abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24661959
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 02:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zou graag never ever meer vergelijkingen willen zien tussen de joden, die zich meer dan perfect gedragen hebben en van europa in een paar eeuwen een welvardend continent hebben gemaakt, en een stel barbaren die alleen maar geld kosten, afnemen en onze veiligheid en vrijheid steen bij steen afbreken. deal?
ik bedoel dat nazi duitsland dezelfde kenmerken heeft als nazi-moslim-nederland.
btw bij dodenherdenkingen van onder meer joden schoppen die gore smerige kut marokkanen ook trammelant.
oprotten hier. heb je problemen met joden, homo's andersdenkenden dan moet je in nederland niet zijn.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 02:17:41 #202
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24662018
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 02:08 schreef Darkster het volgende:

[..]

ik bedoel dat nazi duitsland dezelfde kenmerken heeft als nazi-moslim-nederland.
btw bij dodenherdenkingen van onder meer joden schoppen die gore smerige kut marokkanen ook trammelant.
oprotten hier. heb je problemen met joden, homo's andersdenkenden dan moet je in nederland niet zijn.
ok. ik ben een van de direct verantwoordelijken die hebben gezorgd voor het leggen van de krans op de dam door de marokkanen vorig jaar, die ervoor heeft gezorgd heeft dat de kennis bij de marokkanen kwam vanwege de geschiendenis dat hun voorouders ook in 'onze' wo2 oorlog gevochten hebben tegen de duitsers. dat hun achterlijke jodenhaat met een boekje voor coffeeshops, sportscholen en jeugdcentra er vorig jaar en de komende jaren voor zal zorgen dat zoiets nooit meer gaat voorkomen. het was een fokking jodenfooi wat cohen gaf om dit onrecht op te ruimen. het was de afgetreden oudkerk die in ons geloofde en cohen heeft tijdens de uitreiking van het eerste geschiedenisboekje alleen gevraagd: "waarom zijn er niet meer marokkanen bij deze uitreiking". amsterdam is volledig aan het kapot gaan onder cohen en de pvda. burgers proberen met kennis er wat van te maken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 21 januari 2005 @ 08:19:55 #203
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24663173
quote:
niks beter in te brengen op je ridiculous opmerkingen? kom op zeg. ik begin niet over spuitjes waaraan mensen doodgaan, ik heb het niet over strafkampen, ik heb het over lekker teruggaan.
Hitler wilde joden in eerste instantie naar Madagascar deporteren, totdat de engelsen het voorkwamen. En het hele duitse volk geloofde er toen heilig in dat joden naar 'resettling camps' in Ukraine gingen.
quote:
ik zou graag never ever meer vergelijkingen willen zien tussen de joden, die zich meer dan perfect gedragen hebben en van europa in een paar eeuwen een welvardend continent hebben gemaakt, en een stel barbaren die alleen maar geld kosten, afnemen en onze veiligheid en vrijheid steen bij steen afbreken. deal?
De vergelijkingen tussen huidige moslims en joden zijn inderdaad misplaatst. Vooral omdat moslims hiernaartoe zijn gehaald om als zondebok te dienen, terwijl joden tja. Lees de talmoed maar eens even, ik denk dat je beeld van joden nogal verstoord is.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24669115
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 08:19 schreef N_I_ het volgende:

[..]

De vergelijkingen tussen huidige moslims en joden zijn inderdaad misplaatst. Vooral omdat moslims hiernaartoe zijn gehaald om als zondebok te dienen, terwijl joden tja. Lees de talmoed maar eens even, ik denk dat je beeld van joden nogal verstoord is.
Jaja, die zogenaamde citaten uit de Talmud die je plukt van extreem-rechtse websites.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:28:59 #205
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24669178
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Jaja, die zogenaamde citaten uit de Talmud die je plukt van extreem-rechtse websites.
Lol, vertel me dan eens. Wat staat er in Baba Kamma 113A? Ik ben inderdaad niet zeker van al die citaten. Maar van die ene ben ik wel 100% zeker. Ik kom in het desbetreffende topic hierop volgende week terug om jullie laten jullie woorden te laten inslikken. Als ik een Talmud in de bieb vind en al die citaten verifiėr.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24669458
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:28 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Lol, vertel me dan eens. Wat staat er in Baba Kamma 113A? Ik ben inderdaad niet zeker van al die citaten. Maar van die ene ben ik wel 100% zeker. Ik kom in het desbetreffende topic hierop volgende week terug om jullie laten jullie woorden te laten inslikken. Als ik een Talmud in de bieb vind en al die citaten verifiėr.
Ik wacht af .
pi_24669649
Waar slaat de Topic titel eigenlijk op? Ik heb deze week niets ongebruikelijks bemerkt in de stad (Rotterdam dus) en tot op heden kan ik geen 'grimmige' sfeer ontdekken.
pi_24669776
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:59 schreef Tijger_m het volgende:
Waar slaat de Topic titel eigenlijk op? Ik heb deze week niets ongebruikelijks bemerkt in de stad (Rotterdam dus) en tot op heden kan ik geen 'grimmige' sfeer ontdekken.
Uit gesloten topic:
quote:
Grote onrust na doodklap op Lijnbaan

De Rotterdamse politie heeft grote moeite gehad om een groep jongeren tot bedaren te brengen, op het moment dat een 38-jarig Ridderkerks slachtoffer van zinloos geweld op de Rotterdamse Lijnbaan nog lag te vechten voor z'n leven.
Agenten moesten ruimte maken omdat ambulancemedewerkers anders hun werk niet konden doen.

De man was in de vroege zaterdagmorgen op straat neergeslagen, nadat hij zich in een nabijgelegen broodjeszaak had bemoeid met een woordenwisseling tussen enkele anderen. In de loop van zaterdag overleed hij.
Getuigen zeggen "kotsmisselijk" te zijn geworden van de houding van de groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf. Een omstander zou zelfs hebben gehoord dat een aantal mensen "ga maar dood, ga maar dood" zou hebben geroepen, maar andere getuigen en ook de politie kunnen dat niet bevestigen.
"Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geėmotioneerde omstander.
Een aantal getuigen kwam samen met enkele vrienden rond half vier 's morgens uit een Ierse pub, toen hij een man op straat zag liggen.
"Hij lag op z'n rug, het was net of hij was uitgeteld. Twee agenten zaten naast hem, één hield zijn hand tegen z'n hals om te voelen of zijn hart nog klopte. Af en toe schokte zijn lichaam, heel akelig om te zien", verklaarde een van hen.
Volgens een omstander was de sfeer in het begin niet fijn: "Een stuk of twintig, dertig van die gozers van een jaar of negentien, twintig, die altijd op de Lijnbaan rondhangen, waren er omheen komen staan. Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."

De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol en waren er twee meisjes aan het werk.
"Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden", vertelt een medewerkster van de Sandwichhouse. "Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan." De twee zwaar aangeslagen medewerksters van de broodjeszaak hebben de hele verdere nacht op het politiebureau doorgebracht.
Volgens de getuigen zijn ambulancebroeders zeker tien minuten bezig geweest om het 38-jarige slachtoffer te reanimeren. Toen hij in de ambulance werd geladen, keerde de rust weer terug.

Rust
De twee daders waren toen al aangehouden in de hal van het Centraal Station. Dat gebeurde via cameratoezicht. Het gaat om een 21-jarige Hagenaar en een 20-jarige man uit Den Hoorn in het Westland.
De familie van de Ridderkerker heeft aangegeven voorlopig met rust te willen worden gelaten. Op de plek, waar de man werd doodgeslagen, is helemaal niets te zien. De burgemeesters van Rotterdam en Ridderkerk hebben hun medeleven betuigd aan de familie. "Dit is een verschrikkelijke daad", aldus de Ridderkerkse burgemeester.
bron
pi_24670468
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:40 schreef Aeroxie het volgende:
Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken. "Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."
Hebben de wouten dan geen pistolen in rotterdam
Die dingen zijn toch halfautomatisch en houden 18 kogels...
had je alleen wat meer ambulances nodig gehad maar die hadden dan overal makkelijk bijgekunt
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24670844
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 02:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Tjah, mensen in groepsverband onder invloed roepen de meeste idiote dingen (nooit uitgeweest Milagro>? Nooit naar een voetbalwedstrijd gekeken?Kinderen op een schoolplein ? ect ect)
Bullshit het is mentaliteit
Als er hier een wedstrijd is lopen de supportes gemengd het stadion binnen. En drinkt lekker af samen in de pub...geen greintje overlast...En dit soort mentaliteit is gekeweekt door wat nu cohen-mentaliteit heet.

Afstraffen helpt
Als hier twee leden van het nationale elftal in een dronken bui een mercedes embleempje jatten worden ze het nationale team uitgetrapt.....
In nederland mag je terwijl je vrouw ligt te bevallen met je maten een naif meisje aanranden/verkrachten kom je weg met een taakstraf en ben je nog steeds de held
  vrijdag 21 januari 2005 @ 16:57:59 #211
97934 ASroma
Flamboyant
pi_24671445
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 02:08 schreef Darkster het volgende:

[..]

Dat mensen problemen hebben met joden kan ik nog wel begrijpen
  vrijdag 21 januari 2005 @ 23:12:33 #212
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24679215
ach, dit maakt ook nog wel wat duidelijker hoe het in nederland werkt momenteel:
-----------
Een mooie casus voor CSI
Mohammed A., de verdachte die afgelopen vrijdag de 38-jarige Jan Kievit uit Ridderkerk dood sloeg, zou er wel eens met een paar uur schoffelen vanaf kunnen komen. Sectie heeft namelijk uitgewezen dat het slachtoffer al geruime tijd aan een ernstige vorm van kransslagaderverkalking leed en een scheurtje in een van zijn hersenslagaders had. Ofwel: meneer was al stuk. Zo stelt althans de patholoog-anatoom die er niet zeker van zegt te zijn dat ’de geweldsinwerking’ door klap een rol bij het overlijden van Jan Kievit heeft gespeeld. Toch wel fijn dat de medici zo meedenken met het criminele circuit. Ook de spoorwegpolitie doet er overigens alles aan om zich zo geliefd mogelijk te maken bij de onderwereld. Zo werden Mohammed A. en zijn vriend El. G. eerder die avond al opgepakt wegens het lastigvallen van treinpassagiers. Na hen vermanend te hebben toegesproken, konden zij weer gaan. Op weg naar de Lijnbaan...
-------

zo langzamerhand zijn er weinig redenen om nog in de multi culti samenleving te geloven...
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_24679655
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:28 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Wat loop je dan te kletsen als je niet eens weet of die citaten kloppen? Ga lekker op Stormfront spelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:26:11 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24680659
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 23:12 schreef evert het volgende:
ach, dit maakt ook nog wel wat duidelijker hoe het in nederland werkt momenteel:
-----------
-------

zo langzamerhand zijn er weinig redenen om nog in de multi culti samenleving te geloven...
lijkt me dat je beter je ongeloof op een ander vlak kan richten (politiek)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24681749
quote:
Hoofdverdachte dood Ridderkerker blijft vastzitten

Een van de twee verdachten van de dodelijke vechtpartij vorig weekend op de Lijnbaan in Rotterdam, is vrijgelaten.
Volgens justitie heeft de 20-jarige man uit Hoorn niks gedaan. De andere verdachte blijft wel vastzitten en wordt verdacht van doodslag.

Een 38-jarige man uit Ridderkerk overleed vorige week zaterdagochtend vroeg, nadat hij was mishandeld op de Lijnbaan. Aanleiding was een ruzie even daarvoor in een broodjeszaak, waar het latere slachtoffer zich in had gemengd. Op het Centraal Station werden later de twee verdachten aangehouden, een 21-jarige Hagenaar en een 20-jarige man uit Den Hoorn. Die laatste is nu dus vrijgelaten.

De Hagenaar is vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris en blijft vastzitten. Volgens justitie lijkt het er op dat een klap en mogelijk een schop het slachtoffer fataal zijn geworden.
RTV Rijnmond
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 22 januari 2005 @ 01:32:46 #216
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24681815
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 23:12 schreef evert het volgende:
Sectie heeft namelijk uitgewezen dat het slachtoffer al geruime tijd aan een ernstige vorm van kransslagaderverkalking leed en een scheurtje in een van zijn hersenslagaders had. Ofwel: meneer was al stuk.
Tja, waar trek je dan de grens? De volgende keer is het iemand die weinig calcium binnenkreeg door te weinig zuivelproducten te gebruiken waardoor zijn broze schedel het nogal snel begaf onder de schoenen van de trappende en schoppende mensen. Of iemand die hemofilie had die doodbloedde nadat hij werd neergestoken.
pi_24686446
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:48 schreef gelly het volgende:
Prachtig ook hoe de Telegraaf (en Veekeend) er toch weer een Marokkanenverhaal van weet te maken, ondanks dat de daders van de mishandeling dat niet waren.
Mohammed A., de verdachte die afgelopen vrijdag de 38-jarige Jan Kievit uit Ridderkerk dood sloeg, zou er wel eens met een paar uur schoffelen vanaf kunnen komen. Sectie heeft namelijk uitgewezen dat het slachtoffer al geruime tijd aan een ernstige vorm van kransslagaderverkalking leed en een scheurtje in een van zijn hersenslagaders had. Ofwel: meneer was al stuk. Zo stelt althans de patholoog-anatoom die er niet zeker van zegt te zijn dat ’de geweldsinwerking’ door klap een rol bij het overlijden van Jan Kievit heeft gespeeld. Toch wel fijn dat de medici zo meedenken met het criminele circuit. Ook de spoorwegpolitie doet er overigens alles aan om zich zo geliefd mogelijk te maken bij de onderwereld. Zo werden Mohammed A. en zijn vriend El. G. eerder die avond al opgepakt wegens het lastigvallen van treinpassagiers. Na hen vermanend te hebben toegesproken, konden zij weer gaan. Op weg naar de Lijnbaan...
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24724067
Hoe bedoel je het was een G-N-er of niet dan
het feit dat ze het eerst op "man uit den Haag" en "Ma uit den Hoorn" is weer precies die linkse politieke correctness....

Als nationaliteit er niet bij staat kuin je ervanuit gaan daty hetr weer een jeweetwel is
pi_24737666
We need Zero Tolerance.
pi_24737749
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:15 schreef halion het volgende:
We need Zero Tolerance.
OK, oprotten dan.
pi_24737847
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:21 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

OK, oprotten dan.
I agree with these words.
pi_24738038
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:28 schreef halion het volgende:

[..]

I agree with these words.
Iedereen die zich niet in correct nederlands kan uitdrukken het land uit.
pi_24738592
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:40 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Iedereen die zich niet in correct nederlands kan uitdrukken het land uit.
you're dismissed.
potverdorie.
pi_24738616
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:16 schreef halion het volgende:

potverdorie.
Ja, dat is nou Zero Tolerance.
pi_24738696
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:17 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ja, dat is nou Zero Tolerance.
je hebt een punt

Maar ik denk dat Zero Tolerance in Rotterdam een hoop kan oplossen.
pi_24739630
We hebben een Lik op stuk beleid, geen tolerantie beleid, grote waffeldichthouden of ik sla hem dicht door de politie beleid nodig.

Ik weet dat die wouten alleen goed zijn voor snelheidbekeurinkjes en gewone burgers lastigvallen.
Helaas: Waarom het risico lopen een mesgevaarlijke crimineel op te pakken terwijl je hem 40 minuten later weer moet laten lopen.

Algemeen meer respect voor dde politie Een agent in uniform een lul noemen is belediging van een ambtenaar in functie--> oppakken en minimaal 48 uur opsluiten -> bedreiging is voorkomen en opsluiten desnoods 6 op een cel.

Dit klinkt hard maar als wij nette burgers daar gewoon even aan meedoen dan zullen die huftertjes zoals beschreven in het parool snel genoeg aangepakt gaan worden. Zoals ik al zei 6 op een cel moet dan maar, en die wouten kunnen uitzoeken welke een cel moeten delen en welke een prive cel krijgen omdat ze hemn terecht een eikel noemden.

Lik op Stuk zeg ik je... oh en wapenstok veel meer wapenstok
pi_24739973
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 10:15 schreef halion het volgende:
We need Zero Tolerance.
We hebben iemand nodig die een revolutie begint!
Holland moet weer van ons worden!
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24742177
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:33 schreef desiredbard het volgende:
We hebben een Lik op stuk beleid, geen tolerantie beleid, grote waffeldichthouden of ik sla hem dicht door de politie beleid nodig.

Lik op Stuk zeg ik je... oh en wapenstok veel meer wapenstok
toch denk ik dat onze taal ook een update nodig heeft.
" lik op stuk" pfffffffffff......uit welke oertijd stamt die beschrijving???

make it ' zero tolerance' of een andere moderne omschrijving.

Zo lang de overheid nog over ' boeven' en 'tasjesdieven' praat, kun je natuurlijk niet verwachten dat die marokkaantjes de politie serieus nemen. Het is tijd voor Nederlands versie 2.01.
duku en smatje staan immers ook al in de Van Dale.
pi_24742325
Veryankt figuur dat je er bent, Lik op Stuk...moet je die dikke van dale eens openslaan, leer Nederlands. Het feit dat jjij duidelijk problemen hebt met, het je in het Nederlands , in een volledige volzin, te uitten is weer eens een mooi voorbeeld dat wij door de schgolen in achterstandswijken gedwongen worden criteria van ABN te laten varen.
In andere woorden: Wij blijken zelfs in onze taal achter het Amerikaans aan te moeten lopen omdat dat zo Halal is
(En ja Amerikaands; zero Tolerance is een duidelijk voorbeeld van een Amerikaanse verkrachting van de Engelse taal, De Engelsen gebruiken no-toleranc
l
pi_24742498
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:14 schreef desiredbard het volgende:
Veryankt figuur dat je er bent, Lik op Stuk...moet je die dikke van dale eens openslaan, leer Nederlands. Het feit dat jjij duidelijk problemen hebt met, het je in het Nederlands , in een volledige volzin, te uitten is weer eens een mooi voorbeeld dat wij door de schgolen in achterstandswijken gedwongen worden criteria van ABN te laten varen.
rustig rustig. begin je altijd direct te schelden?

en tja " volledige volzin" ...je geeft het zelf al aan....
daar zit het probleem nu juist. Het is 2005, het tijdperk van snelle, compacte informatie.
Dan hebben jouw authentiek klassieke Nederlandse volzinnen niet zo veel betekenis meer. Sterker nog, het verdoezelt de informatie die je over wilt brengen. Dit is het internet-tijdperk en oubollige
'zo veel mogelijk universitair gefundeerde woorden in een zin proppen' zorgt alleen maar voor communicatiestoornissen. En dan ook nog spelfouten maken... Misschien moet je niet zo vasthoudend zijn.
pi_24743217
Allen met mensen die de taal niet beheersen
Bovendien merk je wat er met amerikaans gebeurt

Mr President there are NO WMD's in Iraq...

Ik vreeg me af ...hoe compacter wil je het hebben

ik betwijfel echter ook of GWB een volledige Amerikaanse zin kan verstaan, het is publiekelijk bekend dat ie ze niet kan uitspreken
pi_24753230
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:14 schreef desiredbard het volgende:
In andere woorden: Wij blijken zelfs in onze taal achter het Amerikaans aan te moeten lopen omdat dat zo Halal is
(En ja Amerikaands; zero Tolerance is een duidelijk voorbeeld van een Amerikaanse verkrachting van de Engelse taal, De Engelsen gebruiken no-toleranc
l
Verkrachting? Het is gewoon een andere vorm van het Engels.

Ik erger me zo aan Nederlanders die een fobie lijken te hebben voor alles wat Amerikaans is; 'color' is net zo correct Engels als 'colour' .
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24753526
amerikanen zijn toch dom?? of was dat nou de generalisatie die we toepassen op hun?
of ze vreten te veel
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:30:48 #234
116148 Kelt
Groene Nationalist
pi_25656822
en zijn die grote groep marokkanen (30) die het ambulance personeel en de politie tegenhielden om het slachtoffer zijn leven te redden en ga toch dood ga toch dood riepen nou al opgepakt?

ohnee! natuurlijk niet! want als marokkaan mag je dat soort dingen wel doen!

links en die kut marokkanen maken het er zelf naar dat iedereen ze uit het land willen pluren

*kots mensen*
--sig verwijderd, nokken met dat getroll--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')