Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)elkaar_geslagen.htmlquote:Cabaretier Javier Guzman in elkaar geslagen
AMSTERDAM - Cabaretier Javier Guzman is woensdagavond op de Amsterdamse Zeedijk in elkaar geslagen en moet daardoor een aantal optredens afzeggen.
In het ziekenhuis constateerden de artsen twaalf kneuzingen en bleek dat hij minder goed hoort. Dat vertelde zijn impresariaat donderdag. Guzman heeft inmiddels het ziekenhuis weer verlaten.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:36 schreef jpg97 het volgende:
Je kunt tegenwoordig ook niks meer in dit kutland!
Waarschijnlijk zullen ze Hans T. ook wel te pakken nemen want ik heb links en rechts al gehoord dat er een bende josti's naar hem op zoek is naar aanleiding van een van zijn shows...
quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:39 schreef JanKort het volgende:
Hmmm, als een groep mannen bijdehant doet tegen mij ga ik niet bijdehant terug doen. Getuigt niet echt van karakter maar wel zo realistisch en veilig, tenminste als je niet kapot wilt.
Joh! ga jij nou eens voetballen! hop!quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:40 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Tja, de Hell Angels hebben het nu drukker met iets anders.........
Sturen ze de Josti band erop af, losers...
quote:Cabaretier Javier Guzman is gisteravond laat in Amsterdam in elkaar geslagen. Hij was betrokken bij een vechtpartij op de Wallen.
Guzman dronk een biertje in een café toen een aantal mensen hem lastigvielen. "Ze gingen bijdehand lopen doen", aldus een woordvoerster van zijn impressariaat. "Hierop reageerde Javier ook bijdehand. Die mensen werden daarop zo boos dat ze hem uiteindelijk in elkaar sloegen."
Haha, laat me nou ook eens in andere topics posten zonder over voetbal te beginnenquote:Op donderdag 17 februari 2005 15:49 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Joh! ga jij nou eens voetballen! hop!
Omdat hij een allochtoon is!quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:50 schreef Steve-O het volgende:
Waarom is ie eigenlijk in elkaar gemept..
quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:34 schreef BlackJack het volgende:
Ben net gebeld door theater De Flint (amersfoort) waar ie morgen op zou treden. Die show is afgelast.![]()
Ik zat daar al een half jaar naar uit te kijken. Vuile teringlijers.
Ach je moet het maar zo zien, Javier komt met z'n hele familie vast terug.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:51 schreef milagro het volgende:
Nou vind ik Javier niet zo leuk, maar dit is nog veel minder leuk
Lekker laf ook weer, met 4 tegen 1
volgens Guzman zelf dus wel blijkbaarquote:Op donderdag 17 februari 2005 15:54 schreef Falco het volgende:
Sneu. Hopelijk heeft het niks te maken met wat ie in zijn shows zei. Zo heel extreem was dat toch ook niet allemaal?
quote:Cabaretier Javier Guzman is gisteravond laat in Amsterdam in elkaar geslagen. Hij was betrokken bij een vechtpartij op de Wallen.
Guzman dronk een biertje in een café toen een aantal mensen hem lastigvielen. "Ze gingen bijdehand lopen doen", aldus een woordvoerster van zijn impressariaat. "Hierop reageerde Javier ook bijdehand. Die mensen werden daarop zo boos dat ze hem uiteindelijk in elkaar sloegen."
Kneuzingen
Volgens de zegsvrouw is Guzman zwaar toegetakeld door drie à vier mensen, die wisten te ontkomen. De cabaratier moest naar het ziekenhuis waar de artsen twaalf kneuzingen constateerden. Ook bleek dat zijn gehoor beschadigd. Guzman mocht na vier uur het ziekenhuis weer verlaten.
Guzman heeft zijn theatertournee moeten onderbreken. Voorstellingen in Meppel, Amersfoort en Emmen gaan niet door. In zijn huidige show 'Ton Zuur' praat Guzman minstens tien minuten over zinloos geweld. "Hij vindt het onverteerbaar dat de daders hem op basis van woorden zo zwaar in elkaar sloegen", besluit zijn woordvoerster.
Die is BI........quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:23 schreef HarigeKerel het volgende:
Die gast die het broertje van Charlie in GTST speelde is vorig jaar ook in Adam in elkaar gemept
Kijk, mep dan Rene Froger ofzo in elkaar, die is echt vervelend![]()
Dat staat er toch helemaal niet?quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:02 schreef milagro het volgende:
[..]
volgens Guzman zelf dus wel blijkbaar
[..]
Ik zie nergens staan dat hij om uitspraken in een van zijn shows in elkaar geslagen is. Enkel dat hij op basis van woorden wat klappen heeft gekregen..quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:32 schreef het_fokschaap het volgende:
en weer een aanslag op het vrije woord
Hoeveel mensen worden er niet dagelijks afgetuigd vanwege een woordenwisseling of meningsverschil?quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:02 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
Nee, klopt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat staat er toch helemaal niet?Hij kreeg mot in dat café, en dáár reageerde hij bijdehand op. Heeft dus niks met zijn shows te maken, hij vind 't alleen kut omdat hij juist zo verkondigd dat zinloos geweld zinloos is. Dan hoeft t nog niet de reden te zijn van zijn in elkaargeslagenzijn.
Ik legde een verband door de op de bovenstaande zin voorafgaande zin "Hij is emotioneel over de gebeurtenissen, temeer omdat hij in zijn huidige show 'Ton Zuur' minstens tien minuten over zinloos geweld praat. "quote:"Hij vindt het onverteerbaar dat de daders hem op basis van woorden zo zwaar in elkaar sloegen", besluit zijn woordvoerster.
Daar staat nergens dat een show de aanleiding was.. 'Woorden hebben' is iets anders..quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:02 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
Of je leest je bron eerst aandachtig na, of je zegt gewoon niks...quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:54 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Omdat hij een allochtoon is!
Misschien is hij wel gemept door iemand die niet wist dat hij een BN'er is, wat deed ie daar trouwens? misschien kreeg ie mot met een pooier
quote:Volgens zijn woordvoerster was Guzman een biertje aan het nuttigen in een café op de Zeedijk toen een aantal mensen hem herkenden:
Ik ook niet.quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:37 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoeveel mensen worden er niet dagelijks afgetuigd vanwege een woordenwisseling of meningsverschil?
Dat hij toevallig een redelijke BN-er is doet daar niets aan af, dat hebben we ook bij Theo van G gezien.
Ondanks dat hij zo bekend is zie ik het 'extra erge' hier niet van in.
Bij andere mensen is het wel oke ofzo ?quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het verbaast me eigenlijk, dat zoiets niet vaker voorkomt... lullig dat Guzman het moest zijn.
Het komt vaker voor, hoor, alleen haalt dat de krant nietquote:Op donderdag 17 februari 2005 16:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het verbaast me eigenlijk, dat zoiets niet vaker voorkomt... lullig dat Guzman het moest zijn.
Dat heb ik gedaan hoor tapijthapperquote:Op donderdag 17 februari 2005 16:43 schreef Romanov het volgende:
Of je leest je bron eerst aandachtig na, of je zegt gewoon niks...
![]()
Sommige BN'ers mogen van mij gerust een pakslaag krijgen....quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:44 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Bij andere mensen is het wel oke ofzo ?
waar in mijn post noemde ik uitspraken in één van z'n showsquote:Op donderdag 17 februari 2005 16:37 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat hij om uitspraken in een van zijn shows in elkaar geslagen is. Enkel dat hij op basis van woorden wat klappen heeft gekregen..
Natuurlijk is het wel behoorlijk laf en sneu om iemand met vier man in elkaar te mappen
Dat sowieso, maar dat is een ingecalculeerd risico als je als jongere op stap gaat/ging.quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Het is altijd 'extra erg' om in elkaar geslagen te worden om niks.
Laat me raden: je vind het vervelend dat "ie klappen gehad heeft omdat het een allochtoon is. Mensen als Hans Teeuwen mogen van jou gerust een pak slaag krijgen, of niet ?quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Sommige BN'ers mogen van mij gerust een pakslaag krijgen....
quote:@Milagro: Nou ja, ik vind em als cabaretier niet eens zo leuk. Meer omdat hij juist zo begaan is met de maatschappij. Het is volgens mij geen slecht mens.
Je hebt het over "het vrije woord", dan neem ik niet aan dat je het over een ordinaire kroegruzie hebt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
waar in mijn post noemde ik uitspraken in één van z'n shows
quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:54 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Laat me raden: je vind het vervelend dat "ie klappen gehad heeft omdat het een allochtoon is. Mensen als Hans Teeuwen mogen van jou gerust een pak slaag krijgen, of niet ?![]()
[..]
Aap-----> mouw
jammer dat er altijd mensen zijn die zelf niet zo gevat zijn en er dan maar op slaanquote:Op donderdag 17 februari 2005 16:54 schreef HarigeKerel het volgende:
Hij is natuurlijk niet op zijn mondje gevallen en kan goed gevatte opmerkingen maken...
Dat zal hij niet nog een keer doen![]()
![]()
Pffffft, begaan..ja mijn boze buurjongetjevan 3 schopt ook graag overal tegen aan omdat hij niet goed uit zijn woorden kan komen nogquote:Op donderdag 17 februari 2005 16:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Sommige BN'ers mogen van mij gerust een pakslaag krijgen....
@Milagro: Nou ja, ik vind em als cabaretier niet eens zo leuk. Meer omdat hij juist zo begaan is met de maatschappij. Het is volgens mij geen slecht mens.
Och god, daar krijgen we het welbekende understatement of the year weer: "zie je nou wel dat het heus niet alleen allochtonen zijn die dit soort dingen doen".quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:24 schreef Nyrem het volgende:
Genoeg camera's op Zeedijk, dus dat tuig zal echt wel gepakt worden.
Zal je zien dat het van die 'nette provincialen' zijn met een borreltje of 10 teveel op.
![]()
Sorry ik moet nu natuurlijk iets roepen over de vrijheid van meningsuiting en 'democratie in gevaar' etc etc?quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:31 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Och god, daar krijgen we het welbekende understatement of the year weer: "zie je nou wel dat het heus niet alleen allochtonen zijn die dit soort dingen doen".
Je voelt hem gewoon aankomen, heel gek!
ik wilde net posten " waar moet dat heen met de wereld" maar toen zag ik jouw post en kreeg ik weer hoop ........quote:Op donderdag 17 februari 2005 17:04 schreef chantaldominique het volgende:
mijn vriend kent javier, tegen mij is ook ook heel bijdehand maar dan ga ik hem niet slaan!
ik vind het heel triest dat mensen dit doen!
sneu echt heel sneu
Dat zou inderdaad een verrassing zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:24 schreef Nyrem het volgende:
Genoeg camera's op Zeedijk, dus dat tuig zal echt wel gepakt worden.
Zal je zien dat het van die 'nette provincialen' zijn met een borreltje of 10 teveel op.
![]()
Oooja, dus als je uit Polen of Spanje komt ben je eigelijk autochtoon ?quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is Guzman een allochtoon?Hij heeft Spaanse roots toch of zo? Nou ja.. ik heb Poolse, ben ik dan een allochtoon? Denk niet zo zwart/wit
![]()
Waarom? Als je leest dat er in een disco een vechtpartij is geweest, dan vermoed je toch ook niet direct dat het een 'diepere grond kent' dan een stomme ruzie?quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Want het zal wel een diepere grond kennen dan alleen die woordenwisseling.![]()
Dus eigenlijk kan het wel?quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:14 schreef speedfreakssj het volgende:
Toch jammer dat je tegenwoordig niet gewoon iemand verbaal d egrond in kan trappen of getrapt worden ZONDER meteen te gaan meppen of klappen te krijgen.
Doe ik tot nog toe gewoon wel en geen klappen gehad.
Nu ja deze sukkels herkende hem dus wel en zijn hem gaan lopen zieken, is leuk namelijk, een BN-er lastig vallen, uitdagenquote:Op donderdag 17 februari 2005 22:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waarom? Als je leest dat er in een disco een vechtpartij is geweest, dan vermoed je toch ook niet direct dat het een 'diepere grond kent' dan een stomme ruzie?
En ja, hij is vrij bekend. Ik denk alleen dat er ook veel mensen zijn die hem niet (her)kennen als hij in de kroeg zit.
Misschien lees ik er wel overheen, maar waaruit blijkt dat ze hem lastigvielen omdat hij bekend is? Ik word ook wel eens lastiggevallen als ik een biertje zit te drinken, maar ben alles behalve bekend.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:34 schreef milagro het volgende:
[..]
Nu ja deze sukkels herkende hem dus wel en zijn hem gaan lopen zieken, is leuk namelijk, een BN-er lastig vallen, uitdagen
quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Misschien lees ik er wel overheen, maar waaruit blijkt dat ze hem lastigvielen omdat hij bekend is? Ik word ook wel eens lastiggevallen als ik een biertje zit te drinken, maar ben alles behalve bekend.
quote:Volgens de woordvoerster dronk Guzman 's avonds een biertje in een café toen een aantal mensen hem herkende.
...sprak één van de minder tolerante users op Fok!quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:11 schreef MrX1982 het volgende:
Ik dacht dat Nederland altijd te boek stond als tolerant, dat is tegenwoordig ook alleen nog maar een begrip uit een ver verleden![]()
Okquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:50 schreef Verbal het volgende:
...sprak één van de minder tolerante users op Fok!
V.
Ah, ik dacht inderdaad al dat ik het ergens gelezen had, maar kon het niet meer terugvinden. Toch niet goed gekeken dus.quote:
zo denkt men inderdaad... it's sadquote:Op donderdag 17 februari 2005 18:51 schreef janimie het volgende:
[..]
Oooja, dus als je uit Polen of Spanje komt ben je eigelijk autochtoon ?
Ik vraag het me ook af. Ik ken zijn voorstellingen niet zo goed, maar wellicht willen ze hiermee aangeven dat het niet gaat om mensen die zich beledigd voelen naar aanleiding van uitspraken daarin. Dat is in ieder geval wel de eerste aanleiding die me te binnen schoot bij het zien van de topictitel.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:46 schreef milagro het volgende:
begrijp dat racisme alleen niet zo ("De ruzie had volgens De Vente niets met racisme te maken.") hoezo zou het daar dan wel mee te maken kunnen hebben gehad eventueel
wordt er (door de reporter) bedoeld dat het had gekund omdat Guzman Spaans bloed heeft![]()
Dan valt het dus allemaal nog wel mee...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:41 schreef haagse_elfje het volgende:
kheb het gelezen....
hebben ze nu ook al zijn humor eruit geslagen....
quote:Guzman ging zelf matten met politie
Javier Guzman heeft in de nacht van woensdag op donderdag na een vechtpartij ook staan matten met de politie.
De cabaretier kreeg ruzie in een bar op de Zeedijk, die buiten werd voortgezet. Toen de politie arriveerde werd zij geconfronteerd met zeer agressieve Guzman en een vriend. Een ooggetuige vertelde: "Die waren gewoon flink aan het matten onder invloed van drank"
Guzman werd met zijn vriendin in een taxi gezet en gesommeerd weg te gaan en af te koelen. Zijn maat wilde niet vertrekken en werd door de politie gearresteerd. Daarop ontstak Guzman in woede en verliet weer de taxi.
een mens mag hopen.....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:40 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dan valt het dus allemaal nog wel mee...
kom hem eens snel tegen danquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:46 schreef sooty het volgende:
Waardeloze gast. Slechte comedian. Wel eens gezien bij B&vD.
Ik zou 'm ook in mekaar slaan als ik 'm zou tegenkomen.
Ik snap geen hol van dit verhaal. Toen de juten arriveerden was Guzman aan het matten met een vriend van 'm? Ze stonden elkaar op de bek te slaan of zo? Merkwaardige vriendschap...quote:
Wat op zich terecht zou zijn. Caféhoudster belt de pliesie die pas na 10 minuten arriveert (centrum Amsterdam, waar zijn ze?), en vervolgens alleen de ‘slachtoffers’ van de knokpartij aantreft en een standje geeft. Hadden de juten hun luie reet wat eerder uit de bureaustoel gehesen en de kipnuggets terzijde geschoven, dan was het hele zaakje natuurlijk al in een vroegtijdig stadium in de kiem gesmoord, en waren de daadwerkelijke aanstichters in de kraag gevat.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:16 schreef zoalshetis het volgende:
...guzman op het podium die zeikt over het politieoptreden...
A: wat heeft dat met discriminatie te maken ?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:26 schreef Barista het volgende:
[..]
Wat op zich terecht zou zijn. Caféhoudster belt de pliesie die pas na 10 minuten arriveert (centrum Amsterdam, waar zijn ze?), en vervolgens alleen de ‘slachtoffers’ van de knokpartij aantreft en een standje geeft. Hadden de juten hun luie reet wat eerder uit de bureaustoel gehesen en de kipnuggets terzijde geschoven, dan was het hele zaakje natuurlijk al in een vroegtijdig stadium in de kiem gesmoord, en waren de daadwerkelijke aanstichters in de kraag gevat.
En nu jankt ie uit bij mamaquote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Guzman was zelf wellicht ook gewoon aan het knokken en aan het uitdagen. Hij is aangehouden, dus hij zal misschien helemaal niet zo onschuldig zijn als men wil doen geloven. Ik vermoed dat hij gewoon vroeg om een pak rammel en dit ook heeft gekregen.
Ik hoop wel dat hij uit gaat janken bij zijn mama en niet op het podium.quote:
Niks. Verwijs ik ergens naar discriminatie dan? Beter lezen, jurk.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:59 schreef op_dreef het volgende:
[..]
A: wat heeft dat met discriminatie te maken ?
Hulde voor CherrymoonTracks. Hij lost in 1 post het hele zaakje op. Peter R. de Vries kan wel in de VUT. We hebben een nieuwe Sherlock Holmes. Nederland kan weer rustig slapen. De onderwereld schijt nu al alle kleuren. Geef deze man een standbeeld!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Guzman was zelf wellicht ook gewoon aan het knokken en aan het uitdagen. Hij is aangehouden, dus hij zal misschien helemaal niet zo onschuldig zijn als men wil doen geloven. Ik vermoed dat hij gewoon vroeg om een pak rammel en dit ook heeft gekregen.
Snel je quote aanpassen he, zielepoot!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:44 schreef Barista het volgende:
[..]
Niks. Verwijs ik ergens naar discriminatie dan? Beter lezen, jurk.
Och, daar hebben we onze vrome moslim weer.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:56 schreef Youssef het volgende:
Hopen dat ie ervan geleerd heeft en nooit meer een bierjte aanraakt.
Dat is wel erg triest inderdaad.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Snel je quote aanpassen he, zielepoot!
Je hebt hem kennelijk ruim daarvoor al aangepast, lafbek!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:24 schreef Barista het volgende:
Je post aanpassen na een half uur is zichtbaar, newbies. You do the math...![]()
Geregistreerd op: zaterdag 1 januari 2005 @ 17:00quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:24 schreef Barista het volgende:
Je post aanpassen na een half uur is zichtbaar, newbies. You do the math...![]()
Niet zo hypocriet kereltje. Jij begint al meteen te huilebalken dat Guzman niet behoort tot "de echte aanstichters". Is je vinger erg bruin?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:49 schreef Barista het volgende:
[..]
Hulde voor CherrymoonTracks. Hij lost in 1 post het hele zaakje op. Peter R. de Vries kan wel in de VUT. We hebben een nieuwe Sherlock Holmes. Nederland kan weer rustig slapen. De onderwereld schijt nu al alle kleuren. Geef deze man een standbeeld!
Ja, ik wist natuurlijk al lang vantevoren hoe jij ging reageren op mijn opmerking zodat ik op ingenieuze wijze m'n post 'onzichtbaar' had aangepast. God o god, wat val ik hier door de mand. Ik ben helemaal sprakeloos. Denk je lekker bijdehand te zijn, krijg je 2 van die turbobreinen als CherryMoon en op_dreef op je dak, die je genadeloos ontmaskeren. Ik mag nog blij zijn dat ze me niet in elkaar geslagen hebben.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:27 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Je hebt hem kennelijk ruim daarvoor al aangepast, lafbek!
Weet ik veel in welke context jij je oorspronkelijke posts aanpast. Je bent en blijft een flauwe sjoemelaar!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:33 schreef Barista het volgende:
[..]
Ja, ik wist natuurlijk al lang vantevoren hoe jij ging reageren op mijn opmerking zodat ik op ingenieuze wijze m'n post 'onzichtbaar' had aangepast. God o god, wat val ik hier door de mand. Ik ben helemaal sprakeloos. Denk je lekker bijdehand te zijn, krijg je 2 van die turbobreinen als CherryMoon en op_dreef op je dak, die je genadeloos ontmaskeren. Ik mag nog blij zijn dat ze me niet in elkaar geslagen hebben.
Jij bent echt dom, hè?
Was je handjes en reageer eens inhoudelijk!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:33 schreef Barista het volgende:
[..]
Ja, ik wist natuurlijk al lang vantevoren hoe jij ging reageren op mijn opmerking zodat ik op ingenieuze wijze m'n post 'onzichtbaar' had aangepast. God o god, wat val ik hier door de mand. Ik ben helemaal sprakeloos. Denk je lekker bijdehand te zijn, krijg je 2 van die turbobreinen als CherryMoon en op_dreef op je dak, die je genadeloos ontmaskeren. Ik mag nog blij zijn dat ze me niet in elkaar geslagen hebben.
Jij bent echt dom, hè?
Eh, waarop precies?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Was je handjes en reageer eens inhoudelijk!
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:27 schreef Falco het volgende:
Aaah wat verschrikkelijk hypocriet van ons aller Javier. Hopelijk betekent dit het einde van zijn carriere. Ik vond zijn shows wel aardig, maar niet geniaal overigens, maar met dit soort acties (vechten tegen de politie is wel een van de domste dingen die je kan doen) verbrui je het echt helemaal. Nu is het ook logisch waarom hij twijfelde of hij wel aangifte zou gaan doen. Elk normaal mens zou na in elkaar getrimd te zijn aangifte doen namelijk....
Ja hè, maar zijn er nou nog beelden van die vechtpartij uitgezonden?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goh, leuk die smileys van je![]()
![]()
![]()
Ok, mooi verwoord Falco, maar ik ben benieuwd of jij weleens stomdronken bent geweest...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:27 schreef Falco het volgende:
Aaah wat verschrikkelijk hypocriet van ons aller Javier. Hopelijk betekent dit het einde van zijn carriere. Ik vond zijn shows wel aardig, maar niet geniaal overigens, maar met dit soort acties (vechten tegen de politie is wel een van de domste dingen die je kan doen) verbrui je het echt helemaal. Nu is het ook logisch waarom hij twijfelde of hij wel aangifte zou gaan doen. Elk normaal mens zou na in elkaar getrimd te zijn aangifte doen namelijk....
Bekende personen komen volop in het nieuws als ze stomdronken gaan vechten. Jij, ik en Falco niet als we stomdronken gaan knokken.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:24 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ok, mooi verwoord Falco, maar ik ben benieuwd of jij weleens stomdronken bent geweest...
ik ging altijd lief slapen danquote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
In de inmiddels vrij uitgebreide serie keren-dat-ik-stomdronken-was ben ik nog nooit met iemand gaan vechten, laat staan met de politie.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:36 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ging altijd lief slapen dan
als je geen agressie in je hebt, komt het er ook niet uit, hè, als de remmen weg zijn door alcohol.
Ok, ben jij ook een bn'er dan?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bekende personen komen volop in het nieuws als ze stomdronken gaan vechten. Jij, ik en Falco niet als we stomdronken gaan knokken.
Als jij me kent wel.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:44 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ok, ben jij ook een bn'er dan?
Respect voor Albert Verlinde, hij is beter dan goed...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:01 schreef chantaldominique het volgende:
maarja albert verlinde had daar ''gelukkig'' ook al commentaar op.
Ik ken je niet, waar zou ik je van moeten kunnen kennen?quote:
Geen idee, ik ben dan ook geen BN'er naar mijn idee.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ik ken je niet, waar zou ik je van moeten kunnen kennen?
Maar als dit allemaal klopt, dan zou dat best weleens het einde van Guzmans' loopbaan kunnen zijn toch?
Is dat de maatstaf voor jou?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ver geschopt? Als hij nu van het toneel zal verdwijnen, dan heeft over 'n jaar niemand het meer over Guzman. Zijn shows worden over 30 jaar ook vast niet herhaald op de publieke omroep.
Als ik stomdronken ben, zijn mijn acties nog steeds mijn verantwoordelijkheidquote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:24 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Ok, mooi verwoord Falco, maar ik ben benieuwd of jij weleens stomdronken bent geweest...
Cool...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Als ik stomdronken ben, zijn mijn acties nog steeds mijn verantwoordelijkheid.
Precies!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:11 schreef Falco het volgende:
Als ik stomdronken ben, zijn mijn acties nog steeds mijn verantwoordelijkheid.
waar ken je hem van dan?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik ken Javier een beetje, hij is echt ok...
Van het uitgaan in A'dam...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:34 schreef chantaldominique het volgende:
[..]
waar ken je hem van dan?
Nou dat valt allemaal wel mee, Doc, de reacties veranderen omdat men nu een heel ander verhaal te lezen krijgt dan de woordvoerders van Guzman ons voorschotelde.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:45 schreef Doc het volgende:
De feiten:
Eerst heeft Guzman heeft klappen gekregen nadat-ie bijdehand heeft lopen doen tegen de verkeerde personen.
Daarna Guzman heeft lopen matten (kan ook alleen met woorden zijn geweest) tegen de politie.
Het ziet er dus naar uit dat Guzman nog vrij pssig was dat de politie (veel) te laat aan kwam zetten - iets wat je hier op het forum ook nog wel eens hoort - en tegen de politie te keer is gegaan.
Wat ik hier vervolgens als reacties lees lijken meer gebaseerd op de sympathie dan wel antipathie die men volet voor Guzman en gaan mijns inziens niet echt meer over het gebeurde ...
Mijn idee hier over: Guzman was om te beginnen niet zo slim verbaal de verkeerde mensen op te fokken. Je weet dat je dan klappen kan krijgen zeker als er drank in het spel is. Niet netjes, maar "its part of the game" als je mensen loopt te stressen in zo'n situatie (een maat van mij maakte er ook een sport van om mensen verbaal te stressen in cafees, met name in yuppen tenten - erg leuke avonden maar af en toe was het wel effe uitkijken). Achteraf ruzie maken met de politie? Ook niet bepaald slim, maar de politie kunnen ook een stel zeikerds zijn die het liefst 10 minuten na de feiten aan komen fietsen...
het is allemaal 1 pot natquote:Op zondag 20 februari 2005 13:35 schreef chantaldominique het volgende:
emilio (zijn broertje) vind ik persoonlijk veell spontaner dan javier.
quote:Op zondag 20 februari 2005 14:21 schreef HarigeKerel het volgende:
Ook in yuppen cafe's moet je erg goed uitkijken... in cafe Wildschut zat bv Sam Klepper altijd te chillen
En Willem Holleeder kan ook wel gewoon doorgaan voor een fiscalist... en daar zou ik geen ruzie mee willen![]()
Dat er mensen in het begin van het topic ook riepen dat het typisch zinloos geweld was - en zelf "een aanval op het vrij woord" (quote:Op zondag 20 februari 2005 14:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou dat valt allemaal wel mee, Doc, de reacties veranderen omdat men nu een heel ander verhaal te lezen krijgt dan de woordvoerders van Guzman ons voorschotelde.
Als zij meteen dat gemat met de politie en het feit dat Guzman zelf ook een flinke slok op had erbij hadden vermeld was het wat anders geweest.
Dat ik bijvoorbeeld Guzman een mega eikel vind, was al bekend, maar dat deed niets af aan het feit dat ik iemand in elkaar timmeren omdat hij reageert op opmerkingen van hun kant, uitermate laf vindt, zelfs als het een eikel betreft
Maar eerst lezen dat iemand zelf 'rustig' een bierte zat te drinken en toen zomaar in elkaar getrimd is, ms wel voorgoed zijn gehoor beschadigd en dan lezen dat iemand zelf ook flink hem had zitten en eerst een hele poos, na al dan niet verbaal gemat met de politie, op het politiebureau heeft doorgebracht, tja.....
Ik zag een compleet overstuur en zwaar bloedende (en dove) Javier voor me, die zwaar aangeslagen, letterijk en figuurlijk, bij zat te komen na ziekenhuisopname van een traumatische ervaring, i.e. zinloos geweld, zo kwam die eerste berichtgeving op me over.
Nu krijg je , door het achterhouden van een en ander in 1e instantie, een ander beeld, en wel een gewone ordinaire matpartij, waar er ws 2 vechten én ook 2 schuld hebben, en wordt Javier ineens een stuk minder zielig.
Of nee, juist meer
Ik eigenlijk ook niet, misschien kan Javier er wat mee...quote:Op zondag 20 februari 2005 17:48 schreef Falco het volgende:
Ik weet eigenlijk niet waarheen je wilt met die uitspraak, maar goed.
De buren. Die hebben ook de kinderen ontzet...quote:Op maandag 21 februari 2005 19:00 schreef milagro het volgende:
en heeft de ex de politie gebeld, zoiets.
zo te lezen behoor jij ook helemaal niet tot zijn doelgroep..quote:Op maandag 21 februari 2005 19:00 schreef milagro het volgende:
Nou Javier ontkent alles (zijn dubieuze rol in het geheel), hij is slechts slachtoffer, en op een vreselijke manier in elkaar geslagen.
Kortom , de politiewoordvoerder heeft gelogen tegen RTL Boulevard.... right.
Er is daar, bij RTL B, ook een email binnen gekomen dat Guzman tot 2 keer toe het huis van zijn ex is uitgezet door de politie vanwege huiselijk geweld, onder de ogen van zijn 2 kinderen.
Meubilair aan gort geslagen, ex klappen gekregen, de tweede keer stond hij stomdronken voor de deur te tieren en te doen en heeft de ex de politie gebeld, zoiets.
Nu is dat natuurlijk een email maar ik heb al eerder zoiets gehoord, dat meneer een zeer kort lontje heeft, meestal onder invloed van drank en dat dan richting ex.
Ik wist niet eens dat hij 2 kinderen had?!
Ja, ik moet die gozer niet, ik vind zijn grappen niet leuk, nooit, en er komt buiten de shows , de keren dat ik hem gezien heb, geen zinnig woord uit.
En, en dat zal men ms onzinvinden om iemand daarom niet te moeten, maar zijn ogen staan raar, hij heeft geen okay ogen.
Zijn uitstraling is mij niet sympathiek dus.
Maar bij de eerste versie vh verhaal vond ik het niettemin mega laf om met zijn drieen of vieren (dat veranderde ook nog eens) 1 iemand om een paar bijdehandte woorden in elkaar te beuken, ook als het Guzman is
Alleen blijkt het dus heel anders in elkaar te zitten, al beweert Guzman van niet, de politie beweert van wel, er heeft volgens hen gemat plaats gehad tussen Guzman en de politie.
Maar goed, Guzman gaat alsnog een klacht indienen, ziet zijn carriere onder hem vandaan glippen en komt dus deze week uitleg geven bij RTL Boulevard.
Op dat punt moet ik die Guzman wel gelijk geven, maar dat had hij zich bij netwerk misschien ook wel over zich uitgeroepen. Want als hij inderdaad uit gaat, dan zijn er zat gasten die hem gaan uitproberen en hij is heus niet de enige nederlander die wel eens uitgeprobeerd wordt en zeker wanneer er alcohol in het spel is.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:57 schreef op_dreef het volgende:
Wat een dramaqueen zeg!
Mijnheer zat vanavond bij Netwerk het slachtoffer uit te hangen en stelde vurig dat hij nooit meer in een cafe of uitgaansgelegenheid komt. Goede zaak, want er lopen al genoeg agressors rond in het uitgaansleven.
heb je er nog blauwe plekken van?quote:Op woensdag 23 februari 2005 08:46 schreef PM-girl het volgende:
Sta nog op de foto met Javier.......![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2005 08:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
heb je er nog blauwe plekken van?
quote:
''Javier Guzman niet zo lief''
Bron: Algemeen Dagblad
Cabaretier Javier Guzman is afgelopen dagen meer onder vuur komen te liggen. Naast zijn arrestatie wegens openbare dronkenschap, belediging en mishandeling van politie-agenten, zijn er nu ook berichten dat de grappenmaker in zijn vrije tijd allerminst grappig in de weer is in huiselijke kring.
RTL Boulevard meldde deze week dat er bij Javier Guzman sprake is van 'een gewelddadig verleden'. Zo zou hij meerdere keren zijn voormalige vrouwelijke partner hebben geslagen. Die beaamde dat desgevraagd tegenover Boulevard, maar deed er vervolgens op dringend advies van haar advocaat het zwijgen toe. Wel zou de vrouw een zaak tegen Guzman hebben aangespannen omdat de cabaretier weigert alimentatie te betalen. Ook zou de cabaretier consequent ontkend hebben vader te zijn van een kind, dat volgens RTL Boulevard door zijn voormalige partner tegen de dronkemansuitbarstingen van Guzman aan de deur werd beschermd.
Albert Verlinde: ,,Beau van Erven Dorens, die samen met Javier Guzman rollen heeft ingesproken voor de film Garfield, heeft hem uitgebreid gesproken. In dat gesprek gaf hij inderdaad toe dat er sprake was van conflicten thuis, waaraan de politie te pas moest komen. Maar dat lag voornamelijk aan haar.'' Volgens Verlinde heeft RTL Boulevard ook telefoonnummers van anderen die de onenigheid tussen Guzman en zijn ex beamen.
Guzman, kind van een Spaanse vader en Nederlandse moeder, deed er, tot gistermiddag, het zwijgen toe. In het programma Netwerk zei de cabaretier gisteravond dat hij en zijn broer Emilio eerst binnen en vervolgens buiten de nachtbar San Francisco op de Amsterdamse Zeedijk inelkaar werden geslagen door vijf man die het op de grappenmaker hadden gemunt. Toen de politie ter plekke kwam ontstond een handgemeen toen agenten Emilio wilden arresteren. Hierop reageerde Javier 'zeer heftig geëmotioneerd'. Die reactie werd volgens de cabaretier voor dronkenschap gehouden. Na enige uren op het politiebureau te hebben doorgebracht zijn de broers zelfstandig naar het ziekenhuis gegaan, waar onder meer een hersenschudding bij Javier en kneuzingen bij diens broer werden geconstateerd.
Vanavond zal Guzman - die bij enkele cabaret-collega's bekend staat als een agressieve persoonlijkheid die, kennelijk onder invloed van drank, buiten het podium mensen diep kan beledigen of zelfs te lijf kan gaan - in RTL Boulevard een weerwoord geven. Op 28 februari zal de cabaretier zijn voorstellingen hervatten.
Het stelt het hele verhaal 'van een onschuldig cabaretier'wél in een ander daglicht, maar ik snap niet zo waarom er zo gegraven wordt in het prive-leven van Guzman. Hij is op zijn bek geslagen om een woordenwisseling (dat is niet uitzonderlijk, ik kan er over meepraten) en hij heeft aangifte gedaan en zou het misschien verwerken in zijn shows.quote:
Wat ik pas schreef over die foto, die is genomen op het festival tomaat 2004, van de SP wel te verstaan....quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
overigens beter als deze gesouffleerde pvdaslet minder kaarten gaat verkopen.
dat maakt iets goed?quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:47 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat ik pas schreef over die foto, die is genomen op het festival tomaat 2004, van de SP wel te verstaan....
je mag vinden/zeggen wat je wil, alleen geef ik aan dat de naam pvdaslet niet helemaal klopt!quote:
ik ben een kritisch mens en ook tegenstanders beluister ik goed eer ik oordeel. ik vind hem in zijn shows metname een pvdaslet. dat ie ook heult met sp, tsja...zeg wat deed jij daar eigenlijk?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
je mag vinden/zeggen wat je wil, alleen geef ik aan dat de naam pvdaslet niet helemaal klopt!![]()
foto's maken met BN'ers! (en muziek luisteren etc.)quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben een kritisch mens en ook tegenstanders beluister ik goed eer ik oordeel. ik vind hem in zijn shows metname een pvdaslet. dat ie ook heult met sp, tsja...zeg wat deed jij daar eigenlijk?
en vertel eens, welke bn'ers waren er allemaal?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:13 schreef PM-girl het volgende:
[..]
foto's maken met BN'ers! (en muziek luisteren etc.)
lache zeg! een heuse bngroupie.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:23 schreef PM-girl het volgende:
Wel erg offtopic, maar ok,degenen die ik naast me of mijn medebezoekers op de foto heb gevangen?
- Javier Guzman
- Jan Douwe Kroeske
- Agnes Kant
- Jan Marijnissen
- Ali B.
- Bob Fosko
- Chiel Montagne
- aantal kamerleden (o.a. remi poppen, jan de wit)
ok, nu weer ontopic!
als niet alle muziek tof is, moet je wat op zo'n dag (en met name als je niet als een fanatiekeling alle lezingen op de eerste rij wil bijwonen)quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lache zeg! een heuse bngroupie.
Pffff zelfmoord plegen vind ik zo not done, wordt dan gangster of terrorist, maak jezelf in ieder geval nuttig.quote:Op woensdag 23 februari 2005 20:14 schreef haagse_elfje het volgende:
zag hem bij RTL Boulevard ging hij ff uithuilen bij kwalbert verlinde...
ik zou zelfmoord plegen als ik hem was....Javier
De media zanikt, en daardoor gaat Guzman zielig lopen lullen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:25 schreef fratsman het volgende:
Heeft ie nou onderhand alle nieuws- en showbizzprogramma's gehad met z'n gezanik?
Guzman slaat terug!quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:32 schreef JohnDope het volgende:
De media zanikt, en daardoor gaat Guzman zielig lopen lullen.
Heeft niemand dat joch ooit geleerd dat je moet stilzitten als je geschoren wordt?quote:Cabaretier Guzman sleept A.D. voor rechter over mishandelen kind
Javier Guzman, de cabaretier die samen met zijn broer op de Amsterdamse Wallen in elkaar geslagen zou zijn, pikt het niet meer! De man, die volgens de Amsterdsamse politie stomdronken was op zijn avondje uit in hoofdstedelijke hoerenbuurt en een nacht in de cel belandde omdat hij zich tegen de politie keerde toen die poolshoogte kwam, stapt naar de rechter. Hij is het zat dat dat hij wordt afgeschilderd als een dronkenlap die ook nog eens de moeder van zijn negen maanden baby slaat," zo zegt hij in Metro.
Een vriendin van Guzman, die tijdens het interview met Metro toevallig aanwezig is, zegt: "Ik heb 2,5 jaar een relatie met Javier gehad.Dat is niet makkelijk kan ik je vertellen. Maar hij is eerlijk en geen slecht mens.Die verhalen over vrouwen slaan zijn gewoon niet waar.Natuurlijk is hij af en toe een eikel maar dit is de
grootste bullshit ever. Schrijf dat maar op.
Guzman::"Het AD zegt dat mijn ex dat heeft gezegd.Maar dat is helemaal niet zo.We konden heftig ruzie hebben,welk stel heeft dat niet?Meer is het niet."
"Ze is nu negen maanden.Een prachtige dikke baby,een mooi lief meisje.Ze kan al kruipen maar alleen achteruit. Dat frustreert haar, vooral wanneer ze iets wil pakken dat voor haar ligt. Ik heb altijd aan journalisten verteld dat ik een dochter heb maar had liever niet dat ze dat opschreven, da ’s privé en heeft weinig met
mijn werk te maken.
Nu wordt het gebracht als groot nieuws.Het heeft mij verbaasd hoe verhalen hun eigen loop nemen.Ik wil dat het AD dat artikel gaat rectificeren terwijl ik geen idee heb hoe je dat moet aanpakken.Ik ben cabaretier,heb geen mediatraining gehad.Die aandacht van de media was zo massaal dat ik de regie kwijt was. Dit is dan ook het laatste interview wat ik hierover geef.
Bron.
quote:Ze is nu negen maanden.Een prachtige dikke baby,een mooi lief meisje.Ze kan al kruipen maar alleen achteruit. Dat frustreert haar, vooral wanneer ze iets wil pakken dat voor haar ligt.
als je niet zo grappig bent dan moet je wat om toch in de publiciteit te komen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:20 schreef milagro het volgende:
ja joh guzman , iedereen is het allemaal allang weer vergeten (lees : jou vergeten) rakel je het zelf allemaal maar weer eens op
Zekers.quote:
Dan weten we wat er aan de hand is..quote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:39 schreef ilona-scuderia het volgende:
Shownieuws meldde dat ie of een burnout heeft of in een afkickkliniek in het buitenland zit...
quote:Javier Guzman zegt theatertournee af.
Javier Guzman zegt zijn voorstelling Ton Zuur wegens gezondheidsredenen voor de rest van het seizoen af. Een nadere toelichting hierop wilde zijn impresariaat vrijdag niet geven. Naar verwachting zal Guzman in september zijn tour hervatten.
Guzman kwam eerder dit jaar in het nieuws nadat hij en zijn broer in Amsterdam waren mishandeld. De cabaretier werd daarbij opgepakt door de politie omdat hij zich zou hebben misdragen. Omdat zijn impresariaat wel de mishandeling, maar niet zijn arrestatie bekendmaakte, ontstond twijfel over Guzmans slachtofferrol. Later legde Guzman uit dat hij "in alle staten was" toen de gearriveerde politie niet achter de daders aanging, maar zijn broer in de boeien sloeg.
Guzman liep bij het incident kneuzingen en een hersenschudding op. Ook toen moest hij voorstellingen afzeggen. Of het schrappen van de voorstellingen voor dit seizoen met de mishandeling te maken heeft, is niet bekend. Het impresariaat weigert hierop in te gaan.
dead serious. die gast is gewoon een alcoholist met hele nare trekjes. de reden dat ie zo tekeer is gegaan bij de "mishandeling' (quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:57 schreef rubbereend het volgende:
is dat serieus of netzoiets als al die geruchten die rondgingen toen Hans Teeuwen een tijdje niet meer het theater in ging?
ja, maar dat is niet de media.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:44 schreef rubbereend het volgende:
hebbie ook een bronnetje?
uiteraard, denk ik. het is een heel zielige jongen die al teveel credits heeft gehad met zijn domme linkse geneuzel. hij is een populist en zal rechtse grappen maken zodra ie merkt dat het tijd is. vies neppertje, kan niks, doet niks en is beter af in het land van zijn vader. roembasaja.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:50 schreef rubbereend het volgende:
oke. maar daar zal het dus binnenkort ook wel naar lekken
jij wel. veel pvda-ers met jou. het is een smerig vies ventje met losse handjes. kan ik al niet meer lachen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:59 schreef rubbereend het volgende:
ik moet wel om hem lachen op het podium
quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij wel. veel pvda-ers met jou. het is een smerig vies ventje met losse handjes. kan ik al niet meer lachen.
lees jij ff snel het topic door dan. of ga je dit tegen de helft die gereageerd heeft zeggen? of doe je dit omdat je geen woorden meer hebt?quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:04 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Je zit in SHO, ik zeg het maar even.![]()
neequote:Op donderdag 19 mei 2005 00:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lees jij ff snel het topic door dan.
neequote:of ga je dit tegen de helft die gereageerd heeft zeggen?
quote:of doe je dit omdat je geen woorden meer hebt?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |