MIsschien kan van Hout dan nog mooie dingen laten zien al had ik toch liever Barloworld in de Giro gezien.quote:Op woensdag 2 maart 2005 16:55 schreef Bartoli het volgende:
Panaria & Col.Selle Italia hebben de wildcards gekregen voor de Giro. Dus geen Barloworld, Naturino of Acqua & Sapone.
Tsja Selle Italia is een van de grotere sponosren van de Giro. wss heeft het daar mee te maken. Panria met Sella was al duidelijk. En ja Barloworld met Cox, Cardenas, Kannemeyer, Astarloa, Naturino met Casagrande, Agnoli en Simeoni en Acqua & Sapone met Sosenka, Hamburger, Marzoli vallen buiten de boot.quote:Op woensdag 2 maart 2005 17:31 schreef Biggs. het volgende:
[..]
MIsschien kan van Hout dan nog mooie dingen laten zien al had ik toch liever Barloworld in de Giro gezien.
was anders ook maar 2 wild cards. En besides barloworld, naturino en Acqua zijn op papier echt niet beter (naja Barloworld mss) dan Bouygues Telecom en La FDJ ofzo.quote:
de rasmussen tactiek. Zoveel mogelijk achterstand oplopen om de dagen erna toe te slaanquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:45 schreef Biggs. het volgende:
Rabo jongeren doen het goed. Scheunemann zeker nog niet helemaal hersteld van ziekte.
Rasmussen
voordeel niemand let meer op je voor het klassementquote:Op donderdag 3 maart 2005 21:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de rasmussen tactiek. Zoveel mogelijk achterstand oplopen om de dagen erna toe te slaan
de winnaar het Arreitunandia en niet Quintero. Quintero is egl de naam van zijn moeder. In Spanje zetten ze beide namen achter je voornaam.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:33 schreef cafca het volgende:
Quintero wint 5e etappe, Gil wordt nieuwe leider
Weening 4e en voorlopig 8e in het klassement
Hou het maar liever bij Quinteroquote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:49 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de winnaar het Arreitunandia en niet Quintero. Quintero is egl de naam van zijn moeder. In Spanje zetten ze beide namen achter je voornaam.
Maar ook een knappe prestatie van Eltink en Sutherland.
Het is geen slechte tactiek als je tekort komt voor het podium. Je kan beter een mooie bergetappe pakken in de Tour de France dan kleurloos 8e of 9e te worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voordeel niemand let meer op je voor het klassement
enquote:CSC-RENNERS RIJDEN VOOR HELFT MINDER
De Deense CSC-ploeg wordt wellicht dé
te kloppen ploeg in Parijs-Nice. Kopman
Jens Voigt won alvast de proloog, maar
Bjarne Riis heeft zorgen aan z'n hoofd.
CSC is immers dringend op zoek naar een
bijkomende sponsor. Al maanden gonst
het van de geruchten dat het team van
Riis het niet breed heeft. Zo zouden de
renners tot het einde van maart slechts
de helft van hun loon krijgen.
Opmerkelijk: de renners die bleven gin-
gen akkoord met die deal. Daar staat
tegenover dat elke renner weg kan als
er een goed bod komt, meldt HNB. Zo
verhuisde Fabrizio Guidi naar Phonak.
quote:LANCE ARMSTRONG RIJDT BRABANTSE PIJL
Lance Armstrong wil geen figurantenrol
spelen in de Ronde van Vlaanderen. De
6-voudige Tourwinnaar rijdt ter voorbe-
reiding de Brabantse Pijl, op 27 maart.
"Of Lance ook aan de E3-Prijs deelneemt
is nog niet uitgemaakt", zegt ploeglei-
der Johan Bruyneel in de kranten. "Maar
twee dagen later, op 29 maart, doet
Armstrong ook mee in Parijs-Camembert."
Na Parijs-Nice trekt Armstrong naar het
zuiden want dan staat de Catalaanse
week op zijn menu. Na de "Vlaamse week"
volgt dan de Dauphiné Libéré. De ploe-
gentijdrit in Eindhoven, op 21 juni,
wordt zijn laatste koers voor de Tour.
Mario had thuisvoordeel. Hij is van Luccaquote:Op maandag 7 maart 2005 17:11 schreef placebeau het volgende:
Cipollini verslaat Petacchi in de Ronde van Lucca.
Zou Supermario dit jaar terug zijn oude zelve zijn?
Ja, McEwenquote:Op maandag 7 maart 2005 19:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Mario had thuisvoordeel. Hij is van Lucca![]()
Denk dat Petacchi wel laat zien in Tirreno wie de beste is, hopelijk![]()
Je vergeet Tom Steelsquote:
quote:Erik Dekker zinspeelt op afscheid
Uitgegeven: 16 maart 2005 09:11
MEERLE - Misschien rijdt Erik Dekker zaterdag in Milaan-Sanremo wel voor de laatste keer de Poggio op. "Ik ben in de koers niet bezig met afscheid nemen, maar het zou zo maar kunnen dat ik dit jaar stop", zegt de 34-jarige Drent die zich terdege oriënteert op een leven na(ast) de fiets.
Sleur zegt hij nooit te voelen. Erik Dekker vertelt na de eerste etappe van Parijs-Nice dat hij de term alleen van horen zeggen kent. "Zelfs tijdens trainingskampen, ook al zitten we elk jaar in hetzelfde hotel, heb ik er geen last van." Hij heeft bovendien de afgelopen jaren zo vaak te maken gehad met wisselende omstandigheden. "Vorig jaar fietste ik van februari tot eind oktober. Ik denk dat ik van de ploeg de meeste wedstrijden heb gereden. Het jaar ervoor reed ik bijna niks. Dan heb je dus een heel andere winter."
Dekker
Natuurlijk heeft hij het allemaal een keer meegemaakt. Dekker werd prof in het najaar van 1992, groeide naar de status topper in eendaagse wedstrijden en kortere rittenkoersen en won in 2001 de wereldbeker als regelmatigste coureur in de klassiekers. "Ik weet inmiddels wel wat ik moet doen om in vorm te raken. Goed trainen, dat leer je pas als je langer in de wielrennerij zit. Zeker niet overdrijven, wel consequent zijn."
"Ik zie jongeren soms veel meer doen dan ik en vraag me af of dat verstandig is. Ik heb ook een winter gehad dat ik Furlan (voormalig Italiaans topper) wilde nadoen. De hele maand december trainde ik in Spanje. Het einde van het liedje was dat ik na vijf koersdagen overtraind was. De ervaring geeft me ook rust."
Stoppen
Stoppen, het speelt geregeld door zijn hoofd. Dekker wordt in augustus 35 en voelt dat het herstel na een dag zwaar koersen meer tijd vergt. "Zeker in de competitieloze maanden heb ik erover nagedacht. Er zijn alternatieven die er voor kunnen zorgen dat ik zomaar stop. Zonder probleem. Al geef ik meteen toe dat het vaak een heel dubbel gevoel is. Als je aan het eind van het seizoen nog goed rijdt, wil je niets liever dan nog meer koersen. Maar de gedachte geen wielrenner meer te zijn is soms ook een prettige."
Weerbericht
"Nooit meer naar het weerbericht kijken om te zien of je de volgende dagen lekker kunt trainen. Nooit meer de vragen: Heb ik last van mijn rug? Word ik niet verkouden?"
Toekomst
Over een toekomst na het fietsen zegt hij: "Ploegleider worden zou een mogelijkheid zijn, al ben ik er niet van overtuigd of ik dat kan. Op het eerste gezicht is het wel boeiend, maar er moet ook een plaatsje vrij zijn natuurlijk. Mooi zou zijn als een sponsor zegt: 'Hier heb je geld voor drie jaar, bouw maar een mooie ploeg'. Dat zou een enorme uitdaging zijn. Aan de andere kant realiseer ik me verdomd goed dat ik het gevoel dat ik had na mijn zege vorig jaar in Parijs-Tours dan niet meer zal krijgen."
Tour
Het was misschien wel de spectaculairste zege uit zijn loopbaan, na een lange periode van blessures en herstel. "Maar het was geen gevoel van 'ik kan het nog'. Ik wist dat ik nog steeds een goede renner was. Wat ervoor ook gebeurd was."
"Ik baalde van de Tour, dat ik niet kon uitleggen dat we gewoon goed reden. Als dat niet zo was geweest was de sfeer in de groep nooit zo goed geweest. Alleen, de buitenwacht ziet dat niet, kijkt alleen naar de resultaten. Ik wist vooraf dat ik niet 100 procent zou zijn in de Tour, maar ik had wel degelijk het niveau om een rit te winnen."
De Ronde van Frankrijk, de drie weken stress, Dekker zegt ze te kunnen missen. "Ik ben niet boos als ik niet rijd. Leuk is het niet, de Tour, maar sportief natuurlijk wel interessant." In Parijs-Nice is hij behalve kopman ook in de weer met het begeleiden van de jonkies. Voor wat het waard is, want kamergenoot Thomas Dekker heeft een heel eigen mening over wielrennen.
Thomas Dekker
"Prima, ik heb er geen problemen mee. Thomas hoeft niet in elke zin respect voor Erik Dekker uit te spreken. Ik herken in hem wel iets van mezelf. Ik had mijn babbel ook klaar; vraag het maar aan Frans Maassen, aan Edwig van Hooydonck. Ik vond dat ik alles kon zeggen ,maar dat is natuurlijk niet zo. Binnen een ploeg is er een hiërarchie. Ik kan me voorstellen dat renners van een jaar of 28 moeite zouden hebben met de houding van de jongeren. Die redeneren misschien 'ze komen mijn brood afpakken'. Maar Michael (Boogerd) en ik vinden het alleen maar prettig. Ik zie ze niet als concurrenten, meer als opvolgers."
Milaan-Sanremo
In Milaan-Sanremo is de hoofdrol binnen de Rabo-equipe natuurlijk voor Oscar Freire: wereldkampioen, winnaar van de vorige editie en drievoudig ritwinnaar en eindwinnaar in de Tirreno-Adriatico. De man in vorm dus, om wie de ploeg is gebouwd.
Maar Dekker heeft natuurlijk een vrije rol, die bij zijn status past. "Het is een koers waarin geluk een grote rol speelt. Ik heb altijd gezegd dat mijn voorkeur uitgaat naar de Ronde van Vlaanderen. Inmiddels ben ik ook Luik-Bastenaken-Luik gaan zien als een koers die ik graag zou winnen. Maar Milaan-Sanremo, winnen in het hol van de leeuw, lijkt me gaaf."
quote:Shimano krijgt wildcard voor Amstel Gold Race
De wielerploeg Shimano heeft een wildcard ontvangen voor de Amstel Gold Race. De tweede Nederlandse ploeg, die niet over een ProTour-licentie beschikt, start in Maastricht met de Duitser Stefan Schumacher als kopman. Hij wordt omringd door voornamelijk Nederlandse talenten.
De Amstel Gold Race wordt op 17 april voor de veertigste maal verreden. Nederlands belangrijkste profklassieker eindigt evenals in de twee voorgaande jaren op de Cauberg in Valkenburg.
quote:De Jongh zegeviert in Nokere Koerse
Steven de Jongh is winnaar geworden van de zestigste editie van Nokere Koerse. De Nederlandse Rabobankrenner was na 193 kilometer koersen in de sprint de Belgen Igor Abakoumov (Jartazi) en Geert Omloop (MrBookmaker) te snel af. Het is de eerste etappeoverwinning dit seizoen van De Jongh, die de teller van Rabobank op acht ritzeges bracht.
In de laatste ronde vormde zich een kopgroep van 25 renners, waar ook de Nederlanders Thorwald Veneberg (Rabobank), Mathé Pronk (MrBookmaker), Jos Pronk (EuroGifts.com), Paul van Schalen (AXA) en Marco Bos (Shimano) in zaten.
Dat met betrekking tot Freire vind ik wel normaal. Je bent leider in de ProTour dan vind ik idd dat je met die trui moet starten ongeacht of je wereldkampioen bent of niet. Al snap ik de klacht van Oscar wel. Zoals hij aangaf een gecombineerde trui zou perfect zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de Giro zet de Pro-Tour nog maar eens voor schut. Ze geven niet de voorziene 2 , maar 4 ! wildcards weg aan niet-pro tour teams. Die mogen met 8 rijders starten ipv de 9 van de pro-tour, waardoor er maar liefst 212 rijders aan de giro start komen.
En ook Oscar Freire is boos op de Pro-Tour, want hij mag niet in zijn wereldkampioenentrui starten in Milaan-San Remo maar moet de pro tour leiderstrui dragen.
Zou me niks verbazen als ook hier nog extra wildcards bijkomen zoals in de Giro.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:43 schreef zjroentje het volgende:
De Vuelta heeft ook haar wildcards vergeven: Communidad Valencia (het oude Kelme) en Relax.
wat moet je weten? Ik ben geen passief wielrennerquote:Op zondag 20 maart 2005 16:46 schreef Mr.G het volgende:
Hebben jullie eigenlijk nog tips voor het wielrennen of zijn de mensen hier voornamelijk passieve wielrenners?
aan een stuk is meer een tijdrit pak. Je kunt het beter los pakken.quote:Op maandag 21 maart 2005 00:50 schreef Mr.G het volgende:
wat prefereren jullie
broekje en shirt uit 1 stuk of een los broekje en shirt
Kleding heb ik gelukkig alquote:Op zondag 20 maart 2005 21:58 schreef Mr.G het volgende:
Bepaalde materialen zijn duurzamer en beter dan anderen, raadpleeg een paar sites of fora voor informatie ben zelf ook maar een beginner
Ik zou wel absoluut een rondje rijden op de fiets, dan kan je testen of de fiets soepel schakeld en natuurlijk of hij lekker rijdt. Een goede fiets onder de 200 euro is wel te vinden denk ik. Maar let wel dat fietsen een vrij dure hobby is. Want fietskleding vind ik zelf wel een must, rijdt echt veel lekkerder. Maar dat kan je tegenwoordig ook al vrij goedkoop bestellen dus.
Veel plezier alvast!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |