abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:52:51 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24418248
Je ziet dat tegenwoordig de automotoren meer en meer vermogen krijgen en dat je met het grootste gemak met innerlijke interieurrust hoogst illigale snelheden rijdt. Vooral puistige jongeren met petjes willen nog wel eens auto's kopen met veel meer vermogen dan goed voor hen is.

Ik ben er voorstander van dat de overheid een extra heffing invoert naar het vermogen van de auto. In veel landen om ons heen (wo Belgie) is dit al gebruikelijk. Ik stel voor een heffing vanaf 80 pk en dan progressief oplopend in stappen.

80-100 pk --> 100 euro per maand extra
101-130pk -->200 euro per maand extra
131-150pk --> 300 euro per maan extra
151 en meer--> 450 euro per maan extra

Zo ban je veel gevaarlijke auto's uit omdat het gewoon heel duur wordt om te rijden, zeker bij de gevaarlijkste bestuurders (jongeren <26) Bovendien zal dit enorm veel CO2 uitstoot schelen, omdat we veel meer zuinige auto's op de weg zien.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24418307
450e per maand extra, voor een studentje.

Klap van de molenwiek gehad?
The gum you like, is coming back in style.
pi_24418322
Het zit je wel hoog dat er auto's met veel vermogen rond rijden geloof ik. 80pk... dan blijf je er zelf net onder? Slim. De bedragen die je noemt zijn idoot hoog trouwens, dat slaat gewoon nergens op.
V10
pi_24418356
volgens mij wordt er al genoeg verdient op automobilisten. Brandstofaccijnzen, wegenbelasting, bpm...
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:58:57 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24418365
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:56 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
450e per maand extra, voor een studentje.

Klap van de molenwiek gehad?
de meeste studenten rijden in de trein en als ze dan toch al een auto hebben is het meestal een eend , of renault 4, dus die zitten ruim onder de 80 pk. Ik dupeer niemand hiermee.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24418404
151 en meer--> 450 euro per maan extra

Lekker extreem weer zulke bedragen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_24418417
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:57 schreef M5 het volgende:
Het zit je wel hoog dat er auto's met veel vermogen rond rijden geloof ik. 80pk... dan blijf je er zelf net onder? Slim. De bedragen die je noemt zijn idoot hoog trouwens, dat slaat gewoon nergens op.
Hij rijdt een Panda, dus ja, daar blijft ie zowiezo onder .

En het zoveelste topic met de raarste voorstellen, je zou bijna zeggen dat dit niet uit veiligheidsoverwegingen is, maar om het feit dat meneer toevallig niet in een auto rijd die 80 PK heeft en eigenlijk stik jaloers is op mensen die wel wat beters hebben.
pi_24418489
Ga ze ff op een idee brengen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_24418583


weer een typisch BHFH topic * Youp die chips en bier pakt en vooral niet meer ingaat op het idee van BHFH

t moet gewoon, dit is zo triest

[ Bericht 19% gewijzigd door Youp op 05-01-2005 22:31:16 ]
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:12:42 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24418604
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:

Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen

Alles in één keer. Sim-pel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24418665
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:

Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen

Alles in één keer. Sim-pel
psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?

trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...

-edit-

minder rijden is er ook niet bij want dan ligt de hele 'fabriek' op zn gat.. dr zijn misschien wel 25 mensen in heel nederland die op 5 minuten lopen van hun werk wonen
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:15:57 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24418686
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:

[..]

psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?

trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...
ik dacht dat jij er niet op in ging ?
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:16:14 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24418690
Stupide topics zouden extra belast moeten worden
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:16:38 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24418708
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:

Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen

Alles in één keer. Sim-pel
Ik ben het er absoluut mee eens dat de accijns op benzine en diesel flink omhoog moeten, verder zou ik dan de wegenbelasting via mijn heffing vermogensafhankelijk willen maken. Je zou het bedrag dat ik voorstelde kunnen verhogen met de helft van de normale wegenbelasting. Dat lijkt me redelijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24418731
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ik dacht dat jij er niet op in ging ?
ik ga toch ook niet op BHFH in?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24418745
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat ik al vééél langer roep: maak de wegenbelasing veel lager en de accijns op benzine veel hoger:

Op die manier stimuleer je mensen om
-minder te rijden
-zuiniger te rijden
-een zuinigere auto te kopen

Alles in één keer. Sim-pel
+1

Oh, en Duitsers die in Nederland komen rijden moeten allemaal tol betalen
Wartaal.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:19:46 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24418803
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:15 schreef Youp het volgende:

[..]

psst.. de gemiddelde pomphouder verdient 2% op een liter benzine.. 20% is olieprijs en de rest is belasting... hoe kunnen die accijnzen uberhaupt nog hoger worden?

trouwens meer vermogen wil nieteens zeggen meer verbruik, als je een auto van 1000kilo hebt en je legt daar 50 pk en 100pk in dan zal de 100pk variant zuiniger zijn omdat je die minder op zn staart moet trappen om vooruit te komen...

-edit-

minder rijden is er ook niet bij want dan ligt de hele 'fabriek' op zn gat.. dr zijn misschien wel 25 mensen in heel nederland die op 5 minuten lopen van hun werk wonen
nee dat klopt niet. Mensen maken dan gewoon andere keuzes in hun auto's. waarom die gti als je ook die zuinige diesel kan kopen met 79 pk en 300nm koppel. Dan krijg je een auto van 1200 kilo prima mee vooruit hoor!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:21:29 #18
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24418854
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:18 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

+1

Oh, en Duitsers die in Nederland komen rijden moeten allemaal tol betalen
En vrouwen en bejaarden moeten ook extra wegenbelasting betalen


Maar wat vooral benzine spaart is een zuinige rijstijl. 'Sportief rijden' is een grote illusie die nauwelijks tijd oplevert (zeker niet in NL), maar wel heel veel extra verbruik,slijtage en herrie geeft.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24419048
BHFH topic
pi_24419133
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

...zuinige diesel....met 79 pk en 300nm koppel.
dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
V10
pi_24419190
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:

[..]

dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
agja sommige mensen blaten er ook maar wat op los
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:37:23 #22
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24419210
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.

bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:40:34 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24419282
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef M5 het volgende:

[..]

dat kan technisch gezien niet eens. (niet bij huidige diesels die in personenwagens zitten)
kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24419294
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:37 schreef Fugie het volgende:
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.

bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
t mooiste is dat als ik nu geen zin meer heb in school dat ik op kan houden, een uitkering aan kan vragen en de rest van mn leven daar op kan teren zonder problemen en dat kan iedereen... en daar betaald de werkende mens gewoon voor
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24419385
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

kan prima. Je kan een dikke diesel met het motor management afregelen op 79 pk en dan een groot koppel behouden.
helaas... droom lekker verder joh

M=P/2*pi*n
M= koppel
P is vermogen in Watt( een beetje vermenigvuldigen en je komt op kiloWatt en dan naar pk, waarbij 1.36 pk ongeveer 1 kW is..)
pi=3.14 (ongeveer)
n= toerental in omw/sec
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:45:55 #26
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24419390
overigens snap ik wel dat je het standpunt bedoelt vanuit het perspectief van veiligheid, maar ongelukken gebeuren nu eenmaal, een auto met 75 pk kan nog steeds 180 rijden. Alleen is het dan weer ontzettend onveilig omdat die auto daar niet voor gemaakt is. MAar het zal me nix verbazen als jij een sociale linkse rakker ben die denkt alle problemen in de wereld op te kunnen lossen. Ik zal je even uit je droom helpen, problemen blijven er.
Anders kan je ook wel fietsers 300 euro boete laten betalen voor zonder licht fietsen, maandelijke keuringen voor fietsen voor remmen en licht etc, want fietsers zonder licht en met slechte remmen zijn levensgevaarlijk. Maar echt haalbaar is dit niet of wel ? Jij vindt de boete van 50 euro voor het niet bijhebben van een id vast ook te weinig, waarom geen 1000 euro, dan leren die mensen het wel af.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:48:36 #27
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24419436
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:37 schreef Fugie het volgende:
nederland is een democratie en bovendien een vrij land. Maar jou voorstel maakt nederland er niet vrijer en democratischer op, of wel ?
Onze overheid beweerd dat nederland een vrij land is, maar om zogenaamd onze vrijheden te behoeden gaan ze dikke accijns heffen ? Ik wil helemaal niet 1 euro accijns per liter benzine betalen omdat we persee 300 miljoen per jaar aan de EG moeten schenken, ik wil helemaal niet bpm betalen omdat jan met de pet geen zin heeft om te werken, ik wil helemaal geen 450 euro extra betalen voor een vrije keus van auto. Maar al het bovenstaande is dus niet mogelijk met van die 'democratische' zakkenvullers. Het wordt dan hoog tijd dat nederland eens een stukkie verhard en mensen niet om de kleinste dingen, zoals dit, gaan lopen zeiken. Je lijkt gvd wel een klein kind waar het snoepje van gejat is man.

bovenstaande zijn voorbeelden, wellicht niet altijd een evenaring van de praktijk, maar mijn punt lijkt me duidelijk.
Doet met denken aan StefanP's topic over naar Amerika verhuizen.
Daar hoeft dat dus allemaal niet.
pi_24419498
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

de meeste studenten rijden in de trein en als ze dan toch al een auto hebben is het meestal een eend , of renault 4, dus die zitten ruim onder de 80 pk. Ik dupeer niemand hiermee.
Snobisten zoals ik niet. Je dupeert mij dus wel degelijk met je ridicule spinsels.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24419515
En een 2cv of Renault 4.

In welk jaar leef je man.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24419553
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En een 2cv of Renault 4.

In welk jaar leef je man.
ik ben student en rij een BMW2000 Tii Touring... ja een oldtimer ja net als een lelijke eend en een renault 4.... maar wat voor een, een sjieke, een zuiplap en een snelle... waarom? hobby.. mag ik die hobby niet ongestraft uitvoeren?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24419599
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:53 schreef Youp het volgende:

[..]

ik ben student en rij een BMW2000 Tii Touring... ja een oldtimer ja net als een lelijke eend en een renault 4.... maar wat voor een, een sjieke, een zuiplap en een snelle... waarom? hobby.. mag ik die hobby niet ongestraft uitvoeren?
Wow respect man!

Deze student rijdt ook BMW, tikkeltje minder gaaf dan jij, maar een 320i coupe. Ook een sjieke, een zuiplap en een snelle.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24419604
whahahaha, lekker simpel van geest ben jij zeg, mafketel.

Idd, in welk jaar leef jij???

Pk's kosten geld, waarde van de auto hangt samen met de verzekering....

Als ik een panda reed was ik per jaar 400 euro kwijt (all risk), nu rij ik MR2 Turbo en ben ik 1300 euro per jaar kwijt, vind dat ik wel genoeg belast word.
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:56:35 #33
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24419617
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Youp het volgende:

[..]

helaas... droom lekker verder joh

M=P/2*pi*n
M= koppel
P is vermogen in Watt( een beetje vermenigvuldigen en je komt op kiloWatt en dan naar pk, waarbij 1.36 pk ongeveer 1 kW is..)
pi=3.14 (ongeveer)
n= toerental in omw/sec
Sorrie, maar daar klopt geen bal van! Hoe kom je aan die wijsheid? Koppel heeft namelijk geen enkele vaste relatie met het vermogen. Hier liggen vele ander factoren aan ten grondslag (cilinderinhoud, motorbouw etc..) Verder kun je prima het vermogen, of koppel naar beneden of boven regelen zonder dat het de ander beïnvloed.

Een goed voorbeeld is hier de 1.3 dieselmotor in de fiat panda. Deze motor heeft in de panda 70pk en 145nm koppel bij 1500 toeren. In de fiat punto met exact dezelfde motor heeft deze motor ook 70 pk, maar 180nm koppel bij ook 1500 toeren. Dit is gedaan omdat de panda een goedkopere koppeling mee te kunnen geven (die geen 180nm aankan) Puur electronisch geregeld.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24419702
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Sorrie, maar daar klopt geen bal van! Hoe kom je aan die wijsheid? Koppel heeft namelijk geen enkele vaste relatie met het vermogen. Hier liggen vele ander factoren aan ten grondslag (cilinderinhoud, motorbouw etc..) Verder kun je prima het vermogen, of koppel naar beneden of boven regelen zonder dat het de ander beïnvloed.

Een goed voorbeeld is hier de 1.3 dieselmotor in de fiat panda. Deze motor heeft in de panda 70pk en 145nm koppel bij 1500 toeren. In de fiat punto met exact dezelfde motor heeft deze motor ook 70 pk, maar 180nm koppel bij ook 1500 toeren. Dit is gedaan omdat de panda een goedkopere koppeling mee te kunnen geven (die geen 180nm aankan) Puur electronisch geregeld.
ik studeer motorvoertuigen en heb nog n beetje werktuigbouwkunde gehad enzo



trouwens het gaat om het toerental waar het vermogen bij vrijkomt niet het koppel je rekent als je even goed had gekeken met alleen het vermogen + toerental waar het vrij komt om het aantal nm's koppel te verkrijgen.. en meer koppel wil zeggen dat het vermogen vrij komt bij een lager toerental...
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:01:37 #35
5673 heijx
Qui que boue
pi_24419709
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Fugie het volgende:
overigens snap ik wel dat je het standpunt bedoelt vanuit het perspectief van veiligheid, maar ongelukken gebeuren nu eenmaal, een auto met 75 pk kan nog steeds 180 rijden.
185

Topsnelheid (foto van je snelheidsmeter) Deel 2!
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:02:17 #36
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_24419723
bhfh zit vast dagelijks als ambtenaar op zijn kantoortje, hoe kunnen we de nederlandse burger nog meer pesten, ik weet het! nog meer belasting op autos! Ik zal vanavond wel ff een topic posten op fok erover.

nu bhfh haal nu je handjes maar boven tafel en trek je broek maar weer op, zoals je ziet heb je weer een goed plan bedacht en kan je morgen weer stoer bij je collegas op kantoor dit plan uitwerken.
pi_24419759
als dit plan doorgaat komt er een massale uittoch nederland uit, ik persoonlijk pak de eerst volgende verhuiswagen naar het oosten of zuiden.
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:05:38 #38
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24419797
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:01 schreef Youp het volgende:

[..]

ik studeer motorvoertuigen en heb nog n beetje werktuigbouwkunde gehad enzo



trouwens het gaat om het toerental waar het vermogen bij vrijkomt niet het koppel je rekent als je even goed had gekeken met alleen het vermogen + toerental waar het vrij komt om het aantal nm's koppel te verkrijgen.. en meer koppel wil zeggen dat het vermogen vrij komt bij een lager toerental...
ja en? dan kun je nog steeds 79 pk en 300nm koppel hebben electronisch afgeregeld, maar ook met een grote lange slag motor kan dat. Ik heb namelijk eens in een hoogbejaarde DAF vrachtwagen gereden , daar zat ook een motor in met maar 70 pk, het koppel was echter wel iets van 400nm.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24419802
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:04 schreef Mad-Matt het volgende:
als dit plan doorgaat komt er een massale uittoch nederland uit, ik persoonlijk pak de eerst volgende verhuiswagen naar het oosten of zuiden.
nederland is al best heel erg lang leeg aan het lopen... alleen heeft niemand het in de gaten lijkt wel
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:07:47 #40
5673 heijx
Qui que boue
pi_24419845
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ja en? dan kun je nog steeds 79 pk en 300nm koppel hebben electronisch afgeregeld, maar ook met een grote lange slag motor kan dat. Ik heb namelijk eens in een hoogbejaarde DAF vrachtwagen gereden , daar zat ook een motor in met maar 70 pk, het koppel was echter wel iets van 400nm.
...en zes pitten van een liter per stuk ja. Zonder roetfilter.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_24419856
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:05 schreef Youp het volgende:

[..]

nederland is al best heel erg lang leeg aan het lopen... alleen heeft niemand het in de gaten lijkt wel
Er komt ook zo veel bij....
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:08:36 #42
5673 heijx
Qui que boue
pi_24419864
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:04 schreef Mad-Matt het volgende:
als dit plan doorgaat komt er een massale uittoch nederland uit, ik persoonlijk pak de eerst volgende verhuiswagen naar het oosten of zuiden.
Als hij maar niet meer heeft dan 80 pk.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_24419961
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ja en? dan kun je nog steeds 79 pk en 300nm koppel hebben electronisch afgeregeld, maar ook met een grote lange slag motor kan dat. Ik heb namelijk eens in een hoogbejaarde DAF vrachtwagen gereden , daar zat ook een motor in met maar 70 pk, het koppel was echter wel iets van 400nm.
ja leuk en aardig dat koppel maar bij 1000 toeren en in een 10 liter diesel motor met een max toerenbereik van 1800 en een verbruik van 1:4 oid en dat in een auto van +-1000 kilo die gaat als een stuiterbal over de weg

hou maar op met dromen en laat het technische werk aan mensen over die daar in studeren

KW's vermogen = NM's koppel
NM's koppel = KW's vermogen
t staat allemaal in verband met elkaar en daar kan je niks aan doen ook niet electronisch, die eene fiat met 30nm minder hebben ze gewoon de kleptiming aangepast oid waardoor hij het vermogen een aantal toeren per minuut eerder heeft en daardoor heeft hij meer koppel maar dit is beperkt...

je kan nou eenmaal niet zomaar een auto 70pk bij 500 toeren geven (biijvoorbeeld) waardoor hij een extreem koppel heeft... als dat kon zouden we ook al op mars zijn geweest en auto's hebben met 3000pk en een verbruijk van 1:30
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24419966
Hoeveel pk heeft een gemiddelde vrachtwagen?
Hoeveel pk heeft een gemiddelde sedan?
Hoeveel pk heeft een gemiddelde station?

Een kind nemen word zo wel heel erg duur, en een sleurhut in een auto met 70pk naar Frankrijk, Bergje op, ho ho ho bergje achterwaards weer af

Wat een plan, jij moet zeker dagelijks op de fiets naar je werk....
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_24420034
Idee zit wel wat in, maar is denk al hoofdzakelijk in de motorrijtuigen belasting doorgevoerd. Grote zware auto's hebben gemiddeld toch aanzienlijk wat meer kracht dan een rugzakje. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Wat mij wel weer een goed idee lijkt, is een soort gelijk systeem als bij motoren dat onder een bepaalde leeftijd gewoon geen motors boven een bepaald vermogen gereden mag worden.
pi_24420050
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:08 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

Er komt ook zo veel bij....
ja van dat *** volk dat in hun eigen land nog een beroerdere economie heeft als wij hier... gewoon een verschuiving, nederlanders verhuizen naar t buitenland waar het beter gaat, buitenlanders komen naar nederland omdat t hier beter is etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Youp op 05-01-2005 22:24:02 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24420277
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:15 schreef searchy het volgende:
Idee zit wel wat in, maar is denk al hoofdzakelijk in de motorrijtuigen belasting doorgevoerd. Grote zware auto's hebben gemiddeld toch aanzienlijk wat meer kracht dan een rugzakje. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk)

Wat mij wel weer een goed idee lijkt, is een soort gelijk systeem als bij motoren dat onder een bepaalde leeftijd gewoon geen motors boven een bepaald vermogen gereden mag worden.
ja en ook dat is nutteloos want een 25kw motor gaat van 0-100 in 5 seconden en gaat 170-180 op top en dat zal bij auto's ook zo zijn.. waarom? 30sec 0-100 eend style is gewoon gevaarlijk in het verkeer...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24420445
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:25 schreef Youp het volgende:

[..]

ja en ook dat is nutteloos want een 25kw motor gaat van 0-100 in 5 seconden en gaat 170-180 op top en dat zal bij auto's ook zo zijn.. waarom? 30sec 0-100 eend style is gewoon gevaarlijk in het verkeer...
* searchy heeft zo gauw geen echt idee wat een betere oplossing zou zijn.
Gevaar in het verkeer wordt veroorzaakt door het gedrag en niet zo zeer de kracht en snelheid die een auto maximaal aan zou kunnen. Misschien dat veel striktere sancties zullen helpen. Sinds een tijdje hebben ze het puntenrijbewijs voor jongeren, maar ik heb totaal geen idee wat het effect hier nu van geweest is!
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:33:24 #49
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24420474
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:12 schreef Youp het volgende:

[..]

ja leuk en aardig dat koppel maar bij 1000 toeren en in een 10 liter diesel motor met een max toerenbereik van 1800 en een verbruik van 1:4 oid en dat in een auto van +-1000 kilo die gaat als een stuiterbal over de weg

hou maar op met dromen en laat het technische werk aan mensen over die daar in studeren

KW's vermogen = NM's koppel
NM's koppel = KW's vermogen
t staat allemaal in verband met elkaar en daar kan je niks aan doen ook niet electronisch, die eene fiat met 30nm minder hebben ze gewoon de kleptiming aangepast oid waardoor hij het vermogen een aantal toeren per minuut eerder heeft en daardoor heeft hij meer koppel maar dit is beperkt...

je kan nou eenmaal niet zomaar een auto 70pk bij 500 toeren geven (biijvoorbeeld) waardoor hij een extreem koppel heeft... als dat kon zouden we ook al op mars zijn geweest en auto's hebben met 3000pk en een verbruijk van 1:30
je kan een motor electronisch altijd knijpen. Je kan wel leuk al je formules erop loslaten, maar tegenwoordig waar bij motoren alles electronisch is geregeld kun je een motor, zolang je niet buiten zn specificaties wilt elke karakterestiek geven ndie je wilt. Natuurlijk binnen grenzen, maar een dikke motor is eenvoudig zn vermogen te ontnemen, waar hij zijn koppel behoudt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24420577
Hé ja... Laten we nog eens ergens een heffing opgooien....

Ik geloof altijd meer in het belonen van mensen dan in het straffen van mensen. Maak auto's met minder vermogen gewoon aantrekkelijker dmv minder wegenbelasting oid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')