abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24819274
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

het is geen racisme... maar je kan toch niet ontkennen dat bepaalde groepen nederlanders deze vlaggetjes dragen met een bepaalde bedoeling.

Ik snap gewoon niet wrom mensen zo'n vlaggetje op hun jas moeten hebben. Dat is toch gewoon totaal nutteloos en provocerend.
Het is anders als je militair bent en je uniform aan hebt.
Bullshit, jij bent zo'n type dat dit jackie:

helemaal okay vind maar dit jackie:

racistisch/xenofobisch/whatever vind.

En waarom is in godsnaam een NLe vlag provocerend? Dan scoor je echt niet als je DAT al provocerend vind. Het is verdomme het symbool van het land waarin we leven, wat is daar in GODSNAAM provocerend aan? Dat ligt dan toch echt voor 100% aan jezelf.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:55:48 #127
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24819354
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:44 schreef Luger het volgende:

[..]

Dat doe ik.
Misschien in jouw contreien niet, maar hier is men behoorlijk nationalistisch. Zelfs in de postbank-reclame is via dat lelijke wijf te zien dat Drenthe niet bij de rest van NL hoort dus waar heb je het over?

Maar goed, jij beweert gewoon met de regelmaat van de klok pure bullshit en laat je daarna niet meer in dat topic zien, zoals hier: Grote spanningen na zinloos geweld R'dam
hoho, niet iedereen in Drenthe is zo als Gelly
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:59:50 #128
62182 Georges
That's the shit
pi_24819454
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:51 schreef NewOrder het volgende:

[..]

De waarheid ligt meestal in het midden. Het zou niet de eerste keer zijn dat in een bericht een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven. Daarom moet je heel voorzichtig zijn met conclusies trekken.
Dat gebeurt wel eens inderdaad. Maar de reden die gegeven wordt is an sich niet schokkend.
Als er meer achter zit dan was het een kleine moeite geweest dat te vermelden.

Het dragen van legerkleding op scholen is niet bepaald een nieuw fenomeen. Maar goed, het zal allemaal wel.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:02:04 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24819495
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef RijstNatie het volgende:
Ik snap gewoon niet wrom mensen zo'n vlaggetje op hun jas moeten hebben. Dat is toch gewoon totaal nutteloos en provocerend.
Het is anders als je militair bent en je uniform aan hebt.
Get a life, waarom moet jij je een oordeel aanmeten als mensen hun eigen vlag op hun eigen jas hebben, jij zit echt vreselijk vast in een bekrompen manier van denken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24819514
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Nationalisme is niet iets Nederlands, en het vreemde is dat de zogenaamde cultuurhoeders ons dat wel willen doen geloven.
Misschien de afgelopen 30 jaar onder invloed van bepaalde ontwikkelingen niet, maar die zie ik dan ook niet als bepalend voor wat op dat gebied Nederlands is en wat niet. Maar vele honderden jaren lang is nationalisme niks vreemds geweest voor Nederlanders.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_24819533
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:59 schreef Georges het volgende:

[..]

Het dragen van legerkleding op scholen is niet bepaald een nieuw fenomeen. Maar goed, het zal allemaal wel.
Het is ook niet de legerkleding die verboden is, maar de Nederlandse vlag die hij (kennelijk) als provocatie op z'n tas had genaaid.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:06:20 #132
62182 Georges
That's the shit
pi_24819603
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is ook niet de legerkleding die verboden is, maar de Nederlandse vlag die hij (kennelijk) als provocatie op z'n tas had genaaid.
In de OP staat dat ze ook vallen over zijn kleding. Eigenlijk zouden ze hem dan ook moeten verbieden om de kleding te dragen.
pi_24819672
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:02 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar vele honderden jaren lang is nationalisme niks vreemds geweest voor Nederlanders.
Het Nederland van nu bestaat pas sinds de 19e eeuw Uitbundig vlagvertoon, minachting van andere naties en volkeren is ook niet handig voor een land dat het van de handel moest (en moet) hebben. Nederland is altijd een land geweest dat zich heeft aangepast en geschikt, dan is er voor nationalisme geen plaats. Prima dat je trots bent op je land hoor, dat ben ik ook, maar ik hoef mijn identiteit niet te ontlenen aan een stoffen driekleur. Die ontleen ik liever aan dingen die ik zelf bereikt heb.
pi_24819713
Het moet niet gekker worden in dit land, je mag zelfs niet meer trots op Nederland.

Die directeur is fout bezig, hij zou dit Marokaanse jongens moeten aanspreken, dat ze die Nederlandse jongen met rust laten, daar zou hij wel te laf voor zijn.

De Nederlandse vlag verbieden, wat denkt hij wel.
pi_24819720
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:06 schreef Georges het volgende:

[..]

In de OP staat dat ze ook vallen over zijn kleding.
Dat is wat de vader zegt.
quote:
Eigenlijk zouden ze hem dan ook moeten verbieden om de kleding te dragen.
Ik zou niet weten waarom. Misschien is het een combinatie van kleding en gedrag die hem tot mikpunt maakt, we weten het niet.
pi_24819779
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Het Nederland van nu bestaat pas sinds de 19e eeuw Uitbundig vlagvertoon, minachting van andere naties en volkeren is ook niet handig voor een land dat het van de handel moest (en moet) hebben. Nederland is altijd een land geweest dat zich heeft aangepast en geschikt, dan is er voor nationalisme geen plaats. Prima dat je trots bent op je land hoor, dat ben ik ook, maar ik hoef mijn identiteit niet te ontlenen aan een stoffen driekleur. Die ontleen ik liever aan dingen die ik zelf bereikt heb.
Maar als je dat wel wilt, dan moet dat toch kunnen?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:17:11 #137
62182 Georges
That's the shit
pi_24819812
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is wat de vader zegt.
[..]

Ik zou niet weten waarom. Misschien is het een combinatie van kleding en gedrag die hem tot mikpunt maakt, we weten het niet.
Dat zei ik net al, als hij zich dusdanig zou gedragen dat het aanstootgevend zou zijn dan was dat wel vermeld. De directeur had dat er best bij kunnen zeggen.
Lijkt me wel belangrijk voor zo'n bericht.
Iemand alleen maar op basis van een vlag veroordelen is nogal belachelijk natuurlijk.
pi_24819836
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:15 schreef veldmaatpp het volgende:

[..]

Maar als je dat wel wilt, dan moet dat toch kunnen?
Ja hoor, maar zeg dan niet dat je de Nederlandse cultuur uitdraagt. Bovendien staat het een schooldirecteur vrij om bepaalde dingen te verbieden als daar een gegronde reden voor is. Ik denk dat de schooldirecteur die hoofddoekjes wil verbieden wel op een hoop steun kan rekenen van mensen als jou. Ik ben niet tegen een opgenaaid vlaggetje, wel als dit tot gespannen situaties leidt. En helaas zijn het vooral provocatieve nationalisten die met zo'n vlaggetje lopen.
pi_24819840
quote:

[..]

Uitbundig vlagvertoon, minachting van andere naties en volkeren is ook niet handig voor een land dat het van de handel moest (en moet) hebben.
Maar wie zegt dat je dan meteen andere landen moet minachten? En hoe vlagvertoon in eigen land slecht is voor de handel met andere landen zie ik ook niet helemaal. Er wordt bijvoorbeeld ook ontzettend veel gehandeld met Amerika. En ondanks dat nationalisme Frankrijk niet onbekend is staat het toch bekend als een land dat veel en goede contacten heeft met andere landen.
quote:
maar ik hoef mijn identiteit niet te ontlenen aan een stoffen driekleur
De stoffen driekleur is ook slechts een symbool voor het land natuurlijk
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:20:20 #140
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_24819870
Het is waanzinnig om je eigen vlag te verbieden omdat dat 'andere bevolkingsgroepen' zou provoceren. Zijn die andere bevolkingsgroepen dan geen Nederlanders? Wonen ze hier soms niet? Zelfs al zou de nationale driekleur misbruikt worden door een neo-nazi, dan nog is de vlag op zich niet fout, alleen de nazi-symbolen die er bij gebruikt worden en het gedrag van de persoon zelf.
The Internets, I needs it..
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:21:21 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24819890
quote:

[..]

ROTFLMAO
Ben je wel eens op een feestje van een Nederlandse Ambassade in het Buitenland geweest?
Een en al rood wit blauw en wilhelmus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24819917
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Ah, als provocatie erop had genaaid.

Volgens de Marokkanen natuurlijk dan...

Dus een NLe vlag is volgens Marokkanen een provocatie, dus is het zo?

Zie je eigenlijk wel wat je hier neertypt? Wat is het volgende? NLs praten is een provocatie? Voor het NLs elftal zijn als het tegen Marokko speelt is een provocatie?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:23:47 #143
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24819933
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:20 schreef gelly het volgende:
Als de Nederlandse vlag misbruikt wordt door er racisme en extreem-nationalisme aan te hangen
Hoe hang je precies racisme en extreem-nationalisme aan een vlag?

En is het dan nuttig om die vlag te verbieden? Ik kan me van jou nog wel wat uitspraken herinneren dat het verbieden van hoofddoekjes zinloos was omdat het de gedachtengang erachter niet weghaalde. .

...

Enfin, het is nogal vreemd dat een Nederlandse vlag in Nederland als provocerend wordt opgevat. Weet je wat het is, allochtonen zouden dat hele (onterechte) extreem-rechtse imago van het dragen van een Nederlands vlaggetje met het grootste gemak kunnen ontkrachten door zélf met zo'n vlaggetje te gaan lopen. Daarmee slaan ze twee vliegen in één klap; de Nederlandse vlag verliest waarde voor die extreem domme Lonsdale-mongolen én ze dragen een positief statement uit van 'hier ben ik, ik ben Nederlander, neem me zoals ik ben'.
pi_24819949
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:18 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat je dan meteen andere landen moet minachten? En hoe vlagvertoon in eigen land slecht is voor de handel met andere landen zie ik ook niet helemaal. Er wordt bijvoorbeeld ook ontzettend veel gehandeld met Amerika. En ondanks dat nationalisme Frankrijk niet onbekend is staat het toch bekend als een land dat veel en goede contacten heeft met andere landen.
Als groot land kun je het veroorloven nationalistisch te zijn, als kleinduimpje moet je je altijd aanpassen aan de landen waarmee je zaken doet. Dat heeft Nederland ook groot gemaakt, het vermogen tot aanpassen en een neutrale houding aannemen.
pi_24819952
Ik vind het belachelijk. Er is iets goed mis als het tonen van de landsvlag gezien wordt als provocatie. Overigens, er kunnen natuurlijk wel provocaties zijn geweest.
pi_24819962
quote:

[..]

Wat een ronduit gelul! .
Man man man, Engeland was nog altijd vele malen groter dan NL qua handel en dat was zo nationalistisch als de pest! Je lult gewoon compleet uit je nek wat dit betreft!
Pas jij je maar lekker aan hoor, ik weet dat je bang bent voor confrontatie, dus laat maar lekker over je heen lopen, dan doen de normale mensen dat gewoon niet okay.
pi_24819979
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:23 schreef Lithion het volgende:

[..]

En is het dan nuttig om die vlag te verbieden?
Ik zei eerder al dat het een lapmiddel was. Het kan helpen om de situatie tijdelijk op te lossen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:25:48 #148
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24819981
Ik besef me nu trouwens dat ik ook een Nederlands vlaggetje op mijn trekking-rugzak heb zitten.

Toch vreemd dat ik daar op reis nooit problemen mee heb gehad of dat iemand het als provocatie zag. .
  zaterdag 29 januari 2005 @ 19:28:08 #149
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24820031
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:25 schreef gelly het volgende:
Ik zei eerder al dat het een lapmiddel was. Het kan helpen om de situatie tijdelijk op te lossen.
Ah, bij hoofddoekjes dus ook? Jij was daar anders altijd héél stellig in dat het pertinente onzin was om hoofddoekjes te verbieden. Over eventuele korte-termijn effecten heb ik je daarover nog nooit gehoord.

Maar goed, ga je ook nog de vraag beantwoorden hoe je precies een extreem-rechts gedachtengoed aan een vlaggetje hangt? Vooralsnog ben JIJ het namelijk die het er nu aan hangt.
pi_24820039
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:25 schreef Lithion het volgende:
Ik besef me nu trouwens dat ik ook een Nederlands vlaggetje op mijn trekking-rugzak heb zitten.

Toch vreemd dat ik daar op reis nooit problemen mee heb gehad of dat iemand het als provocatie zag. .
Ja, en ik heb ook een aantal jaar met een vlaggetje op mn schouder gelopen, nou ben ik ook een nazi. Je snapt toch zelf wel dat alles afhangt van tijd, plaats en intentie ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')