Ik ga de Alp 'd Huez beklimmen (samen met een grote groep, gaat uit van het Dagblad van het Noorden)... Heb geen fietservaring dus enige trainingsuren mag ik er nog wel in stoppen de komende tijd. Weet echt niet wat ervan moet verwachten maar dat ik ga afzien is zeker...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Goed, en nu on-topic
Voor diegenen die zelf ook rijden, wat is jullie seizoensdoel voor dit jaar?
Voor mij is het London-Edinburgh-London (randonneurstocht van 1400km), in voorbereiding hierop rij ik in mei een Franse Diagonaal, Hendaye-Duinkerken in 3 dagen en 16 uur.
Moet ook zeggen dat de Nederlanders zeer veel pech hebben.quote:Op zondag 20 februari 2005 22:37 schreef knep het volgende:
Hiep hoi.
Misschien gaat het beter in de echt belangrijke wedstrijden.
Je bedoelt die ene voorjaarsklassieker die Lance rijdt?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:48 schreef Zwansen het volgende:
Ullrich fietst pas in april volgens mij...Jammer. Ik zou Ullrich wel eens naast Lance aan de start van enkele voorjaarsklassiekers willen zien staan.
Hoho! Vergeet die klassiekers niet die Lance in de VS fietst.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je bedoelt die ene voorjaarsklassieker die Lance rijdt?
noem je dat klassiekersquote:Op donderdag 24 februari 2005 15:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoho! Vergeet die klassiekers niet die Lance in de VS fietst.
Tour of georgia zekerquote:Op donderdag 24 februari 2005 15:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoho! Vergeet die klassiekers niet die Lance in de VS fietst.
Top tien plaats van Dekker zou zeer mooi zijn. Ik denk dat Pelizotti een grote kans maakt om de etappe en ronde te winnen. Wedstrijd is niet op internet te volgen. Misschien op een spaans forum ofzo.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:09 schreef Coelho het volgende:
Morgen een zware etappe in de ronde van Valencia. Met Thomas Dekker op de 4e plaats in het klassement ben ik benieuwd wat hij in de bergen kan. Jammer dat ik nog nergens een site heb gevonden waar de deze ronde live te volgen is...
wij gaan voor de echte overwinningenquote:Op zondag 20 februari 2005 19:14 schreef doesnotknow het volgende:
En de Nederlanders hebben nog geen zege, daar waar onze zuiderburen er al 10 hebben,
Dit soort dingen kun je natuurlijk op rekenen als je wielrenners kunstmatig een hogere prestatiedruk gaat opleggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Pro-Tour heeft al voor wat praktische problemen gezorgd. De PT-ploegen willen, zoals alle ploegen uiteraard, op de best mogelijke manier hun seizoen voorbereiden. Aangezien de eerste PT-wedstrijd Parijs-Nice is, moeten ze dit doen in continentale wedstrijden. In deze wedstrijden mogen echter slechts maximum 50% PT-ploegen deelnemen en dat heeft tot gevolg dat deze ploegen nu bij wijze van spreken onderling moeten liggen vechten voor startplaatsen in kleinere wedstrijden.
In de Omloop Het Volk starten 23 ploegen, waarvan er dus maximum 11 uit de PT mogen komen, terwijl dat er andere jaren toch zo'n 15-16 zijn. Nu doen er echter ploegen mee zoals Navigators, Agritubel en Team L.P.R., terwijl anders ploegen als Gerolsteiner, Lampre, Fassa Bortolo en Saunier Duval konden starten.
Anderzijds zit vanaf mei de Pro Tour zo propvol, dat sommige ploegen vrezen dat ze in de herfst met moeite aan 10 nog enigszins fitte renners geraken.
Dat klopt maar er zijn zoveel wedstrijden dan op die dagen dat de verschillende ProTour teams zich ook in verschillende wedstrijden kunnen voorbereiden op deze wedstrijden. Zo zullen alle Italiaanse ploegen + Saunier die niet in Het Volk starten, van start gaan in de GP Lugano en GP Chiasso. Terwijl de andere Spaanse ploegen dat doen via Valencia (waar Saunier ook gestart is) en de Classica Almeria. Want Murcia valt dan weer ongunstig voor diegene wat P-N doen maar niet voor diegene wat pas in April in de ProTour goed willen zijn. Het valt best wel te combineren hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Pro-Tour heeft al voor wat praktische problemen gezorgd. De PT-ploegen willen, zoals alle ploegen uiteraard, op de best mogelijke manier hun seizoen voorbereiden. Aangezien de eerste PT-wedstrijd Parijs-Nice is, moeten ze dit doen in continentale wedstrijden. In deze wedstrijden mogen echter slechts maximum 50% PT-ploegen deelnemen en dat heeft tot gevolg dat deze ploegen nu bij wijze van spreken onderling moeten liggen vechten voor startplaatsen in kleinere wedstrijden.
In de Omloop Het Volk starten 23 ploegen, waarvan er dus maximum 11 uit de PT mogen komen, terwijl dat er andere jaren toch zo'n 15-16 zijn. Nu doen er echter ploegen mee zoals Navigators, Agritubel en Team L.P.R., terwijl anders ploegen als Gerolsteiner, Lampre, Fassa Bortolo en Saunier Duval konden starten.
Anderzijds zit vanaf mei de Pro Tour zo propvol, dat sommige ploegen vrezen dat ze in de herfst met moeite aan 10 nog enigszins fitte renners geraken.
bron: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=312667quote:Dekker geeft wiel aan Dekker
Achter de 2 vluchters doet Dekker dus goede zaken in het klassement. Hij wordt daarbij geholpen door Erik Dekker. Op 4km voor de streep rijdt Thomas lek waarna Erik hem zijn wiel ter beschikking stelt. Hierdoor finisht Erik weer niet in het peloton maar hij lijkt over zijn ziekte heen te komen. En Thomas zal hem dankbaar zijn, hij finisht als 9e.
Ja, best mogelijk, maar het waren niet alleen mijn uitspraken. Het grootste deel kwam uit een interview met Lefevre, Sergeant, Godefroot en Demol dat vandaag in de krant stond. Demol zei dat Discovery Channel al enorm blij was dat ze in Langkawi "mochten" starten.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dat klopt maar er zijn zoveel wedstrijden dan op die dagen dat de verschillende ProTour teams zich ook in verschillende wedstrijden kunnen voorbereiden op deze wedstrijden. Zo zullen alle Italiaanse ploegen + Saunier die niet in Het Volk starten, van start gaan in de GP Lugano en GP Chiasso. Terwijl de andere Spaanse ploegen dat doen via Valencia (waar Saunier ook gestart is) en de Classica Almeria. Want Murcia valt dan weer ongunstig voor diegene wat P-N doen maar niet voor diegene wat pas in April in de ProTour goed willen zijn. Het valt best wel te combineren hoor.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:29 schreef Bartoli het volgende:
Kan het geluk voor Petacchi geweest zijn. Maar goed hij klimt aanmerkleijk beter tegenwoordig![]()
Ja klopt ik heb van dat Interview gehoord (zelf niet gelezen). Maar Discovery is dat ook gewoon zelf schuld. Ze zijn gewoon veel te laat met inschrijven waardoor ze het merendeel afgewezen worden. In Belgie mogen starten in die koersen vanwege Max, Van den Broeck, Hammond, Devolder enzo. Maar omwille van alleen Armstrong zoals de meeste denken komen ze niet snel aan de bak. Vooral niet omdat ze beloven dat Lance start maar het dan toch niet doet. Dat werkt ook tegen hun.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, best mogelijk, maar het waren niet alleen mijn uitspraken. Het grootste deel kwam uit een interview met Lefevre, Sergeant, Godefroot en Demol dat vandaag in de krant stond. Demol zei dat Discovery Channel al enorm blij was dat ze in Langkawi "mochten" starten.
Dekker (Erik) = niet gestartquote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:01 schreef Zwansen het volgende:
oh ik zie dat Dekker niet meer bij de 1e 10 in het klassement staat...
quote:Hoen: comeback Zesdaagse in 2005 of 2006
Van onze verslaggever
Maastricht -
Een nieuwe stichting onder leiding van oud-wethouder Jan Hoen werkt aan een comeback van de Zesdaagse in Maastricht. Als de organisatie de begroting op tijd rond krijgt, rijden de baanwielrenners dit jaar van 15 tot en met 20 december hun rondjes in het Mecc. Lukt het niet, dan volgt de rentree van het amusement- en wielerspektakel in 2006.
Hoen, voorzitter van de kersverse stichting Euro Zesdaagse, zegt te garanderen dat het evenement 'honderd procent zeker' terugkeert in Maastricht. De laatste editie vond plaats in 1987. De stichting heeft de organisatie van de zesdaagsen van Amsterdam en Rotterdam, die ook recent terugkeerden op de wielerkalender, opdracht gegeven om de editie in Maastricht op poten te zetten. Het is de bedoeling dat een revolutionaire demontabele wielerbaan, die binnen één etmaal opgebouwd kan worden, in het Mecc zal verschijnen. Hamvraag, volgens Hoen, is of dat nog dit jaar gaat lukken. ,,Met een Zesdaagse is een bedrag van meerdere tonnen gemoeid. We moeten zeventig sponsorboxen verkopen en inkomsten werven. En we stappen ook naar de gemeente. Het is kort dag voor een editie in 2005. Vóór 1 mei besluiten we 'go of no go'. Maar de Zesdaagse komt absoluut terug. Is het niet dit jaar, dan volgend jaar.''
Er is al langer sprake van een revival van de Zesdaagse. Eind vorig jaar werd een mogelijke terugkeer al genoemd in een ambitieuze nota van de Stichting Topevenementen Maastricht. Het wielerevenement was in de jaren zeventig en tachtig razend populair in Maastricht. De Eurohal, die later afgebroken werd, was vrijwel dagelijks uitverkocht met zo'n drieduizend bezoekers. Halverwege de jaren tachtig verflauwde echter de animo voor het baanwielrennen. In '87 werd een punt gezet achter de Zesdaagse. Het is niet duidelijk hoeveel toeschouwers erin het Mecc bij kunnen zijn. Ook over de entreeprijs is nog niets bekend. Hoen: ,,Dat moeten we allemaal nog onderzoeken.''
Bij een 1m92 zal je een maat fiets van rond de 60 nodig hebben. Maar omdat precies te weten te komen zou ik het laten opmeten in een fietsenhandel.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:34 schreef TimoBasso het volgende:
Jongens,ik ben een groot wielrenliefhebber.. maar ik wil er dit jaar aan beginnen met koersen,hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Ik ben 1'92,76 kilo,ik heb een goede conditie van het baantjes trekken wat ik al 1,5 jaar doe
Wil er goed wat geld aan besteden om rugklachten te verkomen,want ik heb gehoord dat ik een fiets op maat moet,wat past bij mijn lengte.
Ik heb al wat informatie gevraagd bij de plaatselijke wielerclub uit Weert .. alleen heb ik nog geen antwoord terug. Hoe zit het met wedstrijd rijden enzo?
alvast bedankt,Timo
MIsschien kan van Hout dan nog mooie dingen laten zien al had ik toch liever Barloworld in de Giro gezien.quote:Op woensdag 2 maart 2005 16:55 schreef Bartoli het volgende:
Panaria & Col.Selle Italia hebben de wildcards gekregen voor de Giro. Dus geen Barloworld, Naturino of Acqua & Sapone.
Tsja Selle Italia is een van de grotere sponosren van de Giro. wss heeft het daar mee te maken. Panria met Sella was al duidelijk. En ja Barloworld met Cox, Cardenas, Kannemeyer, Astarloa, Naturino met Casagrande, Agnoli en Simeoni en Acqua & Sapone met Sosenka, Hamburger, Marzoli vallen buiten de boot.quote:Op woensdag 2 maart 2005 17:31 schreef Biggs. het volgende:
[..]
MIsschien kan van Hout dan nog mooie dingen laten zien al had ik toch liever Barloworld in de Giro gezien.
was anders ook maar 2 wild cards. En besides barloworld, naturino en Acqua zijn op papier echt niet beter (naja Barloworld mss) dan Bouygues Telecom en La FDJ ofzo.quote:
de rasmussen tactiek. Zoveel mogelijk achterstand oplopen om de dagen erna toe te slaanquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:45 schreef Biggs. het volgende:
Rabo jongeren doen het goed. Scheunemann zeker nog niet helemaal hersteld van ziekte.
Rasmussen
voordeel niemand let meer op je voor het klassementquote:Op donderdag 3 maart 2005 21:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de rasmussen tactiek. Zoveel mogelijk achterstand oplopen om de dagen erna toe te slaan
de winnaar het Arreitunandia en niet Quintero. Quintero is egl de naam van zijn moeder. In Spanje zetten ze beide namen achter je voornaam.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:33 schreef cafca het volgende:
Quintero wint 5e etappe, Gil wordt nieuwe leider
Weening 4e en voorlopig 8e in het klassement
Hou het maar liever bij Quinteroquote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:49 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de winnaar het Arreitunandia en niet Quintero. Quintero is egl de naam van zijn moeder. In Spanje zetten ze beide namen achter je voornaam.
Maar ook een knappe prestatie van Eltink en Sutherland.
Het is geen slechte tactiek als je tekort komt voor het podium. Je kan beter een mooie bergetappe pakken in de Tour de France dan kleurloos 8e of 9e te worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voordeel niemand let meer op je voor het klassement
enquote:CSC-RENNERS RIJDEN VOOR HELFT MINDER
De Deense CSC-ploeg wordt wellicht dé
te kloppen ploeg in Parijs-Nice. Kopman
Jens Voigt won alvast de proloog, maar
Bjarne Riis heeft zorgen aan z'n hoofd.
CSC is immers dringend op zoek naar een
bijkomende sponsor. Al maanden gonst
het van de geruchten dat het team van
Riis het niet breed heeft. Zo zouden de
renners tot het einde van maart slechts
de helft van hun loon krijgen.
Opmerkelijk: de renners die bleven gin-
gen akkoord met die deal. Daar staat
tegenover dat elke renner weg kan als
er een goed bod komt, meldt HNB. Zo
verhuisde Fabrizio Guidi naar Phonak.
quote:LANCE ARMSTRONG RIJDT BRABANTSE PIJL
Lance Armstrong wil geen figurantenrol
spelen in de Ronde van Vlaanderen. De
6-voudige Tourwinnaar rijdt ter voorbe-
reiding de Brabantse Pijl, op 27 maart.
"Of Lance ook aan de E3-Prijs deelneemt
is nog niet uitgemaakt", zegt ploeglei-
der Johan Bruyneel in de kranten. "Maar
twee dagen later, op 29 maart, doet
Armstrong ook mee in Parijs-Camembert."
Na Parijs-Nice trekt Armstrong naar het
zuiden want dan staat de Catalaanse
week op zijn menu. Na de "Vlaamse week"
volgt dan de Dauphiné Libéré. De ploe-
gentijdrit in Eindhoven, op 21 juni,
wordt zijn laatste koers voor de Tour.
Mario had thuisvoordeel. Hij is van Luccaquote:Op maandag 7 maart 2005 17:11 schreef placebeau het volgende:
Cipollini verslaat Petacchi in de Ronde van Lucca.
Zou Supermario dit jaar terug zijn oude zelve zijn?
Ja, McEwenquote:Op maandag 7 maart 2005 19:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Mario had thuisvoordeel. Hij is van Lucca![]()
Denk dat Petacchi wel laat zien in Tirreno wie de beste is, hopelijk![]()
Je vergeet Tom Steelsquote:
quote:Erik Dekker zinspeelt op afscheid
Uitgegeven: 16 maart 2005 09:11
MEERLE - Misschien rijdt Erik Dekker zaterdag in Milaan-Sanremo wel voor de laatste keer de Poggio op. "Ik ben in de koers niet bezig met afscheid nemen, maar het zou zo maar kunnen dat ik dit jaar stop", zegt de 34-jarige Drent die zich terdege oriënteert op een leven na(ast) de fiets.
Sleur zegt hij nooit te voelen. Erik Dekker vertelt na de eerste etappe van Parijs-Nice dat hij de term alleen van horen zeggen kent. "Zelfs tijdens trainingskampen, ook al zitten we elk jaar in hetzelfde hotel, heb ik er geen last van." Hij heeft bovendien de afgelopen jaren zo vaak te maken gehad met wisselende omstandigheden. "Vorig jaar fietste ik van februari tot eind oktober. Ik denk dat ik van de ploeg de meeste wedstrijden heb gereden. Het jaar ervoor reed ik bijna niks. Dan heb je dus een heel andere winter."
Dekker
Natuurlijk heeft hij het allemaal een keer meegemaakt. Dekker werd prof in het najaar van 1992, groeide naar de status topper in eendaagse wedstrijden en kortere rittenkoersen en won in 2001 de wereldbeker als regelmatigste coureur in de klassiekers. "Ik weet inmiddels wel wat ik moet doen om in vorm te raken. Goed trainen, dat leer je pas als je langer in de wielrennerij zit. Zeker niet overdrijven, wel consequent zijn."
"Ik zie jongeren soms veel meer doen dan ik en vraag me af of dat verstandig is. Ik heb ook een winter gehad dat ik Furlan (voormalig Italiaans topper) wilde nadoen. De hele maand december trainde ik in Spanje. Het einde van het liedje was dat ik na vijf koersdagen overtraind was. De ervaring geeft me ook rust."
Stoppen
Stoppen, het speelt geregeld door zijn hoofd. Dekker wordt in augustus 35 en voelt dat het herstel na een dag zwaar koersen meer tijd vergt. "Zeker in de competitieloze maanden heb ik erover nagedacht. Er zijn alternatieven die er voor kunnen zorgen dat ik zomaar stop. Zonder probleem. Al geef ik meteen toe dat het vaak een heel dubbel gevoel is. Als je aan het eind van het seizoen nog goed rijdt, wil je niets liever dan nog meer koersen. Maar de gedachte geen wielrenner meer te zijn is soms ook een prettige."
Weerbericht
"Nooit meer naar het weerbericht kijken om te zien of je de volgende dagen lekker kunt trainen. Nooit meer de vragen: Heb ik last van mijn rug? Word ik niet verkouden?"
Toekomst
Over een toekomst na het fietsen zegt hij: "Ploegleider worden zou een mogelijkheid zijn, al ben ik er niet van overtuigd of ik dat kan. Op het eerste gezicht is het wel boeiend, maar er moet ook een plaatsje vrij zijn natuurlijk. Mooi zou zijn als een sponsor zegt: 'Hier heb je geld voor drie jaar, bouw maar een mooie ploeg'. Dat zou een enorme uitdaging zijn. Aan de andere kant realiseer ik me verdomd goed dat ik het gevoel dat ik had na mijn zege vorig jaar in Parijs-Tours dan niet meer zal krijgen."
Tour
Het was misschien wel de spectaculairste zege uit zijn loopbaan, na een lange periode van blessures en herstel. "Maar het was geen gevoel van 'ik kan het nog'. Ik wist dat ik nog steeds een goede renner was. Wat ervoor ook gebeurd was."
"Ik baalde van de Tour, dat ik niet kon uitleggen dat we gewoon goed reden. Als dat niet zo was geweest was de sfeer in de groep nooit zo goed geweest. Alleen, de buitenwacht ziet dat niet, kijkt alleen naar de resultaten. Ik wist vooraf dat ik niet 100 procent zou zijn in de Tour, maar ik had wel degelijk het niveau om een rit te winnen."
De Ronde van Frankrijk, de drie weken stress, Dekker zegt ze te kunnen missen. "Ik ben niet boos als ik niet rijd. Leuk is het niet, de Tour, maar sportief natuurlijk wel interessant." In Parijs-Nice is hij behalve kopman ook in de weer met het begeleiden van de jonkies. Voor wat het waard is, want kamergenoot Thomas Dekker heeft een heel eigen mening over wielrennen.
Thomas Dekker
"Prima, ik heb er geen problemen mee. Thomas hoeft niet in elke zin respect voor Erik Dekker uit te spreken. Ik herken in hem wel iets van mezelf. Ik had mijn babbel ook klaar; vraag het maar aan Frans Maassen, aan Edwig van Hooydonck. Ik vond dat ik alles kon zeggen ,maar dat is natuurlijk niet zo. Binnen een ploeg is er een hiërarchie. Ik kan me voorstellen dat renners van een jaar of 28 moeite zouden hebben met de houding van de jongeren. Die redeneren misschien 'ze komen mijn brood afpakken'. Maar Michael (Boogerd) en ik vinden het alleen maar prettig. Ik zie ze niet als concurrenten, meer als opvolgers."
Milaan-Sanremo
In Milaan-Sanremo is de hoofdrol binnen de Rabo-equipe natuurlijk voor Oscar Freire: wereldkampioen, winnaar van de vorige editie en drievoudig ritwinnaar en eindwinnaar in de Tirreno-Adriatico. De man in vorm dus, om wie de ploeg is gebouwd.
Maar Dekker heeft natuurlijk een vrije rol, die bij zijn status past. "Het is een koers waarin geluk een grote rol speelt. Ik heb altijd gezegd dat mijn voorkeur uitgaat naar de Ronde van Vlaanderen. Inmiddels ben ik ook Luik-Bastenaken-Luik gaan zien als een koers die ik graag zou winnen. Maar Milaan-Sanremo, winnen in het hol van de leeuw, lijkt me gaaf."
quote:Shimano krijgt wildcard voor Amstel Gold Race
De wielerploeg Shimano heeft een wildcard ontvangen voor de Amstel Gold Race. De tweede Nederlandse ploeg, die niet over een ProTour-licentie beschikt, start in Maastricht met de Duitser Stefan Schumacher als kopman. Hij wordt omringd door voornamelijk Nederlandse talenten.
De Amstel Gold Race wordt op 17 april voor de veertigste maal verreden. Nederlands belangrijkste profklassieker eindigt evenals in de twee voorgaande jaren op de Cauberg in Valkenburg.
quote:De Jongh zegeviert in Nokere Koerse
Steven de Jongh is winnaar geworden van de zestigste editie van Nokere Koerse. De Nederlandse Rabobankrenner was na 193 kilometer koersen in de sprint de Belgen Igor Abakoumov (Jartazi) en Geert Omloop (MrBookmaker) te snel af. Het is de eerste etappeoverwinning dit seizoen van De Jongh, die de teller van Rabobank op acht ritzeges bracht.
In de laatste ronde vormde zich een kopgroep van 25 renners, waar ook de Nederlanders Thorwald Veneberg (Rabobank), Mathé Pronk (MrBookmaker), Jos Pronk (EuroGifts.com), Paul van Schalen (AXA) en Marco Bos (Shimano) in zaten.
Dat met betrekking tot Freire vind ik wel normaal. Je bent leider in de ProTour dan vind ik idd dat je met die trui moet starten ongeacht of je wereldkampioen bent of niet. Al snap ik de klacht van Oscar wel. Zoals hij aangaf een gecombineerde trui zou perfect zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de Giro zet de Pro-Tour nog maar eens voor schut. Ze geven niet de voorziene 2 , maar 4 ! wildcards weg aan niet-pro tour teams. Die mogen met 8 rijders starten ipv de 9 van de pro-tour, waardoor er maar liefst 212 rijders aan de giro start komen.
En ook Oscar Freire is boos op de Pro-Tour, want hij mag niet in zijn wereldkampioenentrui starten in Milaan-San Remo maar moet de pro tour leiderstrui dragen.
Zou me niks verbazen als ook hier nog extra wildcards bijkomen zoals in de Giro.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:43 schreef zjroentje het volgende:
De Vuelta heeft ook haar wildcards vergeven: Communidad Valencia (het oude Kelme) en Relax.
wat moet je weten? Ik ben geen passief wielrennerquote:Op zondag 20 maart 2005 16:46 schreef Mr.G het volgende:
Hebben jullie eigenlijk nog tips voor het wielrennen of zijn de mensen hier voornamelijk passieve wielrenners?
aan een stuk is meer een tijdrit pak. Je kunt het beter los pakken.quote:Op maandag 21 maart 2005 00:50 schreef Mr.G het volgende:
wat prefereren jullie
broekje en shirt uit 1 stuk of een los broekje en shirt
Kleding heb ik gelukkig alquote:Op zondag 20 maart 2005 21:58 schreef Mr.G het volgende:
Bepaalde materialen zijn duurzamer en beter dan anderen, raadpleeg een paar sites of fora voor informatie ben zelf ook maar een beginner
Ik zou wel absoluut een rondje rijden op de fiets, dan kan je testen of de fiets soepel schakeld en natuurlijk of hij lekker rijdt. Een goede fiets onder de 200 euro is wel te vinden denk ik. Maar let wel dat fietsen een vrij dure hobby is. Want fietskleding vind ik zelf wel een must, rijdt echt veel lekkerder. Maar dat kan je tegenwoordig ook al vrij goedkoop bestellen dus.
Veel plezier alvast!
[Centraal] Recreatief Wielrennenquote:Op zondag 20 maart 2005 20:06 schreef mitt het volgende:
Dat is er al, helaas doet de zoekfunctie het niet![]()
Was idd leukquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:42 schreef placebeau het volgende:
Mooie zege van eeckhout vandaag in Dwars door Vlaanderen voor Roger Hammond.
Leuke wedstrijd.
tja, op canvas zagen ze hem al de ronde van Vlaanderen winnenquote:Op woensdag 23 maart 2005 17:22 schreef rubbereend het volgende:
eeckhout was echt sterk vandaag! Dat belooft nog wat
Volgens Nuyens was hij ook de sterkste van zijn generatie.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:31 schreef Zwansen het volgende:
Stein Devolder, wat een prachtige naam voor een wielrenner eigenlijk... Maar van slim koersen heeft ie nog niet gehoord!
Er fietst nog ene Lance Armstrong bij die ploeg, die zal de RvV niet voor de gezelligheid meefietsen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
Volgens Nuyens was hij ook de sterkste van zijn generatie.
Met Devolder, Hammond, Hoste en Hincapie heeft Discovery wel een heel sterk blok voor het voorjaar.
Wellicht toch wel hoor, Lance is absoluut niet in conditie, dat zag je al in zijn rampzalige Parijs-Nice en hij schrapte ook al zijn deelname aan de Brabantse Pijl komend weekend.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er fietst nog ene Lance Armstrong bij die ploeg, die zal de RvV niet voor de gezelligheid meefietsen.
Ik verwacht niet al te veel van hem, hij heeft ondertussen ook al afgezegd voor de Brabantse Pijl. Dat zal wel niet willen zeggen dat hij in topvorm is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er fietst nog ene Lance Armstrong bij die ploeg, die zal de RvV niet voor de gezelligheid meefietsen.
Hij wil vooral die koers rijden omdat hij het de mooiste wedstrijd van het jaar vindt , zei hij al meermaals. Vooral voor de speciale sfeer dan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:46 schreef Zwansen het volgende:
Oh ik wist niet dat ie had afgezegd voor de Brabantse pijl... Waarom zou ie in hemelsnaam fietsen in de RvV als ie niet in vorm is, de reden dat ie daar ging fietsen was omdat ie die koers graag een keer wilde winnen. Beetje jammer.
uit koers stappen nog voor de Muurquote:Op woensdag 23 maart 2005 18:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wellicht toch wel hoor, Lance is absoluut niet in conditie, dat zag je al in zijn rampzalige Parijs-Nice en hij schrapte ook al zijn deelname aan de Brabantse Pijl komend weekend.
Daarbij is het zelfs nog maar de vraag wat een Lance in vorm met zijn kleine versnellingetje op de Vlaamse keitjes zou kunnen uitrichten
Op dat vlak heeft hij natuurlijk volledig gelijkquote:Op woensdag 23 maart 2005 19:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij wil vooral die koers rijden omdat hij het de mooiste wedstrijd van het jaar vindt , zei hij al meermaals. Vooral voor de speciale sfeer dan.
Freire ging toch ook alle (voormalige) wereldbekers rijden?quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:41 schreef zjroentje het volgende:
Petacchi is de Ronde van Vlaanderen?
Petacchi start niet in de RVV. Volgens Gazetta dello Sport maakt hij zijn heroptreden half april in de Ronde van Aragonquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:41 schreef zjroentje het volgende:
Petacchi in de Ronde van Vlaanderen?
Boogerd rijdt het Criterium Internationalquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:13 schreef Zwansen het volgende:
Oh Boogerd start niet in de Brabantse Pijl, jammer... Hij rijdt daar altijd goed.
Volgens Ferretti gisteren in een Vlaamse krant wil hij Petacchi nog ompraten , hij vindt dat de leider in de Pro-Tour aan zijn status verplicht is er minstens de start te nemen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Petacchi start niet in de RVV. Volgens Gazetta dello Sport maakt hij zijn heroptreden half april in de Ronde van Aragon
Ja dat heb ik ook gehoord tijdens de uitzending van Dwars door Vlaanderen maar denk niet dat dat gaat lukken. Hij kent de wegen niet dus geheid dat die gaat vallen en dat zijn seizoen dan naar de vaantjes is. Ik snap Petacchi wel.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens Ferretti gisteren in een Vlaamse krant wil hij Petacchi nog ompraten , hij vindt dat de leider in de Pro-Tour aan zijn status verplicht is er minstens de start te nemen.
sterker nog, hij heeft zijn voorsprong vergroot vanmorgenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:11 schreef zjroentje het volgende:
En Kai Reus heeft de leiderstrui in de Ronde van Normandie om zijn schouders.![]()
quote:Reus regeert met harde hand
Kai Reus heeft het peloton in de vierde etappe van de Tour de Normandie zijn wil opgelegd. De ex-wereldkampioen bij de junioren (2003) ontsnapte in de ochtendetappe (74 km) op één kilometer van de meet met de leiderstrui om de schouders en bleef uit de greep van de grote groep. Vrijdagmiddag staat er nog een rit van 80 kilometer op het programma.
Reus, die de leiderstrui op donderdag veroverde, heeft in het algemeen klassement zeventien seconden voorsprong op de Fransman Stéphane Petilleau. De twintigjarige Nederlander zorgde na Hans Dekkers voor de tweede ritzege van de Rabobank-beloften in de Normandische wielerronde, die nog tot en met zondag duurt.
Oeh, á la Merckx dus!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]
sterker nog, hij heeft zijn voorsprong vergroot vanmorgen
[..]
Gunstig, nu maar hopen dat jullie hem in je manager hebben opgenomen...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:11 schreef The_Hives het volgende:
en Bettini is trouwens weer ziek.
Zaventem? Dat klinkt als een eind rijden...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:30 schreef Suijk het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar de Brabantse pijl zondag? De start (in Zaventem) is één van de weinige starts waar je helemaal vrij tussen de renners door kunt lopen en een praatje kunt maken.
Ja ik ga er naar toe. Btw Suijk Brabantse Pijl is niet de enigste wedstrijd waar je aan de renners komt. Je komt er overal bij als je de juiste connecties hebt en het slim speelt. Meestal zijn alleen de grotere wedstijden niet echt toegankelijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:30 schreef Suijk het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar de Brabantse pijl zondag? De start (in Zaventem) is één van de weinige starts waar je helemaal vrij tussen de renners door kunt lopen en een praatje kunt maken.
Jij hebt dus de connecties? Dan stel ik een meet voor waar we samen met jou naar een leuke koers gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja ik ga er naar toe. Btw Suijk Brabantse Pijl is niet de enigste wedstrijd waar je aan de renners komt. Je komt er overal bij als je de juiste connecties hebt en het slim speelt. Meestal zijn alleen de grotere wedstijden niet echt toegankelijk.
Hmm, ik heb Kirchen in mijn manager... Was een beetje een gok maar ik vind hem wel sterk rijden...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:49 schreef Bartoli het volgende:
- Cancellara won trouwens de afsluitende tijdrit in Catalaanse Week. Contador won er het eindklas.
- Kirchen won 4e rit Settimana Cilcista Internazionale Coppi & Bartali in een sprint voor Pellizotti, Cunego, Mazzanti en Casagrande. Pellizotti blijft leider. Leukemans was overigens 6e in de rit.
Zaventem is bij Brussel. De start ligt zowat naast de landingsbanen van het vliegveld Zaventem. Anderhalf uur rijden vanuit Eindhoven.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zaventem? Dat klinkt als een eind rijden...
Ja weet ik, maar ik heb geen connecties verder en hier is het nog zo lekker op zijn Belgisch niet geregeld.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja ik ga er naar toe. Btw Suijk Brabantse Pijl is niet de enigste wedstrijd waar je aan de renners komt. Je komt er overal bij als je de juiste connecties hebt en het slim speelt. Meestal zijn alleen de grotere wedstijden niet echt toegankelijk.
Nee hij rijdt ergens anders, als een van de redenen gaf ie op dat ie zich nu helemaal op de week van zijn klassiekers wilde concentreren (LBL, AGR en WP) en mocht ie weer goed rijden in de Brabantse Pijl dan ging heel België weer zeuren waarom ie niet in de rvV zou starten...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:53 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zaventem is bij Brussel. De start ligt zowat naast de landingsbanen van het vliegveld Zaventem. Anderhalf uur rijden vanuit Eindhoven.
Daarna ga ik naar st. Genesius-Rode (vlakbij de aankomst) waar je ze nog een keer of 4 of 5 voorbij ziet komen.
Overigens zie ik Boogerd niet bij de deelnemers staan, wist niet dat 'ie niet mee zou doen.
Connecties wel maar ik kan niet voor 20 man die dan willen komen wat regelen. Als je nu zei ik kom alleen dan ging hetquote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij hebt dus de connecties? Dan stel ik een meet voor waar we samen met jou naar een leuke koers gaan.
Ik ga naar start en dan naar alsemberg (de grote weg daar). Daar is ook de ravitaillering en daar komen ze ook een stuk of 6 keer langs. En je hoeft daar maar een straat door te steken en je ziet ze zelfs dubbel per rondje. Dan zie je ze dus 12x.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:53 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zaventem is bij Brussel. De start ligt zowat naast de landingsbanen van het vliegveld Zaventem. Anderhalf uur rijden vanuit Eindhoven.
Daarna ga ik naar st. Genesius-Rode (vlakbij de aankomst) waar je ze nog een keer of 4 of 5 voorbij ziet komen.
Overigens zie ik Boogerd niet bij de deelnemers staan, wist niet dat 'ie niet mee zou doen.
Dat hebben we vaker, in zo'n post-olympisch jaar.quote:
De belg...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:29 schreef Coelho het volgende:
waar heb je beelden? NL2 zendt toch weer eens niet uit???
Waarom? Klier kon niet anders. Wesemann klopt een Boonen ook niet in de sprint. En besides Klier heeft al vaker voor Wesemann moeten knechten verleden jaar. Dus kan ook eens voor zichzelf gaan. Klier zal in de Ronde wel weer de ideale knecht voor Wese zijn. Dus Klier het enigste wat die verkeerd deed was op minder dan 1 km nog eens overnemen. Had beter in het wiel gebleven.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:49 schreef Lortnoc het volgende:
Boonen erg sterk! Verdiende winnaar.
Maar wat dacht Klier nu? Die heeft gewoon een uur knecht voor Boonen gespeeld. Boonen zat zelfs bij hem in het wiel voor de sprint. Pure domheid, denk dat Wesemann wel flink link zal zijn.
Dekker heeft lekker getest en zal nu wel met vertrouwen de RVV in gaan.
Dat 'ie nog overnam was idd geen slimme zet.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Waarom? Klier kon niet anders. Wesemann klopt een Boonen ook niet in de sprint. En besides Klier heeft al vaker voor Wesemann moeten knechten verleden jaar. Dus kan ook eens voor zichzelf gaan. Klier zal in de Ronde wel weer de ideale knecht voor Wese zijn. Dus Klier het enigste wat die verkeerd deed was op minder dan 1 km nog eens overnemen. Had beter in het wiel gebleven.
Klier probeerde bergop Boonen af te matten maar dat lukte niet. Op die laatste kasseistrook toen Boonen dat helemaal voor zijn rekening nam was Klier blij dat die meekon. Ik had dus het idee dat Klier niet rapper en beter kon meer. En ja dan beter 2e worden dan met 7 man sprinten en het alsnog niet halen. Zeker weten doe ik dat niet maar kans zat er dik in dat Wese het ook niet afmaakte.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:46 schreef placebeau het volgende:
Straf werk van Boonen en Klier. Ik snap alleen niet waarom klier niets ondernam, in de sprint was hij sowieso verloren.
Ja, Boonen was idd sterker op de kasseien. Maar goed, zich zo in de luren laten leggen in de laatste kilometer door een veel jongere rennerquote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:50 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Klier probeerde bergop Boonen af te matten maar dat lukte niet. Op die laatste kasseistrook toen Boonen dat helemaal voor zijn rekening nam was Klier blij dat die meekon. Ik had dus het idee dat Klier niet rapper en beter kon meer. En ja dan beter 2e worden dan met 7 man sprinten en het alsnog niet halen. Zeker weten doe ik dat niet maar kans zat er dik in dat Wese het ook niet afmaakte.
Trouwens voor T-Mobile was het de dag van de 2e plaatsen. In het Criterium Int. won Galvez de 1e rit voor Zabel en Förster.
Boonen is snelller in de sprint. Maar ik snap wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ja, Boonen was idd sterker op de kasseien. Maar goed, zich zo in de luren laten leggen in de laatste kilometer door een veel jongere renner
En vooral ook voor Parijs-Roubaix, waar hij drie jaar geleden voor het eerst naam maakte.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:52 schreef Leatherface het volgende:
Knap werk van Boonen en Klier inderdaad.
Misschien Boonen toch maar opschrijven voor Vlaanderen's Mooiste?
quote:Critérium international - 2e étape: le classement
MONTHERME (Ardennes), 27 mars (AFP), 10:35
Classement de la 2e étape du Critérium international cycliste, une course de côtes courue dimanche des Vieilles Forges (Les Mazures) à Monthermé:
1. Thomas Dekker (PBS/Rabobank)
les 98,5 km en 2 h 25:56. .
(moyenne: 40,498 km/h)
2. Jorg Jaksche (ALL) m.t.
3. Bobby Julich (USA) à 03.
4. Ivan Basso (ITA) 10.
5. Ruben Plaza (ESP) 1:28.
6. Jens Voigt (ALL) 1:28.
7. Denis Menchov (RUS) 1:28.
8. David Blanco (ESP) 1:28.
9. Michael Boogerd (PBS) 1:28.
10. Benoît Vaugrenard (FRA) 1:50.
Ronde van Vlaardingen.quote:Op zondag 27 maart 2005 17:36 schreef Asskicker14 het volgende:
Het viel mij ook op dat Armstrong voor de Ronde van Vlaardingen heeft gekozen.
Want over het algemeen is dit toch een ronde voor vluchtrenners of sprinters.
De Criterium International past beter bij zijn training en de ronde past beter bij hem.
Dus dat viel mij wel op.
De vloek is definitief gebroken.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:20 schreef Wombcat het volgende:
Mooie overwinning van Freire, die zijn regenboogtrui al goed veel heeft laten zien dit seizoen.
Giro idd, dus in de Tour zullen we hem niet zien...quote:Op zondag 27 maart 2005 22:28 schreef Suijk het volgende:
Thomas Dekker rijdt de Giro (of was het Vuelta) toch dit jaar?
Giro is een mooie leerschoolquote:Op zondag 27 maart 2005 22:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Giro idd, dus in de Tour zullen we hem niet zien...
Jep, dat is het zeker.quote:
hij rijdt niet in vlaanderenquote:Op zondag 27 maart 2005 23:53 schreef komrad het volgende:
Volgende week gaat rabo een erg sterk blok hebben in vlaanderen's mooiste
Ik hoop dat boogerd eindelijk weer een keer een grote race kan winnen, hij verdient het
Goede foto's bartoli.quote:
jammer deed hij de laatste jaren wel, dan maar alles op de amstel en LBLquote:
show me? welke?quote:Op maandag 28 maart 2005 00:12 schreef Suijk het volgende:
[..]
Goede foto's bartoli.
Ik was er ook met mijn pa en grappig genoeg heb je die ook op de foto gezet.
Je allereerste foto met Lance.quote:
met rode pet? Of die met dat fototoestel?quote:Op maandag 28 maart 2005 00:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je allereerste foto met Lance.Ik liep voor de start ook tussen de renners (bij de bussen en ook bij de streep) door, waarschijnlijk heb ik je wel gezien.
M'n pa loopt rechts met Armstrong mee, met dat fototoestel inderdaad.quote:Op maandag 28 maart 2005 00:47 schreef The_Hives het volgende:
[..]
met rode pet? Of die met dat fototoestel?
Met name Duitsers, I suppose.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:27 schreef Arcee het volgende:
Wie fietsen er mee in Rund um Köln?
Perfect!quote:Op maandag 28 maart 2005 13:35 schreef Leatherface het volgende:
Hier een PDF - je met de deelnemerslijst:
http://www.rundumkoeln.com/2005/starterliste.pdf
Wel leuk dat klasgenoot nr 178 een keer op tv isquote:Op maandag 28 maart 2005 13:40 schreef komrad het volgende:
is wel een laag geklasseerde wedstrijd. Rabo doet mee met het trade 3 team
Ja, vreemd, want beide (Brabantse Pijl en Rund um Köln) zijn categorie 1.C/1.1.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:40 schreef komrad het volgende:
is wel een laag geklasseerde wedstrijd. Rabo doet mee met het trade 3 team
In dat soort wedstrijden mogen maar 8 ProTour-ploegen meedoen en voor de rest moeten daar Continental Tour-ploegen aan meedoen. Rabobank is waarschijnlijk dus niet met de PT-ploeg uitgenodigd, maar mocht wel met de CT-ploeg meedoenquote:Op maandag 28 maart 2005 13:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, vreemd, want beide (Brabantse Pijl en Rund um Köln) zijn categorie 1.C/1.1.
Ja, op de West Deutsche Rundfunk.quote:Op maandag 28 maart 2005 14:09 schreef Wombcat het volgende:
Is 't nog op TV?
Gelukkig hebben ze voor de driedaagse van depanne een uitzondering gemaakt.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:57 schreef mbn het volgende:
[..]
In dat soort wedstrijden mogen maar 8 ProTour-ploegen meedoen en voor de rest moeten daar Continental Tour-ploegen aan meedoen. Rabobank is waarschijnlijk dus niet met de PT-ploeg uitgenodigd, maar mocht wel met de CT-ploeg meedoen.
Heb ik nietquote:Op maandag 28 maart 2005 14:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, op de West Deutsche Rundfunk.
Kopp werd zaterdag vierde in de E3 - Prijs.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:16 schreef Wombcat het volgende:
Vroeg binnen daar.
(heb nog nooit van die Kopp gehoord, maar heb zaterdag ook alleen maar de laatste 20 km gezien).
Is me dus niet opgevallen. Commentatoren hadden het ook alleen maar over Dekker en Van Petegem.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:19 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kopp werd zaterdag vierde in de E3 - Prijs.
Hij zat dus in dat achtervolgende groepje op Boonen en Klier, samen met Dekker, Van Petegem Wesemann etc.
Die heeft dus aardig wat in zijn mars.
Met Armstrong in de kopgroep.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:44 schreef zjroentje het volgende:
Brochard wint Parijs-Camembert.
Wuyts zei dat.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh? Maar niet bij de 1e 17 volgens mij...
Volgens teletekst heeft Verbrugghe een breuk aan z'n middenvinger en een gescheurd ligament, maar dit zou niet meteen een groot probleem vormen. Gilbert zou enkel wat snijwonden hebben opgelopen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:17 schreef Bartoli het volgende:
volgens bericht op forum veloclub is Philippe Gilbert vanmorgen op training (samen met Verbrugghe) door een wagen overhoop gereden & heeft wschl een sleutelbeenbreuk opgelopen.
Hij moest toch een paar hechtingen krijgen in zijn gezicht.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gilbert zou enkel wat snijwonden hebben opgelopen.
Ja, waarschijnlijk die snijwonden, hèquote:Op woensdag 30 maart 2005 18:50 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hij moest toch een paar hechtingen krijgen in zijn gezicht.
Ik bedoelde maar dat het nog wel ernstig wasquote:Op woensdag 30 maart 2005 18:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk die snijwonden, hè.
quote:Olaf Ludwig hat nach den vielen bisherigen Saison-Pleiten von T-Mobile anlässlich der "Drei Tage von De Panne" die Rad-Profis zur Krisensitzung einberufen.
Der künftige Teamchef vor der Flandern-Rundfahrt (Sonntag): "Einige haben sich nicht an die taktischen Pläne gehalten. Das muss jetzt geändert werden."
Ludwig erwartet den ersten Saisonerfolg - auch von Erik Zabel. Er glaubt, dass sein Sprinterstar schon in den nächsten Rennen zum Sieg fährt: "Die Form kommt bei ihm allmählich."
je gaat vandaag van sommige dingen bijna hopen dat het een 1april grap isquote:Op vrijdag 1 april 2005 17:43 schreef Bartoli het volgende:
Danilo Hondo nach positivem Doping-Befund suspendiert
Echt waar?quote:
Je hebt je roeping gemist.quote:
Oeh wat een namen!quote:Op maandag 4 april 2005 09:13 schreef NRH het volgende:
Niet vergeten, vanmiddag al weer een nieuwe afspraak.
Ronde van het Baskenland voor de Pro-Tour.
De eerste serieuze klimwedstrijd voor de PT (Parijs-Nice, RvV zijn toch andere soorten koers, vind ik).
Deelname: Menchov, Boogerd, Rasmussen, Mayo, Zubeldia, Basso, Julich, Voigt, Sastre, Azevedo, Savoldelli, Heras, Cunego, Valverde, Karpets, Martin Perdiguero, Klöden, Vinokourov, Rebellin, Leipheimer, Verbrugghe, Frigo, Kirchen, Merkx, Di Luca, Garzelli, Gilbert en nog wel wat Italiaanse en Spaanse klimmers.
Hele mooie koers!
16 uur op Eurosport!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |