Aha, dus al die Marokkanen die met een groen/rode jas met Marokko-vlag achterop lopen zijn trieste kleine kindjes die een hekel aan Nederlanders hebben? Net zoals al die Turken die met die Turkse vlaggen op hun t-shirts lopen?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef RijstNatie het volgende:
Als je zo'n vlaggetje wilt ben je gewoon een klein triest kindje.
Wat is nou de werkelijke reden om zo'n vlaggetje te dragen voor deze jongen? Omdat hij een hekel heeft aan een paar marokkanen.
Uhm, de Nederlandse vlag heeft geen extreem-rechts imago. Het is de manier waarop hij gebruikt wordt die de lading geeft. Als ik een kaalkop met bijbehorende kledij ermee zie zwaaien krijg ik er toch een ander gevoel bij dan wanneer ik op koninginnedag door een compleet rood-wit-blauwe en oranje stad loop. Je moet het de figuren kwalijk nemen die de driekleur besmetten, niet de mensen die de besmetters aanpakken. Nationalisme is niet iets Nederlands, en het vreemde is dat de zogenaamde cultuurhoeders ons dat wel willen doen geloven.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat de Nederlandse vlag een rechts imago heeft komt niet omdat rechts zich er meer mee is gaan associëren maar eerder omdat links dat steeds minder doet.
Misschien niet iets Drenths, maar spreek voor jezelf als je zegt dat nationalisme geen NLs verschijnsel zou zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Nationalisme is niet iets Nederlands
Dat weet je helemaal niet, de OP zegt toch echt iets heel anders, dus houd alsjeblieft gewoon je mond als je niks zinnigers te melden hebtquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef RijstNatie het volgende:
Wat is nou de werkelijke reden om zo'n vlaggetje te dragen voor deze jongen? Omdat hij een hekel heeft aan een paar marokkanen.
Ja, nu ben je ook fout Loedertje.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
Sorry maar ik heb ook een commandotrui met NL vlaggetje, ben ik nu ook *fout?*
die zijn ook triest ja...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:37 schreef Luger het volgende:
[..]
Aha, dus al die Marokkanen die met een groen/rode jas met Marokko-vlag achterop lopen zijn trieste kleine kindjes die een hekel aan Nederlanders hebben? Net zoals al die Turken die met die Turkse vlaggen op hun t-shirts lopen?
Jij? Áltíjdquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
Je zoveelste kloon ? Nationalisme is idd niet Nederlands, behalve tijdens het EK of een ander sportevenement en koninginnedag. Maar beweer gerust het tegendeel.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:38 schreef Luger het volgende:
[..]
Misschien niet iets Drenths, maar spreek voor jezelf als je zegt dat nationalisme geen NLs verschijnsel zou zijn.
Da's *exact* hetzelfde: 'in de mode'.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef RijstNatie het volgende:
die zijn ook triest ja...
maar een vlag op je t shirt wat gewoon in de winkel is gekocht is anders. Vlaggen op shirtjes en vesten zijn in de mode net zoals; brazilie, italie shirtjes enz
Maar als er een klein valggetje zelf is opgenaait dan wordt het anders
Dat doe ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Je zoveelste kloon ? Nationalisme is idd niet Nederlands, behalve tijdens het EK of een ander sportevenement en koninginnedag. Maar beweer gerust het tegendeel.
Aha. Dan is het wat anders. Dus als vanuit de fabriek het wordt geproduceerd, dan is het okay? Anders is het opeens racisme?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
maar een vlag op je t shirt wat gewoon in de winkel is gekocht is anders. Vlaggen op shirtjes en vesten zijn in de mode net zoals; brazilie, italie shirtjes enz
Ik denk dat je nationalisme verward met vreemdelingenhaat of islamhaat in het bijzonder.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:44 schreef Luger het volgende:
[..]
Dat doe ik.
Misschien in jouw contreien niet, maar hier is men behoorlijk nationalistisch.
Dan wordt het anders? Provocerend bedoel je?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:40 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet denkt maar puur pavlov-reacties geeft.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk dat je nationalisme verward met vreemdelingenhaat of islamhaat in het bijzonder.
Joh, dat zijn we inmiddels wel van hem gewend. Je moet ook helemaal niet met die hypocriet van een gelly in discussie gaan, is toch nutteloos.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:44 schreef Luger het volgende:
Maar goed, jij beweert gewoon met de regelmaat van de klok pure bullshit en laat je daarna niet meer in dat topic zien, zoals hier: Grote spanningen na zinloos geweld R'dam
het is geen racisme... maar je kan toch niet ontkennen dat bepaalde groepen nederlanders deze vlaggetjes dragen met een bepaalde bedoeling.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:45 schreef Luger het volgende:
[..]
Aha. Dan is het wat anders. Dus als vanuit de fabriek het wordt geproduceerd, dan is het okay? Anders is het opeens racisme?
Fantastisch, heb je die beredenatie helemaal zelf verzonnen en je vindt hem ook nog eens plausibel?
Waarom gaf je dan net zo'n uitgesproken mening erover?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:48 schreef gelly het volgende:
Maar goed, ik wacht even op de andere kant van het verhaal.
Ik ben er dus weleens in de stad op aan gesproken dat ik m'n gevechtsjasje aanhadquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
Dit is gewoon extreem overtrokken, waar gaat dit eindigen?
Pubers hebben nu eenmaal de neiging tot provoceren en zoeken naar hun eigen identiteit..
Welke uitgesproken mening, mijn suggestie dat er ook een andere kant aan het verhaal kan zitten ? Sja, als je dat al een uitgesproken mening vindt... Ik heb nergens beweert dat de jongen een racist is, alleen dat ie het kan zijn. Maar lees gerust wat je wil lezen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:49 schreef Luger het volgende:
[..]
Waarom gaf je dan net zo'n uitgesproken mening erover?
De waarheid ligt meestal in het midden. Het zou niet de eerste keer zijn dat in een bericht een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven. Daarom moet je heel voorzichtig zijn met conclusies trekken.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:45 schreef Georges het volgende:
Belachelijk inderdaad. Ik snap ook niet dat sommigen hier graag 2 kanten van het verhaal willen horen.
Het verhaal zoals het er staat lijkt me nogal duidelijk.
Die jongen wil graag in het leger en draagt daarom die kleding. Waarom zou dat aanstootgevend zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |