abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:25:05 #1
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24665820
Dat is wel zo @#$%&* irritant wanneer mensen dat niet doen!

Kunnen de mods niet een regel instellen dat foto's die echt buiten alle properties vallen dat ze die er gewoon uiknikkeren? Resizen of geen foto geplaatst!!
Misschien is het streng van mij hoor, maar ik erger me groen en geel. Kijk bijvoobeeld eens hier:

Zonsondergang deel 2

en de foto's doen het niet eens!!!!!!!!!

De discussie ligt op de vloer, komt u maar!!!!!!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:29:58 #2
40714 Subhuman
Televised confession
pi_24665924
Ik ben het helemaal met je eens!

Deze discussie is alleen helaas al honderden keren gevoerd, en er komt nooit een eenduidig antwoord uit. Volgens mij is er zelfs nog een rel om geweest omdat onze modjes van hogerhand werd verboden te grote foto's te wissen...

Ik heb het idee dat de vaste bezoekers zich goed aan de regel houden, en dat vooral iedereen die even wat foto's komt laten zien de regel aan z'n laars lapt.
pi_24665948
Die discussie is al tot in den treure gevoerd. En heeft nog nooit het gewenste effect gehad.

Daarbij komt dat het forum auto-resiezed. Het gaat voornamelijk om de grootte van het bestand. In de regel is een groter formaat ook een groter bestand.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:33:58 #4
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24666010
Het lijkt hier verdorie Den Haag wel. Ze zien toch zelf ook wel dat dit niet werkt zo? Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar dat voorbeeld wat ik net gaf, die resized bij mij niet hoor!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:44:52 #5
40714 Subhuman
Televised confession
pi_24666214
Het formaat van de foto is ook van belang. Als je browser zelf de foto moet resizen kost dat telkens veel processorkracht, en je merkt dat dan ook heel erg als je een foto tegenkomt die qua formaat te groot is en dus constant in de browser aangepast moet worden.

En zeg niet dat ik een nieuwe PC moet kopen want het gebeurt zelfs op de allernieuwste computers
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:54:10 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24666397
Ik klik altijd even in een grijs vlak, meestal resized 'ie dan vrij vlot. Maar die foto's van Kopstoot slaan werkelijk nergens op. En ze doen het niet, dus waarom kan zoiets niet verwijderd worden?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:58:14 #7
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_24666474
Of je kijkt er gewoon niet naar.
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 21 januari 2005 @ 11:59:16 #8
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24666499
Tot op zeker niveau werkt het wel om de slagschepen te verwijderen of te vervangen door iets anders . Het einde van de effectiviteit is bereikt wanneer je een keer een foto van de 'verkeerde' user verwijderd en je plotseling een stapel admins over je heen krijgt die vinden dat de boel rap genoeg is om met één topic gelijk 12 MB aan foto's van trage k#tservers te kunnen laden. Dan ineens blijkt er nergens ooit een regel te hebben gestaan over die 550 pixels en is het allemaal aan het brein van de überdictatoriale ouwesok te zijn ontsproten.

Sedertdien doe ik er dus niks meer aan .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:00:17 #9
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24666517
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:58 schreef ByteMe het volgende:
Of je kijkt er gewoon niet naar.

Jij weet zeker niet in welk forum je zit he?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:03:08 #10
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_24666575
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:00 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Jij weet zeker niet in welk forum je zit he?
ff denken.. jawel. Alleen vindt ik heel dat gemauw over grote foto's etc zo typisch nederlands. Als iemand grote foto's wil posten laat die persoon dan want zoals Ouwesok al zegt er zijn GEEN regels daarvoor. Tot die tijd heb je geen recht van spreken. Enkel wanneer iemand een regel overtreed met betrekking tot foto's posten kun jij je vingers laten roffelen op je toetsenbord om een klacht te formuleren.

"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:03:19 #11
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_24666580
*gelukkig geen modem heeft*
Het helpt geen nut!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:12:12 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24666740
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:03 schreef ByteMe het volgende:

[..]

ff denken.. jawel. Alleen vindt ik heel dat gemauw over grote foto's etc zo typisch nederlands. Als iemand grote foto's wil posten laat die persoon dan want zoals Ouwesok al zegt er zijn GEEN regels daarvoor. Tot die tijd heb je geen recht van spreken. Enkel wanneer iemand een regel overtreed met betrekking tot foto's posten kun jij je vingers laten roffelen op je toetsenbord om een klacht te formuleren.

Er zijn inderdaad geen regels. Ik vind alleen dat die er wel moet komen. Sinds ik Fok! is er al gemauwd over stukken txt, foto's e.d. die de layout verkloten. Vroeger greep de mod wel in wanneer je iets had gedaan wat de layout verpestte. Juist in een fotografie forum zouden daar dus wel regels over moeten zijn zodat het voor iedereen normaal te bekijken is. Ik heb zelf een doodnormale computer, het is dus niet zo dat mijn p.c. het niet aankan. Het is alleen verdomde irritant!! Als die mensen hun foto niet willen of kunnen resizen dan zetten ze maar een linkje naar de grote versie.

Omdat die regels er niet zijn wil niet zeggen dat ze er niet kunnen komen.
pi_24666885
* Bowiefan ook ff een ei wil leggen hier.

het gemauw over breedband verbindingen en modems ben ik ook allang meer als beu...
ik heb 1 van de snelste verbindingen die er verkrijgbaar is voor consumenten verbruik en ook ik erger me dood aan eerder genoemde voorbeelden.

als er dan geen regels voor zijn moeten die maar komen!!!!!

misschien dat wij om onze moderaters te ontlasten als vast FOTgepeupel een soort van digitale petitie moeten deponeren bij de onwetende overige moderaters/administrator/directie/bazen waaroin duidelijk gemaakt wordt dat het met de komst van nog grotere Megapixelcamera's de ellende alleen nog maar toe zal nemen.

Heb ik het nog niet eens over het feit dat het resizen van de browser de kwaliteit van de foto beslist geen goed doet
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:23:13 #14
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24666958
Bowiefan!!!

Rewimo kan toch van die leuke polls maken?

Ow REWIMOOOOOOOOOOO waar zijt gij? Uw aanwezigheid wordt gewenst.....
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:37:00 #15
40714 Subhuman
Televised confession
pi_24667203
Inderdaad, ik ben het geheel met Bowiefan eens! Ik zit via een 100 mbit LAN van de universiteit op internet, dus over snelheid heb ik zeker niet te klagen. Die groto foto's zijn gewoon superirritant.

Dus ik ben voor regels hierover!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:40:11 #16
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24667267
Kunnen jullie je voorstellen hoe het was voor mij voordat ik kabel had? Meestal opende ik al geen topics waarvan ik wist dat er veel foto's in zouden staan.
Op mijn werk heb ik ADSL daar gaat het tenminste nog normaal.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:45:56 #17
40714 Subhuman
Televised confession
pi_24667373
Even een kleine nuance: er zijn users die per ongeluk een hele grote foto posten omdat ze hier voor het eerst komen, of niet weten hoe te resizen. Ik kan inzien dat dat soms kan voorkomen. Het zijn vooral de users die pertinent uit principe weigeren een foto te resizen waar ik me het meest aan erger.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:47:14 #18
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_24667406
Ik vind het gemauw over resizen minstens net zo irritant. Vooral als het gaat om foto's van bijvoorbeeld 600 breed ipv 550. Ik ben het met jullie eens dat als de foto erg breed is en het bestand daarbij ook nog eens erg groot, dat er dan best gevraagd mag worden om te resizen of een linkje neer te zetten. En als dat niet vrijwillig gebeurd dat daar dan op ingegrepen zou moeten mogen worden (huh? wat een zin)

My 2cts
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_24667422
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar misschien wordt het eens tijd dat de lay-out wordt omgezet naar een minimale resolutie van 1024*768? Het is 2005, wie gebruikt er tegenwoordig nog een resolutie van 800*600?
iig, ik zag dat ik ook 1 van de 'boosdoeners' was in het zonsondergangtopic, en heb m meteen voor je geresized naar 550, en ik hou me er sinds een eerdere opmerking van je er ook aan. 'k begrijp dat het resizen door de browser vervelend is wanneer foto's op een of ander traag pauperservertje staan, of als je een trage verbinding hebt.
Maar ik blijf er bij dat de lay-out van het forum gewoon te smal is. Zeker om, in de meeste gevallen, een foto goed over te laten komen..
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:51:50 #20
52657 pea4fun
pi_24667498
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:48 schreef Holgerson het volgende:
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar misschien wordt het eens tijd dat de lay-out wordt omgezet naar een minimale resolutie van 1024*768? Het is 2005, wie gebruikt er tegenwoordig nog een resolutie van 800*600?
iig, ik zag dat ik ook 1 van de 'boosdoeners' was in het zonsondergangtopic, en heb m meteen voor je geresized naar 550, en ik hou me er sinds een eerdere opmerking van je er ook aan. 'k begrijp dat het resizen door de browser vervelend is wanneer foto's op een of ander traag pauperservertje staan, of als je een trage verbinding hebt.
Maar ik blijf er bij dat de lay-out van het forum gewoon te smal is. Zeker om, in de meeste gevallen, een foto goed over te laten komen..
Omdat Fotografie maar een sub-forum is van fok, denk ik niet dat ze daar de hele lay-out op willen aanpassen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:53:07 #21
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_24667514
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:47 schreef pea4fun het volgende:
Ik vind het gemauw over resizen minstens net zo irritant. Vooral als het gaat om foto's van bijvoorbeeld 600 breed ipv 550. Ik ben het met jullie eens dat als de foto erg breed is en het bestand daarbij ook nog eens erg groot, dat er dan best gevraagd mag worden om te resizen of een linkje neer te zetten. En als dat niet vrijwillig gebeurd dat daar dan op ingegrepen zou moeten mogen worden (huh? wat een zin)

My 2cts
Pea, ik quote mezelf even:
quote:
Kunnen de mods niet een regel instellen dat foto's die echt buiten alle properties vallen dat ze die er gewoon uiknikkeren?
We kunnen dus vaststellen dat we van dezelfde mening zijn?
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 21 januari 2005 @ 12:54:07 #22
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24667536
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:03 schreef ByteMe het volgende:

[..]

ff denken.. jawel. Alleen vindt ik heel dat gemauw over grote foto's
Ik ben er alleen ooit op gewezen dat er geen harde Fok!-policy voor bestaat. Het posten van foto's van weetikhoegroot is echter gewoon hinderlijk, zeker omdat het geen enkel nut dient. Uiteindelijk wordt de boel toch geresized.

Recht van spreken heb je evengoed als een topic er met een breedbandverbinding tien minuten over doet om op je scherm te verschijnen. Iedereen behoudt zich immers ook het recht voor te mekkeren als Fok! er weer eens uitligt.

Wat mij betreft mag er best regelgeving voor komen, alleen zie ik dat zo 1 2 3 niet gebeuren.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:55:39 #23
52657 pea4fun
pi_24667565
Ow en die petitie om mods het recht te geven übergrote foto's te verwijderen danwel in een link te veranderen vind ik een goed idee...Mits er dus daarmee niet op alle slakken zout gaat worden gelegd, en foto's die net iets groter zijn maar van een redelijk bestandsformaat niet meteen verwijderd gaan worden. Maar zo zeikerig zijn de modjes hier toch al niet.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:57:33 #24
52657 pea4fun
pi_24667598
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:53 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Pea, ik quote mezelf even:
[..]

We kunnen dus vaststellen dat we van dezelfde mening zijn?
Ja als je dat eruitknikkeren vervangt door linkjes van maken
pi_24667631
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:51 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Omdat Fotografie maar een sub-forum is van fok, denk ik niet dat ze daar de hele lay-out op willen aanpassen.
Dat begrijp ik, maar dan nog..
Daarom resize ik ook, en zet ik een linkje neer naar een groter formaat als de foto niet goed overkomt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')