quote:Shimano krijgt wildcard voor Amstel Gold Race
De wielerploeg Shimano heeft een wildcard ontvangen voor de Amstel Gold Race. De tweede Nederlandse ploeg, die niet over een ProTour-licentie beschikt, start in Maastricht met de Duitser Stefan Schumacher als kopman. Hij wordt omringd door voornamelijk Nederlandse talenten.
De Amstel Gold Race wordt op 17 april voor de veertigste maal verreden. Nederlands belangrijkste profklassieker eindigt evenals in de twee voorgaande jaren op de Cauberg in Valkenburg.
quote:De Jongh zegeviert in Nokere Koerse
Steven de Jongh is winnaar geworden van de zestigste editie van Nokere Koerse. De Nederlandse Rabobankrenner was na 193 kilometer koersen in de sprint de Belgen Igor Abakoumov (Jartazi) en Geert Omloop (MrBookmaker) te snel af. Het is de eerste etappeoverwinning dit seizoen van De Jongh, die de teller van Rabobank op acht ritzeges bracht.
In de laatste ronde vormde zich een kopgroep van 25 renners, waar ook de Nederlanders Thorwald Veneberg (Rabobank), Mathé Pronk (MrBookmaker), Jos Pronk (EuroGifts.com), Paul van Schalen (AXA) en Marco Bos (Shimano) in zaten.
Dat met betrekking tot Freire vind ik wel normaal. Je bent leider in de ProTour dan vind ik idd dat je met die trui moet starten ongeacht of je wereldkampioen bent of niet. Al snap ik de klacht van Oscar wel. Zoals hij aangaf een gecombineerde trui zou perfect zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de Giro zet de Pro-Tour nog maar eens voor schut. Ze geven niet de voorziene 2 , maar 4 ! wildcards weg aan niet-pro tour teams. Die mogen met 8 rijders starten ipv de 9 van de pro-tour, waardoor er maar liefst 212 rijders aan de giro start komen.
En ook Oscar Freire is boos op de Pro-Tour, want hij mag niet in zijn wereldkampioenentrui starten in Milaan-San Remo maar moet de pro tour leiderstrui dragen.
Zou me niks verbazen als ook hier nog extra wildcards bijkomen zoals in de Giro.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:43 schreef zjroentje het volgende:
De Vuelta heeft ook haar wildcards vergeven: Communidad Valencia (het oude Kelme) en Relax.
wat moet je weten? Ik ben geen passief wielrennerquote:Op zondag 20 maart 2005 16:46 schreef Mr.G het volgende:
Hebben jullie eigenlijk nog tips voor het wielrennen of zijn de mensen hier voornamelijk passieve wielrenners?
aan een stuk is meer een tijdrit pak. Je kunt het beter los pakken.quote:Op maandag 21 maart 2005 00:50 schreef Mr.G het volgende:
wat prefereren jullie
broekje en shirt uit 1 stuk of een los broekje en shirt
Kleding heb ik gelukkig alquote:Op zondag 20 maart 2005 21:58 schreef Mr.G het volgende:
Bepaalde materialen zijn duurzamer en beter dan anderen, raadpleeg een paar sites of fora voor informatie ben zelf ook maar een beginner
Ik zou wel absoluut een rondje rijden op de fiets, dan kan je testen of de fiets soepel schakeld en natuurlijk of hij lekker rijdt. Een goede fiets onder de 200 euro is wel te vinden denk ik. Maar let wel dat fietsen een vrij dure hobby is. Want fietskleding vind ik zelf wel een must, rijdt echt veel lekkerder. Maar dat kan je tegenwoordig ook al vrij goedkoop bestellen dus.
Veel plezier alvast!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |