quote:
Wat een bullshit, de meeste jonge uurwerkmakers stoppen ermee omdat juweliers te besodemieterd zijn een behoorlijk salaris te betalen.quote:Watch repair is becoming a dying profession. So much expertise and knowledge is being lost every year as older members of the profession are preparing for retirement.
Idd. Maar als "eenvoudige gebruiker" op dit forum kan ik die post niet quoten. Dus zou ik dan al die linkjes los over moeten gaan tikken enzo, en dat zie ik niet zo zitten.quote:Op zondag 10 april 2005 18:51 schreef Ontopic het volgende:
Misschien kan je ook de vorige OP even toevoegen, die was namelijk erg strak
Mwah, ik had een heel goed adres bij mij in de stad, klokken en horlogezaak met eigen werkplaats, géén juwelier, zeggen ze: "we repareren of verkopen geen horloges meer, maken we te weinig winst op."quote:Op zondag 10 april 2005 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Wat een bullshit, de meeste jonge uurwerkmakers stoppen ermee omdat juweliers te besodemieterd zijn een behoorlijk salaris te betalen.
Gedaanquote:Op zondag 10 april 2005 21:00 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Idd. Maar als "eenvoudige gebruiker" op dit forum kan ik die post niet quoten. Dus zou ik dan al die linkjes los over moeten gaan tikken enzo, en dat zie ik niet zo zitten.
Wellicht is een modje die er toe bereid is...
Dat klopt.quote:Op zondag 10 april 2005 22:50 schreef Garbageman het volgende:
"we repareren of verkopen geen horloges meer, maken we te weinig winst op."
Die heb ik ook 3 jaar gehad, hij is zwaar maar wel super degelijk want ik heb er nooit wat mee gehad zelfs geen nieuwe batterij.quote:Op maandag 11 april 2005 19:38 schreef keijman het volgende:
Hier mijn nieuwe horloge (sinds zo'n 5 uur vanmiddag)
[afbeelding]
Het is een seiko en ik heb er 160 euro voor gegeven, hij lijkt een beetje goudkleurig op de foto maar dat is hij dus niet.
[afbeelding]
Zag laatst (op de loopband) op TMF of MTV ofzo een reclame met Peer Mascini (Melkunie koeien) over kiezen voor het vak van horlogemaker!quote:Op zondag 10 april 2005 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Wat een bullshit, de meeste jonge uurwerkmakers stoppen ermee omdat juweliers te besodemieterd zijn een behoorlijk salaris te betalen.
Heeft zo te zien (laatste foto) ook nog wel wat voorraad. Waar zag je het zo snel aan? De pushers en de secondewijzer?quote:
Ga ik ook doen volgend schooljaar. Nouja, juwelier/uurwerktechniek danquote:Op dinsdag 12 april 2005 15:38 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Zag laatst (op de loopband) op TMF of MTV ofzo een reclame met Peer Mascini (Melkunie koeien) over kiezen voor het vak van horlogemaker!
Een tip... doe het niet.quote:Op dinsdag 12 april 2005 17:16 schreef Adsum het volgende:
[..]
Ga ik ook doen volgend schooljaar. Nouja, juwelier/uurwerktechniek dan![]()
Ja, nav die campagne heb ik nog samen met wat andere mensen een pissed mail gestuurd naar die juweliers welke nu zo vroom vooraan staan om dit initiatief te nemen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:38 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Zag laatst (op de loopband) op TMF of MTV ofzo een reclame met Peer Mascini (Melkunie koeien) over kiezen voor het vak van horlogemaker!
Ja Steef, jij bent expert en hebt een voorbeeld liggenquote:Op dinsdag 12 april 2005 17:13 schreef Adsum het volgende:
Je ziet het o.a door de prijs, een echte Speedy kost nieuw ¤ 2200,-
Daarbij zijn de subdials ook helemaal fout, de band is verkeerd, de inscriptie op de achterkant is verkeerd, de wijzerplaat klopt gewoon niet....
De tachymeter is te hoog, normaal zou het glas erboven uitsteken.
En kom nou.... een Speedmaster voor ¤ 75 :s
If only Jeroen, ik heb de Speedy Reduced, het kleine, automatische broertje van de Proquote:Op dinsdag 12 april 2005 19:18 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ja Steef, jij bent expert en hebt een voorbeeld liggen, niet? . Volgens mij kun je een echte ook wel iets goedkoper scoren trouwens.
Gaaf dat je die opleiding gaat doen. Wat was de site van die campagne nou precies?
Nogmaals... doe het nietquote:Op dinsdag 12 april 2005 20:08 schreef Adsum het volgende:
maar de opleiding sprak me zo ook al aan, ben op de open dag geweest in Schoonhoven, en nu weet ik het helemaal zeker![]()
Dat is leuk om te horen, dat het een degelijk horloge is. Ik hoop dat de mijne ook zo lang mee gaatquote:Op maandag 11 april 2005 23:12 schreef Bierkameel het volgende:
[..]
Die heb ik ook 3 jaar gehad, hij is zwaar maar wel super degelijk want ik heb er nooit wat mee gehad zelfs geen nieuwe batterij.
Omdat ie zo zwaar heb ik nu een titanium horloge.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volledig titanium , saffier glas en een echte carbon achtergrond.
2 x alarm, 2 tijden, tachymeter, calendar, chronograph
En deze houd tenminste ook de maand bij van de datum zodat je niet elke maand dat ding goed moet zetten, daar werd ik ook een beetje moe van
Ik heb het ff nagekeken, heb precies hetzelfde horloge als die jij hebtquote:Op dinsdag 12 april 2005 22:35 schreef keijman het volgende:
[..]
Dat is leuk om te horen, dat het een degelijk horloge is. Ik hoop dat de mijne ook zo lang mee gaat![]()
Ze knisperen idd...de vlammen komen omhoog en maken een soort brandende beweging bovenaanquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:48 schreef Geqxon het volgende:
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat ze echt "knisperen" of dat het gewoon omhoog "schuift"?
De davinci zit sowieso veel hoger.quote:Op donderdag 14 april 2005 18:44 schreef LordLynx het volgende:
(mag er waarschijnlijk eentje uitzoeken van mijn vader) maar nou vraag ik mij af wat een chronograaf van IWC moest kosten (DaVinci, Spitfire of Ingenieur bijvoorbeeld). Zitten deze ongeveer in de prijsklasse van een Breitling (4K) of is dat echt veel hoger.
Ik ookquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:49 schreef slinxxx het volgende:
kan die van mij nergens vinden..keb iig een camel trophy..mooi ding al zeg ik het zelf..mijn volgende wordt een omega
ik ben verliefd
[afbeelding]
Was ik eigenlijk al een beetje bang voor, wilde niet helemaal onvoorbereid een winkel binnenstappen ervoor. 10K zal helaas te ver gaan, dan toch maar eens naar mijn oude liefde (Breitling) kijken.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:17 schreef Setambre het volgende:
IWC moet je vanaf 5/6K pas rekenen een chrono is helemaal niet te betalen pas 10K ofzo
Vriend van mij heeft er 1 gekocht maar wil niet vertellen hoeveel hij gekost heeft te fucking geil apparaat.
Tuurlijk gaat dat, ik droeg op mijn kinderpolsjes (quote:Op donderdag 14 april 2005 21:22 schreef Desiderius het volgende:
Beetje onduidelijk plaatje maar :
Ik wil deze:
[afbeelding]
Wit met blauwe wijzers.
Is 40 mm in doorsnee, ben benieuwd of dat gaat staan op mijn vrij dunne polsen
ziet er mooi uit. Ik heb diezelfde maar dan met zwarte wijzerplaat. Staat iets informeler vind ik.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:22 schreef Desiderius het volgende:
Beetje onduidelijk plaatje maar :
Ik wil deze:
[afbeelding]
Wit met blauwe wijzers.
Is 40 mm in doorsnee, ben benieuwd of dat gaat staan op mijn vrij dunne polsen
Die heb ik ook, maar dan met rode wijzers, ipv geel. Bevalt me erg goed. Ik heb hem trouwens iets van 2 maanden. Ik was op zoek naar een beetje rustig horloge zonder al teveel gedoe eromheen, gewoon simpel stalen badje enz. en dat werd dus deze. Bij mij was hij trouwens 180 euro.quote:Op maandag 11 april 2005 19:38 schreef keijman het volgende:
Hier mijn nieuwe horloge (sinds zo'n 5 uur vanmiddag)
[afbeelding]
Het is een seiko en ik heb er 160 euro voor gegeven, hij lijkt een beetje goudkleurig op de foto maar dat is hij dus niet.
[afbeelding]
Dank jequote:Op maandag 18 april 2005 18:47 schreef kultivate het volgende:
Ik zou zeggen kijk hier eens
http://www.sayin-watches.com/home.php?sprache=3&seite=1
Waar heb je een adresje voor 2de handse horloges dan ?quote:Op zondag 17 april 2005 20:58 schreef Jackal_Omega het volgende:
Hier is mijn nieuwe aanwinst. Verwacht hem een dezer dagen binnen.
is een Doxa uit 1955. In goede staat, ook al doet de foto anders vermoeden. Voor de prijs hoefde ik het niet te laten (nog geen 50 euro)
Binnenkort weer rikketik beurs dan ga ik op zoek naar een gebruikte seamaster. Vorige keer lagen er genoeg voor 100 euro, hoefde alleen een nieuw glaasje en bandje om.
Tissot is ook al bijna klaar, alleen moest de balansveer vervangen worden, benieuwd wat dat grap je gaat kosten.
Hier de foto van de Doxa
[afbeelding]
www.sometimeago.com/quote:Op maandag 18 april 2005 20:24 schreef Setambre het volgende:
[..]
Waar heb je een adresje voor 2de handse horloges dan ?![]()
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1106quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:37 schreef Desiderius het volgende:
Is er trouwens een levende horloge community (forum oid) in nederland?
Zo ja graag een linkje
Oke dan bedanktquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:15 schreef Adsum het volgende:
Kleine modellen van Breitling zijn de Colt, Colt Oceane, Lady-J, Wings, Navitimer Montbrillant...
Dank je, mooi dingquote:Op woensdag 20 april 2005 18:59 schreef Geqxon het volgende:
Ik probeer nu of zometeen een pic te maken
/edit: Foto's zijn gemaakt. Je kunt ze zien op http://www.buyshit.nl/fok/uboat/ (let niet op de kwaliteit
Is de jouwe een quartz trouwens?quote:
Ja het instapmodel is nu 315 geworden..quote:Op donderdag 21 april 2005 23:47 schreef Geqxon het volgende:
Hij is van mijn broerIk heb dus geen flauw idee.
Ik weet wel dat sinds een paar dagen de prijzen zijn verhoogd(of zie ik het fout?)
Heb je daar 140 euro voor betaald? Zo niet, hoeveel dan en waar???quote:Op maandag 11 april 2005 22:39 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb sinds vandaag deze:
[afbeelding]
Ben er best trots op
Je kunt het plaatje even uploaden, naar http://www.imageshack.ws bijvoorbeeld, dan krijg je een link die je hier kunt posten.quote:Op maandag 25 april 2005 20:30 schreef jouw_naam het volgende:
Waarom kan ik geen plaatje opslaan...............
bedankt hequote:Op maandag 25 april 2005 20:33 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Je kunt het plaatje even uploaden, naar http://www.imageshack.ws bijvoorbeeld, dan krijg je een link die je hier kunt posten.
Volgens mij heb ik dat horloge een tijdje geleden bij Luigi Lucardi gezien.quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:15 schreef Schum1 het volgende:
Ik ben afgelopen zaterdag vol goede moed naar de Fossil-winkel in de Kalverstraat gegaan om even een verjaardagskado voor mezelf op te gaan halen, in ieder geval dat was de bedoeling...
Maar daar bleek dat niet alle horloges van de site in Nederland te koop zijn
Ik wilde het volgende horloge kopen;
[afbeelding]
Iemand een idee waar of van welke merk oid ik een soortgelijk horloge kan kopen?
Het budget gaat tot ongeveer ¤100.
Dat design is origineel van Heuer, een nieuwe zal echter zo'n 2000 kosten...quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:15 schreef Schum1 het volgende:
Ik wilde het volgende horloge kopen;
[afbeelding]
Iemand een idee waar of van welke merk oid ik een soortgelijk horloge kan kopen?
Het budget gaat tot ongeveer ¤100.
En welke is het geworden?quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:00 schreef cultheld het volgende:
Hmm m'n ouders ook al (zelf ben ik nog in dubio).
Volgens mij wissel jij vaker van klok dan de gemiddelde man van onderbroek...quote:Op maandag 25 april 2005 17:37 schreef Adsum het volgende:
Hier de nieuwste aanwinst, alleen jammer () dat de Breitling het veld heeft moeten ruimen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat je een andere Omega hebt gezien dan... deze heeft een adviesprijs van 1610 euro !quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:41 schreef Euc- het volgende:
Toevallig die omega bij Schaap & Citroen zien liggen voor 2850 euro, erg mooi horloge, íetsjes boven mijn budget helaas![]()
Nee nee jongens, het was waarschijnlijk een Seamaster GMT van de nieuwe serie. Die ziet er hetzelfde uit als een Bond uitvoering, alleen dan met co-axial uurwerk en GMT wijzer. Kost inderdaad 2850 euroquote:Op zaterdag 30 april 2005 15:57 schreef Adsum het volgende:
De mijne is een automaat, die kost dus ¤1610,- en de quarts ¤1280,-
Ik denk dat die van ¤ 2850,- een chronograaf was, of een Speedmaster ??
Ik denk dat je met die schatting wel behoorlijk hoog zit, of het horloge moet als een bijzonderheid te boek staan ?quote:Op zondag 1 mei 2005 13:08 schreef Hugster het volgende:
een vriend van me heeft een Vacheron Constantin van z'n overleden opa geerft maar nu heeft niemand enig idee van wat dat klokje ONGEVEER waard is.
hij lijkt op deze, alleen dan met de volgende verschillen, bovenin zit geen dag + datum venster maar alleen een datum. En in plaats van die kalenderwijzer bij de 6 zit er een rond gat in de wijzerplaat waardoor je het uurwerk ziet lopen.
[afbeelding]
de achterplaat van het horloge kan met een knopje open scharnieren en dan zie je het uuwerk achter glas.
enig idee wat deze klok nieuw gekost heeft, hij is nog niet zo oud. ¤10k, ¤20k ?
ik heb er geen idee van wat hij zou moeten kosten, het horloge uit het plaatje kost $63.000 en ik ben al meer VC's tegengekomen, en enorm simpel ogende klokken van VC gaan al de ¤10k overquote:Op zondag 1 mei 2005 13:14 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Ik denk dat je met die schatting wel behoorlijk hoog zit, of het horloge moet als een bijzonderheid te boek staan ?
Is het wel een originele, de combinatie van wijzerplaat die jij zo voorstelt lijkt veel op die van replica's. wordt veel gebruikt, vooral open wijzerplaat bij de 6. Ik geloof dat VC dit alleen doet bij een echte tourbillonquote:Op zondag 1 mei 2005 13:19 schreef Hugster het volgende:
[..]
ik heb er geen idee van wat hij zou moeten kosten, het horloge uit het plaatje kost $63.000 en ik ben al meer VC's tegengekomen, en enorm simpel ogende klokken van VC gaan al de ¤10k over
Zijn er juweliers in de buurt van Utrecht die VC doen?quote:Op zondag 1 mei 2005 14:25 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Is het wel een originele, de combinatie van wijzerplaat die jij zo voorstelt lijkt veel op die van replica's. wordt veel gebruikt, vooral open wijzerplaat bij de 6. Ik geloof dat VC dit alleen doet bij een echte tourbillon
Ik ga 'm nog bestellen. Het wordt die zilveren.quote:
Ah, goede keuze.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ga 'm nog bestellen. Het wordt die zilveren.
Meende dat ik er op fok ook al eens een voorbij heb zien komen in V&A vandaarquote:Op maandag 2 mei 2005 16:27 schreef Adsum het volgende:
Nee, staat er wel eentje te koop he
Zou hem zelf graag willen kopen, maar die ouders he
Hier in V&A?quote:Op maandag 2 mei 2005 18:41 schreef Adsum het volgende:
Ik heb mijn (inmiddels verkochte) Zeno daar te koop gezet, paar weken geleden !
Post eens een foto, weet je het binnen 5 minutenquote:Op zondag 1 mei 2005 14:32 schreef Hugster het volgende:
[..]
Zijn er juweliers in de buurt van Utrecht die VC doen?
En als hij daar langs gaat en het blijkt een replica te zijn, dan neemt de juwelier hem niet in hoop ik?
niet doen die Breitling: de enige die er blij van wordt is de juwelier. Ik heb iemand gesproken van Schaap en Citroen (V&D dus...) en die wist me te vertellen dat de winstmarges enorm zijn: 25-30 % is niets...Je betaald dus voornamelijk de marketing, kwalitatief kun je beter een Rolex of IWC nemenquote:Op donderdag 14 april 2005 20:27 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Was ik eigenlijk al een beetje bang voor, wilde niet helemaal onvoorbereid een winkel binnenstappen ervoor. 10K zal helaas te ver gaan, dan toch maar eens naar mijn oude liefde (Breitling) kijken.
Rolex schenkt standaard 10% aan goede doelen middels een trust fonds, dit is niet algemeen bekend. Bij Breitling betaal je echt meer voor de marketing. Heb je wel eens een Rolex van 25 jaar oud met een Breitling vergeleken? De Rolex band is nog perfect, de Breiling band is dan al 3x vervangen...bovendien loopt de Rolex ook dan nog perfect!quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:34 schreef Jackal_Omega het volgende:
Breitling is kwalitatief zeker net zo goed als Rolex of IWC, alleen iwc zit in een iets hogere prijscatagorie. Heb je ooit gezien hoe goed breitlings worden afgewerkt. Denk je dat je bij Rolex niet voor de naam betaald. Misschien nog wel meer als bij Breitling
Ik heb Rolex banden van 23 en 27 jaar oud bekeken, waren echt niet uitgerekt! Omega vind ik ook goed maar Rolex loopt wat mooier vind ik. Jammer van het pimp-imago maar daar zit ik niet zo mee..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:13 schreef Adsum het volgende:
Tss, die Rolex banden zijn dan helemaal uitgerekt, vooral de Jubilee´s !!
Koop dan een Omega, als je het goed wil doen
Gaat vaak om de omtrek, als je een relatief lang horloge hebt, Beetje een kussenvorm dan steekt ie dus uit. Je kunt dus beter een te breed horloge kopen dan te lang.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:35 schreef ForumGek het volgende:
Ik heb ook hele smalle polsen (en dan bedoel ik écht smal). het horloge dat boven je post staat is een Seiko Kinetic, en staat perfect om een kleine pols !! Mijn pols is denk ik 5 cm breed ofzo dus vlak van bovenaf !
Wel aardig hoor, maar mijn horlogeliefhebbers hart gaat er niet sneller van kloppen. Hou niet van horloges met batterijen, dat 'leeft niet'. Stukje gevoel hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:01 schreef marleenhoofd- het volgende:
de mijne, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
op de kop was makkelijker voor de foto bijna een jaar oud, het bandje is wat verkleurd omdat ik o.a. elke week krantjes mee vouw en rondbreng (geeft flink af)
Waar heb je die bovenste gekocht als ik vragen mag ?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:41 schreef Xenophanes321 het volgende:
Gisteren deze gekocht:
[afbeelding]
Deze heb ik al langer:
[afbeelding]
ben met beide erg tevreden, vreemd is dat op de nieuwe 2 jaar garantie heb terwijl ik bij de oudere maar 1 jaar had...
Dat is helemaal niet slecht voor het horloge.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:42 schreef Jackal_Omega het volgende:
Er is een truukje dat je hem moet doordraaien tot ie verspringt en dan terugdraaien tot 7 uur en weer vooruit. Maar dit is erg slecht voor het horloge, beter is gewoon doordraaien. Hoe irritant het soms ook is.
Wat een prutser, er zit nog roest op de kastring en de kastschroeven zijn niet vast gezet.quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:18 schreef Jackal_Omega het volgende:
Sommigen weten misschien wel dat ik een oude tissot camping had die er niet uitzag en slecht liep. Ik heb hem weggebracht naar een horlogemaker en zie hier het resultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Precies diezelfde heb ik ookquote:Op donderdag 12 mei 2005 23:15 schreef Desiderius het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst, basic maar ben er zeer content mee
[[url=http://img227.echo.cx/img227/608/zenofok7zv.th.jpg]afbeelding][/URL]
De mijne lijkt er heel erg veel op. Zeer goede keuze dus. Ga je er nog een extra bandje bij kopen? Heb ik wel gedaan zo'n mooie dikke bruine leren band. Staat er erg goed bij moet ik zeggen.quote:
ja het is een guessquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:04 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Wel aardig hoor, maar mijn horlogeliefhebbers hart gaat er niet sneller van kloppen. Hou niet van horloges met batterijen, dat 'leeft niet'. Stukje gevoel hoor.
Misschien kun je je bandje een keer goed schoonmaken met een lauw warm sopje. Moet ie weer als nieuw eruit kunnen zien.
Is het trouwens een Guess of niet
Ligt eraan van welk caliber.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:48 schreef Jackal_Omega het volgende:
@ Swetsenegger,
Weet jij zo wat een spiraalveer kost om te laten vervangen. Duur grapje of niet.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:34 schreef Jackal_Omega het volgende:
Breitling is kwalitatief zeker net zo goed als Rolex of IWC
Wat kostte ie dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:55 schreef Predemius het volgende:
[afbeelding]
Das mijn horloge. Beetje zwaar, glimmen als de pest, ik vind mooien zo duur was hij niet.
Is er in nederland een adres voor originele zeno bandjes eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:39 schreef kultivate het volgende:
[..]
De mijne lijkt er heel erg veel op. Zeer goede keuze dus. Ga je er nog een extra bandje bij kopen? Heb ik wel gedaan zo'n mooie dikke bruine leren band. Staat er erg goed bij moet ik zeggen.
Dat roest is idd niet goed. Kastring zat er eerst niet in, Daarom zitten de schroeven er ook niet in. Beschadigde schroef was al zo, hij had echter niks meer op voorraad. Prijs was ook helemaal niet hoog. Voor het geld wat ik kwijt was, kun je bij een andere horlogemaker alleen de kast laten schoonmaken. Hij hoeft ook niet in concourstaat te zijn. Als die maar loopt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een prutser, er zit nog roest op de kastring en de kastschroeven zijn niet vast gezet.
Tevens is de platine van de veerton bij de schroef beschadigd. Daar is een horlogemaker een keer stevig uitgeschoten.
Ik blijf hem echt supermooi vinden. Veel draagplezier.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:47 schreef FokLex het volgende:
hierbij alsnog mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]
reduced is kleiner toch.. nog meer schrikbarende verschillen? bij steiner hebben ze idd mooie spulletjesquote:Op maandag 16 mei 2005 20:18 schreef FokLex het volgende:
ligt eraan welke speedmaster je wilt.....
een reduced is er nieuw vanaf 995
een date zal nieuw ook ongeveer 1000 zijn
een pro is er nieuw vanaf 1650 ongeveer met hesalite voorkant
een pro is er nieuw vanaf 2200 met saffier voor en achterkant
een broad arrow is er nieuw vanaf 2400 ongeveer (dichte achterkant) denk ik
een pro met maanstand vanaf 2650
Edit: deze bedragen zijn dus al inclusief korting.... adviesprijzen liggen veel hoger (25%)
2e hands is zelf makkelijk te vinden op ebay en marktplaats
ik heb een smalle pols, budget tot 1000 euro (tjah t'is een beetje krap) en wil m wel dagelijks kunnen gebruiken. broad arrow vind ik lelijk, maanstand is te duur.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:29 schreef FokLex het volgende:
ja reduced is iets kleiner en de wijzerplaat iets anders (getallen bij de streepjes)
er zit een hoop verschil tussen alle modellen, de vraag is allereerst of je datum/dag wilt, rechte wijzers of broad arrows, wil je maanstand, wil je em dagelijks gebruiken (dan is saffier voor aan te raden) even een afweging maken. UIteraard is de grootte ook van belang....
Ook is een een stuk sterker als gewoon glas. Op een ander forum heeft iemand er een keer flink met een hamer opgeslagen en er was niks aan de hand. De reden dat ze eigenlijk dit glas gebruiken in de ruimte is niet zoeer het zuurstof niveau, maar meer het gevaar als het breekt. Saffier breekt in stukken, terwijl hesalite net veiligheidsglas is. Alleen stervorming dus.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:41 schreef FokLex het volgende:
(kan uitzetten, luchtdruk op de maan) er zit namelijk zuurstof in het horloge op het moment dat je op de maan komt waar geen luchtdruk is dan zou het glas uitzetten en daardoor kapot springen. Hesalite kan uitzetten en inkrimpen...
alleen het is wel krasgevoeliger......
De stift is te lang, kroon staat los van de kastquote:Op maandag 16 mei 2005 21:58 schreef off_topic het volgende:
de PIMP watch van dit moment: [afbeelding]
Das de kroon niet, is het knopje om hem open te flippenquote:Op maandag 16 mei 2005 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De stift is te lang, kroon staat los van de kast
Die is mooi. Kost dat zo'n beetje?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:41 schreef hydrah het volgende:
En de andere is een horloge waar ik erg trots op ben, dat is een A.Lange & Sohne TOURBILLON deze heb ik als verjaardags kado gekregen voor m'n 18de verjaardag van mijn oom. (met als note dat ik er wel zuinig op moest zijn)
[afbeelding]
Tourbillon
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:58 schreef hydrah het volgende:
[..]
ehh weet ik niet echt, ik heb hem gekregen.
maar ik schat zo'n ¤ 19.000.
Kijk dat zijn de verjaardagskado's die er toe doenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:58 schreef hydrah het volgende:
[..]
En de Lange is geen replica ofzo... ??quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:41 schreef hydrah het volgende:
Zelf heb ik maar 2 horloges, een zwarte en een bruine de ene sportief en de andere meer klassiek.
En de andere is een horloge waar ik erg trots op ben, dat is een A.Lange & Sohne TOURBILLON deze heb ik als verjaardags kado gekregen voor m'n 18de verjaardag van mijn oom. (met als note dat ik er wel zuinig op moest zijn)
[afbeelding]
Tourbillon
Da was mijn collectie
Zal wel mechanisch zijn, moet je opwinden via de kroon of gewoon dragen...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:59 schreef hydrah het volgende:
alleen na 4 tot 5 dagen staat ie stil
PROEST! Doe mij dan maar een Portugese, vind ik toch iets mooier.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:58 schreef hydrah het volgende:
[..]
Als het niet interesseert hoef je hier niet te komen...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:46 schreef Mastroianni het volgende:
Pffft. dat jullie je daarom zo druk maken zeg. So what als het een nepper is?
Wellulig als hij daardoor 500 per jaar aan verzekering moet betalen. Leuk cadeautjequote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:46 schreef Mastroianni het volgende:
Ik vind horloges wel leuk, alleen mijn bloeddruk stijgt niet tot abnormale proporties als er iemand een keertje een nepper (volgens jullie dan) post.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:48 schreef Adsum het volgende:
[..]
Als het niet interesseert hoef je hier niet te komen...
Nou, getuige jouw reacties zal het me niks verbazen als je al meerdere keren tot tien heb moeten tellenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:54 schreef Adsum het volgende:
Dat gevoel heb ik ook niet hoor, maar ik wil hem alleen even wijzen op het feit dat hij gewoon een nepperd heeft...
Kan het wel begrijpen dat mensen die echt fan zijn van dure horloges zich erover opwinden, zeker als mensen net doen of zo'n ding echt is. Ik ben zelf dvd verzamelaar en vind het verschrikkelijk als mensen zeggen filmfanaat te zijn en al 800 films op DVD te hebben, waarna blijkt dat het allemaal gekopieerde zijn....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:46 schreef Mastroianni het volgende:
Leuke woordspelingquote:Op zondag 22 mei 2005 11:47 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Kan het wel begrijpen dat mensen die echt fan zijn van dure horloges zich erover opwinden, zeker als mensen net doen of zo'n ding echt is. Ik ben zelf dvd verzamelaar en vind het verschrikkelijk als mensen zeggen filmfanaat te zijn en al 800 films op DVD te hebben, waarna blijkt dat het allemaal gekopieerde zijn....
Ik vind idd dat er hier op fok wel erg vaak mogelijke nep op de korrel wordt genomen, maar aan de andere kant is het in dit geval (19 duizend euro) wel verleidelijk om een opmerking te plaatsen..quote:Op zondag 22 mei 2005 11:51 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Leuke woordspeling
Maar ik vind het zo'n verspilde moeite, zeker op een internetforumpje. Als iemand nou de hele tijd zo'n ding voor je neus zwaait is het weer wat anders. Maar dit is een fotootje om even te 'pimpen'. Er zijn 20 mensen die het fotootje zien en da's dat.
Het gaat er neit om dat de horloges duur zijn, dat is bij alles van kenners/liefhebbers. Het gaat om het product, de kwaliteit, uiterlijk. Er wordt gewoon te veel nagemaakt op dit moment, en ik snap de mensen niet die nep kopen,quote:Op zondag 22 mei 2005 11:47 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Kan het wel begrijpen dat mensen die echt fan zijn van dure horloges zich erover opwinden, zeker als mensen net doen of zo'n ding echt is. Ik ben zelf dvd verzamelaar en vind het verschrikkelijk als mensen zeggen filmfanaat te zijn en al 800 films op DVD te hebben, waarna blijkt dat het allemaal gekopieerde zijn....
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:41 schreef HelloBye het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een horloge met een brede donkerbruine leren band.
Soortgelijke horloge's als deze dus:
[afbeelding]
Hier in Rotterdam niet veel bijzonders kunnen vinden, wil daarom van de week eens in Amsterdam gaan kijken. Misschien dat iemand hier wat leuke adresjes (evt. website's) weet waar je de wat "hippere" horloge's kunt kopen?
*proest*quote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Diesel heeft er wel een "paar"
Dan heb jequote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:09 schreef HelloBye het volgende:
[..]
[afbeelding]
Heb deze met chronograaf gezien en vind dat toch een van de weinige leuke horloge's van Diesel. Maar ik ben meer op zoek naar een horloge waar de leren band aan de zijkant doorloopt, zoiets als Fossil heeft, maar dan mooier :-)
Zoiets als die eerste twee zoek ik inderdaad, vaak vind ik alleen die klokjes niet zo mooi...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:30 schreef hydraulix het volgende:
Guess heeft veel van zulke horloges, maar volgens mij geen één chronograaf of digitale.
Whoops...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:32 schreef wh00t het volgende:
[..]
*proest*
Dit horloge verkopen ze exact gelijk ook onder IWC, Patek en Vacheron Constantin op de markt in China en Hong Kong...
Echt prachtig!quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:59 schreef Jackal_Omega het volgende:
Heb zelf een Speedmaster klok gemaakt. Met dank aan Jean-Michel van het WUS forum.
[afbeelding]
Had het zelf ook al gezien, valt in het echt toch niet op. Op dezinvanluxe is iemand hem al aan het aanpassen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:47 schreef DJ-Maurits het volgende:
Alleen heb je zes minutenstreepjes per vijf minuten.....
Deze niet hoor, hier zit gewoon een klokje van de hema onder.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:43 schreef Geqxon het volgende:
Maar zo een speedmaster, moet je die nou om de 48uur opwinden??
Wat ik denk is dat hun horloge over 100 jaar loopt en 2 seconden achterloopt, en jouw horloge maar 2 keer per dag de goede tijd aangeeftquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:18 schreef Geqxon het volgende:
Sja, ik ben inderdaad een niet-liefhebber
Wat imho het verschil is, is dat jouw horloge na 100 jaar 2 seconden achterloopt, en mijn b-merk horloge een kwartier. Big deal me dunkt
Ik denk dat mijn horloges over 100 jaar al 10 servicebeurten hebben gehad, en zonder correctie inmiddels uren, zo niet dagen voor- of achterlopenquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:18 schreef Geqxon het volgende:
Sja, ik ben inderdaad een niet-liefhebber
Wat imho het verschil is, is dat jouw horloge na 100 jaar 2 seconden achterloopt, en mijn b-merk horloge een kwartier. Big deal me dunkt
Mompelt iets over figuurlijk spreken en begrijpend lezen..quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:05 schreef Adsum het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn horloges over 100 jaar al 10 servicebeurten hebben gehad, en zonder correctie inmiddels uren, zo niet dagen voor- of achterlopen![]()
Hehquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:26 schreef Euc- het volgende:
[..]
Mompelt iets over figuurlijk spreken en begrijpend lezen..
Als je niet zo lang met horloges doet, moet je ook geen Omega kopen. Ze zijn niet zo stoot en slagvast als een horloge met een batterijtje.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:21 schreef Geqxon het volgende:
En aangezien ik niet zo lang met mijn horloges doe, maak de nauwkeurigheid me echt helemaal niks uit
Op een automaticquote:
Een Date danquote:Op donderdag 26 mei 2005 10:52 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Op een automatic, hij wilde tenslotte geen handopwinder
ook metaal misschien?quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:57 schreef Moody het volgende:
Iedereen met een Oris even opletten...
Ik ga binnenkort een originele Oris rubberen band kopen van de betrouwbare verkoper op Ebay waar ik ook mijn horloge heb gekocht. Mocht iemand ook interesse hebben in zo'n band, mail/MSN me dan....
En het bladgoud is hier en daar versleten...quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:51 schreef Jackal_Omega het volgende:
kijk eens bij Steiner.nl, die heeft wel verschillende modellen.
@garbagemen, mooie art deco Bulova, heb ooit een eens Omega gehad in die stijl. Wijzerplaat is inderdaad aan vervanging toe.
wat dacht je eerst dan dat die dingen kosten?quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:05 schreef Geqxon het volgende:
Slik, ik begrijp nu waarom je redelijk voorzichtig moet doen met een Omega horloge
Ik wacht wel even tot ik fulltime werk, waarna ik wss van mijn eerste salaris oid een mooie Speedmaster Prof ga aanschaffen
Als je nu een ander merk noemdequote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:25 schreef Geqxon het volgende:
Sja, als ik dan toch bezig ben in de hogere prijsklasses, moet ik toch bekennen dat mijn hart toch echt bij Tag Heuer ligt
Mijn Omega (Speedmaster Reduced) komt ook uit de USA. BIj de juweliers in NL kost 'ie ¤ 1310,- in USA omgerekend toen (27-07-2004) ¤ 863,81. Maar 6 weken na levering kreeg ik nog een brief van de Fedex, of ik nog eventjes ¤ 201,37 aan BTW, invoerrechten en voorschotprovisie wou betalen...quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:57 schreef mx_player het volgende:
je kunt een reduced kopen voor dat geld. een professional trouwens ook, maar dan moet je m wel ff importeren. ik weet niet hoe dat zal gaan met belastingen? (iemand ervaring?) ik ga deze vakantie nog naar de US, dus dan zal ik daar eens gaan kijken. zo een speedmaster staat zeker nog wel op mijn verlanglijstje.
Als jij voor 900 euro een professional kan kopen, dan koop ik er morgen nog 10 van je.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:57 schreef mx_player het volgende:
je kunt een reduced kopen voor dat geld. een professional trouwens ook, maar dan moet je m wel ff importeren. ik weet niet hoe dat zal gaan met belastingen? (iemand ervaring?) ik ga deze vakantie nog naar de US, dus dan zal ik daar eens gaan kijken. zo een speedmaster staat zeker nog wel op mijn verlanglijstje.
Dan moet je als je in de US bent eens naar de Wall Mart gaan, liggen Tag Heuers zo in het schap..quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:25 schreef Geqxon het volgende:
Toevallig, ik ga ook naar de states deze vakantie
Maar ja, als ik dan toch bezig ben in de hogere prijsklasses, moet ik toch bekennen dat mijn hart toch echt bij Tag Heuer ligt
quote:
# Automatic / self-winding mechanism
# Central second hand
# Calibre 2416B, 31ruby jewels
# Totally wound watch runs not less than 31 hours
# Shock resistance balance
# Waterproof
# Mineral glass
# Calendar
# Luminous hands und markers
# Diameter 40 mm
# Rotating Bezel
# Chromium-plated case
# Choice of either authentic steel bracelet or black leather strap
# Stainless steel screw-down back
Net een tank, oerdegelijk. Kijk eens op Watchuseek.com en dan forums, Russian Watches. Iedereen heeft er wel een daar.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:25 schreef Geqxon het volgende:
Heeft iemand nog ervaring met de Vostok Komandirskie Automatic?
[..]
nah ik klikte ff op die link van authentic watchesquote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:26 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Als jij voor 900 euro een professional kan kopen, dan koop ik er morgen nog 10 van je.
In de prijsklasse 800-900 heb je geen nieuwe omega hoor. Wel een 2de hands seamaster of een speedmaster automatic
Jaaaa, die heb ik ookquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:57 schreef mx_player het volgende:
[..]
nah ik klikte ff op die link van authentic watches
kreeg er dit uit.
http://www.authenticwatches.com/omspeed357.html
aaaaah ik zie het al. ik klikte op professional, maar dit is gewoon een reduced. de prof kost daar Sale Price $2,495.00
beterr kijken ik dus!
Wow, had ik eigenlijk niet verwacht. Ik zoek dus ook een horloge dat oerdegelijk is (dus minimaal mineraalglas) , ivm. het feit dat ik het liever niet afdoe tijdens het sleutelen zegmaarquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:07 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Net een tank, oerdegelijk. Kijk eens op Watchuseek.com en dan forums, Russian Watches. Iedereen heeft er wel een daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |