abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24818971
dubbel
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24818977
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef RijstNatie het volgende:
Als je zo'n vlaggetje wilt ben je gewoon een klein triest kindje.

Wat is nou de werkelijke reden om zo'n vlaggetje te dragen voor deze jongen? Omdat hij een hekel heeft aan een paar marokkanen.
Aha, dus al die Marokkanen die met een groen/rode jas met Marokko-vlag achterop lopen zijn trieste kleine kindjes die een hekel aan Nederlanders hebben? Net zoals al die Turken die met die Turkse vlaggen op hun t-shirts lopen?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24818979
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat de Nederlandse vlag een rechts imago heeft komt niet omdat rechts zich er meer mee is gaan associëren maar eerder omdat links dat steeds minder doet.
Uhm, de Nederlandse vlag heeft geen extreem-rechts imago. Het is de manier waarop hij gebruikt wordt die de lading geeft. Als ik een kaalkop met bijbehorende kledij ermee zie zwaaien krijg ik er toch een ander gevoel bij dan wanneer ik op koninginnedag door een compleet rood-wit-blauwe en oranje stad loop. Je moet het de figuren kwalijk nemen die de driekleur besmetten, niet de mensen die de besmetters aanpakken. Nationalisme is niet iets Nederlands, en het vreemde is dat de zogenaamde cultuurhoeders ons dat wel willen doen geloven.
pi_24818989
Nou, die prins in engeland heeft ook in zown Hitler kostuum gelopen, dát is wel erg fout.
-
pi_24818993
Als die Kleuter niet werd lastig gevallen in het verleden... zou hij GEEN nl's vlaggetje dragen, dit is gewoon een feit.

Het heeft dus een reden om dat vlaggetje te dragen
Nothing to see here, carry on
pi_24818998
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Nationalisme is niet iets Nederlands
Misschien niet iets Drenths, maar spreek voor jezelf als je zegt dat nationalisme geen NLs verschijnsel zou zijn.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:38:21 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24819001
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef RijstNatie het volgende:
Wat is nou de werkelijke reden om zo'n vlaggetje te dragen voor deze jongen? Omdat hij een hekel heeft aan een paar marokkanen.
Dat weet je helemaal niet, de OP zegt toch echt iets heel anders, dus houd alsjeblieft gewoon je mond als je niks zinnigers te melden hebt .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24819017
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
Sorry maar ik heb ook een commandotrui met NL vlaggetje, ben ik nu ook *fout?*
Ja, nu ben je ook fout Loedertje.

*bevestigd in de slachtofferrol*
pi_24819043
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef Luger het volgende:

[..]

Aha, dus al die Marokkanen die met een groen/rode jas met Marokko-vlag achterop lopen zijn trieste kleine kindjes die een hekel aan Nederlanders hebben? Net zoals al die Turken die met die Turkse vlaggen op hun t-shirts lopen?
die zijn ook triest ja...
maar een vlag op je t shirt wat gewoon in de winkel is gekocht is anders. Vlaggen op shirtjes en vesten zijn in de mode net zoals; brazilie, italie shirtjes enz
Maar als er een klein valggetje zelf is opgenaait dan wordt het anders
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:40:41 #110
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24819049
quote:
Jij? Áltíjd .
pi_24819053
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:38 schreef Luger het volgende:

[..]

Misschien niet iets Drenths, maar spreek voor jezelf als je zegt dat nationalisme geen NLs verschijnsel zou zijn.
Je zoveelste kloon ? Nationalisme is idd niet Nederlands, behalve tijdens het EK of een ander sportevenement en koninginnedag. Maar beweer gerust het tegendeel.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:42:20 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24819085
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef RijstNatie het volgende:
maar een vlag op je t shirt wat gewoon in de winkel is gekocht is anders. Vlaggen op shirtjes en vesten zijn in de mode net zoals; brazilie, italie shirtjes enz
Da's *exact* hetzelfde: 'in de mode'.
pi_24819129
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Je zoveelste kloon ? Nationalisme is idd niet Nederlands, behalve tijdens het EK of een ander sportevenement en koninginnedag. Maar beweer gerust het tegendeel.
Dat doe ik.
Misschien in jouw contreien niet, maar hier is men behoorlijk nationalistisch. Zelfs in de postbank-reclame is via dat lelijke wijf te zien dat Drenthe niet bij de rest van NL hoort dus waar heb je het over?

Maar goed, jij beweert gewoon met de regelmaat van de klok pure bullshit en laat je daarna niet meer in dat topic zien, zoals hier: Grote spanningen na zinloos geweld R'dam
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:45:20 #114
62182 Georges
That's the shit
pi_24819155
Belachelijk inderdaad. Ik snap ook niet dat sommigen hier graag 2 kanten van het verhaal willen horen.
Het verhaal zoals het er staat lijkt me nogal duidelijk.
Die jongen wil graag in het leger en draagt daarom die kleding. Waarom zou dat aanstootgevend zijn?

Als hij daarbij racistische leuzen zou dragen of scanderen zou het wat anders zijn, maar dat staat niet in het bericht.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24819156
quote:

[..]

Aha. Dan is het wat anders. Dus als vanuit de fabriek het wordt geproduceerd, dan is het okay? Anders is het opeens racisme?

Fantastisch, heb je die beredenatie helemaal zelf verzonnen en je vindt hem ook nog eens plausibel?
pi_24819157
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:44 schreef Luger het volgende:

[..]

Dat doe ik.
Misschien in jouw contreien niet, maar hier is men behoorlijk nationalistisch.
Ik denk dat je nationalisme verward met vreemdelingenhaat of islamhaat in het bijzonder.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:45:50 #117
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_24819169
quote:

[..]

Dan wordt het anders? Provocerend bedoel je?

Maar mensen die dus provocerend over willen komen, gaan expres een vlaggetje opnaaien? Terwijl dezelfde shirtjes in de winkel te koop zijn?
pi_24819178
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat je nationalisme verward met vreemdelingenhaat of islamhaat in het bijzonder.
Ik denk dat jij niet denkt maar puur pavlov-reacties geeft.

En getuige de reacties op jouw post denken dat er wel meer.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:48:25 #119
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24819223
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:44 schreef Luger het volgende:
Maar goed, jij beweert gewoon met de regelmaat van de klok pure bullshit en laat je daarna niet meer in dat topic zien, zoals hier: Grote spanningen na zinloos geweld R'dam
Joh, dat zijn we inmiddels wel van hem gewend. Je moet ook helemaal niet met die hypocriet van een gelly in discussie gaan, is toch nutteloos.

'Negeren' is derhalve het devies .
pi_24819227
Maar goed, ik wacht even op de andere kant van het verhaal.
pi_24819231
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:45 schreef Luger het volgende:

[..]

Aha. Dan is het wat anders. Dus als vanuit de fabriek het wordt geproduceerd, dan is het okay? Anders is het opeens racisme?

Fantastisch, heb je die beredenatie helemaal zelf verzonnen en je vindt hem ook nog eens plausibel?
het is geen racisme... maar je kan toch niet ontkennen dat bepaalde groepen nederlanders deze vlaggetjes dragen met een bepaalde bedoeling.

Ik snap gewoon niet wrom mensen zo'n vlaggetje op hun jas moeten hebben. Dat is toch gewoon totaal nutteloos en provocerend.
Het is anders als je militair bent en je uniform aan hebt.
pi_24819234
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef gelly het volgende:
Maar goed, ik wacht even op de andere kant van het verhaal.
Waarom gaf je dan net zo'n uitgesproken mening erover?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:49:46 #123
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24819243
quote:

Dit is gewoon extreem overtrokken, waar gaat dit eindigen?

Pubers hebben nu eenmaal de neiging tot provoceren en zoeken naar hun eigen identiteit..
Ik ben er dus weleens in de stad op aan gesproken dat ik m'n gevechtsjasje aanhad
Die zit net zoals die commando trui erg lekker
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24819262
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:49 schreef Luger het volgende:

[..]

Waarom gaf je dan net zo'n uitgesproken mening erover?
Welke uitgesproken mening, mijn suggestie dat er ook een andere kant aan het verhaal kan zitten ? Sja, als je dat al een uitgesproken mening vindt... Ik heb nergens beweert dat de jongen een racist is, alleen dat ie het kan zijn. Maar lees gerust wat je wil lezen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:51:31 #125
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24819273
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:45 schreef Georges het volgende:
Belachelijk inderdaad. Ik snap ook niet dat sommigen hier graag 2 kanten van het verhaal willen horen.
Het verhaal zoals het er staat lijkt me nogal duidelijk.
Die jongen wil graag in het leger en draagt daarom die kleding. Waarom zou dat aanstootgevend zijn?
De waarheid ligt meestal in het midden. Het zou niet de eerste keer zijn dat in een bericht een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven. Daarom moet je heel voorzichtig zijn met conclusies trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')