Ik ga de Alp 'd Huez beklimmen (samen met een grote groep, gaat uit van het Dagblad van het Noorden)... Heb geen fietservaring dus enige trainingsuren mag ik er nog wel in stoppen de komende tijd. Weet echt niet wat ervan moet verwachten maar dat ik ga afzien is zeker...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Goed, en nu on-topic
Voor diegenen die zelf ook rijden, wat is jullie seizoensdoel voor dit jaar?
Voor mij is het London-Edinburgh-London (randonneurstocht van 1400km), in voorbereiding hierop rij ik in mei een Franse Diagonaal, Hendaye-Duinkerken in 3 dagen en 16 uur.
Moet ook zeggen dat de Nederlanders zeer veel pech hebben.quote:Op zondag 20 februari 2005 22:37 schreef knep het volgende:
Hiep hoi.
Misschien gaat het beter in de echt belangrijke wedstrijden.
Je bedoelt die ene voorjaarsklassieker die Lance rijdt?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:48 schreef Zwansen het volgende:
Ullrich fietst pas in april volgens mij...Jammer. Ik zou Ullrich wel eens naast Lance aan de start van enkele voorjaarsklassiekers willen zien staan.
Hoho! Vergeet die klassiekers niet die Lance in de VS fietst.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je bedoelt die ene voorjaarsklassieker die Lance rijdt?
noem je dat klassiekersquote:Op donderdag 24 februari 2005 15:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoho! Vergeet die klassiekers niet die Lance in de VS fietst.
Tour of georgia zekerquote:Op donderdag 24 februari 2005 15:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoho! Vergeet die klassiekers niet die Lance in de VS fietst.
Top tien plaats van Dekker zou zeer mooi zijn. Ik denk dat Pelizotti een grote kans maakt om de etappe en ronde te winnen. Wedstrijd is niet op internet te volgen. Misschien op een spaans forum ofzo.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:09 schreef Coelho het volgende:
Morgen een zware etappe in de ronde van Valencia. Met Thomas Dekker op de 4e plaats in het klassement ben ik benieuwd wat hij in de bergen kan. Jammer dat ik nog nergens een site heb gevonden waar de deze ronde live te volgen is...
wij gaan voor de echte overwinningenquote:Op zondag 20 februari 2005 19:14 schreef doesnotknow het volgende:
En de Nederlanders hebben nog geen zege, daar waar onze zuiderburen er al 10 hebben,
Dit soort dingen kun je natuurlijk op rekenen als je wielrenners kunstmatig een hogere prestatiedruk gaat opleggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Pro-Tour heeft al voor wat praktische problemen gezorgd. De PT-ploegen willen, zoals alle ploegen uiteraard, op de best mogelijke manier hun seizoen voorbereiden. Aangezien de eerste PT-wedstrijd Parijs-Nice is, moeten ze dit doen in continentale wedstrijden. In deze wedstrijden mogen echter slechts maximum 50% PT-ploegen deelnemen en dat heeft tot gevolg dat deze ploegen nu bij wijze van spreken onderling moeten liggen vechten voor startplaatsen in kleinere wedstrijden.
In de Omloop Het Volk starten 23 ploegen, waarvan er dus maximum 11 uit de PT mogen komen, terwijl dat er andere jaren toch zo'n 15-16 zijn. Nu doen er echter ploegen mee zoals Navigators, Agritubel en Team L.P.R., terwijl anders ploegen als Gerolsteiner, Lampre, Fassa Bortolo en Saunier Duval konden starten.
Anderzijds zit vanaf mei de Pro Tour zo propvol, dat sommige ploegen vrezen dat ze in de herfst met moeite aan 10 nog enigszins fitte renners geraken.
Dat klopt maar er zijn zoveel wedstrijden dan op die dagen dat de verschillende ProTour teams zich ook in verschillende wedstrijden kunnen voorbereiden op deze wedstrijden. Zo zullen alle Italiaanse ploegen + Saunier die niet in Het Volk starten, van start gaan in de GP Lugano en GP Chiasso. Terwijl de andere Spaanse ploegen dat doen via Valencia (waar Saunier ook gestart is) en de Classica Almeria. Want Murcia valt dan weer ongunstig voor diegene wat P-N doen maar niet voor diegene wat pas in April in de ProTour goed willen zijn. Het valt best wel te combineren hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Pro-Tour heeft al voor wat praktische problemen gezorgd. De PT-ploegen willen, zoals alle ploegen uiteraard, op de best mogelijke manier hun seizoen voorbereiden. Aangezien de eerste PT-wedstrijd Parijs-Nice is, moeten ze dit doen in continentale wedstrijden. In deze wedstrijden mogen echter slechts maximum 50% PT-ploegen deelnemen en dat heeft tot gevolg dat deze ploegen nu bij wijze van spreken onderling moeten liggen vechten voor startplaatsen in kleinere wedstrijden.
In de Omloop Het Volk starten 23 ploegen, waarvan er dus maximum 11 uit de PT mogen komen, terwijl dat er andere jaren toch zo'n 15-16 zijn. Nu doen er echter ploegen mee zoals Navigators, Agritubel en Team L.P.R., terwijl anders ploegen als Gerolsteiner, Lampre, Fassa Bortolo en Saunier Duval konden starten.
Anderzijds zit vanaf mei de Pro Tour zo propvol, dat sommige ploegen vrezen dat ze in de herfst met moeite aan 10 nog enigszins fitte renners geraken.
bron: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=312667quote:Dekker geeft wiel aan Dekker
Achter de 2 vluchters doet Dekker dus goede zaken in het klassement. Hij wordt daarbij geholpen door Erik Dekker. Op 4km voor de streep rijdt Thomas lek waarna Erik hem zijn wiel ter beschikking stelt. Hierdoor finisht Erik weer niet in het peloton maar hij lijkt over zijn ziekte heen te komen. En Thomas zal hem dankbaar zijn, hij finisht als 9e.
Ja, best mogelijk, maar het waren niet alleen mijn uitspraken. Het grootste deel kwam uit een interview met Lefevre, Sergeant, Godefroot en Demol dat vandaag in de krant stond. Demol zei dat Discovery Channel al enorm blij was dat ze in Langkawi "mochten" starten.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dat klopt maar er zijn zoveel wedstrijden dan op die dagen dat de verschillende ProTour teams zich ook in verschillende wedstrijden kunnen voorbereiden op deze wedstrijden. Zo zullen alle Italiaanse ploegen + Saunier die niet in Het Volk starten, van start gaan in de GP Lugano en GP Chiasso. Terwijl de andere Spaanse ploegen dat doen via Valencia (waar Saunier ook gestart is) en de Classica Almeria. Want Murcia valt dan weer ongunstig voor diegene wat P-N doen maar niet voor diegene wat pas in April in de ProTour goed willen zijn. Het valt best wel te combineren hoor.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:29 schreef Bartoli het volgende:
Kan het geluk voor Petacchi geweest zijn. Maar goed hij klimt aanmerkleijk beter tegenwoordig![]()
Ja klopt ik heb van dat Interview gehoord (zelf niet gelezen). Maar Discovery is dat ook gewoon zelf schuld. Ze zijn gewoon veel te laat met inschrijven waardoor ze het merendeel afgewezen worden. In Belgie mogen starten in die koersen vanwege Max, Van den Broeck, Hammond, Devolder enzo. Maar omwille van alleen Armstrong zoals de meeste denken komen ze niet snel aan de bak. Vooral niet omdat ze beloven dat Lance start maar het dan toch niet doet. Dat werkt ook tegen hun.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, best mogelijk, maar het waren niet alleen mijn uitspraken. Het grootste deel kwam uit een interview met Lefevre, Sergeant, Godefroot en Demol dat vandaag in de krant stond. Demol zei dat Discovery Channel al enorm blij was dat ze in Langkawi "mochten" starten.
Dekker (Erik) = niet gestartquote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:01 schreef Zwansen het volgende:
oh ik zie dat Dekker niet meer bij de 1e 10 in het klassement staat...
quote:Hoen: comeback Zesdaagse in 2005 of 2006
Van onze verslaggever
Maastricht -
Een nieuwe stichting onder leiding van oud-wethouder Jan Hoen werkt aan een comeback van de Zesdaagse in Maastricht. Als de organisatie de begroting op tijd rond krijgt, rijden de baanwielrenners dit jaar van 15 tot en met 20 december hun rondjes in het Mecc. Lukt het niet, dan volgt de rentree van het amusement- en wielerspektakel in 2006.
Hoen, voorzitter van de kersverse stichting Euro Zesdaagse, zegt te garanderen dat het evenement 'honderd procent zeker' terugkeert in Maastricht. De laatste editie vond plaats in 1987. De stichting heeft de organisatie van de zesdaagsen van Amsterdam en Rotterdam, die ook recent terugkeerden op de wielerkalender, opdracht gegeven om de editie in Maastricht op poten te zetten. Het is de bedoeling dat een revolutionaire demontabele wielerbaan, die binnen één etmaal opgebouwd kan worden, in het Mecc zal verschijnen. Hamvraag, volgens Hoen, is of dat nog dit jaar gaat lukken. ,,Met een Zesdaagse is een bedrag van meerdere tonnen gemoeid. We moeten zeventig sponsorboxen verkopen en inkomsten werven. En we stappen ook naar de gemeente. Het is kort dag voor een editie in 2005. Vóór 1 mei besluiten we 'go of no go'. Maar de Zesdaagse komt absoluut terug. Is het niet dit jaar, dan volgend jaar.''
Er is al langer sprake van een revival van de Zesdaagse. Eind vorig jaar werd een mogelijke terugkeer al genoemd in een ambitieuze nota van de Stichting Topevenementen Maastricht. Het wielerevenement was in de jaren zeventig en tachtig razend populair in Maastricht. De Eurohal, die later afgebroken werd, was vrijwel dagelijks uitverkocht met zo'n drieduizend bezoekers. Halverwege de jaren tachtig verflauwde echter de animo voor het baanwielrennen. In '87 werd een punt gezet achter de Zesdaagse. Het is niet duidelijk hoeveel toeschouwers erin het Mecc bij kunnen zijn. Ook over de entreeprijs is nog niets bekend. Hoen: ,,Dat moeten we allemaal nog onderzoeken.''
Bij een 1m92 zal je een maat fiets van rond de 60 nodig hebben. Maar omdat precies te weten te komen zou ik het laten opmeten in een fietsenhandel.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:34 schreef TimoBasso het volgende:
Jongens,ik ben een groot wielrenliefhebber.. maar ik wil er dit jaar aan beginnen met koersen,hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Ik ben 1'92,76 kilo,ik heb een goede conditie van het baantjes trekken wat ik al 1,5 jaar doe
Wil er goed wat geld aan besteden om rugklachten te verkomen,want ik heb gehoord dat ik een fiets op maat moet,wat past bij mijn lengte.
Ik heb al wat informatie gevraagd bij de plaatselijke wielerclub uit Weert .. alleen heb ik nog geen antwoord terug. Hoe zit het met wedstrijd rijden enzo?
alvast bedankt,Timo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |