Mooie foto alleen ik zou die lamp erweg halen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:19 schreef Sabrina1981 het volgende:
Even in het huis wat geprobeerd.
[afbeelding]
Mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg mooi. De tweede heeft een wat te lichte lucht als je het mij vraagt. Heb je ook foto's in landschapsformaat en zonder persoon op de voorgrond? Die zijn misschien nog mooier!quote:Op zondag 6 februari 2005 12:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gistermiddag nog even wat geschoten.
Nu met een persoon erbij.
Dit is eigelijk mijn eerste keer dus ja wees niet te hard
Ze zijn wel wat scheef maar ja, gaat nu even om het ide
Mooie foto's idd!quote:Op zondag 6 februari 2005 12:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gistermiddag nog even wat geschoten.
Nu met een persoon erbij.
Dit is eigelijk mijn eerste keer dus ja wees niet te hard
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze zijn wel wat scheef maar ja, gaat nu even om het ide
Bedankt!quote:Op zondag 6 februari 2005 13:01 schreef luap het volgende:
[..]
Mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg mooi. De tweede heeft een wat te lichte lucht als je het mij vraagt. Heb je ook foto's in landschapsformaat en zonder persoon op de voorgrond? Die zijn misschien nog mooier!
Hier het resultaat van een stukje fietsen bij een nieuwe wijk hier in de buurt.
Wat vinden jullie van de kleur en licht/donker. Mijn laptop scherm is daar eigenlijk te bagger voor![]()
Aha oke, vandaag weer een kans dus zal een kijkenquote:Op zondag 6 februari 2005 13:07 schreef Jagganath het volgende:
[..]
Mooie foto's idd!
Ik zou alleen de persoon wat kleiner wil zien (verder er vanaf) voor het wat meer dramatischer effect en misschien nog ietsiepietsie donkerder die eerste... 2de foto is wat te licht naar mijn smaak.
wat ik me afvraag... als de horizon recht zet, valt dan de persoon niet achterover? staat hij scheef oid?
Leuke serie luapquote:Op zondag 6 februari 2005 13:01 schreef luap het volgende:
[..]
Mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg mooi. De tweede heeft een wat te lichte lucht als je het mij vraagt. Heb je ook foto's in landschapsformaat en zonder persoon op de voorgrond? Die zijn misschien nog mooier!
Hier het resultaat van een stukje fietsen bij een nieuwe wijk hier in de buurt.
Hoezo eentonige rijtjeshuizen...
[afbeelding]
nog meer blokkendozen:
[afbeelding]
Een trap:
[afbeelding]
Schoolgebouwtje
[afbeelding]
Centrale energie voorziening
[afbeelding]
Wat vinden jullie van de kleur en licht/donker. Mijn laptop scherm is daar eigenlijk te bagger voor![]()
Niet zo moeilijk. Dit is een mooi voorbeeld van een zoom-burst.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:57 schreef Xilantof het volgende:
netjes!
zeker ook nog hoe scherp de persoon in het midden is!
Ik dacht toch echt ergens te lezen dat het in dit geval een photoshop effect was. Wel jammer, respect als je het echt met een zoom-burst kan!quote:Op maandag 7 februari 2005 11:16 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk. Dit is een mooi voorbeeld van een zoom-burst.
Tijdens het afdrukken met een niet al te snelle sluitertijd zoom je in met je lens.
quote:Op maandag 7 februari 2005 11:38 schreef exile0000 het volgende:
Ik dacht toch echt ergens te lezen dat het in dit geval een photoshop effect was. Wel jammer, respect als je het echt met een zoom-burst kan!
Pak je camera, gooi er die DX lens op, loop naar een spiegel, lens helemaal uitzoomen, focussen, 1/60 (bijvoorbeeld) sluitertijd zetten, en terwijl je afdrukt zo snel mogelijk helemaal inzoomen. Foto wil ik hier gepost zienquote:Op maandag 7 februari 2005 17:32 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb het nooit geprobeerd Shark. dus weet niet in hoeverre het makkelijk of moeilijk is.
vond het een nette foto iig.
als het met PS is gedaan, tja dan is de foto wel mooi, maar minder "knap" van de fotograaf.
verise 2! Ik vind het beeld hiervan interessanter.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:33 schreef exile0000 het volgende:
Deze foto van het Carnaval vind ik op zich wel leuk, maar hoe komt ie beter tot zijn recht?
Versie 1
[afbeelding]
Versie 2
afbeelding
Of moet ik het nog anders doen? Wie helpt?
Ik vind het zijaanzicht van de muur op #2 nogal storend, hoe ziet de foto eruit als dat weggecropt is ?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:33 schreef exile0000 het volgende:
Deze foto van het Carnaval vind ik op zich wel leuk, maar hoe komt ie beter tot zijn recht?
Versie 1
[afbeelding]
Versie 2
[afbeelding]
Of moet ik het nog anders doen? Wie helpt?
Sorry voor de late reactie; het is inderdaad een photoshop-effect. Zonder bewerking krijg je dit echt niet voor mekaar, want dan wordt de persoon in het midden lang niet zo scherp en wordt de foto dus minder mooi vind ik.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:38 schreef exile0000 het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt ergens te lezen dat het in dit geval een photoshop effect was. Wel jammer, respect als je het echt met een zoom-burst kan!
Die staat er op hoor!quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:01 schreef robbedoeseos300d het volgende:
vandaag ff het geld schip van de ING op de plaat vast gelegd
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag je vindenquote:Op woensdag 9 februari 2005 23:08 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die staat er op hoor!
Ik vind de foto niet bijzonder of mooi of creatief of tof of wat dan ook.
Sorry.
Die kant is ook wel aardigquote:Op donderdag 10 februari 2005 00:59 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb hem vorige week van een andere kant gekiekt, maar het laat idd weinig ruimte voor leukigheden.
[afbeelding]
Ik noem het overigens een schoen, en geen schip.
Maar met zwart wit vond ik het iets mooier omdat je je dan meer op het onderwerp concentreert (omdat de kraan ook al glimt enzo)..quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:42 schreef dubbellu het volgende:
Ik denk dat je in kleur al direkt meer weerspiegeling krijgt, Hieronder een voorbeeld hiervan:
http://www.pbase.com/dubbellu/image/31911461
http://www.pbase.com/dubbellu/image/31911464
http://www.pbase.com/dubbellu/image/31916857
Probeer de achtergrond zo egaal mogelijk te krijgen, dan ligt de nadruk meer op de druppels. Je kunt bijvoorbeeld een placemat ofzoiets achter je kraan voor de tegeltjes zetten. Voor de glans kun je proberen wat aan je flitssterkte te regelen (of als dat niet kan, kun je natuurlijk dichterbij of verderweg gaan staan). Voor kleurtjes kun je ook gekleurde kommetjes en schaaltjes pakken om in te druppelen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:03 schreef killko het volgende:
1[afbeelding]
2[afbeelding]
3[afbeelding]
Misschien dat ik nog een mooi kadertje maak en de glans een beetje wegwerk, maar dit heb ik dus pas ff gemaakt..
Graag uw scherpe mening hierover.
Verder had ik onderstaande foto's ook nog gemaakt, maar die vond ik zelf niet goed genoeg, maar het effect van een druppel in een wasbak (#5) vond ik wel leuk..
4[afbeelding]
5[afbeelding]
Hoe kan ik trouwens meer weerspiegeling krijgen zoals je dat al een klein beetje ziet bij nr. 5?
Alvast bedankt!
http://www.i-questo.com/resizer/quote:Hoe groter de foto, des te meer tijd het kost om te laden. Omdat je de foto's toch maar op een maximale breedte van 550 pixels te zien krijgt op het forum zou het zeer wenselijk zijn als je foto's die 550 pixels in de breedte niet overschrijden.
Daarnaast heb je met dit formaat ook de zekerheid dat je kunstwerken alleen geschikt zijn om te bekijken en je dus niet de kans loopt dat je ze op de vreemdste hoeken van de aardkloot terugvind zonder bronvermelding
Dit resizen kan je doen door de met een bewerking programma wat kleiner te maken, of door gebruik te maken van ThaMarco's fotoresizer, te vinden op:
Ach, ik heb ook een keertje een uurtje voor mijn gootsteen gezeten:quote:Op donderdag 17 februari 2005 10:56 schreef killko het volgende:
Met m'n powershot A70 kan ik 3 verschillende stappen voor de flits instellen (mits ik de cam op volledig automatisch zet). De flits had ik volgens mij al zo 'klein' mogelijk.
Maar bedankt voor je advies, misschien kan ik er wat mee.
Oh, ik zie net dat jij ook zoiets in je avatar hebt.. Expert![]()
Ik ben het gedeeltelijk met je kritiek eens.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:41 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Jammer van die weerspiegeling in de motorkap, het rolls bord dan nog iets minder dan het hoofd van die persoon.
En daar is PS dan weer lekker handig voorquote:Op zondag 20 februari 2005 10:59 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ik ben het gedeeltelijk met je kritiek eens.
De weerspiegeling van de persoon stoorde mij ook, maar ja op de autorai lopen nu eenmaal mensen en die kun je niet allemall uitbeeld houden.
Het Rolls Royce bord wilde ik bewust in deze plaat hebben, omdat ik vind dat het er goed bij past n.l. engel = Rolls Royce grill met loge = duidelijk Rolls Royce ja en dan mag het bord toch ook duidelijke Rolls Royce niet ontbreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |