abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 februari 2005 @ 12:52:43 #101
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25126022
Ja ik vind dit eigenlijk ook een beetje hetzelfde als levelen.
Met levelen krijg je soms ook een heel andere foto en dat is in principe ook soepen.Wanneer je naar het origineel kijkt en naar deze dan is het verschil ook minimaal vind ik.

Het wordt een ander verhaal wanneer je complete mensen wegpoetst, achtergronden vervangt etc.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_25130916
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 12:44 schreef American_Nightmare het volgende:
... Ik heb zelf aan elk van mijn wedstrijdplaten wel wat geshopt in het verleden.
Jij, jij ...... CHEATER !!!!
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25131303
Goh en dan levert uitgerekend American_Nightmare een archieffoto in....
pi_25131826
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 12:52 schreef Puckzzz het volgende:
Ja ik vind dit eigenlijk ook een beetje hetzelfde als levelen.
Met levelen krijg je soms ook een heel andere foto en dat is in principe ook soepen.Wanneer je naar het origineel kijkt en naar deze dan is het verschil ook minimaal vind ik.

Het wordt een ander verhaal wanneer je complete mensen wegpoetst, achtergronden vervangt etc.
Of daken van auto's afhaalt

Ik knutsel veel aan mijn gemaakte foto's, behalve bij deze fotowedstrijd.
Buiten contrast, soms wat scherpte, een crop, een kader en de kleur.
Dit zijn lichte veranderingen die een goeie ontwikkelcentrale ook doen, en dus zeker geen dingen weg soepen...
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_25131907
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:18 schreef dubbellu het volgende:
.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 17 februari 2005 @ 21:05:59 #106
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25132732
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:18 schreef dubbellu het volgende:

[..]

Ik knutsel veel aan mijn gemaakte foto's, behalve bij deze fotowedstrijd.
Buiten contrast, soms wat scherpte, een crop, een kader en de kleur.
Dit zijn lichte veranderingen die een goeie ontwikkelcentrale ook doen, en dus zeker geen dingen weg soepen...
Heb je mijn post wel goed gelezen? Ik soep absoluut nix weg...ik voeg alleen een heel subtiel lichtvalletje toe. Is dat nou zo erg?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_25132918
Ik had het over de foto van American_Nightmare, niet over die van jou...
Normaal vind ik het allemaal niet zo erg maar American_Nightmare maakt over het algemeen goeie foto's en als hij de foto met dak inleverd heeft hij even veel kans maar dan zonder te veel fotosoep.
kiekjes
pi_25133874
Lijkt me dus totaal niet hinderlijk en als hij er nou zin in heeft ..... ik zou me meer zorgen maken als er opeens een wegbewijzering bijstaat, met een adelaar erop, o.i.d.
  donderdag 17 februari 2005 @ 22:01:10 #109
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25133900
Ah okee *zich niet meer aangesproken voelt*

Ik denk ook dat ik 'm gewoon ff zo ga inzenden. Ik heb de komende tijd gewoonweg geen of weinig tijd meer om met nog iets beters te komen. Tenzij dit weekend een oude oom van mij indut tijdens het 40 jarig huwelijksfeest van mijn ouders
pi_25134029
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:59 schreef elcastel het volgende:
Lijkt me dus totaal niet hinderlijk en als hij er nou zin in heeft ..... ik zou me meer zorgen maken als er opeens een wegbewijzering bijstaat, met een adelaar erop, o.i.d.
Het maakt me ook niet uit, al zet je er wel een wegbewijzering bij (ik denk niet dat iemand dat merkt nl) maar vind het bij deze wedstrijd tot nu toe leuk dat er zo min mogelijk wordt geshopt.
Maargoed we zullen met de tijd wel een verschuiving in de inzendingen zien, naarmate meer mensen digitaal gaan schieten en zich steeds meer eigen maken met fotobewerkingprogramma's.
kiekjes
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 februari 2005 @ 22:16:24 #111
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25134247
Nog even voor de duidelijkheid wat met fotosoep wel of niet mag, in het kader van gelijke kansen voor iedereen::
-Levelen, croppen, contrast dat kan ik in de donkere kamer namelijk ook gewoon allemaal

-Monteren, wegschilderen, artwork invoegen dat kan ik in de donkere kamer immers ook niet zonder meer, en ik kan aardig veel in een donkere kamer al zeg ik het zelf

De enige partiele bewerking die is toegestaan is het verwijderen van stof uit een scan, dat kan ik namelijk met een retouchepenseel en een flesje spottone ook.

Kortom: Alles wat je aan standaardhandelingen met een traditionele opname zou kunnen doen mag met fotosoep ook. Iedereen blij.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 17 februari 2005 @ 22:17:25 #112
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_25134269
Ik ben nog niet tevreden, ga komende week nog verder spelen om een betere belichting, compo etc te krijgen, maar nu uit de hand al wel even mijn idee geschoten.
Met dit idee ga ik meedoen...
Life is what you make it.
pi_25134464
@Sharkbait, ik heb ook een botenfoto ... helaas iets minder fraaie kleuren.

@exile0000, ik vind dit zeker wel een rust-ige foto. Onscherpte voegt juist iets toe hier, perfect scherp was ie denk ik een stuk minder.

@Puckzzz, de kleur van de klok vloekt een beetje met die van het doosje verder wel een goed idee! Misschien zwart-wit van maken?

Hier nog een paar uit de oude doos

van de fotomeet in naarden

derde kerstdag:

takje in de rivier (klein beetje met blur en unsharp mask gespeeld...)
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  donderdag 17 februari 2005 @ 22:33:44 #114
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25134661
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 22:25 schreef luap het volgende:
@Sharkbait, ik heb ook een botenfoto ... helaas iets minder fraaie kleuren.
tx. En toch vind ik het origineel verbleken bij mijn herinnering aan de echte scene. Het doorzichtige blauwe water terplekke was gewoon WAUW.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_25134725
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:59 schreef elcastel het volgende:
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 19:52 schreef k_man het volgende:
Goh en dan levert uitgerekend American_Nightmare een archieffoto in....
Klopt. Ik zal het even uitleggen. Dit was mijn ultieme rustmoment (op de valreep) van het jaar 2004. Ik kan nu wel een foto van een graf gaan maken (overwogen) of van een slapende hond, maar ik weet zeker dat de foto dan minder goed wordt. En aangezien het gewoon toegestaan is om archiefmateriaal in te zenden, kies ik voor deze foto. Ik weet dat ik in het verleden geprotesteerd heb tegen archiefmateriaal, maar waarom zou ik mezelf kansen ontnemen, door hier een of andere principekwestie van te maken?
Daarbij vind ik dit een van de mooiste foto's die ik ooit gemaakt heb, dus ik zou hem heel graag een keer een wedstrijd zien winnen. Vandaar deze poging.

Ik begrijp echter dat mijn inzending niet mee mag doen, omdat ik het dak heb weggepoetst?
Allereerst wil ik zeggen dat ik het hier niet mee eens ben. Het is in de wereld van de fotografie de normaalste zaak van de wereld om foto's aan te passen (met als uitzondering journalistieke foto's). Als je je foto beter denkt te kunnen maken door iets weg te klonen, dan moet dat gewoon kunnen. Overdadig photoshopwerk is immers altijd duidelijk zichtbaar en zal bij de meeste mensen ook niet op punten kunnen rekenen. Ik zou het belachelijk vinden als deze regel er doorgedrukt wordt, omdat een mod op z'n strepen gaat staan (niet zeggende dat dat op het moment zo is) dus ik stel een poll voor om deze regel te 'checken'.

[ Bericht 18% gewijzigd door American_Nightmare op 17-02-2005 22:42:02 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_25134762
Oftewel; de hypocrisie ten top.

Ik wil van jou dus nooit meer gezeik horen over archieffoto's.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2005 22:39:14 ]
pi_25134909
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 22:38 schreef k_man het volgende:
Oftewel; de hypocrisie ten top.

Ik wil van jou dus nooit meer gezeik horen over archieffoto's.
Nee hoor. Als ik met m'n vriendengroep discussie heb over naar welk cafe we gaan; iedereen wil naar cafe a en ik naar cafe b, dan ga ik niet boos op de stoep zitten als we naar cafe a blijken te gaan.
Ik lever toevallig deze maand gewoon archiefmateriaal in (zoals de meesten hier doen) en mocht er ooit gestemd worden over deze regel, dan zal ik waarschijnlijk toch tegen archieffoto's stemmen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_25134994
Dat zeg ik: hypocriet.
pi_25135340
Whatever.
pi_25135374

Ik ben het overigens wel eens met k_man
en de regel voor wat betreft PS-en is vanaf het begin duidelijk gesteld lijkt me. Ik vind het geen verkeerde regel, net als de rest van FOT vermoed ik......

Wat ik me nou afvraag: waarom doe je eigenlijk nog mee Je bent het met geen enkele regel eens en je wilt maar alles veranderen en aanpassen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_25135428
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik begrijp echter dat mijn inzending niet mee mag doen, omdat ik het dak heb weggepoetst?
In dit geval maakt het niet veel uit, omdat de foto met of zonder dak even mooi is, alleen waarom jij de gesoepte versie hebt ingestuurd weet ik niet, die andere was echt goed genoeg IMHO
quote:
Allereerst wil ik zeggen dat ik het hier niet mee eens ben. Het is in de wereld van de fotografie de normaalste zaak van de wereld om foto's aan te passen (met als uitzondering journalistieke foto's).
Mits je de kennis hebt om dingen aan te passen, jij weet net zo goed als ik dat niet iedereen die kennis reeds bezit.
quote:
Ik zou het belachelijk vinden als deze regel er doorgedrukt wordt, omdat een mod op z'n strepen gaat staan (niet zeggende dat dat op het moment zo is) dus ik stel een poll voor om deze regel te 'checken'.
Nogmaals ik denk dat juist deze regel de wedstrijd zo leuk maakt en waarbij je dus vooraf moet gaan nadenken over jou perfecte foto en niet achteraf
kiekjes
  donderdag 17 februari 2005 @ 23:17:04 #122
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25135572
Hoi ik wil mee voetballen, mag dat?

Hoi, ik voetbal nu al een tijdje mee, maar die ik wil alleen dat onervaren spelers voeballen in de nationale kampioenschappen, die ervaren spelers laat je maar thuis .

Ehm... Tja, ik vind ervaren voetballers toch wel beter voetballen dan die nieuwelingen, dus daarom zet ik ze maar in. Ik heb me bedacht.

Oja, ik heb mijn prof voetballers wel volgepompt met drugs, amfetamines en steroiden, dat is toch goed? En anders veranderen jullie de regels toch ff voor mij. Toe?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_25135592
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:17 schreef Shark.Bait het volgende:
Hoi ik wil mee voetballen, mag dat?

Hoi, ik voetbal nu al een tijdje mee, maar die ik wil alleen dat onervaren spelers voeballen in de nationale kampioenschappen, die ervaren spelers laat je maar thuis .

Ehm... Tja, ik vind ervaren voetballers toch wel beter voetballen dan die nieuwelingen, dus daarom zet ik ze maar in. Ik heb me bedacht.

Oja, ik heb mijn prof voetballers wel volgepompt met drugs, amfetamines en steroiden, dat is toch goed? En anders veranderen jullie de regels toch ff voor mij. Toe?

en laat ik vooral niet vergeten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 februari 2005 @ 23:20:03 #124
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25135625
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 22:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zou het belachelijk vinden als deze regel er doorgedrukt wordt
Die fotosoepregel hebben we al heel lang geleden opgesteld. Oorspronkelijk wilde de goegemeente hem nog strakker hebben, maar dat zou traditionele fotografen in het nadeel stellen omdat je dan hele dure afdrukken moet bestellen waarbij in het lab alle correctiemogelijkheden uitgezet moeten worden.

De huidige set regels is werkbaar in de zin dat je nu echt moet fotograferen en niet een half idee tot een hele foto kunt soepen.

Verdere discussie over de regelgeving lijkt me dan ook behoorlijk overbodig.
pi_25135658
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:20 schreef Ouwesok het volgende:
Verdere discussie over de regelgeving lijkt me dan ook behoorlijk overbodig.

Geen discussie mogelijk Maar dit is toch een forum Daar moet je toch kunnen discussieren
ok, ok....heeeeeeeeeeeeel flauw. Ik heb te weinig gefokt vandaag
pi_25135748
kan ik hier mee doen aan de fotoshop wedstrijd
pi_25135786
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:09 schreef dubbellu het volgende:

[..]

In dit geval maakt het niet veel uit, omdat de foto met of zonder dak even mooi is, alleen waarom jij de gesoepte versie hebt ingestuurd weet ik niet, die andere was echt goed genoeg IMHO [/url]
De enige reden was eigenlijk omdat ik deze goed had nabewerkt en de versie met dak nog niet.

Maar goed; ik zie dat er weinig discussie mogelijk is dus schrap m'n inzending dan maar.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 februari 2005 @ 23:32:14 #128
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25135874
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Geen discussie mogelijk Maar dit is toch een forum Daar moet je toch kunnen discussieren
ok, ok....heeeeeeeeeeeeel flauw. Ik heb te weinig gefokt vandaag
Uiteraard kunnen we overal over discuszeuren, alleen niet over die fotosoepregel.

Misschien moeten we eens het hele fotograferen bij die wedstrijd aan banden leggen, dus dat je alleen uiteenzet wat je zou hebben gefotografeerd als toch niet al die belemmerende regels er zouden zijn. Dat noemen we dan conceptuele non-fotografie en dat vinden we dan leuk
Tot het moment dat iemand aankomt met iets dat ie misschien 7 mnd geleden zou hebben gefotografeerd als ie had geweten dat het een wedstrijdonderwerp zou gaan worden en als toch niet die eeuwige regels er zouden zijn geweest, en dan begint de rest prompt te steigeren omdat er iemand een stuk conceptuele non-fotografie uit zijn rijke gedachtenarchief trekt.......

volgens mij heb je vandaag te weinig vergaderd PdeH

[ Bericht 1% gewijzigd door Ouwesok op 17-02-2005 23:33:19 (spelvaud) ]
pi_25136006
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvraag: waarom doe je eigenlijk nog mee Je bent het met geen enkele regel eens en je wilt maar alles veranderen en aanpassen [/sub]
Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).

Door dit soort regels hou je altijd hetzelfde kliekje wat meedoet, wat vervolgens een pea4fun punten gaat geven omdat het proces van totstandkoming van de foto in het slowchattopic zo grappig was, of omdat ze altijd zo'n leuke naaktfoto's post op het forum. (Is maar een voorbeeld). En dat maakt de wedstrijd er dus niet beter op.
Da's ook een van de redenen dat ik tegenwoordig m'n heil meestal op DPZ zoek wat betreft showcases etc. Het niveau ligt er een stuk hoger en de sfeer is er gewoon beter, ook als je niet bij het kliekje hoort en het niet altijd overal mee eens bent.
pi_25136130
Jullie kunnen een voorbeeld nemen aan de tweakers-wedstrijd 2004. Prima regels aldaar. Geen kaders, photoshoppen wat je wil en geen archiefmateriaal. Zo behoort een fotowedstrijd eruit te zien (over archiefmateriaal valt te twisten wmb).
pi_25136303
kiekjes
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 februari 2005 @ 23:58:19 #132
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25136541
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Jullie kunnen een voorbeeld nemen aan de tweakers-wedstrijd 2004. Prima regels aldaar. Geen kaders, photoshoppen wat je wil en geen archiefmateriaal. Zo behoort een fotowedstrijd eruit te zien (over archiefmateriaal valt te twisten wmb).
Nou, op naar tweakers dan

Al zie ik een kleine of eigenlijk een grote tegenstelling in 'fotosoepen wat je wilt' en geen kaders. Ik wil eigenlijk alleen maar kaders fotosoepen

Bovendien ben ik benieuwd hoe ze dat van dat archiefmateriaal controleren, EXIF-data is prima te verneuken, en tradtionele fotografie is simpelweg onmogelijk wegens geen Exifdata om te verneuken .

Moesten we maar eens geen voorbeeld aan nemen

Onze set regels is heel goed werkbaar voor iedereen. Wie excelleren wil in fotosoep gaat dus wat mij betreft maar naar tweakers en soept zich daar zijn ass offen zijn kaders erbij
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 februari 2005 @ 00:04:01 #133
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25136690
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:37 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).

Door dit soort regels hou je altijd hetzelfde kliekje wat meedoet, wat vervolgens een pea4fun punten gaat geven omdat het proces van totstandkoming van de foto in het slowchattopic zo grappig was, of omdat ze altijd zo'n leuke naaktfoto's post op het forum. (Is maar een voorbeeld). En dat maakt de wedstrijd er dus niet beter op.
Da's ook een van de redenen dat ik tegenwoordig m'n heil meestal op DPZ zoek wat betreft showcases etc. Het niveau ligt er een stuk hoger en de sfeer is er gewoon beter, ook als je niet bij het kliekje hoort en het niet altijd overal mee eens bent.
Als je het hier allemaal zo onder je niveau vind......wat doe je hier dan in godesnaam nog Of zit DPZ met een downtime of zo
pi_25136770
ik kan niet zo goed fotoshoppen... maar ik kan wel goed met paint overweg

wil dus deze graag insturen

pi_25137066
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:04 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je het hier allemaal zo onder je niveau vind......wat doe je hier dan in godesnaam nog Of zit DPZ met een downtime of zo
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 00:22:59 #136
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25137151
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.
dat ligt eraan.... ik heb er foto's gezien die tante Truus d'r kiekjes collectie tot kunstwerken zou verheffen
pi_25137199
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:22 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

dat ligt eraan.... ik heb er foto's gezien die tante Truus d'r kiekjes collectie tot kunstwerken zou verheffen
Ja uitzonderingen heb je overal. Maar vergelijk de foto's die hier in een wedstrijd worden ingezonden eens met de foto's die daar worden ingezonden (in de 'uitdaging' zoals het daar heet). Denk dat je toch wel een verschil ziet.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 februari 2005 @ 00:27:20 #138
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25137267
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangevallen, ik vraag me alleen af wat iemand hier doet die zoveel adressen weet waar alles zoveel beter is geregeld.

Ik kom overigens na mijn eerste lurk-kennismaking nimmer meer op DPZ. De sfeer ligt me er niet zoen dan druk ik me nog voorzichtig uit
  vrijdag 18 februari 2005 @ 06:49:19 #139
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25139669
Ik neem aan dat A.M. hier in het verleden vervelend is geweest ofzo, . Ik bedoel kom een dakje erop of een dakje eraf, is dat een probleem ? Maar goed, auto met dak inleveren dan maar ...... zoiets ? Waar ligt de lijn eigenlijk precies en ongeveer ? Is daar een linkje naar of is die norm kort te omschrijven ?

Ik neem aan dat levels, curves, (de-)saturation, dat soort dingen allemaal mag ? Ik begrijp de regels overigens, maar in dit geval lijkt een kader me meer met de foto doen dan dak erop of eraf, maar dat zeg ik; dit heeft kennelijk met reputatie te maken (ofzo .)

Oh ja die van mij is dus ook door CS heen gehaald (zie exif) .
.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 08:03:02 #140
101983 exile0000
mad scientist
pi_25139815
Netjes Puckzzz
@A_N: Natuurlijk mag je best veel soepen voor de wedstrijd, maar dan denk ik echt aan kleuren en contrast en zo, en niet aan clonen en knippen/plakken!

Edit: Oeps, ik vergeet de nieuwste pagina posts te lezen!
Euh.... tja

[ Bericht 15% gewijzigd door exile0000 op 18-02-2005 08:10:53 ]
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 08:13:41 #141
101983 exile0000
mad scientist
pi_25139861
Mensen, mensen, denk aan de topictitel! Sssssssssst

Tut-tut A_N niet zo dwars! Natuurlijk is FOT op veel punten voor verbetering vatbaar, maar dat regel je maar via FB en laat deze fotowedstrijd lekker gaan totdat de regels anders zijn.
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:08:19 #142
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25140175
He wat gezellig hier Ik begon al bang te worden dat het onderwerp van deze maand over begon te slaan op de algehele stemming hier

Thnx Exile

@ degene die zei dat de kleur van de klok vloekt bij het pakje. Tsja ik loop nou niet bepaald met een klok door de supermarkt om precies dat pakje soep uit te zoeken die er het mooist bij kleurt. Dit noemt men ook wel Ton sur Ton
pi_25141293
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:37 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Als je het niet zegt is het idd geen probleem, aangezien het niet zichtbaar is. Ik vind het moreel gezien wel bijzonder laag, aangezien de rest van de mensen WEL zich aan deze regel houdt
quote:
Je suggereert nu een bepaalde bevooroordeling bij mensen. Dat lijkt me niet echt te kloppen. Bij mij iig niet, aangezien ik de foto's punten geef en niet de mensen.
quote:
Ook op DPZ heb je kliekjes. Misschien ligt het niveau van de plaatjes daar hoger, maar 80% van de mensen daar levert dezelfde soort plaatjes als hier af (of misschien ietsjes beter). Er zijn slechts enkele uitzonderingen waarbij de foto's van een bijzonder hoge kwaliteit zijn. Over het algemeen zit daar ook een flinke hoeveelheid photosoep-werk aan.

Laten we heel eerlijk zijn: DPZ is gebouwd voor fotografen en bij FOT zijn het vooral mensen die toch op FOK komen. Vooral amateurs dus (uitzonderingen daargelaten). Hele andere doelgroep. Als je dat nou in de gaten houdt en je verder niet druk maakt, is het probleem toch opgelost Als je nou vind dat je hoogstaande fotografie moet beoefenen, dan weet je ook dat je niet hier moet zijn niet lullig bedoeld voor de mensen hier, maar het is nou eenmaal zo. Als je hier wel bent, moet je dus niet zeiken
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:46:36 #144
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25142451
Hahahahahahah hij is er weer, de eeuwige discussie. En weer de zelfde tegenstanders. Wat een flexibiliteit zeg. De Soep regel is echt niet meer van deze tijd. Mensen ga eens met je tijd mee. Heden ten dagen is de fotografie gewoon veranderd. Met dooddoeners als dat kan ik ook niet in de Doka. Lekker belangrijk. Een echte crack in de doka kan toch ook veel meer dan de gemiddelde amateur. Ook de stelling dat mensen die analoog schieten in het nadeel zouden zijn is klinkklare onzin. Alle foto's die je hier ziet zijn tenslotte digitaal, en kunnen in PS nabewerkt worden.
Ik moet altijd zo lachen om deze discussies. Omdat je dit gewoon weg niet kan handhaven. Als ik iets zou willen shoppen dan is dat toch niet te zien.

Soms verdenk ik mensen er ook van dat ze stemmen op de persoon en niet op de foto, sommige ronduit slechte foto's krijgen toch punten en daar snap ik werkelijk helemaal niets van maar dat zal wel met smaak te maken hebben.

Verder vind ik zelf ook DPZ van veel horgere kwaliteit dan wat ik hier gemiddeld zie op Fok. Ook zie ik daar veel meer foto's. Het forum wat hier het beste loopt is het in mijn ogen volledig onzinnige goedemorgen middag avond toppic alias de SC. Frappant voor een foto forum is het niet? Erg flauw vind ik de opmerkingen van: ik snap niet wat je hier nog doet, waarom ga je niet naar die andere fora. Das wel heel makkelijk. Iemand geeft kritiek dus zeggen we met z'n alle dan ga je toch weg? Luisteren en er over nadenken kan natuurlijk ook.

Nog een klein berichtje aan A_N, ik vind dat jij inderdaad geen archief werk kan insturen, je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is niet echt chic. Dus heb camera voor je oog en snel nog wat anders schieten.
pi_25142929
Ben blij dat er nog iemand het een beetje met me eens is. Ik zal nog eens na gaan denken over deelname en eventueel m'n inzending voor deze maand.

Oh ja en @Pdehoog; de meesten op DPZ zijn ook (serieuze) amateurs.
pi_25143134
Ik snap er geen barst van, dat gezeur over photoshop wel of niet, Er word hier een fotowedstrijd georganiseerd.
Aan een wedstrijd zitten een aantal regeltjes waar je je aan moet aanhouden.
En ik het lijkt mij heel simpel, als de regeltjes je niet aanstaan doe je gewoon niet mee.:)
Staan de regels op de andere forums je wel aan dan doe je daar aan mee.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_25143234
Dus als volgende maand een frame met roze ballontjes verplicht wordt gesteld, dan zeg je daar niets van, maar doe je gewoon niet meer mee? Beetje kort door de bocht he.. En ik maar denken dat dit een discussieforum was.
pi_25143258
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Oh ja en @Pdehoog; de meesten op DPZ zijn ook (serieuze) amateurs.
Dat weet ik. Ik wilde er alleen even op wijzen dat beide fora een andere doelgroep hebben en dat je daar rekening mee moet houden in je beoordeling van de wedstrijd vs de uitdaging bij DPZ.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:34:35 #149
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25143270
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:25 schreef stil het volgende:
Ik snap er geen barst van, dat gezeur over photoshop wel of niet, Er word hier een fotowedstrijd georganiseerd.
Aan een wedstrijd zitten een aantal regeltjes waar je je aan moet aanhouden.
En ik het lijkt mij heel simpel, als de regeltjes je niet aanstaan doe je gewoon niet mee.:)
Staan de regels op de andere forums je wel aan dan doe je daar aan mee.
Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denken
pi_25143302
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:34 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denken
Het gaat ook om een stukje vertrouwen, en mocht er iemand winnen die volop gesoept heeft, dan zal het diegene niet echt weldoening geven denk ik.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')