abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2005 @ 14:43:51 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_26023915
Vrij Nederland-journaliste Margalith Kleijwegt zijn de schellen van de ogen gevallen. Ze liep een jaar mee in Slotervaart en schrok van de anti-Westerse sentimenten. Slotervaart is de buurt van Mohammed B. , lange rijen flatgebouwen, bezaaid met satellietschotels.

Kleijwegt bezocht regelmatig klas 2k van het Calvijn College. Ze kwam bij kinderen thuis, waarvan de ouders bijna geen Nederlands spreken en niet weten of en waarom hun kinderen naar school gaan.

Ze pleit er tegenover het AT5 Nieuws voor om de ouders uit hun isolement te halen door huisbezoeken van leraren.

AT5
==

De schellen van de ogen gevallen, de ogen geopend, de roze bril afgezet, de waarheid onder ogen gezien, de kop uit het zand getrokken, niet langer de struisvogel spelen. Wanneer zou dit bij de linkse politici in onze hoofdstad gaan gebeuren?

Wat zou ze bedoelen met anti-westerse sentimenten? Zou dat soms de haat jegens de oorspronkelijke bevolking van Nederland zijn die velen van hen voorziet van een uitkering??

Die anti-westerse sfeer zal overigens niet alleen in Slotervaart heersen, maar in alle westelijke
tuinsteden van A'dam schat ik zo in.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 6 april 2005 @ 14:46:23 #2
3485 kavorka
lure of the animal
pi_26023985
Zo, is er weer eentje wakker geworden.
animal magnetism sexual attractive state
  woensdag 6 april 2005 @ 15:23:23 #3
272 R@b
No-nonsens
pi_26024908
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:46 schreef kavorka het volgende:
Zo, is er weer eentje wakker geworden.
Voor de serie 'De ouders van klas 2K' werd ze vorig jaar genomineerd voor de ASN Bank Mediaprijs (Zilveren Zebra). Een prijs voor een multicultureel project.

In een toelichting over die serie legde ze toen de schuld van de problemen bij het 'nog niet de weg hebben gevonden naar de Nederlandse samenleving'. Ik vraag me af of een aantal van hen die weg wél wil vinden. Kennelijk is Kleijwegt na afloop van het project nu geschrokken van de sfeer.

Dit zei ze indertijd:

Veel kinderen in klas 2K van het Calvijn, een zwarte vmbo-school in Amsterdam-West, hebben moeite met leren. Ze spijbelen, zijn lastig, hebben thuis problemen. Thuis, hoe ziet het er dan uit? VN-redacteur Margalith Kleijwegt ging op bezoek bij de ouders van klas 2K. Opvoeden in onmacht.

‘Ik zou het prettig vinden als mensen zich na het lezen van klas 2K realiseren hoe geïsoleerd mensen zijn in Amsterdam-West. En dus ook in Amsterdam-Oost en vergelijkbare wijken in andere grote steden. Ze hebben de weg naar de Nederlandse samenleving nog niet gevonden. Dat is treurig en onrustbarend, zeker als je je realiseert dat er steeds meer kinderen in dit soort ghetto’s zullen opgroeien en ze dus geen contact met Nederlanders hebben. Ik vind dat we daar iets aan moeten doen!’
  woensdag 6 april 2005 @ 15:25:46 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_26024975
Leuk reclamepraatje voor de docu R@b. Wanneer wordt het uitgezonden?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 6 april 2005 @ 15:33:20 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_26025195
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:25 schreef robh het volgende:
Leuk reclamepraatje voor de docu R@b. Wanneer wordt het uitgezonden?
Mij niet bekend dat er een docu voor op tv over is gemaakt.

Vanavond wel een docu over Marokkanen uit Rotterdam op Nederland 3.

Ik ben Mohammed

In deze NPS documentaire over het dagelijks leven van Marokkaanse jongeren in Rotterdam, gaat het over de vraag hoe moeilijk het is voor jonge mannen om werk te vinden, uit de criminaliteit te blijven, enerzijds loyaal te zijn aan de ouderlijke macht en anderzijds eigen beslissingen te nemen. ‘Ik ben Mohammed’ gaat over kansen en keuzes, verleiding en godsdienst, ideeën en praktijk.........
pi_26025581
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:43 schreef R@b het volgende:
Vrij Nederland-journaliste Margalith Kleijwegt zijn de schellen van de ogen gevallen. Ze liep een jaar mee in Slotervaart en schrok van de anti-Westerse sentimenten. Slotervaart is de buurt van Mohammed B. , lange rijen flatgebouwen, bezaaid met satellietschotels.

Kleijwegt bezocht regelmatig klas 2k van het Calvijn College. Ze kwam bij kinderen thuis, waarvan de ouders bijna geen Nederlands spreken en niet weten of en waarom hun kinderen naar school gaan.

Ze pleit er tegenover het AT5 Nieuws voor om de ouders uit hun isolement te halen door huisbezoeken van leraren.

AT5
==

De schellen van de ogen gevallen, de ogen geopend, de roze bril afgezet, de waarheid onder ogen gezien, de kop uit het zand getrokken, niet langer de struisvogel spelen. Wanneer zou dit bij de linkse politici in onze hoofdstad gaan gebeuren?

Wat zou ze bedoelen met anti-westerse sentimenten? Zou dat soms de haat jegens de oorspronkelijke bevolking van Nederland zijn die velen van hen voorziet van een uitkering??

Die anti-westerse sfeer zal overigens niet alleen in Slotervaart heersen, maar in alle westelijke
Wat een eenzijdig bericht, het verhaal van Kleiwegt is veel uitvoeriger en genuanceerder. Luister vannacht naar Casa Luna op radio 1 tussen 00.00 en 01.00. Wat zal ze balen van dit soort teksten op een forum.
pi_26025682
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een eenzijdig bericht, het verhaal van Kleiwegt is veel uitvoeriger en genuanceerder. Luister vannacht naar Casa Luna op radio 1 tussen 00.00 en 01.00. Wat zal ze balen van dit soort teksten op een forum.
Ah bedankt!
pi_26025817
Het boek heet trouwens Onizchtbare ouders - de buurt van Mohammed B.

Het boek is een kleine aanklacht tegen het feit dat we wel over elkaar en niet met elkaar praten. Blijkbaar heeft de TS daar ook niet zoveel behoefte aan en wil hij dat graag zo houden.
pi_26026285
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:33 schreef R@b het volgende:

[..]

Mij niet bekend dat er een docu voor op tv over is gemaakt.

Vanavond wel een docu over Marokkanen uit Rotterdam op Nederland 3.

Ik ben Mohammed

In deze NPS documentaire over het dagelijks leven van Marokkaanse jongeren in Rotterdam, gaat het over de vraag hoe moeilijk het is voor jonge mannen om werk te vinden, uit de criminaliteit te blijven, enerzijds loyaal te zijn aan de ouderlijke macht en anderzijds eigen beslissingen te nemen. ‘Ik ben Mohammed’ gaat over kansen en keuzes, verleiding en godsdienst, ideeën en praktijk.........
Er is daarentegen wel een boek over geschreven door de betreffende journaliste: Onzichtbare ouders. Er stond vanmorgen een artikel over in het Noordhollands Dagblad. Redelijk verbijsterend. Vooral de enorme kloof tussen de betreffende ouders en hun kinderen en de kloof met de Nederlandse samenleving.

Een paar citaten:

'Een Marokkaanse vader moet bij de leerplichtambtenaar komen die hem vertelt dat zijn zoon al dagen spijbelt. De vader wil hem niet geloven: "Mijn zoon zegt tegen mij dat hij op school was. En Allah weet dat mijn zoon niet liegt." Een andere vader beklaagt zich:"Kinderen grootbrengen is moeilijk, heel moeilijk. Echt moeilijk." Zijn zoon Hassan is lastig. "Moest naar politie. Zoon ophalen!" Na een korte stilte heft hij zijn handen zo te zien wanhopig ten hemel: "Wat kan je doen? Wat kan je doen?"

"Margalith Kleijwegt volgde een jaar lang, ook na de moord op Theo van Gogh, de leerlingen van een klas van een vrijwel volledig zwarte vmbo-school, het Calvijn met Junior College in Sloterdijk, en hun ouders. Ze was niet zelden de eerste Nederlander die ooit bij hen over de vloer kwam."

"Als één van de leraren vraagt om op te schrijven wat de leerlingen over tien jaar zullen zijn, waar ze zullen wonen en werken, antwoordt Samir: "Over tien jaar is er oorlog, meester." Cemal heeft een ander antwoord klaar: "Ik kan ook opschrijven dat ik over tien jaar een drugsdealer ben." Samir reageert nog een keer: "Over tien jaar werk ik bij Albert Heijn en ben ik vakkenvuller."

Voor de rest blijkt de realiteit van deze buurten te zijn dat het simpelweg ghetto's zijn. Er leven bijna alleen allochtonen, waarvan de verschillende nationaliteiten het onderling vaak ook niet goed met elkaar kunnen vinden.
Ouders spreken meestal niet of amper Nederlands en leven mijlenver af van de Nederlandse samenleving, die ze beschouwen als de grote boze buitenwereld. Wat hun kinderen betreft, zijn ze onzichtbaar: ze komen niet op ouderavonden, reageren niet op brieven over spijbelen en hebben geen flauw idee waar hun kinderen uithangen en wat ze doen.
  woensdag 6 april 2005 @ 16:19:18 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_26026453
quote:

[..]

Wat een eenzijdig bericht, het verhaal van Kleiwegt is veel uitvoeriger en genuanceerder.
Genuanceerder?? Mevrouw Kleijwegt is niet geschrokken van de anti-westerse sfeer in de ghetto's?. Een sfeer die ontstaan is na jarenlang pappen en nathouden en waaraan de politiek geen moer verandert.
  woensdag 6 april 2005 @ 16:23:23 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_26026583
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:55 schreef SCH het volgende:
Het boek is een kleine aanklacht tegen het feit dat we wel over elkaar en niet met elkaar praten. Blijkbaar heeft de TS daar ook niet zoveel behoefte aan en wil hij dat graag zo houden.

Ik quote:
quote:
Voor de rest blijkt de realiteit van deze buurten te zijn dat het simpelweg ghetto's zijn. Er leven bijna alleen allochtonen, waarvan de verschillende nationaliteiten het onderling vaak ook niet goed met elkaar kunnen vinden.
Ouders spreken meestal niet of amper Nederlands en leven mijlenver af van de Nederlandse samenleving, die ze beschouwen als de grote boze buitenwereld.
Ten eerste voel ik weinig behoefte om in conclaaf te gaan met haters van westerlingen, ten tweede kun je zo te lezen niet eens met ze van gedachten wisselen.
  woensdag 6 april 2005 @ 16:28:14 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_26026710
dan zou je toch denken, zet je oogkleppen eens af met je allag weet dat ijn zoon niet lieft.

Allah weet dat iik helemaal niet. want zijn zoon geeft geen ruk om allah, allah is maar een vieze oude pauper want zoon wil later scooter en appie werken.
ofzo.
ik snap werkeljk niet cat die kinderen niet van school getrapt worde als ouders helemaal niet reageren/
pi_26026785
DIt had ik je ook wel kunnen vertellen zonder daar ooit te zijn geweest. Is het immers niet zo dat je vanzelf anti-iets wordt wanneer dat iets sowieso tegen jou is?
  woensdag 6 april 2005 @ 16:35:53 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26026886
quote:
Reken maar dat die sfeer overal heerst waar islamitische allochtonen, en dan met name Marokkanen, een substantieel deel van de bevolking uitmaken. En dat is niet alleen in 'alle westelijke tuinsteden van A'dam'.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26027528
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:19 schreef R@b het volgende:

[..]

Genuanceerder?? Mevrouw Kleijwegt is niet geschrokken van de anti-westerse sfeer in de ghetto's?. Een sfeer die ontstaan is na jarenlang pappen en nathouden en waaraan de politiek geen moer verandert.
Je wordt volgens mij echt steeds extremer zeg

Mevrouw Kleijwegt is ook geschrokken van de anti-islam sfeer onder westerlingen en de afstand die er bestaat tussen beide groepen. Mevrouw Kleijwegt heeft een zeer uitgebreid en genuanceerd verhaal, onder andere in dit boekje te lezen. En je doet haar onrecht door het op deze manier samen te vatten. Erg eenzijdig en tendentieus.
pi_26027596
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:23 schreef R@b het volgende:
Ten eerste voel ik weinig behoefte om in conclaaf te gaan met haters van westerlingen, ten tweede kun je zo te lezen niet eens met ze van gedachten wisselen.
En waarom zouden zij met een bevooroordeeld hatelijk type als jij gaan praten? Jij hebt je mening al klaar, jij haat al - voor jou is het af. Het enige wat jou interesseert is zo veel mogelijk olie op het vuur gooien zodat je extreem-rechtse vriendjes nog verder kunnen met hun afbraakacties.
pi_26027665
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:12 schreef watchers het volgende:

Er stond vanmorgen een artikel over in het Noordhollands Dagblad. Redelijk verbijsterend. Vooral de enorme kloof tussen de betreffende ouders en hun kinderen en de kloof met de Nederlandse samenleving.
Een paar citaten:
(knip)
Ouders spreken meestal niet of amper Nederlands en leven mijlenver af van de Nederlandse samenleving, die ze beschouwen als de grote boze buitenwereld. Wat hun kinderen betreft, zijn ze onzichtbaar: ze komen niet op ouderavonden, reageren niet op brieven over spijbelen en hebben geen flauw idee waar hun kinderen uithangen en wat ze doen.
Had al zo'n vermoeden maar dat het zo erg zou zijn.... Je kan nog zo kansloos en/of dom zijn, dit slaat echt alles. Als je kinderen neemt, voed je ze ook op. Wat is dit voor hersenloos tuig? Hebben ze ook maar iets van verantwoordelijkheidsbesef? Wat doen ze de hele dag? Ze werken niet en voeden hun kinderen ook niet op. Beseffen ze wel dat ze leven? Een normaal mens leeft immers mee met zijn kinderen, helpt met huiswerk, gaat naar klasse-avonden etc, werkt, heeft interesses.... Hebben zij waarschijnlijk ook niet.

Door dit soort debielen ben ik ervoor dat de schade die door de kinderen gemaakt wordt, wordt verhaalt op de ouders. Is dat nou al ingevoerd? Het kan niet zo zijn dat de samenleving ook nog eens voor de directe kosten moet opdraaien (de samenleving zal ook opdraaien voor de indirecte kosten: misdaad, uitkeringen).

Waarschijnlijk hebben ze nog veel kinderen ook. Daarom ben ik voor afschaffing van de kinderbijslag vanaf het derde kind.

Maar eigenlijk zouden deze debielen helemaal geen kinderen mogen krijgen, maar goed, gedwongen sterilisatie kan helaas niet....
pi_26028071
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:05 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Had al zo'n vermoeden maar dat het zo erg zou zijn.... Je kan nog zo kansloos en/of dom zijn, dit slaat echt alles. Als je kinderen neemt, voed je ze ook op. Wat is dit voor hersenloos tuig? Hebben ze ook maar iets van verantwoordelijkheidsbesef? Wat doen ze de hele dag? Ze werken niet en voeden hun kinderen ook niet op. Beseffen ze wel dat ze leven? Een normaal mens leeft immers mee met zijn kinderen, helpt met huiswerk, gaat naar klasse-avonden etc, werkt, heeft interesses.... Hebben zij waarschijnlijk ook niet.

Door dit soort debielen ben ik ervoor dat de schade die door de kinderen gemaakt wordt, wordt verhaalt op de ouders. Is dat nou al ingevoerd? Het kan niet zo zijn dat de samenleving ook nog eens voor de directe kosten moet opdraaien (de samenleving zal ook opdraaien voor de indirecte kosten: misdaad, uitkeringen).

Waarschijnlijk hebben ze nog veel kinderen ook. Daarom ben ik voor afschaffing van de kinderbijslag vanaf het derde kind.

Maar eigenlijk zouden deze debielen helemaal geen kinderen mogen krijgen, maar goed, gedwongen sterilisatie kan helaas niet....
Het is eerlijk gezegd voor mij ook een raadsel. Zeker als je bedenkt dat de leraren op de betreffende school -meestal de enige autochtonen waar nog iets van contact mee is- hun uiterste best doen om er nog iets van te maken. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat voor een opvoeding deze ouders dan zelf hebben gekregen in de landen van herkomst als ze er zelf zo weinig van terecht brengen. Misschien is het daar ook wel normaal om je kind maar zijn gang te laten gaan en amper aandacht te besteden aan het doen en laten?
Hoe dan ook: hier in Nederland zijn en blijven ze gewoon verantwoordelijk voor hun kinderen.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:26:52 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_26028131
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]

En waarom zouden zij met een bevooroordeeld hatelijk type als jij gaan praten? Jij hebt je mening al klaar, jij haat al - voor jou is het af. Het enige wat jou interesseert is zo veel mogelijk olie op het vuur gooien zodat je extreem-rechtse vriendjes nog verder kunnen met hun afbraakacties.
Je wereldbeeld wordt wreed verstoord door (islamitische) allochtonen die niet willen integreren, het westen haten, en nog draai je het zo dat de schuld bij extreem-rechts zou liggen

In Amsterdam heeft extreem-rechts geen enkele politieke macht, en geen enkele invloed. De rotzooi is toch echt te danken aan linkse types als Ed van Thijn en noem maar op. Die hebben de rotzooi laten ontstaan. Fortuyn heeft ons er voor gewaarschuwd, en na zijn dood lijken zijn profetiën helaas steeds meer uit te komen.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:29:45 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_26028199
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:00 schreef SCH het volgende:

Mevrouw Kleijwegt is ook geschrokken van de anti-islam sfeer onder westerlingen en de afstand die er bestaat tussen beide groepen.
Beetje laat van mejuffrouw Kleijwegt. De haat jegens de islam is trouwens vaak niets anders dan alertheid op een woekerende fundamentele stroming die steeds meer aanhang krijgt.
quote:
Mevrouw Kleijwegt heeft een zeer uitgebreid en genuanceerd verhaal, onder andere in dit boekje te lezen. En je doet haar onrecht door het op deze manier samen te vatten. Erg eenzijdig en tendentieus.
De samenvatting is van AT5 lieverd.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:35:26 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_26028346
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:30 schreef SCH het volgende:

Laat Fortuyn erbuiten, die heeft het alleen maar aangewakkerd en heeft gelukkig de situatie niet erger kunnen maken.
FOUT.

De heer Fortuyn heeft de zweer blootgelegd, zodat het etter nu reeds aan de oppervlakte komt. Dat is beter dan na nog 10 jaar sukkelen en dan de bom barst met een nog grotere horde onaangepaste lieden.

Er zijn zelfs al Turken die weg willen uit Nederland door het verstikkende klimaat van de radicale islam in de gettho's van de grote steden. Maar blijf jij maar hopen dat het vanzelf goed komt.

Liever terug naar Turkije --> ,,De invloed van de islam in Nederland is enorm. Het houdt de jongere generatie Marokkanen en Turken in een wurggreep. Er is niets tegen te doen. Nu heb ik de strijd maar opgegeven. Ik heb besloten om terug te gaan naar Turkije. Een maand geleden ben ik in Ankara geweest om me te oriënteren op het leven daar. Het beviel me prima. In een grote stad in Turkije word je tenminste niet omringd door het islamitisch fundamentalisme
pi_26028380
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:35 schreef R@b het volgende:

[..]

FOUT.

De heer Fortuyn heeft de zweer blootgelegd, zodat het etter nu reeds aan de oppervlakte komt. Dat is beter dan na nog 10 jaar sukkelen en dan de bom barst met een nog grotere horde onaangepaste lieden.
Ik vind jou onaangepast.
quote:
Er zijn zelfs al Turken die weg willen uit Nederland door het verstikkende klimaat van de radicale islam in de gettho's van de grote steden. Maar blijf jij maar hopen dat het vanzelf goed komt.
Die willen vooral weg vanwege jouw soort.
pi_26028477
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:24 schreef watchers het volgende:

[..]

Het is eerlijk gezegd voor mij ook een raadsel. Zeker als je bedenkt dat de leraren op de betreffende school -meestal de enige autochtonen waar nog iets van contact mee is- hun uiterste best doen om er nog iets van te maken. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat voor een opvoeding deze ouders dan zelf hebben gekregen in de landen van herkomst als ze er zelf zo weinig van terecht brengen. Misschien is het daar ook wel normaal om je kind maar zijn gang te laten gaan en amper aandacht te besteden aan het doen en laten?
Hoe dan ook: hier in Nederland zijn en blijven ze gewoon verantwoordelijk voor hun kinderen.
Dat klopt, in Marokko moedert de hele buurt mee, als de kinderen op straat spelen en iets verkeerd doen worden ze door buren die toevallig op straat zijn gecorrigeerd. Hier in Nederland werken veel mensen, plus is het te koud om veel buiten te zijn, en dus mist dat toezicht.

Maar speelt dit probleem dan alleen bij eerste generatie-ouders? Er zijn toch veel meer tweede generatie-ouders nu? Die zijn zelf toch ook opgegroeid in Nederland en zouden het nu toch wel moeten weten dat het hier anders aan toe gaat?
  woensdag 6 april 2005 @ 17:42:47 #24
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26028511
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:35 schreef R@b het volgende:
In België zit men nog in een hopeloze patstelling en zou men willen dat men iemand met de invloed van Fortuyn op de gevestigde partijen had.

Belgie: Undercover in "Klein-Marokko"

Een écht open discussie is daar nog niet mogelijk.
pi_26028545
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:42 schreef Lithion het volgende:
Een écht open discussie is daar nog niet mogelijk.
Hier wel dan? Hier worden mensen monddood gemaakt die iets zeggen dat de rechtse elite niet aanstaat.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:46:48 #26
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26028584
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier wel dan? Hier worden mensen monddood gemaakt die iets zeggen dat de rechtse elite niet aanstaat.
Wat wordt er dan gezegd dat de rechtse elite niet aanstaat

Ik heb anders een hoop lol en dat zal nog wel ff zo blijven, tenminste zolang de sharia niet is ingevoerd .
pi_26028586
quote:

[..]

Nu overdrijf je toch echt...
pi_26028651
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:46 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Nu overdrijf je toch echt...
Zie o.a. het geschrift van Geert Mak dat de rechtse elite niet aanstaat en hoppa, bij het oud vuil wordt geknikkerd zonder serieus de discussie aan te gaan.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 17:50:30 #29
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26028666
zo weer verder

maar nu zonder 'bruine posters' en 'linkse oogkleppen'
pi_26028987
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:50 schreef NorthernStar het volgende:
zo weer verder

Waarom. Is R@b geen bruine poster dan?

Het lijkt me niet verstandig een topic open te laat dat niet recht doet aan de mevrouw waar het omgaat en waarin de TS zijn hatelijke stigmatiserende ideeen kan verkondigen.
pi_26029062
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Zie o.a. het geschrift van Geert Mak dat de rechtse elite niet aanstaat en hoppa, bij het oud vuil wordt geknikkerd zonder serieus de discussie aan te gaan.
Die discussie heb ik niet zo gevolgd moet ik zeggen, dus ik kan het mis hebben, maar zaten daar ook niet aangetoonde onwaarheden in? In dat boek bedoel ik? Heeft Geert Mak dat ook niet toegegeven? En om Submission nou te vergelijken met Die Euwige Jude, dat gaat ook wat ver, dan kan je wel felle reacties verwachten. Al met al viel het wel mee toch? Een fel boek dat ook felle reacties krijgt, zo gaan dat soort dingen.

Geert Mak is nou toch geen paria ofzo, ook niet bij rechtse politici, de VVD ofzo? Het is gewoon een schrijver die zich mengt in de discussie, wat ik trouwens goed vind, mogen van mij meer schrijvers doen.
  woensdag 6 april 2005 @ 18:06:31 #32
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26029063
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:50 schreef NorthernStar het volgende:
zo weer verder

Ik zie die posts anders gewoon nog staan hoor. .
quote:
Dat valt al onder monddood maken? Voor de goede orde, er was flink wat kritiek op het werk van Mak en hij heeft daarbij zélf al aangegeven dat het kwalitatief een minder werk was. Daarbij is hij zelf nog niet op de kritiek ingegaan, terwijl hem daar wél alle ruimte voor wordt geboden. Dan kun je het helemaal niet hebben over monddood maken. Van karaktermoord is ook al geen sprake, dus áls je al met een voorbeeld van het monddood maken door de rechtse elite wil komen, dan zul je met heel wat beters op de proppen komen dan het voorbeeld van Geert Mak.

Maar goed, het gaat hier ook niet over het al dan niet monddood maken door de rechtse elite van de linkse opiniemakers... het gaat er hier om dat er blijkbaar nogal wat structurele misstanden zijn die nu ook eens door de media opgepikt worden, waarbij zelfs over ghetto's gesproken wordt. Als je dan de citaten ziet van die ouders, dan moet je wel helemaal met je mond vol tanden staan als je vervolgens op de persoon gaat spelen in plaats van op het onderwerp in te gaan.

Wat ik ook al trachtte aan te tonen met het linkje wat ik plaatste is het juist zéér goed geweest dat Fortuyn het debat over de (allochtonen-)problematiek in de grote steden opengebroken heeft. Als je ziet hoe in België de gevestigde politieke partijen reageren op de berichtgeving van die Marokkaanse journaliste dan hebben ze nog een lánge weg te gaan voordat ze überhaupt ooit eens kunnen gaan denken aan het aanpakken van die problemen.
  woensdag 6 april 2005 @ 18:09:17 #33
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26029137
quote:

[..]

Wat een ongelofelijke onzin. Onze Geert is helemaal niet 'monddood gemaakt'. Je kunt zijn zinloze schrijfsel overal in Nederland kopen en er is zelfs een versie op internet.

Volgens mij moet jij je maar eens verdiepen in wat dat betekent, 'monddood maken'. Dat is bijvoorbeeld het kunstje dat men Janmaat heeft geflikt, en Fortuyn ook probeerde te flikken.
pi_26029154
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:40 schreef Bagheera het volgende:
Dat klopt, in Marokko moedert de hele buurt mee, als de kinderen op straat spelen en iets verkeerd doen worden ze door buren die toevallig op straat zijn gecorrigeerd. Hier in Nederland werken veel mensen, plus is het te koud om veel buiten te zijn, en dus mist dat toezicht.
Ik had ook al aan zoiets gedacht inderdaad. Maar ja, we zijn hier in Nederland, niet in Marokko. Je aanpassen aan de omstandigheden noemen ze zoiets.
quote:
Maar speelt dit probleem dan alleen bij eerste generatie-ouders? Er zijn toch veel meer tweede generatie-ouders nu? Die zijn zelf toch ook opgegroeid in Nederland en zouden het nu toch wel moeten weten dat het hier anders aan toe gaat?
Ja, die tweede generatie-ouders zijn er ook. Maar veel blijven blijkbaar maar al te graag aan de oude gewoonten hangen. Vandaar dat er ook zo graag en veel importbruiden uit de oorspronkelijke gebieden in het thuisland worden gehaald. En zo blijf je natuurlijk hangen in achterhaald gedachtengoed dat in de praktijk in Nederland helemaal niet meer van toepassing is.
pi_26029252
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke onzin. Onze Geert is helemaal niet 'monddood gemaakt'. Je kunt zijn zinloze schrijfsel overal in Nederland kopen en er is zelfs een versie op internet.

Volgens mij moet jij je maar eens verdiepen in wat dat betekent, 'monddood maken'. Dat is bijvoorbeeld het kunstje dat men Janmaat heeft geflikt, en Fortuyn ook probeerde te flikken.
Ik had begrepen dat Geert Mak eerder zichzelf monddood heeft gemaakt. Hij vond zijn over-the-top pamfletje al meer dan genoeg voor zichzelf spreken, toch? Vandaar die 50 vragen die nog steeds op hem liggen te wachten
pi_26029947
http://www.eo.nl/portals/programs/item.jsp?item=6073263
Iemand gisteren het elfde uur gezien ?
ze zijn daar gewoon tegen blanken!!
en er wordt niks aan gedaan, de politie durft er niet eens te komen.
dat is wel ff wat anders dan in uden en venray
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 18:47:57 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26030062
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom. Is R@b geen bruine poster dan?

Het lijkt me niet verstandig een topic open te laat dat niet recht doet aan de mevrouw waar het omgaat en waarin de TS zijn hatelijke stigmatiserende ideeen kan verkondigen.
Het is van twee kanten. De ene kant wil niet voortdurend met termen als 'bruin' etc. worden aangemerkt, de andere kant niet steeds 'oogkleppen' ed. horen. En terecht want meestal is de discussie dan gelijk over. Net als dat eeuwige links/rechts gezeur. Het is NWS en geen POL, wat dat betreft wordt er in de OP al gelijk een verkeerde lading meegegeven.

Maar goed, over en weer dus ophouden. Je kunt dingen ook zeggen zonder dit soort demagogisch woordgebruik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 april 2005 @ 18:57:04 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26030267
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:09 schreef Lemmeb het volgende:

Nu geloof ik niet dat er ook maar IEMAND rouwig is om janmaat.
De man had misschien (of eigenlijk absoluut) toen al een punt, echter was zijn betoog verder flinterdun en op het domme af.

Fortuyn, hoewel populistisch was verre van dom, daardoor niet monddood te maken EN in het debat ook nog eens zeer sterk
  woensdag 6 april 2005 @ 18:57:24 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26030276
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:42 schreef THC1 het volgende:
http://www.eo.nl/portals/programs/item.jsp?item=6073263
Iemand gisteren het elfde uur gezien ?
ze zijn daar gewoon tegen blanken!!
en er wordt niks aan gedaan, de politie durft er niet eens te komen.
dat is wel ff wat anders dan in uden en venray
Wat wil je eigenlijk hiermee zeggen?

Dat die mensen in Uden en Venray blij mogen zijn dat het daar nog lang niet zo erg is als in Amsterdam-West (of Rotterdam-Zuid ftm)? En dat ze daarom maar beter met de armen over elkaar en de mond dicht op de bank kunnen gaan zitten wachten totdat het daar uiteindelijk wèl net zo erg is?
pi_26030314
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:43 schreef R@b het volgende: Vrij Nederland-journaliste Margalith Kleijwegt zijn de schellen van de ogen gevallen. Ze liep een jaar mee in Slotervaart en schrok van de anti-Westerse sentimenten. Slotervaart is de buurt van Mohammed B. , lange rijen flatgebouwen, bezaaid met satellietschotels.
Kleijwegt, is dat die dame die in de uitzending van Rondom 10 na de moord op Van Gogh (met Muntz en die collega van hem, Winter of zoiets) vertelde dat ze een boek aan het schrijven was over Amsterdam-West? Leek mij een zeer redelijke vrouw. Oprecht geschokt door wat ze daar aantrof.

[Ontluisterende uitzending was dat trouwens. Het mislukken van 'de multiculturele samenleving' stond in de gezichten van de gasten geschreven. Iedereen die die uitzending heeft gezien snapte dat nog geen 20 treinwagons met oranje polsbandjes daar iets aan kan verbeteren.]

Misschien is die uitzending nog ergens op internet te vinden?
  woensdag 6 april 2005 @ 19:01:03 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26030351
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nu geloof ik niet dat er ook maar IEMAND rouwig is om janmaat.
De man had misschien (of eigenlijk absoluut) toen al een punt, echter was zijn betoog verder flinterdun en op het domme af.
Dat is waar, de man was één grote cynische grap. Wat niet wegneemt dat men er toch nog een (gelukte) aanslag voor nodig had om ervoor te zorgen dat de beste man definitief wegzonk in afstotelijke verzuring.

Maar je moet niet denken dat Janmaat de enige is die de mond is gesnoerd. Dit geldt voor zoveel eenlingen met een 'afwijkende' mening (lees: kritisch op de gevestigde politiek en op allochtonen).
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 april 2005 @ 19:04:40 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26030419
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:01 schreef Lemmeb het volgende:

Maar je moet niet denken dat Janmaar de enige is die de mond is gesnoerd. Dit geldt voor zoveel eenlingen met een 'afwijkende' mening (lees: kritisch op allochtonen).
Nee, zo'n beetje allemaal... tot en met Fortuyn.

Eigenlijk is een mening rechts van het midden levens gevaarlijk Ik ga maar weer op de partij van Bos stemmen, net als de eerste 12 jaar van mijn stemgerechtigde leeftijd...
pi_26030433
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat wil je eigenlijk hiermee zeggen?

Dat die mensen in Uden en Venray blij mogen zijn dat het daar nog lang niet zo erg is als in Amsterdam-West (of Rotterdam-Zuid ftm)? En dat ze daarom maar beter met de armen over elkaar en de mond dicht op de bank kunnen gaan zitten wachten totdat het daar uiteindelijk wèl net zo erg is?
neej, ik bedoel dat het net zo gaat als altijd: tegen extreemrechts wordt meteen actie ondernomen, en tegen zulke mensen, (hele woonwijken zijn veranderd in getto's met extremistische moslims) die tegen het westerse Nl zijn, wordt jaaaren niks tegen gedaan, en wordt alleen maar erger.
  woensdag 6 april 2005 @ 19:09:38 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26030529
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:59 schreef rroloff het volgende:

[..]

Kleijwegt, is dat die dame die in de uitzending van Rondom 10 na de moord op Van Gogh (met Muntz en die collega van hem, Winter of zoiets) vertelde dat ze een boek aan het schrijven was over Amsterdam-West? Leek mij een zeer redelijke vrouw. Oprecht geschokt door wat ze daar aantrof.

[Ontluisterende uitzending was dat trouwens. Het mislukken van 'de multiculturele samenleving' stond in de gezichten van de gasten geschreven. Iedereen die die uitzending heeft gezien snapte dat nog geen 20 treinwagons met oranje polsbandjes daar iets aan kan verbeteren.]
Ja ik heb die uitzending gezien. Maar er kwam niks aan bod dat ik niet al jaren wist. Maar die verontwaardigde gezichtjes waren inderdaad wel erg vermakelijk .

Als je dit soort TV leuk vindt, waarin het linkskerkelijke ideaal aan diggelen wordt geschopt, dan had je de serie 'Wonderland' van de VPRO moeten zien :
quote:
"En meneer de leraar [met linkskerkelijke politiek-correcte ideeën die u samen met uw directe collega's ook op uw leerlingen overbracht en -brengt], wat dacht u toen u hoorde dat Volkert van der Graaf bij u op school heeft gezeten?"
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 19:11:08 #45
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26030550
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:59 schreef rroloff het volgende:

[..]

Misschien is die uitzending nog ergens op internet te vinden?
Ja hier Rondom Tien - (bij archief)

Weet jij welke uitzending het is?
  woensdag 6 april 2005 @ 19:11:57 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26030577
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:05 schreef THC1 het volgende:

[..]

neej, ik bedoel dat het net zo gaat als altijd: tegen extreemrechts wordt meteen actie ondernomen, en tegen zulke mensen, (hele woonwijken zijn veranderd in getto's met extremistische moslims) die tegen het westerse Nl zijn, wordt jaaaren niks tegen gedaan, en wordt alleen maar erger.
Oh oke, dan zijn we het roerend eensch .
pi_26030581
quote:

En die kinderen gaan later soliciteren (ten minste..) en worden nergens aangenomen. En wie krijgt dan weer de schuld? Juist, de autochtonen, want die
zijn allen racistisch en anti-marokkaans (Pardon Meki, ik bedoel "Anti-Koerdisch").
pi_26030634
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:44 schreef SCH het volgende:Hier wel dan? Hier worden mensen monddood gemaakt die iets zeggen dat de rechtse elite niet aanstaat.
Volgens mij heeft Mak er zelf voor gekozen nadat hem vijftig serieuze vragen zijn gesteld die hij niet wenste te beantwoorden. Dat was een redacteur van het AD als ik mij goed herinner die deze - naar mijn smaak gerechtvaardigde - kritische vragen had gesteld.
quote:
AD-redacteur Carel Brendel las het pamflet kritisch door en stuitte op minstens vijftig fouten, onbewezen stellingen en twijfelachtige vergelijkingen met fascisme en jodenvervolging. Mak kreeg een uitgebreide vragenlijst voorgelegd, maar wil niet reageren, omdat hij besloten heeft tot een radiostilte.
pi_26030843
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:11 schreef NorthernStar het volgende:Weet jij welke uitzending het is?
Rondom 10 zet er niet bij wie de gasten waren..... Het was een uitzending i.v.m. moord op Van Gogh ik geloof niet langer dan een maand na de moord op Van Gogh. In ieder geval Muntz en van de Wint waren te gast. Ikzelf werd bleek tijdens de uitzending door het cynisme van Muntz en de Wint.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 19:29:49 #50
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26030919
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:26 schreef rroloff het volgende:

[..]

Rondom 10 zet er niet bij wie de gasten waren..... Het was een uitzending i.v.m. moord op Van Gogh ik geloof niet langer dan een maand na de moord op Van Gogh. In ieder geval Muntz en van de Wint waren te gast. Ikzelf werd bleek tijdens de uitzending door het cynisme van Muntz en de Wint.
Nu weet ik welke je bedoeld. Die heb ik gezien, was idd vrij heftig. Dat was vlak na de moord, een paar dagen ofzo.

Misschien vanavond nog even kijken want ik ben eigenlijk wel benieuwd wie die Kleijwegt is.
  woensdag 6 april 2005 @ 19:30:50 #51
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26030931
quote:

Als ze geen Nederlands willen of kunnen spreken, wordt communiceren heel moeilijk.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  woensdag 6 april 2005 @ 19:35:50 #52
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26031033
quote:

[..]

En dan maken de media zich heden ten dage druk over het kattekwaad van een stuk of 20 lonsdalertjes

Triest om te zien dat men zo makkelijk vergeet.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 april 2005 @ 20:02:26 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26031657
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En dan maken de media zich heden ten dage druk over het kattekwaad van een stuk of 20 lonsdalertjes

Triest om te zien dat men zo makkelijk vergeet.
Mjah, het zal niet bijdragen aan de integratie
pi_26033061
quote:

[..]

Ik heb me "rotgelachen" om die Muntz, of nee liever om de complete verwarring van die " tot op het bot gekrenkte en beledigde heren" in het publiek, die totaal niets begrepen van dat cynisme.

"rotgelachen " op een wrange manier, vanwege het onderwerp van dat gesprek en daarom tussen aanhalingstekens dus
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26033998
Mutz was verschrikkelijk inderdaad, daar heb je echt helemaal niks aan dat soort gasten.

Kleijwegt was toen ook al genuanceerd, straks na 12-en dus op radio 1. Zij weet waar ze het over heeft en heeft een mooie analsye en doet aan observeren. Dat is wat anders dan wijzen en veroordelen, zoals hier. Want dat schiet ook al helemaal niks op.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 april 2005 @ 21:59:49 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26034203
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:51 schreef SCH het volgende:
Dat is wat anders dan wijzen en veroordelen, zoals hier. Want dat schiet ook al helemaal niks op.
Stop er dan mee
pi_26034992
quote:
Kleijwegt was toen ook al genuanceerd, straks na 12-en dus op radio 1. Zij weet waar ze het over heeft en heeft een mooie analsye en doet aan observeren. Dat is wat anders dan wijzen en veroordelen, zoals hier. Want dat schiet ook al helemaal niks op.
Laten ons dan samen hopen de ze iets zegt wat in jouw straatje past....
eeeh
  woensdag 6 april 2005 @ 23:38:17 #58
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26036614
Ach ik ben maar een simpele ziel.... we zullen het over pak en beet 2,5 jaar wel merken als er verkiezingen zijn.... Het zal mij niet verbazen dat dit een angst signaal (lees : protest stem) wordt van een groot deel van de samenleving. Want hoe je het ook wend of keert.... ik zie veel smeulende vuurtjes in de samenleving (meer dan ooit - over een periode van +30 jr gemeten). En waar rook is, is vuur.

Wellicht heb ik ongelijk.... ergens hoop ik dit maar. Maar ik denk dat we als samenleving op een hellend vlak bewegen. En Nederland is hierin niet uniek (ook al denken we dat wel).
  donderdag 7 april 2005 @ 01:46:34 #59
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26038781
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:02 schreef SCH het volgende:
Het enige wat jou interesseert is zo veel mogelijk olie op het vuur gooien zodat je extreem-rechtse vriendjes nog verder kunnen met hun afbraakacties.
Jij zinkt steeds dieper.

De meeste olie komt toch echt van zich misdragende Marokkanen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_26040859
quote:
Op donderdag 7 april 2005 01:46 schreef PJORourke het volgende:
De meeste olie komt toch echt van zich misdragende Marokkanen.
Wat een onzin.
  donderdag 7 april 2005 @ 10:55:03 #61
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_26042705
Je zou bijna zover kunnen gaan om die onnozele schapen uit de ouderlijke macht te ontzetten. Ze zijn blijkbaar niet in staat, net als geestelijk gehandicapten, om een volwaardige opvoeding aan hun kinderen te geven, die groeien maar voor galg en rat op.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 7 april 2005 @ 11:35:32 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_26043652
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Nee, je hebt gelijk, SCH, het grootste probleem zijn natuurlijk den blanke ollanders die niet willen 'praten' met de marokkaantjes, is het niet?

Je cultuur-relativistische gewauwel begint nu al weer te vervelen, SCH.
&lt;signature here&gt;.
pi_26045921
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:40 schreef Bagheera het volgende:
Die tweede generatie haalt hun/haar partners uit het land van herkomst. Er wordt dan thuis automatisch de moedertaal gesproken i.p.v. Nederlands. Niks geen inegratie dus.
De laatste tijd wordt er wat meer paal en perk gesteld aan het halen van partners uit het land van herkomst. Ik hoop dat ze zo die vicieuze cirkel een beetje doorbreken.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_26046151
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:51 schreef SCH het volgende:
Mutz was verschrikkelijk inderdaad, daar heb je echt helemaal niks aan dat soort gasten.

Muntz was fantastich, juist
En je hebt de dame zeker gemist bij Andries Knevel, daar was ze toch echt heeeeel wat minder mild dan jij hier doet voorkomen, hoor
pi_26046289
Vreemd dat iedereen zo simpel kan denken. De Marokkanen hebben het gedaan en zij zijn de hoofddaders. Zo houd je het natuurlijk lekker overzichtelijk en kun je iedereen die de zaak complexer wil omschrijven monddood maken.

Veel allochtonen zorgen voor flink wat overlast. Dat is een feit. Maar er vragen zich maar verdomd weinig mensen af wat de oorzaken (naast de al genoemde beroerde opvoeding) zijn. Want het is wel erg makkelijk om het alleen daarop de gooien. Dat kun je zelfs niet bij Lonsdalejongeren doen, die in veel minder complexe omstandigheden opgroeien.

Ik mis in deze 'discussie' (het is weer SCH-afzeikweek geloof ik) de invloed van de zwarte wijken, hoe zijn ze zo geworden? De invloed van wereldpolitiek (zoals de schrijfster van het boek merkte dat Amsterdam-West na 11 september veranderd is), de invloed van de lokale politiek en van de media die het probleem nooit als een probleem zagen en daardoor kon verergeren.

Wat hebben wij als samenleving in geheel aan Wilderiaanse taal? Deze schrijfster heeft meer bereikt op het gebied van mensen en hun problemen te doorgronden dan een Wilders of een ander stoere politici in een hele loopbaan kunnen. Moet je ze dan gaan knuffelen? Nee, en dat deze journaliste ook niet.
pi_26046462
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:21 schreef milagro het volgende:

[..]

Muntz was fantastich, juist
En je hebt de dame zeker gemist bij Andries Knevel, daar was ze toch echt heeeeel wat minder mild dan jij hier doet voorkomen, hoor
Ik heb die dame inmiddels enkele keren gesproken, het boekje gelezen en haar diverse malen in de media gehoord en ik beweer helemaal niet dat ze mild is. Wat dat ook mag zijn. Volgens mij heeft ze geobserveerd en doet ze daar verslag van. De waarde-oordelen worden vooral door anderen aangebracht, zie de TS.
pi_26046564
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb die dame inmiddels enkele keren gesproken, het boekje gelezen en haar diverse malen in de media gehoord en ik beweer helemaal niet dat ze mild is. Wat dat ook mag zijn. Volgens mij heeft ze geobserveerd en doet ze daar verslag van. De waarde-oordelen worden vooral door anderen aangebracht, zie de TS.
Mens, pull yourself together, zeg.... zei ze bij Knevel , dat was wat ze meer dan eens dacht bij die wereldvreemde hulpeloze houding van teveel ouders in die buurt.. zich zo verloren voelen, maar geen aanstalten maken de taal op zijn minst te leren.

Ik hoorde erg veel ergenis in haar stem, ergenis, en somberheid tav spoedig te verwachten verbetering, en dat ligt niet alleen maar zeker ook niet in de laatste plaats aan de mensen in die buurt zélf.
pi_26046629
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Mens, pull yourself together, zeg.... zei ze bij Knevel , dat was wat ze meer dan eens dacht bij die wereldvreemde hulpeloze houding van teveel ouders in die buurt.. zich zo verloren voelen, maar geen aanstalten maken de taal op zijn minst te leren.

Ik hoorde erg veel ergenis in haar stem, ergenis, en somberheid tav spoedig te verwachten verbetering, en dat ligt niet alleen maar zeker ook niet in de laatste plaats aan de mensen in die buurt zélf.
Dat is wat jij er uit haalt en dat vindt ze natuurlijk ook maar ze ergert zich ook wel degelijk aan de huidige sfeer en pressie en stigmatisering en onwil van autochtonen. Dus het hele plaatje moet erbij en dat ik alleen dat laatste noem, komt door de rottige manier waarop het hier in de OP gepresenteerd wordt. Terwijl ik dondersgoed weet dat de actie vooral van de mensen in deze wijken zelf moet komen.
pi_26046677
weet niet of er daar stigmatisering door autotochtonen plaatsvindt. Veel van die mensen die daar wonen komen nauwelijks buiten en aangezien dat er niet veel autochtonen meer wonen lijkt het me niet dat het erg zwaar meetelt.
pi_26047032
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
weet niet of er daar stigmatisering door autotochtonen plaatsvindt. Veel van die mensen die daar wonen komen nauwelijks buiten en aangezien dat er niet veel autochtonen meer wonen lijkt het me niet dat het erg zwaar meetelt.
Ik heb het idee dat ze daar in die wijken volledig op een eigen eiland leven. Hiernaartoe gekomen met het idee dat hier op dezelfde manier te leven zou zijn als in het thuisland. Aangezien dat in de praktijk niet bleek/blijkt te werken, lijken de meesten zich te hebben teruggetrokken in volstrekte passiviteit en apathie, in plaats van of terugkeren naar vertrouwd gebied waar hun denkbeelden en gedrag wel 'werken', of je aanpassen aan de nieuwe omstandigheden. Bij mensen die zo passief of zelfs apathisch zijn, kun je overigens van buitenaf maar zoveel doen (bij elkaar zetten in wijken met waar amper contact is met de rest van Nederland helpt daar overigens niet echt bij).

Het inzicht dat het zo niet werkt en dat er iets veranderen moet, zal toch echt vanuit deze mensen zelf moeten komen. En ik denk dat dat moeilijk zal worden omdat de meesten nooit de intentie hebben gehad zich aan de nieuwe omstandigheden aan te passen.
pi_26047317
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:58 schreef watchers het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze daar in die wijken volledig op een eigen eiland leven. Hiernaartoe gekomen met het idee dat hier op dezelfde manier te leven zou zijn als in het thuisland. Aangezien dat in de praktijk niet bleek/blijkt te werken, lijken de meesten zich te hebben teruggetrokken in volstrekte passiviteit en apathie, in plaats van of terugkeren naar vertrouwd gebied waar hun denkbeelden en gedrag wel 'werken', of je aanpassen aan de nieuwe omstandigheden. Bij mensen die zo passief of zelfs apathisch zijn, kun je overigens van buitenaf maar zoveel doen (bij elkaar zetten in wijken met waar amper contact is met de rest van Nederland helpt daar overigens niet echt bij).

Het inzicht dat het zo niet werkt en dat er iets veranderen moet, zal toch echt vanuit deze mensen zelf moeten komen. En ik denk dat dat moeilijk zal worden omdat de meesten nooit de intentie hebben gehad zich aan de nieuwe omstandigheden aan te passen.
Precies, en geef ze eens ongelijk? Zou jij opeens je schotel de deur uit doen om fijn naar de Nederlandse tv te kijken? Die mensen zijn nooit gedwongen om zich aan te passen dan krijg je dat. Daarom zeg ik ook: het is zo makkelijk om hen alle blaam te laten treffen.
  donderdag 7 april 2005 @ 14:13:25 #72
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26047426
quote:
Op donderdag 7 april 2005 09:26 schreef SCH het volgende:
Wat een onzin.
Kan je deze baude uitspraak ook nog even onderbouwen?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_26047566
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Precies, en geef ze eens ongelijk? Zou jij opeens je schotel de deur uit doen om fijn naar de Nederlandse tv te kijken? Die mensen zijn nooit gedwongen om zich aan te passen dan krijg je dat. Daarom zeg ik ook: het is zo makkelijk om hen alle blaam te laten treffen.
Ja, ik geef ze ongelijk, omdat je in eerste instantie altijd zelf verantwoordelijk bent voor je eigen leven. En dus ben je er ook verantwoordelijk voor of je je tijdig aanpast aan nieuwe omstandigheden. Dat houdt in dit geval in: de taal leren, je niet isoleren, etc.. Allochtonen van andere nationaliteiten hebben wel actief hun eigen verantwoordelijkheden genomen -overigens ook een deel van de Marokkanen en Turken- en redden het daardoor heel aardig in de maatschappij.
Laten we wel wezen: het gaat hier tenslotte niet om kleine kinderen die hun eigen verantwoordelijkheden niet kennen.

Voor de rest heeft de overheid natuurlijk grote steken laten vallen door dit allemaal maar te accepteren, en zelfs te stimuleren (behoud van cultuur, geen verplichting Nederlands te leren, etc.)
  donderdag 7 april 2005 @ 14:20:25 #74
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_26047615
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als je dit soort TV leuk vindt, waarin het linkskerkelijke ideaal aan diggelen wordt geschopt, dan had je de serie 'Wonderland' van de VPRO moeten zien :
[..]

So, je hebt behoorlijk weinig van die serie begrepen geloof ik . Quotes waarin je zelf tekst toevoegt vind ik bovendien uitermate not-done. Maarja, wie ben ik...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_26047780
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:18 schreef watchers het volgende:

[..]

Ja, ik geef ze ongelijk, omdat je in eerste instantie altijd zelf verantwoordelijk bent voor je eigen leven.
Allemaal waar wat je zegt, maar wat ik meer bedoelde is dat als je eenmaal afgezonderd bent met de rest in de buurt en je bent zeg maar in de steek gelaten door alle instantie terwijl niemand je erop wijst dat je fout bezig bent (ze krijgen waarschijnlijk ook niet de landelijke discussies mee) wat zou je dan zelf doen in hun plaats, als je uitzichtloos verbitterd bent en op een plaats waar je liever niet bent. Bedenk dat ze via de schotel allemaal narigheid te horen krijgen over Nederland. Ik zou denk ook niet ontsnappen.
  donderdag 7 april 2005 @ 14:33:40 #76
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_26047967
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Allemaal waar wat je zegt, maar wat ik meer bedoelde is dat als je eenmaal afgezonderd bent met de rest in de buurt en je bent zeg maar in de steek gelaten door alle instantie terwijl niemand je erop wijst dat je fout bezig bent (ze krijgen waarschijnlijk ook niet de landelijke discussies mee) wat zou je dan zelf doen in hun plaats, als je uitzichtloos verbitterd bent en op een plaats waar je liever niet bent. Bedenk dat ze via de schotel allemaal narigheid te horen krijgen over Nederland. Ik zou denk ook niet ontsnappen.
Ik denk eerlijk gezegd dat deze mensen met name vergiftigd zijn door hun schotel. Ze krijgen een eenzijdig beeld voorgeschoteld over de plek waar ze leven door mensen die daar waarschijnlijk niet leven.
Dit geeft ze excuses voor hun situatie en ik denk dat ze al gauw hun, waarschijnlijk werkeloze, situatie als normaal gaan beschouwen en hun uitkering als een recht. Zo krijg je natuurlijk een vicieuze cirkel naar beneden, waar men nooit uit gaat komen.

Als ik heel eerlijk ben beschouw ik deze mensen als enigszins verloren, tenzij hun kinderen bijdraaien. Daar valt dan ook de winst te behalen. Nu worden dat alleen kutpubers die niet in toom worden gehouden en dus een negatief straatbeeld gaan bepalen. Slechte keuzes in deze tijd zal daarna hun hele leven beinvloeden...

Lekker positief weer dit
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_26048151
Er zijn toch ook mensen die alleen maar naar SBS6 kijken?
pi_26048163
Precies, volgens de journaliste haast hopeloos.
pi_26048185
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:40 schreef SCH het volgende:
Goed voor de ziel wil ik het niet noemen maar SBS roept niet op tot haat of is niet negatief over alternatieven van SBS.
pi_26048306
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Goed voor de ziel wil ik het niet noemen maar SBS roept niet op tot haat of is niet negatief over alternatieven van SBS.
De schotel wel?
pi_26048468
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:46 schreef SCH het volgende:

[..]

De schotel wel?
Ik vermoed dat die zenders geen al te rooskleurig beeld geven over hoe het Westen is.
  donderdag 7 april 2005 @ 14:53:14 #82
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26048485
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:46 schreef SCH het volgende:
De schotel wel?
Ja.

Bovendien is SBS6 een Nederlandse zender waar veelal Nederlandstalige programma's te zien zijn, waardoor je met je vergelijking dus al compleet de plank misslaat.
pi_26048573
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:53 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja.

Bovendien is SBS6 een Nederlandse zender waar veelal Nederlandstalige programma's te zien zijn, waardoor je met je vergelijking dus al compleet de plank misslaat.
Het ging over de eenzijdigheid - goeie vergelijking dus.
  donderdag 7 april 2005 @ 14:58:36 #84
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26048600
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:57 schreef SCH het volgende:
Ja, het ging jou uitsluitend om de eenzijdigheid, maar wanneer je het aan het onderwerp van deze discussie relateert en je dus on-topic zou reageren, dan zou je zien dat het een volkomen misplaatste vergelijking is.
pi_26048724
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:58 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, het ging jou uitsluitend om de eenzijdigheid, maar wanneer je het aan het onderwerp van deze discussie relateert en je dus on-topic zou reageren, dan zou je zien dat het een volkomen misplaatste vergelijking is.
Ik reageerde op de opmerkingen daarvoor maar het heeft geen zin met jou hierover in gesprek te gaan, jij denkt meestal dat jij bepaalt waar de discussie over gaat. Helaas voor je
  donderdag 7 april 2005 @ 15:04:06 #86
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26048742
Het relevante citaat waarom je vergelijking compleet misplaatst is.
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:12 schreef watchers het volgende:
Ouders spreken meestal niet of amper Nederlands
Bovendien is het zo dat allochtonen béter bekend kunnen raken met de Nederlandse en Westerse maatschappij door alléén maar SBS6 te kijken dan door alléén maar een sattelietzender van heinde en verre te bekijken. Maatschappelijke participatie, de basis van integratie, houdt ook in dat je kennis neemt van de taal en de media. Eenzijdigheid moet daarbij zoveel mogelijk voorkomen worden, maar eenzijdigheid in de zin van één bepaalde Nederlandse TV-zender is daarbij lang niet zo erg als eenzijdigheid in de zin van één bepaalde buitenlandse zender.

Sowieso is het zéér onwaarschijnlijk dat er grote groepen mensen zijn die slechts één kanaal (SBS6) kijken.
  donderdag 7 april 2005 @ 15:06:42 #87
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26048807
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:03 schreef SCH het volgende:
Ik reageerde op de opmerkingen daarvoor
Ja en?

Sowieso is de berichtgeving van veel van die sattelietzenders véle malen eenzijdiger dan die van het Nederlandse omroepbestel.

En guttegut, je kunt weer eens niet reageren zonder over de persoon te gaan ouwehoeren hè? Wat een dwangneuroot ben je toch ook wat dat betreft. .
pi_26048927
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Moeilijk natuurlijk te zeggen of je er zelf aan zou ontsnappen. Maar de omstandigheden en het gebrek aan 'achter de broek aanzitten' heeft ze in ieder geval wel de kans gegeven om eerder passief te worden dan actief. Maar dat blijft natuurlijk toch ook wel een eigen keuze uiteindelijk. Er zijn tenslotte ook nog mensen in dat soort buurten die dingen gaan organiseren etc.
  Moderator donderdag 7 april 2005 @ 15:12:51 #89
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26048965
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:04 schreef Lithion het volgende:
Sowieso is het zéér onwaarschijnlijk dat er grote groepen mensen zijn die slechts één kanaal (SBS6) kijken.
Misschien niet alleen SBS, maar je hebt er zat die alleen maar naar Nederlandse zenders kijken.
Integratie moet van twee kanten komen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26049063
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:33 schreef kingmob het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat deze mensen met name vergiftigd zijn door hun schotel. Ze krijgen een eenzijdig beeld voorgeschoteld over de plek waar ze leven door mensen die daar waarschijnlijk niet leven.
Dit geeft ze excuses voor hun situatie en ik denk dat ze al gauw hun, waarschijnlijk werkeloze, situatie als normaal gaan beschouwen en hun uitkering als een recht. Zo krijg je natuurlijk een vicieuze cirkel naar beneden, waar men nooit uit gaat komen.
De propagandatroep die inderdaad via die schotels regelmatig binnenkomt, helpt niet echt.
quote:
Als ik heel eerlijk ben beschouw ik deze mensen als enigszins verloren, tenzij hun kinderen bijdraaien. Daar valt dan ook de winst te behalen. Nu worden dat alleen kutpubers die niet in toom worden gehouden en dus een negatief straatbeeld gaan bepalen. Slechte keuzes in deze tijd zal daarna hun hele leven beinvloeden...

Lekker positief weer dit
In het artikel in het Noordhollands Dagblad werd al gesproken over de nieuwe generatie als een verloren generatie die ook weer de bruiden uit de landen van herkomst wil en zal proberen te halen.
pi_26049219
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het ging niet alleen om de eenzijdigheid van een zender, maar ook het beeld dat geschetst wordt van de plek waar je woont (in Nederland in dit geval). Dat dat door een islamitische propagandazender -Hamas-tv anyone?- heel wat beter gedaan wordt dan door SBS6 lijdt natuurlijk geen twijfel
  donderdag 7 april 2005 @ 15:22:54 #92
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26049244
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:12 schreef Gert het volgende:
Misschien niet alleen SBS, maar je hebt er zat die alleen maar naar Nederlandse zenders kijken.
. Goeie grap.
pi_26049432
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:12 schreef Gert het volgende:
Ja hoor, Gert, we moeten met zijn allen naar islamitische zenders gaan kijken, wat zeg ik, we moeten naar zo ongeveer alle zenders op de wereld gaan kijken (met die bijna 200 nationaliteiten in Nederland) en vanzelfsprekend de bijbehorende meer dan 100 talen gaan leren, want integratie moet natuurlijk van twee kanten komen ©.

Of de mensen die naar Nederland komen leren Nederlands en leren iets over de Nederlandse maatschappij.. omdat ze in Nederland zijn.
  donderdag 7 april 2005 @ 15:35:11 #94
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26049588
Altijd leuk, mijn wijk in het nieuws

Schrik ik hiervan? Nee, niet meer. Wat niet wil zeggen dat ik mij er geen zorgen om maak....
Als ik door stukken van het stadsdeel fiets, b.v. de buurt van Mohammed B., dan valt de eentonigheid op. Allemaal hetzelfde type huizen, allemaal een schotel aan het balkon. Sociale huurwoningen op een kluitje die goedkoop zijn, en waar geen Nederlander in wilt wonen.
Eerst omdat het te klein was en je geen tuin had, nu ook omdat er teveel 'buitenlanders' wonen. Het gevolg is dat er alleen nog maar relatief kansloze allochtonen (komen te) wonen.

Het wordt deze groep daarmee wel erg makkelijk gemaakt om zo op een eigen eiland te leven. Waarom zou je ook nog integreren als iedereen in je omgeving je taal spreekt, je via de schotel je eigen TV zenders kan ontvangen en je ook nog eens elke maand netjes je uitkering en kinderbijslag ontvangt.

Misschien moeten deze gedeelten van de wijk eens echt grondig op de schop, zoals b.v. ook in de Bijlmer is gebeurd en er straks ook in Bos&Lommer in de Kolenkitbuurt gaat gebeuren. Mogelijk dat je dan door het bouwen in verschillende prijscategorieen een mix van de verschillende groepen kan afdwingen...

Maar ja, dat is lange-termijnplanning, en daar houden 'wij'' tegenwoordig niet meer zo van.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_26049782
Het is een aardig boekje om te lezen AZ, zeker als je er woont lijkt me.
  donderdag 7 april 2005 @ 15:48:35 #96
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26049903
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:42 schreef SCH het volgende:
Het is een aardig boekje om te lezen AZ, zeker als je er woont lijkt me.
Het klinkt zeker interessant, ik zal eens kijken of ik het toevallig ergens zie liggen.
pi_26049926
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:48 schreef Againzender het volgende:

[..]

Het klinkt zeker interessant, ik zal eens kijken of ik het toevallig ergens zie liggen.
Niet aan de kleine voorlezen hoor
pi_26050032
quote:

[..]

Wie? En door wie?
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  donderdag 7 april 2005 @ 15:56:04 #99
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26050063
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet aan de kleine voorlezen hoor
Hehe
Ik ben wel benieuwd hoe de buurt hier is als hij zich eenmaal een beetje bewust is van wat er om hem heen gebeurt. Maar ja, daar valt nu nog geen zinnig woord over te zeggen, ik zie het wel. Ik laat mij niet in een depressie praten
  donderdag 7 april 2005 @ 16:21:09 #100
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26050554
We moeten eens ophouden van dat gezeur... van wat er misgaat en hoe we de mensen erbij kunnen betrekken. Dat is in mijn optiek hetzelfde als trekken aan een dood paard waar nimmer beweging in zal komen.

Waarom hebben mensen uit het Oostblok of Azie dit zware kruis niet aan hun lijf hangen wat ze mee moeten slepen om maatschappelijk vooruit te komen. Het is een kwestie van willen (niks meer en niks minder) En al dat randgroeptuig maakt het voor de gehele allochtonengroep verdomd lastig. Het zelfreinigend vermogen kunnen we deze groep nooit opleggen, dat moet echt van binnenuit gebeuren. En zolang dat laatste niet gebeurd is de gehele marokaanse samenleving hiervoor verantwoordelijk (hoe banaal dit ook klinkt).

Wie heeft het nu nog over Molukkers uit de jaren '70, toch niemand meer ?. Ze hebben zichals groep volledig aangepast en draaien volwaardig mee in de samenleving. En dat laatste beeld zie ik bij de marocs niet opleven... (hoewel ik wel veel marokaanse mensen op FOK! (als in real life) zie die hun hart wel op de goede plaats hebben - en waar ik ook veel waardering voor heb).

Beteugel eerst de relschoppers voordat we verder kunnen praten. Elke maatschappelijke discussie over problemen of mogelijke oplossingen daarvoor werkt vrijwel contra-productief. Hun zelfbeeld moet eerst op orde gebracht worden. En als dit niet in de lijn van de Nederlandse (multi-cul) samenleving is, mogen ze wat mij betreft vertrekken (en daarin moet ik Fortuyn of Wilders volkomen gelijk geven). Een beetje diversiteit is oke (dat maakt de som groter dan de losse delen)...maar mensen die totale apathisch zijn voor onze cultuur moeten ze liefst vandaag nog terug sturen (waar ze wel gelukkig kunnen zijn)

My 2 cents....

Ik heb gewoon geen zin meer in nog een bak thee, projectgroep of een nieuw buurthuis...
- Just walk the line (J.Cash) -
  vrijdag 8 april 2005 @ 01:17:00 #101
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26063245
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:40 schreef SCH het volgende:
nee hoor, als je kijkgedrag analyseert zie je dat er eigenlijk geen 'exclusieve' kijkers bestaan, dus mensen die maar naar 1 zender kijken.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_26065256
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 01:17 schreef evert het volgende:

[..]

nee hoor, als je kijkgedrag analyseert zie je dat er eigenlijk geen 'exclusieve' kijkers bestaan, dus mensen die maar naar 1 zender kijken.
Dat doen die allochtonen die via de schotel kijken natuurlijk ook niet
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:31:17 #103
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26065752
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:20 schreef kingmob het volgende:

[..]

So, je hebt behoorlijk weinig van die serie begrepen geloof ik . Quotes waarin je zelf tekst toevoegt vind ik bovendien uitermate not-done. Maarja, wie ben ik...
Ik denk eerder dat jij er maar bitter weinig van begrepen hebt, magoed.

Lees anders dit eens, wellicht dat jij jouw oogkleppen dan ook aan de wilgen hangt.
  Moderator vrijdag 8 april 2005 @ 11:22:26 #104
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26068008
Tja, de taal leren en integreren doe je niet echt natuurlijk, door een schotel te kopen en vervolgens hier 15 jaar te wonen en nog nooit een NOS-journaal te hebben gezien. Maar mijn buurvrouw is volbloed Nederlands en die kijkt ook nooit naar het journaal. Die kijkt het liefst naar SBS6. Dus dan moet je ook niet zeuren over buitenlanders want dat is discriminatie.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26068339
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:22 schreef Gert het volgende:
Tja, de taal leren en integreren doe je niet echt natuurlijk, door een schotel te kopen en vervolgens hier 15 jaar te wonen en nog nooit een NOS-journaal te hebben gezien.
Blijkbaar begrijp je dus wel waarom het gaat (overigens niet persé het journaal, maar goed). Om dan vervolgens...
quote:
Maar mijn buurvrouw is volbloed Nederlands en die kijkt ook nooit naar het journaal. Die kijkt het liefst naar SBS6. Dus dan moet je ook niet zeuren over buitenlanders want dat is discriminatie.
Ja, als je 5 keer per week aardappelen eet en maar 2 keer couscous is dat ook discriminatie
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:24:10 #106
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_26069536
ondankbaar volk
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:26:25 #107
106056 Landmass
pi_26069582
quote:

[..]

Casa Luna
Fuck dat programma, regelmatig geluisterd. Alleen maaer linkse politici en ideen die bovendien oko neit tegengesprokem worden. Presentatrice zit lekker ja te knikken.
Ik kots op dat linkse kut porgramma
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_26072446
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:26 schreef Landmass het volgende:

[..]

Casa Luna
Fuck dat programma, regelmatig geluisterd. Alleen maaer linkse politici en ideen die bovendien oko neit tegengesprokem worden. Presentatrice zit lekker ja te knikken.
Ik kots op dat linkse kut porgramma
Dat programma wordt vier van de vijf keer door een man gepresenteerd. Jij vindt Bart Jan Spruyt en Afshan Elian en Sylvain Ephimenco links?
  vrijdag 8 april 2005 @ 15:12:03 #109
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_26073403
Ach om het maar een beetje in de sfeer tehouden hier nog een leuke site om iemand zijn of haar ogen te laten openen

http://www.democrates.net/
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_26073618
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat programma wordt vier van de vijf keer door een man gepresenteerd. Jij vindt Bart Jan Spruyt en Afshan Elian en Sylvain Ephimenco links?
Ephimenco was in Frankrijk eenhele linkse rakker, hoor
Nu is dat rakker er wel van af, maar ondanks alle kritiek die hij hier nu op linkse partijen heeft, ziet hij zichzelf nog steeds als links
Alleen is het links hier niet meer wat het geweest is, links is nu behoudend.
pi_26073653
quote:
Op donderdag 7 april 2005 15:54 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Wie? En door wie?
pi_26073676
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:22 schreef milagro het volgende:
links is nu behoudend.
Oh ja?
pi_26073727
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja?
ja
pi_26073760
quote:

Zeg, ipv een beetje de ts aan te vallen en monddood te willen maken kun je beter zijn verhaal aanvullen zodat het genuanceerd wordt. Of hij dat nu wil of niet. Nu zit je overduidelijk iemand onderuit te halen en zie ik geen reden om wat je zegt voor waar aan te nemen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_26073955
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Nota bene een programma waar de luisteraar zelf kan bellen! Nee, ik denk dat Landmass in de war is met 'Voor een Nacht' of zo...
pi_26073960
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:26 schreef milagro het volgende:

[..]

ja
Als jij het zegt.
  zaterdag 9 april 2005 @ 00:20:58 #117
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26087479
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat doen die allochtonen die via de schotel kijken natuurlijk ook niet
jij begint over mensen die exclusief naar sbs kijken en daar volgens jou een 'ander' wereldbeeld van over houden....
wat moet ik hier nu neerzetten?
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:56:04 #118
106056 Landmass
pi_26093160
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 15:12 schreef RAVW het volgende:
Ach om het maar een beetje in de sfeer tehouden hier nog een leuke site om iemand zijn of haar ogen te laten openen

http://www.democrates.net/
een hele goeide site, zouden mensen als SCH eens moeten lezen
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_26093549
Zouden de grote steden al verloren zijn?
pi_26093889
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:56 schreef Landmass het volgende:

[..]

Alweer zo'n site? Als ze nu eens zouden samenwerken met al die andere sites die hetzelfde ongenuanceerde geblaat laten zien/horen, dan zou ik ze nog een kans geven.
pi_26094090
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:56 schreef Landmass het volgende:

[..]

Dat doe ik nog niet, denk je?

Wie heeft eigenlijk het boekje van Kleijwegt gelezen? Het is een mooi journalistiek verslag van bezoeken aan ouders en een school en het is onthullend, onthutsend, soms schokkend, soms bemoedigend, in ieder geval erg interessant en in ieder geval inzichtelijk.

zaterdag 9 april 2005 @ 12:40:50 #122
106056 Landmass
pi_26094136
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat doe ik nog niet, denk je?

Wie heeft eigenlijk het boekje van Kleijwegt gelezen? Het is een mooi journalistiek verslag van bezoeken aan ouders en een school en het is onthullend, onthutsend, soms schokkend, soms bemoedigend, in ieder geval erg interessant en in ieder geval inzichtelijk.

[afbeelding]

check je ook http://www.meervrijheid.nl/ ?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:42:58 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_26094205
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:40 schreef Landmass het volgende:

[..]

check je ook http://www.meervrijheid.nl/ ?
Maar natuurlijk, ik bezoek met regelmaat van die sites die inhoudelijk wat te bieden hebben.
Je moet de vijand scherp in de gaten houden
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:45:15 #125
106056 Landmass
pi_26094226
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, ik bezoek met regelmaat van die sites die inhoudelijk wat te bieden hebben.
Je moet de vijand scherp in de gaten houden
mooi
ik check namelijk regelmatig de site van de SP en internationale socialisten

Heb je nog een ander aanradertje voor me?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_26094314
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:45 schreef Landmass het volgende:
Heb je nog een ander aanradertje voor me?
Zoekt en gij zult vinden. Gewoon de nederlandse media, die zijn toch allemaal extreem links

ev. Indymedia, Antifa, Magenta
pi_26096439
quote:

[..]

Verander rechtse maar in linkse! En verander dan monddood ook maar in dood! Het bewijs is geloof ik al een aantal malen geleverd, en voorlopig zitten er nog een paar ondergedoken.....
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:15:49 #128
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26103957
is die muts van Vrij Nederland nu wel of niet geschokt door wat ze heeft aangetroffen in die wijk? Is ze nu wel of is ze nu niet van mening dat het er slecht aan toe gaat in die wijk?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:19:15 #129
106056 Landmass
pi_26104039
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:15 schreef Kugari-Ken het volgende:
is die muts van Vrij Nederland nu wel of niet geschokt door wat ze heeft aangetroffen in die wijk? Is ze nu wel of is ze nu niet van mening dat het er slecht aan toe gaat in die wijk?
het zijn slechts een handjevol gezinnen
die zich niet staande weten te houden in deze verruwende samenleving
voor de rest is er geen vuiltje aan de lucht
en gaat het prima met de mcs
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:22:09 #130
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26104103
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:19 schreef Landmass het volgende:

[..]

het zijn slechts een handjevol gezinnen
die zich niet staande weten te houden in deze verruwende samenleving
voor de rest is er geen vuiltje aan de lucht
en gaat het prima met de mcs
dus ze is niet geschokt en doet iedere ochtend nog altijd een klein dansje voor de spiegel op de muziek van Tina Turner's Private Dancer?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_26115372
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:15 schreef Kugari-Ken het volgende:
is die muts van Vrij Nederland
Gediskwalificeerd.
pi_26120643
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:22 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

dus ze is niet geschokt en doet iedere ochtend nog altijd een klein dansje voor de spiegel op de muziek van Tina Turner's Private Dancer?
Anders lees je het topic even door.. of nog beter het boek.
  Moderator zondag 10 april 2005 @ 13:36:09 #133
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26120819
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Anders lees je het topic even door.. of nog beter het boek.
Precies, boek lezen of bek houden.Net als met de koran.
pi_26126288
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')