Dingen zijn hier niet geaccepteerdquote:Op woensdag 9 februari 2005 17:59 schreef Xilantof het volgende:
2 is wel geinig Pdehoog!
en verder is dit natuurlijk gewoon zo;n ding.
dan is het toch gewoon zo'n ding als jij daar blij van wordtquote:Op woensdag 9 februari 2005 18:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dingen zijn hier niet geaccepteerd
Terugvindpostjes wel
Het dingquote:Op woensdag 9 februari 2005 18:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
dan is het toch gewoon zo'n ding als jij daar blij van wordt
Zie je dat niet eens? Tsss...quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:05 schreef exile0000 het volgende:
Wat is het verschil tussen de twee foto's?
Thanks. Ik kwam hem tegen achter een boerderij op een landweggetje, achter een hek en 600 struiken.quote:
Het is wel een hele lastige inderdaad. Ik heb inmiddels wel een idee, maar moet nog even wachten totdat ik het kan uitvoeren. Ben benieuwd of het zal lukkenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 05:24 schreef Xilantof het volgende:
rust, ik kan er nogsteeds mijn kop overbreken
ik weet het (nog) niet...
Mee eensquote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:40 schreef stil het volgende:
PdeHoog ik vind deze nog het mooist van de foto's die je geplaatst hebt qua rust:
http://www.pbase.com/pdehoog/image/33391543/original
of die van d pesoon liggend in het gras
Ik persoonlijk vind deze toch nóg rustigerquote:
ik vind ook de eerste wat meer rust uitstralen bij de tweede zit ik ongeduldig te wachten of zo nog verder het beeld inkomt drijvenquote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:53 schreef Schanulleke het volgende:
Nou, aan mijn ideetje nog niet toegekomen, maar wel nog 2 dingetjes gevonden.
Welke vinden jullie het rustigst?
1/
[afbeelding]
2/
[afbeelding]
Het concept is leukquote:Op zondag 13 februari 2005 15:37 schreef Puckzzz het volgende:
Nou ik weet niet of het wat is hoor. Maarja ik ben volledig inspiratieloos op dit onderwerp
"Meditatie"
[afbeelding]
quote:Hij is te druk Puckzzz....
- je achtergrond leidt ontzettend af
- de hoek waaronder de foto is genomen vind ik iets te hoog (wat lager bij de grond was beter geweest denk ik)
- hij is niet helemaal scherp
- en de kaarsjes zijn overbelicht...ik zie geen vlammetjes meer.
Mooi dekbedovertrekquote:Op zondag 13 februari 2005 16:29 schreef Puckzzz het volgende:
Okee, ik zal straks nog eens kijken. Die achtergrond he? Zou een creme/lichte achtergornd beter zijn? dit is btw een dekbedovertrek![]()
Misschien alleen lichte achtergrond en wierrook?
Meer lampen zou ook geen kwaad kunnen iddquote:Op zondag 13 februari 2005 16:40 schreef Bowiefan het volgende:
Doe alleen wat meer lampen aan, dan hoef je niet zo hoog in je iso te gaan zitten en dan komen die kaarsjes er ook beter uit denk ik
Hoezo? Ik heb wel wat gelevelled ja, iets meer contrast en wat met de curves gespeeld. Iets te overdreven?quote:Op zondag 13 februari 2005 20:11 schreef PdeHoog het volgende:
Hij is GAAF puckzzz.
Hij lijkt alleen gephotoshopped?
Dat oosterse logo geeft wel een bijzonder gave finishing touchquote:Op zondag 13 februari 2005 20:40 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb me suf gestreken op dat rotdingen ik haat strijken het is wederom een dekbedovertrek
![]()
[compleet nutteloze en offtopique post]quote:Op zondag 13 februari 2005 20:40 schreef Puckzzz het volgende:
en ik haat strijken het is wederom een dekbedovertrek![]()
Dat is ook de bedoeling. De eerste dag gaan alle kleinkinderen mee, de tweede dag blijven ze thuis en gaan wij lekker etenquote:Op zondag 13 februari 2005 21:22 schreef Bowiefan het volgende:
Aeolus, jaren geleden geweest is wel leukalleen meer voor kinderen, leerzaam, technisch doe museum, lekker zelf klooi'n dus.
Het is een crop uit een veel grotere foto, maar mijn lief wil niet in bikini op het forum en daar kan ik goed inkomen, dus dat valt dan af.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:36 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
ik vind ook de eerste wat meer rust uitstralen bij de tweede zit ik ongeduldig te wachten of zo nog verder het beeld inkomt drijven
quote:Op zondag 13 februari 2005 21:07 schreef Bowiefan het volgende:
gewoon je ff niks van die P aantrekken puckzzz (ook een OMdreamteammember zit er wel eens naast) en die eerste nog een keer maken alleen dan meer licht in de kamer (en de camera iets lager)
Tja, ik kan hem helaas niet overdoen, zo kwam het voor de lensquote:Op zondag 13 februari 2005 22:29 schreef Schanulleke het volgende:
1 vind ik het leukste idee, maar komt imho beter over zonder huizenrij in de achtergrond.
Deze vind ik veel beter puckzz! Mooie rustige kleurtonen...quote:Op zondag 13 februari 2005 20:04 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb helaas de ruimte niet gehad (de zolder is gewoon te klein) om dat met die wierrook te realiseren. Wel heb ik nu deze gemaakt die ik best wel redelijk vindt...
[afbeelding]
Ik herkende het al niet...quote:Op zondag 13 februari 2005 22:54 schreef CompuMess het volgende:
[..]
foto's zijn overigens op de Willibrordusstichting gemaakt
Ik vind de eerste de mooiste, maar net niet whoepie.quote:Op zondag 13 februari 2005 22:21 schreef CompuMess het volgende:
Een rustige poging dit keer...
[afbeelding]
[1]
[afbeelding]
[2]
Dit persoon was bij leven ook al rustig...
[afbeelding]
[3]
Sepia variant van deze langzame broeder
Eigenlijk triest dat het zo grappig isquote:Op zondag 13 februari 2005 22:57 schreef Bowiefan het volgende:
ik doe altijd liefen ik heb er lekker 2, en meer lenzen
en ik vind die eerste nog steeds mooier, maar dan moet die wel ff over gedaan worden.
@cm: ik vind ze allemaal niet echt rust uitstralen, de funnyfactor van die laatste 2 is wel weer leuk
over funnyfactor gezproken.... ik stuur (voorlopig) deze maar in....
[afbeelding]
Met al die open instellingen van tegenwoordig is het vrij gemakkelijk om binnen te lopen. en als FOTTER val je daar toch niet echt op...quote:Op zondag 13 februari 2005 23:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik herkende het al niet...
Werk je daar, of gewoon 'brutaal' naar binnen gelopen?
Ik ging daar als kind altijd naar de kinderboerderij kijken.
Is dat zo moeilijk dan, om een betere OM te hebben? ;+quote:Op zondag 13 februari 2005 22:34 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg...doe eens lief ik heb trouwens een betere OM dan jij.
quote:Op maandag 14 februari 2005 22:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Is dat zo moeilijk dan, om een betere OM te hebben? ;+
* PdeHoog kijkt eens naar de titel van dit topicquote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:15 schreef Puckzzz het volgende:
Hey, Slowchatten doen jullie maar in het daarvoor bestemde topic! oeh ik zou best een goede mod kunnen worden![]()
Da's mooi te laat dan!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
#3 meditatie alleen vriendje wil liever niet dat ik foto’s van mezelf op internet zet![]()
[afbeelding]
opgelost...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:14 schreef stil het volgende:
ik zag een kruisje.
Ik vind er wel rust vanuit stralen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:13 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik zit aan deze te denken (ja, het is archief)
Wat denken jullie?
[afbeelding]
Ow sorry, kennelijk heb je iets gemist.quote:Op woensdag 16 februari 2005 06:46 schreef elcastel het volgende:
Kunnen we de inleverdatum niet iets/veel vervroegen ? Ik kan het prijzengeld goed gebruiken namelijk. Ik kwam gisteren met mijn wishlist (voor dit jaar) over de 2500 ¤ heen, ik heb het winkelmandje maar snel weer geleegd voor ik de verkeerde knop indruk..
De eerstequote:Op woensdag 16 februari 2005 22:07 schreef Puckzzz het volgende:
Nou mijn soeppie dan maar:
[afbeelding]
[afbeelding]
En???
VRIEND !!!quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:01 schreef k_man het volgende:
Ow sorry, kennelijk heb je iets gemist.
Er is al afgesproken dat ik deze maand win.
Je klok staat stil...quote:
quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:07 schreef Puckzzz het volgende:
Nou mijn soeppie dan maar:
[afbeelding]
[afbeelding]
En???
quote:- Probeer fotosoepen zoveel mogelijk te beperken, dit is een fotowedstrijd, geen Fotosoep-wedstrijd.
Shit, ik bedenk me nu dat ik had moeten verkondigen dat het softfocus was en met opzet...quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:36 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind het niet storen. En het zwart wit vind ik in dit geval wel erg leuk, mooier dan kleur denk ik.
Inkoppertje he?quote:Op donderdag 17 februari 2005 08:38 schreef exile0000 het volgende:
[..]
[..]
Grapje, de eerste is mooier, maar er mag wel wat meer licht bij die achtergrond wat mij betreft.
Jij, jij ...... CHEATER !!!!quote:Op donderdag 17 februari 2005 12:44 schreef American_Nightmare het volgende:
... Ik heb zelf aan elk van mijn wedstrijdplaten wel wat geshopt in het verleden.
Of daken van auto's afhaaltquote:Op donderdag 17 februari 2005 12:52 schreef Puckzzz het volgende:
Ja ik vind dit eigenlijk ook een beetje hetzelfde als levelen.
Met levelen krijg je soms ook een heel andere foto en dat is in principe ook soepen.Wanneer je naar het origineel kijkt en naar deze dan is het verschil ook minimaal vind ik.
Het wordt een ander verhaal wanneer je complete mensen wegpoetst, achtergronden vervangt etc.
quote:
Heb je mijn post wel goed gelezen? Ik soep absoluut nix weg...ik voeg alleen een heel subtiel lichtvalletje toe. Is dat nou zo erg?quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:18 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Of daken van auto's afhaalt
Ik knutsel veel aan mijn gemaakte foto's, behalve bij deze fotowedstrijd.
Buiten contrast, soms wat scherpte, een crop, een kader en de kleur.
Dit zijn lichte veranderingen die een goeie ontwikkelcentrale ook doen, en dus zeker geen dingen weg soepen...
Het maakt me ook niet uit, al zet je er wel een wegbewijzering bij (ik denk niet dat iemand dat merkt nl)quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:59 schreef elcastel het volgende:
Lijkt me dus totaal niet hinderlijk en als hij er nou zin in heeft ..... ik zou me meer zorgen maken als er opeens een wegbewijzering bijstaat, met een adelaar erop, o.i.d.
tx. En toch vind ik het origineel verbleken bij mijn herinnering aan de echte scene. Het doorzichtige blauwe water terplekke was gewoon WAUW.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:25 schreef luap het volgende:
@Sharkbait, ik heb ook een botenfoto... helaas iets minder fraaie kleuren.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:59 schreef elcastel het volgende:
Lijkt me dus totaal niet hinderlijk en als hij er nou zin in heeft ..... ik zou me meer zorgen maken als er opeens een wegbewijzering bijstaat, met een adelaar erop, o.i.d.
Klopt. Ik zal het even uitleggen. Dit was mijn ultieme rustmoment (op de valreep) van het jaar 2004. Ik kan nu wel een foto van een graf gaan maken (overwogen) of van een slapende hond, maar ik weet zeker dat de foto dan minder goed wordt. En aangezien het gewoon toegestaan is om archiefmateriaal in te zenden, kies ik voor deze foto. Ik weet dat ik in het verleden geprotesteerd heb tegen archiefmateriaal, maar waarom zou ik mezelf kansen ontnemen, door hier een of andere principekwestie van te maken?quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:52 schreef k_man het volgende:
Goh en dan levert uitgerekend American_Nightmare een archieffoto in....
Nee hoor. Als ik met m'n vriendengroep discussie heb over naar welk cafe we gaan; iedereen wil naar cafe a en ik naar cafe b, dan ga ik niet boos op de stoep zitten als we naar cafe a blijken te gaan.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:38 schreef k_man het volgende:
Oftewel; de hypocrisie ten top.
Ik wil van jou dus nooit meer gezeik horen over archieffoto's.
In dit geval maakt het niet veel uit, omdat de foto met of zonder dak even mooi is, alleen waarom jij de gesoepte versie hebt ingestuurd weet ik niet, die andere was echt goed genoeg IMHOquote:Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik begrijp echter dat mijn inzending niet mee mag doen, omdat ik het dak heb weggepoetst?
Mits je de kennis hebt om dingen aan te passen, jij weet net zo goed als ik dat niet iedereen die kennis reeds bezit.quote:Allereerst wil ik zeggen dat ik het hier niet mee eens ben. Het is in de wereld van de fotografie de normaalste zaak van de wereld om foto's aan te passen (met als uitzondering journalistieke foto's).
Nogmaals ik denk dat juist deze regel de wedstrijd zo leuk maakt en waarbij je dus vooraf moet gaan nadenken over jou perfecte foto en niet achterafquote:Ik zou het belachelijk vinden als deze regel er doorgedrukt wordt, omdat een mod op z'n strepen gaat staan (niet zeggende dat dat op het moment zo is) dus ik stel een poll voor om deze regel te 'checken'.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:17 schreef Shark.Bait het volgende:
Hoi ik wil mee voetballen, mag dat?
Hoi, ik voetbal nu al een tijdje mee, maar die ik wil alleen dat onervaren spelers voeballen in de nationale kampioenschappen, die ervaren spelers laat je maar thuis.
Ehm... Tja, ik vind ervaren voetballers toch wel beter voetballen dan die nieuwelingen, dus daarom zet ik ze maar in. Ik heb me bedacht.
Oja, ik heb mijn prof voetballers wel volgepompt met drugs, amfetamines en steroiden, dat is toch goed? En anders veranderen jullie de regels toch ff voor mij. Toe?
Die fotosoepregel hebben we al heel lang geleden opgesteld. Oorspronkelijk wilde de goegemeente hem nog strakker hebben, maar dat zou traditionele fotografen in het nadeel stellen omdat je dan hele dure afdrukken moet bestellen waarbij in het lab alle correctiemogelijkheden uitgezet moeten worden.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zou het belachelijk vinden als deze regel er doorgedrukt wordt
quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:20 schreef Ouwesok het volgende:
Verdere discussie over de regelgeving lijkt me dan ook behoorlijk overbodig.
De enige reden was eigenlijk omdat ik deze goed had nabewerkt en de versie met dak nog niet.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:09 schreef dubbellu het volgende:
[..]
In dit geval maakt het niet veel uit, omdat de foto met of zonder dak even mooi is, alleen waarom jij de gesoepte versie hebt ingestuurd weet ik niet, die andere was echt goed genoeg IMHO[/url]
Uiteraard kunnen we overal over discuszeuren, alleen niet over die fotosoepregel.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geen discussie mogelijkMaar dit is toch een forum
Daar moet je toch kunnen discussieren
ok, ok....heeeeeeeeeeeeel flauw. Ik heb te weinig gefokt vandaag
Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvraag: waarom doe je eigenlijk nog meeJe bent het met geen enkele regel eens en je wilt maar alles veranderen en aanpassen
[/sub]
Nou, op naar tweakers danquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Jullie kunnen een voorbeeld nemen aan de tweakers-wedstrijd 2004. Prima regels aldaar. Geen kaders, photoshoppen wat je wil en geen archiefmateriaal. Zo behoort een fotowedstrijd eruit te zien (over archiefmateriaal valt te twisten wmb).
Als je het hier allemaal zo onder je niveau vind......wat doe je hier dan in godesnaam nogquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).
Door dit soort regels hou je altijd hetzelfde kliekje wat meedoet, wat vervolgens een pea4fun punten gaat geven omdat het proces van totstandkoming van de foto in het slowchattopic zo grappig was, of omdat ze altijd zo'n leuke naaktfoto's post op het forum.(Is maar een voorbeeld). En dat maakt de wedstrijd er dus niet beter op.
Da's ook een van de redenen dat ik tegenwoordig m'n heil meestal op DPZ zoek wat betreft showcases etc. Het niveau ligt er een stuk hoger en de sfeer is er gewoon beter, ook als je niet bij het kliekje hoort en het niet altijd overal mee eens bent.
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:04 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Als je het hier allemaal zo onder je niveau vind......wat doe je hier dan in godesnaam nogOf zit DPZ met een downtime of zo
dat ligt eraan.... ik heb er foto's gezien die tante Truus d'r kiekjes collectie tot kunstwerken zou verheffenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.
Ja uitzonderingen heb je overal.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
dat ligt eraan.... ik heb er foto's gezien die tante Truus d'r kiekjes collectie tot kunstwerken zou verheffen
Ik voel me niet aangevallen, ik vraag me alleen af wat iemand hier doet die zoveel adressen weet waar alles zoveel beter is geregeld.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.
Als je het niet zegt is het idd geen probleem, aangezien het niet zichtbaar is. Ik vind het moreel gezien wel bijzonder laag, aangezien de rest van de mensen WEL zich aan deze regel houdtquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).
Je suggereert nu een bepaalde bevooroordeling bij mensen. Dat lijkt me niet echt te kloppen. Bij mij iig niet, aangezien ik de foto's punten geef en niet de mensen.quote:Door dit soort regels hou je altijd hetzelfde kliekje wat meedoet, wat vervolgens een pea4fun punten gaat geven omdat het proces van totstandkoming van de foto in het slowchattopic zo grappig was, of omdat ze altijd zo'n leuke naaktfoto's post op het forum.(Is maar een voorbeeld). En dat maakt de wedstrijd er dus niet beter op.
Ook op DPZ heb je kliekjes. Misschien ligt het niveau van de plaatjes daar hoger, maar 80% van de mensen daar levert dezelfde soort plaatjes als hier af (of misschien ietsjes beter). Er zijn slechts enkele uitzonderingen waarbij de foto's van een bijzonder hoge kwaliteit zijn. Over het algemeen zit daar ook een flinke hoeveelheid photosoep-werk aan.quote:Da's ook een van de redenen dat ik tegenwoordig m'n heil meestal op DPZ zoek wat betreft showcases etc. Het niveau ligt er een stuk hoger en de sfeer is er gewoon beter, ook als je niet bij het kliekje hoort en het niet altijd overal mee eens bent.
Dat weet ik. Ik wilde er alleen even op wijzen dat beide fora een andere doelgroep hebben en dat je daar rekening mee moet houden in je beoordeling van de wedstrijd vs de uitdaging bij DPZ.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Oh ja en @Pdehoog; de meesten op DPZ zijn ook (serieuze) amateurs.
Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denkenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:25 schreef stil het volgende:
Ik snap er geen barst van, dat gezeur over photoshop wel of niet, Er word hier een fotowedstrijd georganiseerd.
Aan een wedstrijd zitten een aantal regeltjes waar je je aan moet aanhouden.
En ik het lijkt mij heel simpel, als de regeltjes je niet aanstaan doe je gewoon niet mee.:)
Staan de regels op de andere forums je wel aan dan doe je daar aan mee.
Het gaat ook om een stukje vertrouwen, en mocht er iemand winnen die volop gesoept heeft, dan zal het diegene niet echt weldoening geven denk ik.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:34 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denken
Hmmm....niet gehinderd door enige vorm van normen en waarden zie ik al weer.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:34 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denken
Niet naief, wel vertrouwen tot het tegendeel is bewezen (zoals nu).quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:41 schreef fr.oosje het volgende:
Ohhhhhhhhhh het gaat om vertrouwen aha. Nou dan snap ik helemaal niet meer waarom iedereen zich zo druk maakt. Wat naief zeg. Nog maals ik denk dat er meer geshopt wordt dan dat wij denken
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef fr.oosje het volgende:
Ik ben namelijk wel gewoon volwassen
Eens, en die achtergrondjes die vallen in de stem ronde vanzelf door de mand.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:49 schreef Puckzzz het volgende:
Mijn 5 centjes:
Er is geen foto die ik niet soep. Niet omdat het origineel misschien niet goed genoeg is, maar omdat ik weet dat met een beetje soepen de foto een stuk beter zou kunnen worden. Als is het maar een kleine level, contrast, crop whatever.
Bij elke wedstrijd horen regels. Niet iedereen is het daar mee eens, maar wanneer je het er absoluut niet mee eens bent moet je naar mijn mening niet meedoen, dat zou ik pas hypocriet vinden. Wanneer je er wel mee kan leven, moet je vooral meedoen
Verder ben ik het wel met Fr.Oosje eens dat er wellicht meer gesoept wordt dan wij denken. Wanneer ik nou niet gezegd had dat ik mijn inzending gesoept had, had iemand het dan gezien of had men alleen maar gedacht: "goh leuk belicht die klok"
Je moet met je tijd meegaan. Soepen hoort erbij. Zoals ik al eerder heb gezegd, wanneer je geen complete mensen (of autodaken) wegsoept, achtergronden vervangt door mooie strandjes met een ondergaande zon terwijl de foto eigenlijk op zolder is genomen etc. Vind ik het prima. Maar kom er wel eerlijk voor uit dat je gesoept hebt. Als je dan wint kun je tenminste met een eerlijk gevoel je 1e plaats innemen.
Ben blij dat je zo inhoudelijk op de discussie reageert, daar hebben we echt wat aan. Wat zouden we zonder moeten doen. Thx manquote:
Ik verander nooit van mening, maar ik laat me ook niet beperken door regels waarvan ik vind dat ze zouden moeten bestaan. Lijkt me niet zo raar.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:57 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Waar ik in deze hele discussie een beetje flauw van wordt is dat steeds maar weer gevraagd wordt om regels te verstrakken of te verruimen, al naar gelang dat iemand het beste uitkomt. Daar doen we dus even niet aan mee. Niet omdat controle sowieso niet mogelijk zou zijn maar simpelweg niet wenselijk is, Rewimo, fotoloog en ondergetekende offeren vrije tijd op aan forum en wedstrijd en we hebben geen behoefte aan het urenlang uitpluizen van alle inzendingen, waarbij we dan ook nog elke maand het regelement aan de luimen van één user die zo ongeveer maandelijks van mening wisselt kunnen aanpassen.
[..]
Ouwesok wordt het geen tijd dat iemand anders het eens van jullie overneemt als je het gaat zien als offeren van tijd?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:57 schreef Ouwesok het volgende:
Rewimo, fotoloog en ondergetekende offeren vrije tijd op aan forum en wedstrijd en we hebben geen behoefte aan het urenlang uitpluizen van alle inzendingen, waarbij we dan ook nog elke maand het regelement aan de luimen van één user die zo ongeveer maandelijks van mening wisselt kunnen aanpassen.
Momenteel vind ik dat we een werkbare set spelregels hebben, en als onder het gebruikersvolkje een zinvolle wijziging breed gedragen wordt kunnen we hem altijd nog doorvoeren. Hoofdzaak is dat we laagdrempelig blijven.
Pardonquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:07 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik verander nooit van mening,
He Sok, wie van DPZ heeft ooit zo hard tegen je schenen geschopt dat je je daar elke keer zo druk om maakt?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Verder vind ik het uiterst triest dat jij meent te moeten bepalen wie er hier met een camera om kan gaan of met fotosoep. Klinkt een beetje alsof er zo'n zondagsschilder van DPZ hier zit te oreren.
Tja....wat moet ik inhoudelijk reageren danquote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:54 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ben blij dat je zo inhoudelijk op de discussie reageert, daar hebben we echt wat aan. Wat zouden we zonder moeten doen. Thx man![]()
Niemandquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:38 schreef fr.oosje het volgende:
He Sok, wie van DPZ heeft ooit zo hard tegen je schenen geschopt dat je je daar elke keer zo druk om maakt?
Jajaquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tja....wat moet ik inhoudelijk reageren danIk zie een foto-wedstrijd, ik zie een regel dat photoshop gebruikt mag worden om te levellen, contrast te verhogen etc. wat iedereen al doet en ik zie mensen die vinden dat ze PS op een andere, ruimere, manier in willen zetten om zodoende een kwalitatief betere foto te krijgen.
Er slingeren hier vergevordere hobbyisten die dus ook de broodnodige kennis van PS hebben rond maar ook amateurs...mensen die net hun eerste kiekje zetten en dus niet zo goed met PS overweg kunnen. Hoe eerlijk zou het zijn voor de beginners onder ons als iedereen dus maar met PS aan de slag mag op alle mogelijke manieren
Dat is MIJN grote bezwaar tegen het opheffen van de gebruik-PS-niet-regel en daarnaast....
fr.oosje: ik reageer net zo inhoudelijk als jij.
edit: daarnaast vind ik dat er best enig vertrouwen mag zijn in de mogelijkheid van mensen om mee te doen binnen de gestelde richtlijnen. Dat lijkt me juist de uitdaging aan de wedstrijden, maar goed...da's mijn mening
Hihihi dat heb ik dus soms op Fok, maar goed das een andere discussie :-)quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:56 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
NiemandIk vind de sfeer op DPZ echter dé ultieme reden om de fotohobby voorgoed aan de wilgen te hangen en sigarenbandjes te gaan verzamelen of zoiets.
Ik was al een redelijk ervaren PS-er voordat ik begon met fotografie (opleiding webdesign). Ik zie mezelf als een beginneling op het gebied van fotografie. Ik heb de ervaring dat ALLE beginnelingen hier (op welk gebied dan ook) heel behulpzaam geholpen worden door de ervarene op dat gebied.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tja....wat moet ik inhoudelijk reageren danIk zie een foto-wedstrijd, ik zie een regel dat photoshop gebruikt mag worden om te levellen, contrast te verhogen etc. wat iedereen al doet en ik zie mensen die vinden dat ze PS op een andere, ruimere, manier in willen zetten om zodoende een kwalitatief betere foto te krijgen.
Er slingeren hier vergevordere hobbyisten die dus ook de broodnodige kennis van PS hebben rond maar ook amateurs...mensen die net hun eerste kiekje zetten en dus niet zo goed met PS overweg kunnen. Hoe eerlijk zou het zijn voor de beginners onder ons als iedereen dus maar met PS aan de slag mag op alle mogelijke manieren
Dat is MIJN grote bezwaar tegen het opheffen van de gebruik-PS-niet-regel en daarnaast....
fr.oosje: ik reageer net zo inhoudelijk als jij.
edit: daarnaast vind ik dat er best enig vertrouwen mag zijn in de mogelijkheid van mensen om mee te doen binnen de gestelde richtlijnen. Dat lijkt me juist de uitdaging aan de wedstrijden, maar goed...da's mijn mening
Dat is precies dezelfde discussie, met dat verschil dat ik me niet op DPZ laat zien, zelfs niet om de sfeer daar nog verder te verzieken. Ik vind het zonde van mijn tijd.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:06 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Hihihi dat heb ik dus soms op Fok, maar goed das een andere discussie :-)
Ouwesok, valt me toch weer tegen. Ik vind dat ik toch netjes en open discusieer en ook nog met argumenten kom. Beetje slape houding omdat als zaniken af te doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat is precies dezelfde discussie, met dat verschil dat ik me niet op DPZ laat zien, zelfs niet om de sfeer daar nog verder te verzieken. Ik vind het zonde van mijn tijd.
Ik vraag me dus ook in jouw geval af wat je komt doen op een forum waarop je niks anders te doen hebt dan te zanikenonder het mom van discussie
Wat ik dus ook al zeiquote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:36 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Als je dan PS gebruikt moet je het gewoon ook eerlijk melden bij je foto. Zo kun je jezelf lekker uitleven met PS en blijft het eerlijker tov mensen die zich wel netjes aan de vooropgestelde regels houden.
Tot hier en niet verder mijn bijdrage aan deze discusie.
Kennelijk vind je die wedstrijd toch niet zo leuk, omdat de regels nu alweer uit de tijd zijn. Ik zeg dan: Ga lekker op DPZ volgens de regels van nu en vooral op niveau meedoen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:18 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ouwesok, valt me toch weer tegen. Ik vind dat ik toch netjes en open discusieer en ook nog met argumenten kom. Beetje slape houding omdat als zaniken af te doen.
Ik kom hier omdat ik de wedstrijd gewoon leuk vind. ongeacht de regels. Ik wil alleen maar aangeven dat deze regels a niet meer van deze tijd zijn en b niet te controleren. nu ik er over nadenk ben ik gek ook dat ik dit ga uitleggen ook, Ouwesok, met jou ben ik uit gezannikt.
Misschien dat de heren hier rustig van worden...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:04 schreef Shark.Bait het volgende:
Maandelijkse discussie over? Mooi, dan kan ie de koekast in zodat ie over een maand weer vers gepost kan worden
Iemand nog foto's???
quote:
Mooi fotoquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:35 schreef Briggy het volgende:
[..]
Misschien dat de heren hier rustig van worden...
[afbeelding]
Ik ben er lekker nog niet uitquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:04 schreef Shark.Bait het volgende:
Maandelijkse discussie over? Mooi, dan kan ie de koekast in zodat ie over een maand weer vers gepost kan worden
Zal aan Pbase liggen denk ik, maar ik zie de foto ook niet wanneer ik 'm in IE plak hoorquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:47 schreef Briggy het volgende:
Ik zag de foto van Offy niet, tot ik de link in IE plakte
Daarna kreeg ik um pas ook in dit topic te zien, hoe kan dat, iemand een idee?
ik zie dat Puckzzz er ook last van heeft
Eerder stil.....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:35 schreef Briggy het volgende:
Misschien dat de heren hier rustig van worden...
[afbeelding]
Hmmmm....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:54 schreef Briggy het volgende:
Dat had ik geprobeerdmaar dat hielp ook niet
![]()
Kijk hier maarquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Zal aan Pbase liggen denk ik, maar ik zie de foto ook niet wanneer ik 'm in IE plak hoor
Goede helpdesker hoor die klanten van de wal in de sloot helpt!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmm....
de helpdesker gaat spreken
PC al herstart![]()
Browser al herstart
Spyware verwijderd
Misschien ff Windows opnieuw installeren
Gewoon IE gebruiken
Alle non-MS-spullen verwijderen
Ik ben dan natuurlijk ook maar een wannabe-helpdeskerquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:14 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Goede helpdesker hoor die klanten van de wal in de sloot helpt!![]()
Precies. Als je een mooie natuurfoto maakt en er ligt een geel blikje op de grond dan kan dit een storende factor zijn. Die kloon je dan simpelweg weg.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben er lekker nog niet uit![]()
Waar ik nou wel eens benieuwd naar ben aangezien deze discussie idd bijna elke maand voorbij komtis wat men dan in PS anders wil doen dan nu
Nu zijn daar de mogelijkheden om te levellen, te croppen, contrastverhogingen uit te voeren, kleuren bij te stellen etc. Wat wil je dan nog meer doen
Wegclonen van dingen
![]()
klikkerdeklikquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:00 schreef Offy het volgende:
Lieve Puckzzz, je mist niets hoor, doe geen moeite
snel naar een volgende pagina kletsen
In plaats van selectief te quoten kun je ook lezen waarom.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
PardonJe loopt maandenlang te klepzeiken dat ik archiefwerk moet gaan verbieden en vervolgens lever je ineens zelf een archiefstuk in.
En toch ben je daar blijkbaar ook overheen gestapt. Misschien moet je dat dan nu ook doen, en gewoon megaan met de tijd. Als je aan dit principe blijft vasthouden, dan heb je dadelijk alleen nog maar een stel bleke fletse platen met slechte composities, scheve horizons en stapels storende elementen als inzendingen.quote:Als je nog wat tijd over hebt, en dat heb je, dan zou je die oude fotosoepdiscussies voor de gein eens door moeten lezen. Het is een geluk dat je hier sowieso nog foto's mag inleveren, nog maar een paar maanden geleden was zelfs croppen en levellen nog een discussiestuk.
Aan de hand van een foto kan ik wel de skills van een fotograaf afleiden ja. Lijkt me niet zo raar. En de oorzaak van het feit dat er zo'n afschuw van photoshop is bij bepaalde mensen kan in dit tijdperk van digitale fotografie niets anders betekenen dan onkunde op dat gebied bij die mensen. Misschien wordt het tijd dat die mensen zich dan ook eens gaan verdiepen in PS, in plaats van weer een enorm fletse plaat in te leveren die eruit ziet alsof ie op een mistige dag gemaakt is (zie inzendingen).quote:Verder vind ik het uiterst triest dat jij meent te moeten bepalen wie er hier met een camera om kan gaan of met fotosoep. Klinkt een beetje alsof er zo'n zondagsschilder van DPZ hier zit te oreren.
Het is zeker iets anders. Maar de foto wordt er mooier door naar mijn mening. Wat is er dan op tegen om het niet te doen (behalve de drogreden dat het in de regels staat)? Het is toch niet duidelijk een montageplaat oid? En het ultieme doel van de wedstrijd is toch om de mooiste foto te kiezen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:13 schreef Briggy het volgende:
Op de foto van het landschap zie je gewoon hoe het op het moment van de foto was.
Dat je camera ivm met licht dit niet vast kan leggen en je daar PS voor gebruikt heb ik totaal
geen moeite mee. Contrast, levels e.d. moet gewoon kunnen... ook op delen van een foto.
Op de foto van de auto haal je iets weg, dat vind ik toch iets heel anders dan het aanpassen
van de belichting.
goede oplossingquote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:36 schreef Briggy het volgende:
Ik denk dat je hier nooit uit komt...
Ik ben iemand die gewoon niet iets weghaalt of iets toevoegt aan een foto.
Voor mij is een foto het vastleggen van wat ik zie.
Een mooie foto wil ik hebben op het moment van afdrukken niet door dingen weg te halen
(of toe te voegen).
Ik ken echter zat mensen die lantaarnpalen, verkeersborden e.d. weghalen, voor mij gaat
dat tegen mijn gevoel in. Je verandert de werkelijkheid.
En juist omdat het om een gevoel gaat, kom je nooit uit deze discussie.
Mijn mening is... levels/contrast/kleur bewerken... prima maar dingen weghalen (tenzij het
krasjes zijn) niet. Maar dat is MIJN mening.
En er zijn nou eenmaal in het verleden, na voldoende overleg, regels vastgesteld, het is erg vermoeiend om elke maand weer die hele discussie over die regels te zien.
Kunnen we die regels niet voor een jaar vastzetten, dan hoeft die discussie nog maar 1 keer per
jaar gevoerd te worden
Even één ding goed begrijpen: Ik heb hier de regeltjes niet zelf verzonnen, die hebben we bij het begin van de wedstrijden gewoon met de community zelf bepaald. Ik heb de fotosoepregels zelfs nog losser weten te maken, aanvankelijk wilde 'men' fotoshopgebruik hier helemaal verbieden. Wat mij betreft zou je dus naar eigen inzicht best een end weg mogen soepen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:20 schreef American_Nightmare het volgende:
een tirade die de indruk zou moeten wekken dat ik hier de regels zelf heb verzonnen
Kan je voor jezelf blijven spreken als het gaat over compositie, scheef en storende elementen in onbewerkte foto's.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
...........
En toch ben je daar blijkbaar ook overheen gestapt. Misschien moet je dat dan nu ook doen, en gewoon megaan met de tijd. Als je aan dit principe blijft vasthouden, dan heb je dadelijk alleen nog maar een stel bleke fletse platen met slechte composities, scheve horizons en stapels storende elementen als inzendingen.
........
ik weet niet of het lukt, aangezien in de rest wel goed belicht vind.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:06 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ik begrijp uit de oplaaiende discussies dat contrast e.d. toegestaan is dat zat er ook al in en ik zal nog 'ens kijken of ik er wat aan kan doen.
jaja, niet posten jij, doorwerkenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:20 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ik hoop dat het lukt... afwachten
Volgens mij weet je bar weinig van digitale fotografie af, als je denkt dat je met een DSLR een goede foto kunt maken zonder PS te gebruiken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:47 schreef Ouwesok het volgende:
[..] Scheve horizonnen, fletse platen, beroerde composities....... Heeft volgens mij niet te maken met het al of niet gebruiken van fotoshop, maar met die 'fotografische skills'.
[,,]
Dat doe ik hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:51 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Kan je voor jezelf blijven spreken als het gaat over compositie, scheef en storende elementen in onbewerkte foto's.
Danku
Mijn heldquote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:36 schreef Briggy het volgende:
Ik denk dat je hier nooit uit komt...
Ik ben iemand die gewoon niet iets weghaalt of iets toevoegt aan een foto.
Voor mij is een foto het vastleggen van wat ik zie.
Een mooie foto wil ik hebben op het moment van afdrukken niet door dingen weg te halen
(of toe te voegen).
[...]
Mijn mening is... levels/contrast/kleur bewerken... prima maar dingen weghalen (tenzij het
krasjes zijn) niet. Maar dat is MIJN mening.
Dit was het antwoord dat ik in m'n studietijd had moeten geven! Die prof had me er dan, zonder één foto te zien, gewoon doorgelaten.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:23 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens mij weet je bar weinig van digitale fotografie af, als je denkt dat je met een DSLR een goede foto kunt maken zonder PS te gebruiken.
De enige bewerkingen die ik bij de foto's heb gedaan die ik met mijn DSLR genomen heb is af en toe wat bijsnijden. Meer niet. Er zitten platen bij die inderdaad beter worden van wat soepen. Maar ook genoeg die nu al goed zijn. Kijk bijv. maar eens naar de laatste serie schaatsfoto's (sporttopic)quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:23 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens mij weet je bar weinig van digitale fotografie af, als je denkt dat je met een DSLR een goede foto kunt maken zonder PS te gebruiken.
Sorry knul, maar er zit geen hout verschil in digitale of traditionele fotografie, met dien verstande dat digitale fotografie geen drol kost in gebruik. Daardoor zie je nu massa's zichzelf voor fotograaf uitgevende loosers rondmarcheren die als opgefokte japannertjes geheugenkaartjes staan af te tanken zonder na te denken waar ze precies mee bezig zijn. Thuisgekomen wordt de boel geschift waardoor het minst slechte overblijft en dat wordt dan met Photoshop tot iets verheven dat op een foto moet lijken, elk resultaat berust op louter toeval en niet op kennis.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:23 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat de wedstrijdcoördinatie zegtquote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:41 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt om te zeggen dat wij hier een wedstrijd hebben met duidelijk omschreven regels. Als je meedoet aan de wedstrijd confirmeer je je aan die regels. Wil je dat niet, dan doe je niet mee.
Is dit een verwijzing naar mij ?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:52 schreef Ouwesok het volgende:
...
Daardoor zie je nu massa's zichzelf voor fotograaf uitgevende loosers rondmarcheren die als opgefokte japannertjes geheugenkaartjes staan af te tanken zonder na te denken waar ze precies mee bezig zijn. Thuisgekomen wordt de boel geschift waardoor het minst slechte overblijft en dat wordt dan met Photoshop tot iets verheven dat op een foto moet lijken, elk resultaat berust op louter toeval en niet op kennis.
...
Niet naar jou elcastelquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:15 schreef elcastel het volgende:
[..]
Is dit een verwijzing naar mij ?.
Hij mag maximaal 550px breed zijn.het scheelt niet veel, maar tochquote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:24 schreef poudaman het volgende:
@ Gele kenteken. Bedoel je mijn pic? Hij is niet bewerkt. Genomen met de Panasonic FZ3
welke maat mag de pic hebben om mee te doen?
Als je de kader iets kleiner maakt denk ik dat je op 550 breed zit.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:24 schreef poudaman het volgende:
@ Gele kenteken. Bedoel je mijn pic? Hij is niet bewerkt. Genomen met de Panasonic FZ3
welke maat mag de pic hebben om mee te doen?
heb je absoluut gelijk in....had ik de moeite genomen om alle ijzeren framepjes weg te halen dan was dit een wereldplaat denk ik. maar ja...was anders zo lullig geweest voor die beste vrouw die daar ligt. Als er ineens ene van der mafkees aankomt en alles met veellawaai wegschuiftquote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:04 schreef Xilantof het volgende:
poudaman: hijs wel gaaf, ik vind alleen de voorgrond een beetje rommelig...
Ik heb het dan ook over contrast, levels, verzadiging, kleur. Ik heb het niet over dingen wegshoppen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:52 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Als je met een DSLR of met wat voor ding dan ook niet een foto langs een gegeven concept kunt maken zonder het inroepen van hulpmiddelen anders dan voor het herstellen van contrast naar de door jouw gewenste waarden, dan beheers je simpelweg het proces fotografie niet. Dan beheers je alleen het proces 'aanklooien'.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat mag ook wel naar 800. Als je een kader gebruik dan hou je onderhand niks meer over met die 550. En so what als de layout van één topic er niet zo netjes uit ziet.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:27 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hij mag maximaal 550px breed zijn.het scheelt niet veel, maar toch
U was bezig inhoudelijke argumenten op te werpen. Dit is niet inhoudelijk meer. Blijkbaar ben je nu dus uitgeluldquote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Nee als ik een D70 had zou ik ook liever 550 hebben ja.
Wat heeft het voor zin om je daar druk over te maken? En als je er erg veel last van hebt ga je toch naar een ander forum?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:08 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb geen argumenten meer? Dat de foto's veel mooier zijn op 800 ipv 550 pix breed lijkt me toch een bijzonder sterk argument.
Maar jij vindt "daar hebben we 't maar mee te doen" blijkbaar een sterker argument.
Een discussie is best wel mogelijk denk aan het anoniem stemmen, maar waarom elke maand discussieren over dezelfde onderwerpen als je van te voren weet wat er uit komt en de beweegredenen achter die beslissingen kentquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Krijg je dat weer. Je mag hier niets ter discussie stellen of je moet maar naar een ander forum. Kliekje..
Mooie fotoquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:52 schreef Briggy het volgende:
Ik heb nog een hele week, maar ik zit er over te denken om deze mee te laten doen...
maar niks zo veranderlijk als een Briggy
[afbeelding]
Laat ik het eens anders formuleren, Als jij op dat betere forum continue de complete layout loopt te verneuken met je superieure plaatjes, dan zijn ze daar ontzettend blij neem ik aanquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Krijg je dat weer. Je mag hier niets ter discussie stellen of je moet maar naar een ander forum. Kliekje..
ah,quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:43 schreef Briggy het volgende:
Die 2e is binnen genomen zonder flits, dus ik moest wel naar diafragma van 2.8
Ik heb een paar jaar geleden bijna dezelfde foto genomen, toen lagen ze er alleen
met zijn tweetjes
Daarom zeg ik ook alleen 800px in het (sticky) wedstrijdtopic. Maakt wat betreft laden niet zoveel uit en de foto's worden er VEEL mooier op.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:08 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Laat ik het eens anders formuleren, Als jij op dat betere forum continue de complete layout loopt te verneuken met je superieure plaatjes, dan zijn ze daar ontzettend blij neem ik aan
Of als een topic er ruim een kwartier over doet om te laden
Misschien ben ik dan wel heel erg blond: maar dat heeft toch geen zin! De layout drukt ze onmiddelijk terug naar 550 pixel brede foto's. Dus grotere foto's neerzetten heeft geen nut en het maakt de laadtijd van dat topic alleen maar groter.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:41 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook alleen 800px in het (sticky) wedstrijdtopic. Maakt wat betreft laden niet zoveel uit en de foto's worden er VEEL mooier op.
Nou nou nou Sok dit is wel heel erg op de man ipv de bal, en ik ga er maar even vanuit dat je mij hier niet mee bedoeltquote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:52 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Daardoor zie je nu massa's zichzelf voor fotograaf uitgevende loosers rondmarcheren die als opgefokte japannertjes geheugenkaartjes staan af te tanken zonder na te denken waar ze precies mee bezig zijn. Thuisgekomen wordt de boel geschift waardoor het minst slechte overblijft en dat wordt dan met Photoshop tot iets verheven dat op een foto moet lijken, elk resultaat berust op louter toeval en niet op kennis.
Kom op rustig. Lees eerst de hele discussie door. En kom dan tot de conclusie dat hij alleen diegene bedoelt die niet weten hoe een camera werkt en dan vervolgens photoshop nodig hebben om toonbare plaatjes te krijgen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:47 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Nou nou nou Sok dit is wel heel erg op de man ipv de bal, en ik ga er maar even vanuit dat je mij hier niet mee bedoelt
Dat is flauwekul wat je hier voorstelt. Foto's worden automatisch geresized naar 550 breed dus dat heeft helemaal geen zin. Bovendien is het zo dat je bij je foto een url van een grotere versie kunt mee-inzenden die ik erbij plaats. Je kunt je foto dus zo groot maken als je wilt, maar dan wel op je eigen webspace. Alle versies voor het wedstrijdtopic worden alleen op 550 breed geaccepteerd. Stuur je een grotere in, dan krijg je onverbiddelijk het verzoek om een geresizede versie van 550 breed aan te leveren. is je foto groter, dan plaats ik hem niet.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Daarom zeg ik ook alleen 800px in het (sticky) wedstrijdtopic. Maakt wat betreft laden niet zoveel uit en de foto's worden er VEEL mooier op.
Wat een heerlijk tafereel.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:43 schreef Briggy het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden bijna dezelfde foto genomen, toen lagen ze er alleen met zijn tweetjes
[afbeelding]
hey! nu met foto!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:43 schreef Briggy het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden bijna dezelfde foto genomen, toen lagen ze er alleen met zijn tweetjes
[afbeelding]
Niet op de man in het bijzonder, want dan ben ik nog wel zo sportief om die man erbij te noemen ook. Het is echter opvallend dat wanneer je bij een fotowedstrijd de restrictie inbouwt dat er niet geschilderd mag worden er een aantal mensen zich gepasseerd voelt omdat zonder fotosoepgeklieder anders dan wat levelen en croppen er ineens geen fotografie meer mogelijk blijkt, als in fotografie op eigen krachtquote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:47 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Nou nou nou Sok dit is wel heel erg op de man ipv de bal, en ik ga er maar even vanuit dat je mij hier niet mee bedoelt
quote:...massa's zichzelf voor fotograaf uitgevende loosers rondmarcheren die als opgefokte japannertjes geheugenkaartjes staan af te tanken zonder na te denken waar ze precies mee bezig zijn...
quote:..het proces 'aanklooien'..
Als ik een openingsdata zie van Juni 2004 kijk ik eerlijk gezegt niet verder.. ook zie ik op de Fotografiepagina niet dat ie ergens omhoog is geschopt..quote:Op zondag 20 februari 2005 01:11 schreef Bowiefan het volgende:
van de 7 posts na mijn verzoek tot het voeren van de discussie elders zodat we het hier weer over de wedstrijd hebben gaan er 5 toch weer zinloos verder over die discussie.
quote:Mijn inzending mag derhalve verwijderd worden, ik doe niet mee.
Misschien tijd om eens een dokter te bezoeken, je ziet kennelijk het verschil niet tussen een clubje vaste gebruikers en een kliekje.quote:Op zondag 20 februari 2005 01:23 schreef American_Nightmare het volgende:
jij alleen met je kliekje
Welnee, insturen, meedoen, gelul allemaal, laat je niet zo dwarspissen.quote:Op zondag 20 februari 2005 01:11 schreef Bowiefan het volgende:
van de 7 posts na mijn verzoek tot het voeren van de discussie elders zodat we het hier weer over de wedstrijd hebben gaan er 5 toch weer zinloos verder over die discussie.
Mijn inzending mag derhalve verwijderd worden, ik doe niet mee.
bedankt allemaal
Het is vrij normaal om als lid van een kliekje te ontkennen dat je lid bent van een kliekje hoor.quote:Op zondag 20 februari 2005 01:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Misschien tijd om eens een dokter te bezoeken, je ziet kennelijk het verschil niet tussen een clubje vaste gebruikers en een kliekje.
Bovendien had de wedstrijdleiding al aangegeven dat die hele fotosoepdiscussie redelijk zinledig is omdat we de regels toch niet wijzigen omdat een éénmanskliekje daar voor de gelegenheid behoefte toe voelt.
Bij deze.quote:Mocht je per se niet willen dat jouw foto op de Fok!server komt te staan geef dit dan even aan.
Ik durf rustig te stellen dat ik niet deel uitmaak van welk kliekje dan ook. Als de fotowedstijd aan populariteit zou inboeten, wat ie niet doet overigens, dan ligt dat hoofdzakelijk aan het verschijnsel dat we maandelijks gesommeerd worden door één persoon om regels aan te passen naar een niveua dat we niet willen of dat simpelweg onwerkbaar wordt. gelieve daar nou eens mee op te houden, je bent immers niet verplicht om aan die wedstrijd mee te doen als je je niet in de regelementen kunt vinden.quote:Op zondag 20 februari 2005 02:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Het is vrij normaal om als lid van een kliekje te ontkennen dat je lid bent van een kliekje hoor.
Omdat de wedstrijdleiding kinderachtig aangeeft dat de regels toch niet gewijzigd worden, mag er ook geen discussie meer over plaatsvinden? Jullie zijn hard op weg om je eigen wedstrijdjes om zeep te helpen. De een na de andere deelnemer houdt ermee op, en het moment is al in zicht dat alleen het kliekje maandelijks nog enkele plaatjes inlevert.
Kan mijn foto trouwens nu eens uit het wedstrijdtopic verwijderd worden?
[..]
Bij deze.
Dat ik anti-Schumacher ben heeft weinig met deze fotowedstrijd te maken.quote:Op zondag 20 februari 2005 03:11 schreef Nato het volgende:
@A-M..
..meedoen is een keuze.. het hoeft niet.. als er regels zijn waar je het niet mee eens bent.. prima: kies dan voor jezelf..
..dit verhaal begint namelijk veel te lijken op je deelname in de Fok F1-manager.. trappen, trappen..
Nu wil ik dan ook maar eens wat kwijt.quote:Op zondag 20 februari 2005 03:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik sommeer niks. Ik stel het alleen voor. En vervolgens komt het kliekje en beginnen ze de wedstrijd te verdedigen tegenover die vervelende buitenstaander met een felheid alsof hij zojuist god weet ik wat over hun persoonlijk gezegd heeft.
quote:
Hohoho spreek voor jezelf, al mij foto's die ik inzend voldoen geheel aan de regels van de westrijd.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:52 schreef American_Nightmare het volgende:
Fr.oosje heeft één (of meerdere?) fotowedstrijden hier op Fok gewonnen. Waarschijnlijk met photoshopgebruik. .
Mee eens ...... maar dus niet een FOT verhaal.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:52 schreef American_Nightmare het volgende:
..
@ Elcastel: Je hebt gelijk wat betreft de breedte van de foto. Ik had er niet aan gedacht dat er automatisch geresized werd. Jammer maar helaas.
Dat bedoel ikquote:Op zondag 20 februari 2005 14:25 schreef fr.oosje het volgende:
Uhh ik zie ook alleen maar kruisjes
ehm.. ik zie helemaal geen foto's in je post... zelfs geen kruisjesquote:Op zondag 20 februari 2005 14:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik word een beetje moe van die kruisjes. Ik zie ze hier gewoon netjes hoor. Ik snap niet waar ze vandaan komen
Maar goed....hier nog maar een kruisje
[afbeelding]
Ik raak nu lichtelijk geirriteerdquote:Op zondag 20 februari 2005 15:59 schreef Jagganath het volgende:
[..]
ehm.. ik zie helemaal geen foto's in je post... zelfs geen kruisjes![]()
btw.. pbase doet het bij mij goed..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |