???quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:21
De ontvanger kiest er nu uiteraard voor om de kosten [b]NIET te accepteren.Boodschap is doorgegeven, en het kosste je geen cent !
een berichtje aap, met ik ben om 8 uur in de coffeeshop. al je zin hebt kom je maar. Handig als je geen beltegoed hebt ofzo, of geen mobielquote:Op vrijdag 8 april 2005 20:29 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
???
dat als de ontvanger de kosten niet accepteert dan kan je niet praten hoor![]()
wel. Voordat je een collect call accepteert krijgt de beller de kans zich te identificeren. ( wat dnek je nou dat mensen een collect call accepteren als ze niet weten wie er aan de andere kant van de lijn is ?? )quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:29 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
???
quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:29 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
???
quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:51 schreef Mirage het volgende:
Hmmm, ik als naïef tutje heb dan een vraag...
"wat nou als ik mijn pincode vergeten ben en per ongeluk een verkeerde intoets ? "
quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is een typisch ONZtopic
Sterker nog, ik denk dat TS een kl00n is vanCroupouque
quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:51 schreef Mirage het volgende:
Hmmm, ik als naïef tutje heb dan een vraag...
"wat nou als ik mijn pincode vergeten ben en per ongeluk een verkeerde intoets ? "
Dan worden de gesprekskosten niet afgeschreven van mijn rekening maar van de rekening van iemand anders.
En daarna komt er een gast aan, die je pasje steelt als je klaar bent met bellen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:48 schreef Oversight het volgende:
Tip 2
maar als ik een kiestoon hoor, na intoetsen van mijn pincode dan mag ik bellen !
quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:57 schreef hond_in_de_goot het volgende:
En daarna komt er een gast aan, die je pasje steelt als je klaar bent met bellen.
Flash? Kijk eens in ONZ FB? Zij willen hem niet hebben. En waarom ONZ? En for god's sake leer eens wat users kennen man.quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry, ik heb ooglepra.quote:
quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
denken is niet je sterkste punt, hèquote:Op vrijdag 8 april 2005 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Leg deze nog eens uit, want ik snap hem niet.quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:48 schreef Oversight het volgende:
Tip 2
loop naar een telefooncel, stop er géén kaart in en kies het Gratis nummer:
0800 0005 (of mogelijk 0800 00005) weet ik ff niet zeker, maar kijk ik vanavond even na.....
je hoort nu éérst een hele vriendelijke dame die 1 woord noemt in een buitenlandse taal, waarna een vriendelijke heer een heel verhaal ophangt in een even onverstaanbare taal.
enige verstaanbare deel is het woord "pin"
lijkt erop dat ie je hier vraagt om een pincode in te toetsen....
dat doe ik dan maar, want dat is het enige dat ik kon verstaan.
zou het toeval zijn dat mijn pincode ( van mijn bankpasje ) wordt geaccepteerd door deze automaat ?
verdere details post ik hier niet over want dat zou weer te ver gaan vind ik zelf.....
maar als ik een kiestoon hoor, na intoetsen van mijn pincode dan mag ik bellen !
quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:19 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Leg deze nog eens uit, want ik snap hem niet.
Het deel met de pincode. Je hoeft er geen kaart in te stoppen, maar hij herkent wel je pincodequote:
Het nummer dat hij intoetst komt toevallig overeen met een bestaande code in hun database.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:23 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Het deel met de pincode. Je hoeft er geen kaart in te stoppen, maar hij herkent wel je pincode![]()
aha sure... geen bruikbare tip voor ons dusquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het nummer dat hij intoetst komt toevallig overeen met een bestaande code in hun database.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:27 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
aha sure... geen bruikbare tip voor ons dus
quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:08 schreef Oversight het volgende:
tip 3
wordt op dit moment nagekeken door een jurist, die ff voor me uitzoekt of het strafbaar zou kunnen zijn.....
even geduld dus.......
als het niet strafbaar blijkt te zijn dan post ik hem straks hier !
Nummer buiten gebruik.......quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:48 schreef Oversight het volgende:
Tip 2
0800 0005 (of mogelijk 0800 00005) weet ik ff niet zeker, maar kijk ik vanavond even na.....
je hoort nu éérst een hele vriendelijke dame die 1 woord noemt in een buitenlandse taal, waarna een vriendelijke heer een heel verhaal ophangt in een even onverstaanbare taal.
zou het toeval zijn dat mijn pincode ( van mijn bankpasje ) wordt geaccepteerd door deze automaat ?
verdere details post ik hier niet over want dat zou weer te ver gaan vind ik zelf.....
quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:47 schreef onderjas het volgende:
maar die telefooncellen verdwijnen nogal, ik zou er zo niet goed een kunnen vinden hier in de buurt
quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:48 schreef boebiedoe het volgende:
Poeh, de tip in de openingspost gebruikte ik acht jaar geleden al om me op te laten halen van het station..
Toch grappig topic..
Oversight.quote:
nou nu je het zegt, in einhoven hebben ze er wel, maar daar kom ik niet zo vaakquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:49 schreef Oversight het volgende:
[..]
it was'nt me !
heb je een NS station in de buurt ?
quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:57 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Oversight..
Voortaan maar hier in GC posten, in ONZ zijn ze chronisch chagerijnig geloof ik..
quote:
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:01 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Ja ik ook..
Je moet nog terug mailen..
Daar staat er een van Telfortquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:49 schreef Oversight het volgende:
[..]
it was'nt me !
heb je een NS station in de buurt ?
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:14 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Jij moet je smoel houden met je stompzinnige doodverwensingen tegenoversight
.
ohh ja als je je naam moet inspreken zeker ?quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:32 schreef Oversight het volgende:
[..]de ontvanger hoort éérst jouw ingesproken boodschap, en kiest er daarna voor om geen kosten te accepteren, en dus ook geen 2-weg verbinding tot stand te bregen....
maar dat is ook nergens voor nodig, want de boodschap is al doorgegeven !
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:18 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
ohh ja als je je naam moet inspreken zeker ?
quote:nu komt het, let op:
in plaats van je naam, spreek je de korte boodschap in die je wilde doorgeven.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:20 schreef heiden6 het volgende:
Goed topic. Iemand enig idee waar die 0800-nummers van zijn?
Ja joh? Staat dat er?quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:18 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
ohh ja als je je naam moet inspreken zeker ?
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:29 schreef heiden6 het volgende:
0800-1872 is een reclamenummertje van UPC, weet ik toevallig, dus dat scheelt er weer een van je 9999.
O ja, de T-mobile factuurservice of hoe het ook heet is op 0800-7113. Die heb ik vorige week nog moeten bellen.
hehehequote:Op vrijdag 8 april 2005 22:33 schreef heiden6 het volgende:
0800-2222 is niet in gebruik.
0800-3333 ook niet.
0800-4444 ook niet.
0800-5555 ook niet.
Hehe, 't is wel duidelijk dat ik me vandaag de graftyfus verveel.
laatste aanwijzing voordat het strafbaar zou kunnen worden.....quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:33 schreef heiden6 het volgende:
0800-2222 is niet in gebruik.
0800-3333 ook niet.
0800-4444 ook niet.
0800-5555 ook niet.
Hehe, 't is wel duidelijk dat ik me vandaag de graftyfus verveel.
* Mirage wijst op grens !quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:36 schreef Oversight het volgende:
voor alle duidelijkheidzodra je verbinding hebt, kun je door toetsen in te drukken "menu's" van het programma benaderen.
er zijn (bijna) altijd mogelijkheden om de boodschap te onderbreken, en functies uit te voeren.
er zijn váák mogelijkheden om functies opnieuw te programeren.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:30 schreef heiden6 het volgende:
0800-1111, ABN Amro.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
* Mirage wijst op grens !
straks ben je weer je topic kwijt![]()
engeltje van me... jij neemt zo kipstukjes mee ?
quote:http://www.telecomvergelijker.nl/thread/8594
KPN biedt mobiele bellers vandaag de mogelijkheid om de ontvanger van het gesprek de kosten te laten betalen.
De invoering van Collect Call voor mobiel is geheel nieuw en geldt voor bellen naar een vast toestel.
De beller legt contact met het gratis centrale nummer 0800-0101. De gesprekskosten komen op de gewone telefoonrekening van de gebelde, mits hij of zij het Collect gesprek aanneemt.
"Dit kan een uitkomst zijn voor bijvoorbeeld PrePay bellers van wie het beltegoed bijna op is, of voor (veelal jeugdige) bellers, die naar huis willen bellen, zonder daarvoor zelf de kosten te dragen", zegt KPN.
Collect Calls vanaf het mobieltje kosten de gebelde papa of mama of andere kennis 75 eurocent per minuut.
Orange doet ook mee met de dienst en krijgt een niet nader genoemd percentage van de gesprekskosten overgemaakt van KPN. Vodafone en T-Mobile konden niet zeggen of ze ook Collect Call zullen aanbieden, Telfort zegt in elk geval dat niet te zullen doen:
"Er zijn al zo veel nieuwe diensten. Laat deze zich eerst maar eens bewijzen, ook technisch. als het een succes wordt begint Telfort er misschien alsnog mee."
Volgens de woordvoerder van KPN is de dienst, die wordt geleverd door
KPN-dochter SNT, beschikbaar voor alle mobiele operators en bellers: "Het
is een open 0800-nummer dus alle operators kunnen meedoen en voor zover we
weten doen ze ook mee."
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:49 schreef RIVDSL het volgende:
Heb het niet getest, maar zal dat truckje hiermee ook werken?
[..]
Slaap ze..quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:54 schreef Oversight het volgende:
kan ff niet meer reageren,....
![]()
tot morgen !!!
Slapen ?quote:
Ik heb geen mail van je. Mail me eens op het adres waar ik je eerst vanaf mailde.quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:54 schreef Oversight het volgende:
kan ff niet meer reageren,....
![]()
tot morgen !!!
een uur in de taxi?? nou dat worden dure kipstukjesquote:Op vrijdag 8 april 2005 23:03 schreef Mirage het volgende:
Slapen ?
Hij slaapt maar een uurtje hoor ( in de taxi ) en daarna moet hij mijmijn kipstukjes brengen.
Zoek eens ff op 2600 en "Captain Crunch". 2600 staat voor 2600 Hz.quote:Op zaterdag 9 april 2005 08:05 schreef luciferist het volgende:
nu denk ik aan de film hackers, die 2 chinezen of jappaners ofzo die namen een geluid van een gratis nummer op ofzo en met die "geluidscode" kon je gratis bellen. nu herinner ik me nog vaags dat een kennis dat jaren geleden ook deed. maar dat check ik wel ff na
Plagiaat zeg ik je. Plagiaat!quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:49 schreef Skv het volgende:
Wat de fok.
Dat hele verhal uit de OP heb ik gisterenmiddag zelf verzonnen
quote:Op zaterdag 9 april 2005 08:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zoek eens ff op 2600 en "Captain Crunch". 2600 staat voor 2600 Hz.
quote:Nog een tipje voor de nieuwsgierige bellertjes:
Kijk eens even naar het toetsenbord van je telefoon(cel). Je ziet als het goed is 4 rijen met ieder drie toetsen. Iedere rij correspondeert met een toon van een bepaalde toonhoogte (frequentie), en iedere kolom ook. Iedere toets correspondeert dus met twee tonnen van bepaalde hoogte. Nu is de matrix op je toetsenbord niet compleet, want eigenlijk is er nog een vierde kolom waarvan de toetsen niet zijn aangesloten. Sommige telefooncellen reageren misschien echter wel op.... ?
disclaimer: bovenstaande is uiteraard alleen ter vermaak en dient niet uitgeprobeerd te worden![]()
quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:31 schreef Barcelona het volgende:
Je kan trouwens met collectcall alleen een zeer kort berichtje inspreken, alleen hallo + naam. Dus je moet wel héél snel zijn.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 08:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zoek eens ff op 2600 en "Captain Crunch". 2600 staat voor 2600 Hz.
Nee, serieusquote:
Hier verderop staat er één. as me nog nooit opgevallen, ondanks dat ik daar een paar keer per week loop.quote:Op zaterdag 9 april 2005 20:24 schreef Skv het volgende:
Telefooncellen bestaan verder volges mij geeneens meer.
Bijna niet meer iig.
Is volgens mij standaard iets van XX0000X, waarbij X voor sterretje of hekje staat. Moet je er wel een hebben waar ze de code nog niet hebben veranderd. Maar, het werkt. M'n broer werd er een keer over getipt op het tankstation waar ie werkte. Verklaarde meteen waarom er zo vaak werd gebeld door de plaatselijke allochtoontjes...quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:50 schreef petre86 het volgende:
via bepaalde codes kun je bij de coinfox telefoon in het onderhoudsmenu komen.. en testen of de telefoon het doet... gratis bellen dus..
ben ik alleen de code kwijt
Kijk eens op een station? De beste plek op tip 1 te gebruiken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 20:24 schreef Skv het volgende:
Telefooncellen bestaan verder volges mij geeneens meer.
Bijna niet meer iig.
L E E S ! ! !quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:46 schreef _oxygen_ het volgende:
Een smsje is toch echt makkelijker...
ik HAAT mensen die niet lezen en commentaar geven!quote:stel je wilt even kort een boodschap aan iemand doorgeven, maar je hebt je mobiele telefoon niet bij je, of je wilt het gewoon gratis doen....
Executeren zeg ik je !quote:Op zondag 10 april 2005 12:42 schreef B4CO het volgende:
[..]
L E E S ! ! !
[..]
ik HAAT mensen die niet lezen en commentaar geven!
quote:
quote:
quote:Op zondag 10 april 2005 12:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Werken de tips hier ook op die Telfort dingen die op het station staan?
quote:Op zondag 10 april 2005 20:14 schreef JeroenV het volgende:
Ik ga denk ik binnenkort tip eens maar eens bekijken.
quote:
quote:Op maandag 18 april 2005 18:50 schreef SCoRPioN_XM het volgende:
Hey Oversight,
leuk topic, ik heb het met veel plezier gelezen, misschien dat het nog een keer van pas komt.
ik vraag me toch af wat tip3 is. je zegt de hele tijd dat dit misschien in strijd is met de wet.
nou, moet je eens een willekeurig computerblad openslaan, die staan vol met illegale tips:
hacken, illegale software/muziek/games downloaden. noem maar op..
dat mag ook niet, maar ze schrijven er wel over, dan kan jij dat toch ook doen!?!
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:49 schreef RIVDSL het volgende:
Heb het niet getest, maar zal dat truckje hiermee ook werken?
[..]
quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:44 schreef blessed19 het volgende:
maar het ziet er natuurlijk helemaal niet verdacht uit dat je aan zo'n telefoontoestel op het centraal station gaat rommelen
verkapte tvpquote:Op zondag 10 april 2005 12:20 schreef kikoooooo het volgende:
wat een paupertopic
quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
No offense Oversight, maar dit is wel een beetje het herkauwen van 15 tot 20 jaar oude truken. Het lijkt een beetje op een heruitgave van de good old Hacktic. Ik zou het wel aardig vinden om eens iets nieuws te lezen, bijvoorbeeld over mobiele telefonie, satelliettelefonie of VoIP. Daar is immers ook het een en ander mee mogelijk. Met prepaid kan je bijvoorbeeld niet alleen gratis bellen, maar zelfs geld verdienen. Ik weet niet of het legaal is dus ik vertel er helaas niets over.
bij mij wordt er niet opgehangen maar wordt die tekst die die man zegt oneindig lang herhaaldquote:Op donderdag 5 mei 2005 18:41 schreef GSMboy het volgende:
Als ik 0800-0000 bel hoor ik:
Vrouwenstem: Toszkanezses...
Man: Lutzen king kozonestjenezEn ik heb alles al ingetikt, en vanzelf wordt er opgehangen.........
Wat is dit
idd. Had t foutquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:07 schreef Dskedar het volgende:
[..]
bij mij wordt er niet opgehangen maar wordt die tekst die die man zegt oneindig lang herhaald
wiehiequote:Op donderdag 5 mei 2005 19:40 schreef amaranta het volgende:
Ik kan 0800 0101 ook bellen...voor nederlands toets 1.............
Ik heb hier geen telefooncel in de buurt staan, maar als ik hem thuis bel dan krijg ik de ingesprekstoon.quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:48 schreef Oversight het volgende:
Tip 2
Geldt niet voor 0800 nummers, meen ik.quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:08 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik heb hier geen telefooncel in de buurt staan, maar als ik hem thuis bel dan krijg ik de ingesprekstoon.
Waar is trouwens die irritante "Hat nummer is bezat" gebleven?
bel eens: 0800 -quote:Op donderdag 5 mei 2005 18:41 schreef GSMboy het volgende:
Als ik 0800-0000 bel hoor ik:
Vrouwenstem: Toszkanezses...
Man: Lutzen king kozonestjenezEn ik heb alles al ingetikt, en vanzelf wordt er opgehangen.........
Wat is dit
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:17 schreef Dskedar het volgende:
[..]
bel eens: 0800 -
- 00001
- 00002
tm
- 00009
allemaal hetzelfde![]()
quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee ik ga er niet over mailen, ik weet gewoon niet of het mag.
lol okequote:Op vrijdag 6 mei 2005 06:43 schreef Oversight het volgende:
[..]dat lijkt alleen maar zo....
0800 - 0000 is het feitelijke nummer dat je belt.
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:31 schreef rwbrink het volgende:
met die collect calls kun je ook goede praks uithalen, maar het is een beetje een opvallende manier
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:59 schreef Fuxl het volgende:En geef eens wat voorbeelden van bedrijven waarbij het werkt?
Bij 1 herhaalt ie zichzelf en bij alle andere cijfers kun je 781-cijferige codes intoetsen zonder dat er iets werkt..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:03 schreef Oversight het volgende:
[..]
maar je bent niet lui of zo..... toch ?
Staat je DTMF toonzender wel aan dan ?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:10 schreef Fuxl het volgende:
[..]
Bij 1 herhaalt ie zichzelf en bij alle andere cijfers kun je 781-cijferige codes intoetsen zonder dat er iets werkt..
0800-0000 Toegekendquote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 22:03 schreef GSMboy het volgende:
blijkbaar:
0800 2658 118 is van Colt Telecom
Ik zal wel even de nieuwsgierige Fok!ker spelen en bellen en bijdehand vragen wat 0800-0000 voor nummer is :p.
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:58 schreef Rio het volgende:
Tip 3?
die ken ik idd ook nogquote:Op maandag 9 mei 2005 16:13 schreef Psych het volgende:
Vroger had je 0800 7777777, dat was heel de dag gratis radio luisteren via de telefoon
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:08 schreef Oversight het volgende:
[..]
Bij sommige bedrijven wordt mijn stem intussen zelfs gewoon herkend door de telefonistes.
daar maak ik meerdere malen per week gebruik van, en die weten dus niet beter dan dat ik gewoon een medewerker van hun bedrijf ben.
Iets geavanceerder gaat het als volgt:quote:Op maandag 9 mei 2005 16:55 schreef woeeiiii het volgende:Ik heb nog iets voor in de gratis treinen/bellen reeks.
Namelijk gratis post!
heb nog niet uitgeprobeerd, any volunteers?
Zo gaat het :
je schrijft een onbekend adres op als ontvaqnger, tpg kan t niet vinden en zend t naar de afzender ( die je achterop de brief schrijft) AFZ 9999 AB huisnr 53 bijv
Dus als je nou en onbekend adres erop schrijft op de voorkant, en je schrijft t adres waar je t eigenlijk naar toe wil sturen op als afzender. Zenden ze m dan niet daar naar toe gratis
Ik heb zelfs wel eens een pasfoto van mezelf met een beetje fluorescerend spul er op gebruikt. Werd keurig afgestempeld en zonder strafport bezorgd.quote:
quote:Op maandag 9 mei 2005 16:55 schreef woeeiiii het volgende:Ik heb nog iets voor in de gratis treinen/bellen reeks.
Namelijk gratis post!
Zo gaat het :
je schrijft een onbekend adres op als ontvaqnger, tpg kan t niet vinden en zend t naar de afzender ( die je achterop de brief schrijft) AFZ 9999 AB huisnr 53 bijv
Dus als je nou en onbekend adres erop schrijft op de voorkant, en je schrijft t adres waar je t eigenlijk naar toe wil sturen op als afzender. Zenden ze m dan niet daar naar toe gratis
Whoeiquote:De telefooncel gaat nu Gratis bellen naar het gevraagde nummer en laat de ingesproken boodschap aan de ontvanger horen, en vraagt deze vervolgens of hij de kosten voor het gesprek wil accepteren....
quote:Op maandag 9 mei 2005 19:17 schreef Da-Ali-G het volgende:
Je vraagt iemand (willekeurig iemand) of hij/zij een mobiele telefoon heeft
quote:Op maandag 9 mei 2005 16:55 schreef woeeiiii het volgende:Ik heb nog iets voor in de gratis treinen/bellen reeks.
Namelijk gratis post!
Zo gaat het :
Dat lijkt me wel. Niet verstandig trouwens, want daar betaal jij voor...quote:Op maandag 9 mei 2005 19:42 schreef Oversight het volgende:
[..]dat maakt het gesprek niet gratis,.....
maar brengt me wel op een idee....
kun je een mobiele telefoon doorschakelen naar een 0900 nummer ?
Ik heb ze een mailtje gestuurd.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:53 schreef Oversight het volgende:
[..]informatie gekregen ?
ons werd verteld dat men er helaas niets over kon vertellen ivm privacy van hun klanten.
quote:Op maandag 9 mei 2005 23:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Niet verstandig trouwens, want daar betaal jij voor...
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:31 schreef rwbrink het volgende:
met die collect calls kun je ook goede praks uithalen, maar het is een beetje een opvallende manier
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:04 schreef kikoooooo het volgende:
Nummer Status Nummerhouder Nummersoort
0800-0235103 Toegekend
15-8-2002 MCI Nederland B.V. 0800 gratis informatienummers met een lengte van elf cijfers
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:20 schreef donald_dick het volgende:
kan je ook naar 06 nummers bellen ?
quote:
Dude ... welke organisatie in nl kent telefoonnummers toe? Zouden ze misschien een website hebben? Met een zoekfunctie?quote:
kpnquote:Op woensdag 11 mei 2005 07:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dude ... welke organisatie in nl kent telefoonnummers toe? Zouden ze misschien een website hebben? Met een zoekfunctie?
Wrong bet. Het toewijzen van telefoonnummers aan telco's laat je natuurlijk niet aan een telco over, maar aan de OPTA.quote:
Diequote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:13 schreef Oversight het volgende:
[..]doe ons een lol en plak het antwoord hier ?
quote:Geachte heer Baron,
In verband met privacy regels kunnen wij u de door u verzochte informatie niet verschaffen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
F. K. van Gessel
Legal Counsel
COLT Telecom B.V.
Van der Madeweg 12-14 a
1099 BT Amsterdam
Tel. +31 (0) 20 888 2020
Fax.+31 (0) 20 888 2001
website: www.colt-telecom.nl
moet je wel doen wanneer de polite niet kijktquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:18 schreef DaYwALKuR het volgende:
Mijn tip
(Op perron2, ofja iig die waar de Burgerking ligt) bij A'dam CS staat een telefoon van Telfort?
als je hier met je knie tegenaan rost komt er geld uit (zag ik van een zwerver) met dit geld kun je dan evt bellen
idd, werd vaak weggejaagd, maar hij kwam telkens terugquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:20 schreef donald_dick het volgende:
[..]
moet je wel doen wanneer de polite niet kijkt
quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:18 schreef DaYwALKuR het volgende:
Mijn tip
(Op perron2, ofja iig die waar de Burgerking ligt) bij A'dam CS staat een telefoon van Telfort?
als je hier met je knie tegenaan rost komt er geld uit (zag ik van een zwerver) met dit geld kun je dan evt bellen
quote:Op woensdag 11 mei 2005 07:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wrong bet. Het toewijzen van telefoonnummers aan telco's laat je natuurlijk niet aan een telco over, maar aan de OPTA.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:19 schreef Mirage het volgende:
* Mirage belt gratis met de telefoon van Oversight
quote:
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:46 schreef Conflict het volgende:
Als je met een kaart aan het bellen bent en je tegoed is op moet je gewoon die kaart telkens terug duwen wanneer hij hem utispuugt, dan kan je bellen zolang je wil, ook voor niks.
Gaat over, wordt alleen niet opgenomen. Wat voor lijn is dat?quote:Op zondag 15 mei 2005 07:49 schreef Oversight het volgende:
[..]
er staat toch 0800 - 3333 - SERIE !
dus:
0800 3333 0000, 0002, 0003, 0004, 0005, 0006 enz......
Kleine correctie, 0800-33330000, 0800-33330001, 0800-33330002, etc zijn hetzelfde nummer. Nummers die beginnen met 0800-33 zijn namelijk elfcijferige gratis infonummers. Zo is 0800-3333000 van Amev, en 0800-3333333 van Telfort. Je hoeft ze niet allemaal te bellen om er achter te komen van wie deze nummers zijn.quote:Op zondag 15 mei 2005 07:49 schreef Oversight het volgende:
[..]
er staat toch 0800 - 3333 - SERIE !
dus:
0800 3333 0000, 0002, 0003, 0004, 0005, 0006 enz......
quote:
0800-3333286 Toegekend 2-4-2004 Effectory B.V.
0800-3333000 Toegekend 8-9-2003 AMEV-Ardanta N.V.
0800-3333111 Toegekend 8-9-2003 AMEV-Ardanta N.V.
0800-3333283 Gereserveerd 3-9-2003
0800-3333333 Toegekend 12-6-2002 TELFORT B.V.
0800-3333112 Toegekend 3-11-2000 DE SLEUTELSPECIALIST
0800-3333330 Toegekend 13-2-2004 MULDER'S HOUTIMPORT B.V.
0800-3333999 Toegekend 10-11-2000 Adtech Milieutechniek B.V.
0800-3333192 Toegekend 11-7-2001 Byteplanet.Com B.V.
0800-3333888 Afkoelen 10-1-2006
0800-3333500 Toegekend 24-9-2003 Argonaut B.V.
0800-3333444 Toegekend 20-4-1999 Legal & General Nederland B.V.
0800-3333222 Toegekend 5-3-1999 Pluscare B.V.
0800-3333555 Toegekend 5-3-1999 Pluscare B.V.
0800-3333583 Afkoelen 14-1-2006
0800-3333344 Toegekend 23-4-2002 Postbank N.V.
0800-3333623 Toegekend 14-3-2001 VZG Communications V.O.F.
0800-3333674 Toegekend 19-3-2001 VZG Communications V.O.F.
0800-3333456 Toegekend 9-11-1999 BT Nederland N.V.
0800-3333334 Toegekend 5-2-1999 Het Financieele Dagblad
0800-3333123 Toegekend 7-9-2001 Spaarbeleg N.V.
Ja!quote:Op zondag 15 mei 2005 07:50 schreef Oversight het volgende:
[..]Dus aan het eind van je beltegoed op de kaart, bij het signaal dat je hem moet verwisselen de kaart er gewoon weer in terugstoppen ?
Deze ga ik vanmiddag ff proberen.
quote:Op zondag 15 mei 2005 11:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Knipje.....Je hoeft ze niet allemaal te bellen om er achter te komen van wie deze nummers zijn.
[..]
quote:Op zondag 15 mei 2005 12:40 schreef GSMboy het volgende:
hmzz... Van de bekende Listerique heb ik wel eens gelezen op Hacktic hoe ze antwoordapparaten gingen kraken.
quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
complimenten graag centraal in Oversight fantopic
![]()
Collect Call is bij Telfort (pre-paid) gratis te bereiken via 0800-0101.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:39 schreef g1id het volgende:
Hoeveel seconden mag je dan inspreken bij collect call? 30 seconden?![]()
Maar je komt er wel erg laat mee, nu dat er meer mobiele telefoon dan mensen zijn in Nederland, je had 5jaar eerder hiermee moeten komen.....Dan stond de telefooncel misschien nog op #1![]()
Jammer genoeg zijn al heel veel telefooncellen verwijderd, dus je hebt geluk als je er eens eentje tegenkomt.
quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:36 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Collect Call is bij Telfort (pre-paid) gratis te bereiken via 0800-0101.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 10 juli 2005 23:08 schreef roxxe het volgende:
kent niemand voipbuster.com?
kun je een skype achtig programma downloaden waarmee je gratis naar volgende landen kunt bellen
Ahumquote:Op woensdag 13 juli 2005 18:40 schreef chelloboy het volgende:
Op deze site kan je ook gratis bellen.
http://www.jongerenplaneet.be/gratisbellen/index.swf
Is het echt gratis? Kan het niet geloven.. het werkt iig welquote:Op zondag 10 juli 2005 23:08 schreef roxxe het volgende:
kun je een skype achtig programma downloaden waarmee je gratis naar volgende landen kunt bellen
Free calls to any regular phone in:
Australia
Austria
Belgium
Canada
China
Czech Republic
Denmark
Finland
France
Germany
Greece
Hungary
Ireland
Israel
Italy
Luxembourg
Netherlands
Norway
Poland
Portugal
Russia
Spain
Sweden
Switzerland
Taiwan
United Kingdom
United Staten
enigste catch is dat je om de 5minuten verbroken wordt
dit kun je oplossen door het nr opnieuw bellen, of een euro storten waarna je kunt blijven bellen
![]()
![]()
Ik ook niet, heb er al veel lol mee gehadquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:53 schreef BeRightBack het volgende:
TVP![]()
Voipbuster is best cool.. ik kan bijna niet geloven dat het gratis is![]()
Alleen jammer dat de verbinding na 2 minuten word verbrokenquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:20 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Ik ook niet, heb er al veel lol mee gehad
Bij mij nietquote:Op donderdag 14 juli 2005 18:38 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de verbinding na 2 minuten word verbroken![]()
NL was niet aanwezig, Engelsen konden er niks over vertellen wat datquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:17 schreef GSMboy het volgende:
* GSMboy belt Colt Telecom om te vragen wat vor nummer 0800-0000 precies is.
sponsorcampagne has endedquote:
Kijk eerst even voordat je dat soort dingen zeg..quote:
Mobiel gaat niet toch?quote:Op zondag 10 juli 2005 23:08 schreef roxxe het volgende:
Free calls to any regular phone in:
Australia
Austria
Belgium
Canada
China
Czech Republic
Denmark
Finland
France
Germany
Greece
Hungary
Ireland
Israel
Italy
Luxembourg
Netherlands
Norway
Poland
Portugal
Russia
Spain
Sweden
Switzerland
Taiwan
United Kingdom
United Staten
enigste catch is dat je om de 5minuten verbroken wordt
dit kun je oplossen door het nr opnieuw bellen, of een euro storten waarna je kunt blijven bellen
![]()
![]()
ik heb tip 3 verwijderd, en de rest laten staan. Dit is de zoveelste keer dat je aanzet tot fraude vriend...quote:Op zondag 17 juli 2005 17:19 schreef Oversight het volgende:
wil er ff een mod alle offtopic geblaat vanaf TIP 3 verwijderen ?
bij voorbaat dank.
quote:Op maandag 18 juli 2005 07:20 schreef buzzer het volgende:
[..]
ik heb tip 3 verwijderd, en de rest laten staan. Dit is de zoveelste keer dat je aanzet tot fraude vriend...
ik neem het mee naar achteren
quote:Op maandag 18 juli 2005 07:20 schreef buzzer het volgende:
[..]
ik heb tip 3 verwijderd, en de rest laten staan. Dit is de zoveelste keer dat je aanzet tot fraude vriend...
ik neem het mee naar achteren
Niks gratis verbinding! Je belt dan gewoon op kosten van een ander.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 09:28 schreef Oversight het volgende:
...neem de hoorn op en druk met één van je duimen op de re-dialknop.
Telefooncellen hebben een re-dialknop!
...gratis verbinding !
Het is óók mogelijk om over iemands schouder te kijken terwijl ie de nummers invoert, de codes worden gewoon weergegeven in het display van de telefooncel, sla nummers op in je mobiele telefoon terwijl je nét doet alsof je een nummer staat te zoeken in het menu ofzo....
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:32 schreef Alfa145 het volgende:
[..]
Niks gratis verbinding! Je belt dan gewoon op kosten van een ander.
quote:M.A.W. diefstal van andermans beltegoed/geld.![]()
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:54 schreef GSMboy het volgende:
Tip nummer zoveel
Voor deze manier moet diegene een bedrijf hebben en daarmee in de telefoongids staan in het roze gedeelte. Je zoekt zijn nummer op via de site www.detelefoongids.nl. En drukt bij zijn naam op de knop: Gratis bellen.
Vul je nummer in (wordt later onthouden met cookie oid of IP) en de foon gaat.
Volledig legaal
Hey!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |