abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25235090
tvp .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25243255
Morgen een zware etappe in de ronde van Valencia. Met Thomas Dekker op de 4e plaats in het klassement ben ik benieuwd wat hij in de bergen kan. Jammer dat ik nog nergens een site heb gevonden waar de deze ronde live te volgen is...
pi_25244483
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:09 schreef Coelho het volgende:
Morgen een zware etappe in de ronde van Valencia. Met Thomas Dekker op de 4e plaats in het klassement ben ik benieuwd wat hij in de bergen kan. Jammer dat ik nog nergens een site heb gevonden waar de deze ronde live te volgen is...
Top tien plaats van Dekker zou zeer mooi zijn. Ik denk dat Pelizotti een grote kans maakt om de etappe en ronde te winnen. Wedstrijd is niet op internet te volgen. Misschien op een spaans forum ofzo.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 04:51:10 #29
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_25244786
quote:
Op zondag 20 februari 2005 19:14 schreef doesnotknow het volgende:
En de Nederlanders hebben nog geen zege, daar waar onze zuiderburen er al 10 hebben,
wij gaan voor de echte overwinningen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 25 februari 2005 @ 09:00:45 #30
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_25245682
Morgen begint het seizoen pas echt met Omloop 't Volk, nummertje vier voor v.Petegem of toch maar Boonen......Nederlanders zie ik niet echt voorin meerijden op hopelijk Max na.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  vrijdag 25 februari 2005 @ 09:01:37 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25245697
De Pro-Tour heeft al voor wat praktische problemen gezorgd. De PT-ploegen willen, zoals alle ploegen uiteraard, op de best mogelijke manier hun seizoen voorbereiden. Aangezien de eerste PT-wedstrijd Parijs-Nice is, moeten ze dit doen in continentale wedstrijden. In deze wedstrijden mogen echter slechts maximum 50% PT-ploegen deelnemen en dat heeft tot gevolg dat deze ploegen nu bij wijze van spreken onderling moeten liggen vechten voor startplaatsen in kleinere wedstrijden.

In de Omloop Het Volk starten 23 ploegen, waarvan er dus maximum 11 uit de PT mogen komen, terwijl dat er andere jaren toch zo'n 15-16 zijn. Nu doen er echter ploegen mee zoals Navigators, Agritubel en Team L.P.R., terwijl anders ploegen als Gerolsteiner, Lampre, Fassa Bortolo en Saunier Duval konden starten.

Anderzijds zit vanaf mei de Pro Tour zo propvol, dat sommige ploegen vrezen dat ze in de herfst met moeite aan 10 nog enigszins fitte renners geraken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25245745
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 09:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Pro-Tour heeft al voor wat praktische problemen gezorgd. De PT-ploegen willen, zoals alle ploegen uiteraard, op de best mogelijke manier hun seizoen voorbereiden. Aangezien de eerste PT-wedstrijd Parijs-Nice is, moeten ze dit doen in continentale wedstrijden. In deze wedstrijden mogen echter slechts maximum 50% PT-ploegen deelnemen en dat heeft tot gevolg dat deze ploegen nu bij wijze van spreken onderling moeten liggen vechten voor startplaatsen in kleinere wedstrijden.

In de Omloop Het Volk starten 23 ploegen, waarvan er dus maximum 11 uit de PT mogen komen, terwijl dat er andere jaren toch zo'n 15-16 zijn. Nu doen er echter ploegen mee zoals Navigators, Agritubel en Team L.P.R., terwijl anders ploegen als Gerolsteiner, Lampre, Fassa Bortolo en Saunier Duval konden starten.

Anderzijds zit vanaf mei de Pro Tour zo propvol, dat sommige ploegen vrezen dat ze in de herfst met moeite aan 10 nog enigszins fitte renners geraken.
Dit soort dingen kun je natuurlijk op rekenen als je wielrenners kunstmatig een hogere prestatiedruk gaat opleggen.
pi_25249476
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 09:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Pro-Tour heeft al voor wat praktische problemen gezorgd. De PT-ploegen willen, zoals alle ploegen uiteraard, op de best mogelijke manier hun seizoen voorbereiden. Aangezien de eerste PT-wedstrijd Parijs-Nice is, moeten ze dit doen in continentale wedstrijden. In deze wedstrijden mogen echter slechts maximum 50% PT-ploegen deelnemen en dat heeft tot gevolg dat deze ploegen nu bij wijze van spreken onderling moeten liggen vechten voor startplaatsen in kleinere wedstrijden.

In de Omloop Het Volk starten 23 ploegen, waarvan er dus maximum 11 uit de PT mogen komen, terwijl dat er andere jaren toch zo'n 15-16 zijn. Nu doen er echter ploegen mee zoals Navigators, Agritubel en Team L.P.R., terwijl anders ploegen als Gerolsteiner, Lampre, Fassa Bortolo en Saunier Duval konden starten.

Anderzijds zit vanaf mei de Pro Tour zo propvol, dat sommige ploegen vrezen dat ze in de herfst met moeite aan 10 nog enigszins fitte renners geraken.
Dat klopt maar er zijn zoveel wedstrijden dan op die dagen dat de verschillende ProTour teams zich ook in verschillende wedstrijden kunnen voorbereiden op deze wedstrijden. Zo zullen alle Italiaanse ploegen + Saunier die niet in Het Volk starten, van start gaan in de GP Lugano en GP Chiasso. Terwijl de andere Spaanse ploegen dat doen via Valencia (waar Saunier ook gestart is) en de Classica Almeria. Want Murcia valt dan weer ongunstig voor diegene wat P-N doen maar niet voor diegene wat pas in April in de ProTour goed willen zijn. Het valt best wel te combineren hoor.

Daarnaast is het voor de PCT en CT ploegen een voordeel want ze kunnen nu in wedstrijden starten waar ze normaal geen startrecht in hadden. Daarnaast bestaat er ook een Continentale rangschikking op de verschillende continenten die maar wat graag gewonnen wil worden door de renners. De kans is namelijk groot dat ze dan de opstap naar de ProTour kunnen maken.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:51:03 #34
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25250481
quote:
Dekker geeft wiel aan Dekker
Achter de 2 vluchters doet Dekker dus goede zaken in het klassement. Hij wordt daarbij geholpen door Erik Dekker. Op 4km voor de streep rijdt Thomas lek waarna Erik hem zijn wiel ter beschikking stelt. Hierdoor finisht Erik weer niet in het peloton maar hij lijkt over zijn ziekte heen te komen. En Thomas zal hem dankbaar zijn, hij finisht als 9e.
bron: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=312667
pi_25251926
Flecha (Fassa) won de 4e rit in de Ronde van Valencia. Op papier de lastigste rit van allemaal. 2e werd Petacchi en blijft daardoor leider in het klas. Met nog 1 rit te gaan een relatief vlakke rit naar Valencia lijkt het erop dat Alessandro de eindwinst gaat pakken. Moet hem alleen niks overkomen. De kans is ook groot dat hij de slotrit erbij wint ook nog.

Vandaag was de aankomst oorspronkelijk op de Alt del Campello maar door hevige sneeuwval was deze col afgesloten. Kan het geluk voor Petacchi geweest zijn. Maar goed hij klimt aanmerkleijk beter tegenwoordig
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:59:31 #36
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25253219
Ja die laatste col was een col van de 1e categorie... Dan kan je Petacchi afschrijven, maar wat deed Dekker?
  vrijdag 25 februari 2005 @ 18:01:57 #37
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25253240
oh ik zie dat Dekker niet meer bij de 1e 10 in het klassement staat...
pi_25253285
Gaat Petacchi dadelijk die ronde gewoon winnen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 25 februari 2005 @ 18:24:57 #39
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25253544
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 13:43 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Dat klopt maar er zijn zoveel wedstrijden dan op die dagen dat de verschillende ProTour teams zich ook in verschillende wedstrijden kunnen voorbereiden op deze wedstrijden. Zo zullen alle Italiaanse ploegen + Saunier die niet in Het Volk starten, van start gaan in de GP Lugano en GP Chiasso. Terwijl de andere Spaanse ploegen dat doen via Valencia (waar Saunier ook gestart is) en de Classica Almeria. Want Murcia valt dan weer ongunstig voor diegene wat P-N doen maar niet voor diegene wat pas in April in de ProTour goed willen zijn. Het valt best wel te combineren hoor.
Ja, best mogelijk, maar het waren niet alleen mijn uitspraken. Het grootste deel kwam uit een interview met Lefevre, Sergeant, Godefroot en Demol dat vandaag in de krant stond. Demol zei dat Discovery Channel al enorm blij was dat ze in Langkawi "mochten" starten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25253831
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 16:29 schreef Bartoli het volgende:
Kan het geluk voor Petacchi geweest zijn. Maar goed hij klimt aanmerkleijk beter tegenwoordig
pi_25254071
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, best mogelijk, maar het waren niet alleen mijn uitspraken. Het grootste deel kwam uit een interview met Lefevre, Sergeant, Godefroot en Demol dat vandaag in de krant stond. Demol zei dat Discovery Channel al enorm blij was dat ze in Langkawi "mochten" starten.
Ja klopt ik heb van dat Interview gehoord (zelf niet gelezen). Maar Discovery is dat ook gewoon zelf schuld. Ze zijn gewoon veel te laat met inschrijven waardoor ze het merendeel afgewezen worden. In Belgie mogen starten in die koersen vanwege Max, Van den Broeck, Hammond, Devolder enzo. Maar omwille van alleen Armstrong zoals de meeste denken komen ze niet snel aan de bak. Vooral niet omdat ze beloven dat Lance start maar het dan toch niet doet. Dat werkt ook tegen hun.
pi_25254090
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:01 schreef Zwansen het volgende:
oh ik zie dat Dekker niet meer bij de 1e 10 in het klassement staat...
Dekker (Erik) = niet gestart
Dekker (Thomas) = afgestapt

net als Kolobnev en nog iemand van Rabo. Boogerd was dat al dus blijven Niermann, Menchov en Horillo nog over in koers.
pi_25294915
Goed nieuws in Dagblad de Limburger van vandaag:
quote:
Hoen: comeback Zesdaagse in 2005 of 2006
Van onze verslaggever
Maastricht -
Een nieuwe stichting onder leiding van oud-wethouder Jan Hoen werkt aan een comeback van de Zesdaagse in Maastricht. Als de organisatie de begroting op tijd rond krijgt, rijden de baanwielrenners dit jaar van 15 tot en met 20 december hun rondjes in het Mecc. Lukt het niet, dan volgt de rentree van het amusement- en wielerspektakel in 2006.


Hoen, voorzitter van de kersverse stichting Euro Zesdaagse, zegt te garanderen dat het evenement 'honderd procent zeker' terugkeert in Maastricht. De laatste editie vond plaats in 1987. De stichting heeft de organisatie van de zesdaagsen van Amsterdam en Rotterdam, die ook recent terugkeerden op de wielerkalender, opdracht gegeven om de editie in Maastricht op poten te zetten. Het is de bedoeling dat een revolutionaire demontabele wielerbaan, die binnen één etmaal opgebouwd kan worden, in het Mecc zal verschijnen. Hamvraag, volgens Hoen, is of dat nog dit jaar gaat lukken. ,,Met een Zesdaagse is een bedrag van meerdere tonnen gemoeid. We moeten zeventig sponsorboxen verkopen en inkomsten werven. En we stappen ook naar de gemeente. Het is kort dag voor een editie in 2005. Vóór 1 mei besluiten we 'go of no go'. Maar de Zesdaagse komt absoluut terug. Is het niet dit jaar, dan volgend jaar.''


Er is al langer sprake van een revival van de Zesdaagse. Eind vorig jaar werd een mogelijke terugkeer al genoemd in een ambitieuze nota van de Stichting Topevenementen Maastricht. Het wielerevenement was in de jaren zeventig en tachtig razend populair in Maastricht. De Eurohal, die later afgebroken werd, was vrijwel dagelijks uitverkocht met zo'n drieduizend bezoekers. Halverwege de jaren tachtig verflauwde echter de animo voor het baanwielrennen. In '87 werd een punt gezet achter de Zesdaagse. Het is niet duidelijk hoeveel toeschouwers erin het Mecc bij kunnen zijn. Ook over de entreeprijs is nog niets bekend. Hoen: ,,Dat moeten we allemaal nog onderzoeken.''
pi_25299586
Toch mooi dat het baanwielrennen weer opleeft in Nederland .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 28 februari 2005 @ 17:34:32 #46
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25300646
Jongens,ik ben een groot wielrenliefhebber.. maar ik wil er dit jaar aan beginnen met koersen,hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Ik ben 1'92,76 kilo,ik heb een goede conditie van het baantjes trekken wat ik al 1,5 jaar doe
Wil er goed wat geld aan besteden om rugklachten te verkomen,want ik heb gehoord dat ik een fiets op maat moet,wat past bij mijn lengte.

Ik heb al wat informatie gevraagd bij de plaatselijke wielerclub uit Weert .. alleen heb ik nog geen antwoord terug. Hoe zit het met wedstrijd rijden enzo?

alvast bedankt,Timo
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_25300738
Daar zijn in ieder geval al ergens 2 topics over op fok. Waar zul je toch even zelf op moeten zoeken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25300784
quote:
Op maandag 28 februari 2005 17:34 schreef TimoBasso het volgende:
Jongens,ik ben een groot wielrenliefhebber.. maar ik wil er dit jaar aan beginnen met koersen,hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Ik ben 1'92,76 kilo,ik heb een goede conditie van het baantjes trekken wat ik al 1,5 jaar doe
Wil er goed wat geld aan besteden om rugklachten te verkomen,want ik heb gehoord dat ik een fiets op maat moet,wat past bij mijn lengte.

Ik heb al wat informatie gevraagd bij de plaatselijke wielerclub uit Weert .. alleen heb ik nog geen antwoord terug. Hoe zit het met wedstrijd rijden enzo?

alvast bedankt,Timo
Bij een 1m92 zal je een maat fiets van rond de 60 nodig hebben. Maar omdat precies te weten te komen zou ik het laten opmeten in een fietsenhandel.

Verder is gericht trainen ook een must en om goed te beginnen lijkt me een opbouwend programma wat betreft de duurtrainingen wel evident. En het later dan afwisselen met intensiviteit en interval.

Ik weet niet hoe oud je bent? maar afhankelijk van in welke cat. je dan komt zijn ook vaste verzetten verplicht.

Qua wedstrijden:

Nieuwelingen: zijn meestal rond de 40-60 km
Junioren: 60-120 km
En amateurs enzo 80 km of meer.

hangt ervanaf of het een criterium of klassieker ofzo is.

Maar dat zou ik me allemaal gaan navragen bij de plaatselijke wielerclub. Gewoon op een dag naar het parcours gaan waar ze trainen of zo en het dan vragen.
  maandag 28 februari 2005 @ 17:48:50 #49
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25300834
Ik ben 20 jaar.. ik zal het eens gaan uitzoeken..

dank u

Hoe zit het trouwens met de kettingbladen.. ?

[ Bericht 29% gewijzigd door TimoBasso op 01-03-2005 17:51:41 ]
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_25333520
Panaria & Col.Selle Italia hebben de wildcards gekregen voor de Giro. Dus geen Barloworld, Naturino of Acqua & Sapone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')