Ik moest voor de andere R1100S forummers even een foto maken van mijn reactiestang, en als je ziet hoe vies de motor inderdaad is als je nu een stukkie gaat rijden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Plus ik ga dus zaterdag HEEL de motor schoonmaken, want hij ziet er nu echt niet uitGa hem dus helemaal in de was zetten e.d.
Wat?quote:
Dat was een reactie op de vraag of zaterdag misschien ook uitkwamquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:35 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wat?
Ik baal hier dus echt wel flink van he, die klere lijers op MF
Gewoon niet meer komen, je krijgt toch geen eerlijk en oprechte mening over mn Bandit......![]()
Bij de SP zijn hebben ze er de kuip overheen gegooidquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:26 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik heb 11 december nog proefgereden met een gele VTR-1000 Firestorm ter inruil met bijbetaling.
Man! ik ben gewoon geschrokken van de afwerkingskwaliteit.
Lopen gewoon losse draden door de kuip enzo!!
SP zal wel beter zijn.![]()
Maar de chokehandle (weer dat woord) zit bij de Beemer netjes in een gleuf bij de hydraulische bediening van de koppeling.
Tja afwerking merk je pas weer als je met iets anders gaat rijden.![]()
(of 2 weken niet rijdt en dan de strakke vering/blok op de wegligging weer voelt)
quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:45 schreef Youssef het volgende:
Laat dat topic nu maarMF is ook wel een beetje een ouwelulleclub
![]()
(zie bv motormeisje en meetingfoto's, allemaal kalende mannen
) en best groot. Ik hou het nog even bij Fok MC
klopt jaquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Owja, wat ik wel apart vind bij VTR's is dat de radiateur aan de rechter zijkant zit he?
Keertje ruilen met rijden?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:47 schreef Romius het volgende:
Bij de SP zijn hebben ze er de kuip overheen gegooid, maargoed is ook niet meer dan logisch, het is in feite direct afgeleid van de superbike motor van Honda.
Klinkt idd netjes bij de Beemer![]()
Ubercool is dat .. was het enige mooie wat ik kon waarderen aan de VTR.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Owja, wat ik wel apart vind bij VTR's is dat de radiateur aan de rechter zijkant zit he?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:00 schreef Romius het volgende:
[..]
klopt ja![]()
[afbeelding]
En nog een foto btw van het dradenwerk, je ziet het niet zo goed, maar echt netjes is het niet![]()
[afbeelding]
zeg zeg, het is ook nog een twinquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:20 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ubercool is dat .. was het enige mooie wat ik kon waarderen aan de VTR.![]()
[..]
Achter dat reservoir van de koppelingsvloeistof. Verder gewoon een heel gaaf ding.
nice soepquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:31 schreef Patrick281 het volgende:Ubercoole pic's.
.. 10 december je rijbewijs halen en nu al op een ZX9R en BMW R1100S proefritten maken.
[afbeelding]
Commentaar:
De ZX9R viel eigen een beetje tegen qua kick en reed net zo makkelijk als een CBR-600.
Het vermogen kon mij dus niet echt imponeren, het koppel nog minder.
Er zou 145 pk in moeten zitten, maar ik vond er niet zoveel verschil in zitten t.o.v. mijn eigen motor.
De Beemer heeft wel een duidelijk waarneembaar koppel/trekkracht.
Maar het verschil is op papier t.o.v. de VFR-750 van Mercy maar 10 Nm.
Hij reed erg lekker en makkelijk, en hij geeft heerlijke trillingen voor een vrouw.
Volgens iemand anders die erbij was ging ik ook erg schuin met deze motorfietsen.
Dat belooft nog wat voor de toekomst zei hij gelijk.
Maar het ging inderdaad erg lekker.
Gisteren heb ik trouwens knee pads gekocht!
Binnenkort gaan we eens naar een ZX12R kijken ...
Einde bericht.
![]()
![]()
WTF dat lijkt Raus welquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:31 schreef Patrick281 het volgende:Ubercoole pic's.
.. 10 december je rijbewijs halen en nu al op een ZX9R en BMW R1100S proefritten maken.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:31 schreef Patrick281 het volgende:Ubercoole pic's.
Hij reed erg lekker en makkelijk, en hij geeft heerlijke trillingen voor een vrouw.
ja, dat helpt idd wel ja, maargoed wat moet je tegenwoordig met zo'n pk monster met al die koekblikdruktequote:Op woensdag 5 januari 2005 21:37 schreef Rietvaerder het volgende:
190-er onder gooien
Maar ZX12 schijnt strak te sturen hoorKan je nog aardig onderschatten
Dat is waar .. het is ook een twin .. *echt een vereiste qua motorgevoel.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:32 schreef Romius het volgende:
zeg zeg, het is ook nog een twin![]()
en ook nog een slangetje van de flappervalve zie je duidelijk, maar dat heb ik deels zelf gedaan.![]()
en een keertje ruilen, is prima, kan je een keer op een echte powertwin rijden![]()
helemaal mee eensquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Weet ik zeker dat ze hem NIET tot de begrenzer heeft doorgetrokkenEn dat koppel klopt ook niet echt... volgens mij is het verhaaltje beetje erg veel bullshit
Ik weet het nog niet, moet ook ff overleggen met de afdeling over hoe en wat. Weet niet of ik zo maar 2 dagen ff weg kan. Ik laat het wel optijd weten. Je gegevens staan nog in de comp als het goed is dan is het zo gepiept mog je mee willen (Y)quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Gamma Mark
Weet je al of je meegaat maandag en dinsdag ?
Ken ZX9R's er wel.... zijn in midrange sterker dan R1's...quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:07 schreef Patrick281 het volgende:
Geen soep! <klik
Maar Martie heeft hem ook zelf in de derde versnelling helemaal open gegooit die ZX9R, en had precies dezelfde mening.
Moderne motoren worden gewoon steeds gebruiksvriendelijker.
En ook weer een goed idee dat je er ook rustig op kan rijden toch.Als het al zo is.
Jullie zijn er niet bij geweest en ik ook niet.
Hoe weet jij dit eigenlijk en waarom post Mercy dit niet gewoon hierquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:07 schreef Patrick281 het volgende:
Geen soep! <klik
Maar Martie heeft hem ook zelf in de derde versnelling helemaal open gegooit die ZX9R, en had precies dezelfde mening.
Moderne motoren worden gewoon steeds gebruiksvriendelijker.
En ook weer een goed idee dat je er ook rustig op kan rijden toch.Als het al zo is.
Jullie zijn er niet bij geweest en ik ook niet.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Ken ZX9R's er wel.... zijn in midrange sterker dan R1's...
Dus ik vind het verhaal echt als bullshit klinken
Dan nog het koppel..... 600 > 900
Beetje interessant-doenerij ofzo
Heb ik hem niet over gesproken, kreeg de foto's over de mail en vroeg of ik ze mocht posten een dag later.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe weet jij dit eigenlijk en waarom post Mercy dit niet gewoon hier
quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Burnuhhhhhhh
[afbeelding]
Ziet er wel heel tof uit zo'n ZX9R![]()
Ja en jij niet zo te horenquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:26 schreef Patrick281 het volgende:
Hoezo ken je die .. heb je erop gereden?
![]()
Zeg dat welquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:14 schreef Rietvaerder het volgende:
Ziet er wel heel tof uit zo'n ZX9R![]()
Wel de oude ZX-10, maar die was minder getuned en licht van gewicht(handelbaar!) zoals de ZX9R.quote:
Exact, goede conclusie.quote:Maar misschien heb ik het fout hoor, ben ik gewoon weinig gewend en zijn Mercy en Raus gewoon Mr en Mrs Rossi..... aankomend talent
quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:59 schreef Youssef het volgende:
Zeg dat wel
Wat kan ik me ergeren aan de totaal niet grappige kuttopics van BHFH![]()
komt op mij ook nogal Rossi-achtig over hoor...maar tis maar net hoe je het beleeft, ieder op zijn eigen manier. het lijkt mij iig sterk want ik vond de ZX6R al best fel met een inhaal manoevre (tandje terug en in een flits er voorbij)quote:Op donderdag 6 januari 2005 08:21 schreef Patrick281 het volgende:
Exact, goede conclusie.![]()
Maar moet je op het circuit kunnen rijden, knee downs uithalen om te weten hoe je een motor beleeft?
Het is zoals zij het ervaren hebben .. ging er niet om of de laatste paar procent prestatie eruit gekomen was.
Maar als kawa rijder voel je je natuurlijk aangesprokenquote:Op donderdag 6 januari 2005 08:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:morgen
[..]
komt op mij ook nogal Rossi-achtig over hoor...maar tis maar net hoe je het beleeft, ieder op zijn eigen manier. het lijkt mij iig sterk want ik vond de ZX6R al best fel met een inhaal manoevre (tandje terug en in een flits er voorbij)
quote:Op donderdag 6 januari 2005 08:47 schreef Romius het volgende:
Maar als kawa rijder voel je je natuurlijk aangesproken![]()
Luc, toch een (redelijk) ervaren rijder heeft wel eens laten weten daar anders over te denkenquote:Op donderdag 6 januari 2005 08:50 schreef Patrick281 het volgende:
Blijven 145 pk's, maar die rollen er best vriendelijk uit schijnt.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 08:47 schreef Romius het volgende:
[..]
Maar als kawa rijder voel je je natuurlijk aangesproken![]()
Ik vind trouwens die nieuwe ZX6R wel vet, 130(!) pk, wat zal dat gillen![]()
Die heeft niet zo'n nieuw model, iets van 30 kilo zwaarder .. en heel andere motorkarakter.quote:Op donderdag 6 januari 2005 08:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Luc, toch een (redelijk) ervaren rijder heeft wel eens laten weten daar anders over te denken
oopsquote:
ik geloof het ook wel hoor ik twijfel alleen aan hoe ze hebben geredenquote:Ik ben er ook niet bij geweest, maar als iemand schrijft aan mij dat ze er geen kick van kregen dan geloof ik ze ook.
nouja goed, echte talenten hoorquote:Op donderdag 6 januari 2005 09:30 schreef Patrick281 het volgende:
Kan ook zijn dat de kick pas bij 10.689 Rpm komt en als je daar net niet bij in de buurt komt.. Al zei Mercy dat hij dus vol doortrok in de derde versnelling, het koppel bij 8.500 zou moeten komenen dat Raus dus met 145 pk overweg kan en behoorlijk schuin ging met de ZX9R en de Beemer.
zou wel vet zijnquote:Volgend jaar rijdt ze vast de meeste mannen stront in de ogen voegde hij er nog aan toe.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 09:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik geloof het ook wel hoor ik twijfel alleen aan hoe ze hebben geredenik kreeg iig wel een kick van jouw Beemer en van die ZX6R, maarja ik ben ook maar een beginneling he
Dicht mij zelf geen GP kwaliteiten toe maar als je net een maand je rijbewijs hebt en dan op een 145 pk ZX9R met kut weer en nat asfalt schuin door een bocht speert mag je van mij part mee gaan rijden in het ONK of ZAC.....quote:Op donderdag 6 januari 2005 09:30 schreef Patrick281 het volgende:
dat Raus dus met 145 pk overweg kan en behoorlijk schuin ging met de ZX9R en de Beemer.Volgend jaar rijdt ze vast de meeste mannen stront in de ogen voegde hij er nog aan toe.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 09:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Tusen 10.30 en 11 uur rijdenFoto's volgen!
Ach, kan ook zijn dat je juist nog iets onvoorzichtiger bent.quote:Op donderdag 6 januari 2005 09:51 schreef Makster het volgende:
Dicht mij zelf geen GP kwaliteiten toe maar als je net een maand je rijbewijs hebt en dan op een 145 pk ZX9R met kut weer en nat asfalt schuin door een bocht speert mag je van mij part mee gaan rijden in het ONK of ZAC.....
Owja goeie morgen
Cool!quote:Op donderdag 6 januari 2005 09:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Tusen 10.30 en 11 uur rijdenFoto's volgen!
Een ZX9R heeft niet zo'n boost dat ie er na een bepaald toerental er harder vandoor lijkt te gaan bron=zwager. Dat heb je ook voornamelijk alleen bij de 600cc en 750cc supersportsquote:Op donderdag 6 januari 2005 09:30 schreef Patrick281 het volgende:
Niet bedoel je.![]()
![]()
Ik ben er ook niet bij geweest, maar als iemand schrijft aan mij dat ze er geen kick van kregen dan geloof ik ze ook.Ik kan het nergens mee vergelijken en heb niet de ervaring met dezelfde motor. Kan ook zijn dat de kick pas bij 10.689 Rpm komt en als je daar net niet bij in de buurt komt.. Al zei Mercy dat hij dus vol doortrok in de derde versnelling, het koppel bij 8.500 zou moeten komen
en dat Raus dus met 145 pk overweg kan en behoorlijk schuin ging met de ZX9R en de Beemer.
Volgend jaar rijdt ze vast de meeste mannen stront in de ogen voegde hij er nog aan toe.
Gamma, beleving dus ....quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:15 schreef Didiot het volgende:
Tja, ikzelf ben niet gauw onder de indruk van vermogen... Heb toen ik ook net m'n rijbewijs had ff 3 minuten op de toenmalige YZF750R gereden van m'n zwager. Opengetrokken, en ja, het is snel, maar het is niet imponerend. Waarom? Gebrek aan koppel. Koppel imponeerd mij persoonlijk, pk's nietIk vind het veel leuker om op een motor te rijden met 60 pk en 100 Nm dan op een motor met 100 pk en 60 Nm. Die eerste motor is niet zo snel, maar je voelt de kracht, de tweede motor is wel snel, maar je beleefd niet de kracht
hangt natuurlijk ook sterk af van het vermogensverloop , een motor met veel koppel en een hele brave opbouw zal sneller saai zijn. Dat heeft de VTR ook wel een beetje trouwens.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:15 schreef Didiot het volgende:
Tja, ikzelf ben niet gauw onder de indruk van vermogen... Heb toen ik ook net m'n rijbewijs had ff 3 minuten op de toenmalige YZF750R gereden van m'n zwager. Opengetrokken, en ja, het is snel, maar het is niet imponerend. Waarom? Gebrek aan koppel. Koppel imponeerd mij persoonlijk, pk's nietIk vind het veel leuker om op een motor te rijden met 60 pk en 100 Nm dan op een motor met 100 pk en 60 Nm. Die eerste motor is niet zo snel, maar je voelt de kracht, de tweede motor is wel snel, maar je beleefd niet de kracht
Is denk ik gewoon een persoonlijke voorkeur
Precies...quote:
Dat lijkt me best wel een keertje kicke... volgens de testen die ik heb gelezen schijnt het zelfs best lekker te rijden...quote:Ging jij die chopper met 2.300 cc nog rijden?![]()
![]()
quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:23 schreef Romius het volgende:
hangt natuurlijk ook sterk af van het vermogensverloop , een motor met veel koppel en een hele brave opbouw zal sneller saai zijn. Dat heeft de VTR ook wel een beetje trouwens.
Alleen die treeplanken en uitlaten 10 centimeter hoger ophangen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:24 schreef Didiot het volgende:
Dat lijkt me best wel een keertje kicke... volgens de testen die ik heb gelezen schijnt het zelfs best lekker te rijden...
quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:31 schreef Romius het volgende:
Trouwens binnenkort maar ff wat proefritjes maken, ben wel benieuwd hoe de nieuwe ZX6R rijdt
Zeikerd.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
Daar waren we het de vorige page al over eens
quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:38 schreef Patrick281 het volgende:
Zeikerd.Ik zie nergens dat de anderen het er mee eens zijn hoor.
(en dat maakt mij ook niet uit, vertaal alleen maar wat ik begrepen had van hun proefritje)
quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:41 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Proefritmeeting?? Count me inlaatste was idd
![]()
Altijd mooi veel koppel en weinig pk´s, maar ja dan rij je op een BMW met 100 nm en dan wordt je op top weggespeerd door een ZX6R, en de restquote:Op donderdag 6 januari 2005 10:38 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Zeikerd.Ik zie nergens dat de anderen het er mee eens zijn hoor.
(en dat maakt mij ook niet uit, vertaal alleen maar wat ik begrepen had van hun proefritje)
En ik vond het gewoon een mooi verhaal van PatM.![]()
![]()
Hoe vaak rijd je met anderen .. beter kan je zelf een mooie beleving op de motor hebben dan dat je echt 5% sneller bent dan de rest.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:53 schreef Makster het volgende:
Altijd mooi veel koppel en weinig pk´s, maar ja dan rij je op een BMW met 100 nm en dan wordt je op top weggespeerd door een ZX6R, en de rest![]()
![]()
Zie boven, zijn wel mooie fietsen inderdaad.quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:53 schreef Makster het volgende:
Geef mij dan maar VEEL koppel en VEEL pk, gewoon een DUC 996 ofzo, altijd lachen. Of liever nog een Duc 748(meer dan genoeg vermogen)
Das toch wel mijn ultieme kwijlbak machine hoor, ooit jongens....ooit.....
Dat klopt idd wel ja, ik heb die sportmotor 2004 dvd, rondje Assen op de Mille was iets van 1.28.500, de R1 1.29 rond geloof ik, ook de Gixxer 750 lag rond de 1.28.500quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hoe vaak rijd je met anderen .. beter kan je zelf een mooie beleving op de motor hebben dan dat je echt 5% sneller bent dan de rest.
En trouwens.....
Volgens de mede R1100S rijders die op het circuit gereden hebben is zelfs een Gixxer 1000 niet oppermachtig.
Dat had volledig te maken met het koppel.
Maar goed mij kan het niet boeien, je krijgt mij er dus niet mee op de kast.
[..]
Zie boven, zijn wel mooie fietsen inderdaad.![]()
![]()
MV F4 in 1.000 cc?![]()
Sm'etje voor erbij natuurlijk.![]()
(en de 2.300 cc shoppertje om samen/of zonder met je vriendin over de boulevard te lurken?)
quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:18 schreef Makster het volgende:
Wat een weer trouwens![]()
![]()
Het is echt MASTERLIJK weer voro de tijd van het jaar, EN nog beter ´s ochtens was het al weer bijna licht toen ik op mijn werk kwam. Zo relaxed, de lente komt er weer aan !! JIIIEEHHHAAAAAAAAAA
quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:27 schreef Romius het volgende:
Dat klopt idd wel ja, ik heb die sportmotor 2004 dvd, rondje Assen op de Mille was iets van 1.28.500, de R1 1.29 rond geloof ik, ook de Gixxer 750 lag rond de 1.28.500![]()
Begrijp me niet verkeerd, jouw bemer is zeker wel poser waardigquote:Op donderdag 6 januari 2005 11:32 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik had een stukje gelezen over een Gixxer 1000 in achtervolging op de Beemer.
Hij kon er niet langs komen het hele circuit over .. en de bestuurder van de Gixxer verklaarde achteraf ook zijn verbazing tegen de R1100S rijder over de zwarte strepen die hij neer zag leggen op het asfalt voor hem bij het uitgaan van de bocht w.s door het koppel van de voorrijder.![]()
![]()
Dat niveau heb ik nog lang niet.![]()
quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:43 schreef Makster het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, jouw bemer is zeker wel poser waardig
Met beter weer moet ik er ZEKER een keer op rijden, gewoon 4 rondjes Gorinchem ofzo
En hoe waren de CBR's? Raad je me nu aan om zo een ding gewoon te gaan kopen of zeg je, dit is nog beter voor je?quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:35 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Proefrit meeting .. hebben wij ook gedaan toen Raus voor de CBR600 ging kijken.
![]()
OPM, Mercy, Raus en ik .. kregen 2 modellen mee van Arie Molenaar en die hebben we even lekker afgewisseld onderling.
Tevens hebben we op elkaars motoren gereden, die dag heb ik ervaring opgedaan met 2 verschillende CBR600F's, de ZXR-400 van OPM ..en OPM en Mercy op mijn Beemer en de rest.
Beterquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Goed.... een verslagje
Hij geeft trouwens nog 2200 euro voor de mijne, dus mocht ik hem echt niet kunnen verkopen kan ik hem altijd nog inruilen.... dan maar wat meer er bij
quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:54 schreef Youssef het volgende:
En hoe waren de CBR's? Raad je me nu aan om zo een ding gewoon te gaan kopen of zeg je, dit is nog beter voor je?Dan hoef ik namelijk helemaal niet verder te zoeken, maar nu ben ik nog bang dat er een motor is die ik nog niet gezien heb en ik zodoende later spijt krijg
Ben er nu ook wel over uit dat die mensen niet echt objectief zijnquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Hier gaat BasE! ook nog ff door......
http://www.banditclub.nl/viewtopic.php?t=194
Ze zoeken gewoon iets om mijn Bandit compleet de grond in te borenMaar goed, laten we daar nu over ophouden, Hicham beslist natuurlijk zelf wat ie gaat doen
quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Bandits zijn anders ook heeeeeeele leuke speelfietsjes
Iddquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:58 schreef Patrick281 het volgende:
Het zijn echt leuke speelfietjes met een volwassen uiterlijk.
Je kan er mee toeren, en redelijk sportief mee rijden. Best een universeel ding.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |