abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2005 @ 23:01:45 #26
19194 Oversight
◢◤
pi_26868675
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:56 schreef sebaz het volgende:
Als de kans 1 op 100 zou zijn dat er een stuk kwijt raakt dan wil dat niet zeggen dat het GEGARANDEERD gebeurd als je dat honderd keer doet. De kans is 100 keer één op honderd
je berekening klopt niet,....

ik zal het aantonen met het verzenden van 100 enveloppen.

een verzekerd stuk hoeft namelijk niet perse in een pakket, een envelop werkt even goed.
◢◤
pi_26868791
Wat je verstuurt is niet relevant. Jij denkt dus dat als je 100 keer iets verzend dat je altijd 1 keer iets kwijt raakt?
  FOK!fotograaf maandag 9 mei 2005 @ 23:31:36 #28
73911 ultra_ivo
pi_26869755
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:58 schreef Oversight het volgende:
ik wil iets versturen aan iemand en maak drie vergissingen:

Ik vermeld de geadreseerde per ongeluk als afzender, én
vermeld bij geadreseerde per ongeluk een NIET bestaand adres.
én vergeet postzegels te plakken op envelop.

waar komt de envelop terecht ?

aan wie wordt gevraagd strafport te betalen ?
De brief gaat eerst naar het kantoor van waaruit het fictieve adres besteld wordt (ervanuitgaande dat je een bestaande straatnaam gebruikt}. Dan zijn er 2 mogelijkheden: Het is direct duidelijk dat het adres fictief is, dan gaat de brief terug. Of het is niet direct duidelijk. Dan wordt er door de medewerker porten&machtigingen een portkaart aan de brief gehangen. Brief komt na einde bestelling weer terug als onbestelbaar, gaat weer naar de medewerker porten&machtigingen. Die registreert dat de portkaart niet meer nodig is en stuurt de brief met de aantekingening T terug naar de afzender. Op het kantoor van waaruit het afzenderadres besteld wordt hangt de medewerker porten&machtigingen weer een portkaart aan de brief. Resultaat: Hoe dan ook moet er iemand betalen, de geadresseerde dus.
pi_26870258
quote:
Op maandag 9 mei 2005 23:01 schreef Oversight het volgende:

[..]

je berekening klopt niet,....

ik zal het aantonen met het verzenden van 100 enveloppen.

een verzekerd stuk hoeft namelijk niet perse in een pakket, een envelop werkt even goed.
ze kunnen toch ook toevoelig alle 100 aankomen? Of er kunnen zelfs 10 niet aankomen?

Dat 1% niet aankomt lijkt me wel erg veel trouwens, 0,1% zit denk ik dichter in de buurt
  dinsdag 10 mei 2005 @ 07:50:44 #30
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_26873528
Zoiets heet oplichting en is strafbaar

Daarbij gaat je plannetje sowieso niet werken. Je statistieken kloppen niet.
Daarbij zijn de statistieken over een jaar genomen. Het kan dus zijn dat er in de ene periode meer kwijt raakt dan in de andere.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_26874189
weer een goed topic.. hoe verzin je het toch
pi_26875553
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:20 schreef Oversight het volgende:

[..]

dus ?

de afdruk van de voet van mijn zojuistgeboren kind, heb ik gewaardeerd op 10.000,-
dat de TPG in de voorwaarden opneemt dat ik hen maar tot 5.400,- aansprakelijk kan stellen in dit geval geeft niets.

waar het om gaat is dat ik iets verzend met een meer dan uitsluitend matriele waarde

Hej rustig, ik gaf je gelijk.

Alleen een fictief adres gaat denk ik niet lukken. Als je een pakje of een brief naar het postkantoor brengt met een aanvullende dienst dan voeren ze het adres in waar het heenmoet om te controleren of het bestaat, krijgen ze een foutmelding nemen ze het niet aan.
'The world is mine'
pi_26876319
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:58 schreef Oversight het volgende:
ik wil iets versturen aan iemand en maak drie vergissingen:

Ik vermeld de geadreseerde per ongeluk als afzender, én
vermeld bij geadreseerde per ongeluk een NIET bestaand adres.
én vergeet postzegels te plakken op envelop.

waar komt de envelop terecht ?

aan wie wordt gevraagd strafport te betalen ?
80% van onbestelbare postzendingen alsnog bezorgd

Per dag kan TPG Post enkele duizenden postzendingen door onjuiste of ontbrekende adressering niet bezorgen - noch bij de geadresseerde, noch bij de afzender. Maar een speciale afdeling weet in zo'n 80% van de gevallen alsnog de geadresseerde of de afzender te identificeren.

Wanneer de postbode een zending niet bij de geadresseerde kan afleveren, wordt deze retour afzender gestuurd. Als er echter ook geen gegevens van de afzender bekend zijn, is er sprake van onbestelbare zending. Deze wordt dan doorgestuurd naar de afdeling Onbestelbare Postzendingen in Den Haag. Hier probeert een team van zo'n 25 medewerkers alsnog de juiste adresgegevens te achterhalen - via het telefoonboek en internet. Wanneer dat niet lukt, wordt de zending geopend in de hoop een retouradres te vinden. De medewerkers van deze afdeling zijn de enigen in het bedrijf die speciaal voor dit doel bevoegd zijn tot het openen van gesloten zendingen.

80% alsnog bezorgd
De extra zoekservice naar het juiste adres is zeer succesvol: 80% van de post kan alsnog afgeleverd worden - met in veel gevallen niet meer dan een dag vertraging. De zendingen waarbij geen afzender of adres wordt gevonden, maar waarvan vermoed kan worden dat de inhoud van waarde is voor belanghebbenden worden een jaar door TPG Post bewaard.

Naar een goed doel
Naar ongeveer een kwart van de bewaarde zendingen wordt via Klantenservice navraag gedaan, zodat deze alsnog bij de geadresseerde of de afzender terechtkomen. Goederen die na een jaar nog niet zijn opgevraagd, worden afgevoerd. Nieuw speelgoed schenkt de afdeling aan het Haagse Juliana Kinderziekenhuis, brillen en medicijnen gaan naar de derde wereld. De rest wordt vernietigd of verkocht aan een opkoper.

Fotorolletjes, brillen, kinderwagens...
In het grote magazijn van de afdeling Onbestelbare Postzendingen is een enorme variëteit aan goederen opgeslagen. Tienduizenden boeken en videobanden, brillen en sleutels, maar ook kleurentelevisies, kinderwagens en koffiezetapparaten liggen hier te wachten op hun rechtmatige eigenaar. "We hebben hier zelfs een Stradivarius gehad", vertelt vervangend afdelingsmanager Sybren van Alphen. "Ik ben nog elke dag verbaasd dat de afzenders van deze brieven zich niet massaal bij TPG Post melden."

Dagelijks zitten er tientallen fotorolletjes bij de onbestelbare post. Om meer informatie te krijgen over de afzender laat TPG Post ze allemaal ontwikkelen. Zo komt een groot aantal foto's uiteindelijk toch nog in het vakantiealbum terecht.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 mei 2005 @ 11:12:55 #34
73911 ultra_ivo
pi_26877364
En dan zitten er nog op een aantal vestigingen medewerkers passe post. Die weten ook vele van buiten. Ik ben zo'n medewerker passe post. Behoorlijk wat misvormde adressen kan ik herkennen en verbeteren tot een kloppend adres. Het telefoonboek is ook handig hierbij.
Meest gemaakte fouten zitten in de postcode. ik zit in Maastricht, code 6200. Vaak is het Den Bosch (5200) dat bij ons binnenkomt of Ede-Wageningen (6700). De 5 wordt dan als een 6 geschreven of de 7 als een 2. Born (6120) krijg ik ook vaak verkeerd geschreven binnen.
pi_26877498
quote:
Op maandag 9 mei 2005 23:00 schreef Oversight het volgende:

[..]

gratis treinreizen werkt na 3 jaar immers ook nog prima !
Hoe wat wie waar? Vooral hoe eigenlijk
  † In Memoriam † dinsdag 10 mei 2005 @ 17:42:27 #36
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_26888335
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:32 schreef Vhiper het volgende:
Dagelijks zitten er tientallen fotorolletjes bij de onbestelbare post. Om meer informatie te krijgen over de afzender laat TPG Post ze allemaal ontwikkelen. Zo komt een groot aantal foto's uiteindelijk toch nog in het vakantiealbum terecht.
Gratis foto's laten afdrukken door TPG. Weer een ideetje?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:49:05 #37
19194 Oversight
◢◤
pi_26888495
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 07:50 schreef Nembrionic het volgende:

Daarbij gaat je plannetje sowieso niet werken. Je statistieken kloppen niet.
Daarbij zijn de statistieken over een jaar genomen. Het kan dus zijn dat er in de ene periode meer kwijt raakt dan in de andere.
dit was een reactie op .... ?
◢◤
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:49:23 #38
19194 Oversight
◢◤
pi_26888500
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:42 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Gratis foto's laten afdrukken door TPG. Weer een ideetje?
◢◤
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:52:48 #39
19194 Oversight
◢◤
pi_26888573
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben zo'n medewerker passe post.
kijk daar hebben we wat aan.....

wat gebeurt er als ik:
- een brief verstuur geadreseerd aan een niet bestaand adres, én
- met mijn postcode/ huisnummer als afzender, én
- ik weiger na ontvangst van de envelop ( die ik terugkrijg als afzender ) de strafport te betalen ?
◢◤
pi_26889771
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:52 schreef Oversight het volgende:

[..]

kijk daar hebben we wat aan.....

wat gebeurt er als ik:
- een brief verstuur geadreseerd aan een niet bestaand adres, én
- met mijn postcode/ huisnummer als afzender, én
- ik weiger na ontvangst van de envelop ( die ik terugkrijg als afzender ) de strafport te betalen ?
http://www.macropolis.nl/files/3/sample_papierversnipper.gif
In de papierversnipperaar.
-
pi_26889926
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 07:50 schreef Nembrionic het volgende:
Onzin, als dit zo in de regelementen staat mag dat ! Dat is Nederland!
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:57:52 #42
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_26890254
hoi! post?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:09:19 #43
19194 Oversight
◢◤
pi_26890601
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:17 schreef SittingDuck het volgende:

[..]

Hoe wat wie waar? Vooral hoe eigenlijk
men heeft liever niet dat ik er nog naar verwijs.
toch kreeg ik na 23 delen gelijk van de rode mod, dat het topic gewoon bestaansrecht heeft, en NIET illegaal is.
is ga je dus niet verwijzen naar alle 23 delen, maar zal sportief zijn en hier toch Gratis treinreizen zetten.....

en nou weer ontopic pottedikie !!!
◢◤
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:10:38 #44
19194 Oversight
◢◤
pi_26890645
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:44 schreef E- het volgende:

[..]

Onzin, als dit zo in de regelementen staat mag dat ! Dat is Nederland!
helemaal correct.

gewoon een overeenkomst tussen twee partijen, waarbij de voorwaarden bindend zijn voor beide.
◢◤
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:12:32 #45
19194 Oversight
◢◤
pi_26890703
Wie weet er waar de afstempelmachine van TPG op scant ?

grootte van de postzegel ?
toevoeging aan inkt met ultra violet
beeldmerk op de postzegel ?
◢◤
pi_26890760
Dit is gewoon hetzelfde als Gratis Posten 0.1, wat na overleg gesloten is omdat het volgens buzzer valt onder aanzetten tot diefstal en andere illegale praktijken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:24:41 #47
19194 Oversight
◢◤
pi_26891122
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:14 schreef Jordy-B het volgende:
Dit is gewoon hetzelfde als Gratis Posten 0.1, wat na overleg gesloten is omdat het volgens buzzer valt onder aanzetten tot diefstal en andere illegale praktijken.
klopt !

maar niet verder vertellen want anders sterft er een hamster !
zie GC moderatie topic
en zie Free Beri!

hoop dat jij de dood van die hamster niet op je geweten wil hebben....

[ Bericht 30% gewijzigd door Oversight op 10-05-2005 19:33:38 ]
◢◤
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:39:48 #48
19194 Oversight
◢◤
pi_26891629
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:01 schreef Sjoe538 het volgende:
weer een goed topic.. hoe verzin je het toch
complimenten graag centraal in Oversight fantopic

◢◤
pi_26891822
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:24 schreef Oversight het volgende:

[..]

klopt !

maar niet verder vertellen want anders sterft er een hamster !
zie GC moderatie topic
en zie Free Beri!

hoop dat jij de dood van die hamster niet op je geweten wil hebben....

Waarom zou de dood van een hamster op mijn geweten komen, terwijl jij degene bent die 'm doodt?

Maak je nou maar gewoon zorgen om de Flora&Fauna-knokploeg...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:48:00 #50
19194 Oversight
◢◤
pi_26891881
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Waarom zou de dood van een hamster op mijn geweten komen, terwijl jij degene bent die 'm doodt?

Maak je nou maar gewoon zorgen om de Flora&Fauna-knokploeg...
weer niet lezen maar wel blaten,.... ZUCHT !

ik ga 'm niet doden,......
Schmoopy gaat 'm opeten !
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')