de meeste studenten rijden in de trein en als ze dan toch al een auto hebben is het meestal een eend , of renault 4, dus die zitten ruim onder de 80 pk. Ik dupeer niemand hiermee.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
450e per maand extra, voor een studentje.
Klap van de molenwiek gehad?
Hij rijdt een Panda, dus ja, daar blijft ie zowiezo onderquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:57 schreef M5 het volgende:
Het zit je wel hoog dat er auto's met veel vermogen rond rijden geloof ik. 80pk... dan blijf je er zelf net onder? Slim. De bedragen die je noemt zijn idoot hoog trouwens, dat slaat gewoon nergens op.
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:
Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen
Alles in één keer.Sim-pel
ik dacht dat jij er niet op in ging ?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:
[..]
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?![]()
trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...
Ik ben het er absoluut mee eens dat de accijns op benzine en diesel flink omhoog moeten, verder zou ik dan de wegenbelasting via mijn heffing vermogensafhankelijk willen maken. Je zou het bedrag dat ik voorstelde kunnen verhogen met de helft van de normale wegenbelasting. Dat lijkt me redelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:
Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen
Alles in één keer.Sim-pel
ik ga toch ook niet op BHFH in?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik dacht dat jij er niet op in ging ?
+1quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:
Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen
Alles in één keer.Sim-pel
nee dat klopt niet. Mensen maken dan gewoon andere keuzes in hun auto's. waarom die gti als je ook die zuinige diesel kan kopen met 79 pk en 300nm koppel. Dan krijg je een auto van 1200 kilo prima mee vooruit hoor!quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:
[..]
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?![]()
trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...
-edit-
minder rijden is er ook niet bij want dan ligt de hele 'fabriek' op zn gat.. dr zijn misschien wel 25 mensen in heel nederland die op 5 minuten lopen van hun werk wonen
En vrouwen en bejaarden moeten ook extra wegenbelasting betalenquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:18 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
+1
Oh, en Duitsers die in Nederland komen rijden moeten allemaal tol betalen![]()
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
...zuinige diesel....met 79 pk en 300nm koppel.
agja sommige mensen blaten er ook maar wat op losquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:
[..]
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:
[..]
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
t mooiste is dat als ik nu geen zin meer heb in school dat ik op kan houden, een uitkering aan kan vragen en de rest van mn leven daar op kan teren zonder problemenquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:37 schreef Fugie het volgende:
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.
bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
helaas... droom lekker verder johquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.
Doet met denken aan StefanP's topic over naar Amerika verhuizen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:37 schreef Fugie het volgende:
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.
bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
Snobisten zoals ik niet. Je dupeert mij dus wel degelijk met je ridicule spinsels.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
de meeste studenten rijden in de trein en als ze dan toch al een auto hebben is het meestal een eend , of renault 4, dus die zitten ruim onder de 80 pk. Ik dupeer niemand hiermee.
ik ben student en rij een BMW2000 Tii Touring... ja een oldtimer ja net als een lelijke eend en een renault 4.... maar wat voor een, een sjieke, een zuiplap en een snelle... waarom? hobby.. mag ik die hobby niet ongestraft uitvoeren?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En een 2cv of Renault 4.
In welk jaar leef je man.
Wow respect man!quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:53 schreef Youp het volgende:
[..]
ik ben student en rij een BMW2000 Tii Touring... ja een oldtimer ja net als een lelijke eend en een renault 4.... maar wat voor een, een sjieke, een zuiplap en een snelle... waarom? hobby.. mag ik die hobby niet ongestraft uitvoeren?
Sorrie, maar daar klopt geen bal van! Hoe kom je aan die wijsheid? Koppel heeft namelijk geen enkele vaste relatie met het vermogen. Hier liggen vele ander factoren aan ten grondslag (cilinderinhoud, motorbouw etc..) Verder kun je prima het vermogen, of koppel naar beneden of boven regelen zonder dat het de ander beïnvloed.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Youp het volgende:
[..]
helaas... droom lekker verder joh
M=P/2*pi*n
M= koppel
P is vermogen in Watt( een beetje vermenigvuldigen en je komt op kiloWatt en dan naar pk, waarbij 1.36 pk ongeveer 1 kW is..)
pi=3.14 (ongeveer)
n= toerental in omw/sec
ik studeer motorvoertuigen en heb nog n beetje werktuigbouwkunde gehad enzoquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Sorrie, maar daar klopt geen bal van! Hoe kom je aan die wijsheid? Koppel heeft namelijk geen enkele vaste relatie met het vermogen. Hier liggen vele ander factoren aan ten grondslag (cilinderinhoud, motorbouw etc..) Verder kun je prima het vermogen, of koppel naar beneden of boven regelen zonder dat het de ander beïnvloed.
Een goed voorbeeld is hier de 1.3 dieselmotor in de fiat panda. Deze motor heeft in de panda 70pk en 145nm koppel bij 1500 toeren. In de fiat punto met exact dezelfde motor heeft deze motor ook 70 pk, maar 180nm koppel bij ook 1500 toeren. Dit is gedaan omdat de panda een goedkopere koppeling mee te kunnen geven (die geen 180nm aankan) Puur electronisch geregeld.
185quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Fugie het volgende:
overigens snap ik wel dat je het standpunt bedoelt vanuit het perspectief van veiligheid, maar ongelukken gebeuren nu eenmaal, een auto met 75 pk kan nog steeds 180 rijden.
ja en? dan kun je nog steeds 79 pk en 300nm koppel hebben electronisch afgeregeld, maar ook met een grote lange slag motor kan dat. Ik heb namelijk eens in een hoogbejaarde DAF vrachtwagen gereden , daar zat ook een motor in met maar 70 pk, het koppel was echter wel iets van 400nm.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:01 schreef Youp het volgende:
[..]
ik studeer motorvoertuigen en heb nog n beetje werktuigbouwkunde gehad enzo
trouwens het gaat om het toerental waar het vermogen bij vrijkomt niet het koppel![]()
je rekent als je even goed had gekeken met alleen het vermogen + toerental waar het vrij komt om het aantal nm's koppel te verkrijgen.. en meer koppel wil zeggen dat het vermogen vrij komt bij een lager toerental...
nederland is al best heel erg lang leeg aan het lopen... alleen heeft niemand het in de gaten lijkt welquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:04 schreef Mad-Matt het volgende:
als dit plan doorgaat komt er een massale uittoch nederland uit, ik persoonlijk pak de eerst volgende verhuiswagen naar het oosten of zuiden.
...en zes pitten van een liter per stuk ja. Zonder roetfilter.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ja en? dan kun je nog steeds 79 pk en 300nm koppel hebben electronisch afgeregeld, maar ook met een grote lange slag motor kan dat. Ik heb namelijk eens in een hoogbejaarde DAF vrachtwagen gereden , daar zat ook een motor in met maar 70 pk, het koppel was echter wel iets van 400nm.
Er komt ook zo veel bij....quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:05 schreef Youp het volgende:
[..]
nederland is al best heel erg lang leeg aan het lopen... alleen heeft niemand het in de gaten lijkt wel
Als hij maar niet meer heeft dan 80 pk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:04 schreef Mad-Matt het volgende:
als dit plan doorgaat komt er een massale uittoch nederland uit, ik persoonlijk pak de eerst volgende verhuiswagen naar het oosten of zuiden.
ja leuk en aardig dat koppel maar bij 1000 toeren en in een 10 liter diesel motor met een max toerenbereik van 1800 en een verbruik van 1:4 oid en dat in een auto van +-1000 kilo die gaat als een stuiterbal over de wegquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ja en? dan kun je nog steeds 79 pk en 300nm koppel hebben electronisch afgeregeld, maar ook met een grote lange slag motor kan dat. Ik heb namelijk eens in een hoogbejaarde DAF vrachtwagen gereden , daar zat ook een motor in met maar 70 pk, het koppel was echter wel iets van 400nm.
ja van dat *** volk dat in hun eigen land nog een beroerdere economie heeft als wij hier... gewoon een verschuiving, nederlanders verhuizen naar t buitenland waar het beter gaat, buitenlanders komen naar nederland omdat t hier beter is etc.quote:
ja en ook dat is nutteloos want een 25kw motor gaat van 0-100 in 5 seconden en gaat 170-180 op topquote:Op woensdag 5 januari 2005 22:15 schreef searchy het volgende:
Idee zit wel wat in, maar is denk al hoofdzakelijk in de motorrijtuigen belasting doorgevoerd. Grote zware auto's hebben gemiddeld toch aanzienlijk wat meer kracht dan een rugzakje. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Wat mij wel weer een goed idee lijkt, is een soort gelijk systeem als bij motoren dat onder een bepaalde leeftijd gewoon geen motors boven een bepaald vermogen gereden mag worden.
* searchy heeft zo gauw geen echt idee wat een betere oplossing zou zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:25 schreef Youp het volgende:
[..]
ja en ook dat is nutteloos want een 25kw motor gaat van 0-100 in 5 seconden en gaat 170-180 op topen dat zal bij auto's ook zo zijn.. waarom? 30sec 0-100 eend style is gewoon gevaarlijk in het verkeer...
je kan een motor electronisch altijd knijpen. Je kan wel leuk al je formules erop loslaten, maar tegenwoordig waar bij motoren alles electronisch is geregeld kun je een motor, zolang je niet buiten zn specificaties wilt elke karakterestiek geven ndie je wilt. Natuurlijk binnen grenzen, maar een dikke motor is eenvoudig zn vermogen te ontnemen, waar hij zijn koppel behoudt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:12 schreef Youp het volgende:
[..]
ja leuk en aardig dat koppel maar bij 1000 toeren en in een 10 liter diesel motor met een max toerenbereik van 1800 en een verbruik van 1:4 oid en dat in een auto van +-1000 kilo die gaat als een stuiterbal over de weg
hou maar op met dromen en laat het technische werk aan mensen over die daar in studeren
KW's vermogen = NM's koppel
NM's koppel = KW's vermogen
t staat allemaal in verband met elkaar en daar kan je niks aan doen ook niet electronisch, die eene fiat met 30nm minder hebben ze gewoon de kleptiming aangepast oid waardoor hij het vermogen een aantal toeren per minuut eerder heeft en daardoor heeft hij meer koppel maar dit is beperkt...
je kan nou eenmaal niet zomaar een auto 70pk bij 500 toeren geven (biijvoorbeeld) waardoor hij een extreem koppel heeft... als dat kon zouden we ook al op mars zijn geweest en auto's hebben met 3000pk en een verbruijk van 1:30![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |