierbij bedank ik de hooligans voor

- De combi's
- De slechte naam die je club krijgt
- De slechte reputatie voor het voetbal algemeen

Hooligans mogen wat mij betreft hard aangepakt worden. Het zijn de terroristen in de voetbalwereld!!
pi_26315476
Ach... de hooligan scene is toch niet meer wat het geweest is...
  maandag 18 april 2005 @ 08:55:03 #135
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_26315520
Heeft iemand een chronologische volgorde van de gebeurtenissen???
Kan het op dit moment niet helemaal volgen.

Er gingen 2 treinen naar Rotterdam wat gebeurde er toen??
wat zijn nou de oorzaken/gevolgen ??
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_26315555
Ik weet niet of het al gezegd is maar ik vind dat ze gewoon een leeftijdsgroep moeten negeren. Dus iedereen tussen de 14 en 35 mag niet mee met uitwedstrijden. Dan krijg je gewone vaders met kinderen die leuk een wedstrijd willen kijken. Maar als je dan weer ziet wat voor taal die mensen in een uitvak bij bijv feyenoord naar zich toe geworpen krijgen zullen die denk niet meegaan.

Ik denk eerlijk gezegd wel dat dit onhaalbaar is want er zullen wel een aantal linkse rakkers beginnen over leeftijdsdiscriminatie.
  maandag 18 april 2005 @ 09:01:06 #137
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_26315590
quote:
Op maandag 18 april 2005 08:58 schreef adekr het volgende:

Ik denk eerlijk gezegd wel dat dit onhaalbaar is want er zullen wel een aantal linkse rakkers beginnen over leeftijdsdiscriminatie.
Hehe, dus jij gooit even alle supporters tussen de 14 en de 35. (Veruit de grootste groep. 70 %, me dunkt.), op één linkse hoop? Dream on.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_26315765
Niks aan te doen. Uitpubliek bij risicowedstrijden zal nu verboden worden. En terecht.

Gelukkig heeft Heerenveen nauwelijjks risicowedstrijden.
pi_26315792
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:13 schreef SCH het volgende:
Niks aan te doen. Uitpubliek bij risicowedstrijden zal nu verboden worden. En terecht.
Dat zou een behoorlijke kortzichtige oplossing zijn.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_26315802
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:15 schreef Suijk het volgende:

[..]

Dat zou een behoorlijke kortzichtige oplossing zijn.
Het is ook geen oplossing maar een noodzakelijke maatregel.
Waarom is het zo kortzichtig?
pi_26315822
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is ook geen oplossing maar een noodzakelijke maatregel.
Waarom is het zo kortzichtig?
Dan weer je inderdaad een gedeelte uit het stadion, maar in het stadion liggen de problemen niet.
Klik dan als je durft
pi_26315839
Overigens pretendeer ik niet te weten wat de oplossing wel is, want ik heb geen idee.
Klik dan als je durft
  maandag 18 april 2005 @ 09:19:42 #143
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26315843
Goed dat ik nu nog even snel Dordrecht-Sparta mee kan pikken (risicowedstrijd).

De enige echte oplossing is dat de verantwoordelijke instanties en clubs eens minder hypocriet en wat meer daadkrachtig zouden worden.
De clubs weten precies wie de raddraaiers zijn, de politie idem-dito. Maar goed, geen meldingsplicht, een vrij gemakkelijk te ontlopen straf van een stadionverbod, clubs die bang zijn tegen hun eigen hooligans op te treden, de plaatselijke politie die de clubs en dan vooral de supportersschare maar liever te vriend houdt uit angst voor represailles. Daar los je het niet mee op.

En goedkope day-after-the-night-before CDA opmerkingen als we schaffen het meereizen van uitsupporters af, die zagen we gister met z'n allen van grote afstand al aankomen en mijn reactie is en blijft hetzelfde, ik op dit soort symptoonbestrijding.
pi_26315916
Ja Stpan, laten we lekker de politie en de clubs de schuld gaan geven.

Kom op zeg, als het zo simpel was dan was het allang opgelost.
pi_26315974
Dat verbieden van uit-supporters bij risico wedstrijden is leuk bedacht, maar gaat natuurlijk voor geen meter werken. De harde kern gaat toch wel, zo zorg je er alleen voor de de petten thuis blijven, en dat er totaal geen zicht is op waar de uit-supporters zich bevinden... en dan is de kans op rotzooi alleen maar groter...

Bovendien gaat er dan gesjoemeld worden of iets nou een risico is of niet.. Elke club (nou ja blijna elke ) wil natuurlijk haar supporters meenemen naar uitwedstrijden.
pi_26316021
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat verbieden van uit-supporters bij risico wedstrijden is leuk bedacht, maar gaat natuurlijk voor geen meter werken. De harde kern gaat toch wel, zo zorg je er alleen voor de de petten thuis blijven, en dat er totaal geen zicht is op waar de uit-supporters zich bevinden... en dan is de kans op rotzooi alleen maar groter...

Bovendien gaat er dan gesjoemeld worden of iets nou een risico is of niet.. Elke club (nou ja blijna elke ) wil natuurlijk haar supporters meenemen naar uitwedstrijden.
En wat is je alternatief?
  maandag 18 april 2005 @ 09:35:24 #147
73305 Stpan
pi_26316073
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:24 schreef SCH het volgende:
Ja Stpan, laten we lekker de politie en de clubs de schuld gaan geven.

Kom op zeg, als het zo simpel was dan was het allang opgelost.
Feit is dat de club kan zeggen dat hun stewards niet bevoegd zijn mensen op te pakken, de politie niet alle mensen oppakt, de regering maar niet met die voetbalwet komt en daardoor iedereen naar elkaar kan lopen wijzen.

Niets zo simpel als maar blijven wijzen op die schandalige hooligans, die kleine groep he? Nou, als het zo'n kleine groep schandalige hooligans is zoals de clubs met man en macht beweren, waarom zit zo'n klein groepje dan niet morgen achter slot en grendel?
Daarna voor 10 jaar meldingsplicht tijdens alle uit en thuiswedstrijden van hun club, probleem opgelost.
pi_26316115
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:35 schreef Stpan het volgende:

[..]

Feit is dat de club kan zeggen dat hun stewards niet bevoegd zijn mensen op te pakken, de politie niet alle mensen oppakt, de regering maar niet met die voetbalwet komt en daardoor iedereen naar elkaar kan lopen wijzen.

Niets zo simpel als maar blijven wijzen op die schandalige hooligans, die kleine groep he? Nou, als het zo'n kleine groep schandalige hooligans is zoals de clubs met man en macht beweren, waarom zit zo'n klein groepje dan niet morgen achter slot en grendel?
Daarna voor 10 jaar meldingsplicht tijdens alle uit en thuiswedstrijden van hun club, probleem opgelost.
Dat ben ik op zich wel met je eens allemaal maar het kernpunt is dat als je helemaal terug gaat naar de basis jij de verantwoordelijkheid bij de clubs legt volgens mij. Ik leg die bij de supporters neer. En dat de goeden dan onder de kwaden lijden, dat is een eeuwenoud principe. Blijkbaar zijn supporters ook niet met elkaar in staat om de vandalen te weren.
pi_26316138
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:32 schreef SCH het volgende:

[..]

En wat is je alternatief?
Niks...
Gewoon zo als het met alles in Nederland gaat:
Ze dronken een glas, ze deden een plas, en alles bleef zoals het was
  maandag 18 april 2005 @ 10:00:02 #150
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_26316431
Er is geen oplossing voor, punt.
A.M.A.B
  maandag 18 april 2005 @ 10:08:26 #151
80382 manny
30 is best veel
pi_26316575
moet ik cartman nog gelijk geven ook.

Al die maatregelen die politici nu uitbraken leiden er alleen toe dat de petten en sjaaltjes niet meer naar een uitwedstrijd kunnen.

Dr werd al aangekondigd " een orgie van geweld ", en we hebben allemaal kunnen zien dat het geen reet uitmaakt of er nu uitsupporters zijn, of dat het tegen de ME gaat, want uren na het vertrek van de laatste ajacieden uit Rotterdam ging het nog los in de stad.

Ook de ajacieden gingen al los voordat er 1 andere supporter in zicht was. Dus die maatregelen zijn "makkelijk scoren" voor de politiek.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 18 april 2005 @ 10:12:51 #152
73305 Stpan
pi_26316652
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ben ik op zich wel met je eens allemaal maar het kernpunt is dat als je helemaal terug gaat naar de basis jij de verantwoordelijkheid bij de clubs legt volgens mij. Ik leg die bij de supporters neer. En dat de goeden dan onder de kwaden lijden, dat is een eeuwenoud principe. Blijkbaar zijn supporters ook niet met elkaar in staat om de vandalen te weren.
Ik leg de verantwoordelijkheid iets meer bij de clubs dan ze zelf zouden willen misschien. Maar geen enkele instantie als de club zelf weet wie de raddraaiers zijn. Hoevaak heb ik niet een voorzitter gehoord die zei: ' het is maar een kleine groep, en we weten precies wie het zijn'. Ohw, en waarom zitten dat soort figuren dan nog in een stadion?
Maar de club kan niet alles, lokale en landelijke overheid zijn de rechterlijke macht, zij moeten ervoor zorgen dat dit soort figuren niet de kans krijgt om een stadion te bezoeken als ze bestraft zijn. Gewoon een meldingsplicht. De oplossingen zijn zo gruwelijke makkelijk dat slechts de simpelheid en eenvoud invoering in de weg staat, of denk ik nu zelf te simpel?

Als laatste, de supporters moeten vandalen weren? En de maatschappij moet criminelen gaan oppakken zeker. Ik ga niet aan een stijf van de coke staande beer van een vent vragen of hij alsjeblieft wil stoppen met het gooien van vuurwerk, ik heb liever dat hij dan vuurwerk op het veld gooit ipv hij het bij mij in m'n darmkanaal deponeert.
  maandag 18 april 2005 @ 10:19:19 #153
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26316759
Wat is nou het hele probleem gisteren?

Ok een paar honderd mensen hebben lastgehad van hinder in het treinverkeerd. Iets dat elke dag voorkomt bij de NS. En wat ook ditmaal de schuld was van de NS zelf.

Voor de rest is er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht en ik hoop dan ook dat er snel weer 1 of andere Ali zich iets geks in z'n hoofd haalt zodat de politiek zich daar weer op kan richten en ik volgende week weer ouderwets van een potje voetbal kan genieten en alles wat daarbij hoort.
  maandag 18 april 2005 @ 10:21:44 #154
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_26316804
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:19 schreef PLAE@ het volgende:

Ok een paar honderd mensen hebben lastgehad van hinder in het treinverkeerd. Iets dat elke dag voorkomt bij de NS. En wat ook ditmaal de schuld was van de NS zelf.

Voor de rest is er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht en ik hoop dan ook dat er snel weer 1 of andere Ali zich iets geks in z'n hoofd haalt zodat de politiek zich daar weer op kan richten en ik volgende week weer ouderwets van een potje voetbal kan genieten en alles wat daarbij hoort.
Zijn we het een keertje eens.
A.M.A.B
pi_26316829
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:12 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Denken er nou echt mensen dat dit het probleem oplost.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
pi_26316899
Zal leuk worden als er een wonder gebeurt en Feyenoord weet te winnen van PSV en Ajax ook van Willem 2. Krijg je 16.000 feyenoord supporters tegen 16.000 ajax supporters in de Kuip. Vraag me af wat er gebeurt als het dan mis gaat
pi_26316924
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:28 schreef Ludacriss het volgende:
Zal leuk worden als er een wonder gebeurt en Feyenoord weet te winnen van PSV en Ajax ook van Willem 2. Krijg je 16.000 feyenoord supporters tegen 16.000 ajax supporters in de Kuip. Vraag me af wat er gebeurt als het dan mis gaat
Lijit me handig dat ze die wedstrijd ergens op een neutraal terrein in een bos op het KNVB terrein ofzo gespeeld moet worden..
  maandag 18 april 2005 @ 10:33:17 #158
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_26316983
quote:
Dat zal helaas niet doorgaan...mocht het die finale worden dan komen de ajaxsupporters helemaal niet. Ben ik van overtuigd.

Anders krijg je weer een zware relpartij voor en na de wedstrijd.
A.M.A.B
  maandag 18 april 2005 @ 10:34:58 #159
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317021
quote:

omfg!

this is your brain on football, kids
pi_26317055
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:34 schreef pikwik het volgende:

[..]

omfg!

Anders ga jij even terug naar waar je vandaan kwam
pi_26317057
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:01 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Hehe, dus jij gooit even alle supporters tussen de 14 en de 35. (Veruit de grootste groep. 70 %, me dunkt.), op één linkse hoop? Dream on.
Wat is dat nou weer voor een conclusie. Ik denk dat in de politiek de linkse (bijna) helft moeilijk gaat lopen doen als er mensen tussen de 14 en 35 jaar niet mee mogen, niet dat alle supporters tussen de 14 en 35 links georienteerd zijn.
  maandag 18 april 2005 @ 10:38:58 #162
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26317098
quote:
Ik zou juist hopen dat Feyenoord PSV verslaat anders krijg je taferelen zoals in '98. Dan heb je de harde kernen van 3 clubs door elkaar lopen op de eretribunes.
  maandag 18 april 2005 @ 10:39:20 #163
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317106
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:36 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Anders ga jij even terug naar waar je vandaan kwam
make me
  maandag 18 april 2005 @ 10:39:42 #164
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26317116
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:34 schreef pikwik het volgende:

[..]

omfg!

Lees je nou eerst eens een beetje in voordat je hier wat loze teksten begint te spuien
pi_26317137
quote:

Ik ben het volkomen met je eens. Hopen dat dat geblaat van Atsma en figuren als Van Gelder en Ten Napel snel is afgelopen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26317174
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:39 schreef pikwik het volgende:

[..]

make me
Neuh.. dan zit je hier straks weer te huilen over gevaarlijke hooligans...
  maandag 18 april 2005 @ 10:43:50 #167
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317186
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:39 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Lees je nou eerst eens een beetje in voordat je hier wat loze teksten begint te spuien
nee sorry ik kijk er liever wat nuchterder tegenaan dan door jullie bevoordeelde voetbalbril
pi_26317195
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:43 schreef pikwik het volgende:

[..]

nee sorry ik kijk er liever wat nuchterder tegenaan dan door jullie bevoordeelde voetbalbril
Kan je dat niet ergens anders gaan doen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26317224
Maar goed misschien een zet in de goede richting.

Wedstrijd Fey- ajax is om 12:30 uur.

Het stadion dus voor feyenoorders om 12 uur sluiten. Hiervoor moet je dus aanwezig zijn, anders pech gehad.
Stadionplein met 2 me peletons schoonvegen. ( hoeft niet met geweld, maar goed kan gebruikt worden om lastige mensen weg te krijgen. )

Treinen binnen laten rijden en naar hun vak leiden. Probleem is hiermee goed te overzien voor politie en ME. Alleen nu niet de trein in rotterdam laten wachten. Voor binnenkomst.
  maandag 18 april 2005 @ 10:46:13 #170
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26317241
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:43 schreef pikwik het volgende:

[..]

als je wel even de moeite had genomen om je in te lezen wist je dat het wel degelijk de schuld van de ns was gisteren.
Maar die moeite doe je met je bekrompen zieltje niet. Want je wilt nuchter (lees: zonder enige kennis van zaken) hier je oordeel geven
  maandag 18 april 2005 @ 10:47:20 #171
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317271
natuurlijk
de manier van werken van de ns bevalt ons niet en dus slopen we een trein of 2 en dat is dan de schuld van de ns

simpel, als je zo kunt denken zeg! heerlijk moet dat zijn
  maandag 18 april 2005 @ 10:48:08 #172
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26317294
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:45 schreef Druppel het volgende:
Treinen binnen laten rijden en naar hun vak leiden. Probleem is hiermee goed te overzien voor politie en ME. Alleen nu niet de trein in rotterdam laten wachten. Voor binnenkomst.
normaal is er bijna geen vuiltje aan de lucht er wordt er alleen over en weer wat geschreeuwd.
Nu ging er echter iets mis met een wissel waardoor die trein tijden stil bleef staan en vervolgens aangevallen werd door feyenoordsupporters. Dat laat men niet op zich zitten en zo slaat de vlam uiteindelijk in de pan.
  maandag 18 april 2005 @ 10:50:59 #173
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317363
en dus zit de ns fout, en niet de feyenoord supporters?
aanvallen, kom op zeg!!! het is gvd geen trein met irakese terroristen!! doe eens normaal als het om voetbal gaat met z'n allen
pi_26317397
Die trein had gewoon door moeten rijden en er had niets mis moeten gaan met de wissel. Nu wordt er een trein gesloopt, als het vanochtend in de spits was gebeurd dan waren er wat NS-medewerkers op hun smoel geslagen.
pi_26317411
hooligans zijn toch terroristen of niet!
  maandag 18 april 2005 @ 10:53:30 #176
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26317420
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:50 schreef pikwik het volgende:
en dus zit de ns fout, en niet de feyenoord supporters?
aanvallen, kom op zeg!!! het is gvd geen trein met irakese terroristen!! doe eens normaal als het om voetbal gaat met z'n allen
ja de ns + politie en feyenoordsupporters.

maar net waren het nog de ajax supporters die het gedaan hadden volgens jou.
Je praat poep
pi_26317425
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:48 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

normaal is er bijna geen vuiltje aan de lucht er wordt er alleen over en weer wat geschreeuwd.
Nu ging er echter iets mis met een wissel waardoor die trein tijden stil bleef staan en vervolgens aangevallen werd door feyenoordsupporters. Dat laat men niet op zich zitten en zo slaat de vlam uiteindelijk in de pan.
Misschien is het dan handig om de trein te laten rijden tot buiten Rotterdam. ( je kan verwachten als de trein ergens stil staat in de stad dat er misschien problemen zouden kunnen onstaan) En dan opnieuw na alle wissels het weer doen, in 1 keer goed te rijden.
  maandag 18 april 2005 @ 10:54:10 #178
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317435
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die trein had gewoon door moeten rijden en er had niets mis moeten gaan met de wissel. Nu wordt er een trein gesloopt, als het vanochtend in de spits was gebeurd dan waren er wat NS-medewerkers op hun smoel geslagen.
in de spits worden treinen in de regel niet aangevallen door een horde hooligans anders
en ik reis bijna dagelijks met de ns, en er gaat regelmatig iets mis in de spits
vechtpartijen heb ik echter nog nooit meegemaakt (traject r'dam - a'dam)
pi_26317453
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:54 schreef pikwik het volgende:

[..]

in de spits worden treinen in de regel niet aangevallen door een horde hooligans anders
en ik reis bijna dagelijks met de ns, en er gaat regelmatig iets mis in de spits
vechtpartijen heb ik echter nog nooit meegemaakt (traject r'dam - a'dam)
NS-personeel wordt regelmatig mishandeld hoor. Op bepaalde "lijnen" controleren controleurs zelfs nauwelijks meer of alleen als er heel wat politie bij is.
  maandag 18 april 2005 @ 10:55:34 #180
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317471
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:53 schreef PLAE@ het volgende:

maar net waren het nog de ajax supporters die het gedaan hadden volgens jou.
heb ik niet gezegd
  maandag 18 april 2005 @ 10:56:12 #181
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317487
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

NS-personeel wordt regelmatig mishandeld hoor. Op bepaalde "lijnen" controleren controleurs zelfs nauwelijks meer of alleen als er heel wat politie bij is.
nounou regelmatig is wat overtrokken
maarre, heet dit nou goedpraten? "hun doen het ook mama?"
pi_26317512
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:56 schreef pikwik het volgende:

[..]

nounou regelmatig is wat overtrokken
maarre, heet dit nou goedpraten? "hun doen het ook mama?"
Nee, dit heet niet goedpraten, maar laten we nu niet doen alsof alleen voetbalhooligans reageren op falen van de NS. Jan met de pet doet dat ook in de trein.

Regelmatig is niet overtrokken op bepaalde "lijnen".
  maandag 18 april 2005 @ 10:58:41 #183
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26317540
Eigenlijk is het met die trein bijna hetzelfde als je een trein vol met orthodoxe joden midden in de gazastrook met een handjevol militairen een uur stil laat staan. Dan slaat ook de vlam in de pan en zal je ook niet vreemd staan te kijken als die trein wordt gesloopt van binnenuit omdat ze van buitenuit worden aangevallen door hun 'grootste vijand'

Dat slopen van die trein maakt overigens geen flikker uit. Het zijn toch al bijna veewagons (en echt geen treinstellen die doordeweeks weer gebruikt worden) waarin ze de supporters vervoeren.
  maandag 18 april 2005 @ 10:58:49 #184
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317546
ongelooflijk wat de maatschappij moet pikken omdat een paar holbewoners niet normaal naar een pot voetbal kunnen gaan zeg

en jullie pikken het nog ook
  maandag 18 april 2005 @ 10:59:31 #185
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317558
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:58 schreef PLAE@ het volgende:

Eigenlijk is het met die trein bijna hetzelfde als je een trein vol met orthodoxe joden midden in de gazastrook met een handjevol militairen een uur stil laat staan. D
zeg ben jij wel helemaal fris in je bovenkamer??!!!
  maandag 18 april 2005 @ 11:00:28 #186
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26317576
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:58 schreef pikwik het volgende:
ongelooflijk wat de maatschappij moet pikken omdat een paar holbewoners niet normaal naar een pot voetbal kunnen gaan zeg
wat pikken we dan? een uur vertraging? dat pikken duizenden mensen elke dag.
En dan moet je eens kijken wat ns medewerkers naar hun hoofd geslingerd krijgen omdat mensen niet eens normaal een uurtje later op hun werk kunnen komen

overigens. Wat had er gebeurd als het niet voetbalsupporters waren die 6 uur ergens in de wei stonden te wachten maar gewone forensen. Dan had iedereen vandaag schande gesproken in de pers. En had het schadeclaims geregend.
  maandag 18 april 2005 @ 11:06:31 #187
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26317691
Er is geen oplossing? Dat is gelul natuurlijk. Elke gestoorde die gisteren met een steen in z'n klauwen heeft gelopen nooit meer toelaten tot een voetbalwedstrijd, en zorgen dat er een beleid is waardoor dat in vrijwel alle gevallen ook bewaarheid wordt. Desnoods gooi je ze inderdaad een jaar in de bak wegens poging tot doodslag.

Triest dat zelfs figuren als PLAE hier praten alsof er niets is gebeurd. Ik had je wel hoger ingeschat,
  maandag 18 april 2005 @ 11:07:08 #188
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26317710
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, dit heet niet goedpraten, maar laten we nu niet doen alsof alleen voetbalhooligans reageren op falen van de NS. Jan met de pet doet dat ook in de trein.
Reageren op falen? Iemand die zo in het dagelijks leven een conducteur aanvalt is vaak een loser die gewoon geen kaartje wil kopen, een klaploper. Daarnaast heeft een conducteur geen fuck te maken met wat er fout is aan een spoorlijn.

En Ajax supporters werden 'aangevallen'?
Je zit toch in een trein of niet? Mits er met pistolen geschoten werd had men dus net zo goed rustig kunnen blijven zitten, maar nee men moet de ramen van de trein eruit beuken. Ook triest van de Feyenoorders trouwens die met stenen gaan gooien.
  maandag 18 april 2005 @ 11:07:53 #189
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26317726
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:00 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

En dan moet je eens kijken wat ns medewerkers naar hun hoofd geslingerd krijgen omdat mensen niet eens normaal een uurtje later op hun werk kunnen komen

overigens. Wat had er gebeurd als het niet voetbalsupporters waren die 6 uur ergens in de wei stonden te wachten maar gewone forensen. Dan had iedereen vandaag schande gesproken in de pers. En had het schadeclaims geregend.
Met het verschil dat die Forensen de trein niet gaan lopen slopen.
pi_26317773
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:07 schreef Noca het volgende:

[..]

Dat is afwachten na een paarf uur wachten. In een trein waar stenen op gegooid worden.
pi_26317799
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:00 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Normaal gesproken slopen de forensen niet een hele trein! Die zogenaamde ajaxsupporters zouden wat meer moeten zingen ipv treinen slopen.
pi_26317815
quote:

[..]

Reageren op falen? Iemand die zo in het dagelijks leven een conducteur aanvalt is vaak een loser die gewoon geen kaartje wil kopen, een klaploper. Daarnaast heeft een conducteur geen fuck te maken met wat er fout is aan een spoorlijn.

En Ajax supporters werden 'aangevallen'?
Je zit toch in een trein of niet? Mits er met pistolen geschoten werd had men dus net zo goed rustig kunnen blijven zitten, maar nee men moet de ramen van de trein eruit beuken. Ook triest van de Feyenoorders trouwens die met stenen gaan gooien.
Een conducteur heeft er ook geen fuck mee te maken, maar hij is voor de reiziger wel het smoelwerk van de NS. Frontoffice zeg maar, net zoals de hypotheekadviseur vaak het gezicht is van de hypotheek voor mensen en zoals de kassiere het gezicht is van de Aldi voor mensen.

Zo'n trein heb je zo geforceerd volgens mij. Het lijkt me dat je met wat welgemikte worpen zo die ramen eruit hebt gegooid. Het lukt vandalen regelmatig om ramen eruit te knikkeren, dan moet het een geoefende stenenwerper uit Rotterdam ook wel lukken.

Overdreven gedoe. Men pakt voetbalsupporters eruit omdat dat makkelijk scoort, maar elk weekend weer worden er mensen in elkaar getrapt in uitgaansgelegenheden en conducteurs zijn continue een boksbal van geirriteerde reizigers. Daar hoor ik de heren politici nooit en te nimmer over.
  maandag 18 april 2005 @ 11:12:53 #193
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26317834
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:10 schreef Druppel het volgende:
Dat is afwachten na een paarf uur wachten. In een trein waar stenen op gegooid worden.
Nee, dat is begrijpelijk, maar dat zal ook nooit voorkomen richting een trein met forensen erin (mag ik hopen). Vandaar dat ik zei dat iedereen die gisteren een steen in z'n klauwen heeft gehad aangepakt moet worden.
pi_26317842
quote:

[..]

Als forensen 6 uur in een trein moeten wachten, dan wil ik dat nog weleens zien. Ik heb weleens een half uur in een trein gezeten die stilstond ergens tussen A'dam en Utrecht en toen waren er al mensen pogingen aan het wagen om deuren kapot te trappen, noodremmen te vernielen en later liepen er nogal wat mensen over het spoor.
pi_26317844
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:11 schreef adekr het volgende:

[..]

Normaal gesproken slopen de forensen niet een hele trein! Die zogenaamde ajaxsupporters zouden wat meer moeten zingen ipv treinen slopen.
Nu zeg je dus dat alle treinen worden gesloopt door ajax supporters. Volgens mij ben jij nog nooit met een late trein van bijv. utrecht naar amsterdam gereden.
pi_26317856
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:12 schreef twi het volgende:

[..]

Vandaar dat ik zei dat iedereen die gisteren een steen in z'n klauwen heeft gehad aangepakt moet worden.
Maar goed dat stratenmakers niet op zondag werken zeg.
  maandag 18 april 2005 @ 11:14:56 #197
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26317884
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
'k Ben het met je eens dat dit soort dingen altijd weer een aanleiding is voor een of ander anoniem kamerlid om carriere mee proberen te maken, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat er niets tegen ondernomen dient te worden. Net zoals er tegen die andere gevallen iets ondernomen dient te worden.
  maandag 18 april 2005 @ 11:15:49 #198
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26317904
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Overdreven gedoe. Men pakt voetbalsupporters eruit omdat dat makkelijk scoort, maar elk weekend weer worden er mensen in elkaar getrapt in uitgaansgelegenheden en conducteurs zijn continue een boksbal van geirriteerde reizigers. Daar hoor ik de heren politici nooit en te nimmer over.
Moeten ze idd ook wat aan doen, maar je kunt niet ontkennen dat het bij voetbal veel stelselmatiger is. Men spreekt zelfs met elkaar af om te gaan vechten, dat heeft toch geen ruk meer met voetbal te maken. Maar doordat die hersenloze lui het uit naam van hun club gaat doen wordt het wel met voetbal geassocieerd.
  maandag 18 april 2005 @ 11:16:03 #199
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26317912
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maar goed dat stratenmakers niet op zondag werken zeg.
Als 't op een vrijdag was gebeurd had ik 't dan ook niet gezegd
pi_26317917
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:14 schreef twi het volgende:

[..]

'k Ben het met je eens dat dit soort dingen altijd weer een aanleiding is voor een of ander anoniem kamerlid om carriere mee proberen te maken, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat er niets tegen ondernomen dient te worden. Net zoals er tegen die andere gevallen iets ondernomen dient te worden.
De problemen met lastige jongeren of geweld in het uitgaansleven zijn vele malen groter dan de problemen met voetbalsupporters. Je kan echt gewoon veilig naar het voetballen gaan, terwijl het met uitgaan altijd wel uitloopt op een (bijna-)matpartij.
pi_26317937
[quote]Op maandag 18 april 2005 11:15 schreef Noca het volgende:

[..]

Moeten ze idd ook wat aan doen, maar je kunt niet ontkennen dat het bij voetbal veel stelselmatiger is. Men spreekt zelfs met elkaar af om te gaan vechten, dat heeft toch geen ruk meer met voetbal te maken. Maar doordat die hersenloze lui het uit naam van hun club gaat doen wordt het wel met voetbal geassocieerd.
[/quote

Dat kan ik wel ontkennen. Ik ga elke week naar het voetballen en het is niet zo dat er elke week veel vechtpartijen plaatsvinden. Met het uitgaan is dat wel het geval. Daar wordt echt veel meer gevochten.
  maandag 18 april 2005 @ 11:17:19 #202
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26317940
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als forensen 6 uur in een trein moeten wachten, dan wil ik dat nog weleens zien. Ik heb weleens een half uur in een trein gezeten die stilstond ergens tussen A'dam en Utrecht en toen waren er al mensen pogingen aan het wagen om deuren kapot te trappen, noodremmen te vernielen en later liepen er nogal wat mensen over het spoor.
Ben blij dat ik daar dan niet met de trein hoef te reizen. Vorige week nog een vertraging van 2uur van Zwolle naar Groningen. Ik heb niemand iets zien slopen, zelfs niet toen de eerste trein propvol zat en veel mensen nog langer moesten wachten op een volgende.
pi_26317959
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef Noca het volgende:

[..]

Ben blij dat ik daar dan niet met de trein hoef te reizen. Vorige week nog een vertraging van 2uur van Zwolle naar Groningen. Ik heb niemand iets zien slopen, zelfs niet toen de eerste trein propvol zat en veel mensen nog langer moesten wachten op een volgende.
Amsterdam - Lelystad, ook al zo'n lijntje waar controleurs nauwelijks nog hun gezicht durven te laten zien.
  maandag 18 april 2005 @ 11:18:33 #204
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26317974
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat kan ik wel ontkennen. Ik ga elke week naar het voetballen en het is niet zo dat er elke week veel vechtpartijen plaatsvinden. Met het uitgaan is dat wel het geval. Daar wordt echt veel meer gevochten.
Bij het uitgaan loopt dan ook niet standaard een peleton beveiligingsmensen mee
  maandag 18 april 2005 @ 11:18:36 #205
111463 pikwik
slappe bak
pi_26317976
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef Noca het volgende:

[..]

ik had een tijdje terug een springer
3 uur in de trein gezeten, niks gebeurd
  maandag 18 april 2005 @ 11:19:38 #206
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26317997
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De problemen met lastige jongeren of geweld in het uitgaansleven zijn vele malen groter dan de problemen met voetbalsupporters. Je kan echt gewoon veilig naar het voetballen gaan, terwijl het met uitgaan altijd wel uitloopt op een (bijna-)matpartij.
Ik weet niet waar jij uit gaat? En natuurlijk is 't zo dat er gevochten wordt in 't uitgaansleven, maar situaties zoals gisteren mogen evenmin voorkomen. Aan beiden moet wat worden gedaan.
  maandag 18 april 2005 @ 11:20:02 #207
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26318007
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Amsterdam - Lelystad, ook al zo'n lijntje waar controleurs nauwelijks nog hun gezicht durven te laten zien.
Maar dat ligt niet aan het feit dat men vertraging heeft, maar omdat het gewoon klaplopers zijn die niet willen betalen.

Wel erg makkelijk om de schuld bij de NS te leggen voor het slopen van een trein, dat gaat nergens over.
pi_26318044
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:19 schreef twi het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij uit gaat? En natuurlijk is 't zo dat er gevochten wordt in 't uitgaansleven, maar situaties zoals gisteren mogen evenmin voorkomen. Aan beiden moet wat worden gedaan.
Hoeveel doden zijn er gevallen bij voetbalrellen en hoeveel doden zijn er gevallen in het uitgaansleven de afgelopen jaren?

Alleen hier al zijn elk weekend tientallen knokpartijen in het uitgaansleven. Dat zal in steden als Amsterdam, Rotterdam of Den Haag vast nog wel meer en heftiger zijn.
pi_26318083
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:20 schreef Noca het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet aan het feit dat men vertraging heeft, maar omdat het gewoon klaplopers zijn die niet willen betalen.

Wel erg makkelijk om de schuld bij de NS te leggen voor het slopen van een trein, dat gaat nergens over.
Het komt op hetzelfde neer. Irritatie over de NS. Ik zeg niet dat het dan goed is om een trein te slopen, maar laten we niet doen alsof het nooit voorkomt dan mensen hun agressie botvieren op medewerkers van een bedrijf als ze zich irriteren aan dat bedrijf.
  maandag 18 april 2005 @ 11:22:47 #210
26777 MrTorture
pi_26318087
quote:

quote:
Eén van de Ajax-treinen is vernield.
Maakt het uit joh, treinstelletje naar de klote
Vis een optie?
pi_26318381
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het komt op hetzelfde neer. Irritatie over de NS. Ik zeg niet dat het dan goed is om een trein te slopen, maar laten we niet doen alsof het nooit voorkomt dan mensen hun agressie botvieren op medewerkers van een bedrijf als ze zich irriteren aan dat bedrijf.
Wat heeft dat met deze voetbalrellen te maken?
pi_26318418
Anders lees je even heel het topic voordat je weer begint te blaten....
pi_26318442
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Anders lees je even heel het topic voordat je weer begint te blaten....
Dat heb ik allang gedaan.

Er is geen enkele reden om een treintoestel te slopen, niet uit irritatie, niet omdat het eerder ook al gedaan is. Dus blijft mijn vraag staan.
pi_26318463
Kennelijk lukt het lezen niet zo goed, want je begrijpt het nog niet echt.
pi_26318643
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kennelijk lukt het lezen niet zo goed, want je begrijpt het nog niet echt.
Beter dan jou denk ik, met het verbloemd goed praten van dit soort acties. Probeer maar weer on-topic te gaan.
pi_26318704
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:12 schreef Stpan het volgende:
Als laatste, de supporters moeten vandalen weren? En de maatschappij moet criminelen gaan oppakken zeker. Ik ga niet aan een stijf van de coke staande beer van een vent vragen of hij alsjeblieft wil stoppen met het gooien van vuurwerk, ik heb liever dat hij dan vuurwerk op het veld gooit ipv hij het bij mij in m'n darmkanaal deponeert.
Dat snap ik maar toch is zelfregulering en onderlinge controle wel een gedeelte van de oplossing. Waarom is het geweld in sommige supporterskernen veel groter dan dat bij andere clubs. Waarom gebeurt er bij AZ en Heerenveen relatief zeer weinig. Oder andere omdat je goed de lul bent als je iets flikt, omdat je uitgekotst wordt door je eigen supporters. Bij sommige andere clubs heerst er vaak toch nog teveel een soort stoer sfeertje om heen.

Het gedonder komt vanuit de supporters, het begint niet bij de media, niet bij de politie en niet bij de besturen van de clubs.
pi_26318900
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Beter dan jou denk ik, met het verbloemd goed praten van dit soort acties. Probeer maar weer on-topic te gaan.
Jij beter beter eens proberen topics te lezen en te begrijpen voor je begint te blaten. In NWS en POL ben je ook weer eens gebanned omdat je topics niet leest en/of niet begrijpt en dan maar in het wilde weg users zwart loopt te maken.
pi_26318922
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij beter beter eens proberen topics te lezen en te begrijpen voor je begint te blaten. In NWS en POL ben je ook weer eens gebanned omdat je topics niet leest en/of niet begrijpt en dan maar in het wilde weg users zwart loopt te maken.
  maandag 18 april 2005 @ 12:01:09 #219
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_26318971
Mensen met een steen in de hand nooit meer toelaten?
Die staan dan gewoon rondom het stadion om amok te maken...
Of die gaan de stad van de tegenstander in om daar te knokken...

Is geen oplossing mogelijk, nooit niet.
A.M.A.B
pi_26318974
De waarheid is hard.
pi_26319000
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:01 schreef Cart_man het volgende:
Of wil je het niet?
pi_26319028
Jij wilt in elk geval niet lezen of je begrijpt het echt niet.
pi_26319088
Oplossing is heel simpel. En gisteren werd daar een goed voorbeeld aan gegeven.
pi_26319119
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:06 schreef Chadi het volgende:
Oplossing is heel simpel. En gisteren werd daar een goed voorbeeld aan gegeven.
Sterke actie van Opstelten inderdaad. Zou vaker moeten gebeuren.
pi_26319234
Beetje jammer dat die trein werd stilgezet en daarna bekogelt door feyenoorders, dat er dan een reactie komt is de schuld van de Ajacieden..
  maandag 18 april 2005 @ 12:14:05 #226
111463 pikwik
slappe bak
pi_26319261
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:01 schreef Cart_man het volgende:

jezelf een heel klein beetje gedragen in en rond een stadion als ontwikkeld mens is zeker geen optie he
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 12:14:06 #227
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26319262
idd, de oplossing is geen uit supporters meer toe te laten, de clubs moeten wel gewoon die uitvakken in stand laten voor Europese wedstrijden. Dus dat zullen goedkope vakken worden als ze voor de eigen fans in de HCE open gaan.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26319275
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Sterke actie van Opstelten inderdaad. Zou vaker moeten gebeuren.
Dat is de enige manier om supporters in bedwang te houden want ze weten onderling precies wie wat doet .
pi_26319290
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:14 schreef rubbereend het volgende:
idd, de oplossing is geen uit supporters meer toe te laten, de clubs moeten wel gewoon die uitvakken in stand laten voor Europese wedstrijden. Dus dat zullen goedkope vakken worden als ze voor de eigen fans in de HCE open gaan.
Geen uitsupporters meer toelaten? Waarom zou ik niet naar RKC - FC Den Bosch mogen? Omdat er in Rotterdam wat is gebeurd? Domme maatregel.

Daarnaast zullen uitsupporters dan in thuisvakken gaan zitten.
pi_26319301
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:14 schreef rubbereend het volgende:
scheelt ook en hoop politie en geld.
pi_26319332
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Geen uitsupporters meer toelaten? Waarom zou ik niet naar RKC - FC Den Bosch mogen? Omdat er in Rotterdam wat is gebeurd? Domme maatregel.

Dat zal dan flink mee vallen.
pi_26319350
quote:

[..]

Risicowedstrijden gaat het om.
pi_26319356
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:17 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat zal dan flink mee vallen.
Maar waarom mag ik niet naar RKC Waalwijk - FC Den Bosch of FC Twente - FC Den Bosch? Kan je me dat uitleggen?

Reken maar dat er veel supporters dan in andere vakken gaan zitten, dat gebeurt nu ook al.
pi_26319363
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Elke wedstrijd van FCDB is een risicowedstrijd zowat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 12:18:55 #235
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26319374
quote:

[..]

dan is de "groep" in het stadion uit elkaar en dat maakt t een stuk minder gevaarlijk. Maar wat is jouw oplossing dan?
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 18 april 2005 @ 12:19:19 #236
73305 Stpan
pi_26319383
Nou de schuldvraag lijkt me nogal irrelevant.
Opstelten deed het enige juiste, terugsturen. Alleen jammer dat de praktische invulling nogal te wensen overliet. Maar goed, als alle overheden en clubs nou eens consequent tegen raddraaiers zouden optreden.
Maar goed, flink wat Feyenoorders en Ajacieden krijgen nu een SV. Maar zitten er uit tegen NEC of bij de volgende klassieker gewoon weer bij. Of in het stadion, of alleen maar buiten het stadion om te rellen.
pi_26319402
Mensen die gewoon gebruik maken van andere vakken zijn doorgaans mensen die gaan voor het voetbal. We hebben het hier over mensen die met een groep van 100 man naar een uitwedstrijd begeleid worden om daar georganiseerd te mogen knokken. Dat zal dan afgelopen zijn.

het is ook een kleine groep die daarna met een meldplicht op een bureau makkelijk te handhaven is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 12:20:30 #238
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26319412
quote:

[..]

ja maar de stempel risico wedstrijd is volstrekte willekeur van de Burgemeester dus om daat alles mee samen te laten hangen. Bovendien kan een wedstrijd van de ene op de andere dag een risico wedstrijd worden en je naait vooral de fans van de top 3
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26319414
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dan is de "groep" in het stadion uit elkaar en dat maakt t een stuk minder gevaarlijk. Maar wat is jouw oplossing dan?
Want nu gaat het altijd los in het stadion
Geen idee, weren van uitpubliek verergert het 'probleem' alleen maar.
pi_26319434
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Mensen willen toch bij elkaar gaan zitten en er zullen ongetwijfeld vechtpartijen uitbreken als rivaliserende supporters bij elkaar in het vak zitten. Dat gebeurt nu ook al.
pi_26319451
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja maar de stempel risico wedstrijd is volstrekte willekeur van de Burgemeester dus om daat alles mee samen te laten hangen. Bovendien kan een wedstrijd van de ene op de andere dag een risico wedstrijd worden en je naait vooral de fans van de top 3
Mee eens, het is pure willekeur. Zowat elke wedstrijd van FC Den Bosch is een risicowedstrijd. Dit zijn typische plannetjes van bobo's van nepclubs.
pi_26319457
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Elke wedstrijd van FCDB is een risicowedstrijd zowat.
Dan heb je pech. Dan moet je ervoor zorgen dat het geen risicowedstrijden meer zijn. Het lukt ons ook dus waarom jullie niet?
pi_26319485
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan heb je pech. Dan moet je ervoor zorgen dat het geen risicowedstrijden meer zijn. Het lukt ons ook dus waarom jullie niet?
Het is willekeur van burgemeesters, zoals Rubbereend ook al aangeeft. Wij hebben ons tijden behoorlijk netjes gedragen, toch was zowat elke wedstrijd een risicowedstrijd.
pi_26319487
Lui die de NS de schuld geven is belachelijk natuurlijk. "Supporters" zelf veroorzaken de rellen. Waarom moeten mensen met stenen gooien en op elkaar inslaan?

Waarom laten "voetbalsupporters" elkaar niet in waarde. Is een feyenoorder minder mens dan een Ajaxied? Is een groninger minder dan een Heerenvener??

Vervang de namen van clubs maar eens door geloven en vraag jezelf af of je het dan nog steeds goed keurt dat je elkaar niks gunt.
pi_26319494
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

En zo is er altijd wel wat om dit soort plannen tegen te gaan. Onze wedstrijden zijn nooit risicowedstrijden en dat is niet voor niks.
  maandag 18 april 2005 @ 12:23:25 #246
80382 manny
30 is best veel
pi_26319495
Volgens mij ligt het aan de Marokkanen hier in Nederland. Die zaten erachter.
  maandag 18 april 2005 @ 12:24:01 #247
83895 GnAgn
Love You So Much
pi_26319506
Ok, en wat als straks de amstel cup finale : Ajax- Feye of Feye - Ajax is?

Krijgen we dan een amstel cup finale zonder publiek ofzo?
Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
Own Style
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 12:24:06 #248
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26319508
kan er niet gewoon bij elke stad een weiland gereseveerd worden waar de knokgrage fans kunnen gaan knokken? Daar heeft niemand last en ze kunnen rustig hun gang gaan.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26319509
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:23 schreef manny het volgende:
O ja, er zijn ook een paar Marokkanen vervelend. Laten we ze allemaal het land uitstampen, daar zijn Chadi en SCH ook vast wel voor, te horen aan hun geblaat hier.
pi_26319513
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:23 schreef manny het volgende:
pi_26319524
In andere landen lachen ze ons hier echt uit, wat nou voetbalgeweld, in Italie zijn vorig weekend 85 agenten het ziekenhuis in geslagen (en dan heb ik het nog niet eens over de rellen rond Juve - Liverpool en bij Inter - Milan) en daar komt het in niemands hoofd op uit-fans te verbieden.
Nu is de macht van de Ultra's daar wel een stuk groter dan in NL, maar toch.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 12:24:51 #252
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_26319527
heren graag een beetje respect voor elkaars mening !
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_26319533
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:24 schreef rubbereend het volgende:
kan er niet gewoon bij elke stad een weiland gereseveerd worden waar de knokgrage fans kunnen gaan knokken? Daar heeft niemand last en ze kunnen rustig hun gang gaan.
Dan kunnen we jarenlang betalen voor het WAO-tje en de medische kosten van zo'n malloot die halfdood wordt geslagen. Liever niet.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 12:25:45 #254
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26319554
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:23 schreef SCH het volgende:

[..]

En zo is er altijd wel wat om dit soort plannen tegen te gaan. Onze wedstrijden zijn nooit risicowedstrijden en dat is niet voor niks.
omdat er nauwelijks grote scharen Heerenveen supporters naar uitwedstrijden gaan? K denk dat dat ook scheelt.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26319555
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:24 schreef DIGGER het volgende:
In andere landen lachen ze ons hier echt uit, wat nou voetbalgeweld, in Italie zijn vorig weekend 85 agenten het ziekenhuis in geslagen (en dan heb ik het nog niet eens over de rellen rond Juve - Liverpool en bij Inter - Milan) en daar komt het in niemands hoofd op uit-fans te verbieden.
Klopt. Ik was in Zuid Amerika en daar lachen ze zich kapot dat we in Nederland zo moeilijk doen over een paar busjes, lichtgewonde NSB-ers van Roda JC en gesloopte treinen. Daar vallen elke weekeinde wel wat doden.
pi_26319566
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

omdat er nauwelijks grote scharen Heerenveen supporters naar uitwedstrijden gaan? K denk dat dat ook scheelt.
Abe Lenstra bioscoop is dan ook een sfeerloze bak. Erger nog dan de Arena.
pi_26319588
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

O ja, er zijn ook een paar Marokkanen vervelend. Laten we ze allemaal het land uitstampen, daar zijn Chadi en SCH ook vast wel voor, te horen aan hun geblaat hier.
ja schop me terug.. vakantie tijd
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 12:28:04 #258
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26319608
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan kunnen we jarenlang betalen voor het WAO-tje en de medische kosten van zo'n malloot die halfdood wordt geslagen. Liever niet.
neuh, camera erop en de uitzendrechten verkopen. en bij de ingang van t weiland een stand met knuppels e.d. en uit die opbrengst kan alles bekostigd worden.

Dat knokken komt er toch wel, we doen allemaal wel moeilijk over het voetbal maar zoals die gasten zelf zeggen. als t niet meer bij t voetbal kan dan gaan we t bij t ijshockey doen (waar t overigens al gebeurd) of een andere sport
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 18 april 2005 @ 12:28:12 #259
80382 manny
30 is best veel
pi_26319613
quote:

[..]

Klopt. Ik was in Zuid Amerika en daar lachen ze zich kapot dat we in Nederland zo moeilijk doen over een paar busjes, lichtgewonde NSB-ers van Roda JC en gesloopte treinen. Daar vallen elke weekeinde wel wat doden.
prima methode, eerst zorgen dat er elk weekend wat doden vallen; dan klagen we ook niet meer over een kapotte trein.
pi_26319621
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:24 schreef DIGGER het volgende:
Dus moeten we het ook maar zover laten komen???
pi_26319642
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Abe Lenstra bioscoop is dan ook een sfeerloze bak. Erger nog dan de Arena.
Nou en? Er is nooit mot.

Ben jij eigenlijk tegen supportersgeweld???
pi_26319654
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Kleine 2000 man naar Newcastle, in rust en vrede
pi_26319668
quote:

[..]

In het stadion in het uitvak weet je tenminste waar ze zijn.
Het probleem ligt niet in het stadion, tijdens een wedstrijd gebeurt bijna niks.

Als je supporters verbiedt om in het stadion te gaan zitten, zullen ze dan niet juist rondom het stadion en op andere plekken gaan kutten?
Klik dan als je durft
pi_26319673
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:28 schreef manny het volgende:

[..]

prima methode, eerst zorgen dat er elk weekend wat doden vallen; dan klagen we ook niet meer over een kapotte trein.
In Nederland valt het met voetbalgeweld best wel mee hoor. We doen zo overspannen, het uitgaansgeweld is vele malen ernstiger.
pi_26319680
Het is toch krankzinnig dat je naar een wedstrijd gaat om op de vuist te gaan met de supporters van de tegenstander.
pi_26319693
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

neuh, camera erop en de uitzendrechten verkopen. en bij de ingang van t weiland een stand met knuppels e.d. en uit die opbrengst kan alles bekostigd worden.

Dat knokken komt er toch wel, we doen allemaal wel moeilijk over het voetbal maar zoals die gasten zelf zeggen. als t niet meer bij t voetbal kan dan gaan we t bij t ijshockey doen (waar t overigens al gebeurd) of een andere sport
Daarom hebben al die maatregelen die worden genoemd weinig zin. Geknokt wordt er toch wel, bij het IJshockey, op feesten of waar dan ook....
  maandag 18 april 2005 @ 12:31:36 #267
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26319716
quote:

[..]

Ik vind een longperforatie agv een werpster toch vrij heftig, maar misschien ben ik niets gewend.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_26319721
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou en? Er is nooit mot.

Ben jij eigenlijk tegen supportersgeweld???
Het hoort niet, maar er zijn grotere problemen in dit land dan wat supporters die een bus slopen. Een bus die overigens verzekerd is.
pi_26319743
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het hoort niet, maar er zijn grotere problemen in dit land dan wat supporters die een bus slopen. Een bus die overigens verzekerd is.
Daar begint het probleem. Je vindt het niet zo erg. Dan zijn we natuurlijk uitgeluld.
pi_26319747
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:31 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik vind een longperforatie agv een werpster toch vrij heftig, maar misschien ben ik niets gewend.
Vast niet. In andere landen is het vele malen erger. Het argument dat we het in NL niet zo ver moeten laten komen gaat niet op. "Vroegah" was het echt wel erger in Nederland.
pi_26319762
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar begint het probleem. Je vindt het niet zo erg. Dan zijn we natuurlijk uitgeluld.
Ik zie in dat er grotere problemen zijn, op straat is er veel meer geweld bijvoorbeeld. Jij ziet dat niet in. Da's het verschil.
  maandag 18 april 2005 @ 12:33:11 #272
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26319764
Het is en blijft heel simpel: als je je gedraagt dan zijn er geen problemen! En is geen enkel excuus te bedenken voor het vernielen van die treinen gisteren, en als je de schuld dan ook nog af durft te schuiven op de NS dan zit er in je bovenkamer toch echt drastisch iets verkeerd.

Ik zie ook geen oplossing voor het probleem, de hersenloze raddraaiers zullen toch altijd wel een manier vinden om die herrie te schoppen, bijvoorbeeld door veldslagen op een andere locatie te organiseren... Stadionverboden en wedstrijden zonder uitpubliek lossen in mijn ogen niets op. Helaas...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 12:33:12 #273
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26319767
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Kleine 2000 man naar Newcastle, in rust en vrede
en naar NAC uit?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_26319785
Gewoon voetbal afschaffen Ik vind d'r toch niks aan.
  maandag 18 april 2005 @ 12:34:14 #275
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_26319788
Waarom hebben ze die Ajacieden die gisteren wel in Rotterdam aankwamen niet in de Kuip toegelaten? Het lijkt me dat er zo wat problemen na afloop voorkomen hadden kunnen worden. In het stadion zit je immers een stuk meer afgeschermd dan in een geimproviseerde 'kooi' bij het stadionplein.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 12:35:00 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26319801
Ik neem trouwens aan dat de NS geen ajaxfans meer naar wedstrijden gaat vervoeren.
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 18 april 2005 @ 12:35:09 #277
55651 JaWi
Shalom.
pi_26319804
ME afschaffen .
slettebak [@] gmail.com
  maandag 18 april 2005 @ 12:35:32 #278
55651 JaWi
Shalom.
pi_26319811
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef rubbereend het volgende:
Ik neem trouwens aan dat de NS geen ajaxfans meer naar wedstrijden gaat vervoeren.
Of de conducteur stopt op de afgesproken plaats .
slettebak [@] gmail.com
pi_26319815
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Vast niet. In andere landen is het vele malen erger. Het argument dat we het in NL niet zo ver moeten laten komen gaat niet op. "Vroegah" was het echt wel erger in Nederland.
Ik vind niet dat we andere landen als maat moeten nemen . Een voetbal wedstrijd hoort gewoon niet zo veel publiek reservoir te kosten ..punt. Gebeurt dat wel dan is het of aflassen of een manier verzinnen waardoor het minder gaat kosten.

Omdat die 100 supporters willen knokken wordt de hele stad afgezet met honderden agenten en ME en dat voor een wedstrijd? Kom op zeg dat kan toch niet.
  maandag 18 april 2005 @ 12:36:24 #280
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26319834
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

... raar hè dat de verzekeringspremies steeds hoger worden?

Ik heb geen zin om te betalen voor de schade die die imbecielen aanrichten!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 12:36:25 #281
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26319835
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef JaWi het volgende:

[..]

Of de conducteur stopt op de afgesproken plaats .
niet de conducteur maar de machinist stopt de trein
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 18 april 2005 @ 12:38:21 #282
55651 JaWi
Shalom.
pi_26319867
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

niet de conducteur maar de machinist stopt de trein
Ja, die bedoelde ik .
slettebak [@] gmail.com
pi_26319871
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:36 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Inderdaad en ik heb ook geen zin om de politie te betalen die gedwongen extra uren moet maken voor dat stelletje halve gare randdebielen.
pi_26319911
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Inderdaad en ik heb ook geen zin om de politie te betalen die gedwongen extra uren moet maken voor dat stelletje halve gare randdebielen.
Ik heb ook geen zin om de politie te betalen die in Limburg op moet treden tegen 'Lonsdalers'.
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet een andere 'oplossing' te vinden is, dan het verschuiven van het probleem.
Klik dan als je durft
pi_26319921
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik vind niet dat we andere landen als maat moeten nemen . Een voetbal wedstrijd hoort gewoon niet zo veel publiek reservoir te kosten ..punt. Gebeurt dat wel dan is het of aflassen of een manier verzinnen waardoor het minder gaat kosten.

Omdat die 100 supporters willen knokken wordt de hele stad afgezet met honderden agenten en ME en dat voor een wedstrijd? Kom op zeg dat kan toch niet.
Dat valt allemaal wel mee hoor. Er is wat politie op de been, maar die politie is ook op de been bij andere evenementen of op zaterdagavond als losgeslagen jongeren weer met elkaar op de vuist gaan, als er weer eens een bioscoop wordt geterroriseerd, als er een demonstratie is van AFA-malloten of NVU-malloten, tijdens rellen op 30 april.....

Het is niet alleen voetbal. Geweld is inherent aan onze samenleving.
  maandag 18 april 2005 @ 12:41:16 #286
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_26319940
De politiek mag niet zeuren in dit geval. Ze hadden al lang de voetbalwet moeten maken en aannemen. Daarnaast moeten de straffen strenger worden, uitsupports bij risico wedstrijden niet meer worden toegestaan, een meldingsplicht samen met een levenslangstadion verbod voor de bekende groep relschoppers.

Mocht dit allemaal niet lukken, en de mocht de maatschap blijven opdraaien voor de kosten, dan moet het maar eens een tijdje zijn afgelopen met het voetbal.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_26319955
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik heb ook geen zinom uitkeringen te betalen voor mensen die niet eens Nederlands spreken en daardoor geen baan kunnen vinden, ik heb ook geen zin om überhaupt iets te betalen voor de noordelijke provincies, etc...
pi_26319975
Grootste probleem is dat de meeste voetbalsupporters vinden dat die onlusten er eigenlijk bij horen. Dat zie je ook in dit topic. Tja, en dat gaat zich langzaam aan uitbetalen.
pi_26319986
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:36 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Dan ga je niet met die bus mee. Hier is er ook een clownsclub en die busreizen zijn stukken goedkoper dan de busreizen voor de andere fans.
  maandag 18 april 2005 @ 12:43:34 #290
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26320005
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef marcb1974 het volgende:
Mocht dit allemaal niet lukken, en de mocht de maatschap blijven opdraaien voor de kosten, dan moet het maar eens een tijdje zijn afgelopen met het voetbal.

Dat dit nog steeds serieus wordt aangedragen, blijft hilarisch.
pi_26320027
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Waarom? Ik begrijp zo'n reactie eigenlijk wel.
  maandag 18 april 2005 @ 12:45:28 #292
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26320043
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik heb ook geen zinom uitkeringen te betalen voor mensen die niet eens Nederlands spreken en daardoor geen baan kunnen vinden, ik heb ook geen zin om überhaupt iets te betalen voor de noordelijke provincies, etc...
Dan zou je je toch enigszins in onze standpunten moeten kunnen inleven...

Zo kan ik er trouwens nog veel meer bedenken... maar we hadden het hier geloof ik over voetbalvandalisme...

Wat er gisteren gebeurd is, is met geen mogelijkheid goed te praten, ook niet met je pogingen om het als een onbeduidend incident af te doen...
pi_26320047
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Inderdaad, geweld ban je er niet mee uit.
  maandag 18 april 2005 @ 12:46:20 #294
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_26320062
quote:
Nou ja, het ging maar om 2 van de 37 Nederlandse clubs. Dus gewoon de betrokkenen straffen: Ajax en Feyenoord terugzetten naar de Eerste Divisie
  maandag 18 april 2005 @ 12:46:40 #295
55651 JaWi
Shalom.
pi_26320067
Nou mensen, zet de spaarpot maar alvast klaar voor de Amstel Cup finale .
slettebak [@] gmail.com
pi_26320082
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:45 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Dan zou je je toch enigszins in onze standpunten moeten kunnen inleven...

Zo kan ik er trouwens nog veel meer bedenken... maar we hadden het hier geloof ik over voetbalvandalisme...

Wat er gisteren gebeurd is, is met geen mogelijkheid goed te praten, ook niet met je pogingen om het als een onbeduidend incident af te doen...
Nee, dan kunnen we alles wel afschaffen, want geweld is overal. Dan kunnen we alle uitgaansgelegenheden sluiten, de winkels op slot gooien tijdens koopavonden, feesten verbieden, het vieren van oud & nieuw verbieden, geen moslims meer toelaten in bioscopen, etc....

Zoveel is er niet gebeurd gisteren. De trein van Eindhoven naar Den Bosch wordt elke zaterdagavond compleet gesloopt.
  maandag 18 april 2005 @ 12:47:36 #297
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26320092
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan ga je niet met die bus mee. Hier is er ook een clownsclub en die busreizen zijn stukken goedkoper dan de busreizen voor de andere fans.
... euhhh... volgens mij snap je het niet helemaal...
  maandag 18 april 2005 @ 12:49:15 #298
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26320125
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik totaal niet.
Ik vind de televisie, met al z'n geweld, de oorzaak van de rellen gisteren. Ik pleit dan ook voor een grootschalige razzia vanmiddag, waarbij alle televisies in NL in beslag worden genomen, dit geldt overigens ook voor veel boeken, die op een grote stapel verbrandt moeten worden.
Mochten deze milde maatregelen niet werken, dan pas gaan we alle voetballen in NL lek steken.
pi_26320129
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:47 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

... euhhh... volgens mij snap je het niet helemaal...
Jawel hoor. Verzekeringspremie's voor bepaalde bussen zijn hoger geworden inderdaad, maar de clownsclub kan hier gemiddeld 5 euro per wedstrijd goedkoper reizen dan de rest van de supporters. Dus dat van die verzekeringspremie is geen argument.
  maandag 18 april 2005 @ 12:49:46 #300
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26320141
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik totaal niet.

Elk opstootje bij het voetbal (zolang het de incorrecte media trouwens interesseert) wordt breed uitgemeten en onder een vergrootglas gelegt.
  maandag 18 april 2005 @ 12:50:24 #301
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26320152
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zoveel is er niet gebeurd gisteren. De trein van Eindhoven naar Den Bosch wordt elke zaterdagavond compleet gesloopt.
Dus heeft iedere willekeurige ander het recht om de trein naar Rotterdam te slopen Ik kan er echt niet bij dat jij denkt dat dit normaal is...

Ik hou maar op met proberen om het te begrijpen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')