Het onderwerp in ogenschouw nemende zou ik toch voor de circusfoto gaanquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:22 schreef Offy het volgende:
Rewimo, toevallig was mijn vriend gisteren het overzicht door aan het bladeren, en hij wees me als eerste op jouw foto van Christan ('die is gaaf') Ik moest vragen of je die in Bobbejaanland hebt gemaakt
![]()
In je circusfoto 'beweegt' er meer, maar het is jammer dat er verder niet heel veel scherp isBij de andere foto is de beweging wat meer bevroren, maar aan zijn houding kan je toch wel goed zien dat hij weldegelijk vooruit gaat
Die foto is gemaakt in Zandvoortquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:22 schreef Offy het volgende:
Rewimo, toevallig was mijn vriend gisteren het overzicht door aan het bladeren, en hij wees me als eerste op jouw foto van Christan ('die is gaaf') Ik moest vragen of je die in Bobbejaanland hebt gemaakt
![]()
In je circusfoto 'beweegt' er meer, maar het is jammer dat er verder niet heel veel scherp isBij de andere foto is de beweging wat meer bevroren, maar aan zijn houding kan je toch wel goed zien dat hij weldegelijk vooruit gaat
Eh ja, zo schiet het niet opquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:27 schreef buzzer het volgende:
Het onderwerp in ogenschouw nemende zou ik toch voor de circusfoto gaan
Dit is wat ik ook net aan het typen was toen het topic werd gesloten. Heb je al een langere sluitertijd geprobeers Stil? Misschien zodat de secondenwijzer over de hele rechterhelft te zien is? sluitertijd van 30 sec. dusquote:Ik had de secondewijzer liever iets donkerder gehad maar dat lukte me niet.
Ik heb de laangste sluiterstijd genomen die er was. 30 secquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:39 schreef Puckzzz het volgende:
In het vorige topic zei Stil nog dit:
[..]
Dit is wat ik ook net aan het typen was toen het topic werd gesloten. Heb je al een langere sluitertijd geprobeers Stil? Misschien zodat de secondenwijzer over de hele rechterhelft te zien is? sluitertijd van 30 sec. dus
Ik heb de langste sluiterstijd genomen die er was. 30 secquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:39 schreef Puckzzz het volgende:
In het vorige topic zei Stil nog dit:
[..]
Dit is wat ik ook net aan het typen was toen het topic werd gesloten. Heb je al een langere sluitertijd geprobeers Stil? Misschien zodat de secondenwijzer over de hele rechterhelft te zien is? sluitertijd van 30 sec. dus
Bedankt voor de informatiequote:Op donderdag 20 januari 2005 15:55 schreef Rewimo het volgende:
Stil, aanvulling op mijn mailtje: 't is dus deze van Tamron
tamron 70-300/4,5-5,6 ld, caf ¤ 149,00
Onbewogen? Snap jij het thema wel?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef Bowiefan het volgende:
toch nog een redelijk onbewogen plaatje weten te maken
Ik vind de eerste veel mooierquote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:31 schreef Xilantof het volgende:
ik vind de 2de toch mooier Bowiefan
Zonder wind is het een slappe zak bedoel jequote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:45 schreef Puckzzz het volgende:
Als er geen wind zou staan en hij zou gewoon slap aan die paal hangen hoe zeg je zoiets zonder dubbelzinnig te klinken![]()
Ehrm jaquote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zonder wind is het een slappe zak bedoel je
Ik vind die eerste ook erg mooi
Hele moeilijke keus bowie. Op de foto die je al had ingestuurd is de achtergrond erg mooi met die wolken, maar je onderwerp een beetje klein. Op de donkere foto is je onderwerp echt pontificaal in beeld, en kan je dus duidelijk zien waar het om gaat.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef Bowiefan het volgende:
Owhhhh hier is de wedstrijd...... wat een ontvindbare titel...![]()
Ik zag vanmiddag op de heenweg dat men de windzakken vervangen had, en aangezien de wind weer flink in beweging was vanavond de parallel route genomen op de terugweg.
Ondanks het gemis van statief toch nog een redelijk onbewogen plaatje weten te maken dankzij IS en 400 ISO:
[afbeelding]
òf is deze [[url=http://img21.exs.cx/img21/7819/storm27lp.th.jpg]afbeelding][/URL] toch mooier
De eerste is mooi, vooral die kleuren !quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef Bowiefan het volgende:
Ik zag vanmiddag op de heenweg dat men de windzakken vervangen had, en aangezien de wind weer flink in beweging was vanavond de parallel route genomen op de terugweg.
Ondanks het gemis van statief toch nog een redelijk onbewogen plaatje weten te maken dankzij IS en 400 ISO:
[afbeelding]
òf is deze [[url=http://img21.exs.cx/img21/7819/storm27lp.th.jpg]afbeelding][/URL] toch mooier
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 02:01 schreef Bowiefan het volgende:
quote:Ik zag vanmiddag op de heenweg dat men de windzakken vervangen had, en aangezien de wind weer flink in beweging was vanavond de parallel route genomen op de terugweg.
[afbeelding]
Ehm... we hadden ooit al min of meer bepaald dat te grote foto's verwijderd worden, toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:54 schreef Puckzzz het volgende:
Het percentage FOT-ers / Fok!kers wat graag de regels iets aangescherpt zou willen zien omtrent het formaat foto's wat geplaatst wordt. Er is nu kennelijk geen regel voor, maar de meeste willen dat toch wel.
Dus de keuzes uit bijvoorbeeld
A: foto's die geplaatst worden mogen niet groter zijn dan 550 pixels breed zoniet dan mag de mod dat wijzigen
B: wat een onzin de browser resized toch?
C: Maakt mij geen klap uit
zoiets?
Ik vind hem op zich wel erg leuk! Heel abstract en surrealistisch. En ook heel blauw!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:49 schreef The_Frog het volgende:
Een dagje dierentuin leverde o.a. deze "bewogen" foto op. Omdat ook deze maand mijn tijd (weer) erg beperkt is, tenminste om te fotograferen, zal het waarschijnlijk deze foto worden voor de wedstrijd.
[afbeelding]
haha, dat blauwe. Tsja, volgens mij kwam dat doordat ik de witbalans niet juist had ingesteld. 'k Weet het niet zeker meer. Maar juist hierbij past het voor mij uitstekend. Doordat je alleen de contouren van de haai ziet, geeft het voor mij een indruk van beweging. Zo is ie er en zo is ie er niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 18:41 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik vind hem op zich wel erg leuk! Heel abstract en surrealistisch. En ook heel blauw!
Ah, nog zo eentje?quote:
Vond ik ook. Soms komen uit mislukte acties de aardigste opnames. 'k Heb 'm maar ingestuurd.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:13 schreef Offy het volgende:
TheFrog, mislukt of niet, er zit wel een mooie vloeiende beweging in
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:40 schreef pea4fun het volgende:
Yep, degene die naast me zat, dat was Heijx tijdens een fokmeet.
En ja, in de python![]()
dat scherp versus onscherp vond ik wel charmant (het schip deint op de golven) maar ik ga deze toch niet opsturen denk ik, als ik er al eentje opstuur...of ik moet morgen nog een sub,ieme ingeving krijgenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:49 schreef Bowiefan het volgende:
Ik moest op mijn werk erg turen om te zien wat het is Re, thuis staat het beeldscherm blijkbaar anders ingesteld, hier zag ik het wel vrij vlot.
Maar ik vind het geen mooie foto, die kadereling is erg storend en ik heb in eerste instantie nogal het idee dat de hele foto bewogen is, ik moet erg goed kijken om te zioen dat er ook onbewogen delen op de foto staan. Het idee vind ik wel leuk.
Ik heb wel wat geprobeerd met uitsnedes, maar wat ik erg jammer vind is dat dan een groot deel van de achtergrond wegvalt:quote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:32 schreef Bowiefan het volgende:
die andere scooter is een stuk leuker idd Rewimo
die vele kleuren en de houding van je fotomodel schreeuwen gewoon beweging.
kwa storende elementen is deze foto weer leuker.
op je inzending staan die andere scooters een beetje storend in beeld, en de positie van je model is saai, misschien moet je daar nog ff een uitsnede van maken
btw: you've got mail
Ik heb nog even gekeken. Omdat het autootje van rechts naar links beweegt zou ik aan de linkerkant meer ruimte houden en de foto horizontaal houden ipv verticaal. Dan valt er idd een heel deel muurschildering weg, en dat is dan weer jammer. Het is ook jammer dat er dan weer andere dingen in het plaatje komen, zodat je er eigenlijk niks mee wint. Ik zou hem dus lekker gewoon origineel houdenquote:Op zondag 23 januari 2005 15:01 schreef Rewimo het volgende:
Iemand nog iets te vertellen over mijn crop?
Hij is te grootquote:Op zondag 23 januari 2005 19:57 schreef pascalheister het volgende:
vond deze nog in het archief, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
Niet wijzigen, de inzend foto is veel mooier.quote:Op maandag 24 januari 2005 22:43 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zit er sterk over te denken om mijn inzending te gaan verruilen voor deze foto die ik vandaag maakte.
[afbeelding]
@ k-man: ik vind ook de 2de de beste.
@ Caar2: Dit is echt een hele mooie foto, maar ik vond je vorige inzending ook al zo mooi. Moeilijk...
Bedankt voor de feedback,.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 15:01 schreef AGee het volgende:
[..]
Niet wijzigen, de inzend foto is veel mooier.
Over dat archiefgedonder hebben we dacht ik het laatste woord wel gesproken, het is helaas niet iedereen gegeven om alle tijd aan de edele kunsten der fotografie te spenderen, bovendien is er nergens(ik herhaal nergens) een wedstrijd te vinden die archiefwerk verbiedt. Kappen dus met dat gezeik.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik vind het nog steeds zo dat er ontzettend veel (archief?)foto's zijn ingestuurd waarom weliswaar beweging te zien is (of iets wat daar een verband mee heeft) maar waarop beweging geenszins het onderwerp van de foto is, en daarbij niet aan de regels voldoet. Zo voldoen de Xilantof en Caar2 volgens mij wel aan de opdracht, maar die van pascalheister en rewimo (tevens deze pagina) eigenlijk niet. Ik hoop dat hier bij het stemmen ook rekening mee wordt gehouden.
Wij moeten er dus op toezien dat mensen stemmen op foto's die ze misschien zelf helemaal niet mooi vinden maar die vers zijn en volgens A_N binnen de wedstrijdscope vallenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:45 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik wijs er alleen maar even op. Je zou ook gewoon de mooiste foto kunnen kiezen, maar het lijkt me toch redelijk relevant dat een foto bij het onderwerp aansluit. Misschien zou de wedstrijdleiding hier ook strenger op kunnen toezien.
Of er op toe zien, welke foto jij niet vind voldoen aan het onderwerp.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:54 schreef American_Nightmare het volgende:Nee jullie moeten er op toezien dat er geen foto's meedoen die niet aan het onderwerp voldoen bedoel ik.
Die volgens jou niet aan het wedstrijdonderwerp voldoenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:54 schreef American_Nightmare het volgende:Nee jullie moeten er op toezien dat er geen foto's meedoen die niet aan het onderwerp voldoen bedoel ik.
Daar is wel degelijk discussie over mogelijk. Je hoeft hier alleen niet de Olympische limiet te halen om mee te mogen doen, en we spelen ook niet om grote prijzen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens jullie common sense. Elke foto waar beweging op te zien is heeft nog niet automatisch beweging als onderwerp. Het lijkt me dat daarover weinig discussie mogelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |