hoe langer ik kijk hoe meer dingen me storen....quote:Op woensdag 29 december 2004 18:33 schreef McPhearson het volgende:
[afbeelding]
Ideeen, Suggesties, Oordeel?
Ik vind hem vet, vooral omdat hij zwart wit is, en de mist is erg mooi.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:35 schreef gfree het volgende:
Foto gemaakt door schoonzusje, ik vind hem zeer geslaagd maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
[afbeelding]
groot formaat: http://img32.exs.cx/my.php?loc=img32&image=bertusgr7ho.jpg
Ik weet met de eerste foto niet zo goed waarop ik moet focussen. Daardoor is het geen foto waar ik lang naar kan kijken.quote:Op woensdag 29 december 2004 17:57 schreef JoranVW het volgende:
Twee foto's waar ik jullie oordeel graag over wil horen:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
foto1:Ik vind het lijnenspel niet zo mooi. Als je het nou wat netter en geordener had gedaan, misschien 1 lijn meteen felle kleur ofzo erdoorheen had ik 'm waarschijnlijk intressanter gevonden. Nu vind ik 'm rommelig en een beetje saai. Wel vind ik de hoek waaruit je gefotografeerd hebt leuk. Ik hou daar wel van. Maar ik mis de eenvoud in dit plaatje.quote:Op woensdag 29 december 2004 17:57 schreef JoranVW het volgende:
Twee foto's waar ik jullie oordeel graag over wil horen:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
wel gaaf! jammer dat die hond ineens zo "helder" is in het grauwe en doffe.quote:Op woensdag 29 december 2004 22:35 schreef gfree het volgende:
Foto gemaakt door schoonzusje, ik vind hem zeer geslaagd maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
[afbeelding]
Ik vind hem ook zeer geslaagd!quote:Op woensdag 29 december 2004 22:35 schreef gfree het volgende:
[afbeelding]
Mc Donald's Schipholquote:
Deed me na pino's foto denken aan McDonalds.. maar daar komt het zeker niet vandaan?quote:
Thnxquote:Op maandag 3 januari 2005 01:00 schreef Salteh het volgende:
[..]
Deed me na pino's foto denken aan McDonalds.. maar daar komt het zeker niet vandaan?
Ziet er goed uit
De kunstbloem is.. bloemig, ik vind het altijd jammer dat je op de macro foto's ook de stukjes stof/vuil beter ziet
Hier twee foto's van een oude processor.. ziet er leuk uit.. maar voor m'n gevoel mist er toch nog iets :x
[afbeelding]
grote versie
[afbeelding]
grote versie
Ik zou een iets grotere scherptediepte genomen hebben, dat versterkt de herhaling bij deze foto.quote:Op maandag 3 januari 2005 01:00 schreef Salteh het volgende:
[..]
Deed me na pino's foto denken aan McDonalds.. maar daar komt het zeker niet vandaan?
Ziet er goed uit
De kunstbloem is.. bloemig, ik vind het altijd jammer dat je op de macro foto's ook de stukjes stof/vuil beter ziet
Hier twee foto's van een oude processor.. ziet er leuk uit.. maar voor m'n gevoel mist er toch nog iets :x
[afbeelding]
grote versie
[afbeelding]
grote versie
Dus dat de pinnen niet zo snel vervagen? Of juist nog sneller?quote:Op maandag 3 januari 2005 10:28 schreef Impry het volgende:
[..]
Ik zou een iets grotere scherptediepte genomen hebben, dat versterkt de herhaling bij deze foto.
eeen voorwerp is driedemensionaal. (hoogte, breedte diepte). Wanneer je met een camera scherpstelt op iets dat dichtbij staat, wordt het in de verte wazig.quote:Op maandag 3 januari 2005 11:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dus dat de pinnen niet zo snel vervagen? Of juist nog sneller?
* Puckzzz snapt niet goed wat er bedoeld wordt met 'grotere scherptediepte'
Goed uitgelegd Haykquote:Op maandag 3 januari 2005 11:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dus dat de pinnen niet zo snel vervagen? Of juist nog sneller?
* Puckzzz snapt niet goed wat er bedoeld wordt met 'grotere scherptediepte'
ik vind hem leukquote:Op dinsdag 4 januari 2005 23:23 schreef PdeHoog het volgende:
Ben een beetje aan het experimenteren geweest voor de wedstrijd van deze maand: beweging...van het een kwam het anderen ik vond het eigenlijk wel een leuk concept
[afbeelding]
Nu je het zegt, inderdaad, een langs vliegende meeuw. De ufo is nu een ifo geworden. Dat licht geeft wel een heel apart sfeertje. Je zou haast denken dat het een vroege ochtendschemer is (gewoon begin van de middag genomen).quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:06 schreef Puckzzz het volgende:
Dat is een halve meeuw
wel mooie kleuren.
\quote:Op maandag 3 januari 2005 01:00 schreef Salteh het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
[afbeelding]
grote versie
[afbeelding]
grote versie
flikker het dan in een ander topic want bagger foto's kunnen we allemaal makenquote:
sneu persoontje...quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:19 schreef Re het volgende:
[..]
flikker het dan in een ander topic want bagger foto's kunnen we allemaal maken
Ik zou met het fotograferen van dieren (en kinderen) wat meer door mijn knieen gaan of zelfs op de grond gaan zitten/liggen. Maar misschien was het juist je bedoeling om ze vanuit je eigen ooghoek te fotograferen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 16:41 schreef Xboxer het volgende:
hallo kan iemand reageren op deze fotos
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb nu al kruisjes...quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deze foto's zijn beperkt online!!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 7 januari 2005 09:40 schreef Ymke het volgende:
Speciaal voor jou dan Puckzzz![]()
[afbeelding]
Euh... waarom knal je ze dan niet op ImageShack of iets dergelijks?quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deze foto's zijn beperkt online!!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan ookquote:Op vrijdag 7 januari 2005 09:56 schreef exile0000 het volgende:
[..]
Euh... waarom knal je ze dan niet op ImageShack of iets dergelijks?
Aha oke ik snap hetquote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:01 schreef exile0000 het volgende:
ik zou het zo doen, ik houd wel van een beetje abstract/minimalistisch
[afbeelding]
veel plezier met je camera! zijn al genoeg gebruikers hier die het een fijne camera vinden!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:57 schreef PrinceSL het volgende:
Heey Mensen,
heb maandag een digitale camera gekocht, de Canon Powershot S1 IS, en ben gister even gaan eperimenteren, wat resulteerde in de volgende foto:
[afbeelding]
Graag zou ik wat reacties horen, wat kan ik misschien anders doen de volgende keer, sowieso, hoe is de foto?![]()
Groetjes
Heey bedankt, nuttige tips, hier kan ik wel wat mee!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 11:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
veel plezier met je camera! zijn al genoeg gebruikers hier die het een fijne camera vinden!
over de foto:
ik zelf mis wat scherpte. had het vooral leuk gevonden als de wielrenner lekker scherp was. dat is mijn inziens toch het dingetje was het een leuke plaat maakt (goed gezien dus!)
heb ergens ook idee dat de horizon niet echt recht loopt. maar dat kan ook mijn kijk zijn (ben net wakker)
misschien was het ook wel leuk om de het weggetje links wat meer op de foto te nemen.
het kader vind ik trouwens iets te "hard" naast het "softe" zwart wit van de foto
mooie kleuren heeft de fotoquote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:24 schreef Jagganath het volgende:
[afbeelding]
Andere resoluties op http://www.pbase.com/jagganath/image/38418010
Zal mij benieuwen wat jullie er van vinden.. eerste keer dat ik foto post...
Foto is vandaag genomen op strand van Den Helder...
Grtz
En ik ben net wakker en zeg nu al goede dingen. Gewoon ff in PS rechtzetten.quote:
Wie was dat ook alweer?quote:Op zondag 9 januari 2005 11:02 schreef De_Warme_bakker het volgende:
de mens is het slimst als ze net wakker is...
tenzij je te laat wakker wordt, en daarna de weg in Naarden niet echt kan vinden
Dat vond ik juist wel okay krijg je een lekker contrast! Maargoed smaken verschillenquote:Op zondag 9 januari 2005 11:18 schreef De_Warme_bakker het volgende:
beetje donker aan de onderkant. wel mooie lucht
dat ziet er inderdaad in samenwerking met de rest die erop staat wel mooi uitquote:Op zondag 9 januari 2005 11:21 schreef drelletje het volgende:
[..]
Dat vond ik juist wel okay krijg je een lekker contrast! Maargoed smaken verschillen![]()
Probeer maar eens met windkracht 9, op je hurken, die camera recht te houdenquote:Op zondag 9 januari 2005 09:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
en... hij is scheef.
Xil, waarom wijs jij daar niet op? daar ben jij toch altijd de mierenzifter in?
nee, serieus: over de foto, ik vind het een mooie kleurenmengeling. Dat je het onderwerp mist, ja... ach... je kan niet zomaar een zeilbootje op de zee gooien.
Tip: Neem voortaan een statief mee of zowquote:Op zondag 9 januari 2005 14:34 schreef Jagganath het volgende:
[..]
Probeer maar eens met windkracht 9, op je hurken, die camera recht te houden![]()
Dat ie niet helemaal scherp is.. zal idd proberen de volgende keer met een kortere sluitertijd te werken, alleen of de foto dan niet te donker wordt....
Mooie kleurencompositie !!!quote:
Wat leuk, een Nispenaar S1IS-bezitter! Ik heb er ook één. Mooie foto, jammer van de comressieartefacten. Bij het verkleinen en opslaan als JPG even opletten welke compresie je instelt. Verder had er wat mij betreft wat meer contrast in mogen zitten.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:57 schreef PrinceSL het volgende:
Heey Mensen,
heb maandag een digitale camera gekocht, de Canon Powershot S1 IS, en ben gister even gaan eperimenteren, wat resulteerde in de volgende foto:
[afbeelding]
Graag zou ik wat reacties horen, wat kan ik misschien anders doen de volgende keer, sowieso, hoe is de foto?![]()
Groetjes
Ehm sorrie maar ik vind het een beetje een huis-tuin-en keukenfoto. (erg flets ook, maar dat zeg je zelf al) Met zo'n mooie kat moeten er toch veel betere foto's te maken zijn? Kon je niet dichterbij komen zodat je de tuintegels/raam/plant met bierviltje e.d. er niet op zou hebben? Of schrikt poes dan en is ze pleitte?quote:Op maandag 10 januari 2005 13:03 schreef RIQY het volgende:
wat vinden jullie van deze foto![]()
[afbeelding]
ik heb em een beetje tegen de zon in genomen, dus vandaar dat het licht een beetje apart van kleur is![]()
Volgens mij gaat het bij de fil "the village"(?) om #1quote:truce Audio pronunciation of "Truce" ( P ) Pronunciation Key (trs)
n.
1. A temporary cessation or suspension of hostilities by agreement of the opposing sides; an armistice.
2. A respite from a disagreeable state of affairs.
Apart als in flets?quote:Op maandag 10 januari 2005 13:03 schreef RIQY het volgende:
wat vinden jullie van deze foto![]()
[afbeelding]
ik heb em een beetje tegen de zon in genomen, dus vandaar dat het licht een beetje apart van kleur is![]()
Idd, zorgt meestal wel voor een mooie effect:quote:Op zondag 9 januari 2005 16:32 schreef Xilantof het volgende:
met een lange sluitertijd krijg je de boel niet scherper.
water ligt meestal neit stil
krijg je een soort "wolk" effect als je water met lange sluitertijd neemt (enkele seconden)
In een woord: prachtig.quote:
Veel te grootquote:Op donderdag 13 januari 2005 17:25 schreef RIQY het volgende:
hoe vinden jullie deze foto
[afbeelding]
ik vind hem erg mooi (beetje brakke laptop hier dus kan ik nog niet eens de vole potentie zien)quote:
Gewoon een heel mooie foto. Juist door de belichting (donker) met hier en daar wat licht die de contouren aangeven geeft de foto een bapaalde sfeer weer. Gelukkig niet geflitst dus.De concentratie van de man is ook mooi om te zien. Topquote:
Heel vreemde foto! Heb echt het idee dat ik hem op de kop zie! Moet er erg aan wennen maar hij isheel mooi dat wel maar hij voelt vreemd aanquote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:10 schreef junkiexp het volgende:
Deze heb ik vanmiddag gemaakt achter mijn huis,grappig detail is de weerspeigeling van de overvliegende straaljager in het water
Hij is overigens gemaakt met een Pentax Optio S5i
[afbeelding]
mooie lucht kleuren.quote:
Omdat ze jaloers zijn op je mooie fotoquote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:56 schreef Yamyam het volgende:
En waarom word ik standaard overgeslagen?
Ik weet ook niet wat dat rechts is ik had maar een halve minuut om een foto te makenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
mooie lucht kleuren.
en leuk dat je de weg ziet.
maar je kijkt dwars over de weg. twas misschien leuker geweest als je weg (indien mogelijk uiteraard) wat meer "richting de zon" had kunnen fotograferen.
omdat de weg wat glimt, is die goed te zien, en de rest is vooral erg donker.
wat ook wel storend is is dat ding (bankje) rechts onder in beeld in de hoek.
Dankje.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:01 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Omdat ze jaloers zijn op je mooie foto
Mooie kleuren, mooie lijn door de weg die door de foto loopt. Zelf zou ik geprobeerd hebben om de horizon ietsje hoger of ietsje lager te leggen, maar misschien heb je dat wel gedaan en komt het zo mooier uit.
edit: gecropped om te laten zien wat ik bedoel (en meteen is ook dat "storende bankje weg waar xila zich aan stoort)
[afbeelding]
Ik zal em zo wel weer weghalen hoor
ik vind hem wel gaaf. alleen recht is echt te licht.quote:Op zondag 16 januari 2005 00:10 schreef Holgerson het volgende:
De Haagsche zwemtunnel laat zich goed gebruiken voor leuke plaatjes:
[afbeelding]
Overbelicht met de camera, soft focus met PSP
Ja was een foutje van me, als het goed is zijn ze nu op de kop af allemaal 550 breed :-)quote:Op zondag 16 januari 2005 15:43 schreef pea4fun het volgende:
Jammer dat ze zo klein zijn rique, foto 2, 3 en de paardjes zou ik wel wat groter willen zien
Tegelijk gepost denk ikquote:Op zondag 16 januari 2005 15:48 schreef rique het volgende:
[..]
Ja was een foutje van me, als het goed is zijn ze nu op de kop af allemaal 550 breed :-)
Ja ik schijn nog te levenquote:Op zondag 16 januari 2005 18:14 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Rique man, leef je ook nog? :p
Nee hoor, ik vind de kleurenversie te blauw en daarom de zwartwit fraaierquote:Op zondag 16 januari 2005 18:44 schreef Yamyam het volgende:
en ik word weer overgeslagen...
De vuurtoren van Noordwijkquote:Op zondag 16 januari 2005 22:17 schreef Schanulleke het volgende:
Bedankt voor de uitleg Holgerson.
Ikzelf heb ook 2 foto's van vandaag waar ik graag kritiek/opmerkingen over hoor.
quote:Op zondag 16 januari 2005 23:38 schreef Schanulleke het volgende:
[...] 'die gast' is mijn lieftallige vriendinnetje
ik snap wat je bedoeld. maar die boom staat (mijn inziens) nu niet zo op de foto dat dat echt goed naar voren komt en erg duidelijk wordt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:00 schreef Schanulleke het volgende:
Wat ik er erg leuk aan vind is dat de boom in het doek ook in de werkelijkheid doorloopt.
Dat was wel even passen en meten voordat dat er een beetje mooi uitkwam.
Nu zie ik ze wel, duurde gewoon heel erg lang met laden.quote:Op zondag 23 januari 2005 15:35 schreef .Achita. het volgende:
allemaal kruisjes? :x
Of hier http://huiz.rec-hosting.com/index.php Lekker snel en resized automatischquote:Op zondag 23 januari 2005 15:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Die met de zon door het hek is ook wel leuk.
Jammer dat je ze niet hier kan laten zien, een optie is om ze naar een Picserver te laden en vandaar te linken.
heb je site even gebookmarkedquote:Op zondag 23 januari 2005 15:42 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Of hier http://huiz.rec-hosting.com/index.php Lekker snel en resized automatisch
Je kan je foto laten zien door hem tussen [img] tags te plaatsen.quote:Op maandag 24 januari 2005 16:12 schreef foogel het volgende:
Zijn er ook mensen geïnteresseerd in portretfotografie? Ik wel iigMeningen welkom.
http://fs6.deviantart.com(...)one_II_by_foogel.jpg
(Hoe zorg ik hier dat je meteen het plaatje ziet?)
Thnx voor jou tip.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:39 schreef Xilantof het volgende:
Het idee is erg leuk SpeeyGJ...
denk dat het vooral een tof effect geeft bij een hoog gebouw, en idd, als de wolken wat sneller zouden gaan...
late reaktie, maar deze vind ik echt supermooi !!!!quote:
netjes!quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:47 schreef American_Nightmare het volgende:
[[url=http://members.chello.nl/m.adriaans4/CRW_9571_550px.jpg]afbeelding][/url]
Klik op het plaatje voor een grotere versie (800 pixels breed)!!
Heb je die geshopt? Ik vind em niet zo mooi trouwens.quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Niet mijn smaak, wordt er gewoon dizzy van als ik er wat langer naar kijk... of komt door vermoeidheid, kan ookquote:Op donderdag 3 februari 2005 20:47 schreef American_Nightmare het volgende:
ah, ben jij Facedown op DPZ?quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Mooie foto alleen ik zou die lamp erweg halen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:19 schreef Sabrina1981 het volgende:
Even in het huis wat geprobeerd.
[afbeelding]
Mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg mooi. De tweede heeft een wat te lichte lucht als je het mij vraagt. Heb je ook foto's in landschapsformaat en zonder persoon op de voorgrond? Die zijn misschien nog mooier!quote:Op zondag 6 februari 2005 12:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gistermiddag nog even wat geschoten.
Nu met een persoon erbij.
Dit is eigelijk mijn eerste keer dus ja wees niet te hard
Ze zijn wel wat scheef maar ja, gaat nu even om het ide
Mooie foto's idd!quote:Op zondag 6 februari 2005 12:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gistermiddag nog even wat geschoten.
Nu met een persoon erbij.
Dit is eigelijk mijn eerste keer dus ja wees niet te hard
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze zijn wel wat scheef maar ja, gaat nu even om het ide
Bedankt!quote:Op zondag 6 februari 2005 13:01 schreef luap het volgende:
[..]
Mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg mooi. De tweede heeft een wat te lichte lucht als je het mij vraagt. Heb je ook foto's in landschapsformaat en zonder persoon op de voorgrond? Die zijn misschien nog mooier!
Hier het resultaat van een stukje fietsen bij een nieuwe wijk hier in de buurt.
Wat vinden jullie van de kleur en licht/donker. Mijn laptop scherm is daar eigenlijk te bagger voor![]()
Aha oke, vandaag weer een kans dus zal een kijkenquote:Op zondag 6 februari 2005 13:07 schreef Jagganath het volgende:
[..]
Mooie foto's idd!
Ik zou alleen de persoon wat kleiner wil zien (verder er vanaf) voor het wat meer dramatischer effect en misschien nog ietsiepietsie donkerder die eerste... 2de foto is wat te licht naar mijn smaak.
wat ik me afvraag... als de horizon recht zet, valt dan de persoon niet achterover? staat hij scheef oid?
Leuke serie luapquote:Op zondag 6 februari 2005 13:01 schreef luap het volgende:
[..]
Mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg mooi. De tweede heeft een wat te lichte lucht als je het mij vraagt. Heb je ook foto's in landschapsformaat en zonder persoon op de voorgrond? Die zijn misschien nog mooier!
Hier het resultaat van een stukje fietsen bij een nieuwe wijk hier in de buurt.
Hoezo eentonige rijtjeshuizen...
[afbeelding]
nog meer blokkendozen:
[afbeelding]
Een trap:
[afbeelding]
Schoolgebouwtje
[afbeelding]
Centrale energie voorziening
[afbeelding]
Wat vinden jullie van de kleur en licht/donker. Mijn laptop scherm is daar eigenlijk te bagger voor![]()
Niet zo moeilijk. Dit is een mooi voorbeeld van een zoom-burst.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:57 schreef Xilantof het volgende:
netjes!
zeker ook nog hoe scherp de persoon in het midden is!
Ik dacht toch echt ergens te lezen dat het in dit geval een photoshop effect was. Wel jammer, respect als je het echt met een zoom-burst kan!quote:Op maandag 7 februari 2005 11:16 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk. Dit is een mooi voorbeeld van een zoom-burst.
Tijdens het afdrukken met een niet al te snelle sluitertijd zoom je in met je lens.
quote:Op maandag 7 februari 2005 11:38 schreef exile0000 het volgende:
Ik dacht toch echt ergens te lezen dat het in dit geval een photoshop effect was. Wel jammer, respect als je het echt met een zoom-burst kan!
Pak je camera, gooi er die DX lens op, loop naar een spiegel, lens helemaal uitzoomen, focussen, 1/60 (bijvoorbeeld) sluitertijd zetten, en terwijl je afdrukt zo snel mogelijk helemaal inzoomen. Foto wil ik hier gepost zienquote:Op maandag 7 februari 2005 17:32 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb het nooit geprobeerd Shark. dus weet niet in hoeverre het makkelijk of moeilijk is.
vond het een nette foto iig.
als het met PS is gedaan, tja dan is de foto wel mooi, maar minder "knap" van de fotograaf.
verise 2! Ik vind het beeld hiervan interessanter.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:33 schreef exile0000 het volgende:
Deze foto van het Carnaval vind ik op zich wel leuk, maar hoe komt ie beter tot zijn recht?
Versie 1
[afbeelding]
Versie 2
afbeelding
Of moet ik het nog anders doen? Wie helpt?
Ik vind het zijaanzicht van de muur op #2 nogal storend, hoe ziet de foto eruit als dat weggecropt is ?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:33 schreef exile0000 het volgende:
Deze foto van het Carnaval vind ik op zich wel leuk, maar hoe komt ie beter tot zijn recht?
Versie 1
[afbeelding]
Versie 2
[afbeelding]
Of moet ik het nog anders doen? Wie helpt?
Sorry voor de late reactie; het is inderdaad een photoshop-effect. Zonder bewerking krijg je dit echt niet voor mekaar, want dan wordt de persoon in het midden lang niet zo scherp en wordt de foto dus minder mooi vind ik.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:38 schreef exile0000 het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt ergens te lezen dat het in dit geval een photoshop effect was. Wel jammer, respect als je het echt met een zoom-burst kan!
Die staat er op hoor!quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:01 schreef robbedoeseos300d het volgende:
vandaag ff het geld schip van de ING op de plaat vast gelegd
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag je vindenquote:Op woensdag 9 februari 2005 23:08 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die staat er op hoor!
Ik vind de foto niet bijzonder of mooi of creatief of tof of wat dan ook.
Sorry.
Die kant is ook wel aardigquote:Op donderdag 10 februari 2005 00:59 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb hem vorige week van een andere kant gekiekt, maar het laat idd weinig ruimte voor leukigheden.
[afbeelding]
Ik noem het overigens een schoen, en geen schip.
Maar met zwart wit vond ik het iets mooier omdat je je dan meer op het onderwerp concentreert (omdat de kraan ook al glimt enzo)..quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:42 schreef dubbellu het volgende:
Ik denk dat je in kleur al direkt meer weerspiegeling krijgt, Hieronder een voorbeeld hiervan:
http://www.pbase.com/dubbellu/image/31911461
http://www.pbase.com/dubbellu/image/31911464
http://www.pbase.com/dubbellu/image/31916857
Probeer de achtergrond zo egaal mogelijk te krijgen, dan ligt de nadruk meer op de druppels. Je kunt bijvoorbeeld een placemat ofzoiets achter je kraan voor de tegeltjes zetten. Voor de glans kun je proberen wat aan je flitssterkte te regelen (of als dat niet kan, kun je natuurlijk dichterbij of verderweg gaan staan). Voor kleurtjes kun je ook gekleurde kommetjes en schaaltjes pakken om in te druppelen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:03 schreef killko het volgende:
1[afbeelding]
2[afbeelding]
3[afbeelding]
Misschien dat ik nog een mooi kadertje maak en de glans een beetje wegwerk, maar dit heb ik dus pas ff gemaakt..
Graag uw scherpe mening hierover.
Verder had ik onderstaande foto's ook nog gemaakt, maar die vond ik zelf niet goed genoeg, maar het effect van een druppel in een wasbak (#5) vond ik wel leuk..
4[afbeelding]
5[afbeelding]
Hoe kan ik trouwens meer weerspiegeling krijgen zoals je dat al een klein beetje ziet bij nr. 5?
Alvast bedankt!
http://www.i-questo.com/resizer/quote:Hoe groter de foto, des te meer tijd het kost om te laden. Omdat je de foto's toch maar op een maximale breedte van 550 pixels te zien krijgt op het forum zou het zeer wenselijk zijn als je foto's die 550 pixels in de breedte niet overschrijden.
Daarnaast heb je met dit formaat ook de zekerheid dat je kunstwerken alleen geschikt zijn om te bekijken en je dus niet de kans loopt dat je ze op de vreemdste hoeken van de aardkloot terugvind zonder bronvermelding
Dit resizen kan je doen door de met een bewerking programma wat kleiner te maken, of door gebruik te maken van ThaMarco's fotoresizer, te vinden op:
Ach, ik heb ook een keertje een uurtje voor mijn gootsteen gezeten:quote:Op donderdag 17 februari 2005 10:56 schreef killko het volgende:
Met m'n powershot A70 kan ik 3 verschillende stappen voor de flits instellen (mits ik de cam op volledig automatisch zet). De flits had ik volgens mij al zo 'klein' mogelijk.
Maar bedankt voor je advies, misschien kan ik er wat mee.
Oh, ik zie net dat jij ook zoiets in je avatar hebt.. Expert![]()
Ik ben het gedeeltelijk met je kritiek eens.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:41 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Jammer van die weerspiegeling in de motorkap, het rolls bord dan nog iets minder dan het hoofd van die persoon.
En daar is PS dan weer lekker handig voorquote:Op zondag 20 februari 2005 10:59 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ik ben het gedeeltelijk met je kritiek eens.
De weerspiegeling van de persoon stoorde mij ook, maar ja op de autorai lopen nu eenmaal mensen en die kun je niet allemall uitbeeld houden.
Het Rolls Royce bord wilde ik bewust in deze plaat hebben, omdat ik vind dat het er goed bij past n.l. engel = Rolls Royce grill met loge = duidelijk Rolls Royce ja en dan mag het bord toch ook duidelijke Rolls Royce niet ontbreken.
Bedoel je dat je het verschil ziet tussen de eerste en de tweede of zie je het meteen dat er aan de laatste gesoept is?quote:Op maandag 21 februari 2005 22:21 schreef killko het volgende:
Je kan zien dat je hebt lopen klooien..
[offtopic]Wat is Fok! toch irritant sloom.. Je zou bijna geen zin meer hebben om telkens te kijken..[/offtopic]
thx voor je kritiek !quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:35 schreef Xilantof het volgende:
ik vind ze allemaal niet zo bijzonder eerlijk gezegt.
de eerste is een leuke avondshot met beweging, maar ik zie niet echt een onderwerp. misschien dat een andere uitsnede (bijv alleen de links kant vna het gebouw) hem wat leuker kan maken.
bij de 2de zit er wel een leuke repetitie in maar de uitvoering is niet echt geweldig. zit veel ruis in (wat weg gewerkt kan worden) ook is ie niet helemaal scherp.
(met telefoon genomen?)
bij 3 is de timing goed, maar verder vind ik de omgeving niet echt leuk, buiten met een vuurpijl oid op de achtergrond zou beter passen denk ik.
4 is geinig, heb zo ooit een zooi foto's gemaakt met zus. maar eerlijk gezegt niet echt mooi. ook weer de omgeving die zorgt dat het een snapshot idee krijgt.
echt is voor mij, maar je horizon staat scheefquote:Op woensdag 23 februari 2005 18:05 schreef PM-girl het volgende:
verkapte tvp,maaruh commentaar mag!
[afbeelding]
kan hier nog heel wat inspiratie opdoen!
dat was ooit ook een discussie hier.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:14 schreef PM-girl het volgende:
deze vind ik zelf ook wel ok, maar dat komt ook door het object zelf
[afbeelding]
Maar is hij daardoor beter of slechter dan de eerste?quote:Op woensdag 23 februari 2005 16:41 schreef killko het volgende:
Je kan zien dat die laatste gesoept is als je ff naar die foto kijkt..
nummer 1, 5, 6 en 11 vind ik mooie fotoos....quote:Op donderdag 24 februari 2005 00:04 schreef Roy het volgende:
Ik ben nog een beginner op het gebied van fotografie, maar toch zou ik graag willen weten wat jullie van onderstaande foto's vinden. Tips en adviezen zijn van harte welkom!
1.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto1.jpg]afbeelding][/url]
2.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto2.jpg]afbeelding][/url]
3.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto3.jpg]afbeelding][/url]
4.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto4.jpg]afbeelding][/url]
5.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto5.jpg]afbeelding][/url]
6.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto6.jpg]afbeelding][/url]
7.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto7.jpg]afbeelding][/url]
8.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto8.jpg]afbeelding][/url]
9.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto9.jpg]afbeelding][/url]
10.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto10.jpg]afbeelding][/url]
11.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto11.jpg]afbeelding][/url]
12.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto12.jpg]afbeelding][/url]
13.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto13.jpg]afbeelding][/url]
14.
[[url=http://www.student.tue.nl/h/r.g.j.damgrave/img/TNfoto14.jpg]afbeelding][/url]
Tate Modern is heel erg fotogeniek! In de centrale hal hebben ze ook wel vaker goede fotografeerbare objecten!quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:14 schreef PM-girl het volgende:
deze vind ik zelf ook wel ok, maar dat komt ook door het object zelf
[afbeelding]
thanxquote:Op donderdag 24 februari 2005 12:02 schreef buzzer het volgende:
[..]
nummer 1, 5, 6 en 11 vind ik mooie fotoos....
nummer 10 vind ik bijzonder mooi
en nummer 4 vind ik super met die wijnglazen![]()
Ben ook wel benieuwd hoe je foto 6 en 7 gemaakt hebtquote:Op donderdag 24 februari 2005 15:41 schreef Roy het volgende:
@killko: Kijk dat is goede feedback, Ik hou inderdaad nog niet genoeg rekening met 'de regel van derden', moet ik toch eens iets meer gaan proberen. Ook de foto's in photoshop nog iets mooier maken moet ik nog onder de knie krijgen.
Aankomend weekend maar even stoeien denk ik
Foto 6, 7 en 8 zijn gemaakt vanuit een luchtballon (dankjewel Grolschquote:Op donderdag 24 februari 2005 20:19 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd hoe je foto 6 en 7 gemaakt hebt
http://www.i-questo.com/resizer/quote:Hoe groter de foto, des te meer tijd het kost om te laden. Omdat je de foto's toch maar op een maximale breedte van 550 pixels te zien krijgt op het forum zou het zeer wenselijk zijn als je foto's die 550 pixels in de breedte niet overschrijden.
Daarnaast heb je met dit formaat ook de zekerheid dat je kunstwerken alleen geschikt zijn om te bekijken en je dus niet de kans loopt dat je ze op de vreemdste hoeken van de aardkloot terugvind zonder bronvermelding
Dit resizen kan je doen door de met een bewerking programma wat kleiner te maken, of door gebruik te maken van ThaMarco's fotoresizer, te vinden op:
Als je nou ook nog eens je vorige bericht gaat weizigen dan is het helemaal goedquote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:06 schreef Padrone het volgende:
Ok, ik zal ze even resizen en nummer. Drie per keer.
1
2
3
Moeten goed te doen zijn in een nieuw venster dacht ik zo![]()
Uhh, heb je de foto's daarboven gezien ?? die zijn minstens 3.5 keer zo groot als die van mijquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:45 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
geen foto dus ....
en een paar groter dan 550 breed.
en ze dan nog in een ander topic plaatsen zonder ze te resizen ...
Hij lijkt me niet helemaal scherp Stil. en die groene balletjes vind ik een beetje te druk in je foto. Haal je roosje eens uit het boeket en fotografeer het van alle kanten , kom je vaak leuke inzichten tegen .quote:Op zaterdag 26 februari 2005 01:46 schreef stil het volgende:
wat vinden jullie van deze:
[afbeelding]
grote: http://img.photobucket.com/albums/v67/stille/roos.jpg
De eerste is heerlijk de toning vind ik erg mooi alleen een net iets te kleine dof naar mijn idee.quote:
Editduur verstrekenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als je nou ook nog eens je vorige bericht gaat weizigen dan is het helemaal goed![]()
1: aardig, maar om silhouette-foto's te laten slagen moet het contrast zo groot mogelijk zijn en de achtergrond zo leeg mogelijk. bijvoorbeeld een silhouette tegen de lucht, of tegen de lege straat waar ze op lopen. Nu is het wat te rommelig en de rechterhelft van de foto voegt niets toe, misschien was juist wat meer ruimte links mooier geweest?quote:Op maandag 28 februari 2005 00:35 schreef Zrevwa het volgende:
Ik ben nog redelijk erg onervaren in het maken van foto's en zou graag willen weten wat jullie hier van vinden. (ik heb ook niet een super goede camera, helaas)
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5 (geinige foto)
[afbeelding]
Maar dat is nog geen reden om het te laten.quote:Op maandag 28 februari 2005 14:29 schreef Salvad0R het volgende:
resizen sux .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |