abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:52:51 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24418248
Je ziet dat tegenwoordig de automotoren meer en meer vermogen krijgen en dat je met het grootste gemak met innerlijke interieurrust hoogst illigale snelheden rijdt. Vooral puistige jongeren met petjes willen nog wel eens auto's kopen met veel meer vermogen dan goed voor hen is.

Ik ben er voorstander van dat de overheid een extra heffing invoert naar het vermogen van de auto. In veel landen om ons heen (wo Belgie) is dit al gebruikelijk. Ik stel voor een heffing vanaf 80 pk en dan progressief oplopend in stappen.

80-100 pk --> 100 euro per maand extra
101-130pk -->200 euro per maand extra
131-150pk --> 300 euro per maan extra
151 en meer--> 450 euro per maan extra

Zo ban je veel gevaarlijke auto's uit omdat het gewoon heel duur wordt om te rijden, zeker bij de gevaarlijkste bestuurders (jongeren <26) Bovendien zal dit enorm veel CO2 uitstoot schelen, omdat we veel meer zuinige auto's op de weg zien.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24418307
450e per maand extra, voor een studentje.

Klap van de molenwiek gehad?
The gum you like, is coming back in style.
pi_24418322
Het zit je wel hoog dat er auto's met veel vermogen rond rijden geloof ik. 80pk... dan blijf je er zelf net onder? Slim. De bedragen die je noemt zijn idoot hoog trouwens, dat slaat gewoon nergens op.
V10
pi_24418356
volgens mij wordt er al genoeg verdient op automobilisten. Brandstofaccijnzen, wegenbelasting, bpm...
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:58:57 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24418365
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
450e per maand extra, voor een studentje.

Klap van de molenwiek gehad?
de meeste studenten rijden in de trein en als ze dan toch al een auto hebben is het meestal een eend , of renault 4, dus die zitten ruim onder de 80 pk. Ik dupeer niemand hiermee.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24418404
151 en meer--> 450 euro per maan extra

Lekker extreem weer zulke bedragen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_24418417
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:57 schreef M5 het volgende:
Het zit je wel hoog dat er auto's met veel vermogen rond rijden geloof ik. 80pk... dan blijf je er zelf net onder? Slim. De bedragen die je noemt zijn idoot hoog trouwens, dat slaat gewoon nergens op.
Hij rijdt een Panda, dus ja, daar blijft ie zowiezo onder .

En het zoveelste topic met de raarste voorstellen, je zou bijna zeggen dat dit niet uit veiligheidsoverwegingen is, maar om het feit dat meneer toevallig niet in een auto rijd die 80 PK heeft en eigenlijk stik jaloers is op mensen die wel wat beters hebben.
pi_24418489
Ga ze ff op een idee brengen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_24418583


weer een typisch BHFH topic * Youp die chips en bier pakt en vooral niet meer ingaat op het idee van BHFH

t moet gewoon, dit is zo triest

[ Bericht 19% gewijzigd door Youp op 05-01-2005 22:31:16 ]
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:12:42 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24418604
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:

Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen

Alles in één keer. Sim-pel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24418665
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:

Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen

Alles in één keer. Sim-pel
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?

trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...

-edit-

minder rijden is er ook niet bij want dan ligt de hele 'fabriek' op zn gat.. dr zijn misschien wel 25 mensen in heel nederland die op 5 minuten lopen van hun werk wonen
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:15:57 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24418686
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:

[..]

psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?

trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...
ik dacht dat jij er niet op in ging ?
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:16:14 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24418690
Stupide topics zouden extra belast moeten worden
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:16:38 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24418708
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:

Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen

Alles in één keer. Sim-pel
Ik ben het er absoluut mee eens dat de accijns op benzine en diesel flink omhoog moeten, verder zou ik dan de wegenbelasting via mijn heffing vermogensafhankelijk willen maken. Je zou het bedrag dat ik voorstelde kunnen verhogen met de helft van de normale wegenbelasting. Dat lijkt me redelijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24418731
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ik dacht dat jij er niet op in ging ?
ik ga toch ook niet op BHFH in?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24418745
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:

Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen

Alles in één keer. Sim-pel
+1

Oh, en Duitsers die in Nederland komen rijden moeten allemaal tol betalen
Wartaal.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:19:46 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24418803
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:

[..]

psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?

trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...

-edit-

minder rijden is er ook niet bij want dan ligt de hele 'fabriek' op zn gat.. dr zijn misschien wel 25 mensen in heel nederland die op 5 minuten lopen van hun werk wonen
nee dat klopt niet. Mensen maken dan gewoon andere keuzes in hun auto's. waarom die gti als je ook die zuinige diesel kan kopen met 79 pk en 300nm koppel. Dan krijg je een auto van 1200 kilo prima mee vooruit hoor!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:21:29 #18
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24418854
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:18 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

+1

Oh, en Duitsers die in Nederland komen rijden moeten allemaal tol betalen
En vrouwen en bejaarden moeten ook extra wegenbelasting betalen


Maar wat vooral benzine spaart is een zuinige rijstijl. 'Sportief rijden' is een grote illusie die nauwelijks tijd oplevert (zeker niet in NL), maar wel heel veel extra verbruik,slijtage en herrie geeft.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24419048
BHFH topic
pi_24419133
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

...zuinige diesel....met 79 pk en 300nm koppel.
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
V10
pi_24419190
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:

[..]

dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
agja sommige mensen blaten er ook maar wat op los
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:37:23 #22
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24419210
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.

bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:40:34 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24419282
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:

[..]

dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24419294
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:37 schreef Fugie het volgende:
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.

bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
t mooiste is dat als ik nu geen zin meer heb in school dat ik op kan houden, een uitkering aan kan vragen en de rest van mn leven daar op kan teren zonder problemen en dat kan iedereen... en daar betaald de werkende mens gewoon voor
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24419385
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.
helaas... droom lekker verder joh

M=P/2*pi*n
M= koppel
P is vermogen in Watt( een beetje vermenigvuldigen en je komt op kiloWatt en dan naar pk, waarbij 1.36 pk ongeveer 1 kW is..)
pi=3.14 (ongeveer)
n= toerental in omw/sec
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')