Ik denk dat je een andere Omega hebt gezien dan... deze heeft een adviesprijs van 1610 euro !quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:41 schreef Euc- het volgende:
Toevallig die omega bij Schaap & Citroen zien liggen voor 2850 euro, erg mooi horloge, íetsjes boven mijn budget helaas![]()
Nee nee jongens, het was waarschijnlijk een Seamaster GMT van de nieuwe serie. Die ziet er hetzelfde uit als een Bond uitvoering, alleen dan met co-axial uurwerk en GMT wijzer. Kost inderdaad 2850 euroquote:Op zaterdag 30 april 2005 15:57 schreef Adsum het volgende:
De mijne is een automaat, die kost dus ¤1610,- en de quarts ¤1280,-
Ik denk dat die van ¤ 2850,- een chronograaf was, of een Speedmaster ??
Ik denk dat je met die schatting wel behoorlijk hoog zit, of het horloge moet als een bijzonderheid te boek staan ?quote:Op zondag 1 mei 2005 13:08 schreef Hugster het volgende:
een vriend van me heeft een Vacheron Constantin van z'n overleden opa geerft maar nu heeft niemand enig idee van wat dat klokje ONGEVEER waard is.
hij lijkt op deze, alleen dan met de volgende verschillen, bovenin zit geen dag + datum venster maar alleen een datum. En in plaats van die kalenderwijzer bij de 6 zit er een rond gat in de wijzerplaat waardoor je het uurwerk ziet lopen.
[afbeelding]
de achterplaat van het horloge kan met een knopje open scharnieren en dan zie je het uuwerk achter glas.
enig idee wat deze klok nieuw gekost heeft, hij is nog niet zo oud. ¤10k, ¤20k ?
ik heb er geen idee van wat hij zou moeten kosten, het horloge uit het plaatje kost $63.000 en ik ben al meer VC's tegengekomen, en enorm simpel ogende klokken van VC gaan al de ¤10k overquote:Op zondag 1 mei 2005 13:14 schreef Desiderius het volgende:
[..]
Ik denk dat je met die schatting wel behoorlijk hoog zit, of het horloge moet als een bijzonderheid te boek staan ?
Is het wel een originele, de combinatie van wijzerplaat die jij zo voorstelt lijkt veel op die van replica's. wordt veel gebruikt, vooral open wijzerplaat bij de 6. Ik geloof dat VC dit alleen doet bij een echte tourbillonquote:Op zondag 1 mei 2005 13:19 schreef Hugster het volgende:
[..]
ik heb er geen idee van wat hij zou moeten kosten, het horloge uit het plaatje kost $63.000 en ik ben al meer VC's tegengekomen, en enorm simpel ogende klokken van VC gaan al de ¤10k over
Zijn er juweliers in de buurt van Utrecht die VC doen?quote:Op zondag 1 mei 2005 14:25 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Is het wel een originele, de combinatie van wijzerplaat die jij zo voorstelt lijkt veel op die van replica's. wordt veel gebruikt, vooral open wijzerplaat bij de 6. Ik geloof dat VC dit alleen doet bij een echte tourbillon
Ik ga 'm nog bestellen. Het wordt die zilveren.quote:
Ah, goede keuze.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ga 'm nog bestellen. Het wordt die zilveren.
Meende dat ik er op fok ook al eens een voorbij heb zien komen in V&A vandaarquote:Op maandag 2 mei 2005 16:27 schreef Adsum het volgende:
Nee, staat er wel eentje te koop he
Zou hem zelf graag willen kopen, maar die ouders he
Hier in V&A?quote:Op maandag 2 mei 2005 18:41 schreef Adsum het volgende:
Ik heb mijn (inmiddels verkochte) Zeno daar te koop gezet, paar weken geleden !
Post eens een foto, weet je het binnen 5 minutenquote:Op zondag 1 mei 2005 14:32 schreef Hugster het volgende:
[..]
Zijn er juweliers in de buurt van Utrecht die VC doen?
En als hij daar langs gaat en het blijkt een replica te zijn, dan neemt de juwelier hem niet in hoop ik?
niet doen die Breitling: de enige die er blij van wordt is de juwelier. Ik heb iemand gesproken van Schaap en Citroen (V&D dus...) en die wist me te vertellen dat de winstmarges enorm zijn: 25-30 % is niets...Je betaald dus voornamelijk de marketing, kwalitatief kun je beter een Rolex of IWC nemenquote:Op donderdag 14 april 2005 20:27 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Was ik eigenlijk al een beetje bang voor, wilde niet helemaal onvoorbereid een winkel binnenstappen ervoor. 10K zal helaas te ver gaan, dan toch maar eens naar mijn oude liefde (Breitling) kijken.
Rolex schenkt standaard 10% aan goede doelen middels een trust fonds, dit is niet algemeen bekend. Bij Breitling betaal je echt meer voor de marketing. Heb je wel eens een Rolex van 25 jaar oud met een Breitling vergeleken? De Rolex band is nog perfect, de Breiling band is dan al 3x vervangen...bovendien loopt de Rolex ook dan nog perfect!quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:34 schreef Jackal_Omega het volgende:
Breitling is kwalitatief zeker net zo goed als Rolex of IWC, alleen iwc zit in een iets hogere prijscatagorie. Heb je ooit gezien hoe goed breitlings worden afgewerkt. Denk je dat je bij Rolex niet voor de naam betaald. Misschien nog wel meer als bij Breitling
Ik heb Rolex banden van 23 en 27 jaar oud bekeken, waren echt niet uitgerekt! Omega vind ik ook goed maar Rolex loopt wat mooier vind ik. Jammer van het pimp-imago maar daar zit ik niet zo mee..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:13 schreef Adsum het volgende:
Tss, die Rolex banden zijn dan helemaal uitgerekt, vooral de Jubilee´s !!
Koop dan een Omega, als je het goed wil doen
Gaat vaak om de omtrek, als je een relatief lang horloge hebt, Beetje een kussenvorm dan steekt ie dus uit. Je kunt dus beter een te breed horloge kopen dan te lang.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:35 schreef ForumGek het volgende:
Ik heb ook hele smalle polsen (en dan bedoel ik écht smal). het horloge dat boven je post staat is een Seiko Kinetic, en staat perfect om een kleine pols !! Mijn pols is denk ik 5 cm breed ofzo dus vlak van bovenaf !
Wel aardig hoor, maar mijn horlogeliefhebbers hart gaat er niet sneller van kloppen. Hou niet van horloges met batterijen, dat 'leeft niet'. Stukje gevoel hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:01 schreef marleenhoofd- het volgende:
de mijne, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
op de kop was makkelijker voor de foto bijna een jaar oud, het bandje is wat verkleurd omdat ik o.a. elke week krantjes mee vouw en rondbreng (geeft flink af)
Waar heb je die bovenste gekocht als ik vragen mag ?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:41 schreef Xenophanes321 het volgende:
Gisteren deze gekocht:
[afbeelding]
Deze heb ik al langer:
[afbeelding]
ben met beide erg tevreden, vreemd is dat op de nieuwe 2 jaar garantie heb terwijl ik bij de oudere maar 1 jaar had...
Dat is helemaal niet slecht voor het horloge.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:42 schreef Jackal_Omega het volgende:
Er is een truukje dat je hem moet doordraaien tot ie verspringt en dan terugdraaien tot 7 uur en weer vooruit. Maar dit is erg slecht voor het horloge, beter is gewoon doordraaien. Hoe irritant het soms ook is.
Wat een prutser, er zit nog roest op de kastring en de kastschroeven zijn niet vast gezet.quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:18 schreef Jackal_Omega het volgende:
Sommigen weten misschien wel dat ik een oude tissot camping had die er niet uitzag en slecht liep. Ik heb hem weggebracht naar een horlogemaker en zie hier het resultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Precies diezelfde heb ik ookquote:Op donderdag 12 mei 2005 23:15 schreef Desiderius het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst, basic maar ben er zeer content mee
[[url=http://img227.echo.cx/img227/608/zenofok7zv.th.jpg]afbeelding][/URL]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |