abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:29:18 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24820052
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:38 schreef Monidique het volgende:
En terecht.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:24 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het belachelijk. Er is iets goed mis als het tonen van de landsvlag gezien wordt als provocatie. Overigens, er kunnen natuurlijk wel provocaties zijn geweest.
Beetje schizo aan het worden, monidique?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24820077
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Beetje schizo aan het worden, monidique?
Alcoholtekort vrees ik, piet. We zullen er zo wat aan gaan doen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:30:47 #153
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24820084
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben je wel eens op een feestje van een Nederlandse Ambassade in het Buitenland geweest?
Een en al rood wit blauw en wilhelmus.
Goede feesten zijn dat . .
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:30:47 #154
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24820085
Zullen we de nederlandse vlag ook maar verbieden met Koninginnedag en Bevrijdingsdag, het gebruik op die dagen is ook een vorm van provocatie. Hoe dacht je dat de Duitsers dat zullen vinden dat we op de Bevrijdingsdag de nederlandse vlag gebruiken?

Weet je wat, misschien moeten we uberhaupt de nederlandse vlag maar verbieden!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24820096
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:28 schreef gelly het volgende:

[..]
Je snapt toch zelf wel dat alles afhangt van tijd, plaats en intentie ?
Ook bij bv hoofddoeken dus?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24820104
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Als groot land kun je het veroorloven nationalistisch te zijn, als kleinduimpje moet je je altijd aanpassen aan de landen waarmee je zaken doet.
Wat een onzin. Noren, Denen, Ieren, Schotten, Zweden, allemaal kleinere maar zeer trotse volken en ook zeer bekend met nationalisme. Ook wordt die trots veel uitgedragen door vertoon van vlaggen en ik heb niet het gevoel dat daar ook maar iets negatiefs uit is voortgekomen voor die landen. Sterker nog, volgens mijn werkt dat alleen maar bindend.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24820120
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:28 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ah, bij hoofddoekjes dus ook?
Zodra hoofddoekjes gedragen worden om een ander te provoceren, ja. Het is de directeur die beweert dat het vlaggetje als provocatie in aangebracht, en hij zal daar wel gegronde reden voor hebben om dat te denken. Het bericht is nogal sumier iig.
quote:
Maar goed, ga je ook nog de vraag beantwoorden hoe je precies een extreem-rechts gedachtengoed aan een vlaggetje hangt? Vooralsnog ben JIJ het namelijk die het er nu aan hangt.
Dat zei ik net al; tijd, plaats en intentie waarbij de driekleur wordt gebruikt. Feit is dat veel vlaggetjes dragende jongeren er racistische bedoelingen mee hebben. Dan is de link snel gelegd he ? Het zegt dus niks over de driekleur zelf.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:33:27 #158
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24820136
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:28 schreef gelly het volgende:
Ja, en ik heb ook een aantal jaar met een vlaggetje op mn schouder gelopen, nou ben ik ook een nazi. Je snapt toch zelf wel dat alles afhangt van tijd, plaats en intentie ?
Nee, ik hecht gewoon niet zoveel waarde aan dat vlaggetje. Ik ga niet hysterisch gillen dat als een paar Lonsdale idioten met Nederlandse vlaggetjes op hun kleding lopen het dan dus zo is dat een vlaggetje bij extreem-rechts hoort of het door die groep gekaapt wordt.

Een vlaggetje is niets meer dan een bevestiging van de eigen identiteit, of dat nu op een trekking-rugzak is of op een bomberjack, de functie blijft exact hetzelfde.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:34:42 #159
94405 Tarak
pi_24820167
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Als groot land kun je het veroorloven nationalistisch te zijn, als kleinduimpje moet je je altijd aanpassen aan de landen waarmee je zaken doet. Dat heeft Nederland ook groot gemaakt, het vermogen tot aanpassen en een neutrale houding aannemen.
Jij wordt misschien graag als voetveeg gebruikt, andere mensen zien dat niet zo zitten en zijn trots op wie ze zijn. Hoe kun je in vredesnaam aanstoot nemen in Nederland aan een nederlandse vlag op een tas.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24820203
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:33 schreef Lithion het volgende:

[..]

Een vlaggetje is niets meer dan een bevestiging van de eigen identiteit, of dat nu op een trekking-rugzak is of op een bomberjack, de functie blijft exact hetzelfde.
Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit. Zo zal een rugzaktoerist met het vlaggetje willen laten zien dat ie uit Nederland komt, een racist doet het om te tonen dat ie een hekel heeft aan buitenlanders.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:36:49 #161
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24820206
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:32 schreef gelly het volgende:
Feit is dat veel vlaggetjes dragende jongeren er racistische bedoelingen mee hebben.
Nee, dat is geen feit.

Dat vlaggetje dient ter bevestiging van de eigen identiteit. Dat is zo bij backpackers en dat is zo bij rechts-extremisten. Beide groepen willen ermee laten zien dat ze Nederlander zijn, dát is de functie van dat vlaggetje en dát is een feit.
pi_24820225
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:34 schreef Tarak het volgende:

[..]

Hoe kun je in vredesnaam aanstoot nemen in Nederland aan een nederlandse vlag op een tas.
Als de bedoeling erachter meer is dan "ik ben Nederlands" dan stoor ik mij er ook aan. Ik heb namelijk een hekel aan mensen die de driekleur misbruiken voor minder frisse doeleinden.
pi_24820261
Het is echt te triest voor woorden.....

Ik behoor denk ik over een jaartje of twee ook tot de 80% van de migranten...

Waarheen weet ik niet, maar ik kan gewoonweg niet meer trots zijn op zo'n mietermeuterig land dat zelfs VERBIEDT trots te mogen zijn op zichzelf.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:40:37 #164
94405 Tarak
pi_24820267
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit.
Daar staat een hoofddoek soms ook voor! Wil je die ook kunnen laten verbieden?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:42:28 #165
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_24820313
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef Overlast het volgende:

Je zou de marokkanen de kost moeten geven die met een marokkaans vlaggetje rondlopen.
Ja zoals tijdens die stille tocht ter ere van hun criminele randgroep-debiele Riffijnse soortgenoot die "als een soldaat voor de goeie zaak in het harnas is gestorven"...
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_24820327
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja hoor, maar zeg dan niet dat je de Nederlandse cultuur uitdraagt. Bovendien staat het een schooldirecteur vrij om bepaalde dingen te verbieden als daar een gegronde reden voor is. Ik denk dat de schooldirecteur die hoofddoekjes wil verbieden wel op een hoop steun kan rekenen van mensen als jou.
Niet op mijn steun, dus het blijkt maar weer dat je vooroordelen tegen iedereen die niet jouw mening heeft nergens op slaan. Scholen (en steden) meer mengen kan trouwens wel op m'n steun rekenen.
quote:
Ik ben niet tegen een opgenaaid vlaggetje, wel als dit tot gespannen situaties leidt. En helaas zijn het vooral provocatieve nationalisten die met zo'n vlaggetje lopen.
Dus als Nederlandse leerlingen maar genoeg kwaad reageren op bijvoorbeeld hoofddoekjes en er een gespannen situatie ontstaat, moeten we hoofddoekjes ook maar per direct verbieden?
pi_24820393
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit. Zo zal een rugzaktoerist met het vlaggetje willen laten zien dat ie uit Nederland komt, een racist doet het om te tonen dat ie een hekel heeft aan buitenlanders.
Een hoofddoekje staat soms ook voor eenverhevenheid en minachting van vrouwen. Maar toch is dat ook niet verboden in Nederland.
pi_24820407
wel als we zo'n (nóg meer) kortzichtige samenleving krijgen ja
pi_24820652
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:43 schreef veldmaatpp het volgende:

Dus als Nederlandse leerlingen maar genoeg kwaad reageren op bijvoorbeeld hoofddoekjes en er een gespannen situatie ontstaat, moeten we hoofddoekjes ook maar per direct verbieden?
Welnee, dat is dan opeens geheel anders volgens gelly. Of dat neemt niet de achterliggende gedachte weg dus why bother?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24820790
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:51 schreef Luger het volgende:

[..]

Bullshit, jij bent zo'n type dat dit jackie:
[afbeelding]
helemaal okay vind maar dit jackie:
[afbeelding]
racistisch/xenofobisch/whatever vind.

En waarom is in godsnaam een NLe vlag provocerend? Dan scoor je echt niet als je DAT al provocerend vind. Het is verdomme het symbool van het land waarin we leven, wat is daar in GODSNAAM provocerend aan? Dat ligt dan toch echt voor 100% aan jezelf.
nee dat is niet wat ik bedoel.

Die kleding op die plaatjes is juist NIET racistisch
Maar de bomberjacks met een zelf opgenaait nl's vlaggetje wel.
Snap je het nu?
Nothing to see here, carry on
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 20:09:46 #171
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24820826
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:12 schreef gelly het volgende:

Ik zou niet weten waarom. Misschien is het een combinatie van kleding en gedrag die hem tot mikpunt maakt, we weten het niet.

Sorry gelly maar dat gaat dan toch echt veelste ver?

Hypothese:
Als ik naar school ga met flink wat eyeliner, knalrood lang haar , netkousen + een lekker zwart ultrakort rokje + naveltruitje wat ook nog eens diep is uitgesneden dan zie ik er in jou ogen waarschijnlijk onwijs hoerig/ordinair uit...
Mijn gedrag is hierbij nogal flirterig..

Nou? Verbieden? (Want ik ben nu immers het mikpunt van jaloerse grieten die mij een hoer vinden en zal door hen zeer zeker gepest worden.
Daarnaast is er ook nog een groep op mijn school die zwaar gereformeerd zijn en zijn er moslims zich storen aan mijn kleding..)
pi_24821023
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:51 schreef THC1 het volgende:
Ik heb ook gemaild
Heel goed voor de duidelijkheid mailen kan naar ijsselstein@cals.nl
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:20:02 #173
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_24821049
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Zodra hoofddoekjes gedragen worden om een ander te provoceren, ja. Het is de directeur die beweert dat het vlaggetje als provocatie in aangebracht, en hij zal daar wel gegronde reden voor hebben om dat te denken. Het bericht is nogal sumier iig.
Ik dacht dat je beide kanten van het verhaal wou horen, voordat je een mening zou geven?
pi_24821216
Wat een gezever allemaal. Ik zei dit ook al op de FP/

Misschien moesten we allemaal maar eens een Nederlands vlaggetje dragen. Of is het Nederlander dan opeens racistisch? Als iedereen het draagt is het voor racisten geen teken meer om iets uit te dragen, immers iedereen heeft dat teken en dat staat voor wat anders dan zij graag zouden zien. Uiteraard niet alleen belachelijk van die Marokkanen dat zij de Nederlandse vlag als slecht zien, maar ook van die racisten die denken er een statement mee te kunnen maken.
De Nederlandse vlag is van iedereen, en is niet behouden voor een stel lompe en achterlijke kneuzen die denken dat de vlag staat voor verhevenheid boven alles wat niet Nederlands is.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog had je een plaats genaamd Oranjehaven (of Oranjehuis, iets in die zin) waar mensen van Java, Sumatra, Nederland en nog meer bijeen kwamen, en waar menig hart warm werd, als men daar de driekleur in volle glorie zag wapperen. Zij samen hebben gevochten om de hatelijke vlag met hakenkruis uit het leven te laten verdwijnen, en nu verdwijnt de driekleur nog makkelijker.
Tevens is men kortzichtig als iemand met een Nederlands vlaggetje op zijn mouw direct ziet als racist. Misschien is het verstandig eerst die persoon eens te leren kennen, een gesprek te hebben, voordat men conclusies trekt.
En iedereen die zegt: maak je niet zo druk om die vlag.... erg leuk, tot blijkt dat racisten zich veelal in bmw's vervoeren, en je dan maar je bmw de deur uit doet, right.
In plaats van die vlag toe te schrijven aan racisten moet men de vlag voor Nederland houden, en racisme voor racisten.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:33:12 #175
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24821341
Zoals we al melden op neukia.nl : De school heeft op de rugzak die ze als plaatje gebruiken op hun site wel duidelijk een "NL" patch, wat willen ze nou?
[KNE]-Mod
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:37:12 #176
94405 Tarak
pi_24821423

Bron: www.neukia.nl

Plaatje afkomstig van www.cals.nl de site van de IJsselsteinse school.
Letten jullie op de NL sticker
pi_24821494
Beste autochtonen,

gelieve rekening houden met aankomend WK. U wordt verzocht geen oranje artikelen aan te schaffen. Leuzen zoals 'hup, Holland hup' zijn verboden. Houdt met iedereen rekening, dus wees niet voor Nederland, maar voor de winnaar,

De Overheid
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24821589
AAAAH wat erg! dat plaatje van die tas........kunnen jullie die niet opsturen naar tv hahaha
pi_24821814
Haha, ik zie het nu ook, wat een kneuzen!
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24822059
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:07 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

nee dat is niet wat ik bedoel.

Die kleding op die plaatjes is juist NIET racistisch
Maar de bomberjacks met een zelf opgenaait nl's vlaggetje wel.
Snap je het nu?
NEE

Ze vallen over een klein vlaggetje op zijn TAS.
Ze vallen niet over zijn leger kleding,Alleen over de Nederlandse vlag.
En die mag ik en iedereen dragen.
Ook al zijn er groepen die dat niet leuk vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 januari 2005 @ 21:12:24 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24822126
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.

't Is alleen jammer dat het zo'n symbool is geworden.

Daar doe je nu ook weinig meer aan.
Volgens mij is de Nederlandse vlag al sinds 1587 een symbool.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:13:18 #182
94405 Tarak
pi_24822143
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij is de Nederlandse vlag al sinds 1587 een symbool.
Oudste, nog steeds in gebruik zijnde vlag ter wereld!!
pi_24822377
Ik houd mijn hart vast over de toekomst van Nederland als er meer van die landverraders
de leiding over een school hebben.
Hoogste tijd dat het standrecht weer wordt ingevoerd.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:26:38 #184
3542 Gia
User under construction
pi_24822445
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:09 schreef Loedertje het volgende:

Als ik naar school ga met flink wat eyeliner, knalrood lang haar , netkousen + een lekker zwart ultrakort rokje + naveltruitje wat ook nog eens diep is uitgesneden dan zie ik er in jou ogen waarschijnlijk onwijs hoerig/ordinair uit...
Gij, slet!!

Ik heb mijn oudste gevraagd wat hij van de OP vond. Hij zei: Wat maakt dat nou uit! Als zij een Marokkaanse vlag op hun tas hebben, zeuren wij er toch ook niet over!

Zegt toch zat: Het is en hoop gezeur en zoekerij. Niemand die zich druk maakt om een marokkaans of Turks vlaggetje.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:09:06 #185
45206 Pietverdriet
pi_24823278
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Als de bedoeling erachter meer is dan "ik ben Nederlands" dan stoor ik mij er ook aan. Ik heb namelijk een hekel aan mensen die de driekleur misbruiken voor minder frisse doeleinden.
JIJ maakt misbruik van de driekleur, JIJ maakt het tot racistisch symbool, heb je dat door?
pi_24823296
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:23 schreef Boosoog het volgende:
die landverraders
Ja, ja.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:12:06 #187
45206 Pietverdriet
pi_24823344
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:13 schreef Tarak het volgende:

[..]

Oudste, nog steeds in gebruik zijnde vlag ter wereld!!
Symbool van de eerste moderne staat, met scheiding van kerk en staat, en een overheid die het landsbelang dient, en niet zichzelf.

En dat symbool mag je niet op je tas dragen van een hoofd der school?
Zo een stuk minkukel draagt verantwoording over onderwijs?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:20:43 #188
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24823545
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Sorry gelly maar dat gaat dan toch echt veelste ver?

Hypothese:
Mijn gedrag is hierbij nogal flirterig..

Nou? Verbieden? (Want ik ben nu immers het mikpunt van jaloerse grieten die mij een hoer vinden en zal door hen zeer zeker gepest worden.
Daarnaast is er ook nog een groep op mijn school die zwaar gereformeerd zijn en zijn er moslims zich storen aan mijn kleding..)
[kwijlmode]yummie!!!!!!!!!!!! me dig redheaded dutch girls[/kwijlmode]
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24823547
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:37 schreef Tarak het volgende:
Bron: www.neukia.nl

Plaatje afkomstig van www.cals.nl de site van de IJsselsteinse school.
Letten jullie op de NL sticker
Wat is er zo bijzonder aan dat plaatje ?

Die kan nu weer niet hier ...greetzz Loedertje

[ Bericht 8% gewijzigd door Loedertje op 29-01-2005 22:30:02 ]
pi_24823729
Ik vind Marokkanen opzich al provocerend. Daarom vind ik dat ze verboden moeten worden.
pi_24825067
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Symbool van de eerste moderne staat, met scheiding van kerk en staat, en een overheid die het landsbelang dient, en niet zichzelf.

En dat symbool mag je niet op je tas dragen van een hoofd der school?
Zo een stuk minkukel draagt verantwoording over onderwijs?
Effe serieus, is de NLe vlag de oudste nog in gebruik zijde vlag ter wereld? En was NL echt de 1e moderne staat ter wereld?
pi_24825167
Heeft iemand al een e-mail terug?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 23:45:25 #193
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24825198
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:39 schreef Luger het volgende:
Effe serieus, is de NLe vlag de oudste nog in gebruik zijde vlag ter wereld? En was NL echt de 1e moderne staat ter wereld?
Is idd moeilijk te geloven als je de achterlijkheid ziet waar we nu in zwelgen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 29 januari 2005 @ 23:45:51 #194
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24825209
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:44 schreef CasB het volgende:
Zaterdag en ambtenaren en zo?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24825227
Wat is een moderne staat?
pi_24825442
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:39 schreef Luger het volgende:

[..]

edit, okey, dat sloeg ook weer niet op jouw post, sorry.
Maar waar haal je dat vandaan eigenlijk?

Mijn mening verder, trots zijn op je eigen vlag moet echt wel kunnen.
Dit had ik eerst geschreven
Okey, de USA is niet zou oud, maar die zijn ook gigantisch trots op hun vlag nu.
En de duitsers ook nog steeds, ik zag tijdens mn reis zat duitsers in groene legerachtige jacks met n duits vlaggetje.
Dus kappe met onzin s.v.p.
-
  zondag 30 januari 2005 @ 07:00:10 #198
46960 StefanP
polemicist
pi_24828846
Hahaha, wat een onvoorstelbare onzin weer. Steeds als je denkt dat het niet erger kan, dan komt er weer een of andere achterlijke hielenlikkende idioot die een stapje verder gaat. Zoals in dit geval de rector of wie dan ook van deze school.

Als het aan mij lag, dan werd hij morgen al opgehangen. Het is toch van de zotte dat de Nederlandse vlag verboden wordt?! Hoe ver gaan we met dit opgedrongen neo-kolonialistische schuldgevoel? Hoe diep zullen we kruipen voor onze cultuurverrijkers? Ik zie de gluiperds als deze rector en die burgemeester-met-boter-op-zijn-hoofd Cohen al gniffelen bij de gedachte aan hun volgende stap van volksverlakkerij.

Walgelijk, echt waar. Nederland, land der naieve dwazen. Ik dank de hemel op mijn blote knieen wanneer mijn green card binnen is en ik 5 jaar daarna het Amerikaanse citizenship kan aanvragen. Hier mag je tenminste trots zijn op je land.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 30 januari 2005 @ 07:22:40 #199
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24828864
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:20 schreef Boosoog het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan dat plaatje ?

Die kan nu weer niet hier ...greetzz Loedertje

Het valt me op dat het Cals College met kindertjes voorzien van noordse trekken adverteert

Ook zijn er wat associaties te maken als je het logo beziet.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 30 januari 2005 @ 09:28:05 #200
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24829027
quote:
Op zondag 30 januari 2005 07:22 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]

Het valt me op dat het Cals College met kindertjes voorzien van noordse trekken adverteert

[afbeelding]
Ook zijn er wat associaties te maken als je het logo beziet.
  zondag 30 januari 2005 @ 09:49:26 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24829084
Ik moet verschrikkelijk lachen om dit topic.... Hoe stupide kan die maatregel nog verder uitpakken.
We kunnen ook het schooluniform weer terug in het leven roepen naar Engels voorbeeld. Ben je gelijk van heel het gemiep af. Ik zou daar niet negatief tegen over staan. . . . dat wordt net zo'n discussie als bedrijf en passende werkkleding. Dan snijdt het mes wel aan 2 kanten, en iedereen is gelijk.
-- En met die laatste zin had die directeur beter rekening moeten houden. Morgen kan een Nederlandse moeder naar de school stappen en gaan zeiken over het dragen van een hoofddoekje en dat dochterlief zich helemaal niet gewenst voelt op die school , en wat dan ?!? --
  zondag 30 januari 2005 @ 11:15:01 #202
3542 Gia
User under construction
pi_24829780
Als de Nederlandse driekleur niet mag, mag geen een vlag.

Lijkt me.
  zondag 30 januari 2005 @ 11:36:18 #203
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24830087
dat plaatje met dat NL ding op de schooltas

daar ga je dan als school
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 30 januari 2005 @ 11:38:42 #204
109228 EternalSolstice
Horrible Within
pi_24830112
te zielig voor woorden
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
  zondag 30 januari 2005 @ 11:40:56 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24830152
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:44 schreef CasB het volgende:
Nee, ambtenaren werken niet in het weekend. Je mag blij zijn als ze überhaupt een keer 'werken'.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 30 januari 2005 @ 11:44:22 #206
109228 EternalSolstice
Horrible Within
pi_24830202
quote:
Op zondag 30 januari 2005 11:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, ambtenaren werken niet in het weekend. Je mag blij zijn als ze überhaupt een keer 'werken'.
bemmel?
pi_24831846
Die hele symbolenstrijd op de middelbare scholen is op voorhand verloren. Pubers zullen altijd een manier vinden om hun groepsidentiteit te bevestigen. Het beste lijkt me om de symbolen van de "tegenpartij" stelselmatig te kapen zodat je ze ontdoet van hun betekenis. Hoofddoekjes met de Nederlandse vlag

Is overigens minder gek dan het lijkt. In mijn jeugd liep je als rebelse jongere met een Navo jack en een legerrugzakje om te onderstrepen dat je tegen militarisme was. Wonderbaarlijk, maar toch gebruik.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_24831970
Tja ach, ook toen was links al dom. Dat de NAVO de enige reden was dat de jeugd vrij die tasjes en jasjes kon dragen en kon kankeren op militarisme ipv dat ze hoefden te vechten tegen de Sovjet-troepen die al half Europa bezet hadden werd uiteraard even vergeten

Net zoals ik vd zomer op een fesitval weer van die halve tammen tegenkwam die heel erg alternatief tegen het kapitalisme en voor vrijheid waren en dat uitdroegen door: een DDR-vlag. Dat de DDR een verdrukkend totalitaire staat was waar je voor eeuwig verdween dankzij de Stasi en je verklikkende buurman als je zoals hun niet meedeed met de massa werd uiteraard ook onder het tapijt geveegd.
pi_24831983
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:57 schreef Bibelot het volgende:
Dit bericht moet de wereld over,en dan voornamelijk naar Amerika waar men duidelijk trots
is op hun vlag.
Daarna gaat minister Bot weer op weg om onze naam te zuiveren.Als het niet om te huilen is
en de laatste tijd wel iedere dag.
CNN news submit: http://www.cnn.com/feedback/forms/form11.html?1

zondag 30 januari 2005 @ 13:45:28 #210
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24832043
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:30 schreef multatuli het volgende:
Die hele symbolenstrijd op de middelbare scholen is op voorhand verloren. Pubers zullen altijd een manier vinden om hun groepsidentiteit te bevestigen. Het beste lijkt me om de symbolen van de "tegenpartij" stelselmatig te kapen zodat je ze ontdoet van hun betekenis. Hoofddoekjes met de Nederlandse vlag

Is overigens minder gek dan het lijkt. In mijn jeugd liep je als rebelse jongere met een Navo jack en een legerrugzakje om te onderstrepen dat je tegen militarisme was. Wonderbaarlijk, maar toch gebruik.
Persoonlijk vind ik het uitdragen van je (politieke) overtuiging door middel van het dragen van dit soort symbolen behoorlijk zielig en deed ik daar zelf als puber dan ook niet aan mee .

Maar het mag of het mag niet. Dus als een Marokkaan het mag, moet een Nederlander het ook mogen.
  zondag 30 januari 2005 @ 13:55:32 #211
45206 Pietverdriet
pi_24832185
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 23:46 schreef Monidique het volgende:
Wat is een moderne staat?
Moeilijk, niet? Lezen?
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

De scheiding van kerk en staat is duidelijk, niet?
En de overheid die het landsbelang dient, en niet zichzelf toch ook?
Dit zijn slechts 2 voorbeelden van eigenschappen van een moderne staat, gebaseerd op de politieke filosofie van Hobbes, Spinoza, de Groot om de belangrijkste te noemen.-
pi_24832211
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:41 schreef Luger het volgende:
Tja ach, ook toen was links al dom. Dat de NAVO de enige reden was dat de jeugd vrij die tasjes en jasjes kon dragen en kon kankeren op militarisme ipv dat ze hoefden te vechten tegen de Sovjet-troepen die al half Europa bezet hadden werd uiteraard even vergeten

Net zoals ik vd zomer op een fesitval weer van die halve tammen tegenkwam die heel erg alternatief tegen het kapitalisme en voor vrijheid waren en dat uitdroegen door: een DDR-vlag. Dat de DDR een verdrukkend totalitaire staat was waar je voor eeuwig verdween dankzij de Stasi en je verklikkende buurman als je zoals hun niet meedeed met de massa werd uiteraard ook onder het tapijt geveegd.
Jij denkt dat al die kleding en attributen een inhoudelijke betekenis heeft, maar het gaat natuurlijk om de symbolische betekenis. De swastika was oorspronkelijk ook geen teken van de superieuriteit van de arier, het kruis van de KKK was gestolen van het veel vergevingsgezindere christendom, witte veters waren lang slechts een uiting van slechte smaak.

Het dragen van de Nederlandse vlag is het gebruik van een symbool met een bepaalde intentie. De vlagconventie in Nederland is zeer terughoudend. Er wordt vrij exact voorgeschreven wanneer er gevlagd dient te worden. Wie dit symbool anders gebruikt, kaapt het voor eigen doel. Zo maak je het omstreden. Het gebruik van de nationale vlag buiten de officiele gelegenheden en vertrekken wordt al decennia lang vooral door zeer rechtse lieden gedaan. De kleur oranje is daarmee veel meer het symbool van nationale eenheid geworden. Daar is niets logisch aan, maar dat is de aard van symboliek nu eenmaal: onlogisch.

p.s. voordat we weer allemaal misverstanden krijgen: ik ben dus niet voor een of ander verbod; zie eerdere post.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zondag 30 januari 2005 @ 14:00:57 #213
45206 Pietverdriet
pi_24832262
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:41 schreef Luger het volgende:

Nog maar te zwijgen van al die alti´s met Ché op TShirts en als Avatars. Ché, de moordenaar van strijdmakkers, tegenstander dan democratie en stichter van de eerste concentratiekampen op Cuba..
pi_24832329
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog maar te zwijgen van al die alti´s met Ché op TShirts en als Avatars. Ché, de moordenaar van strijdmakkers, tegenstander dan democratie en stichter van de eerste concentratiekampen op Cuba..
Ook heel hip: CCCP-shirts.
pi_24832342
Ik heb nog een Che-poster. Op een gegeven moment fietste ik door de stad en zag ik iemand met zo'n shirt. Jemig, dacht ik, je gaat toch geen shirt dragen met een gare half-fascistische socialist die "het beste voor had" met de mensen, of een CCCP-truitje, bijvoorbeeld.

Toen bedacht ik mij, hé, ik heb zo'n gare poster hangen in mijn kamer. Weggehaald.
  zondag 30 januari 2005 @ 14:12:29 #216
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24832459
Overigens snap ik wel waarom vooral 'jong links' zich van dit soort vreemdsoortige symbolen bedient. Vooral onzekere, domme meisjes zijn erg gevoelig voor de stoere bink met z'n CCCP-shirt.

Doe er nog een gitaar bij, en je neukt je je hele puberteit suf, ondanks dat je klein geschapen bent .
pi_24832558
Vroeger waren die meisjes zelfs niet dom of onzeker. Linkse jongens scoorden Als ik die kaalkopjes met hun Lonsdale truitjes tegenwoordig zie, dan valt me op dat ze zelden een meisje hebben. Er lijkt wat dat betreft niet veel veranderd. Rechtse pubers neuken minder.
  zondag 30 januari 2005 @ 14:17:59 #218
109228 EternalSolstice
Horrible Within
pi_24832559
bemmel?
  zondag 30 januari 2005 @ 14:28:22 #219
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24832717
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:17 schreef multatuli het volgende:
Vroeger waren die meisjes zelfs niet dom of onzeker. Linkse jongens scoorden Als ik die kaalkopjes met hun Lonsdale truitjes tegenwoordig zie, dan valt me op dat ze zelden een meisje hebben. Er lijkt wat dat betreft niet veel veranderd. Rechtse pubers neuken minder.
Lonsdalers zijn net zo zielig inderdaad, maar neuken net zoveel. Tegenover elke domme, rooie doos die zich aangetrokken voelt door linkse symboliek, staat een nog dommere doos die zich aangetrokken voelt door de rechtse variant.

Eigenlijk maakt het dit type domme, onzekere dame niet eens zoveel uit wat voor symboliek het is, als je er maar stoer uitziet in je 'merk'shirt .
  zondag 30 januari 2005 @ 15:15:50 #220
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24833468
Goede zaak dat dit soort racisten aangepakt worden.

Met dank aan Cohen&uitschot.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24833626
misschien ook even : Trots op je land/afkomst
-
pi_24833998
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:17 schreef multatuli het volgende:
Alsof Londale alleen rechts is Mutatulitje.

Rechtse gasten neuken meer omdat ze toen altijd al de stoerdere jongens met meer geld waren, dus met mooiere kleren, eerder brommer/autos enz.
De linkse lullen hadden nooit geld voor iets leuks en waren altijd bang voor een confrontatie.
pi_24834032
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:49 schreef Luger het volgende:

De linkse lullen hadden nooit geld voor iets leuks en waren altijd bang voor een confrontatie.
Nee, de begrépen de meiden juist.
  zondag 30 januari 2005 @ 15:54:53 #224
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24834083
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:49 schreef Luger het volgende:

[..]

Alsof Londale alleen rechts is Mutatulitje.

Rechtse gasten neuken meer omdat ze toen altijd al de stoerdere jongens met meer geld waren, dus met mooiere kleren, eerder brommer/autos enz.
Dat soort linkse lulletjes trekt dan ook uitsluitend pluizige meisjes aan. De echt lekkere wijfen gaan meestal voor een kerel met ballen (en nee, daarmee doel ik niet op Lonsdalers ).
  zondag 30 januari 2005 @ 16:14:27 #225
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24834441
Schopje R&P?
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')