abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25136303
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 17 februari 2005 @ 23:58:19 #132
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25136541
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Jullie kunnen een voorbeeld nemen aan de tweakers-wedstrijd 2004. Prima regels aldaar. Geen kaders, photoshoppen wat je wil en geen archiefmateriaal. Zo behoort een fotowedstrijd eruit te zien (over archiefmateriaal valt te twisten wmb).
Nou, op naar tweakers dan

Al zie ik een kleine of eigenlijk een grote tegenstelling in 'fotosoepen wat je wilt' en geen kaders. Ik wil eigenlijk alleen maar kaders fotosoepen

Bovendien ben ik benieuwd hoe ze dat van dat archiefmateriaal controleren, EXIF-data is prima te verneuken, en tradtionele fotografie is simpelweg onmogelijk wegens geen Exifdata om te verneuken .

Moesten we maar eens geen voorbeeld aan nemen

Onze set regels is heel goed werkbaar voor iedereen. Wie excelleren wil in fotosoep gaat dus wat mij betreft maar naar tweakers en soept zich daar zijn ass offen zijn kaders erbij
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 februari 2005 @ 00:04:01 #133
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25136690
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:37 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).

Door dit soort regels hou je altijd hetzelfde kliekje wat meedoet, wat vervolgens een pea4fun punten gaat geven omdat het proces van totstandkoming van de foto in het slowchattopic zo grappig was, of omdat ze altijd zo'n leuke naaktfoto's post op het forum. (Is maar een voorbeeld). En dat maakt de wedstrijd er dus niet beter op.
Da's ook een van de redenen dat ik tegenwoordig m'n heil meestal op DPZ zoek wat betreft showcases etc. Het niveau ligt er een stuk hoger en de sfeer is er gewoon beter, ook als je niet bij het kliekje hoort en het niet altijd overal mee eens bent.
Als je het hier allemaal zo onder je niveau vind......wat doe je hier dan in godesnaam nog Of zit DPZ met een downtime of zo
pi_25136770
ik kan niet zo goed fotoshoppen... maar ik kan wel goed met paint overweg

wil dus deze graag insturen

pi_25137066
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:04 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je het hier allemaal zo onder je niveau vind......wat doe je hier dan in godesnaam nog Of zit DPZ met een downtime of zo
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 00:22:59 #136
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25137151
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb het niet over mijn niveau. Voel je toch niet zo aangevallen.. je weet zelf ook wel dat het niveau van foto's op DPZ veel hoger is.
dat ligt eraan.... ik heb er foto's gezien die tante Truus d'r kiekjes collectie tot kunstwerken zou verheffen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_25137199
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:22 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

dat ligt eraan.... ik heb er foto's gezien die tante Truus d'r kiekjes collectie tot kunstwerken zou verheffen
Ja uitzonderingen heb je overal. Maar vergelijk de foto's die hier in een wedstrijd worden ingezonden eens met de foto's die daar worden ingezonden (in de 'uitdaging' zoals het daar heet). Denk dat je toch wel een verschil ziet.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 18 februari 2005 @ 00:27:20 #138
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25137267
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 00:19 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangevallen, ik vraag me alleen af wat iemand hier doet die zoveel adressen weet waar alles zoveel beter is geregeld.

Ik kom overigens na mijn eerste lurk-kennismaking nimmer meer op DPZ. De sfeer ligt me er niet zoen dan druk ik me nog voorzichtig uit
  vrijdag 18 februari 2005 @ 06:49:19 #139
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25139669
Ik neem aan dat A.M. hier in het verleden vervelend is geweest ofzo, . Ik bedoel kom een dakje erop of een dakje eraf, is dat een probleem ? Maar goed, auto met dak inleveren dan maar ...... zoiets ? Waar ligt de lijn eigenlijk precies en ongeveer ? Is daar een linkje naar of is die norm kort te omschrijven ?

Ik neem aan dat levels, curves, (de-)saturation, dat soort dingen allemaal mag ? Ik begrijp de regels overigens, maar in dit geval lijkt een kader me meer met de foto doen dan dak erop of eraf, maar dat zeg ik; dit heeft kennelijk met reputatie te maken (ofzo .)

Oh ja die van mij is dus ook door CS heen gehaald (zie exif) .
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 08:03:02 #140
101983 exile0000
mad scientist
pi_25139815
Netjes Puckzzz
@A_N: Natuurlijk mag je best veel soepen voor de wedstrijd, maar dan denk ik echt aan kleuren en contrast en zo, en niet aan clonen en knippen/plakken!

Edit: Oeps, ik vergeet de nieuwste pagina posts te lezen!
Euh.... tja

[ Bericht 15% gewijzigd door exile0000 op 18-02-2005 08:10:53 ]
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 08:13:41 #141
101983 exile0000
mad scientist
pi_25139861
Mensen, mensen, denk aan de topictitel! Sssssssssst

Tut-tut A_N niet zo dwars! Natuurlijk is FOT op veel punten voor verbetering vatbaar, maar dat regel je maar via FB en laat deze fotowedstrijd lekker gaan totdat de regels anders zijn.
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:08:19 #142
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25140175
He wat gezellig hier Ik begon al bang te worden dat het onderwerp van deze maand over begon te slaan op de algehele stemming hier

Thnx Exile

@ degene die zei dat de kleur van de klok vloekt bij het pakje. Tsja ik loop nou niet bepaald met een klok door de supermarkt om precies dat pakje soep uit te zoeken die er het mooist bij kleurt. Dit noemt men ook wel Ton sur Ton
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_25141293
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:37 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik probeer alleen maar mee te denken om de wedstrijd te verbeteren. En een niet-photoshoppen-regel is zwaar uit de tijd (hoewel het blijkbaar geen probleem is, als je er maar niks van zegt).
Als je het niet zegt is het idd geen probleem, aangezien het niet zichtbaar is. Ik vind het moreel gezien wel bijzonder laag, aangezien de rest van de mensen WEL zich aan deze regel houdt
quote:
Door dit soort regels hou je altijd hetzelfde kliekje wat meedoet, wat vervolgens een pea4fun punten gaat geven omdat het proces van totstandkoming van de foto in het slowchattopic zo grappig was, of omdat ze altijd zo'n leuke naaktfoto's post op het forum. (Is maar een voorbeeld). En dat maakt de wedstrijd er dus niet beter op.
Je suggereert nu een bepaalde bevooroordeling bij mensen. Dat lijkt me niet echt te kloppen. Bij mij iig niet, aangezien ik de foto's punten geef en niet de mensen.
quote:
Da's ook een van de redenen dat ik tegenwoordig m'n heil meestal op DPZ zoek wat betreft showcases etc. Het niveau ligt er een stuk hoger en de sfeer is er gewoon beter, ook als je niet bij het kliekje hoort en het niet altijd overal mee eens bent.
Ook op DPZ heb je kliekjes. Misschien ligt het niveau van de plaatjes daar hoger, maar 80% van de mensen daar levert dezelfde soort plaatjes als hier af (of misschien ietsjes beter). Er zijn slechts enkele uitzonderingen waarbij de foto's van een bijzonder hoge kwaliteit zijn. Over het algemeen zit daar ook een flinke hoeveelheid photosoep-werk aan.

Laten we heel eerlijk zijn: DPZ is gebouwd voor fotografen en bij FOT zijn het vooral mensen die toch op FOK komen. Vooral amateurs dus (uitzonderingen daargelaten). Hele andere doelgroep. Als je dat nou in de gaten houdt en je verder niet druk maakt, is het probleem toch opgelost Als je nou vind dat je hoogstaande fotografie moet beoefenen, dan weet je ook dat je niet hier moet zijn niet lullig bedoeld voor de mensen hier, maar het is nou eenmaal zo. Als je hier wel bent, moet je dus niet zeiken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:46:36 #144
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25142451
Hahahahahahah hij is er weer, de eeuwige discussie. En weer de zelfde tegenstanders. Wat een flexibiliteit zeg. De Soep regel is echt niet meer van deze tijd. Mensen ga eens met je tijd mee. Heden ten dagen is de fotografie gewoon veranderd. Met dooddoeners als dat kan ik ook niet in de Doka. Lekker belangrijk. Een echte crack in de doka kan toch ook veel meer dan de gemiddelde amateur. Ook de stelling dat mensen die analoog schieten in het nadeel zouden zijn is klinkklare onzin. Alle foto's die je hier ziet zijn tenslotte digitaal, en kunnen in PS nabewerkt worden.
Ik moet altijd zo lachen om deze discussies. Omdat je dit gewoon weg niet kan handhaven. Als ik iets zou willen shoppen dan is dat toch niet te zien.

Soms verdenk ik mensen er ook van dat ze stemmen op de persoon en niet op de foto, sommige ronduit slechte foto's krijgen toch punten en daar snap ik werkelijk helemaal niets van maar dat zal wel met smaak te maken hebben.

Verder vind ik zelf ook DPZ van veel horgere kwaliteit dan wat ik hier gemiddeld zie op Fok. Ook zie ik daar veel meer foto's. Het forum wat hier het beste loopt is het in mijn ogen volledig onzinnige goedemorgen middag avond toppic alias de SC. Frappant voor een foto forum is het niet? Erg flauw vind ik de opmerkingen van: ik snap niet wat je hier nog doet, waarom ga je niet naar die andere fora. Das wel heel makkelijk. Iemand geeft kritiek dus zeggen we met z'n alle dan ga je toch weg? Luisteren en er over nadenken kan natuurlijk ook.

Nog een klein berichtje aan A_N, ik vind dat jij inderdaad geen archief werk kan insturen, je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is niet echt chic. Dus heb camera voor je oog en snel nog wat anders schieten.
pi_25142929
Ben blij dat er nog iemand het een beetje met me eens is. Ik zal nog eens na gaan denken over deelname en eventueel m'n inzending voor deze maand.

Oh ja en @Pdehoog; de meesten op DPZ zijn ook (serieuze) amateurs.
pi_25143134
Ik snap er geen barst van, dat gezeur over photoshop wel of niet, Er word hier een fotowedstrijd georganiseerd.
Aan een wedstrijd zitten een aantal regeltjes waar je je aan moet aanhouden.
En ik het lijkt mij heel simpel, als de regeltjes je niet aanstaan doe je gewoon niet mee.:)
Staan de regels op de andere forums je wel aan dan doe je daar aan mee.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_25143234
Dus als volgende maand een frame met roze ballontjes verplicht wordt gesteld, dan zeg je daar niets van, maar doe je gewoon niet meer mee? Beetje kort door de bocht he.. En ik maar denken dat dit een discussieforum was.
pi_25143258
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Oh ja en @Pdehoog; de meesten op DPZ zijn ook (serieuze) amateurs.
Dat weet ik. Ik wilde er alleen even op wijzen dat beide fora een andere doelgroep hebben en dat je daar rekening mee moet houden in je beoordeling van de wedstrijd vs de uitdaging bij DPZ.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:34:35 #149
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25143270
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:25 schreef stil het volgende:
Ik snap er geen barst van, dat gezeur over photoshop wel of niet, Er word hier een fotowedstrijd georganiseerd.
Aan een wedstrijd zitten een aantal regeltjes waar je je aan moet aanhouden.
En ik het lijkt mij heel simpel, als de regeltjes je niet aanstaan doe je gewoon niet mee.:)
Staan de regels op de andere forums je wel aan dan doe je daar aan mee.
Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denken
pi_25143302
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:34 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denken
Het gaat ook om een stukje vertrouwen, en mocht er iemand winnen die volop gesoept heeft, dan zal het diegene niet echt weldoening geven denk ik.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_25143341
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:34 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Hmmm....niet gehinderd door enige vorm van normen en waarden zie ik al weer.

Misschien is de essentie van een regel dat men, naast controleerbaarheid, ook in staat is deze te na te leven? Blijkbaar weer te moeilijk voor mensen.

Overigens is dit soort opmerkingen genoeg voor mij om het vertrouwen in het eerlijk meedoen aan deze wedstrijd te verliezen. Ik begin me nu ook sterk af te vragen of JIJ wel eens gefotosoept hebt en of je dus wel eerlijk aan je prijzen gekomen bent.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:41:07 #152
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25143368
Ohhhhhhhhhh het gaat om vertrouwen aha. Nou dan snap ik helemaal niet meer waarom iedereen zich zo druk maakt. Wat naief zeg. Nog maals ik denk dat er meer geshopt wordt dan dat wij denken
pi_25143415
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:41 schreef fr.oosje het volgende:
Ohhhhhhhhhh het gaat om vertrouwen aha. Nou dan snap ik helemaal niet meer waarom iedereen zich zo druk maakt. Wat naief zeg. Nog maals ik denk dat er meer geshopt wordt dan dat wij denken
Niet naief, wel vertrouwen tot het tegendeel is bewezen (zoals nu).

en nu ga ik dus wel puur op naam beoordelen. Sommige mensen krijgen gewoon per definitie geen punten meer. En ja.....da's kinderachtig, maar ach het is bijna weekend
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:46:32 #154
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25143441
Pdehoog tss tsss tss valt me toch weer tegen zeg. maar goed ik doe toch niet mee om te winnen :-) dus ach.

Enne als jij een goede foto maakt krijg je nog wel gewoon punten hoor. Ik ben namelijk wel gewoon volwassen
pi_25143467
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef fr.oosje het volgende:
Ik ben namelijk wel gewoon volwassen

Goed van jou zeg
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:49:58 #156
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_25143513
Mijn 5 centjes:

Er is geen foto die ik niet soep. Niet omdat het origineel misschien niet goed genoeg is, maar omdat ik weet dat met een beetje soepen de foto een stuk beter zou kunnen worden. Als is het maar een kleine level, contrast, crop whatever.
Bij elke wedstrijd horen regels. Niet iedereen is het daar mee eens, maar wanneer je het er absoluut niet mee eens bent moet je naar mijn mening niet meedoen, dat zou ik pas hypocriet vinden. Wanneer je er wel mee kan leven, moet je vooral meedoen
Verder ben ik het wel met Fr.Oosje eens dat er wellicht meer gesoept wordt dan wij denken. Wanneer ik nou niet gezegd had dat ik mijn inzending gesoept had, had iemand het dan gezien of had men alleen maar gedacht: "goh leuk belicht die klok"
Je moet met je tijd meegaan. Soepen hoort erbij. Zoals ik al eerder heb gezegd, wanneer je geen complete mensen (of autodaken ) wegsoept, achtergronden vervangt door mooie strandjes met een ondergaande zon terwijl de foto eigenlijk op zolder is genomen etc. Vind ik het prima. Maar kom er wel eerlijk voor uit dat je gesoept hebt. Als je dan wint kun je tenminste met een eerlijk gevoel je 1e plaats innemen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')