abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26329159
Hey Oversight,
leuk topic, ik heb het met veel plezier gelezen, misschien dat het nog een keer van pas komt.
ik vraag me toch af wat tip3 is. je zegt de hele tijd dat dit misschien in strijd is met de wet.
nou, moet je eens een willekeurig computerblad openslaan, die staan vol met illegale tips:
hacken, illegale software/muziek/games downloaden. noem maar op..

dat mag ook niet, maar ze schrijven er wel over, dan kan jij dat toch ook doen!?!
  maandag 18 april 2005 @ 20:11:48 #127
19194 Oversight
◢◤
pi_26331171
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:50 schreef SCoRPioN_XM het volgende:
Hey Oversight,
leuk topic, ik heb het met veel plezier gelezen, misschien dat het nog een keer van pas komt.
ik vraag me toch af wat tip3 is. je zegt de hele tijd dat dit misschien in strijd is met de wet.
nou, moet je eens een willekeurig computerblad openslaan, die staan vol met illegale tips:
hacken, illegale software/muziek/games downloaden. noem maar op..

dat mag ook niet, maar ze schrijven er wel over, dan kan jij dat toch ook doen!?!
dat kan ik ook...
maar ik doe het niet....

de mod's hier bannen je al voor een vermoeden van "aanzetten tot".

Dat je kunt aantonen dat iets NIET strafbaar is volgens de wet hebben ze dan inneens geen boodschap aan,...

zie Gratis treinreizen ( 2 )
◢◤
  donderdag 21 april 2005 @ 22:38:19 #128
19194 Oversight
◢◤
pi_26416680
tip 7

Geschiedenis
Op het internet stond een lijst met de nummers van zo'n 1300 telefooncellen in Nederland. Uiteraard was de PTT hier niet zo blij mee, want nu konden op deze nummers collect calls (uit het buitenland) worden aangevraagd. De rekening kwam dan bij hun zelf, dus daar werden ze ook niet veel rijker van. Hun reaktie hierop was om alle telefooncellen af te sluiten voor inkomend verkeer. Ze schenen er een paar vergeten te zijn, maar in principe werkte dit wel redelijk tegen fraude met telefooncellen. Het was immers het doel van de publikatie om zowel de PTT als de consument op de hoogte te stellen van deze beveiligingsfout. Dat is dan ook gelukt. Maar het verhaal gaat verder.....

Telfort strikes!
Inmiddels zijn op alle stations de groene cellen van de KPN vervangen door exemplaren van Telfort (lees: British Telecom).
De KPN heeft haar telefoon- lijnen netjes overgedragen, inclusief de nummers die hieraan verbonden waren.
Nu blijkt dat een aantal enkelgerichte lijnen weer inkomende gesprekken toe te staan. Niet alle nummers blijken te werken, maar wij zijn er al wel een aantal tegengekomen.
Simpelweg uitproberen dus.
De Telfort cel is model saphire van British Telecom.
De fysieke telefoonlijn is zeer eenvoudig bij te komen.
Je hebt er zelfs geen sleutel voor nodig zoals bij de KPN cellen.
Achter het metalen afdek-plaatje onderaan, met de 2 zwarte dopjes, zit gewoon de aansluiting inclusief de 220v aansluiting.
(Zwarte dopjes verwijderen en daarachter zitten de schroeven; waarschijnlijk engelse schroeven.)
De lijn is analoog en er wordt geen data over voice gebruikt.

Nog meer betaaltelefoons
Ook andere openbare telefoons blijken nog steeds inkomende gesprekken te accepteren. Meer dan 95% van de eigenaren heeft zijn/haar caller-id op de lijn nog NIET ge-disabled, waardoor het nummer van de telefoon wel heel erg gemakkelijk te achterhalen is. *21 is ook slechts in zeer geringe gevallen geblokkeerd, om van andere blokkeringen nog maar te zwijgen.

Rumours
Oja. Er gaat een gerucht dat als je bepaalde betaaltelefoons opbelt, en als je tegelijk de horen oppikt en het inkomende gesprek wordt afgebroken dat dan de microfoon open blijft staan, en dat je dan met behulp van een tonedialer gratis kan bellen. Helaas heb ik nog geen telefoon van dit type gevonden, dus als iemand ons hier mee kan helpen?

bron hacktic
◢◤
  donderdag 21 april 2005 @ 22:46:25 #129
19194 Oversight
◢◤
pi_26416965
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 22:49 schreef RIVDSL het volgende:
Heb het niet getest, maar zal dat truckje hiermee ook werken?
[..]

Collect bellen met je GSM
door Isidorus

De (meeste) GSM-providers staan het niet toe dat je met je GSM een collect gesprek maakt. Dit hebben ze bewerkstelligd door te verbieden dat je naar het nummer 0800-0101 kan bellen. Dit is n.l. het nummer waar je onder andere collect-call gesprekken kunt aanvragen. Nu vroegen wij ons af waarom je dit nou niet mag. Wij kwamen tot de volgende mogelijke antwoorden:

KPN wil de klanten met een vaste aansluiting laten denken dat het een voorrecht is om collect calls te maken en de ordinaire GSM-gebruiker heeft dit 'voordeel' niet.
Het is gewoon weer een andere manier om de prijzen voor telefonie kunstmatig hoog te houden. Vind je het gek dat KPN elk jaar weer meer winst maakt?
De kosten voor gesprekken van andere GSM-providers zouden bij KPN terecht kunnen komen, dit zou KPN geld kunnen kosten.
Misschien is er wel een truukje waardoor je leuke dingen kan doen, waarvan wij nog niet op de hoogte zijn.
Daar waar wij geen goede reden konden bedenken waarom je nou geen collect-call mag maken vanaf je GSM, hebben wij hier een oplossing voor gevonden. Zoals je vast wel weet moet je bij het nummer 0800-0101 de keuze maken uit 2 opties; kaartgesprek of collect call. In feite word je hier doorgeschakeld naar het 'echte' nummer voor kaart of collect call gesprekken. Het 'echte' nummer voor collecte gesprekken is 0800-0227631, en dit is niet (meer) bereikbaar vanaf de mobiele telefoon. Om wel met de GSM van deze dienst gebruik te kunnen maken bel je met 0800-0230114.

Nu zul je wel denken: "Wat kan je hier nou mee?". De oplettende (en trouwe) lezers van hebben hun conclusies allang getrokken, maar om ook de langzaam denkende lezer van pas te zijn zullen wij dat hier uit de doeken doen. Je weet vast al dat je collect kan bellen naar een telefooncel of een andere openbare telefoon. Je kan natuurlijk ook een betaaltelefoon doorschakelen. Het grappige van de doorschakelings dienst (*21) in combinatie met een collect gesprek is dat alle telefoon kosten bij het doorgeschakelde nummer terechtkomen. Waarom is dit eigenlijk zo? Het principe van een collect call is dat de ontvangende partij betaald voor de gemaakte gesprekskosten (inclusief een veel te hoge vergoeding voor de collect call service!). Maar stel nou dat de ontvangende partij zijn telefoon heeft doorgeschakeld. *21 zorgt ervoor dat alle kosten vanaf het 'geactiveerde' nummer op rekening van het doorgeschakelde nummer komen. In theorie zou je dus de telefoon van je buren kunnen doorschakelen naar een GSM van iemand die je kent. Op deze manier is het mogelijk om met de ene GSM voor niets
een andere GSM te bereiken, mits deze is doorgeschakeld vanaf een normaal telefoonnummer. Ja, lees dat nog maar een keer

Maar is er wat te doen om niet het slachtoffer te worden? Ja, er zijn een paar opties. Ten eerste kan je *21 blokkeren, of gewoon alle *-diensten. Daarvoor bel je met KPN storingsdienst (0800-0407) en vraag je om een blokkade van de *-diensten. Een andere optie is om de telefoonlijn enkelgericht te laten maken. Dit houdt in dat er alleen vanaf de telefoon lijn ergens anders naartoe kan worden gebeld, maar er kan niet gebeld worden. De beller krijgt dan een SIT (Standaard Informatie Toon) te horen. KPN doet dit ook met haar eigen munt- en kaarttoestellen, maar is niet zo aardig om kroegbazen ed in te lichten.
Wat trouwens ook al heel erg effectief werkt is simpelweg de nummerweergave uit te laten zetten (0800-0404), want nu wordt het al veel moeilijker om het nummer te achterhalen.

Wanneer je zelf een betaaltelefoon bezit en je wilt de telefoon doorschakelen mbv bijv. *21 kun je tegen een paar problemen aanlopen. Een van die problemen is dat het bij sommige modellen niet mogelijk om de gekozen combinatie te laten beginnen met een '*' . Wat je dan kan proberen is een tone-dialer gebruiken. Deze apparaatjes werden vroeger (en nu ook nog wel es) gebruikt voor het op afstand bedienen van antwoordapparaten. Dit werkt niet wanneer de microfoon in de hoorn uitstaat, met een beetje mazzel kun je deze aan laten zetten. Bel daarvoor de Coinvox op, laat de telefoon overgaan (of wacht anders gewoon even) en stop dan met bellen. Wacht 2 a 3 seconden en neem de hoorn op. Blaas even in de hoorn en je weet of het heeft gewerkt. Hint: Als de telefoon al is doorgeschakeld met behulp van [*21] (naar bijvoorbeeld voicemail) dan is het dus ook niet mogelijk om die telefoon op te bellen.

bron hacktic
◢◤
  donderdag 5 mei 2005 @ 09:59:33 #130
19194 Oversight
◢◤
pi_26747960
Tip 8

wie een beetje creatief telecommuniceert heeft maar nachtmerries van 1 ding:
zijn kostenteller.

op een gegeven moment ga je je vanzelf afvragen hoe dit eigenlijk werkt.

de telefoonlijn van de cel heeft 2 signalen, die we A en B zullen noemen, daarnaast heeft het hele telecomnetwerk nog een gemaanschappelijke aarde.
Deze aarde is voor het voeren van het gesprek niet nodig, maar voor het detecteren van de kostentik ( die uitsluitend ten opzichte van die aarde te meten valt) absoluut noodzakelijk.
De kostentik is namelijk alleen maar een korte wisselspanning van 50 Hz op zowel "A" als "B", ten opzichte van de "aarde".

dóórknippen die aarde zou je zeggen, ware het niet dat KPN de kosten al in hun centrale registreert, en het hun helemaal niet kan schelen of jouw kostenteller nu wel of niet meeloopt.

Er zijn echter ook telefoonlijnen waarbij de detectie van de tellertik bij het toestel wél uitmaakt,.....
Bij telefooncellen !

blijft de vraag over hoe je bij een telefooncel bij de aardedraad komt....

we halen de cel even virtueel uit elkaar:

1 saai groen huisje met KPNlogo, piepende te zware deur (indien aanwezig), en voorzien van de nodige uitingen van meningen vastgelegd met een spuitbus.
1 TL lamp, ( meestal stuk, óf hinderlijk knipperend)
1 gebruiksaanwijzing in 4 talen
1 telefoontoestel
1 kaartlezer
1 kastje met stoppen en telefoonaansluiting, wat eenvoudig met een driehoeksleuteltje te openen is.
(overigens uitermate geschikt om met je voeten op te leunen als je aan het bellen bent (met Tokio).

Het gaat hier om de "voetensteun"

als je deze kan openen, ( nadrukkelijk zonder schade toe te brengen want dat zou weer strafbaar zijn) (( sleutelboer, ik zoek een sleutel voor mijn parkeerpaaltje met een driekhoekig karakter)) kom je enkele zaken tegen zoals stoppen voor electriciteit, een boel andere niet relevante electronica én :
een ronde ijzeren/ plastic huls.
In deze huls verdwijnt een dikke aansluitkabel, en er komt één dunne grijze draad uit die naar het toestel loopt.
Dé telefoonlijn

Als je deze draad opent ( in de lengterichting, anders maak je dingen kapot en dat mag natuurlijk niet) zie je 5 geisoleerde adertjes:
Rood "A"
Blauw "B"
Groen (niets)
Geel (niet relevants)
Transparant Aarde!

denk hier ff logisch na, en zet een magneetcontactje tussen deze draad op een manier dat je na het sluiten van de kast het aardecontact kunt verbreken door een mangneetje OP de kast te leggen.
Na het bellen neem je je magneet weer mee, en is het aardecontact hersteld.
bron haktic
◢◤
pi_26749800
maar het ziet er natuurlijk helemaal niet verdacht uit dat je aan zo'n telefoontoestel op het centraal station gaat rommelen
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:59:19 #132
19194 Oversight
◢◤
pi_26750163
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:44 schreef blessed19 het volgende:
maar het ziet er natuurlijk helemaal niet verdacht uit dat je aan zo'n telefoontoestel op het centraal station gaat rommelen
goede opmerking.

Tip 8 werkt het beste bij de cel in het dichtstbijzijnde naburige dorpje, waar iedereen na 23:00 uur op 1 oor ligt.

... en cellen van gelijke strekking...
◢◤
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:03:35 #133
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26750261
quote:
Op zondag 10 april 2005 12:20 schreef kikoooooo het volgende:
wat een paupertopic
verkapte tvp
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  donderdag 5 mei 2005 @ 13:02:39 #134
19194 Oversight
◢◤
pi_26751707
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:03 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

verkapte tvp
doet je bookmark het niet ?

◢◤
pi_26752298
No offense Oversight, maar dit is wel een beetje het herkauwen van 15 tot 20 jaar oude truken. Het lijkt een beetje op een heruitgave van de good old Hacktic. Ik zou het wel aardig vinden om eens iets nieuws te lezen, bijvoorbeeld over mobiele telefonie, satelliettelefonie of VoIP. Daar is immers ook het een en ander mee mogelijk. Met prepaid kan je bijvoorbeeld niet alleen gratis bellen, maar zelfs geld verdienen. Ik weet niet of het legaal is dus ik vertel er helaas niets over.
  donderdag 5 mei 2005 @ 13:38:06 #136
19194 Oversight
◢◤
pi_26752483
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
No offense Oversight, maar dit is wel een beetje het herkauwen van 15 tot 20 jaar oude truken. Het lijkt een beetje op een heruitgave van de good old Hacktic. Ik zou het wel aardig vinden om eens iets nieuws te lezen, bijvoorbeeld over mobiele telefonie, satelliettelefonie of VoIP. Daar is immers ook het een en ander mee mogelijk. Met prepaid kan je bijvoorbeeld niet alleen gratis bellen, maar zelfs geld verdienen. Ik weet niet of het legaal is dus ik vertel er helaas niets over.
je hebt volkomen geljik, maar je moet iets doen om de mods in slaap te sussen zodat de echte honeypot niet opvalt.

je kunt binnenkort heus nieuwe materie verwachten.

waarschijnlijk in een ouder jasje, maar de echte liefhebbers onder ons kunnen het koren wel scheiden van het kaf. 0800-0000 !

over prepaid, kunnen we mailen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Oversight op 05-05-2005 13:44:37 ]
◢◤
  donderdag 5 mei 2005 @ 13:43:31 #137
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_26752617
En ik maar denken dat dit topic over Skype zou gaan
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_26757165
Zoo ik mag Oversight/zichie wel Heb de gratis bellen en gratis trein topics gelezen. Heb je meer van dat soort trucjes? Iets met geldautomaten ofzo
pi_26758913
Als ik 0800-0000 bel hoor ik:
Vrouwenstem: Toszkanezses...
Man: Lutzen king kozonestjenez

En ik heb alles al ingetikt, en vanzelf wordt er opgehangen.........

Wat is dit
pi_26759350
OMFG, met Telfort kan ik gewoon 0800-0101 bellen, voor Collect Call :P:P
pi_26759530
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 18:41 schreef GSMboy het volgende:
Als ik 0800-0000 bel hoor ik:
Vrouwenstem: Toszkanezses...
Man: Lutzen king kozonestjenez

En ik heb alles al ingetikt, en vanzelf wordt er opgehangen.........

Wat is dit
bij mij wordt er niet opgehangen maar wordt die tekst die die man zegt oneindig lang herhaald
edit: uiteindelijk wordt er toch opgehangen
pi_26759555
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:07 schreef Dskedar het volgende:

[..]

bij mij wordt er niet opgehangen maar wordt die tekst die die man zegt oneindig lang herhaald
idd. Had t fout
pi_26759575
als je het lang genoeg aan hebt staan wordt er wel opgehangen merk ik net
pi_26759725
Maar wat is dit nou voor nummer :?:?
En wat zeggen ze :?:?
  Moderator donderdag 5 mei 2005 @ 19:22:37 #145
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26759939
whehehe, goed topic
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:40:44 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_26760516
Ik kan 0800 0101 ook bellen...voor nederlands toets 1.............
  Moderator donderdag 5 mei 2005 @ 19:49:10 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26760792
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:40 schreef amaranta het volgende:
Ik kan 0800 0101 ook bellen...voor nederlands toets 1.............
wiehie
ik ook
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_26761414
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:38 schreef Oversight het volgende:

[..]

over prepaid, kunnen we mailen ?
Nee ik ga er niet over mailen, ik weet gewoon niet of het mag.
  donderdag 5 mei 2005 @ 21:08:28 #149
78498 classpc
I don't like change
pi_26762672
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 20:48 schreef Oversight het volgende:
Tip 2

loop naar een telefooncel, stop er géén kaart in en kies het Gratis nummer:

0800 0005 (of mogelijk 0800 00005) weet ik ff niet zeker, maar kijk ik vanavond even na.....

je hoort nu éérst een hele vriendelijke dame die 1 woord noemt in een buitenlandse taal, waarna een vriendelijke heer een heel verhaal ophangt in een even onverstaanbare taal.

enige verstaanbare deel is het woord "pin"

lijkt erop dat ie je hier vraagt om een pincode in te toetsen....

dat doe ik dan maar, want dat is het enige dat ik kon verstaan.

zou het toeval zijn dat mijn pincode ( van mijn bankpasje ) wordt geaccepteerd door deze automaat ?

verdere details post ik hier niet over want dat zou weer te ver gaan vind ik zelf.....

maar als ik een kiestoon hoor, na intoetsen van mijn pincode dan mag ik bellen !
Ik heb hier geen telefooncel in de buurt staan, maar als ik hem thuis bel dan krijg ik de ingesprekstoon.

Waar is trouwens die irritante "Hat nummer is bezat" gebleven?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_26763702
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 21:08 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik heb hier geen telefooncel in de buurt staan, maar als ik hem thuis bel dan krijg ik de ingesprekstoon.

Waar is trouwens die irritante "Hat nummer is bezat" gebleven?
Geldt niet voor 0800 nummers, meen ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')