Gebaseerd op het gelijknamige werk van Alan Moore en David Lloyd komt nu dan eindelijk de film versie van V for Vendetta. Het heeft alleen een kleine zeventien jaar geduurd voordat het dan eindelijk zo ver was.quote:Good evening, London. I thought it time we had a little talk. Are you sitting comfortably?
Then I'll begin. . . .
I suppose you're wondering why I've called you here this evening. Well, you see, I'm not entirely satisfied with your performance lately . . . I'm afraid your work's been slipping and . . . and, well, I'm afraid we've been thinking about letting you go. Oh, I know, I know. You've been with the company a long time now. Almost . . . let me see. Almost ten thousand years! My word, doesn't time fly. It seems like only yesterday. . . .
I remember the day you commenced you employment, swinging down from the tree, fresh-faced and nervous. A bone clasped in your bristling fist. "Where do I start, sir?" You asked plaintively. I remember my exact words: "There's a pile of dinosaur eggs over there, youngster," I said, smiling all the while. "Get sucking."
Well, we've certainly come a long way since then, haven't we? And yes, yes, you're right. In all that time you haven't missed a day. Well done, thou good and faithful servant. Also, please don't think I've forgotten about your outstanding service record, or about all the invaluable contributions that you've made to the company. Fire, the wheel, agriculture . . . it's an impressive list, old-timer. A jolly impressive list.
quote:The Wachowski Brothers and Joel Silver, the creators and producer of the revolutionary, $1.6 billion-grossing Matrix trilogy, will unleash the action thriller V For Vendetta for Silver Pictures and Warner Bros. Pictures, with Natalie Portman (Star Wars: Episodes I-III, Closer, Garden State) set to star.
“Natalie Portman is one of the most gifted actresses working today, and we’re thrilled that she is bringing her extraordinary talents and presence to this film,” Silver said.
Set in the futuristic landscape of totalitarian Britain, V For Vendetta stars Portman as a young woman who becomes the unlikely ally of a mysterious revolutionary.
“With V For Vendetta, the Wachowski Brothers have created an uncompromising vision of the future driven by a totally original superhero,” said Silver.
The screenplay by Andy Wachowski and Larry Wachowski is based on the acclaimed graphic novel V For Vendetta by author Alan Moore (The Watchmen, Swamp Thing) and illustrator David Lloyd. Originally collected by DC Comics as a ten-part series in 1988, V For Vendetta has been praised for its vision, potency and eloquence. Moore is widely considered to be one of the finest comic writers of all time, and has been credited with single-handedly expanding the potential of the comic book medium with his work.
Produced by Joel Silver, Andy Wachowski and Larry Wachowski, V For Vendetta will be directed by James McTeigue, who served as the First Assistant Director on the Matrix trilogy.
V For Vendetta will be filmed on location in Berlin beginning in early March and will be released in the Fall of 2005 by Warner Bros. Pictures, a Warner Bros. Entertainment Company.
is toch enigzins tegenstrijdig metquote:"With V For Vendetta, the Wachowski Brothers have created an uncompromising vision of the future driven by a totally original superhero" said Silver
Die Joel Silver lult ook maar een eind weg. Net alsof die overrated Wachowski pummels alle credit verdienen, terwijl ze notabene het verhaal (en toekomstbeeld) van een verhaal Alan Moore verfilmen.quote:The screenplay by Andy Wachowski and Larry Wachowski is based on the acclaimed graphic novel V For Vendetta by author Alan Moore (The Watchmen, Swamp Thing) and illustrator David Lloyd.
Joel Silver is idd de grootste blaaskaak die er is, maar om de Wachowski's nu overrated te noemen en The Matrix gejat maakt jou net zo'n grote blaaskaak. Noem mij eens een film die niet gebaseerd is op bestaande verhalen/stijlen/etc ?quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:21 schreef Tokus het volgende:
[..]
is toch enigzins tegenstrijdig met
[..]
Die Joel Silver lult ook maar een eind weg. Net alsof die overrated Wachowski pummels alle credit verdienen, terwijl ze notabene het verhaal (en toekomstbeeld) van een verhaal Alan Moore verfilmen.
Het valt me nog mee dat ze de film V For Vendetta noemen, en niet iets nieuws, wat toevallig bij elkaar gejat is van diverse andere dingen (zoals ze bij The Matrix gedaan hebben).
Over James Purfoyquote:Vendetta's Man Behind The Mask
Purefoy to play V.
February 18, 2005 - According to The Hollywood Reporter, British thesp James Purefoy (Resident Evil) will star opposite Natalie Portman in the big-screen version of the Alan Moore/David Lloyd graphic novel V for Vendetta.
THR reminds us that "the futuristic tale unfolds in a Great Britain that's a fascist state. A freedom fighter known as V (Purefoy) uses terrorist tactics to fight the oppressive society. He rescues a young woman (Portman) from the secret police, and she becomes his unlikely ally."
Purefoy's credits include Vanity Fair, A Knight's Tale, Mansfield Park, and the forthcoming HBO miniseries Rome (as Marc Antony).
V for Vendetta will be directed by first-timer James McTeigue from a screenplay adaptation by the Wachowski brothers. Joel Silver will produce.
Filming begins in Berlin early next month for a fall 2005 release.
sssttt niet te hard zeggen, dan voelen van die die-hard matrix fans zich op hun pik getraptquote:Op zondag 20 februari 2005 10:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit lijkt op het eerste gezicht een project met mogelijkheden en dan zie je plots Wachowski's staan. Benieuwd waar ze nu weer hun ideeën gaan pikken.
Oh mijn god, met een kale knikker zou het toch nog kunnen lijken op de comic.quote:
Sin City was anders toch een erg goede verfilming, net als Batman 1...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:28 schreef Gio het volgende:
Ik wil mezelf heel graag doen geloven dat dit een leuke film gaat worden, maar gezien de geschiedenis van Hollywood en comic verfilmingen vrees ik al bij voorbaat het ergste (dan kan ik alleen maar positieve verrassingen krijgen)
Ik pak de boeken zelf er maar weer eens bij.
Sin City was qua aanpak dan ook compleet anders dan 99% van de comic-naar-film projecten. Batman 1 was qua stijl zeker leuk, maar ik zag er vrij weinig van de echte Batman in terug.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 19:34 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Sin City was anders toch een erg goede verfilming, net als Batman 1...
quote:Alan On The "V For Vendetta" Movie
Alan gave some details about bits of the V For Vendetta shooting script he'd seen. "It was imbecilic; it had plot holes you couldn't have got away with in Whizzer And Chips in the nineteen sixties. Plot holes no one had noticed."
What Moore found most laughable however were the details. "They don't know what British people have for breakfast, they couldn't be bothered. 'Eggy in a basket' apparently. Now the US have 'eggs in a basket,' whish is fried bread with a fried egg in a hole in the middle. I guess they thought we must eat that as well, and thought 'eggy in a basket' was a quaint and Olde Worlde version. And they decided that the British postal service is called Fedco. They'll have thought something like, 'well, what's a British version of FedEx... how about FedCo? A friend of mine had to point out to them that the Fed, in FedEx comes from 'Federal Express.' America is a federal republic, Britain is not."
David Lloyd was reported to have commented on the script at the recent Bristol comics convention. Superherohype posted a fan report talking to Lloyd, saying "he thinks it was very good for an Action Thriller, but is very much different from the Graphic Novel. He said that the character of Evey is less of a victim in this film and that he had met with The Wachoski Brothers."
ik las het vanochtend ook en wou het nog posten hier. Hij zal 's niet ontevreden zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:12 schreef Kugari-Ken het volgende:
slecht nieuws...
Lying in the Gutters geeft een kort rapport over wat de bedenker van V for Vendetta te vertellen heeft over het script:
[..]
Zoals ook al in het stuk stond wat ik hierboven had gequote wil hij niks met verfilmingen van zijn werk te maken hebben. Ik vrees ook het ergste voor de Watchmen film.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:08 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik las het vanochtend ook en wou het nog posten hier. Hij zal 's niet ontevreden zijn natuurlijk
om eerlijk te zijn vreesde ik dat toch al, gezien dat het een film van Joel Silver en die Wachowski knakkers is (zie ook begin van dit topic)quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:11 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zoals ook al in het stuk stond wat ik hierboven had gequote wil hij niks met verfilmingen van zijn werk te maken hebben. Ik vrees ook het ergste voor de Watchmen film.
heb t nu eens een keer over t acteertalentquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:32 schreef Tokus het volgende:
val je op kaalgeschoren vrouwen? en dan bedoel ik niet vanonder.
En dan staan niet eens haar beste films erbij, zoals Garden State en Beautiful Girls.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:35 schreef kultivate het volgende:
Ze heeft idd in super goede films gespeeld.
Leon, Heat, Star wars 1,2,3 Closer. En ze is nog maar 23 (bijna 24)
Beautiful Girls is ook zeker goed ja, Garden State heb ik niet gezien aanrader dus??quote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En dan staan niet eens haar beste films erbij, zoals Garden State en Beautiful Girls.
Ja, dat lijkt me duidelijkquote:Op vrijdag 27 mei 2005 15:16 schreef kultivate het volgende:
[..]
Beautiful Girls is ook zeker goed ja, Garden State heb ik niet gezien aanrader dus??
kzag hem vanmorgen al op filmtotaal staan, hele stoere trailer, wat mij meteen opviel was dat de makers van deze trailer een soundtrack van Batman Begins hebben gebruikt! past er zeker goed bijquote:
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Releasedatum is verplaatst van 4 november naar 17 maart.
kijk eens 2 posts boven jequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:04 schreef heiden6 het volgende:
Lijkt me een goede film, en ik ga dan ook zeker eens de bios in a.s. november.
M'n plannen, wat doen jullie?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:09 schreef Timo20 het volgende:
[..]
kijk eens 2 posts boven je
release is verschoven naar maart
ach, als je de slogan op de posters leest trekken die pipo's van the Matrix alle credit naar zich toe, ook voor het verhaal. Mijn verwachtingen zijn daarom dus niet echt hoog meer.quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En bevestigt mijn vermoeden dat het een vermakelijk actie filmpje wordt i.p.v. een goede adaptatie van de comic.
De reviews stellen me weer iets meer gerust. En zorgen ervoor dat ik de film toch wel heel graag wil zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:04 schreef ufx het volgende:
En de eerste (hele positieve) reviews zijn te lezen op aintitcool.com (hier, hier en hier).
En dan krijgen we vandaag ook nog een nieuwe trailer. Dat het maar snel maart is
ziet er goed uitquote:
source: Wikipedia - Gunpowder Plotquote:On November 5th each year, people in the United Kingdom, New Zealand, South Africa, Newfoundland, Canada, Saint Kitts, some parts of the USA and formerly Australia celebrate the failure of the plot on what is known as Guy Fawkes Night (also known as Bonfire Night or Fireworks Night).
Je had het zelf al gevonden zie ik.quote:Op zondag 25 december 2005 07:28 schreef AeonFlux het volgende:
[..]
source: Wikipedia - Gunpowder Plot
Right, ok sorry![]()
Maar in eerste instantie was het wel de bedoeling dat ie 5 november in premiere zou gaan in de US![]()
Tijdens een besloten voorstelling in Gotcha, Weert. Ik kon als alternatief Running Scared (werd me aangeradenquote:Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Timo20 het volgende:
waar heb je `m gezien AtigA?
Om die reden postte ik ook hierquote:Op maandag 20 maart 2006 23:02 schreef Sokolsky het volgende:
Sinds vandaag in de IMDB Top 250; hij heeft een 8,2 op ruim 8000 stemmen.
gaaf!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:45 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Morgen naar V For Vendetta in Imax
Serieus?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Whoops..verkeerd gelezen
Volgende week dinsdag/woensdag pas.
Je kan gratis met je Unlimited pas
Ik kreeg een mailtje.quote:
quote:GRATIS met je Pathé Unlimited Card naar de voorpremière van
V for Vendetta in Pathé IMAX!
Op 28 en 29 maart zijn er voorpremières van de nieuwste film in Pathé IMAX V for Vendetta.
Als Pathé Unlimited Abonnee kun je bij wijze van uitzondering GRATIS naar één van deze voorpremières.
V for Vendetta is een sci-fi actiethriller naar het gelijknamige stripverhaal waarin Natalie Portman bondgenoot wordt van de mysterieuze V in de strijd tegen het regime. De gebroeders Andy en Larry Wachowski, bedenkers en regisseurs van de Matrix-trilogie, bewerkten de strip tot een filmscript.
Klik hier en reserveer kaarten voor één van deze voorpremières.
Je kunt op vertoon van je Pathé Unlimited Card gereserveerde kaarten kun je dan GRATIS naar deze voorsteling.
Hij is er afgelopen week alweer uit gegaan.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:02 schreef Sokolsky het volgende:
Sinds vandaag in de IMDB Top 250; hij heeft een 8,2 op ruim 8000 stemmen.
Cool.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:10 schreef One_conundrum het volgende:
Dan haal je de mijlpaal voor de 2e maal. Niet veel mensen die dat kunnen zeggen
Hehe, mij hoor je niet klagen, ik sta weer op nul.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:51 schreef victorinox het volgende:
[..]
Hij is er afgelopen week alweer uit gegaan.
Waardoor ik nu nog steeds honderd films uit die lijst moet kijken. En ik had die mijlpaal net gehaald.
Sorry, hij staat er weer in.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:23 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Hehe, mij hoor je niet klagen, ik sta weer op nul.
Hij staat in de top 250. Nu al op plaats #232, dus hij kruipt iets omhoog.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:16 schreef linebear het volgende:
hij is echt superheb hem gisteren dus in de Arena gezien. Helemaal top
Terecht dat ie in de top 100 staat
ja, al bijna 2 weken. echt geruime tijd....quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:10 schreef heiden6 het volgende:
In de V.S. is de film al geruime tijd in de bioscoop te zien
Je schrijft zelf dat ie morgen al in de bioscoop draait.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:10 schreef heiden6 het volgende:
Het downloaden wil nog niet echt vlotten, maar ben wel erg nieuwsgierig. Nog nieuwsgieriger dankzij bovenstaande artikel (geen review overigens).
Ik schrijf niets van dien aard, bovendien heb ik het niet zo op bioscopen. Misschien is het wel een kutfilm, als ik hem goed vind kan ik altijd nog gaan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:17 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je schrijft zelf dat ie morgen al in de bioscoop draait.![]()
De Wachowskis hebben voor mij met V for Vendetta WEER BEWEZEN (na Matrix 2/3 trap ik er WEER in) dat ze geen scenarios mogen schrijven. De dialogen verpesten de hele film met een ongelovelijk pretentieus "blah blah blah blah blah" gehalte. Het gaat werkelijk nergens over. V for Vendetta was een grote teleurstelling.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:06 schreef Slayage het volgende:
De Wachowskis hebben veel goed te maken na hun verkrachting van The Matrix, door Reloaded en deel drie.
Deze film belooft veel goeds. Ik hoop em morgen gezien te hebben.
Dat blah blah blah vind ik juist grappigquote:Op donderdag 30 maart 2006 03:45 schreef Patvs het volgende:
[..]
De Wachowskis hebben voor mij met V for Vendetta WEER BEWEZEN (na Matrix 2/3 trap ik er WEER in) dat ze geen scenarios mogen schrijven. De dialogen verpesten de hele film met een ongelovelijk pretentieus "blah blah blah blah blah" gehalte. Het gaat werkelijk nergens over. V for Vendetta was een grote teleurstelling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |