Nee, dat is geen feit.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:32 schreef gelly het volgende:
Feit is dat veel vlaggetjes dragende jongeren er racistische bedoelingen mee hebben.
Als de bedoeling erachter meer is dan "ik ben Nederlands" dan stoor ik mij er ook aan. Ik heb namelijk een hekel aan mensen die de driekleur misbruiken voor minder frisse doeleinden.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:34 schreef Tarak het volgende:
[..]
Hoe kun je in vredesnaam aanstoot nemen in Nederland aan een nederlandse vlag op een tas.
Daar staat een hoofddoek soms ook voor! Wil je die ook kunnen laten verbieden?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit.
Ja zoals tijdens die stille tocht ter ere van hun criminele randgroep-debiele Riffijnse soortgenoot die "als een soldaat voor de goeie zaak in het harnas is gestorven"...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:35 schreef Overlast het volgende:
Je zou de marokkanen de kost moeten geven die met een marokkaans vlaggetje rondlopen.
Niet op mijn steun, dus het blijkt maar weer dat je vooroordelen tegen iedereen die niet jouw mening heeft nergens op slaan. Scholen (en steden) meer mengen kan trouwens wel op m'n steun rekenen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja hoor, maar zeg dan niet dat je de Nederlandse cultuur uitdraagt. Bovendien staat het een schooldirecteur vrij om bepaalde dingen te verbieden als daar een gegronde reden voor is. Ik denk dat de schooldirecteur die hoofddoekjes wil verbieden wel op een hoop steun kan rekenen van mensen als jou.
Dus als Nederlandse leerlingen maar genoeg kwaad reageren op bijvoorbeeld hoofddoekjes en er een gespannen situatie ontstaat, moeten we hoofddoekjes ook maar per direct verbieden?quote:Ik ben niet tegen een opgenaaid vlaggetje, wel als dit tot gespannen situaties leidt. En helaas zijn het vooral provocatieve nationalisten die met zo'n vlaggetje lopen.
Een hoofddoekje staat soms ook voor eenverhevenheid en minachting van vrouwen. Maar toch is dat ook niet verboden in Nederland.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor sommigen staat dat vlaggetje voor verhevenheid en minachting van andere mensen, dat gaat wel wat verder dan de eigen identiteit. Zo zal een rugzaktoerist met het vlaggetje willen laten zien dat ie uit Nederland komt, een racist doet het om te tonen dat ie een hekel heeft aan buitenlanders.
Welnee, dat is dan opeens geheel anders volgens gelly. Of dat neemt niet de achterliggende gedachte weg dus why bother?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:43 schreef veldmaatpp het volgende:
Dus als Nederlandse leerlingen maar genoeg kwaad reageren op bijvoorbeeld hoofddoekjes en er een gespannen situatie ontstaat, moeten we hoofddoekjes ook maar per direct verbieden?
nee dat is niet wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:51 schreef Luger het volgende:
[..]
Bullshit, jij bent zo'n type dat dit jackie:
[afbeelding]
helemaal okay vind maar dit jackie:
[afbeelding]
racistisch/xenofobisch/whatever vind.
En waarom is in godsnaam een NLe vlag provocerend? Dan scoor je echt niet als je DAT al provocerend vind. Het is verdomme het symbool van het land waarin we leven, wat is daar in GODSNAAM provocerend aan?Dat ligt dan toch echt voor 100% aan jezelf.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:12 schreef gelly het volgende:
Ik zou niet weten waarom. Misschien is het een combinatie van kleding en gedrag die hem tot mikpunt maakt, we weten het niet.
Heel goed voor de duidelijkheid mailen kan naar ijsselstein@cals.nlquote:
Ik dacht dat je beide kanten van het verhaal wou horen, voordat je een mening zou geven?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Zodra hoofddoekjes gedragen worden om een ander te provoceren, ja. Het is de directeur die beweert dat het vlaggetje als provocatie in aangebracht, en hij zal daar wel gegronde reden voor hebben om dat te denken. Het bericht is nogal sumier iig.
NEEquote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:07 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
nee dat is niet wat ik bedoel.
Die kleding op die plaatjes is juist NIET racistisch
Maar de bomberjacks met een zelf opgenaait nl's vlaggetje wel.
Snap je het nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |