abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2005 @ 14:43:51 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_26023915
Vrij Nederland-journaliste Margalith Kleijwegt zijn de schellen van de ogen gevallen. Ze liep een jaar mee in Slotervaart en schrok van de anti-Westerse sentimenten. Slotervaart is de buurt van Mohammed B. , lange rijen flatgebouwen, bezaaid met satellietschotels.

Kleijwegt bezocht regelmatig klas 2k van het Calvijn College. Ze kwam bij kinderen thuis, waarvan de ouders bijna geen Nederlands spreken en niet weten of en waarom hun kinderen naar school gaan.

Ze pleit er tegenover het AT5 Nieuws voor om de ouders uit hun isolement te halen door huisbezoeken van leraren.

AT5
==

De schellen van de ogen gevallen, de ogen geopend, de roze bril afgezet, de waarheid onder ogen gezien, de kop uit het zand getrokken, niet langer de struisvogel spelen. Wanneer zou dit bij de linkse politici in onze hoofdstad gaan gebeuren?

Wat zou ze bedoelen met anti-westerse sentimenten? Zou dat soms de haat jegens de oorspronkelijke bevolking van Nederland zijn die velen van hen voorziet van een uitkering??

Die anti-westerse sfeer zal overigens niet alleen in Slotervaart heersen, maar in alle westelijke
tuinsteden van A'dam schat ik zo in.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 6 april 2005 @ 14:46:23 #2
3485 kavorka
lure of the animal
pi_26023985
Zo, is er weer eentje wakker geworden.
animal magnetism sexual attractive state
  woensdag 6 april 2005 @ 15:23:23 #3
272 R@b
No-nonsens
pi_26024908
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:46 schreef kavorka het volgende:
Zo, is er weer eentje wakker geworden.
Voor de serie 'De ouders van klas 2K' werd ze vorig jaar genomineerd voor de ASN Bank Mediaprijs (Zilveren Zebra). Een prijs voor een multicultureel project.

In een toelichting over die serie legde ze toen de schuld van de problemen bij het 'nog niet de weg hebben gevonden naar de Nederlandse samenleving'. Ik vraag me af of een aantal van hen die weg wél wil vinden. Kennelijk is Kleijwegt na afloop van het project nu geschrokken van de sfeer.

Dit zei ze indertijd:

Veel kinderen in klas 2K van het Calvijn, een zwarte vmbo-school in Amsterdam-West, hebben moeite met leren. Ze spijbelen, zijn lastig, hebben thuis problemen. Thuis, hoe ziet het er dan uit? VN-redacteur Margalith Kleijwegt ging op bezoek bij de ouders van klas 2K. Opvoeden in onmacht.

‘Ik zou het prettig vinden als mensen zich na het lezen van klas 2K realiseren hoe geïsoleerd mensen zijn in Amsterdam-West. En dus ook in Amsterdam-Oost en vergelijkbare wijken in andere grote steden. Ze hebben de weg naar de Nederlandse samenleving nog niet gevonden. Dat is treurig en onrustbarend, zeker als je je realiseert dat er steeds meer kinderen in dit soort ghetto’s zullen opgroeien en ze dus geen contact met Nederlanders hebben. Ik vind dat we daar iets aan moeten doen!’
  woensdag 6 april 2005 @ 15:25:46 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_26024975
Leuk reclamepraatje voor de docu R@b. Wanneer wordt het uitgezonden?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 6 april 2005 @ 15:33:20 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_26025195
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:25 schreef robh het volgende:
Leuk reclamepraatje voor de docu R@b. Wanneer wordt het uitgezonden?
Mij niet bekend dat er een docu voor op tv over is gemaakt.

Vanavond wel een docu over Marokkanen uit Rotterdam op Nederland 3.

Ik ben Mohammed

In deze NPS documentaire over het dagelijks leven van Marokkaanse jongeren in Rotterdam, gaat het over de vraag hoe moeilijk het is voor jonge mannen om werk te vinden, uit de criminaliteit te blijven, enerzijds loyaal te zijn aan de ouderlijke macht en anderzijds eigen beslissingen te nemen. ‘Ik ben Mohammed’ gaat over kansen en keuzes, verleiding en godsdienst, ideeën en praktijk.........
pi_26025581
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:43 schreef R@b het volgende:
Vrij Nederland-journaliste Margalith Kleijwegt zijn de schellen van de ogen gevallen. Ze liep een jaar mee in Slotervaart en schrok van de anti-Westerse sentimenten. Slotervaart is de buurt van Mohammed B. , lange rijen flatgebouwen, bezaaid met satellietschotels.

Kleijwegt bezocht regelmatig klas 2k van het Calvijn College. Ze kwam bij kinderen thuis, waarvan de ouders bijna geen Nederlands spreken en niet weten of en waarom hun kinderen naar school gaan.

Ze pleit er tegenover het AT5 Nieuws voor om de ouders uit hun isolement te halen door huisbezoeken van leraren.

AT5
==

De schellen van de ogen gevallen, de ogen geopend, de roze bril afgezet, de waarheid onder ogen gezien, de kop uit het zand getrokken, niet langer de struisvogel spelen. Wanneer zou dit bij de linkse politici in onze hoofdstad gaan gebeuren?

Wat zou ze bedoelen met anti-westerse sentimenten? Zou dat soms de haat jegens de oorspronkelijke bevolking van Nederland zijn die velen van hen voorziet van een uitkering??

Die anti-westerse sfeer zal overigens niet alleen in Slotervaart heersen, maar in alle westelijke
Wat een eenzijdig bericht, het verhaal van Kleiwegt is veel uitvoeriger en genuanceerder. Luister vannacht naar Casa Luna op radio 1 tussen 00.00 en 01.00. Wat zal ze balen van dit soort teksten op een forum.
pi_26025682
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een eenzijdig bericht, het verhaal van Kleiwegt is veel uitvoeriger en genuanceerder. Luister vannacht naar Casa Luna op radio 1 tussen 00.00 en 01.00. Wat zal ze balen van dit soort teksten op een forum.
Ah bedankt!
pi_26025817
Het boek heet trouwens Onizchtbare ouders - de buurt van Mohammed B.

Het boek is een kleine aanklacht tegen het feit dat we wel over elkaar en niet met elkaar praten. Blijkbaar heeft de TS daar ook niet zoveel behoefte aan en wil hij dat graag zo houden.
pi_26026285
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:33 schreef R@b het volgende:

[..]

Mij niet bekend dat er een docu voor op tv over is gemaakt.

Vanavond wel een docu over Marokkanen uit Rotterdam op Nederland 3.

Ik ben Mohammed

In deze NPS documentaire over het dagelijks leven van Marokkaanse jongeren in Rotterdam, gaat het over de vraag hoe moeilijk het is voor jonge mannen om werk te vinden, uit de criminaliteit te blijven, enerzijds loyaal te zijn aan de ouderlijke macht en anderzijds eigen beslissingen te nemen. ‘Ik ben Mohammed’ gaat over kansen en keuzes, verleiding en godsdienst, ideeën en praktijk.........
Er is daarentegen wel een boek over geschreven door de betreffende journaliste: Onzichtbare ouders. Er stond vanmorgen een artikel over in het Noordhollands Dagblad. Redelijk verbijsterend. Vooral de enorme kloof tussen de betreffende ouders en hun kinderen en de kloof met de Nederlandse samenleving.

Een paar citaten:

'Een Marokkaanse vader moet bij de leerplichtambtenaar komen die hem vertelt dat zijn zoon al dagen spijbelt. De vader wil hem niet geloven: "Mijn zoon zegt tegen mij dat hij op school was. En Allah weet dat mijn zoon niet liegt." Een andere vader beklaagt zich:"Kinderen grootbrengen is moeilijk, heel moeilijk. Echt moeilijk." Zijn zoon Hassan is lastig. "Moest naar politie. Zoon ophalen!" Na een korte stilte heft hij zijn handen zo te zien wanhopig ten hemel: "Wat kan je doen? Wat kan je doen?"

"Margalith Kleijwegt volgde een jaar lang, ook na de moord op Theo van Gogh, de leerlingen van een klas van een vrijwel volledig zwarte vmbo-school, het Calvijn met Junior College in Sloterdijk, en hun ouders. Ze was niet zelden de eerste Nederlander die ooit bij hen over de vloer kwam."

"Als één van de leraren vraagt om op te schrijven wat de leerlingen over tien jaar zullen zijn, waar ze zullen wonen en werken, antwoordt Samir: "Over tien jaar is er oorlog, meester." Cemal heeft een ander antwoord klaar: "Ik kan ook opschrijven dat ik over tien jaar een drugsdealer ben." Samir reageert nog een keer: "Over tien jaar werk ik bij Albert Heijn en ben ik vakkenvuller."

Voor de rest blijkt de realiteit van deze buurten te zijn dat het simpelweg ghetto's zijn. Er leven bijna alleen allochtonen, waarvan de verschillende nationaliteiten het onderling vaak ook niet goed met elkaar kunnen vinden.
Ouders spreken meestal niet of amper Nederlands en leven mijlenver af van de Nederlandse samenleving, die ze beschouwen als de grote boze buitenwereld. Wat hun kinderen betreft, zijn ze onzichtbaar: ze komen niet op ouderavonden, reageren niet op brieven over spijbelen en hebben geen flauw idee waar hun kinderen uithangen en wat ze doen.
  woensdag 6 april 2005 @ 16:19:18 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_26026453
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een eenzijdig bericht, het verhaal van Kleiwegt is veel uitvoeriger en genuanceerder.
Genuanceerder?? Mevrouw Kleijwegt is niet geschrokken van de anti-westerse sfeer in de ghetto's?. Een sfeer die ontstaan is na jarenlang pappen en nathouden en waaraan de politiek geen moer verandert.
  woensdag 6 april 2005 @ 16:23:23 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_26026583
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:55 schreef SCH het volgende:
Het boek is een kleine aanklacht tegen het feit dat we wel over elkaar en niet met elkaar praten. Blijkbaar heeft de TS daar ook niet zoveel behoefte aan en wil hij dat graag zo houden.

Ik quote:
quote:
Voor de rest blijkt de realiteit van deze buurten te zijn dat het simpelweg ghetto's zijn. Er leven bijna alleen allochtonen, waarvan de verschillende nationaliteiten het onderling vaak ook niet goed met elkaar kunnen vinden.
Ouders spreken meestal niet of amper Nederlands en leven mijlenver af van de Nederlandse samenleving, die ze beschouwen als de grote boze buitenwereld.
Ten eerste voel ik weinig behoefte om in conclaaf te gaan met haters van westerlingen, ten tweede kun je zo te lezen niet eens met ze van gedachten wisselen.
  woensdag 6 april 2005 @ 16:28:14 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_26026710
dan zou je toch denken, zet je oogkleppen eens af met je allag weet dat ijn zoon niet lieft.

Allah weet dat iik helemaal niet. want zijn zoon geeft geen ruk om allah, allah is maar een vieze oude pauper want zoon wil later scooter en appie werken.
ofzo.
ik snap werkeljk niet cat die kinderen niet van school getrapt worde als ouders helemaal niet reageren/
pi_26026785
DIt had ik je ook wel kunnen vertellen zonder daar ooit te zijn geweest. Is het immers niet zo dat je vanzelf anti-iets wordt wanneer dat iets sowieso tegen jou is?
  woensdag 6 april 2005 @ 16:35:53 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26026886
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:43 schreef R@b het volgende:
Reken maar dat die sfeer overal heerst waar islamitische allochtonen, en dan met name Marokkanen, een substantieel deel van de bevolking uitmaken. En dat is niet alleen in 'alle westelijke tuinsteden van A'dam'.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26027528
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:19 schreef R@b het volgende:

[..]

Genuanceerder?? Mevrouw Kleijwegt is niet geschrokken van de anti-westerse sfeer in de ghetto's?. Een sfeer die ontstaan is na jarenlang pappen en nathouden en waaraan de politiek geen moer verandert.
Je wordt volgens mij echt steeds extremer zeg

Mevrouw Kleijwegt is ook geschrokken van de anti-islam sfeer onder westerlingen en de afstand die er bestaat tussen beide groepen. Mevrouw Kleijwegt heeft een zeer uitgebreid en genuanceerd verhaal, onder andere in dit boekje te lezen. En je doet haar onrecht door het op deze manier samen te vatten. Erg eenzijdig en tendentieus.
pi_26027596
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:23 schreef R@b het volgende:
Ten eerste voel ik weinig behoefte om in conclaaf te gaan met haters van westerlingen, ten tweede kun je zo te lezen niet eens met ze van gedachten wisselen.
En waarom zouden zij met een bevooroordeeld hatelijk type als jij gaan praten? Jij hebt je mening al klaar, jij haat al - voor jou is het af. Het enige wat jou interesseert is zo veel mogelijk olie op het vuur gooien zodat je extreem-rechtse vriendjes nog verder kunnen met hun afbraakacties.
pi_26027665
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:12 schreef watchers het volgende:

Er stond vanmorgen een artikel over in het Noordhollands Dagblad. Redelijk verbijsterend. Vooral de enorme kloof tussen de betreffende ouders en hun kinderen en de kloof met de Nederlandse samenleving.
Een paar citaten:
(knip)
Ouders spreken meestal niet of amper Nederlands en leven mijlenver af van de Nederlandse samenleving, die ze beschouwen als de grote boze buitenwereld. Wat hun kinderen betreft, zijn ze onzichtbaar: ze komen niet op ouderavonden, reageren niet op brieven over spijbelen en hebben geen flauw idee waar hun kinderen uithangen en wat ze doen.
Had al zo'n vermoeden maar dat het zo erg zou zijn.... Je kan nog zo kansloos en/of dom zijn, dit slaat echt alles. Als je kinderen neemt, voed je ze ook op. Wat is dit voor hersenloos tuig? Hebben ze ook maar iets van verantwoordelijkheidsbesef? Wat doen ze de hele dag? Ze werken niet en voeden hun kinderen ook niet op. Beseffen ze wel dat ze leven? Een normaal mens leeft immers mee met zijn kinderen, helpt met huiswerk, gaat naar klasse-avonden etc, werkt, heeft interesses.... Hebben zij waarschijnlijk ook niet.

Door dit soort debielen ben ik ervoor dat de schade die door de kinderen gemaakt wordt, wordt verhaalt op de ouders. Is dat nou al ingevoerd? Het kan niet zo zijn dat de samenleving ook nog eens voor de directe kosten moet opdraaien (de samenleving zal ook opdraaien voor de indirecte kosten: misdaad, uitkeringen).

Waarschijnlijk hebben ze nog veel kinderen ook. Daarom ben ik voor afschaffing van de kinderbijslag vanaf het derde kind.

Maar eigenlijk zouden deze debielen helemaal geen kinderen mogen krijgen, maar goed, gedwongen sterilisatie kan helaas niet....
pi_26028071
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:05 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Had al zo'n vermoeden maar dat het zo erg zou zijn.... Je kan nog zo kansloos en/of dom zijn, dit slaat echt alles. Als je kinderen neemt, voed je ze ook op. Wat is dit voor hersenloos tuig? Hebben ze ook maar iets van verantwoordelijkheidsbesef? Wat doen ze de hele dag? Ze werken niet en voeden hun kinderen ook niet op. Beseffen ze wel dat ze leven? Een normaal mens leeft immers mee met zijn kinderen, helpt met huiswerk, gaat naar klasse-avonden etc, werkt, heeft interesses.... Hebben zij waarschijnlijk ook niet.

Door dit soort debielen ben ik ervoor dat de schade die door de kinderen gemaakt wordt, wordt verhaalt op de ouders. Is dat nou al ingevoerd? Het kan niet zo zijn dat de samenleving ook nog eens voor de directe kosten moet opdraaien (de samenleving zal ook opdraaien voor de indirecte kosten: misdaad, uitkeringen).

Waarschijnlijk hebben ze nog veel kinderen ook. Daarom ben ik voor afschaffing van de kinderbijslag vanaf het derde kind.

Maar eigenlijk zouden deze debielen helemaal geen kinderen mogen krijgen, maar goed, gedwongen sterilisatie kan helaas niet....
Het is eerlijk gezegd voor mij ook een raadsel. Zeker als je bedenkt dat de leraren op de betreffende school -meestal de enige autochtonen waar nog iets van contact mee is- hun uiterste best doen om er nog iets van te maken. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat voor een opvoeding deze ouders dan zelf hebben gekregen in de landen van herkomst als ze er zelf zo weinig van terecht brengen. Misschien is het daar ook wel normaal om je kind maar zijn gang te laten gaan en amper aandacht te besteden aan het doen en laten?
Hoe dan ook: hier in Nederland zijn en blijven ze gewoon verantwoordelijk voor hun kinderen.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:26:52 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_26028131
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]

En waarom zouden zij met een bevooroordeeld hatelijk type als jij gaan praten? Jij hebt je mening al klaar, jij haat al - voor jou is het af. Het enige wat jou interesseert is zo veel mogelijk olie op het vuur gooien zodat je extreem-rechtse vriendjes nog verder kunnen met hun afbraakacties.
Je wereldbeeld wordt wreed verstoord door (islamitische) allochtonen die niet willen integreren, het westen haten, en nog draai je het zo dat de schuld bij extreem-rechts zou liggen

In Amsterdam heeft extreem-rechts geen enkele politieke macht, en geen enkele invloed. De rotzooi is toch echt te danken aan linkse types als Ed van Thijn en noem maar op. Die hebben de rotzooi laten ontstaan. Fortuyn heeft ons er voor gewaarschuwd, en na zijn dood lijken zijn profetiën helaas steeds meer uit te komen.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:29:45 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_26028199
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:00 schreef SCH het volgende:

Mevrouw Kleijwegt is ook geschrokken van de anti-islam sfeer onder westerlingen en de afstand die er bestaat tussen beide groepen.
Beetje laat van mejuffrouw Kleijwegt. De haat jegens de islam is trouwens vaak niets anders dan alertheid op een woekerende fundamentele stroming die steeds meer aanhang krijgt.
quote:
Mevrouw Kleijwegt heeft een zeer uitgebreid en genuanceerd verhaal, onder andere in dit boekje te lezen. En je doet haar onrecht door het op deze manier samen te vatten. Erg eenzijdig en tendentieus.
De samenvatting is van AT5 lieverd.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:35:26 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_26028346
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:30 schreef SCH het volgende:

Laat Fortuyn erbuiten, die heeft het alleen maar aangewakkerd en heeft gelukkig de situatie niet erger kunnen maken.
FOUT.

De heer Fortuyn heeft de zweer blootgelegd, zodat het etter nu reeds aan de oppervlakte komt. Dat is beter dan na nog 10 jaar sukkelen en dan de bom barst met een nog grotere horde onaangepaste lieden.

Er zijn zelfs al Turken die weg willen uit Nederland door het verstikkende klimaat van de radicale islam in de gettho's van de grote steden. Maar blijf jij maar hopen dat het vanzelf goed komt.

Liever terug naar Turkije --> ,,De invloed van de islam in Nederland is enorm. Het houdt de jongere generatie Marokkanen en Turken in een wurggreep. Er is niets tegen te doen. Nu heb ik de strijd maar opgegeven. Ik heb besloten om terug te gaan naar Turkije. Een maand geleden ben ik in Ankara geweest om me te oriënteren op het leven daar. Het beviel me prima. In een grote stad in Turkije word je tenminste niet omringd door het islamitisch fundamentalisme
pi_26028380
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:35 schreef R@b het volgende:

[..]

FOUT.

De heer Fortuyn heeft de zweer blootgelegd, zodat het etter nu reeds aan de oppervlakte komt. Dat is beter dan na nog 10 jaar sukkelen en dan de bom barst met een nog grotere horde onaangepaste lieden.
Ik vind jou onaangepast.
quote:
Er zijn zelfs al Turken die weg willen uit Nederland door het verstikkende klimaat van de radicale islam in de gettho's van de grote steden. Maar blijf jij maar hopen dat het vanzelf goed komt.
Die willen vooral weg vanwege jouw soort.
pi_26028477
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:24 schreef watchers het volgende:

[..]

Het is eerlijk gezegd voor mij ook een raadsel. Zeker als je bedenkt dat de leraren op de betreffende school -meestal de enige autochtonen waar nog iets van contact mee is- hun uiterste best doen om er nog iets van te maken. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat voor een opvoeding deze ouders dan zelf hebben gekregen in de landen van herkomst als ze er zelf zo weinig van terecht brengen. Misschien is het daar ook wel normaal om je kind maar zijn gang te laten gaan en amper aandacht te besteden aan het doen en laten?
Hoe dan ook: hier in Nederland zijn en blijven ze gewoon verantwoordelijk voor hun kinderen.
Dat klopt, in Marokko moedert de hele buurt mee, als de kinderen op straat spelen en iets verkeerd doen worden ze door buren die toevallig op straat zijn gecorrigeerd. Hier in Nederland werken veel mensen, plus is het te koud om veel buiten te zijn, en dus mist dat toezicht.

Maar speelt dit probleem dan alleen bij eerste generatie-ouders? Er zijn toch veel meer tweede generatie-ouders nu? Die zijn zelf toch ook opgegroeid in Nederland en zouden het nu toch wel moeten weten dat het hier anders aan toe gaat?
  woensdag 6 april 2005 @ 17:42:47 #24
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26028511
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:35 schreef R@b het volgende:
In België zit men nog in een hopeloze patstelling en zou men willen dat men iemand met de invloed van Fortuyn op de gevestigde partijen had.

Belgie: Undercover in "Klein-Marokko"

Een écht open discussie is daar nog niet mogelijk.
pi_26028545
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:42 schreef Lithion het volgende:
Een écht open discussie is daar nog niet mogelijk.
Hier wel dan? Hier worden mensen monddood gemaakt die iets zeggen dat de rechtse elite niet aanstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')