Jij, jij ...... CHEATER !!!!quote:Op donderdag 17 februari 2005 12:44 schreef American_Nightmare het volgende:
... Ik heb zelf aan elk van mijn wedstrijdplaten wel wat geshopt in het verleden.
Of daken van auto's afhaaltquote:Op donderdag 17 februari 2005 12:52 schreef Puckzzz het volgende:
Ja ik vind dit eigenlijk ook een beetje hetzelfde als levelen.
Met levelen krijg je soms ook een heel andere foto en dat is in principe ook soepen.Wanneer je naar het origineel kijkt en naar deze dan is het verschil ook minimaal vind ik.
Het wordt een ander verhaal wanneer je complete mensen wegpoetst, achtergronden vervangt etc.
quote:
Heb je mijn post wel goed gelezen? Ik soep absoluut nix weg...ik voeg alleen een heel subtiel lichtvalletje toe. Is dat nou zo erg?quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:18 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Of daken van auto's afhaalt
Ik knutsel veel aan mijn gemaakte foto's, behalve bij deze fotowedstrijd.
Buiten contrast, soms wat scherpte, een crop, een kader en de kleur.
Dit zijn lichte veranderingen die een goeie ontwikkelcentrale ook doen, en dus zeker geen dingen weg soepen...
Het maakt me ook niet uit, al zet je er wel een wegbewijzering bij (ik denk niet dat iemand dat merkt nl)quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:59 schreef elcastel het volgende:
Lijkt me dus totaal niet hinderlijk en als hij er nou zin in heeft ..... ik zou me meer zorgen maken als er opeens een wegbewijzering bijstaat, met een adelaar erop, o.i.d.
tx. En toch vind ik het origineel verbleken bij mijn herinnering aan de echte scene. Het doorzichtige blauwe water terplekke was gewoon WAUW.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:25 schreef luap het volgende:
@Sharkbait, ik heb ook een botenfoto... helaas iets minder fraaie kleuren.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:59 schreef elcastel het volgende:
Lijkt me dus totaal niet hinderlijk en als hij er nou zin in heeft ..... ik zou me meer zorgen maken als er opeens een wegbewijzering bijstaat, met een adelaar erop, o.i.d.
Klopt. Ik zal het even uitleggen. Dit was mijn ultieme rustmoment (op de valreep) van het jaar 2004. Ik kan nu wel een foto van een graf gaan maken (overwogen) of van een slapende hond, maar ik weet zeker dat de foto dan minder goed wordt. En aangezien het gewoon toegestaan is om archiefmateriaal in te zenden, kies ik voor deze foto. Ik weet dat ik in het verleden geprotesteerd heb tegen archiefmateriaal, maar waarom zou ik mezelf kansen ontnemen, door hier een of andere principekwestie van te maken?quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:52 schreef k_man het volgende:
Goh en dan levert uitgerekend American_Nightmare een archieffoto in....
Nee hoor. Als ik met m'n vriendengroep discussie heb over naar welk cafe we gaan; iedereen wil naar cafe a en ik naar cafe b, dan ga ik niet boos op de stoep zitten als we naar cafe a blijken te gaan.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:38 schreef k_man het volgende:
Oftewel; de hypocrisie ten top.
Ik wil van jou dus nooit meer gezeik horen over archieffoto's.
In dit geval maakt het niet veel uit, omdat de foto met of zonder dak even mooi is, alleen waarom jij de gesoepte versie hebt ingestuurd weet ik niet, die andere was echt goed genoeg IMHOquote:Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik begrijp echter dat mijn inzending niet mee mag doen, omdat ik het dak heb weggepoetst?
Mits je de kennis hebt om dingen aan te passen, jij weet net zo goed als ik dat niet iedereen die kennis reeds bezit.quote:Allereerst wil ik zeggen dat ik het hier niet mee eens ben. Het is in de wereld van de fotografie de normaalste zaak van de wereld om foto's aan te passen (met als uitzondering journalistieke foto's).
Nogmaals ik denk dat juist deze regel de wedstrijd zo leuk maakt en waarbij je dus vooraf moet gaan nadenken over jou perfecte foto en niet achterafquote:Ik zou het belachelijk vinden als deze regel er doorgedrukt wordt, omdat een mod op z'n strepen gaat staan (niet zeggende dat dat op het moment zo is) dus ik stel een poll voor om deze regel te 'checken'.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:17 schreef Shark.Bait het volgende:
Hoi ik wil mee voetballen, mag dat?
Hoi, ik voetbal nu al een tijdje mee, maar die ik wil alleen dat onervaren spelers voeballen in de nationale kampioenschappen, die ervaren spelers laat je maar thuis.
Ehm... Tja, ik vind ervaren voetballers toch wel beter voetballen dan die nieuwelingen, dus daarom zet ik ze maar in. Ik heb me bedacht.
Oja, ik heb mijn prof voetballers wel volgepompt met drugs, amfetamines en steroiden, dat is toch goed? En anders veranderen jullie de regels toch ff voor mij. Toe?
Die fotosoepregel hebben we al heel lang geleden opgesteld. Oorspronkelijk wilde de goegemeente hem nog strakker hebben, maar dat zou traditionele fotografen in het nadeel stellen omdat je dan hele dure afdrukken moet bestellen waarbij in het lab alle correctiemogelijkheden uitgezet moeten worden.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zou het belachelijk vinden als deze regel er doorgedrukt wordt
quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:20 schreef Ouwesok het volgende:
Verdere discussie over de regelgeving lijkt me dan ook behoorlijk overbodig.
De enige reden was eigenlijk omdat ik deze goed had nabewerkt en de versie met dak nog niet.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:09 schreef dubbellu het volgende:
[..]
In dit geval maakt het niet veel uit, omdat de foto met of zonder dak even mooi is, alleen waarom jij de gesoepte versie hebt ingestuurd weet ik niet, die andere was echt goed genoeg IMHO[/url]
Uiteraard kunnen we overal over discuszeuren, alleen niet over die fotosoepregel.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geen discussie mogelijkMaar dit is toch een forum
Daar moet je toch kunnen discussieren
ok, ok....heeeeeeeeeeeeel flauw. Ik heb te weinig gefokt vandaag
Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvraag: waarom doe je eigenlijk nog meeJe bent het met geen enkele regel eens en je wilt maar alles veranderen en aanpassen
[/sub]
Nou, op naar tweakers danquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Jullie kunnen een voorbeeld nemen aan de tweakers-wedstrijd 2004. Prima regels aldaar. Geen kaders, photoshoppen wat je wil en geen archiefmateriaal. Zo behoort een fotowedstrijd eruit te zien (over archiefmateriaal valt te twisten wmb).
Als je het hier allemaal zo onder je niveau vind......wat doe je hier dan in godesnaam nogquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).
Door dit soort regels hou je altijd hetzelfde kliekje wat meedoet, wat vervolgens een pea4fun punten gaat geven omdat het proces van totstandkoming van de foto in het slowchattopic zo grappig was, of omdat ze altijd zo'n leuke naaktfoto's post op het forum.(Is maar een voorbeeld). En dat maakt de wedstrijd er dus niet beter op.
Da's ook een van de redenen dat ik tegenwoordig m'n heil meestal op DPZ zoek wat betreft showcases etc. Het niveau ligt er een stuk hoger en de sfeer is er gewoon beter, ook als je niet bij het kliekje hoort en het niet altijd overal mee eens bent.
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:04 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Als je het hier allemaal zo onder je niveau vind......wat doe je hier dan in godesnaam nogOf zit DPZ met een downtime of zo
dat ligt eraan.... ik heb er foto's gezien die tante Truus d'r kiekjes collectie tot kunstwerken zou verheffenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.
Ja uitzonderingen heb je overal.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
dat ligt eraan.... ik heb er foto's gezien die tante Truus d'r kiekjes collectie tot kunstwerken zou verheffen
Ik voel me niet aangevallen, ik vraag me alleen af wat iemand hier doet die zoveel adressen weet waar alles zoveel beter is geregeld.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.
Als je het niet zegt is het idd geen probleem, aangezien het niet zichtbaar is. Ik vind het moreel gezien wel bijzonder laag, aangezien de rest van de mensen WEL zich aan deze regel houdtquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).
Je suggereert nu een bepaalde bevooroordeling bij mensen. Dat lijkt me niet echt te kloppen. Bij mij iig niet, aangezien ik de foto's punten geef en niet de mensen.quote:Door dit soort regels hou je altijd hetzelfde kliekje wat meedoet, wat vervolgens een pea4fun punten gaat geven omdat het proces van totstandkoming van de foto in het slowchattopic zo grappig was, of omdat ze altijd zo'n leuke naaktfoto's post op het forum.(Is maar een voorbeeld). En dat maakt de wedstrijd er dus niet beter op.
Ook op DPZ heb je kliekjes. Misschien ligt het niveau van de plaatjes daar hoger, maar 80% van de mensen daar levert dezelfde soort plaatjes als hier af (of misschien ietsjes beter). Er zijn slechts enkele uitzonderingen waarbij de foto's van een bijzonder hoge kwaliteit zijn. Over het algemeen zit daar ook een flinke hoeveelheid photosoep-werk aan.quote:Da's ook een van de redenen dat ik tegenwoordig m'n heil meestal op DPZ zoek wat betreft showcases etc. Het niveau ligt er een stuk hoger en de sfeer is er gewoon beter, ook als je niet bij het kliekje hoort en het niet altijd overal mee eens bent.
Dat weet ik. Ik wilde er alleen even op wijzen dat beide fora een andere doelgroep hebben en dat je daar rekening mee moet houden in je beoordeling van de wedstrijd vs de uitdaging bij DPZ.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Oh ja en @Pdehoog; de meesten op DPZ zijn ook (serieuze) amateurs.
Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denkenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:25 schreef stil het volgende:
Ik snap er geen barst van, dat gezeur over photoshop wel of niet, Er word hier een fotowedstrijd georganiseerd.
Aan een wedstrijd zitten een aantal regeltjes waar je je aan moet aanhouden.
En ik het lijkt mij heel simpel, als de regeltjes je niet aanstaan doe je gewoon niet mee.:)
Staan de regels op de andere forums je wel aan dan doe je daar aan mee.
Het gaat ook om een stukje vertrouwen, en mocht er iemand winnen die volop gesoept heeft, dan zal het diegene niet echt weldoening geven denk ik.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:34 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |