Gebaseerd op het gelijknamige werk van Alan Moore en David Lloyd komt nu dan eindelijk de film versie van V for Vendetta. Het heeft alleen een kleine zeventien jaar geduurd voordat het dan eindelijk zo ver was.quote:Good evening, London. I thought it time we had a little talk. Are you sitting comfortably?
Then I'll begin. . . .
I suppose you're wondering why I've called you here this evening. Well, you see, I'm not entirely satisfied with your performance lately . . . I'm afraid your work's been slipping and . . . and, well, I'm afraid we've been thinking about letting you go. Oh, I know, I know. You've been with the company a long time now. Almost . . . let me see. Almost ten thousand years! My word, doesn't time fly. It seems like only yesterday. . . .
I remember the day you commenced you employment, swinging down from the tree, fresh-faced and nervous. A bone clasped in your bristling fist. "Where do I start, sir?" You asked plaintively. I remember my exact words: "There's a pile of dinosaur eggs over there, youngster," I said, smiling all the while. "Get sucking."
Well, we've certainly come a long way since then, haven't we? And yes, yes, you're right. In all that time you haven't missed a day. Well done, thou good and faithful servant. Also, please don't think I've forgotten about your outstanding service record, or about all the invaluable contributions that you've made to the company. Fire, the wheel, agriculture . . . it's an impressive list, old-timer. A jolly impressive list.
quote:The Wachowski Brothers and Joel Silver, the creators and producer of the revolutionary, $1.6 billion-grossing Matrix trilogy, will unleash the action thriller V For Vendetta for Silver Pictures and Warner Bros. Pictures, with Natalie Portman (Star Wars: Episodes I-III, Closer, Garden State) set to star.
“Natalie Portman is one of the most gifted actresses working today, and we’re thrilled that she is bringing her extraordinary talents and presence to this film,” Silver said.
Set in the futuristic landscape of totalitarian Britain, V For Vendetta stars Portman as a young woman who becomes the unlikely ally of a mysterious revolutionary.
“With V For Vendetta, the Wachowski Brothers have created an uncompromising vision of the future driven by a totally original superhero,” said Silver.
The screenplay by Andy Wachowski and Larry Wachowski is based on the acclaimed graphic novel V For Vendetta by author Alan Moore (The Watchmen, Swamp Thing) and illustrator David Lloyd. Originally collected by DC Comics as a ten-part series in 1988, V For Vendetta has been praised for its vision, potency and eloquence. Moore is widely considered to be one of the finest comic writers of all time, and has been credited with single-handedly expanding the potential of the comic book medium with his work.
Produced by Joel Silver, Andy Wachowski and Larry Wachowski, V For Vendetta will be directed by James McTeigue, who served as the First Assistant Director on the Matrix trilogy.
V For Vendetta will be filmed on location in Berlin beginning in early March and will be released in the Fall of 2005 by Warner Bros. Pictures, a Warner Bros. Entertainment Company.
is toch enigzins tegenstrijdig metquote:"With V For Vendetta, the Wachowski Brothers have created an uncompromising vision of the future driven by a totally original superhero" said Silver
Die Joel Silver lult ook maar een eind weg. Net alsof die overrated Wachowski pummels alle credit verdienen, terwijl ze notabene het verhaal (en toekomstbeeld) van een verhaal Alan Moore verfilmen.quote:The screenplay by Andy Wachowski and Larry Wachowski is based on the acclaimed graphic novel V For Vendetta by author Alan Moore (The Watchmen, Swamp Thing) and illustrator David Lloyd.
Joel Silver is idd de grootste blaaskaak die er is, maar om de Wachowski's nu overrated te noemen en The Matrix gejat maakt jou net zo'n grote blaaskaak. Noem mij eens een film die niet gebaseerd is op bestaande verhalen/stijlen/etc ?quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:21 schreef Tokus het volgende:
[..]
is toch enigzins tegenstrijdig met
[..]
Die Joel Silver lult ook maar een eind weg. Net alsof die overrated Wachowski pummels alle credit verdienen, terwijl ze notabene het verhaal (en toekomstbeeld) van een verhaal Alan Moore verfilmen.
Het valt me nog mee dat ze de film V For Vendetta noemen, en niet iets nieuws, wat toevallig bij elkaar gejat is van diverse andere dingen (zoals ze bij The Matrix gedaan hebben).
Over James Purfoyquote:Vendetta's Man Behind The Mask
Purefoy to play V.
February 18, 2005 - According to The Hollywood Reporter, British thesp James Purefoy (Resident Evil) will star opposite Natalie Portman in the big-screen version of the Alan Moore/David Lloyd graphic novel V for Vendetta.
THR reminds us that "the futuristic tale unfolds in a Great Britain that's a fascist state. A freedom fighter known as V (Purefoy) uses terrorist tactics to fight the oppressive society. He rescues a young woman (Portman) from the secret police, and she becomes his unlikely ally."
Purefoy's credits include Vanity Fair, A Knight's Tale, Mansfield Park, and the forthcoming HBO miniseries Rome (as Marc Antony).
V for Vendetta will be directed by first-timer James McTeigue from a screenplay adaptation by the Wachowski brothers. Joel Silver will produce.
Filming begins in Berlin early next month for a fall 2005 release.
sssttt niet te hard zeggen, dan voelen van die die-hard matrix fans zich op hun pik getraptquote:Op zondag 20 februari 2005 10:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit lijkt op het eerste gezicht een project met mogelijkheden en dan zie je plots Wachowski's staan. Benieuwd waar ze nu weer hun ideeën gaan pikken.
Oh mijn god, met een kale knikker zou het toch nog kunnen lijken op de comic.quote:
Sin City was anders toch een erg goede verfilming, net als Batman 1...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:28 schreef Gio het volgende:
Ik wil mezelf heel graag doen geloven dat dit een leuke film gaat worden, maar gezien de geschiedenis van Hollywood en comic verfilmingen vrees ik al bij voorbaat het ergste (dan kan ik alleen maar positieve verrassingen krijgen)
Ik pak de boeken zelf er maar weer eens bij.
Sin City was qua aanpak dan ook compleet anders dan 99% van de comic-naar-film projecten. Batman 1 was qua stijl zeker leuk, maar ik zag er vrij weinig van de echte Batman in terug.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:34 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Sin City was anders toch een erg goede verfilming, net als Batman 1...
quote:Alan On The "V For Vendetta" Movie
Alan gave some details about bits of the V For Vendetta shooting script he'd seen. "It was imbecilic; it had plot holes you couldn't have got away with in Whizzer And Chips in the nineteen sixties. Plot holes no one had noticed."
What Moore found most laughable however were the details. "They don't know what British people have for breakfast, they couldn't be bothered. 'Eggy in a basket' apparently. Now the US have 'eggs in a basket,' whish is fried bread with a fried egg in a hole in the middle. I guess they thought we must eat that as well, and thought 'eggy in a basket' was a quaint and Olde Worlde version. And they decided that the British postal service is called Fedco. They'll have thought something like, 'well, what's a British version of FedEx... how about FedCo? A friend of mine had to point out to them that the Fed, in FedEx comes from 'Federal Express.' America is a federal republic, Britain is not."
David Lloyd was reported to have commented on the script at the recent Bristol comics convention. Superherohype posted a fan report talking to Lloyd, saying "he thinks it was very good for an Action Thriller, but is very much different from the Graphic Novel. He said that the character of Evey is less of a victim in this film and that he had met with The Wachoski Brothers."
ik las het vanochtend ook en wou het nog posten hier. Hij zal 's niet ontevreden zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:12 schreef Kugari-Ken het volgende:
slecht nieuws...
Lying in the Gutters geeft een kort rapport over wat de bedenker van V for Vendetta te vertellen heeft over het script:
[..]
Zoals ook al in het stuk stond wat ik hierboven had gequote wil hij niks met verfilmingen van zijn werk te maken hebben. Ik vrees ook het ergste voor de Watchmen film.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:08 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik las het vanochtend ook en wou het nog posten hier. Hij zal 's niet ontevreden zijn natuurlijk
om eerlijk te zijn vreesde ik dat toch al, gezien dat het een film van Joel Silver en die Wachowski knakkers is (zie ook begin van dit topic)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:11 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zoals ook al in het stuk stond wat ik hierboven had gequote wil hij niks met verfilmingen van zijn werk te maken hebben. Ik vrees ook het ergste voor de Watchmen film.
heb t nu eens een keer over t acteertalentquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:32 schreef Tokus het volgende:
val je op kaalgeschoren vrouwen? en dan bedoel ik niet vanonder.
En dan staan niet eens haar beste films erbij, zoals Garden State en Beautiful Girls.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:35 schreef kultivate het volgende:
Ze heeft idd in super goede films gespeeld.
Leon, Heat, Star wars 1,2,3 Closer. En ze is nog maar 23 (bijna 24)
Beautiful Girls is ook zeker goed ja, Garden State heb ik niet gezien aanrader dus??quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En dan staan niet eens haar beste films erbij, zoals Garden State en Beautiful Girls.
Ja, dat lijkt me duidelijkquote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:16 schreef kultivate het volgende:
[..]
Beautiful Girls is ook zeker goed ja, Garden State heb ik niet gezien aanrader dus??
kzag hem vanmorgen al op filmtotaal staan, hele stoere trailer, wat mij meteen opviel was dat de makers van deze trailer een soundtrack van Batman Begins hebben gebruikt! past er zeker goed bijquote:
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Releasedatum is verplaatst van 4 november naar 17 maart.
kijk eens 2 posts boven jequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:04 schreef heiden6 het volgende:
Lijkt me een goede film, en ik ga dan ook zeker eens de bios in a.s. november.
M'n plannen, wat doen jullie?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:09 schreef Timo20 het volgende:
[..]
kijk eens 2 posts boven je
release is verschoven naar maart
ach, als je de slogan op de posters leest trekken die pipo's van the Matrix alle credit naar zich toe, ook voor het verhaal. Mijn verwachtingen zijn daarom dus niet echt hoog meer.quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En bevestigt mijn vermoeden dat het een vermakelijk actie filmpje wordt i.p.v. een goede adaptatie van de comic.
De reviews stellen me weer iets meer gerust. En zorgen ervoor dat ik de film toch wel heel graag wil zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:04 schreef ufx het volgende:
En de eerste (hele positieve) reviews zijn te lezen op aintitcool.com (hier, hier en hier).
En dan krijgen we vandaag ook nog een nieuwe trailer. Dat het maar snel maart is
ziet er goed uitquote:
source: Wikipedia - Gunpowder Plotquote:On November 5th each year, people in the United Kingdom, New Zealand, South Africa, Newfoundland, Canada, Saint Kitts, some parts of the USA and formerly Australia celebrate the failure of the plot on what is known as Guy Fawkes Night (also known as Bonfire Night or Fireworks Night).
Je had het zelf al gevonden zie ik.quote:Op zondag 25 december 2005 07:28 schreef AeonFlux het volgende:
[..]
source: Wikipedia - Gunpowder Plot
Right, ok sorry![]()
Maar in eerste instantie was het wel de bedoeling dat ie 5 november in premiere zou gaan in de US![]()
Tijdens een besloten voorstelling in Gotcha, Weert. Ik kon als alternatief Running Scared (werd me aangeradenquote:Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Timo20 het volgende:
waar heb je `m gezien AtigA?
Om die reden postte ik ook hierquote:Op maandag 20 maart 2006 23:02 schreef Sokolsky het volgende:
Sinds vandaag in de IMDB Top 250; hij heeft een 8,2 op ruim 8000 stemmen.
gaaf!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:45 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Morgen naar V For Vendetta in Imax
Serieus?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Whoops..verkeerd gelezen
Volgende week dinsdag/woensdag pas.
Je kan gratis met je Unlimited pas
Ik kreeg een mailtje.quote:
quote:GRATIS met je Pathé Unlimited Card naar de voorpremière van
V for Vendetta in Pathé IMAX!
Op 28 en 29 maart zijn er voorpremières van de nieuwste film in Pathé IMAX V for Vendetta.
Als Pathé Unlimited Abonnee kun je bij wijze van uitzondering GRATIS naar één van deze voorpremières.
V for Vendetta is een sci-fi actiethriller naar het gelijknamige stripverhaal waarin Natalie Portman bondgenoot wordt van de mysterieuze V in de strijd tegen het regime. De gebroeders Andy en Larry Wachowski, bedenkers en regisseurs van de Matrix-trilogie, bewerkten de strip tot een filmscript.
Klik hier en reserveer kaarten voor één van deze voorpremières.
Je kunt op vertoon van je Pathé Unlimited Card gereserveerde kaarten kun je dan GRATIS naar deze voorsteling.
Hij is er afgelopen week alweer uit gegaan.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:02 schreef Sokolsky het volgende:
Sinds vandaag in de IMDB Top 250; hij heeft een 8,2 op ruim 8000 stemmen.
Cool.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:10 schreef One_conundrum het volgende:
Dan haal je de mijlpaal voor de 2e maal. Niet veel mensen die dat kunnen zeggen
Hehe, mij hoor je niet klagen, ik sta weer op nul.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:51 schreef victorinox het volgende:
[..]
Hij is er afgelopen week alweer uit gegaan.
Waardoor ik nu nog steeds honderd films uit die lijst moet kijken. En ik had die mijlpaal net gehaald.
Sorry, hij staat er weer in.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:23 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Hehe, mij hoor je niet klagen, ik sta weer op nul.
Hij staat in de top 250. Nu al op plaats #232, dus hij kruipt iets omhoog.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:16 schreef linebear het volgende:
hij is echt superheb hem gisteren dus in de Arena gezien. Helemaal top
Terecht dat ie in de top 100 staat
ja, al bijna 2 weken. echt geruime tijd....quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:10 schreef heiden6 het volgende:
In de V.S. is de film al geruime tijd in de bioscoop te zien
Je schrijft zelf dat ie morgen al in de bioscoop draait.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:10 schreef heiden6 het volgende:
Het downloaden wil nog niet echt vlotten, maar ben wel erg nieuwsgierig. Nog nieuwsgieriger dankzij bovenstaande artikel (geen review overigens).
Ik schrijf niets van dien aard, bovendien heb ik het niet zo op bioscopen. Misschien is het wel een kutfilm, als ik hem goed vind kan ik altijd nog gaan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:17 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je schrijft zelf dat ie morgen al in de bioscoop draait.![]()
De Wachowskis hebben voor mij met V for Vendetta WEER BEWEZEN (na Matrix 2/3 trap ik er WEER in) dat ze geen scenarios mogen schrijven. De dialogen verpesten de hele film met een ongelovelijk pretentieus "blah blah blah blah blah" gehalte. Het gaat werkelijk nergens over. V for Vendetta was een grote teleurstelling.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:06 schreef Slayage het volgende:
De Wachowskis hebben veel goed te maken na hun verkrachting van The Matrix, door Reloaded en deel drie.
Deze film belooft veel goeds. Ik hoop em morgen gezien te hebben.
Dat blah blah blah vind ik juist grappigquote:Op donderdag 30 maart 2006 03:45 schreef Patvs het volgende:
[..]
De Wachowskis hebben voor mij met V for Vendetta WEER BEWEZEN (na Matrix 2/3 trap ik er WEER in) dat ze geen scenarios mogen schrijven. De dialogen verpesten de hele film met een ongelovelijk pretentieus "blah blah blah blah blah" gehalte. Het gaat werkelijk nergens over. V for Vendetta was een grote teleurstelling.
Dudequote:Op woensdag 29 maart 2006 20:17 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je schrijft zelf dat ie morgen al in de bioscoop draait.![]()
Het is dan ook een politieke thriller, dus ik zou verrast zijn als er weinig dialogen waren.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:45 schreef Patvs het volgende:
[..]
De Wachowskis hebben voor mij met V for Vendetta WEER BEWEZEN (na Matrix 2/3 trap ik er WEER in) dat ze geen scenarios mogen schrijven. De dialogen verpesten de hele film met een ongelovelijk pretentieus "blah blah blah blah blah" gehalte. Het gaat werkelijk nergens over. V for Vendetta was een grote teleurstelling.
Bioscoop blijft koningquote:Op donderdag 30 maart 2006 08:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dude. Een bioscoop kan toch nooit op tegen een blokkerig DVD-ripje. Of nog beter, tegen een onderbelichte TeleSync!
Ik vond de dialogen op sommige punten juist lekker scherp.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:45 schreef Patvs het volgende:
[..]
Waarom wordt ik heel het stuk nergens melding gemaakt van Alan Moore, the mastermind achter alles.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:10 schreef heiden6 het volgende:
Filmtip: V for Vendetta
In de V.S. is de film al geruime tijd in de bioscoop te zien maar in Nederland kan hij vanaf 30 maart op het grote doek worden bewonderd. V for Vendetta is volgens sommigen een libertarisch/anarchistische film en draagt de veelbelovende subtitel "People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
In deze tijd waarin veel mensen nog het grote heil van de overheid verwachten is zo'n film uiteraard zeer welkom. De film speelt in een toekomstig totalitair Engeland en gaat over de strijd van de gemaskerde held "V" (Hugo Weaving) tegen de almacht en terreur van de staat (geleid door Adam Sutler die wordt gespeeld door de bekende John Hurt). "V" krijgt er een bondgenoot bij in de persoon van Evey (Natalie Portman) als hij haar heeft gered uit de handen van de politie.
De Amerikaanse libertariër Butler Shaffer recenseerde de sci-fi/actie-thriller op LewRockwell en was er zeer over te spreken. Hij noemt het een anti-state masterpiece en schrijft: From a libertarian/anarchistic perspective, this film is for real!. Maar ook zonder het anti-overheidselement is de film volgens hem een genot en waard om gezien te worden, zelfs als hij zou gaan over de doffe ellende die scheiden heet.
Maar niet alleen Shaffer is enthousiast, ook de mensen op de Internet Movie DataBase betuigden hun waardering voor de film waardoor deze prompt in de top 250 belandde. Wie dat alles nog onvoldoende aansporing vindt om straks aan het loket een kaartje te bemachtigen kan misschien overgehaald worden door de melding dat het script voor de film werd geschreven door de bekende gebroeders Wachowski die voorheen tekenden voor de filmhit The Matrix.
Wellicht is het enige minpunt van de film dat de helden ervan niet strijden tegen de westerse christen/liberaal/sociaal-democratieën maar wachten tot de machthebbers nog totalitairdere trekken krijgen. Onze regeerders bepalen immers wat burgers mogen zeggen, nemen het halve inkomen af, bestraffen slachtofferloze acties, en treden bij vrijwel alle transacties tussen mensen bemoeizuchtig en schadelijk op. In dat geval had de film over het heden kunnen gaan en zou Tony Blair op het doek alleen zichzelf hoeven spelen.
Bron: http://www.meervrijheid.nl/filmtip-v-for-vendetta.htm
Het downloaden wil nog niet echt vlotten, maar ben wel erg nieuwsgierig. Nog nieuwsgieriger dankzij bovenstaande artikel (geen review overigens).
Om dezelfde redenen dat er in Spiderman reviews nooit naar Stan Lee wordt verwezen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Waarom wordt ik heel het stuk nergens melding gemaakt van Alan Moore, the mastermind achter alles.
Omdat Moore na de vorige drama's met Hollywood niets meer met dit soort projecten te maken wil hebben, en zijn naam dus nergens te vinden is i.v.m. de film. Als een reviewer dan niet weet dat de film gebaseerd is op een boek, tja, dan komt de naam Alan Moore niet zo snel naar boven. Het is dan ook jammer dat iedereen denkt dat het script is geschreven door de W. broeders, terwijl het meer een aanpassing van al bestaand verhaal is.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Waarom wordt ik heel het stuk nergens melding gemaakt van Alan Moore, the mastermind achter alles.
Ten eerste worden in reviews van Spiderman wordt meestal wel verteld dat het gebaseerd is op een comic. Als dat niet al algemene kennis is.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen dat er in Spiderman reviews nooit naar Stan Lee wordt verwezen?
onwetendheid, neem ik aan dat je bedoelt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar het zou inderdaad wel te wijten zijn aanwetendheid en slechte verdieping in het materiaal.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
onwetendheid, neem ik aan dat je bedoelt.
Inderdaad, credit where credit's due. Zeker in een review waar de nadruk zo ligt op het achterliggende verhaal en idee i.p.v. de film opzich.quote:Nou ja, bij Sin City moest iedereen zonodig zeggen dat ze de strips niet gelezen hadden, maar dat ze de film wel vet vonden. Niet zo gek dat ze de strips niet gelezen hadden, dat had 98,9% van de bioscoopgangers niet volgens mij. Bij V For Vendetta zal het percentage nog wat hoger zijn.
Maar een vermelding van dat het op een strip gebaseerd is, of een al bestaand verhaal, mag zeker wel (al dan niet met naam van de schrijver erbij). Anders denkt weer iedereen dat die Wachowski piepos het verzonnen hebben, en krijgen ze weer teveel credit. The Matrix was ook al bij elkaar gejat van diverse verhalen, en daar streken ze ook met de eer. Ja, net alsof dat idee echt zo revolutionair was. Visueel misschien op film, qua verhaal zeker niet.
Je zou de recensie in het Leidsch Dagblad eens moeten lezen. De woorden strip, Alan en Moore komen in het verhaal niet voor, en tweederde van de tekst wordt gebruikt om V for Vendetta te vergelijken met The Matrix.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:29 schreef Tokus het volgende:
Maar een vermelding van dat het op een strip gebaseerd is, of een al bestaand verhaal, mag zeker wel (al dan niet met naam van de schrijver erbij). Anders denkt weer iedereen dat die Wachowski piepos het verzonnen hebben, en krijgen ze weer teveel credit.
de gemiddelde bioscoopganger houdt ook niet van quasi-filosofisch geneuzel zoals in the Matrix 2 en 3 voorkomt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:59 schreef Diadem het volgende:
De gemiddelde bioscoopganger houdt dus van filosofie, zolang het maar op basischoolniveau is. Tsja.
QFT.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
de gemiddelde bioscoopganger houdt ook niet van quasi-filosofisch geneuzel zoals in the Matrix 2 en 3 voorkomt.
Die spoof hier over van de MTV movie awards was briljant.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:56 schreef Illuvatar het volgende:
[..]
QFT.
De dialogen met de zogenaamde 'architect' in The Matrix: Reloaded waren toch echt wel van een abominabel niveau als je het mij vraagt...
"'Laten we zoveel mogelijk dure woorden in een zo hoog mogelijk tempo de revue passeren, dan heeft het plebs niet door dat het eigenlijk nergens over gaat"
Hopelijk zijn er genoeg mensen zoals jij, die dus wel van V for Vendetta voor de volle 100% kunnen genieten. Net zoals al die mensen die Star Wars Episode III (ook met van die goede dialogenquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:59 schreef Diadem het volgende:
Ik vond om eerlijk te zijn de dialogen in Matrix 2 en 3 erg goed. Pas in deel 2 en 3 krijgt het verhaal echt diepgang, met hele mooie dialogen, en het karakter van Mr Smith. En dat vinden mensen dan saai.
Hij had wel de onnozelste scene uit de hele filmquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:40 schreef California het volgende:
Fry was trouwens geniaal! Nog beter dan ik had verwacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder zijn er uiteraard verschillen met de comics. Sommige verschillen zijn slechte keuzes, soms is 't beter. Of logischer.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
bij deze dus:quote:
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij had wel de onnozelste scene uit de hele film.
Klopt, een rare stijlbreuk en onlogisch datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met de comics kan ik niet vergelijken.The short weekend begins with longing...
5 Novemberquote:Op maandag 3 april 2006 13:41 schreef SterkStaaltje het volgende:
Welke datum staat centraal in de film
quote:Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
Ik zie het nu pas. Sneaky basterd.quote:Op maandag 3 april 2006 14:30 schreef Stansfield het volgende:
weer een deelnemer aan de V for vendetta prijs op frontpage.
U ook bedankt. Heb ook effe meegedaanquote:
Wat Califo zegt, maar ik kan me wel vinden in je opmerking over Portman. Haar Engels klinkt leuk, maar is op sommige punten tenenkrommend geforceerd. Had ze iets beter aan kunnen werken.quote:Op zondag 2 april 2006 22:17 schreef speknek het volgende:
Ik zat me wel wat te irriteren aan Portman's Engelse accent (en in mindere mate Weaving). Dat was eigenlijk Amerikaans met Engelse uiteindes, hadden ze het beter niet kunnen doen, want nu klonk het geforceerd.
Brazil moet ik nog zienquote:Op maandag 3 april 2006 22:45 schreef AntiChrist het volgende:
de film deed me erg denken aan 1984 en in mindere mate Brazil.
naar aanleiding van de trailer had ik geen film verwacht die gevoelige onderwerpen aansnijdt des te groter was mijn verbazing bij de scene met de paus![]()
het is een film waarbij ik (zowaar) eens niet bekend ben met de comic, vraag me dan ook af of hij deze wel of niet volgt. al met al een aanrader maar laat je niet overhalen door de trailer het is geen actiespektakel
volgens mij was ie wat meer dan een predikant toch? in ieder geval de scene met Portmanquote:Op maandag 3 april 2006 22:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Brazil moet ik nog zien![]()
Paus? Je bedoelt die predikant?
Als je zegt Paus dan heb je over het vaticaanquote:Op maandag 3 april 2006 22:59 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
volgens mij was ie wat meer dan een predikant toch? in ieder geval de scene met Portman
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gaat over een man die door experimenten veel sterker wordt en daardoor ook supersnelle reflexen krijgt. Een scene die dit toont, lijkt me niet ongepast voor zo'n verhaal.
Ben ik met je eens. Maar dat neemt niet weg dat de slow-motion actiescène met swoesj-lijntjes en gutsend bloed uit de toon viel met de rest van de film.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gaat over een man die door experimenten veel sterker wordt en daardoor ook supersnelle reflexen krijgt. Een scene die dit toont, lijkt me niet ongepast voor zo'n verhaal.
Dat heb ik er ook uit gehaald.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
In de comics werd hij iig. sterker, sneller en ook slimmer. Volgens mij werd daar in de film in een flashback ook wel naar gerefereerd.
mwah zo diep vond ik hem eigenlijk niet gaan.... en ik heb ook geen momenten gehad dat ik dacht waar gaat de film overquote:Op woensdag 5 april 2006 00:37 schreef 7eVeNL het volgende:
Net gezien in IMAX, wat een super film....deze film gaat echt echt diep, op een gegeven moment had ik echt zo van; waar gaat dit allemaal over?, Maar uit eindelijk wordt alles duidelijk, tijd geleden dat ik weer zo heb zitten genieten van een film, bijna perfect in alle fronten, echt een aanrader, wie weet schrijf ik er vandaag of morgen wel een leuke review over
Ja, een mooie held vond ik mquote:Op dinsdag 4 april 2006 14:38 schreef planethugo het volgende:
ik vond dat beginbetoog van hem wel grappig waarin zoveel mogelijk woorden met een v begonnen. Hij heeft zowiezo wel humor, v is de man
Als ik wil weten hoe een film is ontvangen kijk ik altijd effe op deze sitesquote:Op woensdag 5 april 2006 14:40 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Vara Magazine schrijft de film de grond in
Niet dat ik de VARA of haar magazine serieus neem, maar op welke gronden?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:40 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder een puike actiefilm, goed verhaal, goede setting, personages, spanning, gewoon uitstekend hoe die hele dictatuur is neergezet. Mocht 1984 ooit verfilmd zijn, dan moet die film wel onderdoen voor deze. Anderzijds zie ik het ook als een eerbetoom aan wat die Engelsman vele decennia geleden zoal had bedacht over de toenmalige toekomst.
En over het scenario, we praatten erover of het ooit echt zou kunnen gebeuren, zo'n dictatuur. Ik weet wel bijna zeker van niet, dat soort hitlerpraktijken zijn niet voor niets 100x behandeld in je geschiedenisles, door je opa en weet ik wat al meer. Het mag gewoon nooit meer zover komen en dat zal het ook wel niet. Hoogstens een The Matrix-achtige dictatuur met overheersende kunstmatige intelligentie, maar dan spreken we over eeuwen vanaf nu.Beter een goede buur dan een slechte signatuur
dat artikel neemt het vooral op voor Alan Moore, wat ik eigenlijk wel leuk vond om te lezen, want zowat nergens wordt hij dus genoemd of een vergelijking met het boek gemaakt.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:40 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
quote:Op vrijdag 7 april 2006 01:34 schreef Gronnaephos het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb 'm vandaag gezien in de bios. Mooie film. Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die de vechtscene en de tv show wel goed vind. Wel had ik op sommige momenten, vooral rondom het stuk met de dominostenen, meer het idee dat ik naar een trailer zat te kijken in plaats van de eigenlijke film (door de mix van beelden van belangrijke gebeurtenissen en de samenvattende teksten daarbij)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Dat zag er juist wél vet uit, het gutste er echt al in slow motion uit, waarschijnlijk wel veel te veel natuurlijk, maar het zag er wel gaaf uit. En dat is toch belangrijker dan dat het superrealistisch (en dus erg saai) zou zijn?quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Het enige stomme a/d vechtscene was het te rare overdone bloedverlies...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:42 schreef Hellrazor het volgende:daar zat ik idd ook op te wachten, en dat overmatig bloedverlies is juist erg gaaf in slowmotion, en vond het niet storend, en het viel nog wel mee toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat totaal niet op afgehakte ledematen te wachten, maar ik had wel wat meer bloed willen zien, hoewel het wel fakebloed was op sommige momenten zag het er wel goed uit.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:54 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
daar zat ik idd ook op te wachten, en dat overmatig bloedverlies is juist erg gaaf in slowmotion, en vond het niet storend, en het viel nog wel mee toch?
Vrij Nederland doet hetzelfde (de vergelijking maken) en die hebben dan ook een vreselijke review van deze film.quote:Op vrijdag 7 april 2006 06:34 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat artikel neemt het vooral op voor Alan Moore, wat ik eigenlijk wel leuk vond om te lezen, want zowat nergens wordt hij dus genoemd of een vergelijking met het boek gemaakt.
slechte zaak, de doorsnee bioscoopganger heeft geen idee wie Alan Moore is, als ze nou gewoon een leuke review over de film maken, dan trekt dat tenminsten nog mensenquote:Op zaterdag 8 april 2006 09:41 schreef Seborik het volgende:
[..]
Vrij Nederland doet hetzelfde (de vergelijking maken) en die hebben dan ook een vreselijke review van deze film.
Vrij Nederland hoeft geen mensen naar de film te trekken, maar slechts een mening te geven. Hp/De Tijd was wat milder over de film.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:26 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
slechte zaak, de doorsnee bioscoopganger heeft geen idee wie Alan Moore is, als ze nou gewoon een leuke review over de film maken, dan trekt dat tenminsten nog mensen![]()
Wel een onderdeel ervan, er worden niet voor niks persvoorstellingen georganiseerd en in de kranten worden quotes uit de recensies gehaald. De maatschappij heeft liever een breakout of Veronicabladrecensie, veel lezers en kunnen ze lekker quoten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:33 schreef California het volgende:
Een recensie is geen marketingcampagne.
Dus? Dan kan de film nog steeds diepgang hebben of confronterend zijn.quote:Op zondag 9 april 2006 01:17 schreef Cairon het volgende:
Ik vind het grappig dat mensen deze film diepgaand en confronterend vonden, want de comic is dat juist veel meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.er zijn nog meer van die gebeurtenissen die allemaal zo toevallig en onlogisch op elkaar volgen die ik jammer vind, wat dat betreft vond ik de film wat weg hebben van League of XO gentlemen... maar met als verschil dat ik V for Vendetta wel een erg goede film vind.Spread your love like a fever!
quote:Op woensdag 12 april 2006 10:18 schreef BlackRebel het volgende:
wat ik niet snap is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
Het is een lange tirade tegen de Amerikaanse politiek. De meeste documentaires van Moore hebben dezelfde insteek.quote:Op donderdag 20 april 2006 08:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie niet in waar het iets met Michael Moore te maken heeft.
Het is een tirade tegen dictatoriale klootzakken. Het is niet omdat Bush een hard plassertje krijgt van het Big Brother idee, dat alles met zo'n onderwerp dan maar meteen over hem gaat. En al helemaal niet op Moore-achtige wijze.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:07 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Het is een lange tirade tegen de Amerikaanse politiek. De meeste documentaires van Moore hebben dezelfde insteek.
...of hard overheidsingrijpen met terrorisme uit te roeien (want dat is wat V doet).quote:Op donderdag 20 april 2006 15:25 schreef speknek het volgende:
absolute vrijheid een hoger ideaal is dan terrorisme met hard overheidsingrijpen uit te roeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is er iemand die dit in net Nederlands weet te krijgen? Ik vond het een meesterlijke film, eentje die ik op DVD moet hebben.Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
quote:Op woensdag 12 april 2006 10:18 schreef BlackRebel het volgende:
wat ik niet snap is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^^ dit zag je niet in de film trouwens..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
Het speelt zich niet eens af in Amerikaquote:Op donderdag 20 april 2006 15:07 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Het is een lange tirade tegen de Amerikaanse politiek. De meeste documentaires van Moore hebben dezelfde insteek.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Het speelt zich niet eens af in Amerika![]()
..en Starship Troopers (1997) ging ook helemaal niet over nazi's want het speelde niet eens in Duitsland..quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Het speelt zich niet eens af in AmerikaDaarnaast is het gewoon een (popcorn) film en niet een nep docu zoals Moore ze maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:"The price of freedom is eternal vigilance." --- Thomas Jefferson
Je bent niet de enige.quote:Op zondag 16 april 2006 00:00 schreef koudair het volgende:
ben ik nou echt een van de weinige hier die de film zwak en eigenlijk heel saai vond. De conversaties waren van een nog mindere niveau dan de Matrix 2
Ik ben tot nu toe alleen de regio 1 versie tegen gekomen: http://www.dvdactive.com/news/releases/v-for-vendetta.htmlquote:
quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:35 schreef HiZ het volgende:
Wat mij nu opvalt is dat iedereen (inclusief mijzelf) heel makkelijk heenstapt over één gegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar gaan de originele Star Wars films ook over.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:30 schreef Gremen het volgende:
V is niks anders dan een terrorist die de overheid kapot wilt maken.![]()
En de meeste mensen vinden het daarom nog een toffe film ook![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:35 schreef HiZ het volgende:
Wat mij nu opvalt is dat iedereen (inclusief mijzelf) heel makkelijk heenstapt over één gegeven.Hoezo overheen stapt? Ik vond dat juist wel mooi, zo'n keerzijde aan de hoofdpersoon. Uiteindelijk is hij wel een held, maar het laat wel zien dat niet alles zo zwart wit is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, vooral gezien de link met het Guy Fawkes enz.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:43 schreef NoSigar het volgende:
"Het gaat eigenlijk over de VS maar Hollywood is te laf en laat het daarom maar in G.B afspelen."Dat dacht ik net toen ik ernaar keek. Ik weet niet of dat klopt en wat het verhaal waarop het gebaseerd is verteld.
Dat is gewoon Engelse geschiedenisquote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
ik heb hem gister gekeken en vond hem erg gaaf, er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp.
-de man die in het begin wordt opgehangen, ik snapte niet echt de connectie met de rest van de film. (misschien omdat ik zonder ondertiteling heb gekeken en toch wat heb gemist)
Was me niet opgevallen.quote:-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
Ik denk dat dat symbolisch bedoeld is. Om te laten zien dat die overleden mensen ook hebben bijgedragen aan de revolutie of iets dergelijks.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
Kerel, dat is Guy Fawkes, waarvan V het masker draagt, die hij gebruikt als symbool, waar hij parallen mee trekt. Mss toch nog een keer kijkenquote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
ik heb hem gister gekeken en vond hem erg gaaf, er zijn alleen een paar dingen die ik niet begrijp.
-de man die in het begin wordt opgehangen, ik snapte niet echt de connectie met de rest van de film. (misschien omdat ik zonder ondertiteling heb gekeken en toch wat heb gemist)
Misschien moet je er dan ook bij vermelden dat meneer Alan Moore, hoewel een briljjant schrijver, een nogal vreemde kluizenaar is, die nogal eigenaardige ideeen over een aantal zaken erop na houdt. Niet de makkelijkste man om mee te werken zeg maar...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:11 schreef NoSigar het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/V_for_VendettaIk had lang geleden iets gelezen over de film wat ik al vergeten was, maar dat ging over dit stuk uit de Wikipedia:
(Alan Moore is de maker van de strip)
...lang verhaal over Alan Moore...
Goeie vraag inderdaad, ik heb em ook zonder ondertiteling gezien, maar dit kon ik er ook niet uithalen..quote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef CittaR het volgende:
-de vrouw die haar autobiografie op wc-papier had geschreven, die dus net als haar vriendin overlijdt/gedoodt wordt en ook het kleine meisje wat wordt neergeschoten met een masker op. deze zie je op het eind van de film weer terug (levend) als ze hun masker afdoen. kan iemand dit uitleggen aangezien ik waarschijnlijk door het gemis van ondertiteling toch iets heb gemist.
toch wel? dat is namelijk mijn punt van twijfel!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Die personen zijn niet ECHT daar, het is symbolisch..
Je maakt een geintje zeker? Het feit dat je al die overleden mensen aan het eind ziet toont dat uiteindelijk iedereen vrij is, zelfs degene die in de strijd voor die vrijheid gestorven is omdat zij hierom herrinerd zullen worden. Martelaars zogezegd.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:55 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
toch wel? dat is namelijk mijn punt van twijfel!
Jij hebt duidelijk niet opgelet..quote:Op donderdag 20 april 2006 15:30 schreef Gremen het volgende:
V is niks anders dan een terrorist die de overheid kapot wilt maken.![]()
En de meeste mensen vinden het daarom nog een toffe film ook![]()
Waarom was het een slechte film? Ik vind dat je dat moeilijk kunt zeggen...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:01 schreef kodama het volgende:
het was iig een behoorlijke boutfilm... kon agent smith niet effe een ander stemmetje opzetten voor deze film
/signedquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:35 schreef Mike het volgende:
Zonder twijfel de beste film van het jaar tot nu toe. Ik was zwaar onder de indruk in de bios. Bijna alles klopte aan deze film, tot en met de conclusie aan toe.
Erg tof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:19 schreef Lambiekje het volgende:
De film geeft prachtig weer wat er aan zit te komen met onze maatschappij met het gefreakde gedoe van terrorisme. We zijn het potverdomme zelf met die sneue ministers die terrorisme en angst aan praten.Onzin, serieus. Er is zeker een referentie aan angstcultuur in het algemeen, maar dat is niets nieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
helemaal mee eensquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:35 schreef Mike het volgende:
Zonder twijfel de beste film van het jaar tot nu toe. Ik was zwaar onder de indruk in de bios. Bijna alles klopte aan deze film, tot en met de conclusie aan toe.
Erg tof.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:19 schreef Lambiekje het volgende:Verre van. Ik zou de film nog maar een keer kijken, vooral het intro en de inspiratie van V.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens, lijkt me meer zoiets van: 'er is nog hoop' in moeilijke tijden.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:23 schreef Gio het volgende:
[..]
Verre van. Ik zou de film nog maar een keer kijken, vooral het intro en de inspiratie van V.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:19 schreef Lambiekje het volgende:
De film geeft prachtig weer wat er aan zit te komen met onze maatschappij met het gefreakde gedoe van terrorisme. We zijn het potverdomme zelf met die sneue ministers die terrorisme en angst aan praten.Hoe kun je dat nou zeggen, de angst jegens terrorisme is ontstaan na 11 september, in de film is de 'aanslag' op de Houses of Parliament juist een gevolg van de overdreven angst tegen terrorisme en de daarbij behorende verregaande maatregelen zoals een totalitaire dictatuur. Compleet iets anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige mensen zien echt te snel parallellen.2000 light years from home
Films afkraken is altijd makkelijk, wees dan ook zo eerlijk om er een goede onderbouwing onder te zetten.. triest zegquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:01 schreef kodama het volgende:
het was iig een behoorlijke boutfilm... kon agent smith niet effe een ander stemmetje opzetten voor deze film
Dat ligt aan jou, jij wil graag zien dat het masker serieus kijkt dus zie je dat ook.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:07 schreef crossover het volgende:
Ik heb het gevoel dat als V serieus moet kijken dat masker ook wat minder vrolijk is... Weet er iemand meer over of ligt dit aan mij?
Mee eens. Khad trouwens wel gedacht dat ie wat meer met zijn hoofd zou bewegen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat ligt aan jou, jij wil graag zien dat het masker serieus kijkt dus zie je dat ook.
Ze hebben de emoties met licht laten zien, dus door de verschikkende kleuren en lichtinval etc verandert de uitdrukking steeds.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat ligt aan jou, jij wil graag zien dat het masker serieus kijkt dus zie je dat ook.
Ik dacht Gordon te zien?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:50 schreef PDOA het volgende:
Je ziet agent Smith... V ook op het eind tussen het publiek staan, zonder masker.
Wat bedoel je met "nep"dingen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:36 schreef Tamaartje het volgende:
Ik vond het wel een aardige film, wel veel "nep" dingen erin wat ik dan nooit echt zo kan waarderen..
Of je had beter opgelet tijdens het kijken naar de film, en meegekregen dat eerdere aanslagen met duizenden slachtoffers dit regime stevig in het zadel hebben geholpen/hielden.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen, de angst jegens terrorisme is ontstaan na 11 september, in de film is de 'aanslag' op de Houses of Parliament juist een gevolg van de overdreven angst tegen terrorisme en de daarbij behorende verregaande maatregelen zoals een totalitaire dictatuur. Compleet iets anders.
Sommige mensen zien echt te snel parallellen.
Dan nog is die aanslag op het eind echt geen rechtstreekse referentie naar de aanslag op het WTC. Ik vind het gewoon totaal niet vergelijkbaar. De aanslagen dienen een compleet ander doel, gaat over een compleet ander type regering en de gevolgen zijn ook anders. Aanslag WTC heeft een sterk gecontroleerde samenleving juist in gang gezet (tenminste, laten we daar even van uitgaan) terwijl de aanslag op het eind van V For Vendetta juist een einde aan zoiets probeert te maken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Of je had beter opgelet tijdens het kijken naar de film, en meegekregen dat eerdere aanslagen met duizenden slachtoffers dit regime stevig in het zadel hebben geholpen/hielden.
Het is maar wat je niet wilt zien.
V.
Helemaal mee eens. Ik zou zelfs durven stellen dat het twee tegenovergestelden van elkaar zijn. Aanslag op het WTC was op een rustig moment waardoor veel vrijheden ingeleverd moesten worden en mensen bang werden en zich aangevallen voelden, terwijl bij deze aanslag juist de vrijheden terug gegeven werden en mensen opgelucht adem konden halen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan nog is die aanslag op het eind echt geen rechtstreekse referentie naar de aanslag op het WTC. Ik vind het gewoon totaal niet vergelijkbaar. De aanslagen dienen een compleet ander doel, gaat over een compleet ander type regering en de gevolgen zijn ook anders. Aanslag WTC heeft een sterk gecontroleerde samenleving juist in gang gezet (tenminste, laten we daar even van uitgaan) terwijl de aanslag op het eind van V For Vendetta juist een einde aan zoiets probeert te maken.
Ik vind het echt niet vergelijkbaar hoor.
Wat is dat nou weer voor vreemde conclusie? Ineens een grote droomwereld aan het einde van de film?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:24 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Die personen zijn niet ECHT daar, het is symbolisch..
Je zou einde kunnen vergelijken met bijvoorbeeld het opblazen van het witte huis in de usa mits de regering in de USA zo slecht is als men beweerdquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik zou zelfs durven stellen dat het twee tegenovergestelden van elkaar zijn. Aanslag op het WTC was op een rustig moment waardoor veel vrijheden ingeleverd moesten worden en mensen bang werden en zich aangevallen voelden, terwijl bij deze aanslag juist de vrijheden terug gegeven werden en mensen opgelucht adem konden halen.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:36 schreef Fiorenza het volgende:
Ik vond hem super! staat op to-buy lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.please?
ach, voor het filmen is het een stuk makkelijker. De stemmen worden toch achteraf nog een keer opnieuw gedaan, en dat kun je veel makkelijker even opnieuw doen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:34 schreef crossover het volgende:
Mooie rol heeft hij trouwens. Lijkt misschien makkelijk, maar hij moet al zijn emoties in zijn stem duidelijk maken.. en dat lukt hem best goed.
Dat was ook mijn gedachte toen ik in de bios zatquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:46 schreef LoveProfusion het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat V homo is?
Evey wou zijn masker afdoen...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:46 schreef LoveProfusion het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat V homo is?
- dat hij niet kon toegeven aan de kus
Het is geen Nederlandse film hoorquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:38 schreef Tokus het volgende:
ach, voor het filmen is het een stuk makkelijker. De stemmen worden toch achteraf nog een keer opnieuw gedaan, en dat kun je veel makkelijker even opnieuw doen.
En toch klopt het wat hij zegt. Veel films worden na de tijd nog een keer (gedeeltelijk of zelfs helemaal) her-ingesproken, wat hier ook het geval wasquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is geen Nederlandse film hoor.
Sorry...wie? Je bedoelt waarschijnlijk Hugo Weavingquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:50 schreef PDOA het volgende:
Je ziet agent Smith... V ook op het eind tussen het publiek staan, zonder masker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |