abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:36:49 #161
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24820206
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:32 schreef gelly het volgende:
Feit is dat veel vlaggetjes dragende jongeren er racistische bedoelingen mee hebben.
Nee, dat is geen feit.

Dat vlaggetje dient ter bevestiging van de eigen identiteit. Dat is zo bij backpackers en dat is zo bij rechts-extremisten. Beide groepen willen ermee laten zien dat ze Nederlander zijn, dát is de functie van dat vlaggetje en dát is een feit.
pi_24820225
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:34 schreef Tarak het volgende:

[..]

Hoe kun je in vredesnaam aanstoot nemen in Nederland aan een nederlandse vlag op een tas.
Als de bedoeling erachter meer is dan "ik ben Nederlands" dan stoor ik mij er ook aan. Ik heb namelijk een hekel aan mensen die de driekleur misbruiken voor minder frisse doeleinden.
pi_24820261
Het is echt te triest voor woorden.....

Ik behoor denk ik over een jaartje of twee ook tot de 80% van de migranten...

Waarheen weet ik niet, maar ik kan gewoonweg niet meer trots zijn op zo'n mietermeuterig land dat zelfs VERBIEDT trots te mogen zijn op zichzelf.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:40:37 #164
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24820267
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit.
Daar staat een hoofddoek soms ook voor! Wil je die ook kunnen laten verbieden?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:42:28 #165
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_24820313
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef Overlast het volgende:

Je zou de marokkanen de kost moeten geven die met een marokkaans vlaggetje rondlopen.
Ja zoals tijdens die stille tocht ter ere van hun criminele randgroep-debiele Riffijnse soortgenoot die "als een soldaat voor de goeie zaak in het harnas is gestorven"...
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_24820327
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja hoor, maar zeg dan niet dat je de Nederlandse cultuur uitdraagt. Bovendien staat het een schooldirecteur vrij om bepaalde dingen te verbieden als daar een gegronde reden voor is. Ik denk dat de schooldirecteur die hoofddoekjes wil verbieden wel op een hoop steun kan rekenen van mensen als jou.
Niet op mijn steun, dus het blijkt maar weer dat je vooroordelen tegen iedereen die niet jouw mening heeft nergens op slaan. Scholen (en steden) meer mengen kan trouwens wel op m'n steun rekenen.
quote:
Ik ben niet tegen een opgenaaid vlaggetje, wel als dit tot gespannen situaties leidt. En helaas zijn het vooral provocatieve nationalisten die met zo'n vlaggetje lopen.
Dus als Nederlandse leerlingen maar genoeg kwaad reageren op bijvoorbeeld hoofddoekjes en er een gespannen situatie ontstaat, moeten we hoofddoekjes ook maar per direct verbieden?
pi_24820393
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit. Zo zal een rugzaktoerist met het vlaggetje willen laten zien dat ie uit Nederland komt, een racist doet het om te tonen dat ie een hekel heeft aan buitenlanders.
Een hoofddoekje staat soms ook voor eenverhevenheid en minachting van vrouwen. Maar toch is dat ook niet verboden in Nederland.
pi_24820407
wel als we zo'n (nóg meer) kortzichtige samenleving krijgen ja
pi_24820652
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:43 schreef veldmaatpp het volgende:

Dus als Nederlandse leerlingen maar genoeg kwaad reageren op bijvoorbeeld hoofddoekjes en er een gespannen situatie ontstaat, moeten we hoofddoekjes ook maar per direct verbieden?
Welnee, dat is dan opeens geheel anders volgens gelly. Of dat neemt niet de achterliggende gedachte weg dus why bother?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24820790
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:51 schreef Luger het volgende:

[..]

Bullshit, jij bent zo'n type dat dit jackie:
[afbeelding]
helemaal okay vind maar dit jackie:
[afbeelding]
racistisch/xenofobisch/whatever vind.

En waarom is in godsnaam een NLe vlag provocerend? Dan scoor je echt niet als je DAT al provocerend vind. Het is verdomme het symbool van het land waarin we leven, wat is daar in GODSNAAM provocerend aan? Dat ligt dan toch echt voor 100% aan jezelf.
nee dat is niet wat ik bedoel.

Die kleding op die plaatjes is juist NIET racistisch
Maar de bomberjacks met een zelf opgenaait nl's vlaggetje wel.
Snap je het nu?
Nothing to see here, carry on
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 20:09:46 #171
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24820826
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:12 schreef gelly het volgende:

Ik zou niet weten waarom. Misschien is het een combinatie van kleding en gedrag die hem tot mikpunt maakt, we weten het niet.

Sorry gelly maar dat gaat dan toch echt veelste ver?

Hypothese:
Als ik naar school ga met flink wat eyeliner, knalrood lang haar , netkousen + een lekker zwart ultrakort rokje + naveltruitje wat ook nog eens diep is uitgesneden dan zie ik er in jou ogen waarschijnlijk onwijs hoerig/ordinair uit...
Mijn gedrag is hierbij nogal flirterig..

Nou? Verbieden? (Want ik ben nu immers het mikpunt van jaloerse grieten die mij een hoer vinden en zal door hen zeer zeker gepest worden.
Daarnaast is er ook nog een groep op mijn school die zwaar gereformeerd zijn en zijn er moslims zich storen aan mijn kleding..)
pi_24821023
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:51 schreef THC1 het volgende:
Ik heb ook gemaild
Heel goed voor de duidelijkheid mailen kan naar ijsselstein@cals.nl
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:20:02 #173
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_24821049
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Zodra hoofddoekjes gedragen worden om een ander te provoceren, ja. Het is de directeur die beweert dat het vlaggetje als provocatie in aangebracht, en hij zal daar wel gegronde reden voor hebben om dat te denken. Het bericht is nogal sumier iig.
Ik dacht dat je beide kanten van het verhaal wou horen, voordat je een mening zou geven?
pi_24821216
Wat een gezever allemaal. Ik zei dit ook al op de FP/

Misschien moesten we allemaal maar eens een Nederlands vlaggetje dragen. Of is het Nederlander dan opeens racistisch? Als iedereen het draagt is het voor racisten geen teken meer om iets uit te dragen, immers iedereen heeft dat teken en dat staat voor wat anders dan zij graag zouden zien. Uiteraard niet alleen belachelijk van die Marokkanen dat zij de Nederlandse vlag als slecht zien, maar ook van die racisten die denken er een statement mee te kunnen maken.
De Nederlandse vlag is van iedereen, en is niet behouden voor een stel lompe en achterlijke kneuzen die denken dat de vlag staat voor verhevenheid boven alles wat niet Nederlands is.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog had je een plaats genaamd Oranjehaven (of Oranjehuis, iets in die zin) waar mensen van Java, Sumatra, Nederland en nog meer bijeen kwamen, en waar menig hart warm werd, als men daar de driekleur in volle glorie zag wapperen. Zij samen hebben gevochten om de hatelijke vlag met hakenkruis uit het leven te laten verdwijnen, en nu verdwijnt de driekleur nog makkelijker.
Tevens is men kortzichtig als iemand met een Nederlands vlaggetje op zijn mouw direct ziet als racist. Misschien is het verstandig eerst die persoon eens te leren kennen, een gesprek te hebben, voordat men conclusies trekt.
En iedereen die zegt: maak je niet zo druk om die vlag.... erg leuk, tot blijkt dat racisten zich veelal in bmw's vervoeren, en je dan maar je bmw de deur uit doet, right.
In plaats van die vlag toe te schrijven aan racisten moet men de vlag voor Nederland houden, en racisme voor racisten.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:33:12 #175
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24821341
Zoals we al melden op neukia.nl : De school heeft op de rugzak die ze als plaatje gebruiken op hun site wel duidelijk een "NL" patch, wat willen ze nou?
[KNE]-Mod
  zaterdag 29 januari 2005 @ 20:37:12 #176
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24821423

Bron: www.neukia.nl

Plaatje afkomstig van www.cals.nl de site van de IJsselsteinse school.
Letten jullie op de NL sticker
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24821494
Beste autochtonen,

gelieve rekening houden met aankomend WK. U wordt verzocht geen oranje artikelen aan te schaffen. Leuzen zoals 'hup, Holland hup' zijn verboden. Houdt met iedereen rekening, dus wees niet voor Nederland, maar voor de winnaar,

De Overheid
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24821589
AAAAH wat erg! dat plaatje van die tas........kunnen jullie die niet opsturen naar tv hahaha
pi_24821814
Haha, ik zie het nu ook, wat een kneuzen!
De status 'bagger-user' voorbij
pi_24822059
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:07 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

nee dat is niet wat ik bedoel.

Die kleding op die plaatjes is juist NIET racistisch
Maar de bomberjacks met een zelf opgenaait nl's vlaggetje wel.
Snap je het nu?
NEE

Ze vallen over een klein vlaggetje op zijn TAS.
Ze vallen niet over zijn leger kleding,Alleen over de Nederlandse vlag.
En die mag ik en iedereen dragen.
Ook al zijn er groepen die dat niet leuk vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')