Het onderwerp in ogenschouw nemende zou ik toch voor de circusfoto gaanquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:22 schreef Offy het volgende:
Rewimo, toevallig was mijn vriend gisteren het overzicht door aan het bladeren, en hij wees me als eerste op jouw foto van Christan ('die is gaaf') Ik moest vragen of je die in Bobbejaanland hebt gemaakt
![]()
In je circusfoto 'beweegt' er meer, maar het is jammer dat er verder niet heel veel scherp isBij de andere foto is de beweging wat meer bevroren, maar aan zijn houding kan je toch wel goed zien dat hij weldegelijk vooruit gaat
Die foto is gemaakt in Zandvoortquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:22 schreef Offy het volgende:
Rewimo, toevallig was mijn vriend gisteren het overzicht door aan het bladeren, en hij wees me als eerste op jouw foto van Christan ('die is gaaf') Ik moest vragen of je die in Bobbejaanland hebt gemaakt
![]()
In je circusfoto 'beweegt' er meer, maar het is jammer dat er verder niet heel veel scherp isBij de andere foto is de beweging wat meer bevroren, maar aan zijn houding kan je toch wel goed zien dat hij weldegelijk vooruit gaat
Eh ja, zo schiet het niet opquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:27 schreef buzzer het volgende:
Het onderwerp in ogenschouw nemende zou ik toch voor de circusfoto gaan
Dit is wat ik ook net aan het typen was toen het topic werd gesloten. Heb je al een langere sluitertijd geprobeers Stil? Misschien zodat de secondenwijzer over de hele rechterhelft te zien is? sluitertijd van 30 sec. dusquote:Ik had de secondewijzer liever iets donkerder gehad maar dat lukte me niet.
Ik heb de laangste sluiterstijd genomen die er was. 30 secquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:39 schreef Puckzzz het volgende:
In het vorige topic zei Stil nog dit:
[..]
Dit is wat ik ook net aan het typen was toen het topic werd gesloten. Heb je al een langere sluitertijd geprobeers Stil? Misschien zodat de secondenwijzer over de hele rechterhelft te zien is? sluitertijd van 30 sec. dus
Ik heb de langste sluiterstijd genomen die er was. 30 secquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:39 schreef Puckzzz het volgende:
In het vorige topic zei Stil nog dit:
[..]
Dit is wat ik ook net aan het typen was toen het topic werd gesloten. Heb je al een langere sluitertijd geprobeers Stil? Misschien zodat de secondenwijzer over de hele rechterhelft te zien is? sluitertijd van 30 sec. dus
Bedankt voor de informatiequote:Op donderdag 20 januari 2005 15:55 schreef Rewimo het volgende:
Stil, aanvulling op mijn mailtje: 't is dus deze van Tamron
tamron 70-300/4,5-5,6 ld, caf ¤ 149,00
Onbewogen? Snap jij het thema wel?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef Bowiefan het volgende:
toch nog een redelijk onbewogen plaatje weten te maken
Ik vind de eerste veel mooierquote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:31 schreef Xilantof het volgende:
ik vind de 2de toch mooier Bowiefan
Zonder wind is het een slappe zak bedoel jequote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:45 schreef Puckzzz het volgende:
Als er geen wind zou staan en hij zou gewoon slap aan die paal hangen hoe zeg je zoiets zonder dubbelzinnig te klinken![]()
Ehrm jaquote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zonder wind is het een slappe zak bedoel je
Ik vind die eerste ook erg mooi
Hele moeilijke keus bowie. Op de foto die je al had ingestuurd is de achtergrond erg mooi met die wolken, maar je onderwerp een beetje klein. Op de donkere foto is je onderwerp echt pontificaal in beeld, en kan je dus duidelijk zien waar het om gaat.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef Bowiefan het volgende:
Owhhhh hier is de wedstrijd...... wat een ontvindbare titel...![]()
Ik zag vanmiddag op de heenweg dat men de windzakken vervangen had, en aangezien de wind weer flink in beweging was vanavond de parallel route genomen op de terugweg.
Ondanks het gemis van statief toch nog een redelijk onbewogen plaatje weten te maken dankzij IS en 400 ISO:
[afbeelding]
òf is deze [[url=http://img21.exs.cx/img21/7819/storm27lp.th.jpg]afbeelding][/URL] toch mooier
De eerste is mooi, vooral die kleuren !quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef Bowiefan het volgende:
Ik zag vanmiddag op de heenweg dat men de windzakken vervangen had, en aangezien de wind weer flink in beweging was vanavond de parallel route genomen op de terugweg.
Ondanks het gemis van statief toch nog een redelijk onbewogen plaatje weten te maken dankzij IS en 400 ISO:
[afbeelding]
òf is deze [[url=http://img21.exs.cx/img21/7819/storm27lp.th.jpg]afbeelding][/URL] toch mooier
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef Bowiefan het volgende:
quote:Ik zag vanmiddag op de heenweg dat men de windzakken vervangen had, en aangezien de wind weer flink in beweging was vanavond de parallel route genomen op de terugweg.
[afbeelding]
Ehm... we hadden ooit al min of meer bepaald dat te grote foto's verwijderd worden, toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:54 schreef Puckzzz het volgende:
Het percentage FOT-ers / Fok!kers wat graag de regels iets aangescherpt zou willen zien omtrent het formaat foto's wat geplaatst wordt. Er is nu kennelijk geen regel voor, maar de meeste willen dat toch wel.
Dus de keuzes uit bijvoorbeeld
A: foto's die geplaatst worden mogen niet groter zijn dan 550 pixels breed zoniet dan mag de mod dat wijzigen
B: wat een onzin de browser resized toch?
C: Maakt mij geen klap uit
zoiets?
Ik vind hem op zich wel erg leuk! Heel abstract en surrealistisch. En ook heel blauw!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:49 schreef The_Frog het volgende:
Een dagje dierentuin leverde o.a. deze "bewogen" foto op. Omdat ook deze maand mijn tijd (weer) erg beperkt is, tenminste om te fotograferen, zal het waarschijnlijk deze foto worden voor de wedstrijd.
[afbeelding]
haha, dat blauwe. Tsja, volgens mij kwam dat doordat ik de witbalans niet juist had ingesteld. 'k Weet het niet zeker meer. Maar juist hierbij past het voor mij uitstekend. Doordat je alleen de contouren van de haai ziet, geeft het voor mij een indruk van beweging. Zo is ie er en zo is ie er niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:41 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik vind hem op zich wel erg leuk! Heel abstract en surrealistisch. En ook heel blauw!
Ah, nog zo eentje?quote:
Vond ik ook. Soms komen uit mislukte acties de aardigste opnames. 'k Heb 'm maar ingestuurd.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:13 schreef Offy het volgende:
TheFrog, mislukt of niet, er zit wel een mooie vloeiende beweging in
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:40 schreef pea4fun het volgende:
Yep, degene die naast me zat, dat was Heijx tijdens een fokmeet.
En ja, in de python![]()
dat scherp versus onscherp vond ik wel charmant (het schip deint op de golven) maar ik ga deze toch niet opsturen denk ik, als ik er al eentje opstuur...of ik moet morgen nog een sub,ieme ingeving krijgenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:49 schreef Bowiefan het volgende:
Ik moest op mijn werk erg turen om te zien wat het is Re, thuis staat het beeldscherm blijkbaar anders ingesteld, hier zag ik het wel vrij vlot.
Maar ik vind het geen mooie foto, die kadereling is erg storend en ik heb in eerste instantie nogal het idee dat de hele foto bewogen is, ik moet erg goed kijken om te zioen dat er ook onbewogen delen op de foto staan. Het idee vind ik wel leuk.
Ik heb wel wat geprobeerd met uitsnedes, maar wat ik erg jammer vind is dat dan een groot deel van de achtergrond wegvalt:quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:32 schreef Bowiefan het volgende:
die andere scooter is een stuk leuker idd Rewimo
die vele kleuren en de houding van je fotomodel schreeuwen gewoon beweging.
kwa storende elementen is deze foto weer leuker.
op je inzending staan die andere scooters een beetje storend in beeld, en de positie van je model is saai, misschien moet je daar nog ff een uitsnede van maken
btw: you've got mail
Ik heb nog even gekeken. Omdat het autootje van rechts naar links beweegt zou ik aan de linkerkant meer ruimte houden en de foto horizontaal houden ipv verticaal. Dan valt er idd een heel deel muurschildering weg, en dat is dan weer jammer. Het is ook jammer dat er dan weer andere dingen in het plaatje komen, zodat je er eigenlijk niks mee wint. Ik zou hem dus lekker gewoon origineel houdenquote:Op zondag 23 januari 2005 15:01 schreef Rewimo het volgende:
Iemand nog iets te vertellen over mijn crop?
Hij is te grootquote:Op zondag 23 januari 2005 19:57 schreef pascalheister het volgende:
vond deze nog in het archief, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
Niet wijzigen, de inzend foto is veel mooier.quote:Op maandag 24 januari 2005 22:43 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zit er sterk over te denken om mijn inzending te gaan verruilen voor deze foto die ik vandaag maakte.
[afbeelding]
@ k-man: ik vind ook de 2de de beste.
@ Caar2: Dit is echt een hele mooie foto, maar ik vond je vorige inzending ook al zo mooi. Moeilijk...
Bedankt voor de feedback,.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:01 schreef AGee het volgende:
[..]
Niet wijzigen, de inzend foto is veel mooier.
Over dat archiefgedonder hebben we dacht ik het laatste woord wel gesproken, het is helaas niet iedereen gegeven om alle tijd aan de edele kunsten der fotografie te spenderen, bovendien is er nergens(ik herhaal nergens) een wedstrijd te vinden die archiefwerk verbiedt. Kappen dus met dat gezeik.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik vind het nog steeds zo dat er ontzettend veel (archief?)foto's zijn ingestuurd waarom weliswaar beweging te zien is (of iets wat daar een verband mee heeft) maar waarop beweging geenszins het onderwerp van de foto is, en daarbij niet aan de regels voldoet. Zo voldoen de Xilantof en Caar2 volgens mij wel aan de opdracht, maar die van pascalheister en rewimo (tevens deze pagina) eigenlijk niet. Ik hoop dat hier bij het stemmen ook rekening mee wordt gehouden.
Wij moeten er dus op toezien dat mensen stemmen op foto's die ze misschien zelf helemaal niet mooi vinden maar die vers zijn en volgens A_N binnen de wedstrijdscope vallenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:45 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik wijs er alleen maar even op. Je zou ook gewoon de mooiste foto kunnen kiezen, maar het lijkt me toch redelijk relevant dat een foto bij het onderwerp aansluit. Misschien zou de wedstrijdleiding hier ook strenger op kunnen toezien.
Of er op toe zien, welke foto jij niet vind voldoen aan het onderwerp.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:54 schreef American_Nightmare het volgende:Nee jullie moeten er op toezien dat er geen foto's meedoen die niet aan het onderwerp voldoen bedoel ik.
Die volgens jou niet aan het wedstrijdonderwerp voldoenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:54 schreef American_Nightmare het volgende:Nee jullie moeten er op toezien dat er geen foto's meedoen die niet aan het onderwerp voldoen bedoel ik.
Daar is wel degelijk discussie over mogelijk. Je hoeft hier alleen niet de Olympische limiet te halen om mee te mogen doen, en we spelen ook niet om grote prijzen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens jullie common sense. Elke foto waar beweging op te zien is heeft nog niet automatisch beweging als onderwerp. Het lijkt me dat daarover weinig discussie mogelijk is.
Dat is dus precies wat ik zei, maar goed.quote:Je waardering over iemands interpretatie van het onderwerp kun je in de stemronde tot uiting laten komen. Het is daarbij wel de bedoeling dat iedereen volgens zijn eigen normen oordeelt en niet volgens die van één enkele user.
Alleen tracht je ons te bewegen om aan anderen op te leggen wat ze wel of niet goed zouden moeten vinden, en net daar zijn we nou even niet van gediend.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik zei, maar goed.
Nee hoor, ik zie iemand die zo ongeveer elke wedstrijd met het verhaal aankomt dat er teveel archiefwerk ingezonden wordt en dat de foto's niet conform het wedstrijdonderwerp zijn. Over het eerste is inmiddels genoeg gezegd. en het tweede houden we gewoon zelf in de gaten. We oordelen daarbij overigens niet in hoeverre de deelnemer het onderwerp goed heeft vertaald naar een foto, dat mogen jullie bij de stemming doen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 00:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens mij zie je spoken, ouwe.
Goed gesprokenquote:Op woensdag 26 januari 2005 01:18 schreef Nato het volgende:
Hihi..
..wat is de definitie van bewegen.. een foto is een stilstaand beeld.. komt beweging tot leven puur door een lange sluitertijd te gebruiken, of komt beweging tot leven wanneer je assosieert met sport..
We weten allemaal wat bewegen is, maar hoe duid je dat uit in 1 fragment.. een slak is bijvoorbeeld weer de contra-verse in het bewegen.. een mier is weer de hardwerkende.. een boy op een kermisscooter kan achteroverleunend niet juist zijn, maar door de geconcentreerde houding juist wel beweging uitstralen..
tja.. het gaat erom dat jouw inzending, waarvan jij gedacht zou hebben dat het een bepaalt onderwerp uitbeeld, ook uitgedragen wordt naar een bepaalt publiek, en dat een ieder dat fragment ook uitkiest omdat het assosieert met het onderwerp..
Zo heb ik gekozen voor én iets van sport én een ietwat langere sluitertijd.. (de draaiende wieletjes..)
..ik doe dan ook mee om de opdracht zelf, het geeft me inspiratie en een ander gezichtsveld..
bewegend hoofd???????quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:56 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind de foto van Caar2 niet echt zo bijzonder hoor. Ja het is beweging, lange sluitertijd en een bewegend hoofd (wel heel mooi gedaan hoe de ogen precies goed staan)
De foto die je eerst had ingezondenquote:
Geeft de hoop op? wat is dat nou?quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:40 schreef Robertje het volgende:
Ik geef de hoop op... [zeikmode]maar ik vind de foto van exile0000 behoorlijk veel op de van Pea lijken[/zeikmode]
Eigenlijk vond ik de aar al wel heel mooi, maar de lekkere kleurtjes doen ook wel wat.quote:Op woensdag 26 januari 2005 14:30 schreef exile0000 het volgende:
oh ja, sorry (jouw plaatje staat ook in mijn favo lijstje!)
hier mijn probeersel:
[afbeelding]
Trouwens is mijn voorlopige inzending nu nog een aar in de wind
Ik vind 5, 6 en 9 allemaal mooier dan de pont. Hoe heb je trouwens die foto's zo licht gekregen? Als ik zoiets probeer worden ze vaak erg donker.quote:Op woensdag 26 januari 2005 18:32 schreef AGee het volgende:
hier nog wat probeersels van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
welke heeft het meest weg van beweging?
of moet ik het toch maar bij mijn pont houden:
[afbeelding]
oja! Natuurlijk!quote:Op woensdag 26 januari 2005 18:56 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
De foto die je eerst had ingezonden,
gewoon flits gebruiken, en een macro lens.quote:Op woensdag 26 januari 2005 19:40 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind 5, 6 en 9 allemaal mooier dan de pont. Hoe heb je trouwens die foto's zo licht gekregen? Als ik zoiets probeer worden ze vaak erg donker.
Thnx..quote:Op woensdag 26 januari 2005 08:17 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zou trouwens een dun zwart randje om je foto maken, Nato! Het kleurverschil tussen je achtergrond en de Fok-achtergrond is niet mooi. Wel een mooie foto trouwens.
Prettige vakantie?quote:Op donderdag 27 januari 2005 08:36 schreef Ymke het volgende:
Vanaf vandaag een aantal dagen niet aanwezig , ik feliciteer de winaar vastEn de nummers 2 en 3 ook : Gefeliciteerd
![]()
Was het maar waar , verplichtingen elders (ook wel leuk hoor)quote:
In iedergeval prettige dagen toegewenst.quote:Op donderdag 27 januari 2005 08:45 schreef Ymke het volgende:
[..]
Was het maar waar , verplichtingen elders (ook wel leuk hoor)
Van jou snap ik ook niks. Nou zit er duidelijk beweging in een foto en nou is het wéér niet goedquote:Op donderdag 27 januari 2005 14:07 schreef American_Nightmare het volgende:
nofi maar ik vind het een mislukt panning shot. Alleen een stukje van zijn schouder is relatief scherp. Als dit nou z'n kop was geweest had 't nog iets kunnen zijn. Om 'beweging' goed weer te geven hadden bovendien z'n voorpoten er wel op mogen staan.
Het enige wat ie tijdens het pannen stilhield was dus zijn schouderpartij.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:07 schreef American_Nightmare het volgende:
nofi maar ik vind het een mislukt panning shot. Alleen een stukje van zijn schouder is relatief scherp. Als dit nou z'n kop was geweest had 't nog iets kunnen zijn. Om 'beweging' goed weer te geven hadden bovendien z'n voorpoten er wel op mogen staan.
Tx. Hij is idd apart. Maar geen winnaar denk ik zelf. Ik had wat stroboscoop probeersels, maar die waren nog slechter (met die stroboscoop functie van mijn flitser--Mi casa was net een disco somsquote:Op donderdag 27 januari 2005 13:49 schreef Xilantof het volgende:
mooie foto Shark.
erg apart, omdat sommige delen van het beest toch wel scherp lijken... (nek)
edit: verduidelijking:
vind hem bijna schilderachtig...
Hehe zullen we daar anders even over gaan discussieren.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Het enige wat ie tijdens het pannen stilhield was dus zijn schouderpartij.
Maar hee, tis geen archief foto, dus ik verwacht van jou natuurlijk de volle 5 punten, want omdat het geen archiefwerk is vind jij em die 5 punten 1000% waard
Alvast bedankt
Opel?quote:Op donderdag 27 januari 2005 16:11 schreef CompuMess het volgende:
Ik heb me ook nog een keertje op m'n dashboard gestort, dit keer met bewegend voertuig...
[afbeelding]
2. Bij 80 km per uur heb je een sluitertijd van 22,2 meter (per seconde)
Het valt nog niet mee om dan een knappe, trillingsvrije foto te schieten vanaf je stuur zonder in het naastliggende kanaal terecht te komen of je medeweggebruikers van de weg te rijden...
Ik ben uitstekend in staat om zelf te bepalen wat ik een goede foto vind.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:05 schreef American_Nightmare het volgende:
Hij straalt zeker beweging uit en voldoet daarom ook zeker aan de opdracht maar dat wil nog niet zeggen dat het automatisch een goede foto is, dat snapt zelfs Rewimo denk ik wel.
Okeej.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet er nog een paar plaatsen, dat klopt. Daar zit de jouwe ook bij.
Heb je er meer? Op deze foto kun je niet zien waardoor hij beweegt, dat maakt hem niet echt sterk...quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:43 schreef irestmycase het volgende:
Zou hier voldoende beweging inzitten?
[afbeelding]
quote:
Wat een vijandigheid weerquote:Op donderdag 27 januari 2005 18:20 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ben uitstekend in staat om zelf te bepalen wat ik een goede foto vind.
Ja ik ook, maar ik dach ik laat ze toch allebei even zienquote:Op donderdag 27 januari 2005 09:17 schreef Xilantof het volgende:
HGT:
ik mis zelf ook de beweging, abstract is het wel... maar met beweging kan ik het niet associeren.
McPhearson:
ik vind de eerste het leukst
Helaas is dit de enige.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Heb je er meer? Op deze foto kun je niet zien waardoor hij beweegt, dat maakt hem niet echt sterk...
Helaas, die staat al op mijn naam!quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:32 schreef exile0000 het volgende:
Ik denk dat ik thuis misschien nog even een poging waag om de doorschijnende achtergrond uit mijn laatste plaatje te Sjoppen. En dan kan die wel mee ipv de aar. Maar ach, ik doe toch niet mee om te winnen, maar voor de inspiratie
@McPhearson: www.eefke.nl ? die had mijn vriendin moeten hebben!
Ik was er al bang voor dat je de ondertoon van die post niet zou begrijpen...quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat een vijandigheid weer.. jij was degene die niet snapte dat er beweging in de foto zat en dat ik 'm toch niet goed vond.
Ik herkende wat items van mijn eigen dashbordquote:
Jammer dat je er niet meer hebt. Als de vlieger er ook op zou staan zou hij denk ik beter overkomen. Maar je kunt hem evengoed insturen. Vanavond na 22.00 uur begint het stemmen voor deze wedstrijd.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:20 schreef irestmycase het volgende:
Helaas is dit de enige.
Ik twijfelde er inderdaad ook al aan. De enige beweging die er eigenlijk inzit komt voort uit de kennis die wij hebben over de sport die de man uitoefent.
Zou 'ie wel acceptabel zijn?
Is dat vanavond al? jemig wat vliegt de tijd!quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jammer dat je er niet meer hebt. Als de vlieger er ook op zou staan zou hij denk ik beter overkomen. Maar je kunt hem evengoed insturen. Vanavond na 22.00 uur begint het stemmen voor deze wedstrijd.
You go E.T. !!quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:45 schreef E.T. het volgende:
Ik had zo'n leuk idee voor de wedstrijd, helaas werd het lijdend voorwerp van dit idee ziek en kon ik dit dus niet tot uitvoer brengen..
Vind het wel heel leuk om over een onderwerp na te denken en wat leuks ervan te proberen te maken en wil dus volgende maand zeker wel een poging wagen![]()
Met buikgriep ging dat niet lukkenquote:Op donderdag 27 januari 2005 21:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
You go E.T. !!
misschien de volgende keer het onderwerp gewoon 'dwingen' met iets lekkers ofzo
Ah, zo'n klein handenbindend prioriteitje zekerquote:Op donderdag 27 januari 2005 21:52 schreef E.T. het volgende:
Ow en Rewimo, in de eerste uren van FOT was ik hier redelijk actief.. Ben afgehaakt toen ik wat andere prioriteiten in m'n leven kreeg
het begon met het maken ervanquote:Op donderdag 27 januari 2005 21:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ah, zo'n klein handenbindend prioriteitje zeker
Dat is niet ongeduldigquote:
'mislukte foto's' zekerquote:Op donderdag 27 januari 2005 22:21 schreef Shark.Bait het volgende:
Als jullie mij laten winnen beloof ik echt leuke onderwerpen voor februari
Ik heb ook nog wel een leuk ideequote:Op donderdag 27 januari 2005 22:21 schreef Shark.Bait het volgende:
Als jullie mij laten winnen beloof ik echt leuke onderwerpen voor februari
Inderdaad. De foto van De_Warme_Bakker is anders in het album, en de foto van ArjanB staat wel in het topic, maar niet in het album.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kom er net achter dat de foto's in het wedstrijdtopic niet allemaal overeen komen met de foto's in het archief-album. Dit kan tot verwarring leiden. Het wedstrijdtopic is geldend neem ik aan?
Robbedoeseos300D staat ook met een andere foto in het album, verder klopt het.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:55 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Inderdaad. De foto van De_Warme_Bakker is anders in het album, en de foto van ArjanB staat wel in het topic, maar niet in het album.
Dat klopt, het wedstrijdtopic is helemaal bij. Ga daar dus vanuit tot het album bijgewerkt is (en dat kan pas als Offy en/of Borelius online is).quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kom er net achter dat de foto's in het wedstrijdtopic niet allemaal overeen komen met de foto's in het archief-album. Dit kan tot verwarring leiden. Het wedstrijdtopic is geldend neem ik aan?
Ik had het vanmiddag al aangepast, dus als het goed is klopt het nu allemaalquote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat klopt, het wedstrijdtopic is helemaal bij. Ga daar dus vanuit tot het album bijgewerkt is (en dat kan pas als Offy en/of Borelius online is).
tis niet op topsquote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:04 schreef Puckzzz het volgende:
Er zijn best veel inzendingen deze maand he?
Ikvond het nu al lastig om een selectie te maken van zoveel inzendingenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
tis niet op tops
we hebben vaker gehad dat we toch wel makkelijk aan de 2de pagina toekwamen
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 08:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik houd trouwens vanaf de eerste stem de score bij in exel (vorige maand ook gedaan, ik ben nou eenmaal een ongeduldig tiepje) dus Rewimo: ik kan je zo het bestandje mailen als je wilt. Scheelt weer wat werk![]()
quote:
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 09:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]wat is daar zo grappig aan? Ik ben gewoon heel ongeduldig
en ik hou van lijstjes (ik lijk Arcee wel
)
Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb eerst een lijst (daar ga ik weer met mijn lijstjesquote:Op zaterdag 29 januari 2005 09:58 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb nu 11 foto's over om uit te gaan kiezen....zucht...Ik merk wel dat ik de rust van de "studiofoto's" het mooist vind, hoewel er ook hele mooie andere mooie bij zijn. Ik denk dat ik maar in soorten ga kijken en dan van iedere soort de mooiste uitzoek...ik kom er zo niet uit...
Ik heb gestemd...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb eerst een lijst (daar ga ik weer met mijn lijstjes) gemaakt, met de naam en beschrijving van de foto. Daarna ben ik gaan elimineren tot ik er 5 overhield. Ik heb zelf ook erg de neiging om naar de rustigere foto's te gaan. De sportfoto's hebben het bij mij dus ook niet gehaald
Al vond ik het best mooie foto's.
Ik heb bijna iedere maand foto's over nadat ik de punten verdeeld heb, maar ik denk dat meer mensen daar wel last van hebben.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:59 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zou voor lijstje B zijn gegaan hoor Pea![]()
zonder gekheid, het was lastig deze maand
Archiefwerkquote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:08 schreef Shark.Bait het volgende:
Die foto van PdeHoog, waar jij 4 punten voor geeft, is een mooi voorbeeld van archiefwerk
Iedereen weet toch, dat je naar Londen bent geweest.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Archiefwerk. Hoe weet jij dat nou
Shit...dacht ik wat geheim te houden...is het weer niet geluktquote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:27 schreef stil het volgende:
[..]
Iedereen weet toch, dat je naar Londen bent geweest.![]()
tip: geen massa's foto's spammen danquote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Shit...dacht ik wat geheim te houden...is het weer niet gelukt
Was dat hetquote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:47 schreef Xilantof het volgende:
[..]
tip: geen massa's foto's spammen dan
The force is strong in * Shark.Bait *quote:
[14.gif]quote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:27 schreef stil het volgende:
Iedereen weet toch, dat je naar Londen bent geweest.![]()
quote:Op zondag 30 januari 2005 13:30 schreef Rewimo het volgende:
Xilantof, joehoe, je bent dringend gewenst in het stemtopic!
quote:Op zondag 30 januari 2005 14:45 schreef Rewimo het volgende:
Het is deze keer trouwens heel erg spannend! Momenteel zijn er 5 kanshebbers voor de eerste plaats, die allemaal hooguit 2 punten van elkaar verschillen
ehm.. maak er maar "keukenfoto" van hoor..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 09:58 schreef pea4fun het volgende:
.... de rust van de "studiofoto's" het mooist vind....
quote:Op zondag 30 januari 2005 22:04 schreef CompuMess het volgende:
Zullen we eerst maar ff de uitslag afwachtten?
Nou ja, had studiofoto's ook al tussen aanhalingstekens gezet. Ik verwacht ook niet dat iedereen thuis een studio heeft hoorquote:Op zondag 30 januari 2005 18:11 schreef Nato het volgende:
[..]
ehm.. maak er maar "keukenfoto" van hoor..![]()
(in mijn geval dan.. )
Win dan een keer, zodat jij het goede voorbeeld kan geven (lees: leuke onderwerpen opgeven zodat je zelf weer kan winnen)quote:Op zondag 30 januari 2005 22:14 schreef k_man het volgende:
Is het voorbij? Mooi.
En kunnen we nu vast afspreken dat het volgende keer niet wéér zo'n rukonderwerp wordt? Wat een klotethema's de afgelopen maanden zeg.
Aangezien we ze zelf kiezen mopper je maar lekker doorquote:Op zondag 30 januari 2005 22:14 schreef k_man het volgende:
Is het voorbij? Mooi.
En kunnen we nu vast afspreken dat het volgende keer niet wéér zo'n rukonderwerp wordt? Wat een klotethema's de afgelopen maanden zeg.
Ik kan me niet heugen dat het topic waarop ik stemde het ook daadwerkelijk werd.quote:Op zondag 30 januari 2005 22:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Aangezien we ze zelf kiezen mopper je maar lekker door
gefeli Bakker!quote:Op zondag 30 januari 2005 22:43 schreef De_Warme_bakker het volgende:
yeey
Ik slaap een nachtje over de onderwerpen, je krijgt ze morgen!
quote:Op zondag 30 januari 2005 22:14 schreef k_man het volgende:
En kunnen we nu vast afspreken dat het volgende keer niet wéér zo'n rukonderwerp wordt?
We zullen in het reglement opnemen dat:quote:Op zondag 30 januari 2005 22:42 schreef k_man het volgende:
Ik kan me niet heugen dat het topic waarop ik stemde het ook daadwerkelijk werd.
Dus vandaar de oproep aan anderen om nou weer eens een fatsoenlijk thema te kiezen.
Wordenquote:Op zondag 30 januari 2005 22:47 schreef Briggy het volgende:
Ik zal snel 2 onderwerpen verzinnen... voordat iedereen weer ongeduldig wordt
Ik vermoed camera op statief en dan kaarten laten vallen en op het juiste moment de sluiterknop indrukkenquote:Op zondag 30 januari 2005 22:49 schreef Jagganath het volgende:
Gefeliciteerd all!
Trouwens Fr.oosje... zin om uit te leggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen?
ik nie helemaal snappe
Ja, maar pakje van de kaarten zit onderaan en juist de onderste kaarten zijn scherp.quote:Op zondag 30 januari 2005 22:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vermoed camera op statief en dan kaarten laten vallen en op het juiste moment de sluiterknop indrukken
Goh, als je nou nog ff dat stukje over A_N schrapt zijn we het helemaal eens.quote:Op zondag 30 januari 2005 22:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
We zullen in het reglement opnemen dat:
1. het onderwerp voor de wedstrijden moet voldoen aan de wensen van k_man
2. de foto's moeten voldoen aan de eisen van American_Nightmare![]()
Tijd om te gaan slapen...
70x..? hmm.. ik moet toch wat doen aan mijn opstellingen.. ik kom per keer dik aan de 280..quote:Op zondag 30 januari 2005 23:20 schreef fr.oosje het volgende:
..probeer dit nog 70 keer..
Je hoeft niet mee te doen hoorquote:Op zondag 30 januari 2005 22:14 schreef k_man het volgende:
quote:Op zondag 30 januari 2005 22:45 schreef Rewimo het volgende:
We zullen in het reglement opnemen dat:
1. het onderwerp voor de wedstrijden moet voldoen aan de wensen van k_man
2. de foto's moeten voldoen aan de eisen van American_Nightmare
hele mooie foto [14.gif] .. geen last van 'hunten' met je lens zo te zienquote:Op zondag 30 januari 2005 23:48 schreef elcastel het volgende:
Gefeliciteerd !! Al ben ik het natuurlijk totaal niet met de uitslag eens. Zullen we volgende maand druppels doen ? Ik ben net zo lekker aan het spelen :
[afbeelding].
Leuke foto's trouwens en lekker veel inzendingen, goeie zaak, tot volgende maand (?).
Wat ik vandaag hoorde was dat die lens RMF is ofzo (???). Dat wil zeggen MF in de AF stand zonder de motor te slopen, zoiets ..... komt me goed uit. Hij bevalt lekker ja, en geen hunten ??? Ach dit is 1 foto uit een reeks van 130, dus tja .....quote:Op maandag 31 januari 2005 00:00 schreef Shark.Bait het volgende:
hele mooie foto [14.gif] .. geen last van 'hunten' met je lens zo te zien
Het ultieme rukonderwerpen over dat spelen ga ik helemaaaaaaaal niks zeggenquote:Op zondag 30 januari 2005 23:48 schreef elcastel het volgende:
Zullen we volgende maand druppels doen ? Ik ben net zo lekker aan het spelen
Hadden we die trouwens al niet eens gehad??quote:Op maandag 31 januari 2005 00:51 schreef fr.oosje het volgende:
druppels zijn saai
ja en ze zijn saaiquote:Op maandag 31 januari 2005 01:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hadden we die trouwens al niet eens gehad??
Komt me nogal bekent voor.
quote:
ik was niet ontevreden deze maandquote:Op maandag 31 januari 2005 00:03 schreef Shark.Bait het volgende:
O
Ook namens k_man en Xilantof bij deze... alvast.. jazeker
quote:Op maandag 31 januari 2005 09:35 schreef CompuMess het volgende:
hoho, pas je wel op?? voor je het weet heeft FOK! weer een ban aan z'n servers hangen van die stomme Amerikaanse fotoservers!
Jaaa, jij zit volgende week in Roosendaal toch? Wij zijn er dan zeer waarschijnlijk ook. Misschien kunnen we nog even minimeetenquote:Op maandag 31 januari 2005 10:12 schreef exile0000 het volgende:
Iedereen gefeliciteerd! Ik ben zelf ook erg blij met mijn 15 puntjes en de 15e plaats. Voor de komende wedstrijd hoop ik iets op te kunnen klimmen. Ik ga in ieder geval mijn best doen! Als iemand nu het onderwerp Carnaval instuurt, dan kan ik vast aan de slag!
quote:Op maandag 31 januari 2005 10:22 schreef Bowiefan het volgende:
misschien een idee voor een onderwerp: angst
kan puckzzzzzz tenminste meedoen, gezichtsexpressie examinator...
130!?!?!??!?!?!!!!!!!!quote:Op maandag 31 januari 2005 00:08 schreef elcastel het volgende:
Wat ik vandaag hoorde was dat die lens RMF is ofzo (???). Dat wil zeggen MF in de AF stand zonder de motor te slopen, zoiets ..... komt me goed uit. Hij bevalt lekker ja, en geen hunten ??? Ach dit is 1 foto uit een reeks van 130, dus tja ......
zoiets heeft de 18-70 DX lens ook van Nikon...quote:Op maandag 31 januari 2005 00:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wat ik vandaag hoorde was dat die lens RMF is ofzo (???). Dat wil zeggen MF in de AF stand zonder de motor te slopen, zoiets ..... komt me goed uit. Hij bevalt lekker ja, en geen hunten ??? Ach dit is 1 foto uit een reeks van 130, dus tja ......
Kom gerust even langs in de Biggelaar. Zoek naar twee personen in klapstoeltjes met warme chocomel en wat camera's op statieven. De kans is groot dat wij dat zijnquote:Op maandag 31 januari 2005 10:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jaaa, jij zit volgende week in Roosendaal toch? Wij zijn er dan zeer waarschijnlijk ook. Misschien kunnen we nog even minimeeten
Ja het werkt echt fantastisch, dat je daarbij het motortje heel houdt is natuurlijk best een voordeel. Jij trouwens bedankt voor de puntjes, je redenatie was precies de reden dat ik hem had ingezonden. Foto technisch kon je er namelijk niet veel mee .... Jij ziet tenminste wat anderen niet zien.quote:Op maandag 31 januari 2005 11:14 schreef Xilantof het volgende:
zoiets heeft de 18-70 DX lens ook van Nikon...
die is ook AF met MF override.
ik was er al regelmatig langs gescrolled, en toch... bewegen op en top. dus daarom had ik hem impulsief de volle mep gegeven. (en heb geen spijt van overigensquote:Op maandag 31 januari 2005 11:27 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja het werkt echt fantastisch, dat je daarbij het motortje heel houdt is natuurlijk best een voordeel. Jij trouwens bedankt voor de puntjes, je redenatie was precies de reden dat ik hem had ingezonden. Foto technisch kon je er namelijk niet veel mee .... Jij ziet tenminste wat anderen niet zien..
Nou zo was ie dus ook bedoeld, kijk je er langer naar, dan zie je al gauw meer min- dan pluspunten, denk ik. Maar inderdaad en de onscherpte vond ik juist de kracht, maar goed, ik ben raar, vergeet dat niet. Waarom zag ik geen foto van jou trouwens ?quote:Op maandag 31 januari 2005 11:30 schreef Xilantof het volgende:
ik was er al regelmatig langs gescrolled, en toch... bewegen op en top. dus daarom had ik hem impulsief de volle mep gegeven. (en heb geen spijt van overigens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |