abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20249677
Oke,

Er zijn al wat geluiden tevoorschijn gekomen over de "nieuwe" regels van de Fok!fotowedstrijd.
In dit topic kunnen we bespreken hoe e.e.a. bevallen is, en hoe we hier een vervolg aan geven, wat te veranderen, of juist niets veranderen.

Brand los!

TS begint.

Ik vind de nieuwe regels echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal niks.
Het enige wat ik wél anders zou willen zien is dat alleen diegenen die ook meedoen aan de wedstrijd mogen stemmen.
Voor de rest laten zoals het is/was.

Nu jullie.
  FOK!fotograaf maandag 28 juni 2004 @ 14:26:00 #2
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20250842
ik ben het met je eens.

door deze regels is het een stuk saaier geworden.
denk ook niet dat de hoeveelheid inzendingen komt door de regels, maar gewoon het onderwerp. dat blind stemmen vind ik wel goed, maar wordt moeilijk te realiseren als iedereen weer aan het expirementeren raakt in het SC-topic.

terug naar de oude regels, alleen idd, dat stemmen voor alleen de gene die mee doen is misschien wel leuk.
hm.. dat vergt nog even wat na denk werk van mij.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 28 juni 2004 @ 15:36:28 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_20252520
Dat hele blinde spul mag er van mij af.

Voor wat het stemmen betreft vind ik dat het stemmen om het onderwerp het beste in kleine kring kan gebeuren (tot zover ging het experiment van deze maand goed)
Het stemmen op de foto's moet voor iedereen openstaan in mijn beleving, hoe meer stemmen hoe meer werk vreugd, en bovendien wel zo democratisch. Je voorkomt ermee dat je een wedstrijdclubje krijgt dat vanaf de komende wedstrijd langzaam uitdunt.

Wat eventueel nog een alternatief is is om een stemming te houden onder de deelnemers, aangevuld met 'de publieksprijs' waarvoor iedereen kan stemmen.
Deelnemers stemmen op de vertrouwde manier. Het publieksoordeel zouden we dan weer in een pollvorm kunnen gieten, zodat Rewimo, fotoloog en ondergetekende daar tenminste geen rekenwerk van hebben.

Dat blinde gedoe echter moet zo snel mogelijk worden losgelaten, persoonlijke verbetertrajecten hebben we de afgelopen wedstrijd een stuk minder waar mogen nemen dan bij vorige edities
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_20252725
Ik kan me hier een heel eind bij aansluiten, het blinde gedoe mag wat mij betreft weg... van mij mag ook iedereen stemmen. Dat maakt me niet uit.

[ Bericht 47% gewijzigd door luap op 28-06-2004 15:47:18 (tr voorkoming van trammelant...) ]
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  maandag 28 juni 2004 @ 15:50:17 #5
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_20252819
Het blind inzenden was een leuk idee, maar aan het eind van het liedje is er geloof ik niemand echt iets mee opgeschoten. Het slowchattopic heeft zijn nut nu ook helemaal verloren. Wat dat betreft heb ik er absoluut geen problemen mee als we teruggaan naar de oude regels.

Wat ik wél geslaagd vond was het blind stemmen op het onderwerp. (hoewel het onderwerp zelf voor de meesten onder ons niet erg aantrekkelijk was, maar daar moet je even overheen kijken )

Het 'stemmen alleen voor deelnemers' voorkomt natuurlijk wel dat er een hoop 'active-topic-stemmers' komen, die niet zo goed weten wat nou precies de bedoeling is, maar zo krijg je wel een *met vinger wijst: jij mag niet meedoen!*-mentaliteit. (kliekjesvorming)

Misschien dat we een motivatie kunnen verplichten bij het stemmen, zodat er wat meer nagedacht moet worden, en niet lukraak punten uitgedeeld kunnen worden?
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  FOK!fotograaf maandag 28 juni 2004 @ 15:51:26 #6
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20252854
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:46 schreef luap het volgende:
Ik kan me hier een heel eind bij aansluiten, het blinde gedoe mag wat mij betreft weg... van mij mag ook iedereen stemmen. Dat maakt me niet uit.
ik had het wel gelezen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 28 juni 2004 @ 15:57:56 #7
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_20253005
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:46 schreef luap het volgende:
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_20254027
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:50 schreef Offy het volgende:
.................

Misschien dat we een motivatie kunnen verplichten bij het stemmen, zodat er wat meer nagedacht moet worden, en niet lukraak punten uitgedeeld kunnen worden?
Ooit heb je best wel hele goede ideeen.
  maandag 28 juni 2004 @ 17:03:13 #9
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_20254861
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:34 schreef dawg het volgende:

[..]

Als ik er zin in heb kan ik best wel nadenken hoor
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_20257285
Ah, niet al je hersens zijn eruit gevallen?
  maandag 28 juni 2004 @ 18:48:22 #11
35485 rique
with Canon, I can
pi_20257324
* Ook weer thuis is*

Blind onderwerp stemmen

Blind inzenden
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  maandag 28 juni 2004 @ 18:48:55 #12
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_20257335
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:46 schreef dawg het volgende:
Ah, niet al je hersens zijn eruit gevallen?
Ik heb het allemaal een beetje bij elkaar geraapt, en teruggegooid...En warempel, zo af en toe werkt het allemaal nog

waar gáát dit heen
pi_20257384
*eens met Dawg*
  maandag 28 juni 2004 @ 18:56:10 #14
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_20257495
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:34 schreef dawg het volgende:

quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
*eens met Dawg*
Wat lief ineens allemaal
pi_20257816
ik was het eens met de openingspost, die soap daarna is aan me voorbij gegaan
  maandag 28 juni 2004 @ 19:20:49 #16
79550 Ymke
your ghost
pi_20258133
Ik wil het liefste niks blind

Vroeger Danny misschien...........*mijmer*
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  maandag 28 juni 2004 @ 22:19:45 #17
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_20263750
Blind op het onderwerp stemmen
Blind foto's inleveren, geen goed plan! Opzich heeft het wel wat, maar ik vind het zo zonde dat de slowchat niet meer echt loopt, en dat was juist zo leuk tijdens de wedstrijd.

iedereen mag van mij stemmen, en een motivatie geven is een goed idee, alleen wordt er dan ook nog bepaald of een motivatie niet of wel voldoende is..??? Als iemand zegt: Ik geef die foto punten omdat ik het zo'n leuk diertje vind (bijvoorbeeld), wordt dat dan afgekeurd ofzo.... Nou ja, het is natuurlijk logisch dat er een goede motivatie gegeven moet worden over de foto zelf....
goed, k' heb al zin in de volgende wedstrijd deze is nog niet eens voorbij....
  maandag 28 juni 2004 @ 22:33:59 #18
35485 rique
with Canon, I can
pi_20264333
Volgens mij is het handige van het hebben van zo min mogelijk regels dat iedereen zijn eigen regels kan gebruiken. De mensen die hun product willen laten beoordelen en willen laten evolueren kunnen hun hart ophalen in de slowchat. Mensen die proefballonnetjes willen oplaten kunnen dat naar hartelust doen in de slowchat (Zoals Ouwesok meestal doet). Mensen die liever pas bij de definitieve inlevering hun foto openbaar willen maken kunnen ook volgens de oude wedstrijdopzet blijven genieten. Genieten dus voor heel veel soorten wedstrijddeelnemers. De slowchat heeft zo maximale functionaliteit en ik denk dat je er dan voor iedereen wat moois uit kan halen.

Wat mij betreft dus weer terug naar de goeie ouwe tijd. Ik denk dat we ook moeten waken voor teveel regeltjes, het invoeren en uitvoeren van allemaal regeltjes leidt denk ik eerder tot wrijvingen dan tot creatieve ontplooiing en dat kan denk ik nooit de bedoeling zijn.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_20265142
Mooi gezegd rique.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 09:50:36 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_20271857
wat rique zegt, blind onderwerp stemmen mag wel blijven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_20273117
Mij maakt het nietzoveel uit. Moet alleen oven het idee vinden over wat ik op de foto wil zetten. Dit onderwerp was niet super, vind ik. Als ik meer tijd en idee had post ik ze wel in sc. Blind of niet. Maakt niet uit.
Dat blind onderwerp stemmen, heb ik dat gemist? Of is dat wat we deze maand ook hebben gedaan? Zoja, dan is dat helemaal okay.
Ik vind ook dat iedereen mag stemmen, anders kan je er wel een afgesloten onderdeel van maken zoals het keldertje. Denk niet dat we dat willen. Dan komen er minder mensen wat niet ten goede zal komen aan de stemmen, inzendingen en nieuwe fotografen (of wil men dat juist?).
Conclusie: Ben het met rique eens.
pi_20287278
We kunnen denk ik wel als conclusie stellen dat we niets moeten veranderen aan de wedstrijd, en weer op oude voet verder moeten gaan.

Dan kan deze wat mij betreft op slot, tenzij iemand zijn/haar hart nog wil luchten. Ik zou zeggen: Spreek en uw mond zal open gaan, of zwijg voor altijd!
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:03:22 #23
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_20287755
Ik vind het dus wel leuk op deze manier.
Als dalijk bekend is wie welke foto gemaakt heeft vind ik het dus leuk om daarover verder te praten. En te vragen hoe bepaalde foto's gemaakt zijn.
En dat slowchat nu niet loopt. Tja. Ik persoonlijk vind dat niet zo erg. Ik zie dat topic meer als gezellig kletsen over de wedstrijd. En ik denk dat daar ook de schoen wringt (als die al wringt )Ik zie die wedtrijd als een leuk tijdverdrijf. En ik denk dat vele het hier wel erg serieus nemen. Vooral het vaste groepje wat in slowchat het meest post en het het moeilijkst heeft daar nu geen foto's te posten. Niks mis mee. Maar ik denk dat er daardoor verschillende uitgangspunten zijn.
En over dat er nu onscherpe foto's bij zitten enzo. Nou en?De ene schiet kiekjes de andere doet een uur over een foto en word prachtig op zijn manier. Het is maar net wat je er mee wil en wat je uitgangspunt is. En wat de ene mooi vind kan de andere wel erg lelijk vinden. Ik schiet foto's omdat ik een beeld zie wat ik leuk vind en wat ik over wil brengen. Dat kan ik tekenen, vertellen, maar dus ook fotograferen. Ik vind het hier nu best een je bent niet goed genoeg je doet voor spek en bonen mee tintje krijgen. Overgens krijg je dat er niet uit door op deze manier te werk te gaan, maar ik moest het wel even kwijt

Verder denk ik dat er al heel negatief de westrijd in gegaan is en dat het van te voren al gedoemd was te mislukken. En dat vind ik zelf erg jammer.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:15:56 #24
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_20288132
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:03 schreef Jessicaa het volgende:
Ik vind het hier nu best een je bent niet goed genoeg je doet voor spek en bonen mee tintje krijgen. Overgens krijg je dat er niet uit door op deze manier te werk te gaan, maar ik moest het wel even kwijt
Wat je hier zegt is voor mij een hele belangrijke reden om juist weer terug te gaan naar de 'oude regels'. De beginners onder ons hebben in het slowchattopic altijd hun ideeën kunnen laten zien, en daar commentaar op gekregen. Ik vond dat altijd heel fijn, want zo leer ik tenminste hoe ik een foto nog beter kan maken. (Mensen wijzen me heel vaak op dingen waar ik niet eens bij stilgestaan heb, zoals het lichtgebruik ed) Zo 'groei' je echt iedere wedstrijd.

Nu gooi je je foto in het centrale topic, hij krijgt veel of weinig punten, en daarmee af. Niemand die je vertelt waarom je foto niet goed genoeg is, en vooral wat je eraan kunt verbeteren. Daarmee lijkt wel het hele nut van de wedstrijd te vervallen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2004 @ 20:16:35 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20288150
Ik vind het erg jammer dat er meteen al zo negatief is gereageerd op deze proef, en ook dat iedereen er maar over door bleef gaan tijdens de wedstrijd zelf. Waarom zou je af en toe niet eens iets uitproberen, om te kijken hoe en of het werkt? Onderzoek alle dingen en behoud het goede

Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat de meeste mensen het blind stemmen op het onderwerp wel geslaagd vonden. En dat het onder nummer inzenden juist niet gewaardeerd wordt. Nou, dat weten we dan toch? Als je het niet probeert weet je dat niet. Voor hetzelfde geld was het wel goed bevonden.

Ik hoop niet dat wanneer er nog eens iemand met een idee komt, dat ook meteen negatief ontvangen wordt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')