abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2005 @ 07:54:51 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24608195
De Amerikanen willen Irak als springplank gebruikenom door te stoten naar Iran. Volgens het Pentagon is de oorlog in Irak slechts een klein onderdeel van een groots plan. Uit een artikel blijkt dat Amerikaanse commando's al in Irak zijn om militaire installaties te saboteren en het regome te verzwakken om later in een allesvernietigende aanval het land te kunnen overrompelen:
quote:
'Amerikaanse commando's in Iran'

Uitgegeven: 17 januari 2005 06:45

WASHINGTON - Amerikaanse commando's zijn Iran binnengetrokken om te zoeken naar plekken waar het islamitische regime in het geheim nucleaire wapens zou ontwikkelen. Dat heeft het weekblad The New Yorker in de editie van maandag gemeld.

De Amerikaanse regering heeft in ieder geval al een half jaar geleden toestemming gegeven voor geheime militaire missies in Iran. De commando's zouden informatie moeten vergaren over circa 25 verdachte complexen, aldus het blad.

Een voormalig vooraanstaand lid van een inlichtingendienst stelt in The New Yorker dat de oorlog in Irak slechts "een van de operaties in de oorlog tegen Irak" is. Volgens het tijdschrift willen leidinggevenden in het Pentagon, zoals minister Donald Rumsfeld, Iran binnentrekken en er zoveel mogelijk militaire faciliteiten vernietigen. Zij zouden ervan uitgaan dat het regime van geestelijken dat Iran leidt zo'n militaire nederlaag niet overleeft.

Het Witte Huis ontkende het bericht tegenover de nieuwszender CNN. "Natuurlijk volgen wij Iran met zorgen", aldus woordvoerder Dan Bartlett. Het artikel in The New Yorker zou echter "vol onnauwkeurigheden" staan.

De VS volgen in hun onderhandelingen met de regering in Teheran een diplomatieke lijn, maar Bartlett wilde eventueel gewapend optreden niet uitsluiten
bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=469094&c=23
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24608224
quote:
WASHINGTON (CNN) -- The Bush administration has been carrying out secret reconnaissance missions to learn about nuclear, chemical and missile sites in Iran in preparation for possible airstrikes there, journalist Seymour Hersh said Sunday.

The effort has been under way at least since last summer, Hersh said on CNN's "Late Edition."

In an interview on the same program, White House Communications Director Dan Bartlett said the story was "riddled with inaccuracies."

"I don't believe that some of the conclusions he's drawing are based on fact," Bartlett said.

Iran has refused to dismantle its nuclear program, which it insists is legal and is intended solely for civilian purposes. (Full story)

Hersh said U.S. officials were involved in "extensive planning" for a possible attack -- "much more than we know."

"The goal is to identify and isolate three dozen, and perhaps more, such targets that could be destroyed by precision strikes and short-term commando raids," he wrote in "The New Yorker" magazine, which published his article in editions that will be on newsstands Monday.

Hersh is a veteran journalist who was the first to write about many details of the abuses of prisoners Abu Ghraib in Baghdad.

He said his information on Iran came from "inside" sources who divulged it in the hope that publicity would force the administration to reconsider.

"I think that's one of the reasons some of the people on the inside talk to me," he said.

Hersh said the government did not answer his request for a response before the story's publication, and that his sources include people in government whose information has been reliable in the past.

Hersh said Bush, Vice President Dick Cheney and Defense Secretary Donald Rumsfeld view Bush's re-election as "a mandate to continue the war on terrorism," despite problems with the U.S.-led war in Iraq.

Last week, the effort to find weapons of mass destruction in Iraq -- the Bush administration's stated primary rationale for the war -- was halted after having come up empty.

The secret missions in Iran, Hersh said, have been authorized in order to prevent similar embarrassment in the event of military action there. (Full story)

"The planning for Iran is going ahead even though Iraq is a mess," Hersh said. "I think they really think there's a chance to do something in Iran, perhaps by summer, to get the intelligence on the sites."

He added, "The guys on the inside really want to do this."

Hersh identified those inside people as the "neoconservative" civilian leadership in the Pentagon. That includes Rumsfeld, Deputy Defense Secretary Paul Wolfowitz and Undersecretary of Defense Doug Feith -- "the sort of war hawks that we talk about in connection with the war in Iraq."

And he said the preparation goes beyond contingency planning and includes detailed plans for air attacks:

"The next step is Iran. It's definitely there. They're definitely planning ... But they need the intelligence first."
Emphasizing 'diplomatic initiatives'

Bartlett said the United States is working with its European allies to help persuade Iran not to pursue nuclear weapons.

Asked if military action is an option should diplomacy fail, Bartlett said, "No president at any juncture in history has ever taken military options off the table."

But Bush "has shown that he believes we can emphasize the diplomatic initiatives that are under way right now," he said.

Hersh said U.S. officials believe that a U.S. attack on Iran might provoke an uprising by Iranians against the hard-line religious leaders who run the government. Similar arguments were made ahead of the invasion of Iraq, when administration officials predicted U.S. troops would be welcomed as liberators.

And Hersh said administration officials have chosen not to include conflicting points of view in their deliberations -- such as predictions that any U.S. attack would provoke a wave of nationalism that would unite Iranians against the United States.

"As people say to me, when it comes to meetings about this issue, if you don't drink the Kool-Aid, you can't go to meetings," he said. "That isn't a message anybody wants to hear."

The plans are not limited to Iran, he said.

"The president assigned a series of findings and executive orders authorizing secret commando groups and other special forces units to conduct covert operations against suspected terrorist targets in as many as 10 nations in the Middle East and South Asia," he wrote.

Under the secret plans, the war on terrorism would be led by the Pentagon, and the power of the CIA would be reduced, Hersh wrote in his article.

"It's sort of a great victory for Donald Rumsfeld, a bureaucratic victory," Hersh told CNN.

He said: "Since the summer of 2002, he's been advocating, 'Let me run this war, not the CIA. We can do it better. We'll send our boys in. We don't have to tell their local military commanders. We don't have to tell the ambassadors. We don't have to tell the CIA station chiefs in various countries. Let's go in and work with the bad guys and see what we can find out.'"

Hersh added that the administration has chipped away at the CIA's power and that newly appointed CIA Director Porter Goss has overseen a purge of the old order.

"He's been committing sort-of ordered executions'" Hersh said. "He's been -- you know, people have been fired, they've been resigning."

The target of the housecleaning at the CIA, he said, has been intelligence analysts, some of whom are seen as "apostates -- as opposed to being true believers."
bron

Hoewel het beter was geweest direct Iran aan te vallen (zij zijn het immers samen met Syrië die strenggelovig als ze zijn allerlei duistere clubs als A-Q steunen). Eerder waren er op duistere websites "rapporten" van de Iraanse overheid opgedoken waar werd gespoken van activiteit in de lucht rond de chemische, biologische en nucleare installaties. Dat waren dus de spionage vliegtuigen van de VS.

Overigens is het zo dat totdat de strenggelovigen afgezet worden door de CIA of het Iraanse volk, de populatie van Iran geen enkele kans op vooruitgang mag hebben. Zelfs als de nucleare installaties dienen voor het opwekken van energie, mag het niet zo zijn dat islamitische landen rijkdom vergaren. Buiten de olie om.

Wat rest is de vraag wat het antwoord van Iran zal zijn, militaire macht hebben ze sinds de oorlog met Irak niet meer en ook de wapen- en minutieleveringen uit Engeland, Frankrijk en de VS zijn niet meer aan de orde. Ze trekken wel een blik zelfmoordenaars open, maar die voorraad is uiteraard ook eindig.

Verder is het goed dat de Amerikanen direct militaire actie ondernemen als de Iraans-Europese onderhandelingen over nucleare wapens staken. Een streng-islamitisch land mag nooit en ten nimmer kernwapens krijgen.
  maandag 17 januari 2005 @ 08:01:15 #3
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24608228
Dat zou mooi zijn, dan nog even Libanon en Syrie opruimen en je kunt vanuit Libanon zo naar China rijden over Amerikaans gebied

Alexander zou het zo gewild hebben!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24608237
quote:
Op maandag 17 januari 2005 07:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De Amerikanen willen Irak als springplank gebruikenom door te stoten naar Iran. Volgens het Pentagon is de oorlog in Irak slechts een klein onderdeel van een groots plan. Uit een artikel blijkt dat Amerikaanse commando's al in Irak zijn om militaire installaties te saboteren en het regome te verzwakken om later in een allesvernietigende aanval het land te kunnen overrompelen:
[..]

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=469094&c=23
Duh, door 11 september is het duidelijk geworden dat streng gelovige islamieten en kapitalisten / globalisten niet op 1 aarde naast elkaar kunnen leven. 1 groep zal ten onder moeten gaan teneinde rust in de wereld te brengen.
pi_24608260
Je haalt Irak en Iran een aantal keren door elkaar. Ook in het artikel.

Voor de rest: goede zaak.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 17 januari 2005 @ 08:56:28 #6
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_24608513
Zullen ze niet eerst de rotzooi in Irak onder controle proberen te krijgen.
  maandag 17 januari 2005 @ 09:00:47 #7
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_24608543
Die gast heb ik gister gezien, was bij CNN, hij was vrij zeker van zn zaak
Ze lieten ook een andere gast zien(weet niet meer wie), die ontkende alles, en beweerde dat er geen aanval op Iran zou komen
  maandag 17 januari 2005 @ 09:02:25 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_24608558
time will tell
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_24608559
quote:
Op maandag 17 januari 2005 08:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat zou mooi zijn, dan nog even Libanon en Syrie opruimen en je kunt vanuit Libanon zo naar China rijden over Amerikaans gebied

Maar eerlijk gezegd lijkt het me in deze omstandigheden wel erg onwaarschijnlijk dat het zo ver zal komen, zeker nu er weer kans is op vrede in Israel zullen ze nog wel even wachten met Iran en Syrie
pi_24608647
quote:
Op maandag 17 januari 2005 09:02 schreef MikeyMo het volgende:
time will tell
Idd, afwachten
WuuZzZza
pi_24608741
quote:
...dat de oorlog in Irak slechts "een van de operaties in de oorlog tegen Irak" is...
huh ??
Religion : Mankind's worst invention !
  maandag 17 januari 2005 @ 09:23:34 #12
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_24608742
najah afwachten? denk het niet, commando's zijn al iran binnen als ik het zo begrijp maar als je afwachten bedoeld met het binnenvallen van gewone amerikaanse troepen, dan wel.
En vanwege het nix kunnen vinden van biologischemeuk in iraK heeft amerika ook niet goed gedaan.
  maandag 17 januari 2005 @ 09:34:08 #13
8898 Darklight
pi_24608818
Er vallen ws geen troepen binnen net zoals bij Irak, ze willen die militaire installaties vernietigen dmv bombardementen, die doelen zijn ze nu aan het opzoeken
pi_24608856
quote:
Op maandag 17 januari 2005 08:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Duh, door 11 september is het duidelijk geworden dat streng gelovige islamieten en kapitalisten / globalisten niet op 1 aarde naast elkaar kunnen leven. 1 groep zal ten onder moeten gaan teneinde rust in de wereld te brengen.
Het was de bedoeling dat we zo zouden gaan denken, bedoel je ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Redactie Frontpage maandag 17 januari 2005 @ 09:51:44 #15
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_24608980
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Tenzij de Amerikaanse legerleiding nog dommer is dan ik al dacht. Of ze willen gewoon heel veel problemen hebben, meer dan ze aankunnen en de wereld meeslepen, ja dan is het een goed idee.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
  maandag 17 januari 2005 @ 09:54:30 #16
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24609007
Ik las ergens (weet niet meer waar) dat Iran binnentrekken met grondtroepen geen optie is, het leger van Iran is in heel wat betere staat en ook een stukje groter dan het leger van Irak, de USA (en waarschijnlijk Israel) willen alleen wat doelen vernietigen d.m.v. precisie bombardementen.

Helaas zal 't niet langer een verrassingsaanval zijn.

Ze zullen er alles aan doen om er voor te zorgen dat Iran niet kan terugslaan. Iran heeft een leuk arsenaal raketten met een redelijk bereik dus het wordt nog spannend.

Ik vermoed dat de batterijen patriots al klaar staan in Israel en Irak.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_24609071
Ik zal er niet rouwig om zijn als Iran van de kaart geveegd wordt. Islamitische landen met kernwapens is een dodelijke cocktail. Daarnaast hoop ik dat de lezers hier begrijpen dat de VS ONZE rotzooi aan het opruimen is. Via Pakistan hebben Noord-Korea en Iran kernwapens gekregen uit ultra-centrifuge technologie die in Almelo weggegeven werd aan een Islamitische wetenschapper. De gevolgen van het Linkse allochtonen knuffelen zijn ook "globally" merkbaar.

Het wachten is op Wouter Bos die ons verteld dat we er maar aan moeten wennen dat ook Islamitische heilstaten over kernwapens beschikken.

Amerika heeft de ondankbare taak onze shit op te mogen ruimen, de nucleaire erfenis van Nederlandsche naiviteit t.o.v onze moslimbroeders.

Detail: De man die door de AEL uitgenodigd werd om hier te spreken op scholen en universiteiten, is tevens de man die in Noord Pakistan de scepter zwaait. Hij heeft daar de Sharia opnieuw ingevoerd en is een groot voorstander alle Islamitische landen van kernwapens te voorzien. Hij zou hier komen spreken over de Umah, de heilige vrede die aanbreekt als alles en iedereen moslim anders wel dood is. Deze man heeft tevens een leuk uitzicht op de troon mocht Musharraf ooit plaats vrij moeten maken.....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_24609121
Laat die domme VS maar

Noord Korea zal Iran helpen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 17 januari 2005 @ 10:05:52 #19
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24609138
Amerika (en Israel, maar die gaan samen geloof ik) moet zich ook heel wat meer zorgen maken om dergelijke "dreigingen" dan de rest van de wereld, vandaar dat ze het voortouw nemen, makes sense eh!
pi_24609141
Een artikel hoe Iran zal terugslaan:
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/FL16Ak01.html

Ze (Iran) hebben dus veel lange afstand raketten. En daarmee zullen ze Israel en mogelijk ook Europa treffen (midden europa ligt binnen bereik) dat laatste zullen ze niet doen want dan zal europa gedwongen worden Iran aan te vallen en nu kunnen ze zich nog afzeidig houden.. En natuurlijk een tegenaanval tegen de Amerikanen in Irak. Maar misschien zijn (US) ze daar wel op uit. Dan kunnen ze Iran de schuld geven van hun eigen falen in Irak.

Het zal in iedergeval heel kleinschalig zijn. Want anders moet de dienstplicht weer worden ingevoerd in Amerika. En daar zit het thuisfront niet op te wachten. (al trekt Bush zich daar niet veel van aan.
  maandag 17 januari 2005 @ 10:06:11 #21
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24609143
Iran is belangrijk voor Rusland, India en China, tevens.
  maandag 17 januari 2005 @ 10:25:32 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24609405
quote:
The Administration has been conducting secret reconnaissance missions inside Iran at least since last summer. Much of the focus is on the accumulation of intelligence and targeting information on Iranian nuclear, chemical, and missile sites, both declared and suspected. The goal is to identify and isolate three dozen, and perhaps more, such targets that could be destroyed by precision strikes and short-term commando raids. “The civilians in the Pentagon want to go into Iran and destroy as much of the military infrastructure as possible,” the government consultant with close ties to the Pentagon told me.
Rest van het originele artikel
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_24609411
quote:

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  maandag 17 januari 2005 @ 10:27:10 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24609429
Lijkt mij trouwens erg onwaarschijnlijk, de VS hebben al problemen genoeg in Iran en zijn nog lang niet in staat om nog een oorlog te beginnen, laat staan in die regio. Verder gaan zou ze alleen maar vervreemden van de rest van hun bondgenoten en de landen eromheen zouden het aangrijpen om nog meer problemen te veroorzaken.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Moderator maandag 17 januari 2005 @ 10:36:12 #25
8781 crew  Frutsel
pi_24609532
En anders doen de Israeliers ut wel...
  maandag 17 januari 2005 @ 10:38:20 #26
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24609561
Nogmaals, de enige optie is een precisie aanval, met behulp van de Tomahawk raketjes b.v., zaak is om het Iraanse arsenaal dan dusdanig te verlammen dat terugslaan niet mogelijk is, en vervolgens eventuele verdere nucleaire ambities onmogelijk te makenen, hiermee zou de missie dan volbracht zijn.

Zie 't maar als een soort tik op de vingers
  maandag 17 januari 2005 @ 10:39:57 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24609584
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:38 schreef Hallulama het volgende:
Nogmaals, de enige optie is een precisie aanval, met behulp van de Tomahawk raketjes b.v., zaak is om het Iraanse arsenaal dan dusdanig te verlammen dat terugslaan niet mogelijk is, en vervolgens eventuele verdere nucleaire ambities onmogelijk te makenen, hiermee zou de missie dan volbracht zijn.

Zie 't maar als een soort tik op de vingers
Waarmee je Iran het recht geeft om Irak binnen te vallen, de overwerkte Amerikanen daar het land uit te trappen en Irak in te nemen.
pi_24609615
quote:
Op maandag 17 januari 2005 08:02 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Zulke ideeen hadden de Nazi's ook.
  Moderator maandag 17 januari 2005 @ 10:44:28 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24609650
geloven jullie dit nu echt?

De Amerikanen gaan voorlopig helemaal nix doen als die commando's opgepakt worden en Iran terugslaat richting Irak (waar ze al te weinig troepen hebben) dan nemen ze het gewoon zonder problemen in ... dan krijg je net zoiets als de Korea oorlog moeten ze jaren vechten met grote verliezen om uberhaupt de grenzen te herstellen en dan hebben ze nog nix veranderd.

nee voorlopig gebeurt er helemaal nix in Iran of iemand moet een staatsgreep plegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 17 januari 2005 @ 10:45:18 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_24609664
quote:
Op maandag 17 januari 2005 09:59 schreef Mr.Spock het volgende:
Het wachten is op Wouter Bos die ons verteld dat we er maar aan moeten wennen dat ook Islamitische heilstaten over kernwapens beschikken.

Amerika heeft de ondankbare taak onze shit op te mogen ruimen, de nucleaire erfenis van Nederlandsche naiviteit t.o.v onze moslimbroeders.
Nouja, het was maar één persoon die het deed natuurlijk, maar dat er zo schouderophalend gedaan wordt over Iran is nogal zorgelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 17 januari 2005 @ 10:48:35 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_24609712
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:39 schreef Dagonet het volgende:
Waarmee je Iran het recht geeft om Irak binnen te vallen, de overwerkte Amerikanen daar het land uit te trappen en Irak in te nemen.
Mwah... recht..
Ze zullen het misschien wel doen ja. Aan de andere kant, er zitten nu waarschijnlijk al bijna een miljoen Iraniërs een beetje te oorloghitsen in Irak (en sjiitiesch te stemmen), dus ze weten ook wel dat ze niet teveel moeten zeggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 17 januari 2005 @ 11:02:45 #32
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_24609930
Ik geloof niet dat Iran zich gaat bemoeien in Irak. Ze geven dan de Amerikanen een reden om Iran aan te vallen en hoe het ook wend of keert ze verliezen toch. Kost ze gewoon teveel geld.

Ik denk ook niet dat de VS Iran aanvalt. Simpelweg omdat ze nu al genoeg tegenstand hebben van de bevolking en de rest van de wereld.. overigens kost een oorlog ook gewoon super veel.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_24610034
Aan de ene kant vind ik dat de V.S moet kappen hiermee, aan de andere kant als je hoort hoe het er in Iran aan toegaat (ook van kennissen die daar wegkomen) heb ik zo'n idee dat ze wel "bevrijd" mogen worden.

Maar als ze dan net zo moeten leven als in Irak nu gebeurt..., tja dan weet ik het ook niet.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_24610167
quote:
Op maandag 17 januari 2005 10:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Zulke ideeen hadden de Nazi's ook.
En ik ben bang dat er nog veel te veel mensen met dat soort ideeen rondlopen aan de overkant van de oceaan (hier dus blijkbaar ook)
Keep the stupid sentence please
pi_24610226
quote:
Op maandag 17 januari 2005 09:59 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik zal er niet rouwig om zijn als Iran van de kaart geveegd wordt. Islamitische landen met kernwapens is een dodelijke cocktail. Daarnaast hoop ik dat de lezers hier begrijpen dat de VS ONZE rotzooi aan het opruimen is. Via Pakistan hebben Noord-Korea en Iran kernwapens gekregen uit ultra-centrifuge technologie die in Almelo weggegeven werd aan een Islamitische wetenschapper. De gevolgen van het Linkse allochtonen knuffelen zijn ook "globally" merkbaar.
Even voor de duidelijkheid: in Iran wonen ook mensen, net zoals jij. En waarom mag zo'n mafkees als Bush wel kernwapens hebben en islamitische landen niet. Ik vraag me af wie er agresiever optreden namelijk...
Keep the stupid sentence please
pi_24610247
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:19 schreef VivaLaRevolution het volgende:

[..]

En ik ben bang dat er nog veel te veel mensen met dat soort ideeen rondlopen aan de overkant van de oceaan (hier dus blijkbaar ook)
Ik vind het te ver gaan om de Amerikanen te vergelijken met Nazi's.
Ten eerste omdat ze niet een bepaalde overtuiging hebben achter wat ze doen, ten tweede is er binnen de V.S ook een protest tegen deze oorlogen.

De V.S is altijd een land geweest die in tweestrijd ligt, ik geloof er niets van dat ze echt voor "world domination" gaan...
  maandag 17 januari 2005 @ 11:25:20 #37
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24610263
quote:
Op maandag 17 januari 2005 09:51 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Tenzij de Amerikaanse legerleiding nog dommer is dan ik al dacht. Of ze willen gewoon heel veel problemen hebben, meer dan ze aankunnen en de wereld meeslepen, ja dan is het een goed idee.
Niet helemaal onwaarschijnlijk dus.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 17 januari 2005 @ 11:36:58 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_24610434
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:23 schreef VivaLaRevolution het volgende:
En waarom mag zo'n mafkees als Bush wel kernwapens hebben en islamitische landen niet. Ik vraag me af wie er agresiever optreden namelijk...
Ik ben bang dat er nog veel meer mensen met zulke ideeën rondlopen in ongeschoolde dictaturen in het Midden-Oosten, maar hier ook nog kennelijk .
  maandag 17 januari 2005 @ 11:38:17 #39
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24610457
Als Iran Irak binnenvalt als represaille kan de USA mooi het grensgebied bestoken met hun gloednieuwe mininukes
  maandag 17 januari 2005 @ 11:38:30 #40
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24610460
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:10 schreef vdo28 het volgende:
Aan de ene kant vind ik dat de V.S moet kappen hiermee, aan de andere kant als je hoort hoe het er in Iran aan toegaat (ook van kennissen die daar wegkomen) heb ik zo'n idee dat ze wel "bevrijd" mogen worden.

Maar als ze dan net zo moeten leven als in Irak nu gebeurt..., tja dan weet ik het ook niet.
Je "bevrijdt" een land echt niet als je er een paar bommen op gooit hoor.
pi_24610556
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:38 schreef Noca het volgende:

[..]

Je "bevrijdt" een land echt niet als je er een paar bommen op gooit hoor.
Nee dat begrijp ik wel.

Maar de V.S kennende denk ik zowiezo niet dat ze bommen gaan gooien op Iran, en als ze dat wel doen blijft het daar niet bij.
  maandag 17 januari 2005 @ 11:46:07 #42
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24610586
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben bang dat er nog veel meer mensen met zulke ideeën rondlopen in ongeschoolde dictaturen in het Midden-Oosten, maar hier ook nog kennelijk .
Jij vind het raar dat ze zo denken in Islamitische landen .
  maandag 17 januari 2005 @ 11:54:29 #43
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_24610709
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:23 schreef VivaLaRevolution het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: in Iran wonen ook mensen, net zoals jij. En waarom mag zo'n mafkees als Bush wel kernwapens hebben en islamitische landen niet. Ik vraag me af wie er agresiever optreden namelijk...
De ware islam is gebaseerd op haat en terreur. Met geestelijken aan de macht die de sharia hanteren en ook daadwerkelijk de ware islam doorvoeren is het te gevaarijk om kernwapens in hun wapenarsenaal te laten liggen.

Ben benieuwd of ze deze keer het bewijsmateriaal wel openbaar willen maken. In de kwestie irak lag het te gevoelig met alle gevolgen van dien. Het bewijsmateriaal was eigenlijk net wat te weinig om een doorslag te kunnen zien en mensen over de streep te trekken.

Hopelijk bemoeit de VN zich er niet mee deze keer, want die doen net zo hard mee met die fundimentalisten (blix die bewust bewijsmateriaal achter hield om het niet te laten escaleren)
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  maandag 17 januari 2005 @ 11:56:55 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_24610748
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:46 schreef Posdnous het volgende:
Jij vind het raar dat ze zo denken in Islamitische landen .
Nee hoor, als ik een debiel was en honderd procent van de dag gehersenspoeld werd door de staatstelevisie zou ik ook zo gaan denken. Maar waarom de mensen hier hun ratio verliezen?
  Moderator maandag 17 januari 2005 @ 12:03:17 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24610836
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:54 schreef sanniejj het volgende:

[..]
Hopelijk bemoeit de VN zich er niet mee deze keer, want die doen net zo hard mee met die fundimentalisten (blix die bewust bewijsmateriaal achter hield om het niet te laten escaleren)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 17 januari 2005 @ 12:04:19 #46
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24610851
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, als ik een debiel was en honderd procent van de dag gehersenspoeld werd door de staatstelevisie zou ik ook zo gaan denken. Maar waarom de mensen hier hun ratio verliezen?
Want het is natuurlijk volkomen logisch dat andere landen allerlei wapens mogen hebben en jij niet, omdat zij willen dat jouw land en cultuur zo worden ingericht als bij hen het geval is.
  maandag 17 januari 2005 @ 12:05:57 #47
8898 Darklight
pi_24610873
lijkbaar zijn ook sommige insiders het niet eens met een oorlog tegen Iran, anders lekken ze die info niet naar een journalist
  maandag 17 januari 2005 @ 12:07:21 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24610889
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ooit wel eens naar de Amerikaanse tv gekeken? Over hersenspoeling gesproken .

En geen enkel land is te vertrouwen met kernwapens.
pi_24610915
quote:

Of we maken er een mooie parkeerplaats van

artikel leest moet erg fijn trouwens
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 17 januari 2005 @ 12:15:09 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_24610992
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:54 schreef sanniejj het volgende:
Ben benieuwd of ze deze keer het bewijsmateriaal wel openbaar willen maken. In de kwestie irak lag het te gevoelig met alle gevolgen van dien. Het bewijsmateriaal was eigenlijk net wat te weinig om een doorslag te kunnen zien en mensen over de streep te trekken.
Welk bewijsmateriaal uit Irak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')