[Centraal] Recreatief Wielrennenquote:Op zondag 20 maart 2005 20:06 schreef mitt het volgende:
Dat is er al, helaas doet de zoekfunctie het niet![]()
Was idd leukquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:42 schreef placebeau het volgende:
Mooie zege van eeckhout vandaag in Dwars door Vlaanderen voor Roger Hammond.
Leuke wedstrijd.
tja, op canvas zagen ze hem al de ronde van Vlaanderen winnenquote:Op woensdag 23 maart 2005 17:22 schreef rubbereend het volgende:
eeckhout was echt sterk vandaag! Dat belooft nog wat
Volgens Nuyens was hij ook de sterkste van zijn generatie.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:31 schreef Zwansen het volgende:
Stein Devolder, wat een prachtige naam voor een wielrenner eigenlijk... Maar van slim koersen heeft ie nog niet gehoord!
Er fietst nog ene Lance Armstrong bij die ploeg, die zal de RvV niet voor de gezelligheid meefietsen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
Volgens Nuyens was hij ook de sterkste van zijn generatie.
Met Devolder, Hammond, Hoste en Hincapie heeft Discovery wel een heel sterk blok voor het voorjaar.
Wellicht toch wel hoor, Lance is absoluut niet in conditie, dat zag je al in zijn rampzalige Parijs-Nice en hij schrapte ook al zijn deelname aan de Brabantse Pijl komend weekend.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er fietst nog ene Lance Armstrong bij die ploeg, die zal de RvV niet voor de gezelligheid meefietsen.
Ik verwacht niet al te veel van hem, hij heeft ondertussen ook al afgezegd voor de Brabantse Pijl. Dat zal wel niet willen zeggen dat hij in topvorm is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er fietst nog ene Lance Armstrong bij die ploeg, die zal de RvV niet voor de gezelligheid meefietsen.
Hij wil vooral die koers rijden omdat hij het de mooiste wedstrijd van het jaar vindt , zei hij al meermaals. Vooral voor de speciale sfeer dan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:46 schreef Zwansen het volgende:
Oh ik wist niet dat ie had afgezegd voor de Brabantse pijl... Waarom zou ie in hemelsnaam fietsen in de RvV als ie niet in vorm is, de reden dat ie daar ging fietsen was omdat ie die koers graag een keer wilde winnen. Beetje jammer.
uit koers stappen nog voor de Muurquote:Op woensdag 23 maart 2005 18:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wellicht toch wel hoor, Lance is absoluut niet in conditie, dat zag je al in zijn rampzalige Parijs-Nice en hij schrapte ook al zijn deelname aan de Brabantse Pijl komend weekend.
Daarbij is het zelfs nog maar de vraag wat een Lance in vorm met zijn kleine versnellingetje op de Vlaamse keitjes zou kunnen uitrichten
Op dat vlak heeft hij natuurlijk volledig gelijkquote:Op woensdag 23 maart 2005 19:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij wil vooral die koers rijden omdat hij het de mooiste wedstrijd van het jaar vindt , zei hij al meermaals. Vooral voor de speciale sfeer dan.
Freire ging toch ook alle (voormalige) wereldbekers rijden?quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:41 schreef zjroentje het volgende:
Petacchi is de Ronde van Vlaanderen?
Petacchi start niet in de RVV. Volgens Gazetta dello Sport maakt hij zijn heroptreden half april in de Ronde van Aragonquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:41 schreef zjroentje het volgende:
Petacchi in de Ronde van Vlaanderen?
Boogerd rijdt het Criterium Internationalquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:13 schreef Zwansen het volgende:
Oh Boogerd start niet in de Brabantse Pijl, jammer... Hij rijdt daar altijd goed.
Volgens Ferretti gisteren in een Vlaamse krant wil hij Petacchi nog ompraten , hij vindt dat de leider in de Pro-Tour aan zijn status verplicht is er minstens de start te nemen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Petacchi start niet in de RVV. Volgens Gazetta dello Sport maakt hij zijn heroptreden half april in de Ronde van Aragon
Ja dat heb ik ook gehoord tijdens de uitzending van Dwars door Vlaanderen maar denk niet dat dat gaat lukken. Hij kent de wegen niet dus geheid dat die gaat vallen en dat zijn seizoen dan naar de vaantjes is. Ik snap Petacchi wel.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens Ferretti gisteren in een Vlaamse krant wil hij Petacchi nog ompraten , hij vindt dat de leider in de Pro-Tour aan zijn status verplicht is er minstens de start te nemen.
sterker nog, hij heeft zijn voorsprong vergroot vanmorgenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:11 schreef zjroentje het volgende:
En Kai Reus heeft de leiderstrui in de Ronde van Normandie om zijn schouders.![]()
quote:Reus regeert met harde hand
Kai Reus heeft het peloton in de vierde etappe van de Tour de Normandie zijn wil opgelegd. De ex-wereldkampioen bij de junioren (2003) ontsnapte in de ochtendetappe (74 km) op één kilometer van de meet met de leiderstrui om de schouders en bleef uit de greep van de grote groep. Vrijdagmiddag staat er nog een rit van 80 kilometer op het programma.
Reus, die de leiderstrui op donderdag veroverde, heeft in het algemeen klassement zeventien seconden voorsprong op de Fransman Stéphane Petilleau. De twintigjarige Nederlander zorgde na Hans Dekkers voor de tweede ritzege van de Rabobank-beloften in de Normandische wielerronde, die nog tot en met zondag duurt.
Oeh, á la Merckx dus!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]
sterker nog, hij heeft zijn voorsprong vergroot vanmorgen
[..]
Gunstig, nu maar hopen dat jullie hem in je manager hebben opgenomen...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:11 schreef The_Hives het volgende:
en Bettini is trouwens weer ziek.
Zaventem? Dat klinkt als een eind rijden...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:30 schreef Suijk het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar de Brabantse pijl zondag? De start (in Zaventem) is één van de weinige starts waar je helemaal vrij tussen de renners door kunt lopen en een praatje kunt maken.
Ja ik ga er naar toe. Btw Suijk Brabantse Pijl is niet de enigste wedstrijd waar je aan de renners komt. Je komt er overal bij als je de juiste connecties hebt en het slim speelt. Meestal zijn alleen de grotere wedstijden niet echt toegankelijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:30 schreef Suijk het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar de Brabantse pijl zondag? De start (in Zaventem) is één van de weinige starts waar je helemaal vrij tussen de renners door kunt lopen en een praatje kunt maken.
Jij hebt dus de connecties? Dan stel ik een meet voor waar we samen met jou naar een leuke koers gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja ik ga er naar toe. Btw Suijk Brabantse Pijl is niet de enigste wedstrijd waar je aan de renners komt. Je komt er overal bij als je de juiste connecties hebt en het slim speelt. Meestal zijn alleen de grotere wedstijden niet echt toegankelijk.
Hmm, ik heb Kirchen in mijn manager... Was een beetje een gok maar ik vind hem wel sterk rijden...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:49 schreef Bartoli het volgende:
- Cancellara won trouwens de afsluitende tijdrit in Catalaanse Week. Contador won er het eindklas.
- Kirchen won 4e rit Settimana Cilcista Internazionale Coppi & Bartali in een sprint voor Pellizotti, Cunego, Mazzanti en Casagrande. Pellizotti blijft leider. Leukemans was overigens 6e in de rit.
Zaventem is bij Brussel. De start ligt zowat naast de landingsbanen van het vliegveld Zaventem. Anderhalf uur rijden vanuit Eindhoven.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zaventem? Dat klinkt als een eind rijden...
Ja weet ik, maar ik heb geen connecties verder en hier is het nog zo lekker op zijn Belgisch niet geregeld.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja ik ga er naar toe. Btw Suijk Brabantse Pijl is niet de enigste wedstrijd waar je aan de renners komt. Je komt er overal bij als je de juiste connecties hebt en het slim speelt. Meestal zijn alleen de grotere wedstijden niet echt toegankelijk.
Nee hij rijdt ergens anders, als een van de redenen gaf ie op dat ie zich nu helemaal op de week van zijn klassiekers wilde concentreren (LBL, AGR en WP) en mocht ie weer goed rijden in de Brabantse Pijl dan ging heel België weer zeuren waarom ie niet in de rvV zou starten...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:53 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zaventem is bij Brussel. De start ligt zowat naast de landingsbanen van het vliegveld Zaventem. Anderhalf uur rijden vanuit Eindhoven.
Daarna ga ik naar st. Genesius-Rode (vlakbij de aankomst) waar je ze nog een keer of 4 of 5 voorbij ziet komen.
Overigens zie ik Boogerd niet bij de deelnemers staan, wist niet dat 'ie niet mee zou doen.
Connecties wel maar ik kan niet voor 20 man die dan willen komen wat regelen. Als je nu zei ik kom alleen dan ging hetquote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij hebt dus de connecties? Dan stel ik een meet voor waar we samen met jou naar een leuke koers gaan.
Ik ga naar start en dan naar alsemberg (de grote weg daar). Daar is ook de ravitaillering en daar komen ze ook een stuk of 6 keer langs. En je hoeft daar maar een straat door te steken en je ziet ze zelfs dubbel per rondje. Dan zie je ze dus 12x.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:53 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zaventem is bij Brussel. De start ligt zowat naast de landingsbanen van het vliegveld Zaventem. Anderhalf uur rijden vanuit Eindhoven.
Daarna ga ik naar st. Genesius-Rode (vlakbij de aankomst) waar je ze nog een keer of 4 of 5 voorbij ziet komen.
Overigens zie ik Boogerd niet bij de deelnemers staan, wist niet dat 'ie niet mee zou doen.
Dat hebben we vaker, in zo'n post-olympisch jaar.quote:
De belg...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:29 schreef Coelho het volgende:
waar heb je beelden? NL2 zendt toch weer eens niet uit???
Waarom? Klier kon niet anders. Wesemann klopt een Boonen ook niet in de sprint. En besides Klier heeft al vaker voor Wesemann moeten knechten verleden jaar. Dus kan ook eens voor zichzelf gaan. Klier zal in de Ronde wel weer de ideale knecht voor Wese zijn. Dus Klier het enigste wat die verkeerd deed was op minder dan 1 km nog eens overnemen. Had beter in het wiel gebleven.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:49 schreef Lortnoc het volgende:
Boonen erg sterk! Verdiende winnaar.
Maar wat dacht Klier nu? Die heeft gewoon een uur knecht voor Boonen gespeeld. Boonen zat zelfs bij hem in het wiel voor de sprint. Pure domheid, denk dat Wesemann wel flink link zal zijn.
Dekker heeft lekker getest en zal nu wel met vertrouwen de RVV in gaan.
Dat 'ie nog overnam was idd geen slimme zet.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Waarom? Klier kon niet anders. Wesemann klopt een Boonen ook niet in de sprint. En besides Klier heeft al vaker voor Wesemann moeten knechten verleden jaar. Dus kan ook eens voor zichzelf gaan. Klier zal in de Ronde wel weer de ideale knecht voor Wese zijn. Dus Klier het enigste wat die verkeerd deed was op minder dan 1 km nog eens overnemen. Had beter in het wiel gebleven.
Klier probeerde bergop Boonen af te matten maar dat lukte niet. Op die laatste kasseistrook toen Boonen dat helemaal voor zijn rekening nam was Klier blij dat die meekon. Ik had dus het idee dat Klier niet rapper en beter kon meer. En ja dan beter 2e worden dan met 7 man sprinten en het alsnog niet halen. Zeker weten doe ik dat niet maar kans zat er dik in dat Wese het ook niet afmaakte.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:46 schreef placebeau het volgende:
Straf werk van Boonen en Klier. Ik snap alleen niet waarom klier niets ondernam, in de sprint was hij sowieso verloren.
Ja, Boonen was idd sterker op de kasseien. Maar goed, zich zo in de luren laten leggen in de laatste kilometer door een veel jongere rennerquote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:50 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Klier probeerde bergop Boonen af te matten maar dat lukte niet. Op die laatste kasseistrook toen Boonen dat helemaal voor zijn rekening nam was Klier blij dat die meekon. Ik had dus het idee dat Klier niet rapper en beter kon meer. En ja dan beter 2e worden dan met 7 man sprinten en het alsnog niet halen. Zeker weten doe ik dat niet maar kans zat er dik in dat Wese het ook niet afmaakte.
Trouwens voor T-Mobile was het de dag van de 2e plaatsen. In het Criterium Int. won Galvez de 1e rit voor Zabel en Förster.
Boonen is snelller in de sprint. Maar ik snap wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ja, Boonen was idd sterker op de kasseien. Maar goed, zich zo in de luren laten leggen in de laatste kilometer door een veel jongere renner
En vooral ook voor Parijs-Roubaix, waar hij drie jaar geleden voor het eerst naam maakte.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:52 schreef Leatherface het volgende:
Knap werk van Boonen en Klier inderdaad.
Misschien Boonen toch maar opschrijven voor Vlaanderen's Mooiste?
quote:Critérium international - 2e étape: le classement
MONTHERME (Ardennes), 27 mars (AFP), 10:35
Classement de la 2e étape du Critérium international cycliste, une course de côtes courue dimanche des Vieilles Forges (Les Mazures) ŕ Monthermé:
1. Thomas Dekker (PBS/Rabobank)
les 98,5 km en 2 h 25:56. .
(moyenne: 40,498 km/h)
2. Jorg Jaksche (ALL) m.t.
3. Bobby Julich (USA) ŕ 03.
4. Ivan Basso (ITA) 10.
5. Ruben Plaza (ESP) 1:28.
6. Jens Voigt (ALL) 1:28.
7. Denis Menchov (RUS) 1:28.
8. David Blanco (ESP) 1:28.
9. Michael Boogerd (PBS) 1:28.
10. Benoît Vaugrenard (FRA) 1:50.