Hmmm....niet gehinderd door enige vorm van normen en waarden zie ik al weer.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:34 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Hihihi niet gehinderd door enige kennis zie ik al weer. Is de essentie van een regel niet dat je hem kan controleren? Dacht het wel. En de PS regel is gewoon weg niet te controleren. Ik garandeer je dat veel meer foto's in de wedstrijd zijn geshopt dan dat wij denken
Niet naief, wel vertrouwen tot het tegendeel is bewezen (zoals nu).quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:41 schreef fr.oosje het volgende:
Ohhhhhhhhhh het gaat om vertrouwen aha. Nou dan snap ik helemaal niet meer waarom iedereen zich zo druk maakt. Wat naief zeg. Nog maals ik denk dat er meer geshopt wordt dan dat wij denken
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef fr.oosje het volgende:
Ik ben namelijk wel gewoon volwassen
Eens, en die achtergrondjes die vallen in de stem ronde vanzelf door de mand.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:49 schreef Puckzzz het volgende:
Mijn 5 centjes:
Er is geen foto die ik niet soep. Niet omdat het origineel misschien niet goed genoeg is, maar omdat ik weet dat met een beetje soepen de foto een stuk beter zou kunnen worden. Als is het maar een kleine level, contrast, crop whatever.
Bij elke wedstrijd horen regels. Niet iedereen is het daar mee eens, maar wanneer je het er absoluut niet mee eens bent moet je naar mijn mening niet meedoen, dat zou ik pas hypocriet vinden. Wanneer je er wel mee kan leven, moet je vooral meedoen
Verder ben ik het wel met Fr.Oosje eens dat er wellicht meer gesoept wordt dan wij denken. Wanneer ik nou niet gezegd had dat ik mijn inzending gesoept had, had iemand het dan gezien of had men alleen maar gedacht: "goh leuk belicht die klok"
Je moet met je tijd meegaan. Soepen hoort erbij. Zoals ik al eerder heb gezegd, wanneer je geen complete mensen (of autodaken) wegsoept, achtergronden vervangt door mooie strandjes met een ondergaande zon terwijl de foto eigenlijk op zolder is genomen etc. Vind ik het prima. Maar kom er wel eerlijk voor uit dat je gesoept hebt. Als je dan wint kun je tenminste met een eerlijk gevoel je 1e plaats innemen.
Ben blij dat je zo inhoudelijk op de discussie reageert, daar hebben we echt wat aan. Wat zouden we zonder moeten doen. Thx manquote:
Ik verander nooit van mening, maar ik laat me ook niet beperken door regels waarvan ik vind dat ze zouden moeten bestaan. Lijkt me niet zo raar.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:57 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Waar ik in deze hele discussie een beetje flauw van wordt is dat steeds maar weer gevraagd wordt om regels te verstrakken of te verruimen, al naar gelang dat iemand het beste uitkomt. Daar doen we dus even niet aan mee. Niet omdat controle sowieso niet mogelijk zou zijn maar simpelweg niet wenselijk is, Rewimo, fotoloog en ondergetekende offeren vrije tijd op aan forum en wedstrijd en we hebben geen behoefte aan het urenlang uitpluizen van alle inzendingen, waarbij we dan ook nog elke maand het regelement aan de luimen van één user die zo ongeveer maandelijks van mening wisselt kunnen aanpassen.
[..]
Ouwesok wordt het geen tijd dat iemand anders het eens van jullie overneemt als je het gaat zien als offeren van tijd?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:57 schreef Ouwesok het volgende:
Rewimo, fotoloog en ondergetekende offeren vrije tijd op aan forum en wedstrijd en we hebben geen behoefte aan het urenlang uitpluizen van alle inzendingen, waarbij we dan ook nog elke maand het regelement aan de luimen van één user die zo ongeveer maandelijks van mening wisselt kunnen aanpassen.
Momenteel vind ik dat we een werkbare set spelregels hebben, en als onder het gebruikersvolkje een zinvolle wijziging breed gedragen wordt kunnen we hem altijd nog doorvoeren. Hoofdzaak is dat we laagdrempelig blijven.
Pardonquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:07 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik verander nooit van mening,
He Sok, wie van DPZ heeft ooit zo hard tegen je schenen geschopt dat je je daar elke keer zo druk om maakt?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Verder vind ik het uiterst triest dat jij meent te moeten bepalen wie er hier met een camera om kan gaan of met fotosoep. Klinkt een beetje alsof er zo'n zondagsschilder van DPZ hier zit te oreren.
Tja....wat moet ik inhoudelijk reageren danquote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:54 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ben blij dat je zo inhoudelijk op de discussie reageert, daar hebben we echt wat aan. Wat zouden we zonder moeten doen. Thx man![]()
Niemandquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:38 schreef fr.oosje het volgende:
He Sok, wie van DPZ heeft ooit zo hard tegen je schenen geschopt dat je je daar elke keer zo druk om maakt?
Jajaquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tja....wat moet ik inhoudelijk reageren danIk zie een foto-wedstrijd, ik zie een regel dat photoshop gebruikt mag worden om te levellen, contrast te verhogen etc. wat iedereen al doet en ik zie mensen die vinden dat ze PS op een andere, ruimere, manier in willen zetten om zodoende een kwalitatief betere foto te krijgen.
Er slingeren hier vergevordere hobbyisten die dus ook de broodnodige kennis van PS hebben rond maar ook amateurs...mensen die net hun eerste kiekje zetten en dus niet zo goed met PS overweg kunnen. Hoe eerlijk zou het zijn voor de beginners onder ons als iedereen dus maar met PS aan de slag mag op alle mogelijke manieren
Dat is MIJN grote bezwaar tegen het opheffen van de gebruik-PS-niet-regel en daarnaast....
fr.oosje: ik reageer net zo inhoudelijk als jij.
edit: daarnaast vind ik dat er best enig vertrouwen mag zijn in de mogelijkheid van mensen om mee te doen binnen de gestelde richtlijnen. Dat lijkt me juist de uitdaging aan de wedstrijden, maar goed...da's mijn mening
Hihihi dat heb ik dus soms op Fok, maar goed das een andere discussie :-)quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:56 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
NiemandIk vind de sfeer op DPZ echter dé ultieme reden om de fotohobby voorgoed aan de wilgen te hangen en sigarenbandjes te gaan verzamelen of zoiets.
Ik was al een redelijk ervaren PS-er voordat ik begon met fotografie (opleiding webdesign). Ik zie mezelf als een beginneling op het gebied van fotografie. Ik heb de ervaring dat ALLE beginnelingen hier (op welk gebied dan ook) heel behulpzaam geholpen worden door de ervarene op dat gebied.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tja....wat moet ik inhoudelijk reageren danIk zie een foto-wedstrijd, ik zie een regel dat photoshop gebruikt mag worden om te levellen, contrast te verhogen etc. wat iedereen al doet en ik zie mensen die vinden dat ze PS op een andere, ruimere, manier in willen zetten om zodoende een kwalitatief betere foto te krijgen.
Er slingeren hier vergevordere hobbyisten die dus ook de broodnodige kennis van PS hebben rond maar ook amateurs...mensen die net hun eerste kiekje zetten en dus niet zo goed met PS overweg kunnen. Hoe eerlijk zou het zijn voor de beginners onder ons als iedereen dus maar met PS aan de slag mag op alle mogelijke manieren
Dat is MIJN grote bezwaar tegen het opheffen van de gebruik-PS-niet-regel en daarnaast....
fr.oosje: ik reageer net zo inhoudelijk als jij.
edit: daarnaast vind ik dat er best enig vertrouwen mag zijn in de mogelijkheid van mensen om mee te doen binnen de gestelde richtlijnen. Dat lijkt me juist de uitdaging aan de wedstrijden, maar goed...da's mijn mening
Dat is precies dezelfde discussie, met dat verschil dat ik me niet op DPZ laat zien, zelfs niet om de sfeer daar nog verder te verzieken. Ik vind het zonde van mijn tijd.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:06 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Hihihi dat heb ik dus soms op Fok, maar goed das een andere discussie :-)
Ouwesok, valt me toch weer tegen. Ik vind dat ik toch netjes en open discusieer en ook nog met argumenten kom. Beetje slape houding omdat als zaniken af te doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat is precies dezelfde discussie, met dat verschil dat ik me niet op DPZ laat zien, zelfs niet om de sfeer daar nog verder te verzieken. Ik vind het zonde van mijn tijd.
Ik vraag me dus ook in jouw geval af wat je komt doen op een forum waarop je niks anders te doen hebt dan te zanikenonder het mom van discussie
Wat ik dus ook al zeiquote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:36 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Als je dan PS gebruikt moet je het gewoon ook eerlijk melden bij je foto. Zo kun je jezelf lekker uitleven met PS en blijft het eerlijker tov mensen die zich wel netjes aan de vooropgestelde regels houden.
Tot hier en niet verder mijn bijdrage aan deze discusie.
Kennelijk vind je die wedstrijd toch niet zo leuk, omdat de regels nu alweer uit de tijd zijn. Ik zeg dan: Ga lekker op DPZ volgens de regels van nu en vooral op niveau meedoen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:18 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ouwesok, valt me toch weer tegen. Ik vind dat ik toch netjes en open discusieer en ook nog met argumenten kom. Beetje slape houding omdat als zaniken af te doen.
Ik kom hier omdat ik de wedstrijd gewoon leuk vind. ongeacht de regels. Ik wil alleen maar aangeven dat deze regels a niet meer van deze tijd zijn en b niet te controleren. nu ik er over nadenk ben ik gek ook dat ik dit ga uitleggen ook, Ouwesok, met jou ben ik uit gezannikt.
Misschien dat de heren hier rustig van worden...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:04 schreef Shark.Bait het volgende:
Maandelijkse discussie over? Mooi, dan kan ie de koekast in zodat ie over een maand weer vers gepost kan worden
Iemand nog foto's???
quote:
Mooi fotoquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:35 schreef Briggy het volgende:
[..]
Misschien dat de heren hier rustig van worden...
[afbeelding]
Ik ben er lekker nog niet uitquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:04 schreef Shark.Bait het volgende:
Maandelijkse discussie over? Mooi, dan kan ie de koekast in zodat ie over een maand weer vers gepost kan worden
Zal aan Pbase liggen denk ik, maar ik zie de foto ook niet wanneer ik 'm in IE plak hoorquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:47 schreef Briggy het volgende:
Ik zag de foto van Offy niet, tot ik de link in IE plakte
Daarna kreeg ik um pas ook in dit topic te zien, hoe kan dat, iemand een idee?
ik zie dat Puckzzz er ook last van heeft
Eerder stil.....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:35 schreef Briggy het volgende:
Misschien dat de heren hier rustig van worden...
[afbeelding]
Hmmmm....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:54 schreef Briggy het volgende:
Dat had ik geprobeerdmaar dat hielp ook niet
![]()
Kijk hier maarquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Zal aan Pbase liggen denk ik, maar ik zie de foto ook niet wanneer ik 'm in IE plak hoor
Goede helpdesker hoor die klanten van de wal in de sloot helpt!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmm....
de helpdesker gaat spreken
PC al herstart![]()
Browser al herstart
Spyware verwijderd
Misschien ff Windows opnieuw installeren
Gewoon IE gebruiken
Alle non-MS-spullen verwijderen
Ik ben dan natuurlijk ook maar een wannabe-helpdeskerquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:14 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Goede helpdesker hoor die klanten van de wal in de sloot helpt!![]()
Precies. Als je een mooie natuurfoto maakt en er ligt een geel blikje op de grond dan kan dit een storende factor zijn. Die kloon je dan simpelweg weg.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben er lekker nog niet uit![]()
Waar ik nou wel eens benieuwd naar ben aangezien deze discussie idd bijna elke maand voorbij komtis wat men dan in PS anders wil doen dan nu
Nu zijn daar de mogelijkheden om te levellen, te croppen, contrastverhogingen uit te voeren, kleuren bij te stellen etc. Wat wil je dan nog meer doen
Wegclonen van dingen
![]()
klikkerdeklikquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:00 schreef Offy het volgende:
Lieve Puckzzz, je mist niets hoor, doe geen moeite
snel naar een volgende pagina kletsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |