abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25250701
Ok, ik zal ze even resizen en nummer. Drie per keer.

1

2

3

Moeten goed te doen zijn in een nieuw venster dacht ik zo
pi_25260683
wat vinden jullie van deze:

grote: http://img.photobucket.com/albums/v67/stille/roos.jpg
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  zaterdag 26 februari 2005 @ 14:01:00 #278
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_25265384
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:06 schreef Padrone het volgende:
Ok, ik zal ze even resizen en nummer. Drie per keer.

1

2

3

Moeten goed te doen zijn in een nieuw venster dacht ik zo
Als je nou ook nog eens je vorige bericht gaat weizigen dan is het helemaal goed
  zaterdag 26 februari 2005 @ 14:06:21 #279
97898 Josse
www.webaddict.be
pi_25265453

[ Bericht 34% gewijzigd door Josse op 26-02-2005 19:17:23 ]
pi_25269372
] deleted by meselluf : < [
Blijkbaar .. zijn de 'bewerkingen' niet goed. Photoshop is blijkbaar niet toegestaan.
En blijkbaar ook pixeltjes te groot : <

[ Bericht 37% gewijzigd door sitting_elfling op 26-02-2005 20:07:55 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_25269596
geen foto dus ....
en een paar groter dan 550 breed.
en ze dan nog in een ander topic plaatsen zonder ze te resizen ...
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_25270035
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:45 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
geen foto dus ....
en een paar groter dan 550 breed.
en ze dan nog in een ander topic plaatsen zonder ze te resizen ...
Uhh, heb je de foto's daarboven gezien ?? die zijn minstens 3.5 keer zo groot als die van mij
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:50:43 #283
79550 Ymke
your ghost
pi_25270676
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 01:46 schreef stil het volgende:
wat vinden jullie van deze:
[afbeelding]

grote: http://img.photobucket.com/albums/v67/stille/roos.jpg
Hij lijkt me niet helemaal scherp Stil. en die groene balletjes vind ik een beetje te druk in je foto. Haal je roosje eens uit het boeket en fotografeer het van alle kanten , kom je vaak leuke inzichten tegen .

Kleur is wel erg mooi.
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_25271438
quote:
De eerste is heerlijk de toning vind ik erg mooi alleen een net iets te kleine dof naar mijn idee.
De 2e vind ik ook wel leuk, maar niet echt spannend.
En de 3e oogt bij mij wat onscherp en je kan hem iets veller maken.
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_25290671
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 14:01 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Als je nou ook nog eens je vorige bericht gaat weizigen dan is het helemaal goed
Editduur verstreken
pi_25291211
Ik ben nog redelijk erg onervaren in het maken van foto's en zou graag willen weten wat jullie hier van vinden. (ik heb ook niet een super goede camera, helaas)

1

2

3

4

5 (geinige foto)

[ Bericht 13% gewijzigd door Zrevwa op 28-02-2005 01:09:36 ]
- Zrevwa -
pi_25294896
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_25294947
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:35 schreef Zrevwa het volgende:
Ik ben nog redelijk erg onervaren in het maken van foto's en zou graag willen weten wat jullie hier van vinden. (ik heb ook niet een super goede camera, helaas)

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]

5 (geinige foto)
[afbeelding]
1: aardig, maar om silhouette-foto's te laten slagen moet het contrast zo groot mogelijk zijn en de achtergrond zo leeg mogelijk. bijvoorbeeld een silhouette tegen de lucht, of tegen de lege straat waar ze op lopen. Nu is het wat te rommelig en de rechterhelft van de foto voegt niets toe, misschien was juist wat meer ruimte links mooier geweest?

2: leuk perspectief, grappige foto. ik weet niet of je goed bent in photoshoppen, maar je kunt het groen nog wat groener en het blauw wat donkerder proberen te maken. Niet iedereen houdt hier trouwens van.

3: flink overbelicht en flets. beter niet flitsen op macro's tenzij je een ringflitser hebt. Als dit van de zon is: -1 stop belichtingscompensatie instellen (meestal pijltje naar links op je cam)

4: wolken zijn ingebrand (100% wit), te groot verschil tussen wolken en bosjes. Er staat verder niks interessants op de foto

5: leuke kat, maar: weer geflitst en de achtergrond is niet rustig (+je je ziet de slagschaduw)

mijn favo is 2 dus, succes ermee!
  maandag 28 februari 2005 @ 13:48:32 #289
593 sjak
Juffie Bloem
pi_25298384
Ik ben ook nieuw hier en leer graag bij...
Ben dit weekend naar het strand geweest en heb daar wat plaatjes gemaakt.
Tenslotte ben ik een NOOB op photoshop gebied, het lijkt me geweldig om zo'n lijstje te kunnen maken zoals Zrevwa hierboven, hoe doe je dat? (Ik heb het nu met een paintbrush zitten doen...)
1.
2.
3.
Lekker douchen!
pi_25298959
resizen sux .
pi_25299417
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:29 schreef Salvad0R het volgende:
resizen sux .
Maar dat is nog geen reden om het te laten.
  maandag 28 februari 2005 @ 16:03:28 #292
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_25299834
Gister een paar fotootjes gemaakt.

Helaas moet ik flitsen bij macrofotografie omdat anders de sluitertijd te lang wordt en ik (nog geen) statief heb. Naast dat nog verbeterpunten? Iemand?

[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_25300172
Ja probeer origineel te zijn. Dit soort bloemenfoto's imponeren niemand meer volgens mij.. er kan zoveel meer met macrofotografie.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_25300315
en al helemaal als ze onscherp zijn...

ennuh: wil padrone of een modje even zn foto's verkleinen? dit slaat werkelijk nergens op!
  maandag 28 februari 2005 @ 17:09:51 #295
78150 Astridj0h
pi_25300369
@ knuppelhout Mja... dat statief he.. maar krijg ze op dit moment niet scherper.

@A_N Heb je mij horen zeggen dat ik orgineel wilde zijn? Maar naast je kritiek (die je overigens op alles en iedereen in dit forum lijkt te hebben maar dat terzijde) misschien ook nog wat opbouwende tips over wat je dan nog meer met macrofotografie kan? (rekeninghoudend met mijn hp735?)

[ Bericht 2% gewijzigd door Astridj0h op 28-02-2005 17:20:20 ]
Foto's
pi_25300467
Je vroeg toch om tips? Ik ga niet precies vertellen wat je wel en niet moet fotograferen. Kijk eens om je heen zou ik zeggen..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 28 februari 2005 @ 17:29:36 #297
78150 Astridj0h
pi_25300589
ghehe ok wat jij wilt Je hebt gelijk dat er orginelere onderwerpen zijn
Foto's
pi_25300892
@ Astridj0h: ik ben blij dat A_N weer voor iedereen spreekt, helaas voor hem ben ik nog wel steeds te imponeren met een goeie bloemenmacro, het gaat niet om het onderwerp maar om hoe jij er mee omgaat.
Allereerst even iets wat je zelf al aangeeft, een statief, je kan op vele manieren een statief maken, zeker bij bloemen.
Denk aan een bijzettafel of (wat ik veel doe) gebruik het aanrecht in de keuken als werkblad, hier is meestal ook wat meer licht dan elders in huis.

En nu de foto waar op ik reageer is nr 3. ik vind dit een hele mooie foto , nr 1 en 2 zijn gewoon een registratie van een bloem, vrij saai.
Maar bij nr. 3 ben je dichterbij gekomen waardoor het gelijk een hele andere foto wordt, ook is hij goed scherp en ik heb eigenlijk maar één puntje van kritiek, het kader.
De kleur loopt wel goed door maar hier kan je denk ik nog wel wat oefening gebruiken (of een ander programma).

Als laatste tip, ken je beperkingen van je toestel, als je binnen die beperkingen blijft zal je zien dat je altijd hele mooie foto's maakt of het nu een HP... of een Canon D20 is.

Dus kom maar op met die bloemenmacro's
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
  maandag 28 februari 2005 @ 17:59:48 #299
78150 Astridj0h
pi_25300970
dank je dubbellu

ff offtopic, ik zie nu pas dat ik eigenlijk in een ander forum wilde posten (wat ik nu niet meer kan vinden) volgens mij was het het grote verbeter mijn foto topic?

anyway, dank voor de tips!

Wat betreft het kader, ik gebruik PE 5.0 limited edition. Naar mijn weten moet er ook ergens een functie opzitten waarmee je een punt uit de foto aanklikt en dan die kleur wordt geselecteerd. Die kan ik echter niet vinden en moest dus werken met stalen, die komen qua kleur nooit goed overeen. Maar zal nog eens wat kaders proberen.
Foto's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')