De mijne lijkt er heel erg veel op. Zeer goede keuze dus. Ga je er nog een extra bandje bij kopen? Heb ik wel gedaan zo'n mooie dikke bruine leren band. Staat er erg goed bij moet ik zeggen.quote:
ja het is een guessquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:04 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Wel aardig hoor, maar mijn horlogeliefhebbers hart gaat er niet sneller van kloppen. Hou niet van horloges met batterijen, dat 'leeft niet'. Stukje gevoel hoor.
Misschien kun je je bandje een keer goed schoonmaken met een lauw warm sopje. Moet ie weer als nieuw eruit kunnen zien.
Is het trouwens een Guess of niet
Ligt eraan van welk caliber.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:48 schreef Jackal_Omega het volgende:
@ Swetsenegger,
Weet jij zo wat een spiraalveer kost om te laten vervangen. Duur grapje of niet.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:34 schreef Jackal_Omega het volgende:
Breitling is kwalitatief zeker net zo goed als Rolex of IWC
Wat kostte ie dan?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:55 schreef Predemius het volgende:
[afbeelding]
Das mijn horloge. Beetje zwaar, glimmen als de pest, ik vind mooien zo duur was hij niet.
Is er in nederland een adres voor originele zeno bandjes eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:39 schreef kultivate het volgende:
[..]
De mijne lijkt er heel erg veel op. Zeer goede keuze dus. Ga je er nog een extra bandje bij kopen? Heb ik wel gedaan zo'n mooie dikke bruine leren band. Staat er erg goed bij moet ik zeggen.
Dat roest is idd niet goed. Kastring zat er eerst niet in, Daarom zitten de schroeven er ook niet in. Beschadigde schroef was al zo, hij had echter niks meer op voorraad. Prijs was ook helemaal niet hoog. Voor het geld wat ik kwijt was, kun je bij een andere horlogemaker alleen de kast laten schoonmaken. Hij hoeft ook niet in concourstaat te zijn. Als die maar loopt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een prutser, er zit nog roest op de kastring en de kastschroeven zijn niet vast gezet.
Tevens is de platine van de veerton bij de schroef beschadigd. Daar is een horlogemaker een keer stevig uitgeschoten.
Ik blijf hem echt supermooi vinden. Veel draagplezier.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:47 schreef FokLex het volgende:
hierbij alsnog mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]
reduced is kleiner toch.. nog meer schrikbarende verschillen? bij steiner hebben ze idd mooie spulletjesquote:Op maandag 16 mei 2005 20:18 schreef FokLex het volgende:
ligt eraan welke speedmaster je wilt.....
een reduced is er nieuw vanaf 995
een date zal nieuw ook ongeveer 1000 zijn
een pro is er nieuw vanaf 1650 ongeveer met hesalite voorkant
een pro is er nieuw vanaf 2200 met saffier voor en achterkant
een broad arrow is er nieuw vanaf 2400 ongeveer (dichte achterkant) denk ik
een pro met maanstand vanaf 2650
Edit: deze bedragen zijn dus al inclusief korting.... adviesprijzen liggen veel hoger (25%)
2e hands is zelf makkelijk te vinden op ebay en marktplaats
ik heb een smalle pols, budget tot 1000 euro (tjah t'is een beetje krap) en wil m wel dagelijks kunnen gebruiken. broad arrow vind ik lelijk, maanstand is te duur.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:29 schreef FokLex het volgende:
ja reduced is iets kleiner en de wijzerplaat iets anders (getallen bij de streepjes)
er zit een hoop verschil tussen alle modellen, de vraag is allereerst of je datum/dag wilt, rechte wijzers of broad arrows, wil je maanstand, wil je em dagelijks gebruiken (dan is saffier voor aan te raden) even een afweging maken. UIteraard is de grootte ook van belang....
Ook is een een stuk sterker als gewoon glas. Op een ander forum heeft iemand er een keer flink met een hamer opgeslagen en er was niks aan de hand. De reden dat ze eigenlijk dit glas gebruiken in de ruimte is niet zoeer het zuurstof niveau, maar meer het gevaar als het breekt. Saffier breekt in stukken, terwijl hesalite net veiligheidsglas is. Alleen stervorming dus.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:41 schreef FokLex het volgende:
(kan uitzetten, luchtdruk op de maan) er zit namelijk zuurstof in het horloge op het moment dat je op de maan komt waar geen luchtdruk is dan zou het glas uitzetten en daardoor kapot springen. Hesalite kan uitzetten en inkrimpen...
alleen het is wel krasgevoeliger......
De stift is te lang, kroon staat los van de kastquote:Op maandag 16 mei 2005 21:58 schreef off_topic het volgende:
de PIMP watch van dit moment: [afbeelding]
Das de kroon niet, is het knopje om hem open te flippenquote:Op maandag 16 mei 2005 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De stift is te lang, kroon staat los van de kast
Die is mooi. Kost dat zo'n beetje?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:41 schreef hydrah het volgende:
En de andere is een horloge waar ik erg trots op ben, dat is een A.Lange & Sohne TOURBILLON deze heb ik als verjaardags kado gekregen voor m'n 18de verjaardag van mijn oom. (met als note dat ik er wel zuinig op moest zijn)
[afbeelding]
Tourbillon
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:58 schreef hydrah het volgende:
[..]
ehh weet ik niet echt, ik heb hem gekregen.
maar ik schat zo'n ¤ 19.000.
Kijk dat zijn de verjaardagskado's die er toe doenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:58 schreef hydrah het volgende:
[..]
ehh weet ik niet echt, ik heb hem gekregen.
maar ik schat zo'n ¤ 19.000.
En de Lange is geen replica ofzo... ??quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:41 schreef hydrah het volgende:
Zelf heb ik maar 2 horloges, een zwarte en een bruine de ene sportief en de andere meer klassiek.
En de andere is een horloge waar ik erg trots op ben, dat is een A.Lange & Sohne TOURBILLON deze heb ik als verjaardags kado gekregen voor m'n 18de verjaardag van mijn oom. (met als note dat ik er wel zuinig op moest zijn)
[afbeelding]
Tourbillon
Da was mijn collectie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |