Hij staat in de top 250. Nu al op plaats #232, dus hij kruipt iets omhoog.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:16 schreef linebear het volgende:
hij is echt superheb hem gisteren dus in de Arena gezien. Helemaal top
Terecht dat ie in de top 100 staat
ja, al bijna 2 weken. echt geruime tijd....quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:10 schreef heiden6 het volgende:
In de V.S. is de film al geruime tijd in de bioscoop te zien
Je schrijft zelf dat ie morgen al in de bioscoop draait.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:10 schreef heiden6 het volgende:
Het downloaden wil nog niet echt vlotten, maar ben wel erg nieuwsgierig. Nog nieuwsgieriger dankzij bovenstaande artikel (geen review overigens).
Ik schrijf niets van dien aard, bovendien heb ik het niet zo op bioscopen. Misschien is het wel een kutfilm, als ik hem goed vind kan ik altijd nog gaan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:17 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je schrijft zelf dat ie morgen al in de bioscoop draait.![]()
De Wachowskis hebben voor mij met V for Vendetta WEER BEWEZEN (na Matrix 2/3 trap ik er WEER in) dat ze geen scenarios mogen schrijven. De dialogen verpesten de hele film met een ongelovelijk pretentieus "blah blah blah blah blah" gehalte. Het gaat werkelijk nergens over. V for Vendetta was een grote teleurstelling.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:06 schreef Slayage het volgende:
De Wachowskis hebben veel goed te maken na hun verkrachting van The Matrix, door Reloaded en deel drie.
Deze film belooft veel goeds. Ik hoop em morgen gezien te hebben.
Dat blah blah blah vind ik juist grappigquote:Op donderdag 30 maart 2006 03:45 schreef Patvs het volgende:
[..]
De Wachowskis hebben voor mij met V for Vendetta WEER BEWEZEN (na Matrix 2/3 trap ik er WEER in) dat ze geen scenarios mogen schrijven. De dialogen verpesten de hele film met een ongelovelijk pretentieus "blah blah blah blah blah" gehalte. Het gaat werkelijk nergens over. V for Vendetta was een grote teleurstelling.
Dudequote:Op woensdag 29 maart 2006 20:17 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je schrijft zelf dat ie morgen al in de bioscoop draait.![]()
Het is dan ook een politieke thriller, dus ik zou verrast zijn als er weinig dialogen waren.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:45 schreef Patvs het volgende:
[..]
De Wachowskis hebben voor mij met V for Vendetta WEER BEWEZEN (na Matrix 2/3 trap ik er WEER in) dat ze geen scenarios mogen schrijven. De dialogen verpesten de hele film met een ongelovelijk pretentieus "blah blah blah blah blah" gehalte. Het gaat werkelijk nergens over. V for Vendetta was een grote teleurstelling.
Bioscoop blijft koningquote:Op donderdag 30 maart 2006 08:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dude. Een bioscoop kan toch nooit op tegen een blokkerig DVD-ripje. Of nog beter, tegen een onderbelichte TeleSync!
Ik vond de dialogen op sommige punten juist lekker scherp.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:45 schreef Patvs het volgende:
[..]
Waarom wordt ik heel het stuk nergens melding gemaakt van Alan Moore, the mastermind achter alles.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:10 schreef heiden6 het volgende:
Filmtip: V for Vendetta
In de V.S. is de film al geruime tijd in de bioscoop te zien maar in Nederland kan hij vanaf 30 maart op het grote doek worden bewonderd. V for Vendetta is volgens sommigen een libertarisch/anarchistische film en draagt de veelbelovende subtitel "People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."
In deze tijd waarin veel mensen nog het grote heil van de overheid verwachten is zo'n film uiteraard zeer welkom. De film speelt in een toekomstig totalitair Engeland en gaat over de strijd van de gemaskerde held "V" (Hugo Weaving) tegen de almacht en terreur van de staat (geleid door Adam Sutler die wordt gespeeld door de bekende John Hurt). "V" krijgt er een bondgenoot bij in de persoon van Evey (Natalie Portman) als hij haar heeft gered uit de handen van de politie.
De Amerikaanse libertariër Butler Shaffer recenseerde de sci-fi/actie-thriller op LewRockwell en was er zeer over te spreken. Hij noemt het een anti-state masterpiece en schrijft: From a libertarian/anarchistic perspective, this film is for real!. Maar ook zonder het anti-overheidselement is de film volgens hem een genot en waard om gezien te worden, zelfs als hij zou gaan over de doffe ellende die scheiden heet.
Maar niet alleen Shaffer is enthousiast, ook de mensen op de Internet Movie DataBase betuigden hun waardering voor de film waardoor deze prompt in de top 250 belandde. Wie dat alles nog onvoldoende aansporing vindt om straks aan het loket een kaartje te bemachtigen kan misschien overgehaald worden door de melding dat het script voor de film werd geschreven door de bekende gebroeders Wachowski die voorheen tekenden voor de filmhit The Matrix.
Wellicht is het enige minpunt van de film dat de helden ervan niet strijden tegen de westerse christen/liberaal/sociaal-democratieën maar wachten tot de machthebbers nog totalitairdere trekken krijgen. Onze regeerders bepalen immers wat burgers mogen zeggen, nemen het halve inkomen af, bestraffen slachtofferloze acties, en treden bij vrijwel alle transacties tussen mensen bemoeizuchtig en schadelijk op. In dat geval had de film over het heden kunnen gaan en zou Tony Blair op het doek alleen zichzelf hoeven spelen.
Bron: http://www.meervrijheid.nl/filmtip-v-for-vendetta.htm
Het downloaden wil nog niet echt vlotten, maar ben wel erg nieuwsgierig. Nog nieuwsgieriger dankzij bovenstaande artikel (geen review overigens).
Om dezelfde redenen dat er in Spiderman reviews nooit naar Stan Lee wordt verwezen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Waarom wordt ik heel het stuk nergens melding gemaakt van Alan Moore, the mastermind achter alles.
Omdat Moore na de vorige drama's met Hollywood niets meer met dit soort projecten te maken wil hebben, en zijn naam dus nergens te vinden is i.v.m. de film. Als een reviewer dan niet weet dat de film gebaseerd is op een boek, tja, dan komt de naam Alan Moore niet zo snel naar boven. Het is dan ook jammer dat iedereen denkt dat het script is geschreven door de W. broeders, terwijl het meer een aanpassing van al bestaand verhaal is.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Waarom wordt ik heel het stuk nergens melding gemaakt van Alan Moore, the mastermind achter alles.
Ten eerste worden in reviews van Spiderman wordt meestal wel verteld dat het gebaseerd is op een comic. Als dat niet al algemene kennis is.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen dat er in Spiderman reviews nooit naar Stan Lee wordt verwezen?
onwetendheid, neem ik aan dat je bedoelt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar het zou inderdaad wel te wijten zijn aanwetendheid en slechte verdieping in het materiaal.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:29 schreef Tokus het volgende:
[..]
onwetendheid, neem ik aan dat je bedoelt.
Inderdaad, credit where credit's due. Zeker in een review waar de nadruk zo ligt op het achterliggende verhaal en idee i.p.v. de film opzich.quote:Nou ja, bij Sin City moest iedereen zonodig zeggen dat ze de strips niet gelezen hadden, maar dat ze de film wel vet vonden. Niet zo gek dat ze de strips niet gelezen hadden, dat had 98,9% van de bioscoopgangers niet volgens mij. Bij V For Vendetta zal het percentage nog wat hoger zijn.
Maar een vermelding van dat het op een strip gebaseerd is, of een al bestaand verhaal, mag zeker wel (al dan niet met naam van de schrijver erbij). Anders denkt weer iedereen dat die Wachowski piepos het verzonnen hebben, en krijgen ze weer teveel credit. The Matrix was ook al bij elkaar gejat van diverse verhalen, en daar streken ze ook met de eer. Ja, net alsof dat idee echt zo revolutionair was. Visueel misschien op film, qua verhaal zeker niet.
Je zou de recensie in het Leidsch Dagblad eens moeten lezen. De woorden strip, Alan en Moore komen in het verhaal niet voor, en tweederde van de tekst wordt gebruikt om V for Vendetta te vergelijken met The Matrix.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:29 schreef Tokus het volgende:
Maar een vermelding van dat het op een strip gebaseerd is, of een al bestaand verhaal, mag zeker wel (al dan niet met naam van de schrijver erbij). Anders denkt weer iedereen dat die Wachowski piepos het verzonnen hebben, en krijgen ze weer teveel credit.
de gemiddelde bioscoopganger houdt ook niet van quasi-filosofisch geneuzel zoals in the Matrix 2 en 3 voorkomt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:59 schreef Diadem het volgende:
De gemiddelde bioscoopganger houdt dus van filosofie, zolang het maar op basischoolniveau is. Tsja.
QFT.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
de gemiddelde bioscoopganger houdt ook niet van quasi-filosofisch geneuzel zoals in the Matrix 2 en 3 voorkomt.
Die spoof hier over van de MTV movie awards was briljant.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:56 schreef Illuvatar het volgende:
[..]
QFT.
De dialogen met de zogenaamde 'architect' in The Matrix: Reloaded waren toch echt wel van een abominabel niveau als je het mij vraagt...
"'Laten we zoveel mogelijk dure woorden in een zo hoog mogelijk tempo de revue passeren, dan heeft het plebs niet door dat het eigenlijk nergens over gaat"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |