PatrickM | zondag 17 april 2005 @ 22:13 |
![]() Welkom bij de Fok!MC! Dit is een gezellig motorclubje met toffe, jonge mensen! We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al zo'n 6 officiële meets gehouden. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar. Voor foto's van meets kun je hier kijken ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht. Overzichtje van de Fok!MC motoren: FAQ (Frequently Asked Questions): ![]() Gewoon melden in het topic en dan kom je op de lijst ![]() ![]() Er word, afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden, vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer word er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Meestal 2 á 3 weken van tevoren wordt er een vaste datum geprikt. De dagen daarvoor worden de weersvoorspellingen gepeild. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en gereden door een Fok!MC'er. ![]() Dat staat meestal in het profiel van het Fok!MC lid en zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die als laatst reageert in een vol topic is 'verplicht' de nieuwe te openen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden. ![]() ![]() << INSERT LAATSTE NIEUWS ![]() Laatste topics ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:15 |
Kut Makster. ![]() quote:Compoundverschillen? Het midden is slijtvaster dan de rand die grip moet bieden.. Zelfs bij deze Dunlops blijkbaar. ![]() | |
Youp | zondag 17 april 2005 @ 22:15 |
pep, dr is geen schroef om je mengsel armer te zetten ![]() ![]() | |
Youp | zondag 17 april 2005 @ 22:16 |
quote:dat is ook een optie ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:17 |
quote: ![]() ![]() | |
PatrickM | zondag 17 april 2005 @ 22:17 |
quote:Heb net al op M-F iets gevonden dat het bij een hoop banden normale slijtage is bij sportief gebruik ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:18 |
quote:Oh ja, dat zeker en vast. ![]() | |
Rietvaerder | zondag 17 april 2005 @ 22:19 |
Sportief gebruikt zijn ze zeker vandaag ![]() | |
Youp | zondag 17 april 2005 @ 22:20 |
quote:stelschroef voor je stationair toerental ja ![]() ![]() | |
Free-Spirit | zondag 17 april 2005 @ 22:21 |
quote:Jij had er dan ook al eerder problemen mee gehad. Die ruiters waren bijna verongelukt ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:22 |
quote:Heb je dat nog nooit gezien dan ![]() Randen die rullen op, totdat je over de rand gaat en er soort van braampjes over blijven. Gewoon wachten op zon, platter gooien en dan ben je ervan af. De vraag is echter in hoeverre je ervan af wil zijn ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:23 |
quote:Normaal kijk je naar de kleur van je bougie en zet je die luchtschroef toch in of uit. ![]() Zoals gezegd was de bougie altijd mooi cappucino kleurig ![]() ![]() Starten gaat wat minder op den duur enzo. ![]() En er zit nu nog wel A747 raceolie in van Castrol inplaats van Texaco half syntheet shit. ![]() (wat ik uit nood moest kopen bij de proefrit in februari en met lege tank stond voor de tweede keer ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:27 |
quote: ![]() Moeten we soms gaan bevestigen dat je prima reed op de Bosweg? ![]() Bij deze dan, en je pak ziet er ook erg strak uit. ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:28 |
Kijk hier is ff als jullie willen, een rempomp in de aanbieding bij hopmotorsport. Leuke site veel goeie shit en dit is een goede prijs ! (denk ik ![]() Rempomp | |
PatrickM | zondag 17 april 2005 @ 22:29 |
quote:Ik vind 't mooi zoals 't nu is met deze banden. Zijn niet echt bepaald de beste banden. Dalijk als de achterband op is komt er gelijk een set Michelin Pilot Power onder ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:30 |
quote:Ow ja, je kwam van een BMW af natuurlijk ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:30 |
quote:Je moest een nieuw topic openen Markster. ![]() ![]() En ik wil ook wel zo'n Kawasjaak voor erbij, en ook een groen pakkie. ![]() Je doet straks na het coaten van het frame en het motomaster kitje irl weinig of niets onder voor een KTM full uitrusting op het gebied van poserwaarde. ![]() | |
Youp | zondag 17 april 2005 @ 22:32 |
quote:ff wat anders.. hoe rijd jij je blok in? 2 tanks rustig leegrijden is voldoende.. dan vol knallen ![]() ![]() als je weer kan vlammen doe je dat eens goed en kijk je naar de bougi... is hij dan nog te zwart draai dan de luchtschroef eens open (dit moet je eigenlijk doen als de motor stationair draait zodat je het verschil merkt) dus zorg er eerst voor dat het ding stationair draait ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 17 april 2005 @ 22:34 |
Ik ga slapen ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 17 april 2005 @ 22:36 |
quote: ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:38 |
quote:Ik heb er nu pas 2 tanks opzitten, ding loopt gewoon veel te zuinig. ![]() Maar in het verleden reed ik ook wel eens dagen op deze manier, af en toe doortrekken en dat ging wel goed. Er is dus iets veranderd. ![]() ![]() ![]() ![]() Hij liep trouwens ook stationair, en nu met geen mogelijkheid meer. De verstelling op de carb zit al aardig hoog en wil ik niet niet verder doen. ![]() Of zou dat het euvel nu zijn. ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:39 |
quote:Moet helemaal niks hee ![]() Ja ik ga er echt een pimp ding van maken, beetje zoals de ZXR alleen dan SM stijl ![]() Kuipje aanpassen, spatbordkorter, framecoaten (denk ook de achterbrug), voorvork anodiseren, kappen spuiten, motomaster kitje of misschien een braking disk en zorgen dat er iemand een adapter voor me maakt ![]() ![]() Ook nog dikkere olie in de voorpoten en mijn sigma moet er nog op..... Blij als mijn loon weer gestort is ![]() Maar ik neem er de tijd voor, zo ie zo binnenkort ZEER druk met mijn werk, komt een examen aan die ik beter in 1 keer kan halen ivm toekomst perspectief enzo ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:40 |
quote: ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:44 |
quote:Reetspeerdeer style ^^^ | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:45 |
quote:Leuke aanbieding, maar voor 150 euro meer heb je al radiaal geloof ik. En uiteindelijk jouw kennende wil je toch de echte shit. ![]() Ik heb trouwens de hele dag maar met 1 vinger geremd. ![]() En af en toe moesten we toch best aardig vertragen. ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:46 |
Pep hooe heb je eigenlijk die ledjes aan gesloten op je CR? Neem aan dat ik die ook gewoon op mijn klx aan kan sluiten? Want er MOET een oplossing komen voor die mega koplamp, echt geen gezicht man! | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:48 |
quote:JA das ook weer zo.... Op ebay.de staat VEEEEL shit ook radiale pompen van R1's enzo van brembo voor WEINIG geld. Zo een rempomp kan je toch ook gewoon op je fiets moteren ![]() Opzich ijn dat de leuke opties zeg maar ![]() | |
Youp | zondag 17 april 2005 @ 22:49 |
quote:je hebt toch een werkplaatshandboek ![]() ik weet ook niet precies waar de luchtschroef zit bij jou carb ![]() ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:50 |
quote:Ziet er idd leuk uit die remmerij van jou ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:50 |
quote:Er zaten al halogeens in, en deze passen gewoon in dezelfde fitting. ![]() Het licht heeft zowat de hele dag gebrand en thuisgekomen leek het lichtniveau nog geen % minder. ![]() De halogeen kon maar 40 minuten branden, waarvan alleen de eerste 20 een beetje fel. Maar ik heb geen dynamo of lichtspoel, dus dan kan je ze in principe ook direct schakelen. Met wisselstroom zal er nog wel een gelijkrichter tussen moeten denk ik. ![]() | |
Youp | zondag 17 april 2005 @ 22:52 |
quote:ik heb n lichtspoel, ik heb n lichtspoel ![]() ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:53 |
quote:Juist ja een gelijkrichter ![]() Zal is ff gaan kijken bij conrad.nl daar hebben ze ook veel zooi staan ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:55 |
quote:Heb ik misschien ook een lichtspoel.... volgens mij wel heh? | |
Youp | zondag 17 april 2005 @ 22:57 |
quote:ja ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 22:58 |
quote:Ja, maar ik wilde nu al even een lichte verstelling bewerkstelligen. Blijf nog een nachtje bij mijn vriendin maffen. ![]() ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 22:59 |
quote:Mooi ![]() Kwestie van de juiste halogeelampies vinden (wattage ofo zal er wel mee te maken hebben) naar de model bouwshop voor ABS en mek en knutsellen met die handel ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 23:02 |
quote:Anders brand je licht niet zo lang en fel, oplaadbaar accu' tje heeft niet het eeuwige leven. ![]() | |
Makster | zondag 17 april 2005 @ 23:04 |
Tis mooi geweest morgen weer vroeg eruit, mensen benadnkt voor het lachen vandaag ![]() | |
Patrick281 | zondag 17 april 2005 @ 23:04 |
Zow, net even boodschappenlijstje gemaakt, gaat FS even shoppen voor mij morgenochtend. ![]() ![]() ![]() | |
Youp | zondag 17 april 2005 @ 23:13 |
trusten allemaal ![]() ik ga ook ![]() | |
ondeugend | zondag 17 april 2005 @ 23:20 |
Volgens mij was het hier beter weer vandaag. RB en ik hebben een kleine 100 kilometer gereden en het was weer helemaal lekker. ![]() En wat een lawaaiding ! Nu al ! | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 07:18 |
morgen ![]() vanmiddag ook naar de lidl ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 07:39 |
quote:Dus lijkt het me niet dat ie te rijk loopt ![]() ![]() | |
RB | maandag 18 april 2005 @ 07:52 |
S`morgens ![]() Straks naar de Lidl ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 07:55 |
quote:Doperwten halen ![]() ![]() | |
RB | maandag 18 april 2005 @ 07:56 |
quote: ![]() ![]() Geluid van een Duc zonder rammelende koppeling ![]() ![]() ![]() | |
RB | maandag 18 april 2005 @ 07:57 |
quote:Nee split erwten ![]() | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 08:03 |
quote:LED's hebben de drempelspanning, beneden deze spanning branden ze niet. Het is dus aan- of uit met een heel marginale fluctuatie in lichtsterkte. ![]() quote:Gelijkrichter is nodig bij wisselspanning maar elke accu is gelijkspanning. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door hollander172 op 18-04-2005 09:27:02 ] | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 08:04 |
![]() ![]() Wat is er mooier dan s'ochtends vroeg met de mist over het landschap op je SM naar je werk rijden? ![]() ![]() Niet hoeven werken waarschijnlijk. ![]() ![]() En nu werken, en weinig fokkken. ![]() Kreeg vrijdag wat commentaar. | |
RB | maandag 18 april 2005 @ 08:12 |
Laters ![]() ![]() | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 08:21 |
quote:Ik hoop dat je zo wel even je mail checkt Ga zo weg en heb voor die tijd een antwoord nodig | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 08:23 |
quote:Same here, verlanglijstje Pep afwerken | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 08:52 |
quote: ![]() ![]() ![]() quote:Vergeet niet dat de KLX650R in de basis een crosser is, ik weet niet hoe het elektrisch systeem eruit ziet, en of het mogelijk is dat alleen de lampen op wisselspanning staan, en er dus louter een kleine gelijkrichter voor accu zit. ![]() Edit: FS maar gebeld, is niet druk bij de Lidl. ![]() Kleurenschema's voor de helmen zijn totaal anders dan in de advertentie. ![]() ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Patrick281 op 18-04-2005 09:04:27 ] | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 09:10 |
Morgen ![]() ook voordat ik naar werk ging even bij Lidl geweest, was totaal niet druk of zo ![]() ![]() en de score is : ![]() ![]() ![]() en dat allemaal 2X ![]() helmen ook nog even bekeken en de qualiteit viel me zeker niet tegen hoor, ![]() de sloten waren zeker niet intressant er was geen keurmerk of ART nummer te bekennen | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 09:15 |
quote:Regenoverall met die dame erbij? ![]() ![]() ![]() Sloten waren te verwachten. ![]() ![]() Nog gezien dat we gisteren 140 kilometer gereden hebben? ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 09:18 |
quote:ja hebben we gezien we waren te lam en te moe om te reageren ![]() waren wel wat spannende momenten geweest las ik en fillempjes waren cool ![]() wij hebben maar 3 foto's van ons avontuur gisteren ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 09:33 |
quote:Ik heb de filmpjes nog niet eens bekeken. ![]() OPM had ook nog een foto gemaakt bij ons gebruikelijk tussenstopje bij de clown, maar nog niet gepost. ![]() ![]() Wat hebben jullie gedaan op de motor gisteren? ![]() | |
RB | maandag 18 april 2005 @ 09:37 |
En weer terug met: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 09:43 |
quote: ![]() Alleen dat intercomsetje verwacht ik weinig van. ![]() quote:Volgens mij maakt een twin het meeste herrie juist bij een dot gas bij in de lag en middentoeren. ![]() ![]() | |
RB | maandag 18 april 2005 @ 09:52 |
quote:Als het setje niet voldoet kan ik hem nog als handsfree voor de telefoon gebruiken ![]() ![]() Die van mij maakt geen herrie ![]() ![]() | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 09:57 |
quote:Herkenbaar ![]() Is geen sound meer het is alsof de wereld vergaat ![]() | |
RB | maandag 18 april 2005 @ 09:59 |
quote:Dat zeg ik ![]() | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 10:03 |
![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 10:05 |
quote:Op de momenten dat ik achter jou reed gisteren was het net alsof ik met een bazooka beschoten werd. ![]() BAM BAM BAM BAM!!!!!!! ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 10:09 |
quote:Zonnig hier. ![]() | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 10:16 |
quote: ![]() ![]() Ja leuk speelgoed ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 10:20 |
quote: ![]() Maar niet s'ochtends als je naar je werk moet. ![]() ![]() Ik maak nu aanmerkelijk minder lawaai met de nieuwe zuiger en de goede pakkingen rondom het uitlaatsysteem en de carburateur, maar toen ik de straat uitreed was er toch weer een dame op de fiets die al aan de linkerkant een vinger in haar oor deed toen ik nog 20 meter achter haar reed. ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 10:21 |
quote:rondje Gelderland gereden ongeveer 360KM was erg leuk, het ging er behoorlijk stevig op ![]() we hebben een tijdje met een VTR en een VF750R samen gereden ging echt super ![]() enne Raus angst op dijken is ook totaal weg ![]() ![]() | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 10:45 |
quote:Ik ben ook weer terug Voor mezelf toch zo'n slot, motorhoes en regenpak gekocht Voor Pepijn zijn verlanglijstje ingekocht, de helm en handschoenen gelijk maar in 2 maten omdat ik iemand al hoorde roepen dat alles klein valt Kan er beter 1 terugbrengen dan achteraf niet meer kunnen ruilen ![]() | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 10:47 |
Ik moet ook nog naar de Lidl..... ik hoop niet te laat te zijn! | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 10:51 |
quote:Ik zie je al lopen met al die spullen. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 10:52 |
Back! | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 10:52 |
quote:Hier was het nog vrij rustig maar iedereen die binnen kwam bleef wel bij de motorspullen hangen | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 10:54 |
quote: ![]() ![]() Maar er komt vanmiddag een storing vanuit Zeeland over ons land...... ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 10:54 |
![]() | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 10:55 |
![]() We hebben inderdaad gisteren nog wel even het topic gelezen. Het was knudde bij de Bosweg of niet? ![]() ![]() Wij hebben heerlijk gereden. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 10:55 |
Zijn dr nou nog foto's van gisteren of niet ![]() Die foto's die gehost zijn bij Photobucket (die Ralf gebruikt iig) kan ik niet zien.... connection time out... Firefox probleempje ![]() ![]() | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 10:59 |
quote: ![]() Erg weinig mee gelopen ![]() Alles netjes in mijn winkelwagentje gezet, iemand gevraagd om me van de stoep af te helpen zodat er niks uitviel, het winkelwagentje voor mijn auto gezet om over te laden Daar staat het grootste gedeelte nu dus nog in Voordeel van in een dorp wonen, dan kan dat nog ![]() Als ik het straks bij jou breng vraag ik gewoon weer iemand om te helpen Dat is het grote voordeel van vrouw zijn, iedereen is behulpzaam ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 11:01 |
quote:Ik zie een link ![]() ![]() quote: | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 11:01 |
quote:En onnodig veel werk om ze bij Photobucket te hosten terwijl ze gewoon bij de Lidl online staan. ![]() Hij wil ze zeker over een tijdje nog kunnen kunnen gebruiken. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 11:02 |
O god, weer over die LIDL rommel ![]() | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 11:03 |
quote:Niet iedereen koop Oxtar laarzen ![]() (of hoe ze dan ook heten) | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 11:06 |
quote:...bedoel je ![]() | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 11:07 |
quote:Laat ze toch lekker. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 11:07 |
Hebbie spuit elf ook weer hoor ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 11:09 |
quote:kap nou eens met die vooroordelen man ![]() kwaliteit is helemaal niet slecht hoor ![]() ![]() | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 11:09 |
quote:Tsja als jij weer eens laat merken hoe een kortzichtig en bekrompen ventje je eigenlijk bent kan ik het echt niet laten. ![]() | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 11:10 |
Over de Lidl: Er zit een keurmerk in en dus voldoet het aan de minimum veiligheidseisen. Misschien is het niet van zo'n duurzame kwaliteit. Dat geloof ik wel. Maar dat spul is perfect voor erbij! Voor als er een keer iemand achterop wil. (Hoe vaak gebeurt dat nou?) Om daar nou een helm van ¤ 300,- voor te kopen vind ik een beetje onzin. Ik koop wel een helm bij de Lidl dan. Voor ¤ 40,- Het is alleen maar voor erbij! En dat spul is veiliger dan mijn oude helm. Veel te groot en een valpartij meegemaakt! | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 11:11 |
quote:Oh ja, omdat Pepijn gisteren zijn laarzen kapot heeft getrapt ook maar 2 verschillende paar schoenen voor hem meegebracht om uit te proberen. Stond niet op zijn verlanglijstje maar proberen kan geen kwaad. Niet goed, schoenen terug ![]() En voor mezelf een koffertrolley, handig voor onze weekendjes weg, hoeft Pepijn niet zo te sjouwen. Kom normaal echt nooit in de Lidl is toch wel goed bevallen ![]() | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 11:14 |
quote:Kom wel vaker bij de Lidl en 2 tips: 1) Niet gaan als er zo'n pc/laptopaanbieding is. ![]() 2) Niet op zaterdagmiddag gaan. ![]() Tenzij je het leuk vind om schouder aan schouder door die winkel te wandelen. ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 11:15 |
quote:ik ben nu nog aan het nagenieten ![]() heb vanacht in mijn slaap de hele rit volgens mij nog eens dunnetjes over gedaan ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Mercy_symbol op 18-04-2005 11:20:30 ] | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 11:23 |
quote:Zal er aan denken, bedankt voor de tips Schouder aan schouder wandelen doe ik nooit Geen geduld voor en aangezien ik thuis werk ook niet echt nodig om in de "spits" boodschappen te doen Vanochtend ook rustig tot 09.00 gewacht voor ik ging rijden anders staat er precies op de route naar de Lidl een file en om daar nou onnodig in te gaan staan ![]() | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 11:24 |
quote:Zal je wel moe zijn ![]() | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 11:26 |
quote:De lidl hier hebben ze al twee keer moeten ontzetten toen er zo'n pc aanbieding was en de laatste keer was ik er dus ook onder het mom: "ik ga wel vroeg dan is het nog niet zo druk" ![]() Niet eens voor die aanbieding overigens. ![]() | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 11:27 |
quote:Niet dat dat veel zegt Die Oxtar laarzen van Pepijn waren gisteren met "even een keer" de motor aantrappen zo kapot [ Bericht 2% gewijzigd door Free-Spirit op 18-04-2005 11:43:38 ] | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 11:29 |
quote:Hihi Weet nu in ieder geval wat die bodyguard bij de deur deed, behalve met zijn mobieltje spelen | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 11:30 |
quote:* gniffelt stiekumpjes in het knuistje * | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 11:30 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nee, zal ze wel proberen, wie weet is het wat. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 11:32 |
quote:Hahaha, best kortzichtig en naief als je vertrouwd op een keurmerkje! | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 11:32 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 11:32 |
quote:Inderdaad, soms gaat heel duur spul waarvan je kwaliteit en duurzaamheid mag verwachten ook zo kapot. Het is helaas niet altijd zo maar op merk of prijs te beoordelen wat nu langer mee gaat. En ik heb bij motorrijden toch al gemerkt dat het handig is om meerdere kleding te hebben. Bijvoorbeeld als het geregend heeft dan kan het ene pak nog klam zijn de volgende dag. Dat is echt niet lekker om dan aan te hebben. En bijv. de motorlaarzen hebben totaal geen grip. Als het regent kan het ook heel gevaarlijk zijn, dus dan is het het overwegen waard om kistjes of andere motorlaarzen met betere zolen aan te doen. | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 11:32 |
quote:Ben je dr mee gevallen dan ![]() | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 11:33 |
quote: ![]() Lijken op je laarzen maar dan korter Idd niet zeuren, maar proberen ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 11:33 |
quote:Daar zijn ze ook echt voor gemaakt heh, ze zijn gemaakt om berscherming te bieden tijdens het vallen. Tja, als je ze in de fik steekt gaan ze ook kapot... ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 11:34 |
quote:Kickstarter ging als een mes door de boter. ![]() ![]() Maar ja er horen ook echte cross laarzen bij. En ik doe normaal de kisten aan op het ding. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 11:34 |
quote:Komt ie weer zn standaard woordjes ![]() Nee, jij trekt volle zalen.... | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 11:35 |
quote:Best kortzichtig als je overal maar tegenaan gaat schoppen omdat het je niet aanstaat. quote:Oxtar laarzen die kapot gaan na een paar keer trappen. Daar gaat Riets' kwaliteit... | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 11:37 |
quote: ![]() lekker uitslapen op mijn werk ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 11:38 |
quote: ![]() ![]() ![]() Sjonge, zijn jullie nou zo dom of lijkt het maar zo ![]() ![]() Geen idee wat jullie hier nu mee willen zeggen ![]() ![]() Dat is net als de brandweerlaarzen die ze gebruiken bij de brandweer. Die zijn gemaakt om te beschermen tegen extreme hitte. Maar als je daar dingen mee gaat doen waar ze niet voor gemaakt zijn, bijv. bergbeklimmen, gaan ze ook kapot. En dan gaan jullie ook zeggen dat ze kwalitatief niet goed zijn ![]() Snap ook niet waarom ik nu weer kortzichtig en bekrompen genoemd wordt, puur omdat ik die kleding niet vertrouw, ook al zit er een keurmerkje in.... volgens mij is dat gezond verstand en niet kortzichtig en bekrompen... Ik geef de voorkeur aan kledingsmerken die zichzelf door de jaren heen al bewezen hebben. Dat jullie nu vertrouwen op goedkope LIDL rommel moeten jullie weten, maar volgens mij zijn jullie dan kortzichtig en niet ik... Maar ach, het is je lichaam maar.... | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 11:41 |
quote:Geen last van je knie of ben je die door het rij genot even vergeten ? | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 11:42 |
quote:Ach ja....... Het is maar voor erbij. #En dan ga ik geen "merkkleding" aanschaffen die ik te duur vind. ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 11:45 |
quote:wie is er bekrompen genoeg om kwaliteit in de prijs van het artikel uit te drukken ? ![]() een 15 jarige die nog op school zit kan ik nog begrijpen dat ie alleen maar merkspul wil hebben ![]() maar dat jij zo denk is toch wel erg triest ![]() | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 11:45 |
quote:Ook goede merken hebben minder goede spullen. Laatst nog een artikel gelezen in MOTO73 over een jas van Dainese waar je 500 Euro voor betaald maar die toch een aantal flinke minpunten had. Ik hoef die jas niet, want die jas voldoet niet aan mijn eisen en je betaalt er ook nog eens 500 Euro voor. En volgens mij lees je niet alles wat er gezegd wordt. Luc had het voor spullen erbij. Voor bijv. een bijrijder. Of de bijrijder heeft niets, of de bijrijder heeft toch een helm die gekeurd heeft. Ik ga voor een bijrijder geen honderden euro's uitgeven. We wonen niet allemaal bij onze ouders. Als je straks op jezelf woont, ga je ook anders met dat soort dingen om. Ik denk dat iedereen wel om veiligheid denkt. Je moet niet vergeten dat het in deze maatschappij vaak om modepaardjes gaat. De ene keer is het ene merk/product helemaal het einde, de andere keer het andere. | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 11:48 |
quote:Het was naar 10 minuten toch, en dat was lang genoeg. ![]() Nieuwe bougie en in 1 trap lopen. ![]() Vanavond even wat minder rijk afstellen. ![]() Maar ze zijn inderdaad niet gemaakt voor een crossmotor. Wilde mijn kisten, maar kon ze (even) niet vinden thuis. ![]() Weet nu wel waarom er een lelijk PVC slangetje op de kickstart zat. ![]() Supersport laarsje moet licht en soepel zijn, crosslaarzen zijn hoger, zwaarder en vooral steviger rondom. (maar hebben weer niet dezelfde shockabsorbtie plekken) | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 11:49 |
quote:Lief dat je het vraagt. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 11:53 |
quote:Wel oppassen met je knee down's, of zaten die er nog wel op. ![]() | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 11:58 |
quote:Die konden gewoon blijven zitten. Voor mijn gevoel (en trouwens ook wel te zien aan de schaamrandjes, 1 cm helemaal niet slecht voor een beginner) ga ik wel plat en soms steek ik mijn been iets uit (vooral bij de VFR), omdat de motor anders niet hard genoeg de bocht door wil, maar de grond zal ik nog wel niet halen. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:09 |
quote:Waar staat dat ik kwaliteit in prijs uit druk dan ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:11 |
quote:Ok. Maar ik heb het over primaire motorkleding. | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 12:12 |
quote:waarom geef je de Lidl spullen dan geen kans om zich te bewijzen ? enne niet verzonnen een paar topics terug gelezen | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 12:15 |
quote:Wat maakt het uit primaire kleding of niet voor die zondagrijders, blijft hetzelfde risico. ![]() ![]() Als dat er al is. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:16 |
quote:Zeg jij nou niks met je spijkerbroekje ![]() | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 12:16 |
quote:Ik weet niet of je dat in woorden gezegd hebt, maar dat is toch de achterliggende gedachte? Ik koop (en ik ga niet eens kijken) niets bij de LIDL want het is daar allemaal goedkoop en dat kan bij voorbaat al niets zijn. Ik heb tenminste niet anders gehoord dan dat je de LIDL alleen maar afkraakt. | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:19 |
quote:Hab nergens gezegd dat duurdere kleding beter is dan goedkope. Dat jij dat nu zo opvat kan ik niks aan doen. Enne, de LIDL zich laten bewijzen? Daar moet je dus voor onderuit gaan, iets wat niemand zn hobby is. Maar hee, als jij nou ff onderuit gaat ermee kan de LIDL zich bewijzen en kan ik misschien ook LIDL motorspullen gaan gebruiken als het wel goed blijkt te zijn ![]() Slaat dus nergens op wat je daar zegt. Beetje hetzelfde idee als testdummy zijn voor een autofabriek.... Je rijdt straks met iets rond waarvan je helemaal niet weet of het wel goed is, en dat gaat me toch net iets te ver ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:21 |
quote:Snap je het nou echt niet ??? Geld is de achterliggende gedachte helemaal niet, dat is die van jullie! (Lekker goedkoop). Net als wanneer je een Ferrari koopt en dan goedkope olie van de Q8 erin gooit omdat dat zo lekker goedkoop is.... Ik zeg hele tijd al, ik koop liever kleding die zichzelf door de jaren al bewezen heeft. En tja, dat ie nou eenmaal duurder is neem ik voor lief, motorrijden is uberhaupt duur dus waarom dan besparen op kleding.. (staat hierboven in mijn vorige post al). Ik kraak de LIDL niet af, ik zeg gewoon dat ik er niet op vertrouw en als je wel vertrouwd op het keurmerkje dat je niet helemaal snugger bezig bent.... Je neemt nu gewoon van fabrikanten aan dat het goed is, terwijl het JOUW hoofd moet beschermen, niet die van hun.... (ik spreek nu in het algemeen voor bijv. iemand die en helm koopt daar). Ik vind dat toch wel ver gaan omdat motorrijden sowieso al gevaarlijk genoeg is, dus goede kleding kopen (waarvan je al weet dat het goed is en dat weet je van de LIDL nog niet) is wel het minste wat je kunt doen vind ik.... | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 12:25 |
ik geef het op ![]() tegen zo'n bord voor je hoofd kan geen mens op ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:29 |
quote:Je draait de boel op beste Mercy ![]() Omdat je kiest voor kleding waarvan je weet dat het beschermt heb je een bord voor je hoofd ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 12:29 |
quote:Ze hadden geen motorbroeken in de aanbieding. ![]() Ik ga wel die Lucky Strike overall eens proberen. ![]() | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 12:29 |
quote:Wilde ook al wat schrijven maar ik doe al geen moeite meer. ![]() Tegen zoveel kortzichtigheid kan je niet op praten. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:30 |
quote:Onderbouw ![]() | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 12:30 |
quote:Ik ben het er mee eens dat je niet op kleding moet besparen alleen omdat het goedkoop is. Maar het hangt er misschien ook aan wat. Een helm en een pak moeten van mij heel goed zijn. Handschoenen vind ik ook belangrijk, maar als het gewone goede leren handschoenen zijn dan is het volgens mij goed. Maar bijv. het regenpak, de motorsokken en de backprotector die wij dan gekocht hebben, mogen van mij dus best goedkoper zijn. Ik zou geen backprotector gekocht hebben als het niet voor deze prijs was. En daarbij valt mij de bescherming in de pakken die ik heb (beide van een goed merk!!) ook vies tegenvallen hoor. Ik dacht dat het echt super goede protectie was maar het blijken ook maar gewoon dunne dingen te zijn hoor. | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:30 |
quote:Okay ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:32 |
quote:Ik heb ook alleen over de helmen, motorjassen, motorbroek en handschoene evt. VOORNAMELIJK de helmen. Sokken en regenpak boeit toch geen ene flikker ![]() | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 12:34 |
quote:Aan de ene kant veroordeel je iets wat je niet gezien/gevoelt/geprobeert hebt en aan de andere kant geloof je blindelings de marketingmachine van grote fabrikanten. ![]() Je denkt toch niet dat "grote" merken zo goed verkopen omdat het alleen maar kwalitatief goed spul is he? ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 12:38 |
quote:Klopt, die backprotector is een extra'tje die ik niet zo snel zou kopen verder, en wie weet koop ik later met de SM circuitplannen nog wel eens een merk protector. ![]() Mijn handschoenen komen bij Safe vandaan, deze Lidl zagen er op het plaatje een stuk beter uit. ![]() Zal het vanavond zien. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:39 |
quote:Ik beoordeel voor mezelf puur het feit dat er nog geen ervaringen mee zijn in hoeverre ze beschermen! Ik ga dat toch niet zomaar aannemen.... ![]() Als ik een pak van AlpineStars/Evolution/Rev'it koop weet ik gewoon zeker dat dat beschermd.... want daar zijn al zoveel valpartijen mee gebeurd en die merken hebben zichzelf gewoon bewezen ![]() Maar de helm vind ik nog belangrijker, je hebt geen idee wat die LIDL helmen doen met een val.... terwijl als je een Arai/Nolan/Shoei/Shark etc koopt je gewoon weet dat het goed spul is ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 12:40 |
quote:Ik heb een backprotector van de Polo uit Duitsland, van Betac. 27 euro..... Maar goed, backprotector boeit ook niet zoveel, is lang niet zo ingewikkeld als de techniek van een helm of zelfs een motorpak.... | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 12:50 |
Een rel, zonder mij ![]() Toppie ![]() ![]() ![]() Heb van 7 uur 's ochtend tot nu geprogrammeerd. Nu even douchen en dan naar school. Houden jullie het wel leuk hier? ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 13:07 |
quote:Daar ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 13:08 |
quote: ![]() was geen probleem ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 13:10 |
quote:De Fok! MC is weer in zijn oude waarde, normen en bezetting hersteld. ![]() ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 13:11 |
quote:weet jij nog die backprotectors die we bij Safe onderzocht hebben ?? qua prijs en kwaliteit is er met deze niets mis hoor ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 13:14 |
quote:Bij Safe gaat de marge over kleding inderdaad met 2.5 keer over de kop. ![]() Maar Riet heeft zelfs nog een goedkopere backprotector schrijft hij net. ![]() | |
ondeugend | maandag 18 april 2005 @ 13:16 |
![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 13:25 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:26 |
quote:En wat zegt het dan hoever een backprotector kan buigen ![]() En wie zegt dan weer dat Safe alleen maar goed spul verkoopt. Als je goed had gelezen zou je gezien hebben dat ik het voornamelijk over de helmen had.... | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 13:27 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:27 |
quote:Dat merk ik ja... | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:29 |
quote:4e keer: heb het over motorpakken en helmen.... De meeste jassen hebben standaard een goedkoop stukje schuimrubber er in zitten. Dat is ook goed gekeurd maar is bijna niets waard. Toen die gebroken was heb ik een backprotector gekocht die er vele malen steviger uitziet dan het standaard stukje schuimrubber. Daarbij komt dat een backproctector extra veiligheid is terwijl een motorpak of helm standaard al heel goed moet zijn.... | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 13:31 |
quote:ik zou mijn leven niet aan 29 euro toevertrouwen hoor ![]() ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 13:32 |
quote: | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:32 |
Ok. Ik stop er mee. Het word duidelijk niet gesnapt ![]() ![]() Tip: ga eens een vervolgopleiding doen en dan praten we wel weer ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 13:36 |
quote:Dat moet wel weggegooid geld zijn, koop je een rugprotector, een nuttig extra, krijg je een niet werkend exemplaar. ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 13:36 |
quote:bij Safe staat er een bekend merkje op en dat is iets waar JIJ waarde aan hecht. ![]() en een rugprotector is bedoeld om te voorkomen dat je je rug breekt bij te ver doorbuigen naar achteren, en laat het nou bij die Safe dingen veel verder doorbuigen als ik net bij de Lidl protector heb geprobeerd. terwijl het materiaal hetzelfde aanvoelt. ![]() en nu stop ik echt ermee want het heeft totaal geen zin ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 13:39 |
quote:dat bedoel je neem ik aan toch wel voor jezelf he ![]() volgens mij is het scholings niveau hier toch wel HBO en hoger volgens mij. ![]() nu jij weer ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:39 |
quote:Inderdaad, want je snapt het niet helemaal geloof ik... Naar mijn weten is een backprotector bedoeld tegen klappen vanaf te achterkant ![]() Dus jij denkt echt dat als jij met je rug op een lantaarnpaal afkomt en je raakt de lantaarnpaal met 100km/h dat zo'n protectortje nog helpt ![]() Weet je waarom het geen zin heeft? Omdat jullie niet lezen. Ik had het over motorpakken en helmen, vooral helmen.... die dingen zijn vele malen belangrijker dan een backprotector. Maare, doe gerust eens een traffic training bij Freebike, dan zul je het snappen ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:40 |
quote:O, nu word ie mooi, ga je je nu verschuilen achter je opleiding ![]() Volgens mij heb jij alvast geen HBO gehad want dan had je vast wel begrepen dat ik een vervolgrijopleiding bedoelde... en had je wel goed kunnen lezen denk ik ![]() Ik denk toch dat je aan een traffic training en ervaring meer hebt bij motorrijden dan je hoogst genoten opleiding....... ![]() | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 13:42 |
quote:Ik denk dat jij het niet snapt. Wij hebben het geen van allen over onze HOOFD-kleding. Alleen maar kleding voor erbij! Voor als er toevallig een keer een bijrijder is die niks heeft. Geen pak, schoenen, handschoenen of een helm oid. Dan kun je zelf beter wat van de Lidl hebben liggen ipv helemaal niets. (Of in mijn geval slechts een veel te grote helm die al een valpartij heeft meegemaakt) | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 13:43 |
-edit dubbel ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 13:43 |
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/95022/1![]() ![]() ![]() Die poser foto ook nog ![]() Het is maandagmiddag trouwens menschen ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:43 |
En ik heb het over helmen en motorpakken. Dat word niet gesnapt geloof ik. | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:44 |
quote:Ow vandaar, een soort middagje voor motorleken ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 13:45 |
quote:Alleen ikke ![]() ![]() Zoals gezegd zie ik weinig in mijn huidige handschoenen qua veiligheid, hoop dat deze beter zijn. ![]() (en anders mogen ze terug) Maar voor de circuittraining waar ik voor ingeschreven ben ga ik misschien wel speciaal een helm kopen die aan de eisen van de KNMV voldoet, had on-line een PDF gevonden. ![]() quote:Precies, een nieuwe goed passende helm is beter dan een oude (en iedere) en veel te ruime. ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 13:46 |
quote:Een middagje voor relleken, vrijdag ben ik erbij ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:47 |
quote:En jij bent onze blauwhelm ![]() | |
ondeugend | maandag 18 april 2005 @ 13:48 |
quote: ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 13:48 |
quote:Een blauwhelm van de LIDL of liever een Nolan/Shoei/whatever? ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 13:48 |
quote:Damn, ik dacht dat het midden in de nacht was en ik een nachtmerrie had dat ik op mijn werk zat. ![]() Misschien zijn het dan de frustratie's dat het weekend over is. ![]() ![]() Edit: leuke foto in dat topic. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 13:49 |
quote:Vraag maar een Mercy, dat is onze expert op motorgebied ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 13:54 |
quote:Volgens mij was hij van de backprotectors en jij van de helmen ![]() ![]() Ik ga naar school op de motor ![]() ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 13:54 |
quote:Als je het maar niet verleert ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 13:58 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
RB | maandag 18 april 2005 @ 14:01 |
Voor de liefhebber. Tekst en uitleg van een goeie helm ![]() Motorhelmen Niet alleen in de motorsport maar ook voor het gebruik op de weg moet elke motorrijder een goedgekeurde helm dragen. Helmen worden door de fabrikant aangeboden aan een onafhankelijk keuringsinstituut. Voor Nederland is dat de TNO in Delft. Bij de keuring wordt de helm onderworpen aan een reeks van testen volgens Europees vastliggende normen. In elk land wordt een helm dus aan dezelfde testen onderworpen en het maakt dus niet uit in welk land een keuring is uitgevoerd. De belangrijkste proeven zijn de metingen van de schokdempende werking, de weerstand tegen de inslag van een scherp voorwerp zowel bij hoge en extreem lage temperatuur, de bevestiging en sterkte van de helmsluiting en ook de bestendigheid tegen inwerking van chemische stoffen als brandstof en olie. Ook de invloed van UV-straling (zonlicht) wordt getest. Kortom, de helm ondergaat een waar martelprogramma. Voldoet een helmtype minimaal aan al deze eisen dan wordt een type-goedkeuring aan de helm verleend en kan de fabrikant bij de productie een voorgeschreven label in de helm naaien. De -meestal witte- label is herkenbaar aan de hoofdletter E met cijfer in een cirkel en een volgnummer wat betrekking heeft op de keuring en de productie. De aanduiding E1 geeft aan dat die helm in Duitsland is gekeurd. Een goedkeuring garandeert de koper dat de helm tenminste aan de veiligheidsnorm voldoet maar zegt niet zo veel over de kwaliteit van de verschillende merken en types helmen. Onderling kunnen er verschillen bestaan in de bij de test gehaalde score. Zo kan een type helm een betere dempingswaarde hebben maar op een ander testpunt weer minder goed hebben gescoord. Raadpleeg daarom voor je keuze de consumenten-testen van motorbladen en laat je ruim voorlichten door verschillende merken-dealers. Een van de belangrijkste punten is de juiste pasvorm van een helm. Een slecht passende helm kan nooit een optimale bescherming bieden en een niet goed vastgetrokken sluiting betekent dat de beste helm dan slechter is dan een goed bevestigde ‘slechtere' helm. Keuringsnorm. Dit systeem van keuringen is wettelijk vastgelegd sinds het begin van de jaren ‘80 en is in de loop van de jaren steeds strenger geworden. Zo was de eerste versie de norm 22-02 en sinds 2001 wordt de keuringsversie 22-05 gebruikt. De norm waarop de helm is gekeurd valt ook te lezen uit het nummer van het goedkeuringslabel. Het begint dan met de aanduiding 22-04, of zoals de laatste versie beginnend met 22-05, gevolgd door het serienummer. Bij de 22-05-code kan een letter zijn opgenomen, bv. een J voor een type jethelm, een P voor een ‘klaphelm' wanneer het kindeel meegekeurd is of NP als dat niet het geval was. In de 22-05 keurversie zijn ook eisen gesteld aan sterkte en helderheid van het vizier. Dat moet tenminste 50% licht doorlaten, ook als het getint is. In dat geval is zo'n vizier herkenbaar aan een opgedrukt symbool van een zonnetje of met de inscriptie "Daytime". Dit laatse kan voor sommige landen belangrijk zijn. Zo mag je in Engeland niet zo maar gebruik maken van een donker ‘streetfighter'-vizier en kun je in Duitsland en sommige andere landen voor een verkeersongeval aansprakelijk worden gesteld als je tijdens het gebruik van zo'n -niet gekeurd- donker vizier een aanrijding hebt gehad. Helm-opbouw. Helmen hebben een harde buitenschaal die bestand moet zijn tegen vervorming, moet beschermen tegen het indringen van een scherp voorwerp, moet taai zijn en man niet snel doorschuren, bestand tegen weer en wind, kou en hitte, tegen zonlicht en moet ook nog een kleurtje hebben of gelakt en beplakt kunnen worden. En of dat nog niet genoeg is mag hij vooral niet te zwaar zijn en liefst zo goedkoop mogelijk te produceren zijn. Het binnenwerk zorgt voor de schokdempende werking maar moet niet zo zacht zijn dat het snel vervormt en dus geen pasvorm meer geeft. Het moet jaren lang bestand zijn tegen zweet, water en wasmiddelen en mag niet na korte tijd verharden. Omdat een buitenschaal op dure mallen wordt gemaakt zijn er meestal maar twee ‘maten' en wordt de individuele pasmaat gemaakt door de vorm en dikte van het binnenwerk uit zogenaamd ‘piepschuim'. De juiste pasvorm en het draagcomfort wordt meestal aangepast door gebruik te maken van zachtere -schuimplastic- vulstukken. Moderne helmen hebben bovendien allerlei aanpassingen voor ventilatie en -vizier-sluitmechanismen. Een behoorlijke opgave dus voor een helmenfabrikant en zijn ontwerp-afdeling. Door langdurig gebruik zal een helm steeds meer de vorm van je hoofd gaan aannemen en daardoor ook ruimer gaan zitten. Daarom is het belangrijk dat je bij de aankoop niet een ruim zittende helm kiest. Die zal na enige tijd op je hoofd lubberen en bij het rijden door de winddruk gaan verschuiven wat niet alleen onprettig is maar ook gevaarlijk omdat bij een val zo'n helm gemakkelijk kan ‘afschuiven'. Hiervan zijn helaas verscheidene praktijkvoorbeelden te geven. Ditzelfde geldt ook voor een ‘gebruikte', een 2ehandsje of een van een kennis geleende helm! Bedenk ook dat juist die binnenschaal belangrijk is voor de schokdempende werking tijdens een schuiver. De harde buitenschaal verdeelt de kracht van de klap en de binnenschaal wordt tussen hoofd en buitenschaal vervormt. Daarbij wordt de energie opgenomen doordat de ‘blaasjes' van het piepschuim kapot gedrukt worden. Dit herstelt zich nadien niet meer zodat een helm na een flinke val absoluut vervangen moet worden, ook al denk je dat er geen beschadiging zichtbaar of voelbaar is. Dit is gelukkig niet het geval als je de helm per ongeluk eens van de buddy laat stuiteren. Dan kan alleen de buitenschaal -of het vizier- beschadigd raken. Raadpleeg bij twijfel altijd een helm-dealer! Sport-helmen. In de motorsport worden de zwaarste eisen gesteld aan een helm. De KNMV heeft voor haar sport-deelnemers in de Motorsport Reglementen nog verdergaande regels opgenomen. Daarbij kan een fabrikant of importeur van een helm zelf bepalen welk type helm uit zijn range hij geschikt/het beste acht voor gebruik in de motorsport. Een race-helm wordt elke wedstrijd op beschadigingen gecontroleerd en mag maximaal 4 jaren worden gebruikt. Wil je meer hierover weten, kijk dan op de pagina "Helmen in de motorsport". Materialen. Het materiaal voor de buitenschaal kan in twee hoofdgroepen worden opgedeeld, de "thermoplast" en de "thermo-hardende", ook wel duroplast" genoemde materialen. Thermoplast maakt gebruik van een basisstof in korrelvorm die onder verhitting tot een spuitbare of gietbare massa wordt en dan in een mal of spuitgietvorm kan worden geperst. Na uitharding wordt de mal geopend en wordt de schaal als ruw gietstuk verder bewerkt. Dergelijke vormen zijn soms herkenbaar aan een vormnaad. Duroplatst bestaat voornamelijk uit een kunsthars en een vulmiddel als glas- of koolstofvezel wat voor de sterkte zorgt. Duroplast wordt met de hand in lagen opgelegd of gespoten en is dus veel arbeids-intensiever. Steeds meer worden combinaties van materialen verwerkt. Thermoplast materialen : * Polycarbonaat. Hoge taaiheid en bestand tegen temperaturen van min 150 tot plus 135 graden C; geeft een hard en strak oppervlak en diverse basiskleuren zijn mogelijk; heeft een goede weerstand tegen doordringing. Minder positief is de snellere veroudering van het materiaal wat slecht bestand is tegen oplosmiddelen in lak en kleefmiddelen. Reageert slecht op olie, benzine ed. Bekend onder de namen Antracol, Lexan, Macroblend, Macrolon en ML 3400. * Acrylnitryl-Butadeen-Styrol (ABS). Hoge taaiheid, ook bij lage temperaturen, goede geluiddempende eigenschap, slechte verouderings-eigenschap. Bekend onder de namen IMAC, Novodur, Ronfalin, Telloran en Urtal. *Polyamiden (Nylon). Wordt als basismateriaal niet veel gebruikt. Gevoelig voor vocht-opname en krijgt (afhankelijk van bv de luchtvochtigheid) snel een broze structuur. Kan veel vocht (zweet) aan de buitenlucht afgeven. Heeft een hoge slagdempende waarde en blijft ook bij hogere temperatuur goed haar vorm behouden maar is zeer gevoelig voor inwerking van zonlicht (UV). Bekend onder de namen Durethan, Grilon en Zytel. Duroplast materialen: *Glasvezel. Heeft een grote treksterkte en is scheurvast. Is vormvast. Is gemakkelijk en zonder dure technische hulpmiddelen te verwerken. Is als wapeningsmateriaal goedkoop maar heeft een specifiek hoog eigengewicht. Behoeft een nauwkeurige verwerking anders bestaat het gevaar van ongelijkmatige materiaal dikte. Slecht doordrenken van de kunsthars geeft broze en zwakke plekken. Kan na een klap slecht herkenbare en onder de oppervlak lopende breukvlakken vertonen. Bekend onder de namen Glasfiber (Fiberglas). *Koolstofvezels. Is 1/3e lichter dan glasvezel. Hoge treksterkte maar relatief slecht op druk belastbaar en geeft dan kans op breuk. Absorbeert een stootbelasting relatief slecht. Bekend onder de namen Karbon en Tenax. *Aramide-vezels. Zeer goed bestand tegen doorschuren en doordringen maar moeilijk en tijdrovend te verwerken. Heeft een nog lager specifiek gewicht dan koolstofvezel. Slechte UV-eigenschappen waardoor een goede laklaag aanwezig moet blijven. Bekend onder de namen Kevlar, Technora en Twaron. *Polyethylenen. Momenteel de lichtste high-tech vezel. Uitstekende energie-opname en taaiheid. Uitstekend bestand tegen doorschuren. Heeft een relatief laag smeltpunt. Bekend onder de namen Dyneema en Spectra. . Bij de bouw van moderne helmen worden steeds vaker combinaties van verschillend materiaal in één helm gebruikt voor die delen waar de kwaliteiten van deze materialen het best tot hun recht komen. Uit veiligheidsoverweging zouden helmen steeds lichter moeten worden. De nieuwste technische snufjes voor vizier-mechanisme, ventilatie en helmsluitingen die onder druk van een op comfort gestelde consument worden toegepast zorgen er echter voor dat dit streven vaak, ondanks dure materialen en een uitgekiende constructie, nog niet wordt gehaald. | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:02 |
quote:WAS ja ![]() ![]() Al weet je het nut van de backprotector niet helemaal ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 14:02 |
Zo, net een helm van de Lidl gescoord. Straks eens kijken of ie goed past, jammer dat ze mijn maat niet meer hadden. Oja, en ik ga heus wel duur merkspul kopen (ook al komt het uit dezelfde fabrieken) als dat nodig is. Als ik zeg maar ook uit bochten ga vliegen enzo ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:03 |
quote:Ik moet nog zien of een helmpje van 40 euro wel een (goede) pasvorm heeft ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:04 |
quote:Bron? ![]() Het KAN gewoon niet dat die integraal helm van de LIDL van 40 euro NET zo goed en lekker zit als een Arai.... om nog maar niet over de bescherming te spreken ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 14:10 |
quote:en jij geloofd dat er voor een helm van 40 euro een aparte fabriek de grond uit word gestampt? Die helmen komen uit dezelfde fabrieken, worden van dezelfde materialen gemaakt. Gewoon de 'restanten' zeg maar. Dat gebeurt in elke fabriek bij elk product dat er gemaakt word. Comfort better? Misschien, er zal meer aandacht aan worden besteed, maar comfort is dusdanig persoonlijk dat ik daar al niet meer voor naar merken kijk. Veiligheid? Lekker belangrijk al die zogenaamde "keurmerkjes" en merknamen. Buiten dat heb ik mijn leven al aan goedkopere dingen toevertrouwd dan 40 euro. Laat me raden? Jij hebt een Arai? Ben benieuwd als jij een ander merk koop wat dan het beste is dat er op de markt te krijgen is. Wel eens van tunnelvisie gehoord? | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 14:13 |
quote: ![]() Ik ben wel benieuwd hoe dat onder het leren pak zit en of het trouwens wel past. Gisteren had ik het heel koud op de terugweg, dus toen heb ik de oude motorjas van Mercy daar overheen aan getrokken. Ik had op sommige plaatsten dus twee keer protectie zitten. Het voelde wel even raar aan, maar het went wel en het was in ieder geval geen belemmering voor het rijden. | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:18 |
quote:Ik heb geen Arai, ik heb een Shark. Enne verder wil ik nog 1 ding zeggen: blijkbaar heb je geen geld of heb je het geld niet over voor een duurdere helm, dus houd jezelf maar voor de gek en maak jezelf maar wijs dat het idd hetzelfde is als een ''echte'' helm ![]() ![]() | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 14:21 |
quote:Kijk Pepijn dat is die zwarte helm waar ik het vanmorgen over had Ik heb overigens ook de zwarte gekocht maar dat zie je vanavond wel [ Bericht 8% gewijzigd door Free-Spirit op 18-04-2005 14:44:13 ] | |
ondeugend | maandag 18 april 2005 @ 14:21 |
Ik heb een Arai ...... Was de enige die goed passen deed. ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 14:23 |
quote:tis de helm voor een bijrijder, had de vorige topics wat beter gelezen ![]() En waarom komt het bij jou altijd neer op geen geld hebben? Dat is een beetje standaard antwoord als ik geen argumenten meer zie. Beetje zelfde verhaal als die Garmin van je (of was ie nou van je pappie). Wil je nou een pissingcontest gaan houden wie de duurste spullen heeft? | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:24 |
"It's all about the money" ![]() En ik heb dus over gewoon een helm voor jezelf. Ken je de gezegde goedkoop is duurkoop? Nogmaals, het gaat oorspronkelijk niet om het bedrag, maar goede helmen zijn nu eenmaal duur. Can't help it. Maar een begrafenis is ook duur ![]() | |
ondeugend | maandag 18 april 2005 @ 14:25 |
Pissingcontesten gaan over hoe ver je komt hoor. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:26 |
Ik vraag me trouwens af waarom GP-coureurs, motoragenten en ambulancepersoneel dan niet met helmen van de LIDL gaan rijden, scheelt een hoop toch en net zo veilig (is immers goed gekeurd ![]() | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 14:27 |
quote:Dit vind ik wel een strakke uitleg. Ik denk ook dat het zo zit. Ik heb in het laatste jaar van mijn studie veel bij de Aldi gewerkt en daar zag je ook heel vaak de A-merken op de pallets bij de B-merken. | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 14:27 |
quote: ![]() ![]() net een dikke sumo worstelaar ![]() | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 14:30 |
quote: ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:32 |
quote:Denk je. Dus neem je het maar aan dat het wel goed zit? Het is wel de bescherming je HOOFD waar we over praten ![]() No offence verder hoor. | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 14:33 |
quote:Omdat het geen voor de racerij gemaakte helmen zijn. ![]() Omdat ze ze niet gratis + veel geld ter beschikking stellen aan de heren coureurs, met gratis onderhoud en begeleiding, enz. ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 14:33 |
quote:waarom ben ik nou vergeten foto's te maken ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 14:33 |
quote:tsja, die fabrieken willen ook de markt afromen. Naast merkgeile pubers als Riet heb je ook nog mensen die een hypotheek hebben he ![]() Kijk maar naar automerken. Er is geen merk waar zoveel 'goedkope naamloze' onderdelen van te krijgen zijn als Mercedes..... De Opel Kadett word ook nog steeds gemaakt, nu als Deawoo, zelfde auto etc. Duiksport heb ik ook niet anders meegemaakt. Meerdere merken/fabrieken die hetzelfde maken. Andere naam en prijs erop en gaan. | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:35 |
quote:Ok en wat is het verschil tussen GP-coureurs die met 100 op hun plaat gaan of wij met 100 in de lange bocht op de Bosweg ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 14:37 |
quote:is volgens mij in alle branches ![]() electronica, voedsel, tijdschriften, auto's, motoren, kleding. en ga zo maar door | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:38 |
En zie hier het excuus om een goedkope helm boven een duurdere helm te kopen ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 14:40 |
Vraag me af wie van de merkenfanaten het aandurf om zijn eigen remmen te vervangen. Die kunnen ok maar beter goed werken en een duur betaalde monteur zal het vast beter en veiliger kunnen ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 14:42 |
quote:Niet echt een discussie, andere merk helmen mag je in de racerij ook niet gebruiken. ![]() En coureurs halen altijd iedere seconde op de baan het maximale uit de machine en hebben bijna geen enkele marge tot correctie. ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 14:43 |
quote:die is er speciaal voor opgeleid he ![]() en trainingen gevolgd e.d ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:43 |
quote:Hoezo niet? Als je weet hoe het moet is er geen verschil of een monteur het doet of jij zelf lijkt me. Kwestie van juist monteren en je bent er zelf bij, bij het maken van een helm bijv. niet | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 14:44 |
quote:Juist, dus moeten wij een NOG betere helm hebben eigenlijk ![]() | |
Rausdouwer | maandag 18 april 2005 @ 14:49 |
quote:stinkie zegt ook dat er wel verschillen zijn. Uiteraard heb je wel verschil in materiaal. Maar als je de ene glasvezelhelm met de ander vergelijkt dan zul je heel vaak verschil in model/constructie en comfort zien. Dingen als de binnenwerking/bekleding (hoe noem je zoiets), de sluiting etc. | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 14:50 |
quote:"sponsering" is zo leuk ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 14:50 |
quote:Net als ervaren parachutespringers die zelf hun parachute opvouwen en ergens in de 2.000 sprongen ineens verongelukken wegens een foutje. ![]() En bij een monteur is het ook altijd oppassen dat niet de jongste bediende iets vergeet o.i.d. ![]() De chef had vorige week allemaal bijgeluiden bij het autorijden, was naar een klant in Zwolle. Bij het heen en terugrijden akelige geluiden uit de auto, volgende nog nog mee doorgereden.. S'middags naar een garage, zaten de velgen niet helemaal vast, 1 wiel stond op het punt om de auto te verlaten. ![]() Hadden ze de week ervoor niet helemaal vastgezet bij het monteren van nieuwe banden. ![]() ![]() En wij hier op de zaak speculeren (zonder naar de auto te kijken) wat het allemaal kon zijn, uitgelopen lager enz.... ![]() | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 14:55 |
quote:Inderdaad die goedkope merken komen heel vaak uit dezelfde fabriek Gewoon goede kwaliteit maar om een of andere reden minder verkoopbaar waardoor ze de merknaam er niet voor willen gebruiken en er een andere naam en daardoor ander prijskaartje aan hangen Zowel ooit op school geleerd als in de praktijk meegemaakt | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 14:56 |
quote:Overcapaciteit? Machines stilzetten is duurder dan voor een lagere marge produceren.. | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 14:58 |
Over goedkope merknamen: Ik heb een Medion Laptop. Is een goedkoop merk. Maar laatst moest ik voor mijn baas een laptop bestellen. Zoëen met alles d'r op en d'r an. Dus ik zoeken op i-net naar een leuke voor hem, kom ik uit bij Acer. Die besteld en wat blijkt: Precies dezelfde als de mijne, met minder opties en veel duurder ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 14:58 |
quote:Ik gaf het verkeerde antwoord. ![]() Maar de racery erbij pakken is eigenlijk te belachelijk om er op in te gaan. ![]() | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 14:59 |
quote:Ik heb vandaag veel domme dinge gehoord maar jij bent vandaag de topper ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 15:05 |
quote:En dan niemand die hapte. ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 15:08 |
quote:ik heb vandaag veel mensen slecht zien lezen, maar jij slaat alles ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 15:09 |
quote:eerst wilde ik niet eens reageren, zo makkelijk, maar het was sterker dan mijn wil ![]() | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 15:12 |
quote:Jij kan al net zo goed grappen maken als autorijden. ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 15:13 |
quote: ![]() ![]() bij schadebedrijf: vorige week was er ook al iemand met een Carisma, zelfde schade ![]() ![]() | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 15:22 |
quote:Ik heb vandaag veel mensen niet hard zien werken, maar jullie slaan alles ![]() Hoe de hell kan ik in godsnaam alles lezen met zulk post tempo, sorry dikke tampeloerus ![]() | |
Free-Spirit | maandag 18 april 2005 @ 15:22 |
Denk je dat die coureurs zelf hun helmen uit mogen kiezen? ![]() Is maar net wie hun sponsor is en wat het regelement op dat moment zegt Vertelde Aad nog toen we er waren Dat rijders met compleet goedgekeurde helmen niet mee mochten rijden gewoon omdat de jury dat type helm niet kon. Dat de kwaliteit van die helmen beter is dan de helmen die wel gebruikt mochten worden maakte niet uit. Soort Rietvaerders die maar vast blijven houden aan de bekende merken terwijl er al weer wat beters op de markt is ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 15:26 |
quote:Ik heb vrij ![]() was bedoeld om fiets in elkaar te zetten maar die kut onderdelen zijn niet nog niet binnen ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 15:40 |
quote:Ah bedankt, wist ik nog niet ! | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 15:47 |
quote:Vast. ![]() quote: ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 15:51 |
quote:Aad verteld wel meer geloof ik ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 15:53 |
Wat een vooruitzichten ![]() quote: | |
Patrick281 | maandag 18 april 2005 @ 15:55 |
quote:Hij zal wel een rijder hebben gehad die niet mocht starten met een helm daar gekocht. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:00 |
Dat word rijden woensdag, donderdag en vrijdag ![]() ![]() ![]() ![]() Ee misschien zaterdag naar de Ardennen met Patrick ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:05 |
Jammer, geen Touristfahrten vrijdag ![]() | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 16:10 |
Jezus, is die discussie nog niet afgelopen? ![]() Ik had de overcapaciteit al eerder uitgelegd maar op de een of andere manier gelooft Stephan dat toch niet. Zit trouwens geen verschil in tussen een "goedkope" en een duurdere van dezelfde band. Machines stilleggen is duur maar wijzigingen in het productie proces nog veel duurder. ![]() Ieder moet lekker geloven waar ie zin in heeft, net op gesprek geweest bij die remmenboer en die flikkeren op bestelling ook de blokjes in de klant zijn eigen doosjes. Dan is het kwikfit, dan is het een merkdealer of een keer de Lidl of Aldi. Maakt voor hen geen flikker uit zolang er maar verdient wordt. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 16:21 |
middag ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:21 |
Uh, ik had inmiddels al over de Ring Holaanrander ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:22 |
Ik ga vrijdag maar es effe een Ring sticker scoren bij de Ring ![]() Onwijs zin in ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:23 |
quote:Serieus, jij denkt dat er geen verschil zit tussen een Arai helm en een helm van de LIDL ![]() Of lees ik het weer verkeerd ![]() ![]() Wel echt grappig als je dat denkt. | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 16:28 |
quote:Leer eens lezen rellend stuk verdriet. ![]() ![]() Snap jij nou echt niet hoe productieprocessen in elkaar zitten? Marktwerking weleens van gehoord? ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:30 |
quote:Dan kan ik je bij deze zeggen dat dat echt niet dezelfde band is ![]() Weleens een Arai op je kop gehad? | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 16:34 |
![]() ik kom wel terug als de discussie is overgewaaid ![]() ![]() btw: backprotector zit iig goed met jas aan ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:36 |
Moet je niet werken ofzo ![]() ![]() Iemand zin om mee te gaan vrijdag naar de Ring? | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:37 |
quote:Je doet net alsof een discussie iets negatiefs is ![]() ![]() Post die pics es! NU! ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 16:39 |
quote:helemaal niet, maar er wordt tegen het randje aan van denigrerend discussieren gediscussieerd. oude irritaties lijken weer op te laaien als het zo doorgaat, weinig zin in. quote: ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 16:41 |
quote:Niergordel heeft mams voor me gehaald toen ze voor broertje wat dingen ging halen bij Lidl ![]() Maar was jammer genoeg niet een Arai niergordel ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:41 |
quote:Raar heh als mensen je woorden in de mond leggen en niet goed lezen....... en het niet (willen) snappen... | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:42 |
quote:Die hoeft je hoofd ook niet te beschermen ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 16:45 |
quote:Ik wil m'n nieren ook wel veilig bij me hebben hoor ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 16:46 |
Riet, Lars zegt dat als die goedkope helmen van dezelfde band afrollen als Arai, deze hetzelfde zijn. Hij zegt niet dat de goedkope helmen van de Arai-band afrollen. Ze rollen waarschijnlijk van een ander "redelijk" goedkope helmenmerkband af. Zoiets als Shark bijvoorbeeld ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 16:46 |
quote:ach zover laten we het gewoon niet meer komen hoor ![]() maar in deze discussie is het onderhand wel 10 tegen 1 of zo ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:48 |
quote:Shark goedkoop ![]() ![]() Ga er maar van uit dat Arai zijn eigen band heeft ![]() | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 16:49 |
quote:tsjek smaailie ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 16:50 |
quote:Haha ja, waarvan 1 jouw vriendin, 3 motorleken, 1 theoriemannetje en nog een paar koekwauzen ![]() Volgens mij zijn Makster en PatM het ook wel met mij eens.... | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 16:52 |
quote:Ik weet dat ze een eigen band hebben. Maar ik weet niet of ze ook overcapaciteit onder een ander merknaampje produceren. | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 16:54 |
quote:Specificeer ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 16:56 |
quote: ![]() ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 16:57 |
quote:Val ik daar ook onder ![]() Ik ben niet voor of tegen in deze discussie, ik wil alleen maar rellen. Heb alleen niet echt zo veel relinspiratie en ben bezig met (wederom ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 18 april 2005 @ 16:58 |
quote: ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 16:59 |
quote:ja oprotten naar je website jij ![]() ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 17:02 |
quote:Dat was vanochtend ![]() ![]() En stiekem blijf ik hier F5en tussen het programmeren door ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 17:05 |
298km naar de Ring, mwa, 3 uurtjes rijden ![]() | |
Youp | maandag 18 april 2005 @ 17:37 |
* Youp is ook weer eens terug van t werk ![]() ![]() | |
hollander172 | maandag 18 april 2005 @ 17:38 |
quote:Vraag me af waar je die info vandaan haalt. ![]() quote: ![]() Vandaar de lazer die ik heb. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 17:59 |
Vind je het gek met zo'n hoofd ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 18:00 |
quote:Beetje logisch nadenken misschien ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 18:28 |
weg.![]() [ Bericht 46% gewijzigd door Tjabbo op 18-04-2005 20:34:42 ] | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 19:15 |
ook maar weg [ Bericht 50% gewijzigd door Tjabbo op 18-04-2005 21:01:57 ] | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 19:19 |
Probeer je nou eigenlijk respect af te dwingen door te gaan schelden? Dat ik je dan ineens wel serieus neem ofzo. Het werkt averechts eigenlijk, ik moet nu nog harder om je lachen helaas. Trouwens, wie verziekt hier de sfeer nu, het ging allang over iets anders, maar jij moet weer zo nodig een jankpost maken ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 19:19 |
laat maar mensen [ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 18-04-2005 21:14:00 ] | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 19:20 |
Thanks ![]() | |
stinkie | maandag 18 april 2005 @ 19:21 |
quote:het laatste waar ik op zit te wachten is respect van een kneus als jij. Maar ga gerust verder, mss dat er hier nog een paar zitten die stommer zijn dan jij en je wel respecteren. | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 19:23 |
Mwa, volgens mij heb je niet helemaal door hoe het werkt hier, ik hoef van niemand respect ![]() Weet je, ik hoop dat je eens op een meet komt ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 19:24 |
leuk dat je er bent stinkerttt ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 19:25 |
quote:Ey heb je al foto's ? ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 19:28 |
foto's heb ik jah ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 19:28 |
we gaan toch niet afspreken om ergens te gaan knokken ![]() dit is toch geen voetbal achtig hooligan clupje he ? ![]() * Mercy_symbol krijgt flasbacks van Beverwijk | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 19:30 |
quote: ![]() Een grote bek via een forum kan iedereen hebben, vraag me af of hij in t echt ook zo'n grote bek heeft, that's all ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 19:30 |
quote:Uplooie dan! ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 19:53 |
ook maar weg ![]() [ Bericht 88% gewijzigd door Tjabbo op 18-04-2005 21:11:36 ] | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 20:00 |
Gezellig hier en dan te denken dat dat allemaal door de Aldi komt ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 20:04 |
quote:LIDL toch ![]() Stinkie moet gewoon zn bek houwe ey ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 20:13 |
quote: ![]() ![]() | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 20:31 |
quote:Crosshelm voor 2 tientjes, wel een maatje te groot voor op de groei zeg maar. Alsfalt bestendig regenjack en nieuw klaslederen onderbroek tegen het schuren van mijn kruis ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 20:34 |
even wat vrolijkers dan ![]() wat een gebulderrr uit die bosdemper zeg ![]() ![]() ![]() zeer apart maar zeker vet geluidje ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SM irl vallen enorm mee, kan me indenken dat je daaraan verslaafd raakt ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 20:51 |
quote:Een te grote helm gekocht ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 20:52 |
quote:In welk opzicht bedoel je dat ze meevallen? | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 20:53 |
TERING ik moet echt naar de kapper ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 20:54 |
quote:de nog aan te groeien mat moet er later ook onder passsen ![]() vooruit denken Riet vooruit denken ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 18 april 2005 @ 20:57 |
Hij kost toch maar 20 euro, dus dan kan je toch 2 helmen kopen ![]() ![]() ![]() vooruit denken Mercy vooruit denkenp ![]() ![]() | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 20:59 |
quote: ![]() ![]() Coole pics OPM ![]() @ Reet, dat moet je ZEKER doen ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 21:03 |
quote:de hele SM 'hype' kon ik niet echt bevatten, vond ze wel aardig zo op plaatjes maar als je ze in het echt ziet, hoort en ruikt zijn ze toch wel erg ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 21:03 |
quote:Leuke foto's ![]() ![]() ![]() Zit ook eindelijk een mooie foto bij voor pep in de OP ipv die telefoonkwaliteit foto ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 21:06 |
![]() ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 21:07 |
dan kan ik ook niet achterblijven he ![]() ![]() dit is de enige foto die we hebben ![]() ![]() | |
Youp | maandag 18 april 2005 @ 21:08 |
straks zien we opm ook op een sm ![]() | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 21:09 |
quote:Mooi pakkie.... LIDL ? ![]() | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 21:10 |
quote:Blij dat toch iemand mij hoorde ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 21:10 |
quote:was PatM met jullie mee ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 21:10 |
quote: ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 21:11 |
quote:als ik het geld over heb...dan nog niet ![]() ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 21:11 |
quote:die was toch bij jullie ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 21:13 |
quote:check de onderste smile (--> ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 21:14 |
quote: ![]() was un ZZR1100 uit 1960 of zo ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 21:15 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 21:16 |
quote:dat zeg ik...beemer-achtig ![]() ![]() | |
Youp | maandag 18 april 2005 @ 21:16 |
quote:je begint al te verzwakken..... ![]() | |
hicham | maandag 18 april 2005 @ 21:17 |
quote:Was rood in de aanbieding? ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 18 april 2005 @ 21:18 |
quote: ![]() ![]() ![]() tot later ![]() | |
Mercy_symbol | maandag 18 april 2005 @ 21:21 |
quote: ![]() ![]() er zijn hele gevechten geweest klik ![]() | |
Makster | maandag 18 april 2005 @ 21:23 |
quote:Denk dat er misschien haar in zijn oren zat ofzo ![]() |