Sorry maar ik kan hier niks mee. Ik probeer als mod zo goed mogelijk 'de grenzen' in de gaten te houden en mensen die echt over de schreef gaan eruit te vissen. (hoewel dat steeds moeilijker is want de grenzen vervagen met de dag lijkt het). Ik sta niet in het midden van twee partijen die ik allebeide gelijkwaardig moet behandelen, zo zie ik het niet. Voor mij is het één hoop reacties waarvan ik de boven- en onderkant in de gaten houd, dat ze niet tever doorschieten. Zoiets.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 04:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan verschillen we toch kwa mening, al vind ik dat het gehalte idd erg extreem is geweest. ik denk dat de dubbele moraal ook het vergoeilijken van de man die dood ging wel wordt toegestaan en geen enkel replique van sommige mensen te zien is, dit itt tot een marokkaanse vrouw die een marokkaanse crimineel doodrijdt. snappen jullie wel het verschil? nee? jammer. ja? prima. doe je dubbelemoraalbril af en probeer aub wat meer medemenselijkheid te tonen. op slot gooien kan altijd nog.
Wanner neem jij Van Dungen's Mekka op in je shop?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:00 schreef Meki het volgende:
Marokkaanse jongeren maken Hoog Catharijne onveilig
deze loopt uit tot bashen
kan dicht
Neen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:55 schreef multatuli het volgende:
Kortom, zou het topic toch weer open mogen met wat strenge moderatie om het on topic te houden?
Niets maar je zult inmiddels gezien je verdere opmerkingen ook wel kunnen begrijpen dat er verhoudingsgewijs iets teveel topics zijn die over dat onderwerp gaanquote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:52 schreef multatuli het volgende:
In 'mijn' topic zit een inhoudelijke en nieuwswaardige openingspost en een andere invalshoek. Ik snap de korte 'Neen' dus niet. Wat is er mis met mijn argumentatie?
Lieve schat, een echte moslim zal niet stelen dus de kans is vanaf nu vrij groot dat ook topictitels als hierboven een slot krijgen.quote:Moet ik dan ook een topic 'Moslim steelt appel' openen zodat ik stiekem toch mijn punt kan maken zoals nu steeds gebeurt door onze moslim bashers?
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:02 schreef Loedertje het volgende:
Lieve schat, een echte moslim zal niet stelen dus de kans is vanaf nu vrij groot dat ook topictitels als hierboven een slot krijgen.
m.b.t. het eerste, ik zou momenteel niets liever willen dan een los *moslimberichten* forumquote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:52 schreef multatuli het volgende: Open het centrale 'Bash hier moslims' topic, sluit al die onzin en heropen de mijne zodat we er misschien achterkomen hoe dit zo gekomen is.
Omdat ze veelal grenzen aan racisme, haatzaaien en extreem rechts of er gewoon onder vallen, afhankelijk van degene die het beoordeeld. Dat is de reden.quote:Op zondag 23 januari 2005 03:11 schreef Geertsema het volgende:
Waarom? kleine toelichting astublief.
Formeel heb je gelijk, maar ligt het zo gevoelig dat er speciaal leestekens in de tt moeten?quote:Op zondag 23 januari 2005 18:46 schreef Akkersloot het volgende:
Kan aub deze topic titel Amerikanen bereiden zich voor op aanval Iran tussen aanhalingstekens. Want dat de VS een aanval op Iran wil uitvoeren is immers uit een zeer onbetrouwbare bron. Te weten een voormalige Pentagon medewerker.
Ja, dat lijkt mij nogal gevoelig liggen. Zeker in de internationale politiek.......maar ook op FOK.quote:Op zondag 23 januari 2005 22:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Formeel heb je gelijk, maar ligt het zo gevoelig dat er speciaal leestekens in de tt moeten?
Ja het onderwerp wel natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2005 22:31 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij nogal gevoelig liggen. Zeker in de internationale politiek.......maar ook op FOK.
meestal worden topics die ongenuanceerd zijn gesloten of wordt de tt aangepast of worden mensen gebanned omdat ze reageren op die ongenuanceerde tt.quote:Op zondag 23 januari 2005 22:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Formeel heb je gelijk, maar ligt het zo gevoelig dat er speciaal leestekens in de tt moeten?
Het komt zo vaak voor dat topictitels strikt genomen niet kloppen. Meestal is dat geen probleem. Behalve bij de wat meer 'beladen' onderwerpen.
Ja hoor, dat kan. Ik hoop dat je begrijpt dat het geduld wel zo ongeveer helemaal op is aan deze kant en in het bijzonder wat betreft moslimtopics.quote:Op zondag 23 januari 2005 22:59 schreef multatuli het volgende:
NorthernStar, je hebt het topic over protesterende moslims over naakt op affiches in GB gesloten. Nou was dat toevallig best een genuanceerd topic met veel verschillende visies. Kan je niet die ene post die het op het eind 'verpest' weghalen en het weer opengooien. Het was zo'n oase van redelijkheid...
Ik kan me hier redelijk in vindenquote:Op zondag 23 januari 2005 23:17 schreef multatuli het volgende:
Dank.
Overigens is een deel van het verrechtsende Fok dat de agenda door rechtsextremistische posters bepaald wordt. Zij openen al die topics; het gematigder deel van de fokkers reageert al dan niet en ziet daar vaak gewoon maar vanaf. Kortom de agenda wordt bepaald door een vrij kleine groep. Vandaar dat ik blij was met de wending die dit topic nam en mijn behoefte om het open te houden.
Tis dus geen kwestie van geduld bij de modjes, maar van het nastreven van een wat betere balans. Zie ook de discussie in Feedback over rechts vs ultrarechts. Als die balans niet wordt gevonden is NWS sowieso gedoemd.
Ennnnn.... Blijkbaar wil je wel erg graag bepalen wat en waarover in het nieuws wordt gediscussieerd, komt bij mij wel een beetje arrogant over. M.i. is je taak niets meer en niets minder dan het modereren van topics om het in goede banen te leiden.quote:Op zondag 23 januari 2005 23:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan. Ik hoop dat je begrijpt dat het geduld wel zo ongeveer helemaal op is aan deze kant en in het bijzonder wat betreft moslimtopics.
Idd, hele uitzendingen op tv gaan over niets anders meer, waar je ook zapt overal is er wel iemand die iets *zinnigs* heeft te vertellen.quote:Op maandag 24 januari 2005 08:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Op het moment staan moslims breed in de belangstelling vanwege de impact op de samenleving en daardoor een hot item.
Nieuws wordt bepaald door de mensen en de media en publiekelijk wordt er over gediscussieerd in real life én Fok!, of het nou moslimtopics of topics van dat je opoe van haar fiets is gevallen doet er niet toe.
Wat jij als hype, en zoals ik begrijp als 'onzin' betitelt houdt de gemoederen toch flink bezig in de samenleving. Maar niets of niemand die jou verplicht om daaraan mee te doen. Net zoals op de TV een aan/uit knop zit, staat het je niet aan doe hem dan uit of zap naar TMF. Kort door de bocht gezegd vind ik dat niet Loedertje, NS of één of ander calimerofiguur maar eventjes moet uitmaken WAT en WELKE discussiepunten goed voor de Fokkers! zijn. Maar goed, dat is MIJN mening.quote:Op maandag 24 januari 2005 09:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, hele uitzendingen op tv gaan over niets anders meer, waar je ook zapt overal is er wel iemand die iets *zinnigs* heeft te vertellen.
Misschien tijd voor een nieuw stukje fok waar we deze hype naartoe kunnen verhuizen zodat elk nieuwsbericht waarin iemand met een kleurtje de mogelijke dader zou kunnen zijn fijn tot in den treuren besproken kan worden met elke keer dezelfde stokpaardjes van users die als argument kunnen worden gebruikt?
Lijkt mij fantastisch
Preciesquote:Op maandag 24 januari 2005 09:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maar goed, dat is MIJN mening.
Dat de eenzijdigheid en het overtrokken karakter te belachelijk voor woorden is, deert verder ook niet, hè?quote:Op maandag 24 januari 2005 09:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat jij als hype, en zoals ik begrijp als 'onzin' betitelt houdt de gemoederen toch flink bezig in de samenleving. Maar niets of niemand die jou verplicht om daaraan mee te doen. Net zoals op de TV een aan/uit knop zit, staat het je niet aan doe hem dan uit of zap naar TMF. Kort door de bocht gezegd vind ik dat niet Loedertje, NS of één of ander calimerofiguur maar eventjes moet uitmaken WAT en WELKE discussiepunten goed voor de Fokkers! zijn. Maar goed, dat is MIJN mening.
Mij persoonlijk deert het niet, wat ik niet wil lezen sla ik over behalve op persoonlijke aanvallen reageer ik net zo onbeschoft als ik word aangevallen. Daarentegen de stukjes die milagro schrijft en over het algemeen zeer goed verwoordt kan ik me in vinden.quote:Op maandag 24 januari 2005 09:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat de eenzijdigheid en het overtrokken karakter te belachelijk voor woorden is, deert verder ook niet, hè?
Een beetje perspectief zou geen kwaad kunnen.
V.
Ja, dat zal best, maar er zijn er zat die maar wat graag alles lezen, vooropgesteld dat het 'de moslim' per definitie in een kwaad daglicht stelt, hoe ruraal en kleinsteeds ook, waar ook ter wereld. 'Ali uit Rabat heeft een kat verzopen', 'Yusuf heeft een appel uit de tuin van de buren gestolen' en 'Fatima loopt op hoge hakken maar ze draagt wel een hoofddoek, de hypocriete hoer'.quote:Op maandag 24 januari 2005 10:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mij persoonlijk deert het niet, wat ik niet wil lezen sla ik over
En die vlieger gaat voor NS en mij niet opquote:Op maandag 24 januari 2005 10:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mij persoonlijk deert het niet, wat ik niet wil lezen sla ik over
Je verlagen tot het niveau van een ander bedoel je?quote:behalve op persoonlijke aanvallen reageer ik net zo onbeschoft als ik word aangevallen. ?
Nogmaals, dat anderen dat graag lezen zal me werkelijk geen slapeloze nachten bezorgen, aan dat geblaat stoor ik me niet eens meer daar ik vanuit ga dat het verstand met de jaren nog moet komen.quote:Op maandag 24 januari 2005 10:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, dat zal best, maar er zijn er zat die maar wat graag alles lezen, vooropgesteld dat het 'de moslim' per definitie in een kwaad daglicht stelt, hoe ruraal en kleinsteeds ook, waar ook ter wereld. 'Ali uit Rabat heeft een kat verzopen', 'Yusuf heeft een appel uit de tuin van de buren gestolen' en 'Fatima loopt op hoge hakken maar ze draagt wel een hoofddoek, de hypocriete hoer'.
Het enige constructieve wat misschien daaraan is dat men de frustraties virtueel en niet in daden afreageert.quote:Het leidt tot niets constructiefs, veelal slaat het als een lul op een drumstel en het dient maar één doel: je handenwrijvend wentelen in het plakkerige idee van je eigen gelijk.
Ben ik zover met je eens maar als storend ervaar ik wel dat je hier an passe Stormfront erbij haalt.quote:Daar valt niet genuanceerd tegenop te discussiëren, en wil Fok! niet verworden tot een soort Stormfront jr. is stevig optreden de enige manier.
En dat bedoel ik ook, het uitvergroten hoeft van mij ook niet maar de ruimte moet er wel zijn om het te bespreken.quote:Niet dat daarmee elke discussie over de islam de kop ingedrukt zou moeten worden, maar het idiote uiitvergroten van alle 'moslimmisdaden' door pubers met de morele ruggengraat van een stoeptegelsmijter, daar hoeft niet alle ruimte aan gegeven te worden, wat mij betreft.
V.
Jou niet, de mods wel.quote:Op maandag 24 januari 2005 11:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nogmaals, dat anderen dat graag lezen zal me werkelijk geen slapeloze nachten bezorgen, aan dat geblaat stoor ik me niet eens meer daar ik vanuit ga dat het verstand met de jaren nog moet komen.
Wat het doet, is de frutstraties veelal ongefundeerd opkloppen.quote:Het enige constructieve wat misschien daaraan is dat men de frustraties virtueel en niet in daden afreageert.
Waarom ervaar je dat als storendquote:Ben ik zover met je eens maar als storend ervaar ik wel dat je hier an passe Stormfront erbij haalt.
Met redelijke argumenten, en niet met opgeklopte onaneerwoede, graag.quote:En dat bedoel ik ook, het uitvergroten hoeft van mij ook niet maar de ruimte moet er wel zijn om het te bespreken.
Het is óók een kunst om af te dalen tot op het niveau van kleuters.... en het schept stiekempjes toch voldoening om een beetje terug te trollen.........quote:Op maandag 24 januari 2005 10:48 schreef Loedertje het volgende:
Je verlagen tot het niveau van een ander bedoel je?
In een serieuze reactie van serieuze posters wat wél het lezen waard lees ik er niet overheen, of je moet jezelf op een lager niveau inschalen.quote:Op maandag 24 januari 2005 11:11 schreef Verbal het volgende:
Waarom ervaar je dat als storendDan lees je er toch overheen?
Dat geeft dus zijn niveau aan. Over het algemeen worden die gastjes dan ook vaak genegeerd door andere users, bovendien ligt de taak van een moderator daar om eventueel in te grijpen.quote:En het is wel degelijk relevant, want onlangs in een discussie meldde ik al aan een user dat Stormfront.nl ergens anders was, en toen kwam diegene toch echt zelf met de mededeling dat hij meer respect had voor fascisten dan voor moslims, en dat hij Stormfront helemaal niet zo fout vond.
V.
Kun je nagaan wat een onzin die 'verrechtsing van Fok' eigenlijk is.quote:Op maandag 24 januari 2005 09:59 schreef Verbal het volgende:
[edit]Maar Loedertjes plan is van alle tijden (en niet van Loedertje).
Die serieuze reacties en discussies zijn vrijwel kansloos in veel van die topics.quote:Op maandag 24 januari 2005 11:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In een serieuze reactie van serieuze posters wat wél het lezen waard lees ik er niet overheen, of je moet jezelf op een lager niveau inschalen.
Ook daar is de kans groter in een discussie die het waard is om gediscussieerd te worden.quote:Dat geeft dus zijn niveau aan. Over het algemeen worden die gastjes dan ook vaak genegeerd door andere users, bovendien ligt de taak van een moderator daar om eventueel in te grijpen.
Weer zo'n typisch voorbeeld van elkaar nablatenquote:Op maandag 24 januari 2005 16:08 schreef multatuli het volgende:
De ware aard van Ali del B. heeft een compleet verkeerde titel. Kan beter hernoemd naar 'Een criminele carriere in kaart gebracht'
quote:Op maandag 24 januari 2005 17:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Weer zo'n typisch voorbeeld van elkaar nablaten
V.
quote:Op maandag 24 januari 2005 23:39 schreef DrWolffenstein het volgende:
"Amerikanen bereiden zich voor op aanval Iran" <-------- Kan een moderator daar niet even gaan snoeien of de hele reut niet verplaatsen naar TRU?
lolquote:Op maandag 24 januari 2005 23:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Juist.
Het is nog steeds niet veranderd, trouwens. Hoe het verder genoemd gaat worden, interesseert me niet, maar kan iemand even voorkomen dat er nog twintig keer iemand over Ali el B. beignt?
Het gaat over een figuur uit een reportageserie van het Parool, zie ook een linkje in het topic. Hoewel de OP bagger was, en de TT fout, biedt die reportage best ruimte voor een aardige discussie. Ik heb nu geen tijd, maar misschien kan er een nieuw topic over komen. Het liep storm.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 02:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
lol
Het schijnt een aantal idd absoluut niet te deren dat het om heel iemand anders gaat.
Goed, maar wat zou de titel moeten zijn dan? Loopbaan van een willekeurige crimineel? In NWS?
Krijgt een mooi slotje.
De feiten van Ali el B. op een rij... ook (NOG zo'n dombo-topic)quote:Op maandag 24 januari 2005 16:08 schreef multatuli het volgende:
De ware aard van Ali del B. heeft een compleet verkeerde titel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |