de meeste studenten rijden in de trein en als ze dan toch al een auto hebben is het meestal een eend , of renault 4, dus die zitten ruim onder de 80 pk. Ik dupeer niemand hiermee.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
450e per maand extra, voor een studentje.
Klap van de molenwiek gehad?
Hij rijdt een Panda, dus ja, daar blijft ie zowiezo onderquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:57 schreef M5 het volgende:
Het zit je wel hoog dat er auto's met veel vermogen rond rijden geloof ik. 80pk... dan blijf je er zelf net onder? Slim. De bedragen die je noemt zijn idoot hoog trouwens, dat slaat gewoon nergens op.
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:
Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen
Alles in één keer.Sim-pel
ik dacht dat jij er niet op in ging ?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:
[..]
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?![]()
trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...
Ik ben het er absoluut mee eens dat de accijns op benzine en diesel flink omhoog moeten, verder zou ik dan de wegenbelasting via mijn heffing vermogensafhankelijk willen maken. Je zou het bedrag dat ik voorstelde kunnen verhogen met de helft van de normale wegenbelasting. Dat lijkt me redelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:
Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen
Alles in één keer.Sim-pel
ik ga toch ook niet op BHFH in?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik dacht dat jij er niet op in ging ?
+1quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:
Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen
Alles in één keer.Sim-pel
nee dat klopt niet. Mensen maken dan gewoon andere keuzes in hun auto's. waarom die gti als je ook die zuinige diesel kan kopen met 79 pk en 300nm koppel. Dan krijg je een auto van 1200 kilo prima mee vooruit hoor!quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:
[..]
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?![]()
trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...
-edit-
minder rijden is er ook niet bij want dan ligt de hele 'fabriek' op zn gat.. dr zijn misschien wel 25 mensen in heel nederland die op 5 minuten lopen van hun werk wonen
En vrouwen en bejaarden moeten ook extra wegenbelasting betalenquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:18 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
+1
Oh, en Duitsers die in Nederland komen rijden moeten allemaal tol betalen![]()
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
...zuinige diesel....met 79 pk en 300nm koppel.
agja sommige mensen blaten er ook maar wat op losquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:
[..]
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:
[..]
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
t mooiste is dat als ik nu geen zin meer heb in school dat ik op kan houden, een uitkering aan kan vragen en de rest van mn leven daar op kan teren zonder problemenquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:37 schreef Fugie het volgende:
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.
bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
helaas... droom lekker verder johquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |