Voor de serie 'De ouders van klas 2K' werd ze vorig jaar genomineerd voor de ASN Bank Mediaprijs (Zilveren Zebra). Een prijs voor een multicultureel project.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:46 schreef kavorka het volgende:
Zo, is er weer eentje wakker geworden.
Mij niet bekend dat er een docu voor op tv over is gemaakt.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:25 schreef robh het volgende:
Leuk reclamepraatje voor de docu R@b. Wanneer wordt het uitgezonden?
Wat een eenzijdig bericht, het verhaal van Kleiwegt is veel uitvoeriger en genuanceerder. Luister vannacht naar Casa Luna op radio 1 tussen 00.00 en 01.00. Wat zal ze balen van dit soort teksten op een forum.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:43 schreef R@b het volgende:
Vrij Nederland-journaliste Margalith Kleijwegt zijn de schellen van de ogen gevallen. Ze liep een jaar mee in Slotervaart en schrok van de anti-Westerse sentimenten. Slotervaart is de buurt van Mohammed B. , lange rijen flatgebouwen, bezaaid met satellietschotels.
Kleijwegt bezocht regelmatig klas 2k van het Calvijn College. Ze kwam bij kinderen thuis, waarvan de ouders bijna geen Nederlands spreken en niet weten of en waarom hun kinderen naar school gaan.
Ze pleit er tegenover het AT5 Nieuws voor om de ouders uit hun isolement te halen door huisbezoeken van leraren.
AT5
==
De schellen van de ogen gevallen, de ogen geopend, de roze bril afgezet, de waarheid onder ogen gezien, de kop uit het zand getrokken, niet langer de struisvogel spelen. Wanneer zou dit bij de linkse politici in onze hoofdstad gaan gebeuren?
Wat zou ze bedoelen met anti-westerse sentimenten? Zou dat soms de haat jegens de oorspronkelijke bevolking van Nederland zijn die velen van hen voorziet van een uitkering??
Die anti-westerse sfeer zal overigens niet alleen in Slotervaart heersen, maar in alle westelijke
tuinsteden van A'dam schat ik zo in.
Ah bedankt!quote:Op woensdag 6 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een eenzijdig bericht, het verhaal van Kleiwegt is veel uitvoeriger en genuanceerder. Luister vannacht naar Casa Luna op radio 1 tussen 00.00 en 01.00. Wat zal ze balen van dit soort teksten op een forum.
Er is daarentegen wel een boek over geschreven door de betreffende journaliste: Onzichtbare ouders. Er stond vanmorgen een artikel over in het Noordhollands Dagblad. Redelijk verbijsterend. Vooral de enorme kloof tussen de betreffende ouders en hun kinderen en de kloof met de Nederlandse samenleving.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:33 schreef R@b het volgende:
[..]
Mij niet bekend dat er een docu voor op tv over is gemaakt.
Vanavond wel een docu over Marokkanen uit Rotterdam op Nederland 3.
Ik ben Mohammed
In deze NPS documentaire over het dagelijks leven van Marokkaanse jongeren in Rotterdam, gaat het over de vraag hoe moeilijk het is voor jonge mannen om werk te vinden, uit de criminaliteit te blijven, enerzijds loyaal te zijn aan de ouderlijke macht en anderzijds eigen beslissingen te nemen. ‘Ik ben Mohammed’ gaat over kansen en keuzes, verleiding en godsdienst, ideeën en praktijk.........
Genuanceerder?? Mevrouw Kleijwegt is niet geschrokken van de anti-westerse sfeer in de ghetto's?. Een sfeer die ontstaan is na jarenlang pappen en nathouden en waaraan de politiek geen moer verandert.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een eenzijdig bericht, het verhaal van Kleiwegt is veel uitvoeriger en genuanceerder.
quote:Op woensdag 6 april 2005 15:55 schreef SCH het volgende:
Het boek is een kleine aanklacht tegen het feit dat we wel over elkaar en niet met elkaar praten. Blijkbaar heeft de TS daar ook niet zoveel behoefte aan en wil hij dat graag zo houden.
Ten eerste voel ik weinig behoefte om in conclaaf te gaan met haters van westerlingen, ten tweede kun je zo te lezen niet eens met ze van gedachten wisselen.quote:Voor de rest blijkt de realiteit van deze buurten te zijn dat het simpelweg ghetto's zijn. Er leven bijna alleen allochtonen, waarvan de verschillende nationaliteiten het onderling vaak ook niet goed met elkaar kunnen vinden.
Ouders spreken meestal niet of amper Nederlands en leven mijlenver af van de Nederlandse samenleving, die ze beschouwen als de grote boze buitenwereld.
Reken maar dat die sfeer overal heerst waar islamitische allochtonen, en dan met name Marokkanen, een substantieel deel van de bevolking uitmaken. En dat is niet alleen in 'alle westelijke tuinsteden van A'dam'.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:43 schreef R@b het volgende:
Die anti-westerse sfeer zal overigens niet alleen in Slotervaart heersen, maar in alle westelijke
tuinsteden van A'dam schat ik zo in.
Je wordt volgens mij echt steeds extremer zegquote:Op woensdag 6 april 2005 16:19 schreef R@b het volgende:
[..]
Genuanceerder?? Mevrouw Kleijwegt is niet geschrokken van de anti-westerse sfeer in de ghetto's?. Een sfeer die ontstaan is na jarenlang pappen en nathouden en waaraan de politiek geen moer verandert.
En waarom zouden zij met een bevooroordeeld hatelijk type als jij gaan praten? Jij hebt je mening al klaar, jij haat al - voor jou is het af. Het enige wat jou interesseert is zo veel mogelijk olie op het vuur gooien zodat je extreem-rechtse vriendjes nog verder kunnen met hun afbraakacties.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:23 schreef R@b het volgende:
Ten eerste voel ik weinig behoefte om in conclaaf te gaan met haters van westerlingen, ten tweede kun je zo te lezen niet eens met ze van gedachten wisselen.
Had al zo'n vermoeden maar dat het zo erg zou zijn.... Je kan nog zo kansloos en/of dom zijn, dit slaat echt alles. Als je kinderen neemt, voed je ze ook op. Wat is dit voor hersenloos tuig?quote:Op woensdag 6 april 2005 16:12 schreef watchers het volgende:
Er stond vanmorgen een artikel over in het Noordhollands Dagblad. Redelijk verbijsterend. Vooral de enorme kloof tussen de betreffende ouders en hun kinderen en de kloof met de Nederlandse samenleving.
Een paar citaten:
(knip)
Ouders spreken meestal niet of amper Nederlands en leven mijlenver af van de Nederlandse samenleving, die ze beschouwen als de grote boze buitenwereld. Wat hun kinderen betreft, zijn ze onzichtbaar: ze komen niet op ouderavonden, reageren niet op brieven over spijbelen en hebben geen flauw idee waar hun kinderen uithangen en wat ze doen.
Het is eerlijk gezegd voor mij ook een raadsel. Zeker als je bedenkt dat de leraren op de betreffende school -meestal de enige autochtonen waar nog iets van contact mee is- hun uiterste best doen om er nog iets van te maken. Dus daar kan het ook niet aan liggen.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:05 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Had al zo'n vermoeden maar dat het zo erg zou zijn.... Je kan nog zo kansloos en/of dom zijn, dit slaat echt alles. Als je kinderen neemt, voed je ze ook op. Wat is dit voor hersenloos tuig?Hebben ze ook maar iets van verantwoordelijkheidsbesef? Wat doen ze de hele dag? Ze werken niet en voeden hun kinderen ook niet op. Beseffen ze wel dat ze leven? Een normaal mens leeft immers mee met zijn kinderen, helpt met huiswerk, gaat naar klasse-avonden etc, werkt, heeft interesses.... Hebben zij waarschijnlijk ook niet.
![]()
Door dit soort debielen ben ik ervoor dat de schade die door de kinderen gemaakt wordt, wordt verhaalt op de ouders. Is dat nou al ingevoerd? Het kan niet zo zijn dat de samenleving ook nog eens voor de directe kosten moet opdraaien (de samenleving zal ook opdraaien voor de indirecte kosten: misdaad, uitkeringen).
Waarschijnlijk hebben ze nog veel kinderen ook. Daarom ben ik voor afschaffing van de kinderbijslag vanaf het derde kind.
Maar eigenlijk zouden deze debielen helemaal geen kinderen mogen krijgen, maar goed, gedwongen sterilisatie kan helaas niet....![]()
Je wereldbeeld wordt wreed verstoord door (islamitische) allochtonen die niet willen integreren, het westen haten, en nog draai je het zo dat de schuld bij extreem-rechts zou liggenquote:Op woensdag 6 april 2005 17:02 schreef SCH het volgende:
[..]
En waarom zouden zij met een bevooroordeeld hatelijk type als jij gaan praten? Jij hebt je mening al klaar, jij haat al - voor jou is het af. Het enige wat jou interesseert is zo veel mogelijk olie op het vuur gooien zodat je extreem-rechtse vriendjes nog verder kunnen met hun afbraakacties.
Beetje laat van mejuffrouw Kleijwegt. De haat jegens de islam is trouwens vaak niets anders dan alertheid op een woekerende fundamentele stroming die steeds meer aanhang krijgt.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:00 schreef SCH het volgende:
Mevrouw Kleijwegt is ook geschrokken van de anti-islam sfeer onder westerlingen en de afstand die er bestaat tussen beide groepen.
De samenvatting is van AT5 lieverd.quote:Mevrouw Kleijwegt heeft een zeer uitgebreid en genuanceerd verhaal, onder andere in dit boekje te lezen. En je doet haar onrecht door het op deze manier samen te vatten. Erg eenzijdig en tendentieus.
FOUT.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:30 schreef SCH het volgende:
Laat Fortuyn erbuiten, die heeft het alleen maar aangewakkerd en heeft gelukkig de situatie niet erger kunnen maken.
Ik vind jou onaangepast.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:35 schreef R@b het volgende:
[..]
FOUT.
De heer Fortuyn heeft de zweer blootgelegd, zodat het etter nu reeds aan de oppervlakte komt. Dat is beter dan na nog 10 jaar sukkelen en dan de bom barst met een nog grotere horde onaangepaste lieden.
Die willen vooral weg vanwege jouw soort.quote:Er zijn zelfs al Turken die weg willen uit Nederland door het verstikkende klimaat van de radicale islam in de gettho's van de grote steden. Maar blijf jij maar hopen dat het vanzelf goed komt.
Dat klopt, in Marokko moedert de hele buurt mee, als de kinderen op straat spelen en iets verkeerd doen worden ze door buren die toevallig op straat zijn gecorrigeerd. Hier in Nederland werken veel mensen, plus is het te koud om veel buiten te zijn, en dus mist dat toezicht.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:24 schreef watchers het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd voor mij ook een raadsel. Zeker als je bedenkt dat de leraren op de betreffende school -meestal de enige autochtonen waar nog iets van contact mee is- hun uiterste best doen om er nog iets van te maken. Dus daar kan het ook niet aan liggen.
Ik vraag me eerlijk gezegd af wat voor een opvoeding deze ouders dan zelf hebben gekregen in de landen van herkomst als ze er zelf zo weinig van terecht brengen. Misschien is het daar ook wel normaal om je kind maar zijn gang te laten gaan en amper aandacht te besteden aan het doen en laten?
Hoe dan ook: hier in Nederland zijn en blijven ze gewoon verantwoordelijk voor hun kinderen.
In België zit men nog in een hopeloze patstelling en zou men willen dat men iemand met de invloed van Fortuyn op de gevestigde partijen had.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:35 schreef R@b het volgende:
De heer Fortuyn heeft de zweer blootgelegd, zodat het etter nu reeds aan de oppervlakte komt. Dat is beter dan na nog 10 jaar sukkelen en dan de bom barst met een nog grotere horde onaangepaste lieden.
Hier wel dan? Hier worden mensen monddood gemaakt die iets zeggen dat de rechtse elite niet aanstaat.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:42 schreef Lithion het volgende:
Een écht open discussie is daar nog niet mogelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |